The Toukokuu! <3

juu ois mukava tietää muidenkin tilanteita,kaverilta kysyin tosta niin sillä oli paikat pehmenny ja kans auki sormelle ollu niin oli joutunu seuraavana yönä synnyttää,mut ei kai se tarkota et kaikilla menis niin,mut iski pieni paniikki,kun odotin et se kohdunkaula ois lyhentyny vaan vähän niin sit se olikin jo lyhentyny 5 cm 1senttiin
 
Apuva, en mää osais nukkua ollenkaan jos sektiopäivä olis tiedossa. Miettisin niin kovasti tulevaa ihanuutta. Onnea ! Mahtavaa :)

Täällä kans hb rupes toistamiseen laskemaan kun luvalla lopetin raudan syönnin arvojen kohennuttua. Sitä mehua täällä kanssa harrastettu ja hyvin toimii. Mua vaan yököttää se aika kovastikin. Taitolaji saada se kurkusta alas !

papi_dsl : mä ainaki mainitsin tossa aiemmin et oli kans vikassa lekuritarkastuksessa (35+5) lyhentyny, pehmenny ja auennu paikat 1 cm. Tilannetta tänäpäivänä en tiiä. Ja eka raskaus. Vaavi on myöskin alhaalla. Saas nähdä :)
 
papi_dsl: mulla 36+2 oli sentti kohdunkaulaa jäljellä, pehmennyt ja kahdelle sormelle auki. Ekassa raskaudessa samaan aikaan mulla oli 2cm kaulaa jäljellä auki sormelle ja paikat pehmentyneet. Lääkäri sanoi tuolloin että voi tulla koska vaan. Esikoinen syntyi sitten kuitenkin vasta 41+1. 38+0 mä kävin silloin ylimääräisessä kontrollissa äippäpolilla kun masu oli niin pinkeä ettei neuvolassa osattu sanoa onko raivotarjonnassa (täällä ei ole neuvolassa ultraa). Tuolloin teki lääkäri sisätutkimuksen jonka jälkeen aloin vuotaa verta niin etten päässyt lähtemään sairaalasta vaan jäin tunniksi tarkkailuun. Samana iltana jouduin käymään sairaalassa toistamiseen kun alkoi supistella kipeästi ja supistusten väliä oli noin 5 min. Makasin käyrillä tunnin jonka jälkeen mulle annettiin mahdollisuus jäädä osastolle tai lähteä kotiin. Silloin olin kahdelle sormelle auki. Onneksi lähdin kotiin, sillä viiden päivän verisen vuodon jälkeen oli aika hiljaista kipeitä yösuppareita lukuunottamatta ja esikoinen tosiaan meni kahdeksan päivää yli tästä kaikesta huolimatta. Myöhemmin olen kuullut että joillain paikkakunnilla tuo viikon 36 sisätutkimus on poistettu kun se voi ärsyttää paikkoja ja laittaa vauvan liikkeelle liian aikaisin. Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta ei se mun kohdalla ainakaan ollut hyvä juttu, että joutui olemaan huolissaan sen tutkimuksen jälkeen kun verta ja suppareita tuli eikä sitten tiennyt onko kaikki ok.
 
Papi: mulla oli jo rv 34 paikat pehmennyt, kanava lyhentyny 1.5 cm ja sormelle auki. Suppareita tiuhaan siitä saakka, limatulppaki irtos viikko sitte. Ja edelleen kasassa ollaan :D Tosin oon toissynnyttäjä, silloinhan paikat voi pehmetä aiemmin. Mut siis se ei välttis tarkoita et oot ennenaikaisesti synnyttässä. Nää jutut tuntuu olevan sellaisia "you never know for sure". Mutta sinuna olisin stressaamatta asiasta :)
 
Tuli tosta limatulpasta muuten mieleeni, että olin kolmosta oottaessani synnärillä viikolla 36, ko tuli jotain, että koitettiin käynnistää, muttei sitten alkanut millekkään, vaikka viikonlopun ajan olin siellä. Mulla tuli siellä limatulppa ulos, mutta tyär synty sitten vasta 39+, mutta lähti luonnollisesti syntymään.

Nyt on muuten vauva ollu eilisen melko hissukseen ja mulle iski illalla aivan mahoton virtapiikki - tein muksuille lättyjä, silittelin pyykkejä ja nii edasin - oispa tää tyyntä myrskyn edellä jo. Mutta nyt kohti neuvolaa...
 
Mäkin kyllä niin haluisin, että mun paikat vielä tsekattais, mutta kun ei niin ei. Olis kiva nähdä, onko harkkasupparit saaneet mitään aikaiseksi tuolla kohdunsuulla. Melkoset erot näissä näköjään on kunnittain..

Kävin tuossa äsken verikokeissa, tuloksia pitäis saada sit iltapäivästä. Tuskinpa siellä mitään on, mutta onpahan taas tarkistettu.

Nyt kun täysiaikaisuus on saavutettu, eilen tuli tehtyä kaikkia ässiä, syötyä ananasta (lisää prostaglandiinituotantoa) ja paineltua synnytystä edistäviä akupisteitä. Ai miten niin mä haluan vauvan jo ulos? ;D Tää turvotus alkaa jo niin ottaan nuppiin, että vauva sais tulla heti kun vaan kykenee! :)
 
muakin kyllästyttää toi turvotus,ja oon yrittäny liikaaa turvotusta välttääkkin kaikin keinoin kun meiän suvussa kaikki on turvonnu ihan hirveesti ja saanut ihan järkyt arvet :/ en mäkään nyt niiltä arvilta säästyny nopeesti tupsahti navan viereen kämmenen kokonen alue täynnä liilaa :D siis sentin paksusia ja varmaan 5 senttii pitkii viirui :) 

mulla on nyt ollut kans edellisyönä alaselässä polttoja ja sitten tulee koko ajan limaa,eilenkin kun tulin suihkusta niin ei se loppunut ollenkaan,ei voinu samaan pyyhkeeseen ees kuivata :/
 
Neuvolasta terveisiä - verenpaine vähän noussut, kiitos mun salmiakin syönnin, pissat normit ja kaikki muukin. MUTTA!!!! Vauva on nyt jo niin alhaalla, ettei terkka ees päätä tuntenut ja sanoi, että mulla voi tulla lähtö milloin tahansa eli tässä nyt sitten ootellaan mitä tuleman pitää vai pitääkö mennä tiistaina ä-polille. Eletään siis jännittäviä aikoja 
 
Nyt jännittää että olisko tänään sellanen hyvä syntymäpäivä likalle. Supistellu 5-10min välein klo. 8.30 saakka ja tullu hennon vaaleanpunasta vuotoa. Jaiks :D Sanoin just miehelle et mä en edes muistanu et supitukset tuntuu tältä, sain varmaan niin pahat traumat ykkösestä et olen pakottanu itteni unohtamaan :D
Mut nyt vaan kuulostelen, voihan se olla et ne loppuu vielä ja tytsy menee yliaikaseks :)

viimisempään viestiin oli näköjään poika päässy kirjotteleemaan omia viestejä mukaan :) Oli kylläkin myös nimenny kovalevyn uusiks, avannu messingerin ja outlook expressin, näppäriä noi pikkaset näitten koneitten kanssa :D
 
Apua, kylläpä Konttulla ja Jerosella on jännät paikat! Toivottavasti pääsette tositoimiin pian :)

Papi_dsl, mulla ei oo mahaan juurikaan tullu arpia, mut mun jalat on niin turvonnu, että reisien yläosaan ja jenkkakahvoihin on tullut :/ Ja nyt alkaa pieniä haaleita näkymään jo pohkeidenkin yläosassa, joten siks haluan nyytin jo ulos, ennen kuin ne kerkiää pahentua! :D
 
Kaverini tossa just kerto mulle, että noi verenpaineet kuuluukin nousta luonnostaan ennen synnytystä, että dippadaa...
 
Pitää kysyä teiltä kokeneemmilta, että voiko supistus tuntua vähän niinkuin hermosäryltä? Mulla siis parin päivän ajan tullut muutamia sellaisia kipuja selkään, jotka voimistuvat pikkuhiljaa ja sitten lähtevät samanlailla pois - eli niinkuin supistukset tekee. Kestävät sellaisen puolisen minuuttia kerrallaan. Mutta kipu on omituista viiltävää, vihlovaa ja sykkivää, vähän niinkuin olisi hermo pinteessä. Voiko olla supistuksia vai jotakin muuta?
 
juu mulla vähän sama tunne varsinkin kun tuskin turvotus rupee ainakaa helpottamaan yhtään :) kai sitä pitää rupee kans jotain kikkoi kokeilemaan :D
 
Jerose ja konttu: tsemppiä koitokseen, toivotaan että pienet lähtis syntymään!
Jerose:kattoko ne sulta sitä kohdun suuta??

Täällä pitäs kans nlaan lähteä piakkoin..aion sanoa nlan tätille, et ronklaa hieman tuota kohdun suuta, josko se alkas yhtään edistään tätä hommaa!Viime yönä luulin jo, että nyt tulee lähtö..odottelin sitten siinä että supistuksia tulisi enemmän, vaan mitäs sitä olinkin nukahtanu!
Äskenkin otin pikku tirsat ku alkaa nuo yöt olla niin huonoja, että saa vain muuan tunnin nukuttua..

Jospa lähtis syömään ennen nlaan lähtöä..palailen asiaan sen jälkeen..
 
Iik täällä rupee olemaan jännät paikat ihmisillä :) itsellä viikkoja 39+3 ja ei tunnu tapahtuvan mitään! Ihmettelen suuresti muuten ettei mulle ole enää tehty mitää tutkimuksia,katsottu onko kohdunsuu pehmentynyt ym. Neuvolasta kyllä sanottiin keskiviikkona että pää on tosi alhaalla jo,ettei varmaa montaa päivää mene kun syntyy. Olo ei silti ole sellanen,pystyn siivoilee,lenkkeilee ym kaikkea ihan melkein yhtä normaalisti kun muutenkin,mitä nyt välillä tulee joku sekunnin kahden vihlaisu. Ensi maanantaina varataan aika käynnistykseen jos mitään ei tapahdu. Tänään ainakin menen saunaan ja vedän kunnon löylyt :D
 
niin joo piti vielä sanoa että oli varmaan seksilla osuutta tohon kohdunsuun asiaan kun edellisenä iltana oli seksiä ja seuraavana yönä poltti selkää,ja sen jälkeen vuotanu limaa koko ajan..
 
Fianna: Mie en oikein osaa sua auttaa ton asian kanssa, koska mulla ei oo koskaan supparit tuntuneet selässä. Pääosin kohdunsuulla ja vattalla.

Hei ja te, joilla turvottaa -juokaa vettä! Ja paljon! Se nimittäin vähentää turvotusta ja jos vain pääsee liikkumaan, nii se auttaa myös.

Marde: Ei kattoneet kohdunsuuta enkä kyllä muistanut ees mainita/kysyä, että oisko siellä kätilöterkkaa paikalla. Mulla ei oo kyllä auttanut mitkään kolmen ässän kikat synnytyksen käynnistymiseen esikolta - olin heinätöissä, haloin polttopuita, lenkkeilin ja kaikkea muuta mahollista, mutta kakkoselta ja kolmoselta sain saunasta vauhtia lähtöön Iltasella voiskin saunoa oikein urakalla ja nyt päivällä siivota, mutta seksiä ei tee mieli eikä kyllä nyt oo mitkään lämpimimmät välit miehen kanssa - edelleen pientä kismaa siis ilmassa meillä.

Hitsit, ko sitä pitää nyt kokoajan tässä koneella käyä kurkkimassa, josko alkais jollain jo lähöt tulemaan ja saapi jännätä...
 
Kyllä alkaa olla aika turhauttavaa touhua tämä..tänään mulla 40+3. Kovasti ne väitti sillon kun kävin rv 37 siellä synnytystapa-arvioinnissa että kyllä se laskettuun päivään mennessä syntyy ku pää oli sillon jo tosi alhaalla. Ja tässä sitä törötetään edelleen yhtenä kappaleena. Mulla tänään kans neuvola. Mä jo suunnitelin tossa et pitää varmaa tahallaan oikee riehua täällä kotona kaikkee siivousta ym et paineet olis liian korkeella ja pääsis käynnistykseen. Nytten kun on tekemättä mitään niin ne on just inhottavasti pikkasen alle sen 140/90 minkä yli ei mulla saa mennä. Huoh... emoticon
Mitäs kaikkee muuta "poppakonsteja" sitä on olemassa ku sauna, seksi ja tulinen ruoka?
 
ttintte: Oon kuullut että risiiniöljy,mut en sitten tiedä :D Muutama tuttu kokeillut ja aika nopeasti on tullut lähtö synnärille sen jälkeen. Sit kuulemma muutama hölkkäaskel tai hyppiminen paikallaan niin kuin hyppynarulla hyppisit,auttaa kuulemma siihen että syntyis nopeammin. Itse olen kuulemma syntynyt niin että hetken hyppimisen jälkeen olin potkassut kalvot ja sitten lähdettiinkin lujaa sairaalaan :P Tiedä noista sitten :)
 
Takaisin
Top