En tiedä auttaisko lisämaidon poispulautteluun (kellä sitä vaivaa on, meillä ainaki välillä sillon kun tyttö ei vaan tajua röyhtäistä vaikka minkä teet..), mun äiti sanoi että sllon joskus on annettu maidon jälkeen ihan pikku hörppy vettä, se saa sen röyhtäyksen tulemaan... kokeilin sitten saman tien, ihan keitettyä (ja jäähdytettyä) vettä pullosta maidon jälkeen vähän ja kyllähän ne ilmat tuli eikä lentänyt maito, mutta en tiedä olisko muutenkin mennyt niin vai oliko vedestä apua...
Vähän ehtinyt vaan lukemaan, ollaan käyty viikon ajan sukulaiskierroksella pohjoisessa eli mummulat ja isomummulat käyty yms. Tyttö oppi sosiaaliseksi sillä reissulla, enää ei kattele vaan seinille ja sivuille vaan seuraa oikeasti mitä tapahtuu ja on utelias! Kattoo silmiin äitiäki jopa![:)] Hymyillyt se on syntymästä asti mutta jospa ne alkaa jo olla ihan tarkotuksellisiakin osa, ainakin tänään naureskeli kun lauleskelin sille ja tanssahtelin ympäriinsä vauva sylissä...
Reissu meni aika hyvin mutta kyllä on mukava olla kotona!!! Mummut ja papat hoiti lasta parina aamuina kun oltiin nukuttu yö huonosti niin saatiin aamu-unet. Ja päivällä papan sylissä viihtyi tyttö kun me käytiin aurinkoisessa pakkasmetsässä kävelemässä...
Paluumatkalla vasta riideltiin. Miehen mielestä mulla meni ihan lian kauan huoltoasemalla vauvan kanssa, "vartin hommaan 50 minuuttia", sen mielestä sitä ei olis kannattanut syöttää siellä vaipanvaihdon lisäksi. Hei haloo, tottakai se on siellä helpompaa lämmittää se maito (oli kuuma vesi termospullossa mukana) ja sitä paitsi oli pullon lisäksi pakko myös imettää koska ei olis pystynyt olemaan niitten kivitissien kanssa loppumatkaa muuten. Oli pitänyt autoa päällä puoli tuntia että pysyy lämpimänä. Rähistiin siinä huoltiksen pihassa ja taisi muutamat tupakki-ukot olla aika huvittuneita siinä vähän matkan päässä..[&:] No, kotiin päästiin ja nukkumaan mennessä pyysi anteeksi. On se rakas vaikka välillä ei tunnu olevan mitään ymmärrystä mua kohtaan...
Neuvola tänään, tyttö nyt onneksi hyvin kasvanut kun viimeksi ei oikein ollut tarpeeksi. Pissasi taas siihen pituusmitan päälle niin kuin ennenkin [:D] Muutenkin se yleensä vaipan vaihdon yhteydessä pissaa pyyhkeelle jos ei ole nopea sen vaipan kanssa.
Pitäis kai kohta mennä nukkumaan, on tämä vuorokausirytmi ihan päälaellaan.... tyttöki nukkuu tuossa, varmaan herää sitten kun oon justiin nukahtanu...