The Toukokuu! <3

Pitää laittaa nyt väliaikatietoja - ällöttävää rusehtavanpunertavankirkasta limatulppaa tulee. Piti vallan miehellekkin näyttää ja kysyä eka, että meneekö sulla ruokahalut, jos näytän sille. Ei kuulemma menny Ja katotaan, että tässä käy niin, että miehellä huomenna tärkeä työpalaveri ja mie lähen synnärille...Oisko todellakin nii huono mäihä!?
 
Hyh,mä en kyllä näyttäs miehelleni ikinä :D Se joskus sano että sanot/näytät sitten jos tulee mut en kyllä varmana :D Mut taitanee olla sulla lähtö lähellä ;)
 
Minultaki väliaikatietoja...imuroin tuossa äsken ja kun kumarruin niin jotain lorahti vähän enemmän housuihin. Se ei tuntunu miltää, se vaan lorahti ja kun se ei kuitenkaa mikää iha pien tippa ollu. Nyt miä tässä yritän tehä seurantaa että valuuko sieltä lisää :D Luulis että sitä erottais pissaamisen ja ja lapsiveden valumisen tunteen. No nyt peukut pystyy et oli lapsivettä ja jos holahtais vaik loputkii :) Apua..nyt rupes kyl jännittää..

JeRoSe:
Toivottavasti sulla olis tuurit kohillaa ja lähtöä ei ainakaa sinä aikana tulis ku miehes on töissä :)
 
ttintte: Jiihaa, josko se sulla alkaa lähöt läheneen  Ja yks hyvä kotikeino on "varmistaa" vuotoa eli jos ei haise/maistu miltään, ehkä vähän makealta, nii kyllä se lapsivettä on ja jos on pissalla ja pidättämisestä huolimatta lorisee, nii se on sitä ittiänsä.
 
Täältä pienet kuulumiset. Vauvan kanssa alkanut hyvin sujumaan ja hyvin syö ja maitoakin riittäs vaikka kahdelle :D Tissit on kyllä ku mitkäki silikonit. Hyvin nukku poju viime yön, 2 kertaa heräs syömään mut muuten nukku koko yön ilman itkuja niin sain itsekkin nukuttua kunnolla. Haava parantunu hyvin ja jälkivuotoo on vaan nimeks. Perjantaina sit eka neuvola ja hakasten poisto, saa nähä miten on vauvan paino noussu, uskosin et hyvin. Eilen illalla kylläkin erehdyin syömään chilipataa ja vauvalla meni vatsa sekaisin sit et vetistä kakkaa tulee ja itkun kanssa ku mahaan koskee. Oppia ikä kaikki, enpä taida nyt ihan hetkeen syödä mitään muuta ku ihan neutraaleja perusjuttuja :)
Toivottavasti te muuttekin saatte pikkuset pian syliin. Vaikka vaivoja oli raskausaikana tuntuu jo nyt et koska vaan voisin uudestaan samaan lähteä kun palkinto oli noin mahtava. <3 Tsemppiä oloihin ja synnytykseen, ehkäpä joku oireista päätellen saa nyyttinsä jo ensi yönä :)
 
Suuronnittelut hann! Ihanaa, että elo vauvan kanssa on alkanut hyvin!

Täällä puhuttiin siitä, että monilla käy vilskettä mahassa, ja itsellä ihan sama juttu. Asukki mukeloi joka suuntaan, ja sillä on jo voimia aika lailla. Ajoittain pitää painaa kädellä vastaan, kun se venyttää vatsaa niin että sattuu. Luin jostain, että viimeisillä viikoilla lapsella on hyvin vähän tilaa liikkua ja ovat yleensä rauhallisempia. Täällä kyllä tuntuu olevan aivan toisin päin. Nyt kun itse on pakko ottaa rauhallisemmin, niin asukki pitää sitten itse huolen ettei aika käy pitkäksi...
 
Täällä menny koko yö vattakivuissa (menkkamaista kipua alavattalla) ja uni ollu aikaslailla katkonaista. Kuuden jälkeen soitin synnärille, et mitä teen ku oli jo niin tuskanen olo et itketti.. 1g panadolia käskivät ottaa ja lämmintä suihkua suosittelivat, jollei helpottais ni kahdeksaksi neuvolaan tarkastaan tilanne.

Otin siis särkylääkettä, koitin huilia vähän, et alkais vaikuttaa ja sit sinne suihkuun.. No, kun taikaiskusta alkokin olo helpottaan ja tässä sitä ny sit ollaan. Plääh, ku turhauttavaa. Mies lähti kuiteskin äsken töihin, vaik kerkes jo ilmottaan ettei o tulossa vielä, jos synnytys ny alkaa.
Mut ei, ei ainakaan vielä. Nyt on ihan siedettävä olo, et ei kai se viel ollu mun vuoroni..

Ihana kuulla hann, et teil menee vauvan kaa hyvin ja maitoa piisaa.

Toivotaan ttinte parasta, et oli lapsivettä ja nyt oot jo sairaalassa :D

Jeroselle tsempit kans synnytykseen. Taitaa olla lähtö eessä, ku limatulppaa pukkaa. Nii sitä pitää..

Cassava: Täällä sama meininki. Eli ei o kyl masuasukki hiljentyny sit lainkaan. Tuntuu vaan innostuvan loppua kohti ja raivaavan itelleen tilaa vaik sit väkisten :D
 
Laskettuaika meni kaksi päivää sitten. Eilen neuvolasta passitettiin äippäpolin päivytykseen, kun omapaino oli romahtanut. Laskua edellisviikosta 700g ja hemoglobiini huiteli pilvissä (167). Olin siis kuivumassa. Painoa ei ole tullut tullut yhtään 2,5 kuukauteen ja kokonaislisäys on alle 5 kg. Eli oma paino on laskenut, mihin ei pahemmin ole varaa. Ruoka ei imeydy kehoon, mikä on vaivannut varsinkin parin viime viikon aikana.

Vauvalla oli kuitenkin kaikki erittäin hyvin. Sydänääniäkin otettiin 30 min sijasta vain 5 min. kun ei ollut aihetta pidempään mittaukseen. Painoarvio oli 2,96 kg ja lapsiveden määrä sekä virtaukset hyvät. Vauva riehui niin paljon, että mittausten ottaminen kesti, ja lääkäriä ehdittiin soittelemaan useampaan kertaan synnytyssaliin.

Myöskään omat veriarvot eivät olleet huolestuttavia. Sairaalamittaus näytti alempaa hemoglobiiniakin. Yritän nyt tankata lisäravinteita ja tarvittaessa saa ottaa Imodiumia. Kohdunsuuta jäljellä 1 cm ja paikat kiinni. Ei odotettavissa synnytyksen käynnistymistä ainakaan pariin päivään. Uusi kontrolli viikon päästä, psykologisista syistä kuulemma. Oon jo pitkään ajatellut, että maksimit menee yli ja käynnistykseen mennään. Saisi kyllä tulla ensi viikolla.
 
Helou! Uutta tilannekatsausta täältä...

Viime yönä heräsin kahentoista maissa poksahdukseen mahassa ja nousin kohta ylös, vettä alkoi tihkuttaan ja kaikenkaikkiaan tuli jotain puolisen litraa talteen hiutalemaista, hajutonta/mautonta nestettä. Lähettiin mieheni kanssa kohti synnäriä joskus kahen maissa sitten. Supistuksia ei kuitenkaan tullut. Synnärillä kätilö tutki ja meinasi, etten vuoda lapsivettä emoticon Tietääkseni erotan kuitenkin lapsiveden pissasta. Jäin aamuun asti tarkkailuun ja nyt olen kotona. Ja suoraan sanottuna vituttaa aivan tajuttomasti! Osasto ihan täys, joten sen takia eivät varmaankaan alkaneet millekkään. Nooh, ootellaan niitä suppareita sitten ja otetaan päikkäreitä, ko viime yönä unet jäi melko vähille....
 
ei ketään saisi sysätä kotiin vaikka osasto olisikin täysi jos potilaasta itsestään se ei tunnu hyvältä idealta :/  ite luovuin jo toivosta,kun oon taas ihan oireeton jos i lasketa muutamaa vatsaa kiristävää harkkasupparia :/ pysyköön sit sillä jos sillä on niin mukavaa :D
 
Vois päivitellä meidänki kuulumisia. Päivittäin pitää käydä katsomassa onko tullut lisää vauvoja. Mukavastihan noita on jo tullut, kun melkein joka päivä ilmoitettu uusia syntyneitä. :) Onnea kaikille vauvansa jo saaneille. :)

Meidän pojalla tuli maanantaina jo kuukausi täyteen. Hurjan nopeasti menee aika! Meidän pikkumiehen elämässä on ollut vähän murheita. Refluksi meinaa vaivata ja pulauttelu on melkoista. Välillä sellaista kaarella takaseinään meininkiä ja makuullaan ollessa tulee heti nenästäkin. Päivät menee ok, kun voin pientä kantoliinassa nukuttaa, mutta yöt on aika rikkinäisiä, kun pitäis itekkin saada nukuttua ja poika ei ymmärrettävistä syistä makuullaan juuri viihdy, vaikka sängyn päätyä onkin reippaasti nostettu.. Päivisin on oikeastaan lähes kokoajan kantoliinassa, pystyasento tuntuu helpottavan. Maanantaina tosiaan käytiin 1kk neuvolassakin ja oon nyt siitä asti ollut maidottomalla ruokavaliolla. Varovasti arvellen näyttäis, että puklaaminen ois vähentyny. Oiskohan tuolla maitoallergia sitten... Ei ollu onneks tuo yletön puklaaminen kasvuun kuitenkaan vaikuttanu (no poika kyllä syökin koko ajan), ja pojan mitat on nyt 3020g/50,5cm. Alkaa olla samankokoinen kuin esikoinen oli syntyessään. :)

Huomasin myös lauantaina kylvetyksen yhteydessä pojalla patin oikeassa nivusessa. Heti sitä osasin nivustyräksi epäillä, kun sen sai helposti painettua siitä pois ja niinhän tuo diagnoosi neuvolassa varmistu.. Saatiin lähete lasten kirurgiselle ja nyt ootellaan leikkausaikaa.. Ilmeisesti aika pian leikkaavat, kun vauvojen nivustyrissä on suurentunut kureutumisriski. :/ Onneks ite toimenpide on aika pieni, mutta kyllähän se äitinä huolettaa silti. Varsinkin kun on noin pienestä kysymys.

Mutta mukavia kevätpäiviä kaikille ja tsemppiä synnytyksiin! :)
 
Heips!

JeRoSe: harmi että tuollanen kokemus. Eikun uudestaan, jos tuntemukset jatkuu.

Minäkin kävin tänään äitipolilla. Tuli paniikki kun tuntui että vauvan liikkeet vähentyneet tosissaan. Eilen jo mietiskelin liikkeitä ja aamulla soitin neuvolaan ja laittoivat suoraan lähetteen polille, jonne pääsin heti. Onneksi sydänäänet kuului heti ja niitä sitten seurattiin aikansa ja tehtiin vielä UÄ, jossa kaikki hyvin. Vauva vaan alkaa olla jo niin iso ja lapsivettä vähemmän, että liikkeet vähenee ja niitä ei niin helppoa ole tunteakkaan. Lisäksi kun laskettuaika on niin lähellä oma mielikin on hyvin konstikas. Tulee välillä pelko siitä, jos kaikki ei menekkään hyvin loppuuan asti.

Oon ollu varmaan tähän saakka vähän "liiankin Coolisti" ja nyt kun synnytys väistämättäkin lähestyy, paniikki alkaa iskemään näin.

Vauvan kooksi arvioitiin nyt 3.6 kg ja ens viikolle sain uuden ajan. Poitsuli ei edelleenkään ole laskeutunut ja kohdunkaula noin sormelle vain auki.

Koko henkilökunta oli tosi ystävällistä kun itkukin tietty tuli ja lääkäri sanoi, että äidin kuullukin reagoida muutoksiin.

Ok., selvisin siis säikähdyksellä ja sitten koko päivän ollukkin ihan tööt olo ;)

Tsemppiä kaikille!

 
zoe: varmasti ikävää katsoa vierestä, kun pikkuisella on huono olo. Toivottavasti ruokavalion muutos auttaa.

jerose: ikävä reissu sulla, ei varmasti tunnu kivalta kun tuolla tavalla ajelutetaan edes takaisin. Taidat kuitenkin olla yksi seuraavista jakautujista oireiden perusteella, eli kovasti tsemppiä!

geisha-77: onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä, näitä paniikkeja ei kyllä kaipaa kukaan tässä vaiheessa, ainakin itselle tulevassa synnytyksessä on ihan tarpeeksi sulattelemista.

Täällä ei mitään uutta tai ihmeellistä, siivoustalkoot jatkuvat, ja se onkin ainut "s" mitä pystyn tai pääsen tällä hetkellä harjoittamaan...
 
mä päätin liittyä tänne vau.fi vähän myöhään, sillä LA oli eilen ja nyt vasta liityin..

tää on niin tylsää tää odottelu, ja kun ei ole pienintäkään merkkiä siitä, että pieni olisi tulossa maailmaan. ei supistuksia, ei limatulpan irtoamista, ei siis yhtikäs mitään. ja hermot menee kun koko ajan kaikki kyselee, että joko oot pian synnärille lähössä.. näillä näkymin en oo hetkeen menossa, mutta mistäs mää silti ensisynnyttäjänä tiedän koska lähtö tulee :) olin vaan pitkään niin varma, että äitienpäiväksi pieni on jo syntynyt ja ollaan kotiuduttukkin, mutta eipä siltä näytä.

mutta tsemppiä nyt kaikille touko-mammoille tuleviin synnytyksiin :)
 
Tääläkin kovasti ootellaan jo, että tulis käärö pihalle. :) Alkaa meikäläisen kokoisella ihmisellä olemaan tukalat oltavat...
Omituisen limalöllykät (kuten mies niitä kommentoi [limatulppaa kenties?]) lisääntyvät päivä päivältä, mutta väri niissä ei ole muuttunut... Ovat siis täysin kirkkaita ja värittömiä. Nyt taas valvotaan tänä yönä supistusten takia (tätäkin ollut aina silloin tällöin n. parin viikon ajan..) ja vähän jo salaa toivon, että muuttuisivat säännöllisiksi...
 
Täällä on näköjään muitakin yövalvojia ollut  Ittellä tahtoo joka toinen yö mennä valvoes, nykki kolmesta asti kukkunu yhäällä, mutta jospa pian sais mennä uudestaan nukkumaan...

Viime lauantaina alko irtoomaan limatulppa, ja muutaman päivän ajan sitä tuli. Siihen onkin oireet oikeestaan jääny, ehkä normaalia enemmän on harjotussupistuksia ollu, mut ei muuta. Ja mä jo sillon ajattelin et ny ei voi enää montaa päivää mennä, juu ei... 

Noh, ens keskiviikkona on LA ja sillon äippäpolille tarkistuttaa veden määrä, et jos ei muuta ni kuuleepaha onko mitään kehitystä tapahtunu, jos ny sitä ennen ei mitään tapahdu.
 
Hei taas :)

Tänään ei tarvi angstata! Jostain syystä eilinen oli ihmeen kivuton päivä ja taas jaksaa odotella paremmin h-hetkeä. Nyt tuntuu taas, että saa nyytti olla mahassa vielä niin pitkään kun haluaa - hieman vaihtelee nää mielialat :D
Muuten ei mitään ihmeellistä tänne. Mulle ei oo vieläkään iskenyt mitään hirvittävää pesänrakennusviettiä, kyllä mä oon paikkoja valmistellu ja siivoillu vauvan tulon kannalta, mutta ei mitään mieletöntä siivousintoa oo kuitenkaan ollut. Mä vähän toivoin että se tulis, mutta ei kai se sitten kaikille tuu.
Ja täällä kans yks yökukkuja, ei noista öistä meinaa tulla enää mitään. Siks oon pyrkiny ottamaan päivisinkin rennosti, että saa levättyä vielä ennen vauvan syntymää.

Jerose, ihan varmaan harmittaa, mutta toivottavasti tilanne etenee nopeasti ja saat vauvan ulos nopeasti :)

Zoe, onpa ikävää kun löytyi tyrä, mutta onneksi ei mitään vakavampaa. Muutenhan teillä on lähtenyt vauva-arki hyvin käyntiin :)
 
Huomenia vaan tännekkin.. :)

Itellä kans alkaa yöunet olemaan tooosi pätkittäisiä ja asennon löytyminen sängyssä alkaa olemaan tosi tukalaa. Mut täytyy lohduttautua, ettei oo enää ku max pari viikkoa niin pitäs olla pikkunen kainalossa. :) Ei ooo tosissaan mullakaan mitään ihmeempiä oireita ollut, että pikkunen ois päättäny tulla ulos. Ainoo tosissaan tuo limatulppa, ehkä. Vloekki vaan: Mullaki tulee päivittäin tollasta limasta, väritöntä, joinaki päivinä taas vähän rusehtavaa. Mut tosissaan en uskalla sanoo, että onko limatulppaa vai pelkkää valkovuotoa. Neuvolassa sano kyl et valkovuotoaki voi tulla tosi reippaasti. 

Miehestä on tullu kans jo aika kärsimätön, joka päivä sannoo että etkö vois alkaa jo synnyttämään :D ja joka kerta kun vauva potkasee kylkiluihin ja sanon auts tai jotaki niin samantien kyssyy että syntyykö se jo, nytkö se syntyy :D Mulla on kans hirvee siivousvimma päällä. Koko ajan miettii et pakko olla siistiä jos tullee lähtö laitokselle ettei tarvii tulla kotiin sieltä siivoamaan.. :D Mut nyt jos alkais jokaisen mielihommaan: laskujen maksuun. Sitten vois alkaa valmistautua neuvolaan lähtöön  :) Oikein hyviä odotuksia kaikille, kyllä me kaikki ne nyytit kohta saadaan :)
 
Takaisin
Top