The Lokakuu

Tulee toi Maria Veitolan ohjelma uusintana kohta. Tarvii varmaa kattoo.

Mä oon niin tylsistynyt ku voi vaan olla..ihan oikeesti sais tää vauva jo ilmotella itsestään. Tänää on LA eikä mitää alapään vihlomista kummempaa. Tosin tänää on ollu aika hiljaista tuol masussa et mahtaisko kerätä voimia? Toiveajattelua sanon minä :shifty:

Taidan mennä laittaa riisipuuron ja sekametelisoppa-ainekset kiehumaan...:santa
 
Mulla ei sinänsä ole mitään baby bluesia mutta aina kipulääkkeen vaikutuksen heiketessä alkaa itkettää kun olo on niin hyödytön. En pysty vaihtamaan vaippaa, en voi hakea itse ruokaani, en pysty kääntämään kylkeä, en saa vaihdettua poikaa toiselle rinnalle ja nyt vielä sekin kun maitoa ei vielä tule tarpeeksi ja nännit on jo kipeät enkä pääse itse hakemaan lisämaitoa vaan täytyy odottaa palvelua. Reippaita hetkiä on kyllä kun kaikki napit vaikuttaa kerralla ja pääsen melkein ketterästi sängystä ylös ja takaisin. Koko ajan minulle sanotaan että sinut on vasta leikattu, ei kukaan odota että sä juokset itse vessaan tai lähdet kävelylle osaston ympäri mutta kun mä odotan sitä ihan itse itseltäni. On ihan pakko kyetä ihan ite.

Vanhukset kävi eilen vierailulla. Isi meinas ihan itkeä :)
 
*Tunnustus*
Mä en osannu maata sohvalla muuta kun kolme tuntia aamupäivällä ja sit syömisen jälkeen menin pihalle koirien kans..tartuin haravaan ja ajattelin et ihan hiukan kuopsutan et ei tuu kylmä ku koirat painii keskenään..sit naapurintäti ja hänen koira tulivat siihen ja täti kysy et saako hänkin haravoida..no enhän mä avusta kieltäytynyt ja niin me sit yhteistyössä haravoitiin koko piha 2,5 tunnissa...huuuups :angelic: Kiitokseksi keitin sit talkookahvit ja parannettiin maailmaa viel puoltoista tuntia kahvipöydässä :grin On se mahtavaa kun on tommosia naapureita jotka tulee piristää tän möhömahan tylsiä päiviä :Heartred
..täytyy vaan toivoa tän tunnustuksen jälkeen ettei mun neuvolatäti harrasta vauvapalstan lukemista :smiley-ashamed004
 
Mulla ei sinänsä ole mitään baby bluesia mutta aina kipulääkkeen vaikutuksen heiketessä alkaa itkettää kun olo on niin hyödytön. En pysty vaihtamaan vaippaa, en voi hakea itse ruokaani, en pysty kääntämään kylkeä, en saa vaihdettua poikaa toiselle rinnalle ja nyt vielä sekin kun maitoa ei vielä tule tarpeeksi ja nännit on jo kipeät enkä pääse itse hakemaan lisämaitoa vaan täytyy odottaa palvelua. Reippaita hetkiä on kyllä kun kaikki napit vaikuttaa kerralla ja pääsen melkein ketterästi sängystä ylös ja takaisin. Koko ajan minulle sanotaan että sinut on vasta leikattu, ei kukaan odota että sä juokset itse vessaan tai lähdet kävelylle osaston ympäri mutta kun mä odotan sitä ihan itse itseltäni. On ihan pakko kyetä ihan ite

Pystyn niin samaistumaan! Se vatutus kun ei vaan kykene vaikka miten haluais ja jotenkin koko olo lamaantuu kun ei vaan jaksa ja pysty. Itsellä alkaa vasta pikkuhiljaa olemaan sellainen olo että saatan jopa selvitä arjesta. Ja kolme viikkoa on siis jo takana.
 
Mulla jos kipu äityy pahaksi, herää heti kovat kipupäivämuistot sairaalasta. Se toivoton tunnelma kun lääkäri ehti jo pelotella uudelka leikkauksella. Ja hetket heräämössä epäonnistuneella kivunhoidolla. Tää on niin omanlaistaan tämä haavakipu. Sitten mielialakin romahtaa. Tuntuu olevan tuo kivun aistiminen/kokeminen nykyisten kovin sidoksissa muutenkin juuri mielialaan. Pakko ruveta ulkoilemaan nyt kunnolla ja käymään ihmisten ilmoilla. Mulla nyt 2,5 vk leikkauksesta ja kiputilanne iltapäivästä aina maata menoon vaikea. Yöt ja aamut sujuu.
 
Meillä olikin illalla kunnon riita. Sellainen että mies ei kuunnellut yhtään mitä sanoin ja alkoi huutaa päälle. Kun nostin voluumiä huudetaan että mitä sä kiljut siinä. :sad001
Aihe oli vakuutus. Lähetin sinne lapsen vitamiini laskun ja oman sairaala laskuni. Vitamiinit korvattiin ja sairaalalaskusta ne päivät kun olin sairaalassa vauva vielä mahassa. Kysehän oli vauvavakuutuksesta. Vauvan ei minun. Miehen mielestä koko lasku olis pitänyt saada koska minä en ollut vapaaehtoisesti sairaalassa vaan vauvan vuoksi. Huusi myös että se ei ole sun vakuutus ja minä vastaan että se ei ole vauvan lasku . Vauvalta ei ole peritty päivätaksaa sairaalassa makaamisesta vaan minulta. Ymmärsin miehen pointin mutta en vaan osannut lopettaa kun hän ei ymmärtänyt mitä minä sanoin. Kirisanat lenteli. Mies havahtui vasta lapsen itkuun ja sanoi että ei tykkää olla sitterissä. Sanoin siihenkin vastaan että eipä taida tykätä meidän huutamisesta.
 
Sektiosta 2,5 vuorokautta ja tämä rouva odottelee kotikyytiä.
Kävin juuri suihkussa
IHAN ITE
ja sitten hain ruokani
IHAN ITE
Sain sukkikset jalkaan
MELKEIN ITE
Ja vielä kun sais vauvan kylläiseksi
IHAN ITE niin sit olis tyytyväinen tämä äiti. Täällä on häiritsevän positiivista ja kannustavaa henkilökuntaa. Tahtoo kotiin kiukuttelemaan :)
 
Kyllä voi ottaa kupoliin. Yö meni taas niin ja näin ja mies varmaankin ajatteli että antaa meidän klo:9 syötön jälkeen nukkua kunnolla. Herätti yhdeltätoista että kohta pitäisi olla tapaamassa kaukaa tulleita isovanhempia. Kohta?! Vauva nukkuu kun tukki, ei mitään toivoa että saisi imemään reippaasti. Aloin siinä sitten tunnin on/off imetysmaratonille ja puoli yhden aikaan alkoi toisesta huoneesta kuulua tylsistynyttä huokailua. Ei mies oikein tuntunut ymmärtävän ettei vauvan kanssa voi noin vaan lähteä (jos ei anna korviketta). Siitä sitten saatiin kunnon pikku riitakin aikaiseksi. Mies, tuore setä ja huutava vauva lähtivät ulos ja minä menin suihkuun hengittelemään rauhallisesti ja syvään.

En ymmärrä a) jos tulee kyläilemään vauvan luokse niin sitten tullaan sinne missä se vauva on eikä odoteta että se tuodaan jonnekin (tosin miehen odotukset vaunuilusta oli varmaan osasyynä) tai b) miksi pitää antaa nukkua pitkään jos pitää olla jossain jonakin tiettynä aikana

Miehet.
 
Muokattu viimeksi:
Tänään tuli pikkumies melkein viikon mittaiselta reissultaan kotia:cat:
Ei haittaa vaikka hiukan kuumeisena ja yskäisenä, pääasia että tuli kotiin:love017
Tuntuu ensimmäistä kertaa sille tytön syntymän jälkeen että on koko oma perhe kasassa ja nyt pääsee veikkakin tutustumaan rauhassa pikkusiskoon ja toisinpäin. :3some
 
Heippati hei! Eipä ole tullut sitten kirjoiteltua sairaalassa olon jälkeen, mutta kaikki siis täällä hyvin! Jouduttiin oleen käynnistyksen ja synnytyksen jälkeen yht 6vrk melkein kättärillä ja päästiin vko sitte pe-iltana kotiin. Palautuminen on itsellä rankasta kokemuksesta huolimatta tapahtunut nopeasti, sairaala-ajan univelkoja saanut jokseenkin tasattua ja arkea kotona treenattu nyt hyvin viikon verran. Tyttö kasvaa silmissä ja voi hyvin :) Eka neuvola oli ja meni, tyttö kirinyt jo yli syntymäpainon, tänään irtosi napatynkä ja hän on rauhallinen hyvin nukkuva tapaus. :) siis mennään tuossa 3-4h unet, syönti rytmissä noin suunnilleen. Viime yö oli oikea halloween tosin, typy heräsi 1-2h välein, milloin oli kakkavaippa, maito puklu/oksennus kaaressa nojatuoliin, pissi päälleni ja yöpukuun jne. Aamulla oli kone täynnä pyykkiä :D synnytyskertomus tulossa jaksa jahkan selonteon. Kaikkihan ei mennyt kuin strömssössä, mutta sairaalassa käyty keskustelu jäsenteli tapahtumat. Huomenna suunnataan hyvän ystäväni pojan ristiäisiin, joissa ollaan kummeina :)
 
Byäääää! Ei tullu meikäläisille lokakuun vauvaa!:arghh: Tuntuu et mä oon varmaa ainut joka ei oo viel synnyttäny tästä porukasta täällä...?? :shy:
Kaikki ässät ja tuliset ruuat ja kovat musiikit ja ja ja KAIKKI on koitettu mut ei.. Turhaudun niin et kohta nypin nää vaivalla kasvatetut kynnet lyhyiksi :grin
 
Ku lokakuisten listaa vertaa synnyttäneisiin niin ei oi kaikki ne kyllä vaivautuneet kertomaan onko vauva jo maailmassa. Aika harmittava juttu. :)
 
Ninni88 et oo ainut.. Täälläkin vielä odotellaan rv 41+1 nyt torstaina kontrolliaika ja ilmeisesti jos kaikki hyvin niin käynnistys lauantaina. Ei auta kai muu kun odotella kaikki kikka kolmoset yritetty moneen kertaan.
 
Mulle on käynyt tämän foorumin kanssa samoin kuin monen muunkin kanssa aiemmin. Olen kyllä lueskellut ja seurannut muiden kirjoituksia, mutta en saa aikaiseksi itse vastailla. :sorry:
Täällä ollaan myös yhtenä kappaleena edelleen (41+5 tuli juuri täyteen) ja lokakuun vauva jäi tulematta. Maanantaina vasta ensimmäinen yliaikakontrolli eli en edes tiedä kovin tarkkaan, mikä on tilanne alakerrassa.
Kivuttomia supistuksia on tullut useamman viikon, mutta siinä onkin sitten kaikki ennakkomerkit. Vauva ei ole laskeutunut eikä myöskään rauhoittunut, limatulpasta ei minkäänlaisia havaintoja... Olen jo luopunut spontaanin käynnistymisen toivosta. Olo on lähinnä ahdistunut ja epäonnistunut, kun ei kroppa toimi halutulla tavalla. :sad001
 
Minakin edelleen yhtena palana. No LA oli vasta eilen, etta ymmarran hyvin jos siina vkojen 41-42 valilla alkaa loppua karsivallisyys. No, siirryn tuonne Marraskuu ketjun puolelle jatkamaan lisaa..
 
Nyt minä aion valittaa oikein kunnolla.

Ensimmäinen yö oli aika hilpee täällä kotona. Ja täytyy sanoo että iltakin oli aika kummallinen. Olin varannut pakastimeen ruoka-annoksia ja leipomuksia ja vaikka mitä, että saa syötyä vähällä vaivalla kotiin tultua. Mä olin poissa kotoa runsaat kolme vuorokautta ja tänä aikana isäntä oli syöny pakkasen tyhjäksi. Yksi pussi pullaa sinne oli jäänyt, ja tämän mies oli ottanu sulamaan siltä varalta että vanhukset tahtoo kaffetta tullessaan. Kissojen vessaloota oli siivoomatta, tai siis, mitään ei oltu kerätty mutta uutta hiekkaa kaadettu päälle ettei haise. Tiskikoneen se oli täyttäny muttei pistäny päälle, joten kun avasin luukun niin kosteassa ja läpimässä muhineet pannut ja kattilat oli aika karmivan hajuinen kokemus. Pyykkikorikin oli jäänyt lähteissä täyteen ja uutta likapyykkiä oli kertyny hienosti pitkin lattiaa. Apteekissa mies oli käyny hakemassa mun napapiikit, mutta särkyläkkeet se oli jättäny ostamatta kun "siellä lääkekaapissahan on koko paketti vahvaa buranaa". Kaupassa se ei ollut käynyt kun "onhan tässä koko lauantai aikaa". Kokonainen paketti buranaa tarkoittaa kolmea viimeistä tablettia pakkauksen pohjalla ja koko lauantai olisi tarkoittanut sitä aikaa mikä kuluu kun kävelee abcille ja takaisin kun kaupat onkin ihan yllättäen kiinni ja autoa ei saa lainaksi.

Otin särkylääkettä ja aloin siivota, kun MIES OTTI POJAN SYLIIN JA SANOI MENEVÄNSÄ PÄIVÄUNILLE KUN EI OLE MONEEN PÄIVÄÄN SAANUT UNTA! Yöllä mulla oli tietenkin vaikeuksia nousta ottamaan jälkikasvua syliin ja syöttämään ja kun MIES VAAN KUORSAS JA KUORSAS EIKÄ HUOMANNU YHTÄÄN MITÄÄN niin aloin jo hieman turhautua. Neljän aikaan aamulla yrittäessäni nousta, minun on herätettävä se kuorsaava mölliäinen hakemaan kipulääkettä, ja palatessaan kärttyisenä lääkekaapilta, SE KEHTAA SANOA ETTÄ MUN OLIS PITÄNY JÄÄDÄ SAIRAALAAN KUN VAIKUTTAA OLEVAN NIIN VAIKEETA TOI OLEMINEN. Ja kun minä seittemän aikaan aamulla lopetin imettämisen miljoonannen kerran ja menin keittämään kahvia, tajusin että napapiikki pitäisi pistää. Minun, joka en oikein kykene mittaamaan itseltäni sokereitakaan kun meinaan mennä neulaa karkuun. Herätin ukon sitten taas, tyrkkäsin sille kaffen kouraan ja sanoin että pistä muhun piikki. Mies valitti ja venkoili aikansa ja laittoi piikin, MINKÄ JÄLKEEN SE MENI TAKAISIN PEITON ALLE KUORSAAMAAN!

Mä olen nukkunut pitkät yöunet viimeksi maanantain ja tiistain välisenä yönä, sillä supistukset alkoi tiistai-iltana ja siitä lähtien olen nukkunut 20-60min pätkiä erittäin vaihtelevin väliajoin. Viime yönä olen mahdollisesti nukkunut muutaman tunnin ja voisin edelleen olla jonkin aikaa hereillä. Makuuhuoneesta kuuluu kuorsausta. Mun pitäis kerätä pyykit ja lähteä pesutuvalle mutta taidan jättää väliin. Mies on mun poissaollessani jättäny hikisiä vaatteitaan lattialle, ja koska kattien vessa on ollu putsaamatta, niin fiksut viiksekkäät on käyny kusemassa likapyykille. Kun pyykkikoppa on ollu täynnä niin tää järjenjättiläinen on varastoinu kusiset vaatteet vaatekaappinsa alahyllylle. Arvatkaa haiskahtaako koko kaappi aika karmeelle.

Jälkikasvu vetää hirsiä ukon kainalossa makuuhuoneessa. Toinen ynisee ja tuhisee ja toinen mörisee kuin antiikkizetori. Mä aion nyt pistää kuulokkeet korviin ja heittäytyä pitkäkseni olkkarin soffalle ja katsoa jos onnistuisin ottamaan vuorokauden mittaiset nokoset. Tai edes parituntiset. Unitunnit kotiinpaluusta lähtien, isäntä melkein 12, pikkuisäntä öbaut 18, minä 4...
 
Huhhuh SikaKissa, nyt täytyy kyllä todeta, että ei löydy edes sanoja! Itse kiehuisin niin raivosta, etten varmaan voisi kuin kirkua.... Onko tuo miehellesi normaalia käytöstä vai onko hän elämänmuutoksesta jotenkin hämillään?

Minulla ei ole leikkaushaavaa, mutta vuoden vanha esikoinen on, joten ilman miehen aktiivista osallistumista tämän homman pyörittämisestä ei tulisi yhtään mitään.

Haluan myös saada imetyksen nyt rullaamaan hyvin, joten en pumppaa tai anna korviketta toistaiseksi kun omasta takaa maitoa on niin paljon ja esikoisen ajoilta muistan, että pumppaaminen sai alkuun aikaan melkoista ylituotantoa. Mutta siis sen takia unet täälläkin varmaan pitkän aikaa vähäisiä. Varsinkin kun tämä pienin perheenjäsen on jo räkäinen. Isoveljensä alkutaipaleella oli sama juttu. Ja korvatulehdus tuli jo 3-viikkoisena. Sitä odotellessa sitten...
 
Voi Sikakissa nyt kurinpalautusta sille ukolle!! Sun pitäis saada nyt levätä ja antaa kropan palautua, tee asia hänelle hyvin selväksi.
 
Äääh!! Kuulostaa siltä että olisin itse jo pakkaamassa laukkuja. Tsemppiä sinne ja toivottavasti mies ymmärtää että tarvit nyt todella paljon apua vauvan ja haavan kanssa!
 
Kyllä alkoi risoomaan ja suuresti sun puolesta!

Täällä pyysin jo yöllä et aamulla vois mies antaa vitamiinit ja korviketta että saisin nukkua edes pari ehyttä tuntia, mut ei äsken heräsin taas kitinään ja imeytelen. Kysyin että koska sä oikein alat auttamaan ja vastaus: Kyllä mä sit autan joskus. Kun just tää kun rytmiä ei oo vielä niin tarttis sitä apua!
 
Takaisin
Top