The Lokakuu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulostaa kyllä hölmöltä, että kysytään haluaako veritankkausta ja varsinkin jos ei sitä selitetä/ perustella mitenkään. Hb- rajana monesti kuullut pidettävän 80, tietysti vointi ja oireetkin ratkaisee. Verensiirrossa tosiaan aina myös vakavatkin riskit olemassa, vaikka harvinaisia ovatkin...

Tulipa mieleen kun pari tuntia esikoisen syntymän jälkeen oli vähän heikko olo ja pystyasennossa huimas, niin kätilö mittasi hb:n - 140!! :D Naurettiin että ei tosiaan ollu tarvetta lisäraudalle... Tais tuntua siis vaan kipulääkkeen vaikutuksen haihtuminen ja valvomiset & pitkä tauko edellisestä ruokailusta.

Jokos kaikki on lähteny synnyttämää ku ollu täällä niin hiljaista ainaki tänään? :P

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Täällä ainaki ihan yhtenä kappaleena vielä! Saunaa ja sohvalla löhöämistä, kohta hieman jäätelöä. Olo on kyllästynyt ja kiukkuinen :D

Jokos kaikki on lähteny synnyttämää ku ollu täällä niin hiljaista ainaki tänään? :P
Hah, oltaiskin! :D Kävi kyllä sama mielessä kieltämättä. Tänään taas löllerreyslenkki ja äsken saunaa jos vaikka alkais tapahtumaan.. Oon menettänyt toivoni spontaaniin käynnistymiseen. Kivasti muuten tulee ensikosketus siihen kuuluisaan äidin syyllisyyteen kun tulee epäonnistunut olo kun ihmiset ihmettelee kun se ei oo vieläkään syntynyt :D

Täällä ollaan, aamulla synnärille käynnistykseen. :D joo, sama täällä että vähän tuntuu hölmölle kun
Pari tyyppiä kirjoitellu Faceen että "eksää vieläkään oo synnyttämässä"? Joo, oon mutta samalla postaan tässä muita juttuja kun on niin helppoa :D

Tänään vatsa-asukki on liikkunut ihan ihmeellisesti. Takapuoli (oletan) on tehnyt edestakaista liikettä monia minuutteja ja samalla pää (oletan) on kipeästi korventanu häpylyyn tienoilla. Säikähdin että hänellä on joku hätä ja paniikissa kaivoin dopplerin kuukausien jälkeen, että kuuntelen sykkeet. Sykkeet kuulu ok ja huiteli 130-160 väliä. Kovasti on liikkunut tänään muutenkin ja kaikenlaisia puukkokipuja tuntunut.

Mulla ei ole mitään kiirettä synnyttämään. Tietysti oma olotila vituttaa ja sattuu ja on hankalaa mutta kyllä mä pärjään kun vaan saan kiukutella tarpeeks. Niin usein tahtois tapella vaan kunnolla mutta mies vaan suhtautuu siihen virnuillen ja sanoo "kyllä rakas" "ihan miten vain haluat rakas" Ja sit mua vaan vituttaa lisää :)

Tänään on siivottu äidin avustuksella koko talo paremmin kun koskaan ja äsken käytiin miehen kans saunassa. Vieläköhän riittäis virtaa tehokkaimmalle ässälle... miehen osalta kolmas äs taitaa kyllä tänä iltana olla sävellys :D ja vauva tanssii musan tahtiin niin hurjasti et mun maha tuntuu repeevän... Tuleva isoisoäiti odottaa kovasti vauvan syntyvän huomenna, hänen äitinsä syntymäpäivänä. Herttaista. Nyt on kyllä niin hyvä fiilis kun joka paikka kiiltää ja pinttyneimmätkin liat ja pölyt on poissa. Pari kaappia pitää vielä järjestää ja huomenna tulee uus sohva, sit oon maailman tyytyväisin kotona tylsistyvä synnytystä jänskättelevä tuleva äiti!

Mulla kans kuoroharjoitukset ollu aika hirmuisia ton liikkumisen suhteen. En oo koskaan osannu päättää että jammaako se biisin mennessä hyvin vai tahtooko se sanoa että "nyt äiti ja kaikki muutkin eukot hiljaa mien jaksa kuunnella" mutta möyrintä ja monotus on harkkojen aikaan ollu kovinta. Tahtoisin musikaalisen lapsen kun sellaisia meidän sukuun on aina syntynyt mutta isännällä taas on ihan kuuro tuo sävelkorva ja rytmitajukin hieman hukassa joten on mahdollista että tämä poika se ei sitten soita eikä laula.

Mä oon yrittänyt vanhanana musaluokkalaisena olla tunnollinen ja laulanut aina säännöllisen epäsäännöllisesti iltaisin yhtä ja samaa laulua. Kun se kuulemma voisi sitten rauhottaa babyn myös syntymän jälkeen.

Varo vaan Agape. Olen saanut hyräillä jo monesti Eva biisiä. En sitä mitenkään vaaville erityisesti tarkoittanut ennen synnytystä laulaa mutta tuntui syyskuussa etten päässyt siitä korvanadosta millään yli niin hyräilin sitä jatkuvasti. Nyt jäbän saa silläkin rauhoittumaan.. :)

Täällä on kyllä syntynyt nyt tosi hyvänkokoisia tyttöjä ja poikia :) olenkohan mä ainut joka sit pyöräyttää pikkuruisen kirpun hmmm...
Tiistaina nähdään mitä ultra lupailee, onko kasvanut yhtään siitä kahden viikon takaisesta 2,4kg.
En muista oliko muille lupailtu pienempikokoisia vauvoja??

Mulle sanottiin viikon 35 paikkeilla, että hieman keskiarvoa pienempi olisi tulossa, mutta mitään varsinaista painoarviota ei valitettavasti olla saatu sitten rakenneultran.. nyt mennään jo viikoilla 40+4, joten saa nähdä mitä tulee..

Meidän poika on alkuviikosta tehdyn ultran perusteella vähän reilu 3-kiloinen. Todellinen koko jää nähtäväksi. Meidän tähän asti isoin vauva on ollut 3065g syntyessään (39+1), ja hänestä sain kaks ihan erilaista painoarviota syntymää edeltävällä viikolla (toisen mukaan 2,5kg ja 3,5kg). Saas nähdä tuleeko nyt meidän painoennätys. :)

Meillä oli 36 viikolla painoarvo 2,2kg, esikoinen syntyessään 41+2 oli 2832g joten saa nähdä :) täähän tulee nyt sitten 39+1 kun torstaina on sektio.

Ja kasvukäyrällä oli kahden alimman puolessavälin kun kontrollissa käytiin viimeset kuukaudet 3-4vko välein. Esikoisella napanuora oli ohut ja arpinen ja epäilivät että se saattoi kokoon vaikuttaa ja nyt seurattiin onko kasvu samaa tahtia. Neuvolakorttien mukaan painoarviot heitti 70g kun esikoisella tehtiin 36+4 ja tällä tasan 36 (esikoinen siis oli 70g isompi) eli saattaa hyvässä lykyssä olla vielä pienempi kun tulee aiemmin. :D

Takaisin