The Lokakuu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jakautumalla ei taida ihan päästä pois kotoa mutta onpahan ainakin tekemistä. Riittää pyykättävää ja siivottavaa, on syöttöä syötön perään ja päiväunihetket tulee varmasti tarpeeseen. Jos yhtäkkiä saakin oudon pirteyskohtauksen niin sen voi käyttää ihan vain vaikka vauvaa tuijottelemalla, sillä kaikki tulee olemaan mulle ihan uutta. Alan olla aika zen tän koko homman kanssa. Synnytyksen käynnistymistäkään ei jaksa jännittää. Sain juuri ruuvattua sohvapöytääni jalat ja se on valmis. Loppupäivän otan rennosti, huomenna on erittäin toiminnallinen päivä. Ja perjantain lasketusta ajasta lähtien otan mallia kissoistani :)

Äsken pikainen kauppareissu teki niin tuskaa alapäälle, että taidan loppu päiväks linnottautua sohvalle :D turhaa se kai on itteään kiduttaa. Kaipa tuo viimeistään marraskuun puolessa välissä ulkona on.. rv 38+4 alkaa kyllä tää kärsimättömyys tulla kiukkuna miehellekkin selväks :/

Eilen poju piti mut valveilla ja kiireisenä että luulin saavani tänään nukkua enkä siksi pyytänyt ketään apuun. Kohta saan syödä kun mummi tulee heijamaan tuota..tissitakiaista. Haluaa tissille, imee minuutin, nukahtaa..puklaa maidon ulos ja niin kierros alkaa alusta. Annoin maratonimutuksen päälle lisämaitoa kello yksi. Silloin pääsin hakemaan postia ja kävin myös suihkussa. Iltaisin yhdeksän maissa on kuitenkin hankalinta. Itse on jo aika väsynyt ja mies on matkoilla. Lapsi tietysti tottunut olemaan jo isin syliytelyssä ja kun yhtäkkiä sitä ei olekaan tarjolla... O.o

Muokattu viimeksi:
Voihan tylsyys, mitähän sitä keksis päiville tekemistä jotta menis vähän nopeemmin? 3 ja puoli viikkoa parhaimmillaan viellä odotusta -.- Telkastakaan ei tuu sitte mitää päivisin mitä kattos, sohvalla makaaminen ja netissä pyöriminenki alkaa kyllästyttää. Rahaa ei riitä joka päivä shoppailemiseenkaan.. Kohta ei tarvii miettiä mitä sitte tekee kun pieni on täällä, voisko tulla jo ??? Miten teiän päivät kuluu? :)

Mulla olis onneks enää viikko ja kaksi päivää maksimissaan odottelua, mutta oonkin jo elokuusta saakka maannut kotona.. Eli kokemusta riittää ajantappamisesta! :D Itse oon suosinut tv-sarjoja (tallenteet, hbo ja netflix), kirjojen lukemista tai pleikkaria. Päivittäinen ulkoilu ja kotityöt + kauppareissu jalan on kuuluneet myös repertuaariin. Jos sulla on vielä noin pitkä odotteluaika niin suosittelen jotain projektia! Mua harmitti kun tajusin vasta tällä viikolla että haluun räsymaton, mutta en viitsi enää ottaa sitä riskiä että se jäisi kesken

Mä aloin kattoo Greyn anatomiaa alusta Viaplaysta kun en oo sitä kattonu. Sit oon siivoillu kaappeja, pessy ikkunat, tehnyt pihatöitä, käyny lenkillä, kutonu sukkia, nähny kavereita..alkaa kyl vähä nääkin kyllästyttää mut päivä kerrallaan mennään :grin

Äitiysloman odotusvaiheeseen suosittelen Netflixin ilmaista kuukautta, Ruutua ja Katsomoa. :)

Pesin tänään ikkunoita ja vaihdoin verhoja + kauppareissua yms. Oli kyllä virhe! Nyt muistan miksi oon ollu hissukseen kotona. Jumalattomat kivut iski alavatsaan, häpyluuhun ja koko alapäähän. Lisäksi tais tulla ekat oikeat kipeät supistukset. Oli sen verran kivuliaat, että hengityskin loppu siihen tunteeseen.

Kävin sitte juoksu/kävelylenkillä miehen kans. En tiiä kuin järkevä veto oli, mutta on ollu niin ikävä juoksemista, et pakko oli kokeilla. Ei kait siitä vaaraakaan ole? Supistelee nyt kotiin tullessa ja pisti tuo juokseminen suolenkin toimimaan liukkaasti :D

Telkkarista ei kyllä tuu yhtään mitään. Sen on tämä maraton imettäjäkin huomannut. Mulla on netflix mut tuntuu että sieltäkään mitään katsottavaa löydy

Aika samalla setillä täälläkin mennään tylsyyden estämiseksi; päivän kohokohta on jos kauppaan pääsee ja muu aika menee poitsun kanssa touhutessa tai hbo:lta True Bloodia töllätessä.

Tätä ei saisi sanoa mutta ladatkaa hola niminen proxyohjelma niin pääsette katsomaan esim brittilän ja usan netflixejä. Enemmän tarjontaa :)

Mä käyn joka päivä lounaalla jossain jonkun kaverin kanssa, 1-3h lenkeillä, metsäretkillä, päiväleffassa, kauneushoidoissa, shoppailemassa, oon siivonnut kotia hurjasti, öljynny puutasot ja saunan, sisustanut, hoitanut omia ja lasten harrasteseurojen raha-asioita, hoitanu omaa businesta, pyörittänyt ison perheen arkea, kokannut ja leiponut, kyläilly ja ottanut vieraita vastaan, pistäny pihat syyskuntoon jne jne ja tekemistä on vielä maailman tappiin asti. Tuntiakaan en oo katsonut telkkarii kun en sitä muutoinkaa tykkää katsoo. Tämmöistä on tämän mamin odotus!

Mulla menee kaikki rahat lapseni vaatteisiin kun ei aateltu että ihan näin pienenä ulos tulee. Kauneushoitoloihin mulla ei ole varaa. Vihkimistä varten uuden mekon tilasin, mut kampaaja ja meikki jää haaveeksi vain juurikin rahapulan vuoksi. Ei noilla Kelan rahoilla mällätä kun juuri tuli se sairaalalaskukin.

Täällä ollut kans melkoista ajantappoa, kun saikun kautta jäi mammalomalle niin tässähän sitä on jo 2 kuukautta mennyt. Ja nämä viimeiset pari viikkoa kyllä olleet jo ihan sanonko mistä. Lenkkeilyt sai jäädä viime sunnuntaihin, yöt ja päivät alkanut mennä unien osalta niin ja näin ja nyt tämän viikon olo alkanut olla sen verran tukala että kaikki kävelyt 400m kauppaan tai tänään sama matka neuvolaan aiheuttaa sellaisia suppareita et vaikeaa on ollut. Myös istuminen/makaaminen kaikki alkaa olla aika vääntöä. MUT KOHTA TÄÄ ON OHI :)

Ja on koti siivottu moneen kertaan, vaatteet lajiteltu, kaverit nähty, telkkua tuijotellut enemmän kuin koko vuonna yhteensä (normisti katso juuri lainkaan), shoppailtu, käyty hoidoissa... josko huomenna vielä jaksaisi tänään asennetut parvekelasit kuurata (mut saa nyt nähdä). Sen verran ikävä paineentunne ja kipuilu oli tänään koko päivän alakerrassa, että tänään tuosta kuurauksesta ei olisi kyllä tullut mitään :confused005

Mä opiskelin ja tein osa-aikahommia siivoojana kun mentiin naimisiin. Mekon räpelsin itse mutta korsetin luittaminen piti teetättää. Eli kun se tuli maksamaan kuutisen kymppiä niin tämä oli melkeinpä mekon hinta, sillä kankaat tuli vanhoista verhoista ja parista lakanasta.
1934470_104430919834_722099_n.jpg
Kampaajalla en käyny enkä meikattavana. Juhlapaikka oli ilmainen metsästysmaja pöpelikön keskellä ja juhlaruuat onneksi saatiin käly tekemään pienellä korvauksella ja aineiden hinnalla. Hauskaa oliainakin :) Oikeastaan mä suostuin menemään naimisiin vain sillä ehdolla ettei se maksa maltaita. Olen onnistunu tekemään jatkuvasta pihistelystä taidetta tässä vuosien varrella joten musta tulee varmasti todella nolo mutsi :)

Kaunis mekko. Mulla ei ole ompelutaitoja. Mun äiti ja isä välttämättä haluu maksaa juhlat, kun viiminen tytär VIHDOIN päätti mennä miehelään. Juhlat ei kyl tuu maksaa maltaita kun niihin osallistuu vain lähiperhe. Samalla poju saa kasteen. Paikkavuokraan kuuluu kukat. Ruoka tulee myös sieltä. Mekon ostin sellaisen että sitä pystyy käyttää helposti myöhemmin eli ei todellakaan mikään perinteinen morsiamen mekko. Miss windy shopista se.

Hurjan kaunis mekko ja morsian, SikaKissa!!!! Olet tosi taitava. Häät pöpelikössä ois munkin juttuni, tuoksut ja luonto läsnä.

Mäkin tiedän mitä on kun jokaikisestä asiasta joutuu säästää ja mitä tuo tarkoittaa, että siitä tulee taidetta. Ja kuinka hyvä fiilis siitä tulee, kun onnistuu kerta toisensa jälkeen keksimään nerokkaita keinoja selvitä. Juuri nyt on mun elämässä hiukan löysempää, mutta edelleen suurin nautinto tulee kun vanhasta keksii uutta, saa tyhjästä nyhjäistyä ruoan tai löytää kirpparilta jotain hyödyllistä.

Takaisin