Terveiset neuvolasta :)

Juu ei hätää, meilläki neuvola 20.3. ja edellinen on ollut 14.2. (neitihän siis syntyi 24.12.) :)
 
Ja täällä 3 kk neuvola vasta 27.3 (synt 21.12) :grin. Mutta ei kai sillä niin väliä koska se on, kunhan joskus on. Ei sillä että sitä odottaisin, kun rokotusten jälkeen voi olla piinapäivät eessä :eek:.
 
Ainii, tääl oli noista isoista jäppisistä puhetta, niin täällä oltiin kans lähes 6 kg jo 6 viikkosena ja sit 2kk neuvolassa n 6300 g :grin. Mut on kyllä pitkä poika, ettei oo semmone pallo :grin.
 
Meillä myös 3kk neuvola vasta 26.3. Eipä tosiaan mikään kiire oo rokotuksia saada, mutta olis mukava tietää tytön mittoja. :) me on viimeks käyty 6 viikkos neuvolassa 12.2. Että aika pitkä väli kyllä on.

Sent from my HTC Incredible S using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä 3 kk neuvola on vasta 28.3. ja edellisen kerran oli pojalla neuvola (lääkärintarkastus) 7.2. Elikkäs välissä on pitkät 7 viikkoa. Mä kyllä näin ekan lapsen kanssa olisin kanssa halunnut, että olisi ollut hieman lyhyempi väli näissä tarkastuksissa. Kiva olisi tietää pojan strategiset mitat:grin ja olisihan noita neuvojakin jo kaipailtu esim. ihottuman suhteen.
 
Meillä oli kans tasan kuukausi välissä ennen tämän päiväistä neuvolaa ja se edellinen käynti oli se 2kk ryhmäneuvola. Tänään siis 3 kk:s neuvola + rokotukset. Paino oli 6395g (3595g) ja pituus 62,3cm (51,5cm), pipo 39,5cm (34,4cm). Nyt rokotteiden jälkeen on maistunut uni, tyttö söi vain tuossa välissä ja nukahti samantien uudelleen. Saa nähdä tuleeko noista rokotteista mitään muuta oiretta kuin väsymystä.
 
3kk neuvola oli vihdoin tänään :) typy nyt 3kk 9pv 6050 g ( 2875g) 60 cm (48 cm) elikkä kasvua tullut :)
Kaikki hyvin ja neiti on jäntevä. Rokotukset siirrettiin perjantaille, koska tänään meillä oli se virtsarakon ultra, mikä meni hyvin ja nyt odotellaan vastauksia.
 
Meillä oli tänään 3kk neuvola. Tytöllä ikää 12 viikkoa, painoa 5700g (3455g), pituutta 58,7cm (49cm) ja pipo 39,5cm (33,5cm). Sai rokotukset ja nyt nukkuu loppuun noita keskeytettyjä aamupäikkäreitä :)
 
Me on nyt punnittu poitsua välillä kotona, niin tälleen vähän vajaa 3 kk painaa sen noin 7100 g :grin. Mutta on pitkä ja jäntevä poika :). Ei mikään perunasäkki :grin.

Mutta eiköhän täälläkin tuo painon nousu ja pituuden kasvu ala tästä vähän rauhoittumaan :)... Toivon ainakin kovasti. Alkaa meinaa käsilihakset oleen maitohapoilla, kun poitsua pitää kokoajan nostella suorille käsille ilmaan. Heti kun laskee takaisin mahan päälle, niin poika oikeen jaloilla ponkasee, että taas uudelleen pitäis nostaa. Levee hymy vaan huulilla, silmät innosta pyöreenä ja kuola vaan valuu äidin päälle :grin... Hups, nyt karkas vähän aiheen viereen... :p
 
Cherry87: Teillä ollaan samoissa mitoissa kuin meillä esikoinen oli :) Nytkin reilu 3v huitelee jo yli metrin mittasena. Lihava ei tosiaankaan ole, lihaksikas kyllä kun jatkuvasti on liikkeellä :D
 
Äsken tultiin 3kk neuvolasta...painoa nyt tytöllä 5,795 ja mittaa 60,8cm. Tuota painoa ei ollut tullut edellis käynnin jälkeen kuin 450g, mikä musta on niin outo kun olen nyt jo antanu sitä velliäkin :sad001o_O meillä tyttö syö vaihtelevalla menestyksellä, 1 tai 2 päivässä syö ihan täyden pullollisen maitoa ja loput tipottain, jää tollikoita. 500g kuukaudessa pitäs tällä hetkellä minimissään nousta paino, ennyt sit tiiä onko toi 50g heitto niin vakavaa..

Rokotteet myös saatiin, rota meni suu hymyssä tytöllä suukusta alas, piikitkin otti aika hyvin, itkua tietty tuli mutta leppyi nopeasti..:love017

Sitten oli puhetta siitä mun hormoonikierukan laitosta, mä sain reseptin naistentautien polilta siihen kun kävin maanantaina, ja sen saa laitattaa kuhan ne mun papa ynm tulokset tulee ensin. No neukku mua kielsi hakemasta sitä kierukkaa apteekista, se on kuulemma täyttä rahastusta..mun pitää kuulemma soittaa terveyskeskukseen ja varta kierukan laitto, kierukkaa maksaa sitä kautta vain 113€ eikä tarvitse maksaa käynti maksuakaan,..apteekissahan toi kierukka maksaa sen 150-160€ musta aika törkeetä käytöstä keskussairaalasta että eivät tämmöistä asianhaaraa kertoneet, jos en olis ottanut neuvolassa asiaa puheeksi niin olisin laittanut.60€ enempi rahaa siihen mitä olis tarvinnut:schoked025
 
Hmm...outoa kun täällä vantaalla missä asun nii saa ilmaseks kierukan tai minkä nyt ikinä haluaa :eek:

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä taas ei saa mitään ilmaiseks eikä ees halvemmalla.. Neuvolan täti sanoi että ne joutuu omilla rahoilla ostamaan jopa tarrat jos sellaisia haluaa lapsille antaa o_O Luultavasti sairaalassa ei muuten tiedetä et terkassa sais halvemmalla.
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä mulle tarjottiin (siis helsingissä) kierukkaa ilmaseksi :O sanoivat että eka on ilmanen...
 
Täällä Tampereella näköjään kuparikierukan saa tuoltaehkäisyneuvolasta ja siitä laitetaan sitten lasku, mutta tuo hormonikierukka pitää hakea itse apteekista.
 
Aa, siis hyvä HKI :) mulle ei tarjottu mitään, kun en halunnu, ehkäpä siksi en tienny asiasta :)
 
Takaisin
Top