Tammivauvojen arki alkaa

En mäkään täältä mitään hoitolaukkua oo saanu!! Ja Jaica, sairaalasta lähteissä saatiin se pampersin laukku, ja niin on kaveritkin saanu, eli oisko ne teiän kohdalla unohtanu?? Minto, pakko sanoo että parahdin poruun kun kattelin teiän lapsen kuvia! Niin isot silmät toisella siinä yhessä kuvassa ja siinä missä oot sen kans sillä on ihana rypistysilme! Viä kun tietää et kaikki ei oo menny normaalisti niin herkistää niin kovasti. Kauheeta tää herkistely, tulee aina ihan yllättäen! Yks päivä telkkarista tuli kauheeta dokkaria jostain pienenä menehtyneistä vauvoista. Tyhmänä sivusilmällä vilkasin pari kertaa, onneks mies tajus äkkiä vaihtaa kanavaa.
 
Miten teillä on paino lähteny tippuun? Itellä lähti helposti yli 10 kiloo, nyt on jämähtäny noi 4,5 kiloo ylimäärästä. Oma vika tosin, ei paino varmaan tipukkaan jos vetää suklaalevyn parina päivänä peräkkäin yms.. Nolottaa! No, jos taas huomenna alottas sen uuden elämän (ei siis tiettykään mitään laihdutusta mutta jättää noi turhat kalorit pois). Ärsyttää kun on niin tyhmä ja mässäilly kaikkee, viä kun siitä saa vaan pahan olon (psyykkisen ja fyysisen).
 
On tää palsta aika henkireikä, muuten varmaan olis siinä uskossa että kaikilla muilla on pelkkää ruusuilla tanssimista vauvan kans! Ja vaikka oiski niin ainakin pääsee purnaan omia juttujaan! Ja on se aina ihan eri puhua sellasten ihmisten kans kellä on sama elämäntilanne.
 
Ei kai täältä vau:n sivuilta olla edes luvattu mitään hoitolaukkua? Ei mulle ainakaan... kirjoista oli puhetta ja ne tulikin postissa pian liittymisen jälkeen. Liberokerhosta saa hoitolaukun ja sen sainkin sairaalasta lähtiessä, samoin kuin sen Pampersin laatikon. [:)] Vaikka eipä niissäkään ollu mitään sellaista mitä ei olis jo ollut kotona valmiina, mutta kiva lisä silti.

Ihania nuo Minton laittamat kuvat pikku-Nuutista... toivottavasti saatte pikkumiehen pian kotiin!

Me odotellaan vieraita saapuvaksi ja illalla olisi taas tarkoitus käydä piiitkällä vaunulenkillä... parina viime päivinä vaunuilu on jo sujunu kivasti ilman itkuja. Jos nämä ylimääräiset kilotkin sulaisivat tästä pikkuhiljaa... [:)]
 
Ei täälläkään ole hoitolaukkuja näkyny..? :(

Miten muut, joko teillä on vauvalle nimi tiedossa ja oletteko alkaneet suunnitella ristiäsiä/nimenantojuhlaa?
Mulle alkaa pukata stressiä, hajuakaan nimestä ei vielä ole ja pitäis juhlia alkaa jo suunnitella, apuuva! Tässä suunniteltiin isännän kans että joku ilta meidän pitää yksinkertasesti istua pöydän ääreen ja alkaa todenteolla miettiä, ilman telkaaria ja muita häiriötekijöitä..
 
ei kuulkaas oo totta...mä äsken imuroin koko kämpän ja neiti nukku sängyssään...ei sitte inahdustakaa koko aikana,mutta appajee kun sain siivot tehtyä...tää on outo vempula...meillä on vissii liian hiljasta neitin syvälle unelle.laitan ens yöks imurin huutamaan sen sängyn päätyyn ni johan nukuttaa...[:-]

paino putos ainaki mulla tasan lähtöpainoon ja nyt imetys vieny muutaman kilon,kyllä tässä kropassa on vara vähän viedäkki...[;)]

höööööh,multa jäi se liberolaukku saamatta kun en muistanu sitä hakea lähtiessä ja harmittaa...[>:]
enkä mä kyllä oo mitää pampersin laatikkoakaa saanu...

hehhe...kuka sai mitäkin ja mistä-keskustelu!vain tänään!!![:D]
 
ELEGIA: sama juttu täälläkin...en mä tuota saa nukkumaan kun haisen maidolta ja äitiltä.syliin kyllä nukahtaa mut ei pirullakaan omaan sänkyyn jos mä laitan.sit ku isi laittaa ni neiti hornaa onnessaan...ja tuosta painon noususta...anna vaan joka inahdukseen maitoa ja istu oikeen urakalla tankkiautona ja anna pojan imeä.jos nukahtaa ni nosta röyhtäsemään tai kutittele.kannattaa ottaa poika ihan vaan vaippa päällä tissille ja sä ilman paitaa ja liivejä niin saa ihokosketusta,pistä peittoa kuitenki päälle ettette saa kylmää ja jos meinaa nukahtaa niin peitto poiiiis...
näin meillä neitin paino nousee,nyt jo yli 5kg ja ikää vajaa 2kk...perjantaina neuvola(2kk,viikkoa aiemmin)ja mulla huomenna jälkitarkastus...[:'(][:@][>:]
 
Paino putos mulla ekan kahen viikon aikana 8 kiloa.
(16 kiloa tuli raskauden aikana lisää.. Lähtöpaino 51kg, raskauden lopussa 67kg,)
ja nyt ei oo mitään tietoo paljon painan ko en vaa-assa käy usein eikä kotonakaan sellasta oo. On vielä enempi painoo ko raskauden alussa, mut en haluakkaan et se tippuu niin alas koska itelläni on ollut onkelma, etten saa painoa itteeni.. nooh että näin..
tosiaan imettäminen kuluttaa paljon energiaa ja turha sitä mitään laihduttamista on vieläharkita. Fikusua liikuntaa kun pääsee liikkumaan.
Ootan ite että pääsen treenailemana ees pikkusen ja saan kiineteyttä kroppaan. jalat o viel löllöt, mutta muualta se ylimääräinen onkin haihtunut.

Pakkaamista, pakkaamista...
Laatikoiden ja pölyn keskellä elämistä. (huh miten sitä pölyä voikin olla joka puolella vaikka meillä imuroidaan ainakin kerranpäivässä ja pyyhitään pölyt..)
Onneksi enää kolme yötä tässä asunnossa.. Onneksi pääsee rakentamaan uutta kotipesää.

Noh höh.. olis varmaan ite täytynyt vaan tajuta kysyä sitä Pamppers pakkausta, mut jooh ei ollut ensimmäinen ajatus kotiinlähtiessä. ;)

Meilläkin on ollut kitinää, kitinää kitinää.. Ilmeisesti nälästä johtuvaa, vaikka poika olisi kolme kertaa tissillä syömässä pienen ajan sisään hän torkahtaa ihan hetkeksi ja herää kiukkuisena.. Äsken sai pullosta ruuan niin johan uni jo maistuu. heräs seittemän aikaa aamulla ja sen jälkeen ottanut vaan pieniä torkkuja, et onneks nukkuuki jo.  Meillä nukuttiiin muuten jälleen viime yönä 4 tunnin yö unet, mutta loppu yö todella heikosti....

Nimi on mietittynä valmiiksi. Kaksi kaunista hieman erikoista nimeä...
ja mieheni paljastikin jo äidilleen sen viikkoja sitten.. Itteeni harmitti ihan pirun paljon.. Tekis toisaalta mieli kertoo jo omallekki äitille, mut se ei tunnetusti osaa pitää mitään omana tietonaan joten saa oottaa vielä nimijuhliin. Tosiaan juhlat meill' pidetään sitten ko ollaan saatu uus asunto kuntoon.. :):
Kummit on valittu ja heille on ilmoitettu, iloissaan olivat.
 
[8D]ooooo...vähänkö hienoo...käytii neidin kanssa lenkillä ihan hissunkissun kävellen ja tein hetken lumitöitä...sit neiti tahto sisälle,oli äitikkä vissii tuupannu vähän liikaa vaatetta[;)]
neiti jatko uniaan pienen syömätauon jälkee ja mä menin tekee ulkohommat loppuun.tottahan tuo itkuhälytin tilttas ja päätin sitten,että teen mä nää hommat loppuun kaikesta huolimatta.kuuntelin hetken ovelta ja neiti senku nukku.karkasin ulos ja tein hommat loppuun(15min) tulin sisälle niin neiti nukku edelleen onnellisena.aloin täs sitte ommella ompelukoneella niin siihen mölinään tuo sitte heräs...eipä haittaa,ku kummasti jo mammaa piristi...nyt tuntuu jo siltä että uskaltaa karata kotoa iltasin tuonne kylälle (16km)käymään kaverin kanssa salilla.hoitakoo isä lastansa ja jos ei muuten hiljaseksi(ei muuten saa,tyrkkää melkei aina mulle) saa ilman mua niin vieköö anopille yläkertaan...nih!!![;)]

tälle piisas kotimörköily ny ihan justiinsa!!![:D]
 
hiawatha...mulla meni vähän päälle 3 viikkoa et kaikki tikit suli.sillon kun me isännän kanssa "köyrittiin"[:D] niin mulla oli viel pari sulamatonta...ei se haava enää repee ja jos teidän isäntä saa kelliinsä tikinraapooksia niin siinähän sitte hoitelee niitä[;)][:D]...mulla nimittäin oli pari terävää tikkiä...mut ei isäntä ainakaa myöntäny että ne olis raapinu...
 
no siis en mä enää muista mistä hyvästä mä sen hoitolaukun sain mut samassa rytäkässä sieltä tuli niitä opuksia kans. se on sellainen ruskea mis lukee vau.fi

mulla oli paino raskauden lopussa melkein 80kg ja lähtö 65kg. nyt mennään varmaan jossain 71kg tienoilla. yhdetkään vanhat housut ei mene päälle, ei edes osa raskausajan housuista[:@] tuntuu et reisissä on jotain ylimääräistä. mä haluan niistä kyllä eroon...nimittäin ylimääräisistä kiloista!

meillä on nimi valmiina ja nyt vaan panikoidaan onko se hyvä nimi! kauheeta olla vastuussa toisen nimestä[&:] ja ristiäiset on 21.2 kotona. anoppi tulee siivoamaan ja mun äiti tekee kakut ja muut syötävät. papin kans ollaan menos keskustelemaan viikkoa ennen. kummit on kans valittuina ja sylikummi soittaa haitarilla 2 virttä ja vielä suojelusenkelin kummitytölleen. puolet vieraistakin on jo kutsuttu. et ne on jo melko hyvin kasassa.

masennuksesta: mä olen yrittäny palata takaisin mahd normaaliin elämään ja varsinkin pysyä ihmisten ilmoilla. ja kaikenlaisia projekteja pitää jo suunnitella.
Ja hei Elegia; hyödynnä ne yökylään tulevat vieraat. laita hommiin järjestelemään ristiäisiä tai hoitamaan vauvaa! mä ainakin hyödynnän kaikki vieraat heti jotka meille tulee[;)]
ja kyllä, ulkoilu on mitä parhainta sielunhoitoa.
mä lohdutan itseäni itkukohtauksien ja yövalvomisten kohdalla sillä että kyllä se vauva jossain vaihees nukahtaa ja todennäköisesti on jo niin väsynyt et nukkuu kunnolla!
 
Tuleeko sulle Yamacraw vauva-lehti? Siinä oli tilaajalahjana sellainen ruskea hoitolaukku missä lukee "vauva" Meille tuli samanlainen kun tilasin lehden joskus viime kesänä... Ajattelin, että jos olet sekoittanut ettei täällä aleta kiukuttelemaan ylläpidolle miksei kaikki ole saaneet samanlaista lahjaa... [:)]

Vau.fi:ltä olen saanut niitä kirjoja sekä sen roikkuvan lelun vaan mitä silloin rekisteröityessä lupasivatkin, en muuta..
 
Vauva-lehden ruskea laukku on meilläkin ja Vauva siinä lukee...

Meidän vauva on tänään 1 kk ikäinen iso tyttö! [:D]
Ja äitillä mahtui tänään päälle normaali talvitakki! Hyvästi teltta!
 
Nyt meni niin hermo tohon ainun käsipumppuun et ajattelin mennä ostaa tänään ton aventin sähköpumpun!!! Mä joudun kuitenki pumppaa koko ajan ni maksaa ittensä takasin varmasti. Samalla ajattelin ostaa sellasen kantopussin mihin vauvan saa kätevästi, onks muilla niitä? Kantoliinaa en halua ku en jaksa opetella sitä käärimistä. Vaikuttaa hankalalta :/ Olis niin kätevää ku vauva kulkis siinä mukana koko ajan ku tekee kotihommia tai on lenkillä esim metsässä mihin ei voi vaunuja ottaa.

Nimi meillä päätettiin jo raskausaikana,eikä oo siitä muuttunu. Nuutti on Nuutti [:)] Se on semmonen mamman isosimmuinen mussukka! mulla on tosi isot silmät ja toivottiinkin että ne periytyisi pojalle ja niin vaan kävi.

Eilen oltiin just lähössä sairaalasta kotiin ni Nuutti vääns kunnon ISOT kakat!! Sitä o nyt taas ooteltu pari päivää eli oltiin tosi iloisia! Nyt päästään nostaa maitomääriä ja ollaan taas askeleen lähempänä kotiinlähtöä [:D] Poika on huomenna 1kk ikänen et oliski jo korkea aika saada mukelo kotiinki <3
 
no just niinhän se olikin.lehden tilaaja lahja. sorry...[:-]

kirjoitelen neuvolareissun jälkeen lisää.
 
olipas tylsä neuvolakäynti kun neuvolan täti ei ollut paikalla!![:@] Oli vaan joku sairaanhoitaja joka oli ihan hukassa koko paikassa ja ei löytänyt mitään tavaroita. Mitattiin ja punnittiin. Paino oli noussut vaikka nyt oli kyllä vaippa päällä. eli paino nyt 4515g ja viimeks 2vko sitten oli 3950g. Kai siitä just se 200g tulee. Nyt ollaan menty pelkällä tissimaidolla koko viikko.
Ja pään ympärys oli nyt 38cm. Synnärltä kun lähdettiin se oli 37cm. Paljonkohan sen pitäis viikoissa tai kuukausissa kasvaa?
ärsytää vaan kun en saanut mihinkään kysymyksiini vastauksia. kysyin siitä sammaksesta ja ei edes katsonut vaavin kieltä!![>:] Kävi kyllä kysymässä lääkäriltä ja se oli vaan sanonut että vichyä siihen. No netissä lukee et jos ei 3pv häviä vichyhoidolla niin sitten lääkettä...

ja nyt en sit tiedä milloin on seuraava aika. eli pitää alkaa soitelemaan sille neuvolan tädille. Mut eikös seuraava käynti ole vasta 2kk iässä??
 
Voi hyvänen aika miten nopeeta nämä vauvat kasvaa! Tiesinhän minä, ettei ne pienimmät (3viikkoa sitten ihan liian isot) vaatteet kauaa sovi, mutta että nyt jo liian pieniä...?! Oliverin tämänhetkisiä mittoja en tiedä, mutta tuntuisi kasvavan melkein silmissä! O hymyili tänään ekaa kertaa silmät auki, muttei se tainnut olla vielä "sosiaalinen hymy"... Kovasti ilmeilee ja päästelee erilaisia ääniä, ja tarkkaan seuraa kaikkea silmillään. Ihanaa katsella kun tuo pikkuinen kasvaa ja kehittyy!

Käytiin aamulla vaunulenkillä koko perheen voimin, ja innostuttiin käymään myös lähisiwassa! Hyvin sujui O:n nukkuessa vaunuissa. Jospa ens kerralla uskaltautuis jo Prismaan... [;)]

Ens viikolla ois lastenvalvojan tapaaminen (isyyden tunnustusta varten), samoin pitäis täyttää tiedot lapsesta ja lähettää maistraattiin (nimi on ollut valmiina jo pitkään eikä ristiäisiä tule). Ja selvittää mitä toimenpiteitä kaksoiskansalaisuuden saaminen vaatii. Jahas miekkonen heräsi....!
 
yaw:jokainen kasvaa yksilöllisesti että elä stressaa siitä päänympäryksestä ja painosta..hienostihan tuo on kasvanut :) joo ja seuraava käynti on siellä kahen kuukauden iässä NOIN. meillä on seuraava käynti 3,3 ku tyttö o 9,3 2kk.

Lauranen:eikö teille ole tullut seurakunnalta kirjettä??siellä oli meillä ainakin maininta ristiäisistä ja niiden järjestelystä,nimestä ja kansalaisuuden hommaamisesta kerrottuna. pari kaavaketta pitää teidän täyttää nii saa sen kaksoiskansalaisuuden.maistraatin sivuilta saa niitä kaavakkeita ja siellä on myös kerrottuna asiasta

Sitä liberon ja pampersin kanssai voi pyytää kuulemma ihan niiltä itseltään suoraankin. jOku oli näin tehnyt ku ei ollu jostai syystä saanu sairaalasta.

Meillä tyttö flunssassa.

Meillä myös paljon kitinä itkua johon syönti auttaa..vaikka onkin jo syöny masun täyteen..eli kitisee ja tissi suuhu nii helpottaa ja kitinä ku pois.. Kun antaa huutaa nii kohta nukahtaa. tai antaa tutin niin ei mene pitkään kun nukahtaa eli on sitä UNIITKUA eikä muuten vaan kitinää nälästä. ja liikaa kun antaa syödä tissiä nii alkaa puklauttelemaan pois ja itkemään sitten masukipua. että paras ollu antaa syödä sen aikaa mitä syö ja röyhtäyttää ja jos viel kitisee nii tuti suuhu jota syö hetken itkun lomassa ja sitten nukahtaa. nyt helpotti masu kivut ku jätti ne pirun öljypohjaset dvitamiinit. Huomenna aloitetaan kolmen tauollisen päivän jälkeen sitten varovasti niillä vesipohjasilla.

Neuvolantäti lastenneuvolasta kävi äsken kotikäynnillä. Tytön pään ympärys kasvanut 34-> 36,5cm. Paino noussu viime viikon torstaista 4190g-> 4500g :) jäntevä tyttö ja hirveesti sai kehuja. Juteltiin kaikenlaista neuvola tädin kanssa ja saatiin lupa käydä pienessä flunssassakkii ulkona kun se raitisilma tekee vaa hyvää vauvalle myös flunssassa ja nukkuu paremmin kuin sisällä. Käski seurailemaan että jos rupee rohinaa kuulumaan hengityksessä nii sitten mennä lääkäriin mutta niin kaua ku o tilanne tää mikä on nyt että nenästä oikeastaan kuuluu se rohina niin ei oo hätää. Ja sano että ehottomasti lämmintä kylpyä antaa illalla ja höyryävää vettä hengitellä että saa sen liman irtoamaan. Eli suihkuun menemme illasta ja se suihkun pistän kuumalle huutamaan enne ku mennään sinne ja vannaan vesi ja siellä höyryssä sitten käydään kylpemässä.


nimipäätetty eli Pinja kuten olen jo tänne kertonut. Ristiäiset pidetään 27,2 ja ristiäispuku on. Me ei pidetä mitään "virallista" että pitää olla täysin ykköset päällä juhlaa. Kuhan on jotain siistimpää ja puhasta päällä. Mua ahistaa että pitäs olla miehillä muka ristiäisissä pukupäällä. lastahan siellä juhllitaan joten pitäs olla sellaset vaatteet päällä että voi lapsen kanssa juhlia. Mutta tää on vaan mun mielipide. Häät ja synttärit ja sen sellasiin puku, mutta ei lapsen synttärijuhliin pukua, koska sitten ne menee tönkkösilakoiden juhliksi. Meinasin leipomiset tehä etukäteen anoppilan pakkaseen ku siellä pidetään juhlat. enkä rupee niitä stressaamaan missään muotoa.

Muistakee että nimi pitää olla ilmoitettuna syntymästä 2kk sisällä kirkolle/maistraatille vaikka ristiäiset olisi hieman myöhemmin.

Ehottomasti ulkoilua ja kyläilyä ja kaupassa käyntiä lapsen kanssa ihan normaalisti kuin ilman lastakin. VOIN sANOA ETTÄ MUUTEN TULEE HULLUKSI. Mie ainakin meinasin tulla. Me ollaan ihan normaalisti eletty ku ilman lastakin eli jos on pitäny kauppaan mennä nii ollaa menty lapsen kanssa ja kylälläkin ollaa muutama bilis ajettu ku ollaa katottu että tunnin noin suurin piirtein tyttö viel nukkuu nii moikataampa sitten tuolla parkkiksella kavereita kuten enne vanhaankin  että antaa nukkua nii pääsee suoraan vaipan vaiholle ja syömään tyttö sitten.

Eilen ku oltiin äitin kanssa ja tytön kanssa vaunuilla kaupassa nähtiin yksiä kaukasia sukulaisia. kauhistuvat ku oltiin vaunuilla liikenteessä ja sitä että olen ylipäätään poissa kotoa että heidän tytön poika on 3kk vanha se ei oo vieläkää kertaakaan vieny lasta ulos neuvolaa lukuun ottamatta ku on niin kylmä ilma....JUST! VÄHÄ LIIAN YLI VAROVAISUUTTA! ei pitäs arvostella mutta tuo on jo minusta ylireagointia.
 
voih, mä ehdin jo innostua, että täältäkö sais hoitolaukkua... no.. kättärillä oli kummiski niitä laukkuja pitkät rivit hylly täynnä, sekä liberon että pampersin ja päällä luki, että "saa ottaa". Siinä oli marttojen tekemiä ihania pikkuvillasukkia myös. Mun mies hamstrasi niitä sitten useammankin (mikä oli mun mielestä tosi noloa...) joten meillä nyt on noita laukkuja kummiski. Ja aika turhaa sisältöä niissä enimmälti oli, emmää mitään tommosia myrkkyjä ajatellu vauvan ihoon hieroa...

Painoasiaa: ennen raskautta oli 57 ja parhaimmillani sitten 71kg. Viikko synnytyksen jälkeen painoin taas 57 ja sekös ihmetytti [&:]. Mahassa on tosin vielä löysää. Vanhat farkut menee jalkaan, mutta ei tarvii turhaan laittaa vyötä. Lihasmassaa on kyllä kadonnut, sen huomaan, varsinkin reisistä, mutta se ei kyllä haittaa yhtään, ihan hirveet tukkireidet ne olikin [:D]. Pysyispä solakkana [;)]. Kun tyttö täytti 2vkoa menin ekaa kertaa salille ja tyttö jäi isin ja maitopullojen kanssa kotiin. Sitten ollaan käyty myös äitivauvajumpassa. Ihanaa on taas treenata itteensä kuntoon! Niin ja ennenku uskalsi jättää tytön kotiin isin kanssa treenasin kotona vatsoja ja giryapainoilla. Oli tosi kiehtovaa ja jännää ne ekat vatsatreenit ku niitä lihaksia ei pystyny yhtään hahmottamaan. [8D]

Nimi/kaste: Meillä oli tytölle nimi jo ennenku se synty ja myös puhuttiin siitä avoimesti sillä nimellä, niin kaikki ties sen jo ennenku se synty. Me ei kuuluta kirkkoon, nii mitään kastejuhlaa ei järjestetä. Ja tuntuu, ettei jaksais tässä rytäkässä mitään juhlia alkaa järkkäämäänkään... vaikka ajateltiin, et joku nimijuhla/vauvankatsojaiset olis kiva. Mut ehkä se on kummiski helpompaa jos sukulaiset tulee kylään tällee ripotellen, eikä kaikki yhellä kertaa.

Päikkäreistä: meidän tyttö nukahtaa kantoliinaan tosi tehokkaasti, ja voi kun sen ottaa sieltä pois, et jee vihdoinki saa ittensä irti vauvasta hetkeks, niin johan sieltä taas kuuluu se sen lempparivokaali ÄÄÄÄ...

Kantoliina on kyllä muuten ihan älyttömän hyvä juttu, ei se oo niin ihmeellisen vaikeeta kun kerta mäkin oon onnistunu sen kanssa [;)]. Yllättävän yksinkertasta, vaikka aluks tuntu, et menee hermot kummallaki... Nyt ku siihen on tottunu, nii se on tosi helppoa ja näppärää. Tosin en mä osaa ku kahta eri sidontaa, mutta niillä on pärjätty. Ku selkä väsyy toiseen, nii vaihdan toiseen....

Nyt vasta huomasin, että jaica on muuttamassa! Saitte siis näköjään jonku paremman kämpän! Onneks olkoon! Ihanaa, että pääsette kunnolliseen kotiin!! Home ei oo mikään leikin asia.

Hiawatha: mullakin on vielä tikkiä (kolmatta viikkoa), mutta ne ei enää tunnu olleskaan.

Romanttisia hetkiä ei kylläkään olla päästy viettämään, mutta halut on palanneet [:)]. Ainakin unet on alkanu olla villejä [:D]. Jospa pääsis tositoimiin vielä jonain päivänä...
 
Nonniin.. Eli täällä ollaan kotosalla tuon meidän Venla tyttösen kanssa. Viikko sittenhän se oli, kun neiti tähän maailmaan tulla tupsahti. Vaikkei hän nyt ihan vaan tupsahtanut, piti siinä vähän töitäkin tehdä. [:D]

Vihdoinkin pystyy sen verran olemaan tuon takamuksen päällä, että saa tänne jotakin kirjoteltua. On ollu kipeä viikko. Synnytys meni hyvin, kätilö kehui, ettei paremmin olis voinut ensisynnyttäjä pärjätä. [:)] Mentiin ilokaasun avulla aika pitkälle, mutta loppujen lopuksi päädyttiin spinaaliin. Eikä kaduta yhtään, oli se sen verran helpotus!! Episiotomia oli tehtävä ja siks on tikkejä vaikka muille jakaa. Mutta synnytyksestä enemmän tonne kokemuksien puolelle, kunhan ehdin.

Me päästiin maanantaina sairaalasta kotiin, ja oli kyllä ihana tulla.. Hyvin on pärjätty, vaikka tämä äippä onkin itkeä vollottanut koko ajan. [:D]Mutta pääasiassa onnen kyyneleitä ne on ollu, kun onhan tämä ihan mahdottoman ihanaa.. <3
Mutta nyt onn jo helpottanu,enää en pillahda itkuun joka kerta, kun likkaa vilkasen. [:D]

Mikä hulluinta, niin seksiä tekis ihan tajuttomasti mieli!!!!! Ei oo oikeesti varmaan syyskuun jälkeen tehny!!! Vaan nyt ootellaan, että haava paranee ja päästään hommiin!! [:D]

Huomenna on neuvolantäti tulossa kotikäynnille.. muistais vaan kaikki kysyä, mitä on mielessä ollu...
Tälle illalle pitäis vielä kylvettää tuo nyytti. Saas nähdä miten se onnistuu..
Kirjottelen taas, taitaa tuo likka heräillä..
 
Heips!

Täällä ollaan kanssa aloiteltu arkea vauvan kanssa. Ihmeellistä ja ihanaa. Vaikka välillä väsyttää, niin ei haittaa. Ja hyvin tuo tyttö on meiän antanu nukkuakin. Vähän kitisee illalla, syö, torkkuu hetken, kakkaa, vaihdetaan vaippa, syötetään, nukutaan hetki ja taas kakitaan. Eli unille menossa kestää pari tunita, mut sit ku saa unta, niin sit hän nukkuukin nelisen tuntia. Nyttenkin nukkuu tuolla isänsä kainalossa. Ja voi mikä näky se on! Tulee kyllä välillä tippa linssiin ihan vaan sen takia, kun toine on niin ihana. Samoin mun rakas. Se on niin hyvin ollut mukana koko touhussa ja ylpeänä hoitaa tytärtänsä ja puhuu vaan prinsessastaan. [:D]

Tänään kävi neuvolan täti kotikäynnillä ja Sofia on saanut nyt jo syntymäpainonsa kiinni ja vähän ylikin. Eli syö hyvin! Muutenkin oli tädin mielestä oikein terve ja virkeä lapsi. Napatynkäkin lähti eilen irti. Ei olla vielä kylvetetty, mutta eiköhän sitäkin huomenna kai kokeilla. Neuvolan täti antoi muuten jo luvan mennä uloskin! Vaikka toinen on tänään vasta viikon vanha. Mutta sanoi että kun siellä ei ole niin kylmä enää ja jos katsoo, että vauva on lämpösessä eikä saa viimaa, niin ihan hyvin voi mennä. En kuitenkaan aatellu vielä. Ehkä sit ens viikolla. Mutta jos viikonloppuna kävis ees porukalla ruokakaupassa, jotta äippäkin pääsis vähän ihmisten ilmoille... Mekin aateltiin jatkaa normaalia elämää ja kyläilyä yms.

Mäkin muuten ootan et pääsis taas sänkypuuhiin. Halut heräs kyllä aika nopeesti synnytyksen jälkeen. Varsinkin kun niitä ei kauheesti oo koko raskauden aikana ollu. Mutta parantuispa tuo haava pian... [;)] Tosin miekkonen rupes jo ehotteleen toisen tekemistä ja kun ite ei pysty kunnolla istumaan, niin joutu vähän toppuutteleen. Ja kun selviäis ees tuon ekan kanssa jonkun aikaa.[:)]

Nimi meilläkin oli valmiina tytölle, sillä ehdolla, että hän siltä näyttää. Pojan kanssa oltais jouduttu vähän enemmän miettimään. Kun sain tytön ekan kerran syliin, niin sanoin heti, että kyllä hän Sofialta näyttää, joten Sofia hän on. Eikä sit ruvettu pihtaileen sitä nimeä, kun siitä varmoja kerran ollaan. Ristiäiset pidetään sitten varmaan maaliskuussa. Kummeista ei olla ihan varmoja vielä. Miehen sisko ainakin ja sit mulle TOSI vaikea paikka, pitäis valita kolmesta veljestä yksi. Kun sovittiin että tytölle tulee 2 kummia.

Mutta joo. Nyt täytyy varmaan mennä päästään tuo rakas kahville ja mennä tuijottaan typerä hymy naamalla tuota meidän ihanuutta. Äiti on NIIN ylpeä!!! <3<3<3
 
Elegia:elä panikoi elä panikoi eläkä stressaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja Hikoilu kuuluu asiaan. Mulla nousee maito ku alan hikoilla ja samoin päivällä taas vuorostaa on jalat hikimärät ja tulessa aina ku alkaa maito nousemaan.

ite piti äsken pumpata. tyttö ole tuolta flunssaltaan jaksanu syödä tissejä tyhjäksi eikä ole oikein muutenkaan nyt jaksanu syödä..no kyl se kohta syöpi sitten yötä vaste enemmä.

Ihmettelen kyl muutamia asioita mutta taidan olla ihan hiljaa etten loukkaa ketään.

Jaa meillä o huomenna yksi auto vähemmän..mies meni myymään autonsa. pitää minun sedanilla pärjätä niin kaua kunnes se löytää mieleisen farmari auton.

Jaa meillä on sittenkin yksi auto vähemmän jo tänään...ja löysin meille sitten myös auton joka lähetään huomenna kahtomaan ja ostamaan :D
 
Takaisin
Top