The Toukokuu! <3

Voiskohan se johtua esmes siitä, ko vauva on jo nii alhaalla ja kiinnittynyt vai kertoisko se jostain suppareista tai jtn?!
 
no kun mä mietin,et jos mulla väsy yön takia ne lihakset,mut jotenkin tosi väsyny olo just noista reisistä ja sit särkee,mulla kyl tais just mennä se loppu limatulppa kun verta oli seassa, tai sit odottaa niin kovasti et se tulis ulos jo et oon ruvennu ihan vainoharhaseks 
 
No mulla on nimenomaan lantion seutu ihan mahottoman kipeenä JeRoSe. Ja reidet kans. Eilenkin pyysin miestä hieromaan just reisiä ja pakaroita. En muista et ois kummastakaan aiemmin reisiin säteilly kipu, mut nyt tosiaan alaselkä tai selkä kokonaisuudessaan, pakarat, lantio ja reidet. Polvista alaspäin sentään kunnossa :)

Mut varsinkin jos hetken on makuulla, ni ihan mahoton päästä siitä ylös. aamulla ja yöllä ku pitäs veskiin päästä tai ihan vaa kylkee kääntää nii juilii nii että huh heijaa..

Välil ihan naurattaa ittee, ku tuntuu et valituksen syitä on jo nii hirveesti. Mies hieroo kiltisti kyl joka päivä, ja muutenkin ollu tosi huomaavainen, mut ku se kysyy et mistä ny särkee tai sattuu eniten, ni ei siin meinaa pystyy pitään pokkaa, ku tuntuu et kaikki paikat kolottaa.. Pakko sit vaa sanoo joku mistä ny just sillon eniten tuntuu.

Noh, kohta tääkin vaihe takana ja säryt toivon mukaan kans.
 
mullakin mies sanoi mulle tänään,että kerrankin olin hiljaa kun ajettiin sairaalaan yöllä :) ei paljoa puhuttanut kun poltteli...yleensä oon kuitenkin suht puhelias,mistähän noi reisikivut vois johtua...
 
Mulla kans selän lisäksi reidet ihan kipeinä, niinkun niitä olis treenattu. Ollu jo monta päivää. Ja niitä ei todellakaan ole treenattu ;D
Aamupäivän jälkeen ei oo enää tullut niitä mahdollisia supistuksia, ainoastaan tätä perinteistä menkkasärkyä ollut. Huomenna olis taas neuvola, jos siellä kyselis vähän noista kivuista, että mitä ne meinaa :)
 
Fianna: Kiva, jos kehtaat kysyä mitä ne neuvolassa sanoo noista reisikivuista. Mun kävely vaan on pahentunut ja olipa melkosta töpöttämistä, ko kävin koiran kans kävelylenkillä ja kylläpä alko takasin tullessa suppaileen. Koko maha oli aivan kivikova ja särki.

papi_dsl: Joo kyllä ne oikeat, kunnon supparit saa hiljakseksi kovimmankin räpätätin 

vauveli: Ihana mies sulla, ko sua noin hoitaa <3 Ja tosiaan, ei mullakaan oo koskaan aiemmin tälleen ollu kivut tuolla reisissä. Ei voi oikein iän piikkiinkään laittaa eikä raskauksien määriin, koska muillakin tota särkyä on.

Nyt saunaan! 
 
Huh, monilla on tositoimet jo ihan ovella, tsemppiä kovasti!

Suurin osa päivistä menee täällä vielä hyvin, ainakin jos muistaa ottaa rauhassa. Nyt mulle on ilmaantunut ihmeellinen oire: nälkä on aivan koko ajan. Ei auta vaikka syön kuinka paljon, niin hetken kuluttua on taas nälkä. Koko raskauden ajan mun on pitänyt ennemmin keskittyä siihen, että syön säännöllisesti ja tarpeeksi, kun ruoka ei ole oikein maittanut. Ja nyt sitten ihan toisin päin, mikään ei tunnu riittävän! Valmistautuukohan keho tässä tulevan imetyksen energiatarvetta varten vai mistähän tämä jatkuva syömisen tarve on yht'äkkiä voinut tulla?
 
Huhhuh, ei tule nukkumisesta mitään. Joudun heijaamaan itseäni, että pystyn edes torkahtamaan ja sitten iskee menkkamainen jomotus alamahaan ja kovaa. Limatulppa tosiaan alkoi irrota eilen, joten h-hetki on ihan käsillä. Kun vain saisi levättyä kivuilta, mutta pakko oli nousta ylös :s

Edit. Tajusin vasta kirjoitukseni jlk että kivut ovat supistuksia. Vihdoinkin mun supparit tuntuu joltain! :D toivottavasti vauva olisi jo 2 pvä sisällä sylissä <3
 
mua ihan jännittää muidenkin puolesta,mulla ei kyllä viime yönä tullut yhtään mitään... ja nyt taas ihan normaali olo,vaik eilen oli ihan outo olo koko päivän..
 
emm: Sulla alkaa oleen menoa sitten jo - tsemppiä!

Täällä kans nukuttiin melkosen hyvin viime yö, tosin ipanan liikkeet teki todella kipeää joka suuntaansa ja nyt jotenkin ahistaa tosta ylävattalta.
 
Ihan hieman kateellisena luen noita teidän lupaavia oireita ja jännitän teidän muiden puolesta. Täällä kun ei tapahdu mitään synnytykseen viittaavaa, laskettu aika olis ylihuomenna.

Menen tänään tekemään autokaupat pankkiin, kun päätin luopua autostani. Yöllä hekumoin ajatuksella siitä että jos lapsivedet menisivät pankissa, hih. Ja sitten pohdin kovasti kaikkea vauvan terveyteen liittyvää. Se on ihan kauheaa miten kaikki mahdolliset poikkeamat ja entä jos -mahdollisuudet tulevat yöllä mieleen. No napakasti itseäni komentaen ajattelin, että niitä on turha etukäteen murehtia kun se ei asioita yhtään auta. Sitten olikin jo kello niin että aamu-TV pelasti..

Mukavaa ja odotuksen täyteistä tätäkin päivää kaikille.
 
Tsemppiä emmi 12 ja muut. Itsellä seesteistä. Eipä viikkonikaan vielä ole yli joten odotellaan. Vauva välillä painaa todella keuhkoon tai mihin lie mutta se tuntuu todella pahalta. Auts.
 
Joo no eipä täälläkään taida mitään tapahtua, vaikka kaikennäköisiä kipuja, vaivoja ja "oireita" on. Pitäis tästä nyt lähteä tenttiin kokeilemaan, onko päähän jäänyt mitään pänttäämisestä.

Äsken kävin neuvolassa ja paino oli sitten noussut kilon! Pikkusen heittelee tää painonnousu, välillä ei nouse juuri ollenkaan ja välillä sitten ihan törkeästi.. Verenpaineet oli edelleen hieman koholla, mutta paremmat kuin eilen. Kuulemma korkeat paineet eilen johtuivat siitä, että mulla oli samaan aikaan niitä kovia selkäkipuja. Sf-mitta oli noussut 32,5 cm ja vauvalla oli kaikki kunnossa. 
Kysyin niistä kivuista: "Menkkakivut" kuulemma nyt kuuluvat vaan tähän vaiheeseen, vihlovat selkäkivut varmaan johtuvat löystyvästä selästä, mutta että ne reisisäryt olisivat kuitenkin jonkin sortin supistuksia, jotka valmistelevat paikkoja. Mutta ei ne mulla ainakaan ole mitään aaltomaisia, vaan jatkuvat esim. tunnin pari kerrallaan. En tiiä, ihan sama, ei tuo kuitenkaan tuolta ole tulossa varmaan vielä moneen viikkoon! Alkaa niin ärsyttämään jo tämä p***a olo. Sori kun angstailen, ei vaan meinaa jaksaa enää...
 
onko muilla lemmikkejä? mä oon nyt yrittäny aamulla yrittäny levätä niin meiän koira kipittää mun perässä ja itkee,ulkonakin istu vaan mun vieressä ja piipitti outo otus,laitoin sen hetkeks meiän ulkotarhaan niin nyt se huutaa siellä sitten :P
 
papi_dsl: Meillä kans koira alkanu käyttäytyyn silleen hassusti et tulee helposti viereen makkaamaan ja on vähän sellanen huomionkippee vauveli. Varmaan arvaa, että kohta äiskällä onkin toinenki joka kaipaa huomioo ni on päättänyt ottaa ilon irti :D Vähän tuntuu myös et vahtii aika kovasti ja on nyt vasta oppinu vähän niinku varomaan, esim kun mennään lenkille niin ei vedä normaalisti ja on muutenkin vähän valppaampi. Mut voi olla että kuvittelenkin.. :D
 
no toi tykkää yleensä mennä sisälläkin ihan omia menojaan mut nyt on koko ajan tullut sohvalle viereen ja sänkyyn ja itkee hirveesti,varmaanhan eläimet jotain vaistoo :) mut mulla onneks tänään ollut jo ihan normaali olo paitsi et iski kauhee väsymys vaik nukuin yön kunnolla :) niin tuntu hetki heräämisestä et oon kuoleman väsyny ja sit muka ihan järkyttävä nälkä koko ajan
 
papi_dsl: Kyllä noi eläimet on todella hyviä vaistoaan nää jutskat ja kannattaa muuten sitten, ko on sairaalassa vauvan kans, viiä pari vauvalle haisevaa harsoa kotia, että saapi tottua jo tulevaan vauvan tuoksuun. Meillä on kans koira, kohta vuojen ikänen, alkanu tulla mun mahani viereen ja painaan päätänsä syliini useammin, ko ennen.

Fianna: No mie mietinkin, että voisko net reisisäryt olla jotain suppareihin liittyvää ja taitavat siis olla sitten. Ja et oo ainoa angstailun kans - mie oon itekkin jo niin täynnä tätä raskautta että! Ja nyt jos joku tulis mulle sanoon, että: Oi, ko raskausaika on niin ihanaa, nii varmaan tinttaisin otsikkoon ja käskisin pitämään tunkkinsa 

Mulla on taas ihme virtapiikit päällä - vasta tossa imuroin koko talon, pyykin kans pelannu ja meinasin alkaa vielä korjausompeleen parit housut. Illasta varmaan oonkin sitten totaalisen raato ja makaan vaan sohvalla ja valitan....Hih!
 
hyvä vinkki muuten,ajattelin sitä joskus aiemmin kun olin vielä " järjissäni" nyt ainoo ajatus melkein on et tulispa jo :D
 
Terveisiä neuvolasta! Se olis huomenna laskettu aika,mutta ei mitää merkkiäkää että syntys...Hyvin saan vielä painella monta tuntia pihalla ja tehdä mitä lystää,ei oo oikee mitään kipuja. Yötkin nukun aika hyvin :D Tänää neuvolassa katottiin perus verenpaineet,sydänäänet ja paino. Paino on noussut sen 10 kiloa yhteensä,että hyvä ettei tullut mitää 30 kiloa :D Tällä viikolla pitäisi TAYS:sta tulla aika millon sinne mennään käynnistykseen,jollei vauva itellään synny... En jaksa valittaa tästä olosta,kun itse oon itteni tähän jamaan ajanut :D Mutta nyt ainakin on sellanen olo,että tää yks lapsi vois riittää,ei tarvii enempää tulla,toki voi mielipide vaihtua vielä :P
 
Ihana huomata miten samoilla fiiliksillä täällä tuntuu aika moni olevan! :) Mikäs siinä olisi nauttia loppuraskaudesta kun tietää, että max. vajaa kolme viikkoa jäljellä, mutta kun ei näiden kipujen ja turvotusten kanssa pysty enää edes toimimaan normaalisti...

Edelleen ollaan siis yhtenä kappaleena, vaikka niin toivoin että viikonloppuna olisi jo alkanut tapahtumaan.. :) Huomenna taas aamulla neuvolaan, saa nähdä onko turvotus taas nostanut painoa tai onko verenpaineessa nousun merkkejä tai pissassa proteiineja. Turvotus ainakin lisääntynyt, jos se nyt enää paljon tästä voi pahentua ku jalkaterätkin on yhdet pallot ympäri vuorokauden. Nyt on muuten se aiemmin mainitsemani hermokipu oikeassa jalassa muuttunut niin, että sitä on lähes koko ajan. Pihassakin kun kuljen niin pitää olla risukeppi toisessa kädessä ettei mee nenälleen kun jalka lähtee vähän väliä alta... pitää ehkä mainita aamulla neuvolassa tuosta.
Supistuksiakin on tullut tänään runsaasti, mutta ei kuitenkaan kivuliaita. Nyt illalla vauva myllännyt kovasti ja tuikkii tuonne alakertaan kyllä tosi kipeästi välillä... Taas pitää mennä peukut ja varpaat pystyssä nukkumaan, että ensi yönä tulisi lähtö! :)
 
Takaisin
Top