Tammivauvojen arki alkaa

Miksi pumpata rinnoista lisämaitoa kun sen voi antaa suoraan rinnastaki??? 3,5v imettäny ja en ikinä pumpannu ku sillon ku oli pakko. Esim. jos jostain syystä vauva ei syöny tyhjiksi tai baari illan aikana jne jne.. eli harvoin.. se pikku hiljaa tasaantuu se maidontulo ku antaa vauvan syödä mitä syö ja jättää pumppaamatta. Jos kokoajan pumppaa rinnat ihan tyhjiksi ni sitä maitoa luulis sit riittävän liiaksiki asti. En kyllä ite jaksa sitä pumppausta ku ei ole pakko. Silloin pumppasin jos lähdin ite jonnekki ja vauva jäi isille mutta siitäki luovuin ku kumpikaa ei syöny vauvana pulloa. Ei sillä etten yrittäny, muttei vaan kelvannu kummallekaan. Kaikki pumpatut maidot aina viemäriin. Ei meillä ainakaa kumpikaa ole lisämaitoa tarvinu ku imettäny. Enkä ymmärrä kyllä että miten sitä voi ees tarvia jos kerran rinnoista riittää pumpattavaksi asti???
 
Elegia teillä onki siihen hyvä syy [:D]. Tarkoitin ns. normitilannetta missä vauva täysimetyksellä ja kaikki sujuu hyvin. Sen ymmärrän kyllä jos perheessä esim monta lasta ja aika ei tunnu riittävän tissittelylle ja mukava ku isukki voi auttaa, mutta muuten ni miks ei vaan tissitellä ku aikaa on olla pikkusen kanssa. Meinaan ihan varmasti tulee ikävä niitä hetkiä ku se VAUVA sit päättää ettei enää haluakkaan tissiä [;)] meneehän siihen pumppaamiseenki aikaa. Meillä kumpiki värkänny aluksi tissillä. Ekat kaks kolme viikkoa oli melkosta räpimistä ja raivottiin, mutta siitä se sit lähti sujumaan. En ole antanu lisämaitoa kummallekaan IKINÄ ja hyvin ovat kasvaneet. Kyllä ne saa sen mitä tarttee jos rinnuksille asti valuu maito tisseistä.
 
suolaliuosta voi periaatteessa laittaa minne vaan. Sillä puhistettaan haavoja ja suuta ja nenästä räkää ja vaikka mitä ja sitä voi myös pistää ihon alle kun harjoittelee koulussa pistämistä jne.

Mie oon pumpannu ku käsin en saanut painetta ja patteja pois. Ja olen pakastanut kaiken maidon suoraan. Että sitten kun itse joskus lähtee tuulettumaan niin ei tartte antaa tuota korviketta, jota kyl löytyy meiltä varulta. Mutta ku tuota maitoo tuntuu tulevan niin paljon nii pakko on pumpata imetysten välissä nyt..viime yönäkin oli pakko pumpata ku tyttö jaksanut syödä niin paljoa tissistä mitä siellä oli tarjolla...ja itellä koski rintoihin ja oli tosiaan niitä patteja ihan.. Ei voi mitään vaikka meinasin etten pumppaile mutta ku sitä tälläsetksi lehmäksi näköjää pääsi :P Ompaha miehelle tekemistä ku joutuu pumppaamaan kaverina ku ei ei jaksa niin pitkään pumpata...ku ei pääse navetalle lehmäallergian vuoksi nii voipaha jotain lehmää ees lypsää :D Mutta korviketta ei oo tarvinna osastolla olon jälkeen ollenkaan ku jo siellä tyttö jätti ite korvikkeen pois ku alko maito riittämään.

Pinja veti viime yönä sitten 5,5h unta..josta äiti ei osanna nukkua viimestä 1,5h kunnolla ku oli ihmeissään että noin hyvin nukuttaa..sitten söi 1,5h pätkittäin ja nukahti ja nukku taas 4,5h. että eipä oikeastaan väsytä yhtään :)
 
stidi: mä pumppaan varastoon pakkaseen, että iskä voi syöttää sillon jos mä oon tuulettumassa tms. Ja viime yönä pumpatusta maidosta oli jälleen hyötyä: pikkuinen imi tissiä ihan hulluna ja mä ajattelin, että taasko mä oon tässä tuttina ja valvon monettakohan tuntia. Kunnes huomasin, että sehän oli imeny molemmat tissit ihan tyhjiksi ja oli vieläkin nälkä. Eikun jääkaapille ja lämmittämään pumpattua maitoa pulloon ja kun tyttö oli juonut sen n 20ml niin se nukahti ihan tosi sikeeseen uneen. Että kyllä siitä pumppaamisesta on hyötyä!

Elegia: meilläkin kantoliina käytössä ja pikkuinen nauttii aivan valtavasti. Yleensä se nukahtaa ihan heti kun lähtee ite liikkeelle. Tänään laitoin sen ihokontaktiin, eli tytöllä vain vaippa ja mulla yläkropassa vain liivit ja siihen liinasysteemit. Ihanan lämmin tuli molemmille [:)]. Ja viileämpäänkin pakkaseen oon menny. Tyttö liinaan takin sisälle, ja tulee taas molemmille tosi lämmin <3. Rattaita en oo ees vielä käyttänykään, tuntuu, että sehän jäätyy sinne...
 
täällä kävi äitykkä ystävän kanssa kahvittelemassa ku isi oli kummankin tytön kanssa :D Suklaaleivos ähkyssä sitten kotiin tuli.

Sitten tulikin kummitädin porukka kattomaan pientä tyttöä ja oli hälinää ku kaksi 3,5v tenavaa riehuu ja siihen päälle yksi vähä päälle vuoden ikäinen. Mutta meidän tyttö tajunna mistään mitään kun kummitädin sylissä oli nii hyvä nukkua :D


Tuli myös uudet imetysliivit ja maksoin niistä 41e enkä kadu ostosta pätkääkään..hemmetin hyvä päällä. Että Bebesiltä löytyy todella hyviä liivejä..pitääpä parit lisää tilata sieltä. Löytyy siis mallia ja kokoja todella hyvin ja hyvään hintaan.
 
tässä on ihan kiva linkki missä on vähän erikoisempia nimiä jos joku ei ole viel päättänyt.
http://www.etunimet.net/harvinaiset-etunimet/

meillä on ristiäiset 21.2
 
Ite ootan Nimijuhlia innolla, mutta saas nähä koska ne kerkii järjestään. Mitään ei oo lyöty lukkoon eikä tässä mikään kiire olekkaan!

Tosiaan täällä on viime päivät pakkailtu ja eteiseen on jo noussut komia vuori pahvilaatikkoja ja vaatehuone on täytetty jätesäkeillä.
Keittiö on ainoa paikka jota ei ole edes vielä aloitettu pakkaamaan, mutta oon niin innoissani ko päästään vihdoin muuttamaan. Alta kaks viikkoo ja ollaan jo uudessa kodissa. JeeJee. :)
 
Meillä on silleen päätetty ristiäiset että pidetään ne anoppilassa..

Kuha anoppi saa työlistansa että tietää eka työvuorot.

Se tilaa karjalanpiirakat ystävältään. Ja mie kyselen veljenpojalta että haluisko se tehä tarjoilut ja leivonnaiset koulun kautta vaikka opinnäytetyönä kun leipuriksi o opiskelemassa. jos ei nii sitte teen ite täätekakun ja pullat ja voileipäkakun ja jotain keksiä pientä. En sen suurempia rupea tekemään, mitä suotta ku omalla porukalla kuitenkin ollaan. En jaksa tälläsellä ruveta päätä vaivaamaan.

En rupea hommaamaan mitään uutta. ristiäispuku on meillä minun perintöpuku jonka äiti teki minulle kun synnyin. kummit on valmiina ja nimi. ei oo rahaa mutta anopilla voin tehä tarpeen vaatiessa herkut ja äiti ostaa kyl aineksia jos tartteen.

Mihi perheraamattua tarttee...varsinkin jos ei oo avioliitossa niin kuinka monella oikeast on...tuskin kellään...mulla on kyllä oma rippiraamattu mutta en ees muista missä se on..varmaan tuolla kotipaikalla..mut ainakin mun serkku sai aikoinaan ensimmäistä lasta ristittäessä kirkolta raamatun.

Voe että tyttö suuttu äsken mulle..oli oikeen suuttunut ja loukkaantunut itku ääni. Kova nälkä oli ja ei meinanna malttaa pitkää syödä aina tissiä ku piti ahmia..joten yhessä välissä meni sitten peukku ekaa kertaa suuhu ja imi sitä....ja äiti ottaa sen pois nii kauhee mikä loukkaantunut itku pääs ja nyrpistys naamasta...ja voi sitä autuutta kun meni tissi sitten suuhun :D

kävimme kylvyssä nii tuli hirmu kova nälkä että ahnehti :P
 
Täällä on eka neuvola takana! Poitsu oli kasvanut melkoisesti, kahdessa viikossa 4cm ja 600g!!!! Päänympärys oli 36cm. Neuvolatätikin oli aika ihmeissään tuosta kasvunopeudesta. Ja nyt viimepäivinä ei oo ees tarvinnu antaa lisämaitoa kun oma tuotanto on riittänyt pojan tarpeisiin, mahtava fiilis! Muutenkin kaikki oli hyvin, kaikki refleksit kunnossa, iho hyvä ja puhdas, napa ja suu ja korvat kunnossa. [:)] Sanoi että meistä huokuu hyvinvointi ulospäin ja vauvasta näkee että sitä hoidetaan hyvin. [:)] Olipa ilo kuulla joltain ammattilaiselta että toimitaan oikein! Ja oikein mukava oli se neuvolatäti muutenkin. Kahden viikon päähän saatiin seuraava aika. Nyt jatkamme imetyspuuhia...
 
Kuulumisia meiltä. :)
1kk neuvolassa pojalla oli pituutta 50,5cm (+4,5cm syntymäpituudesta) ja painoa 3750g (+1500g syntymäpainosta). Poika on kasvanu tosi reippaalla tahdilla, painon nousu ollu parhaillaan 800g/1,5vkoa.
Korvikkeella mennään kokonaan. Imetys jäi rajoitusten vuoksi (pienipainoisen vauvan imetystä rajoitettiin että vauva saa varmasti riittävästi evästä kasvuun).
Unta riittää kerralla 2-4 tuntia.
Ulkoilua on harrastettu pakkasista riippuen n. puolen tunnin kärryttely-kerroilla mennään tällä hetkellä..
Ristiäiset pidetään meillä kotona nyt helmikuun alulla. Nimi on päätettynä ja sitä emme ole paljastaneet kenellekkään. Ja salaisuutena pysyykin, ei sitä ainakaan näin julkisessa foorumissa julkisteta.. [:D]
 
Nonnii äitylit!

Kerkiänhä minäkin mukaan juttuihin,meillä siis "Natunen" (13.2 Aino) jo yli kuukauden ikäinen.ekalla neuvolantätikäynnillä(23.12) tämä tyttönen painoi jo huomattavasti enemmän(2600g) kun synnäriltä lähtiessä(2525g) ja painon nousu tapahtu siis parin päivän sisällä[:D]
Seuraava neuvolantätikäynti oli uuden vuoden aattona kun tämä tyttö painoi jo 3120g.Neuvolantäti sano että johan paino nousee rytisemällä.Nyt sitten 15.1 oli 1kk neuvola ja paino oli jo 3960g,nyt mennään jo yli viidessä kilossa helposti...pituus kasvoi 48cm-52cm ja otin viime viikolla jo 60cm vaatteet käyttöön kun on melkoinen pullukka tuo tytteli.[:D] että maitoa varmaan tulee riittämiin ja saahan tuo pullostakin sillon kun valvoo pitempiä aikoja ja mamman tissit huutaa hoosiannaa ja hörii tyhjää...

Eli meillä on vakkari valvonta 2-4h päivässä,ennen yöunia illalla herätellään neiti vaipan vaihdolla ja syötöllä,jos hän meinaa jatkaa uniaan ruoan jälkeen niin ei muuta kun housut pois ja jumppa päälle ni johan piristyy.sillälailla saadaan sitten yöllä nukuttua kaikki paremmin eikä tuo valvonta tunnu tytteliä haittaavan.isin kanssa aina jumppatuokiot ja äitin kanssa lauleskellaan ja juostaan sylikyydillä ympäri kämppää.sitten kun uni alkaa voittamaan niin vaipan vaihto,yöhieronta ja tissille(joskus pullostakin,jos neiti tykkää syödä hereillä ollessa puolen tunnin välein).tällä tapaa saadaan katkeematon 3-4h uni ja sitten yösyömingeille ja takas nukkumaan ja aamusyöttö onkin sitten noin 7-8 aikaan.joskus kyllä menee valvonnat pipariksi ja neiti alkaa kukkumaan yöllä(viime yönä kahdestatoista kolmeen) mutta nukkuu sitten jopa 5h katkeematonta.Helppo neiti,vaikka nyt on riesana pikku nuha.nooh,hyväähän se vaan tekee...

sit tuosta nukkuma-asennosta.meillä nukuttiin alkuun kyljellään,mutta nyt jo selälläänkin.vaikka kuinka toppaan ja laitan neidin kylkiasentoon nukkumaan niin herätessä se on selällään onnellisena kädet ylhäällä.eipä tuosta asennosta oo pulmia ollu kun jos kyökkää tulee niin neiti kääntää päänsä sivulle ja kyökkää.ei oo kertaakaan vielä yrittänyt ees tukehtua,vaikka joskus yskii.normaaliahan se on.
Meillä joudutaan jo nukuttamaan,ei uni tule jos joutuu yksin omaan sänkyyn vaan isin tai äitin sylissä mennään syvään uneen ja sitten vasta omaan sänkyyn(kuitenkin niin,että neiti herää hetkeksi ja tietää että on siirtynyt omaan sänkyyn,muuten voi tulla tukalat oltavat kun huomaa isin sylin sijaan olevansa jossain ihan muualla kun herää)

meillä ei turhia itketä,aina on joku hyvä syy.raivareita tulee silloin tällöin,esim.kun isillä kestää kauemman vaipan vaihto kun äitillä niin neiti raivoaa että miks ei oo jo valmista ja karjuu kurkku suorana niin kauan,että henki loppuu,naama on violetti ja on pakko vetää henkeä(hauskan näköistä).sitten lohdutellaan sylissä että itku muuttuu tavalliseksi ja nyyhkeeksi.tuo raivari-itku on meillä tuttua,nimittäin itse tein just samalla tavalla kun olin pieni.eli ei säikähdetty kun neiti ekan kerran teki.nauratti vaan kun toinen muuttuu naamaltaan violetiksi ja huutaa suu auki,mutta ääntä ei enää tuu.meillä siis tämä normaalia[:D] sukuvika...[:)]

sit tuo tissimaitojuttu,jos vaaavi syö mielestänne liian usen ja tisseissä piisaa maitoa niin ottakaa se etumaito lypsimellä pois,vauva saa sitten sitä ns.takamaitoa ja on kylläsempi kauemman.siinä etumaidossahan ei oo mitään ravintoaineita ja se on täysin vedetetyn purkkimaidon näköistä ja makeaa.takamaito on täysvalkoista ja omaan suuhunkin maidon makuista.

TOINEN TÄRKEÄ JUTTU!!!jos vauva meinaa tukehtua maidon tuloon tissillä alkuvaiheessa niin ottakaa alkumaito pois.ongelma on ns.suihkutissi,jolloin tisusta tulee maitoa vauvalle liian kovalla paineella ja kakkakin voi näyttää vaahtomaiselta tämän takia kun maito menee vauhdilla läpi.itselläni tämmöinen ongelma ja lypsyttelen alkumaidon aina pois(n.50ml) että neiti saa parempaa maitoa ja vähän hillitymmällä nopeudella.sitten parantelen tuota vaivaa tauoilla,eli annan tuon suihkutissin täyttyä oikeen kunnolla ja syötän sillon vaan toisesta.sitten vaihdan tissiä ja tyhjään suihkutissin kunnolla.tällasta...

Meillä kannatellaan osittain päätä(alusta asti kylläkin),naureskellaan välillä ääneen ja hymyillään usein.nyrkki löytää jo oman suun ja äitin naamaa on kiva väännellä.ollaan siis jo huimasti kehitytty[:D]
ihan omat rutiinit tuolla neitillä ja ai että on ihanaa kattoo kun neitin massu on täynnä ja suuret silmät tutkii ympäröivää maailmaa innoissaan.lempparipaikka on äitin kainalo ja isin masun päällinen(vääntelee kuulemma kipeesti isin tissiä maatessaan ja repii rintakarvoja[:D]) ja lempilelu on mäyrä.sitä on kiva kattella ja hoitaa välillä kovakouraisestikin.vaipan vaihdon yhteydessä on lempparilelu "poodle"(pesukinnas) joka on violetti koira.sitä on kiva katsoa ja heittää naaman päälle.

Mukavia talvipäiviä ja onnitteluja poikineille[:D]

Pipsku ja Aino
 
hienoa elegia että muistit kysyä kaikki!
mä olen miettiny noita painojuttuja ja viime vauva lehdessä oli niistä juttukin. just kun sanoit elegia että teistä vauva tuntuu reippaalta ja jäntevältä ja paino on kumminkin noussut niin täytyykö siitä nyt tressata?
 
Jospa sitten taas kirjoittelisi tänne kuulumisia...
Eilen oli varsinainen hulina päivä.. Tuli siipan vanhemmat kylään heti yhdeltätoista aamulla (siippa sillon vielä töissä) ja mun vanhemmat sitten yhden aikoihin. Neuvolan täti käväisi puol kolmelta, siinä sitten pikkuista venyteltiin ja vanuteltiin [:)] kaikki kunnossa.. Vieraista päästiin eroon neljältä. Mulla olikin siinä vaiheessa sitten todella heikko olo, silmissä alkoi pimenemään... Huomaa ettei ole vieläkään kunnossa.
Sitten illalla kuuden aikoihin tuli serkkulikka käymään tyttönsä (3vko) kanssa. Oli kiva turista pitkästä aikaa [:)]
Koko heidän vierailunsa ajan Ava veteli sikeitä pinniksessä.. Mein seurallinen prinsessa [:D]
Yhdeksän aikoihin neitokainen sit heräteltiin ja käytettiin ihan ekaa kertaa kylvyssä, voi sitä parkaisua, mut sit olikin hyvä olla jälkeenpäin..
Yöunille päästiin yhdentoista aikoihin ja eka herätys olikin kolmelta. Syötiin sit tunnin verran ja nukuttiin 1,5h. ja taas valvottiin.. sängystä päästiin ylös kympin aikoihin.. oltiin siinä sit tissitelty ja ihmetelty elämää [:)]
Neiti on todella kiltti, ei huuda kurkkusuorana, mutta antaa kyllä ymmärtää että tahtoo jotain.
 
Me lähetään kohta Kuopiossa pyörähtää minun rakkaan ystävän luona koko perheen voimin. Ihanaa päästä liikkumaan pienoisen kanssa kerta ei pääse vaunuilla nii pääsee opettelemaan ainakin tuota autoilua :D pienestä sitä ponnistetaan..tää neiti nukkuu autossa paremmin ku kotona sisällä :P
,,
 '


elegia:tee toisinpäin..pumppaa ensin esimaito pois ja sitten anna syödä. saa sen rasvasemman ja tukevamman maidon pikkunen paremmin.
 
me ollaan oltu reissussa koko päivä... Miltsu oli ensimmäistä kertaa kuorma-auton kyydis ja oli hauskan näköistä kun neidin posket tärisi kun autokin tärisi. Ja heti jos auton sammutti alkoi kitinä ja heti kun lähdettiin ajamaan oli hiljaista. Käytettiin hepoja eläinläääkärillä ja ei meinannu boitamisesta tulla mitään kun lekuri vaan mussutti tytölle.
Sitten oltiin viel autotallis maalaamas kaidepuita ja nyt katsotaan telkkua. Miltsu on nukkunut jo kohta kolme tuntia.
 
Viime yö nukuttiin oikein hyvin pitkästä aikaa..

Toinen neuvola reissu takana.. oli ihana päästä taas kotoa liikenteeseen. sais laskea jo noi pakkaset niin päästäis enempi liikkumaan..

Pieni miehemme oli saanut painoa taas reippaat 300g ja nyt mennään jo yli kolmessa ja puolessa kilossa! Iso poika. :) Pituutta oli viikossa tullut sentti.
Seksijutusta kyselin neuvola tätiltä tänää, hän sanoi, että jälkitarkastukseen olisi fiksuinta odottaa että saa tietää onko paikat parantuneet kunnolla! huoh..
Käytiin vikaakertaa meitin neuvola tätsyllä ja on jo vähäsen haikea olo ko oli niin mukava ihminen. Kuusviikkostarkastus ja jälkitarkastus seuraavaksi ja uudessa neuvolssa.. Toivotaan että saahaan taas mukava tätsy ja suijuis uudenkin kanssa oikein hyvin

Elegia ketä on sulle sanonut että heti saa sektion jälkeen harrastaa seksiä?..
tuntuu kovin kummalliselta, koska tikkejä on niin niin monia kerroksia.
Itse en olisi ainakaan aikasemmin edes uskaltanut, vaikka mieli tosin tekisi aivan hirveästi...
Ja oikein hyvin meillä on Doben kanssa mennyt. Elämä ei oo meitin neitin simmuissa muuttunut olleskaan.. Lisää koirajutussa..
 
Heippa. Yritetäämpä pikaseen kirjottaa jotain meidän vauva-arjesta...

lukea en todellakaan jaksa kaikkea mitä tänne on kirjoteltu. En ole pahemmin synnytyksen jälkeen jaksanut (nukahdan aina kesken kaiken [:D]) Meillä on todella kiltti poika. Ei turhia inise, syö, nukkuu, kakkaa ja tykkää kylpeä <3 Nykyään jo vähän seurustellaankin päivällä (ja yöllä se jää yritykseksi). Äiti ja isä ovat väsyneitä, koska päivällä nukkumisesta ei tule mitään [:o] Mutta eiköhän seki onnistu ku tarpeeksi väsyy.
 
Hihii, tämä mammapa on ylhäällä jo kun miehet vielä vetelevät sikeitä! Pumppaan maitoa aamupäivän varoiksi - varasin nimittäin kokovartalohieronnan tälle päivälle, aaaah....!! On nimittäin yksi jos toinenkin lihas aika jumissa imetyksestä ja vauvan kantamisesta. Ja onhan tuolla aika suuri psykologinenkin vaikutus, saa äiti itselleen hetken omaa aikaa ja hemmottelua... [:)]

Mukavaa torstaita kaikille äideille ja vauvoille, pitäkää huolta itsestänne niin jaksatte pitää huolta myös vauvasta! 
 
Tuiskuista huomenta kaikille!! Nyt tulee valitusta [:@] On niin paha mieli:(

Me siis edelleen ollaan sairaalassa, suoli toimii mut ei tarpeeksi hyvin :( eli päivä kerrallaan edelleen. Olen ollut sairaalassa joka ikinen päivä, yleensä kuus seitsemän tuntia ja siihen vielä päälle tunnin matka suuntaansa. Voitte siis kuvitella että olen helvetin väsynyt, niskat on jumissa ajamisesta lähinnä ja sit imetyksestä ja kaikesta. Tää kylmä ilma rassaa autoa ja omia hermoja ja koirat on paljon yksin, nuorempi aina yleensä repiny jotain ku tullaan himaan, se protestoi:( Mies on ollut nyt työmatkoilla ja itekseni oon ollu sairaalassa, onneks äiti oli eilen seurana vähän aikaa. Ei olla siis hirveästi haluttu pyytää vieraita sairaalaan ihan siksi että se on tartuntavaarojen takia riskaabelia, siellä on huoneessa muitakin potilaita ja on ahdasta. Jokaisesta vieraasta pitää kysyä erikseen lupa ja ei saa tulla ku kaksi kerrallaan. Eli se on vähän kun teho-osasto, siellä ei ole mitään vierailuaikoja. Sit vielä se että siellä on kellontarkat vaipanvaihdot, imetykset ja hoidot joten on hankalaa sopia aikaa milloin vierailijoita voi tulla ku en halua ketään pällistelemään siihen ku imetän yms. Muutenki omien voimien väheneminen aiheuttaa sen että en oikeasti halua nähdä ketään ylimääräisiä, riittää että hoitajat pyörii siinä koko ajan , ei ole yhtään kahdenkeskistä hetkeä Nuutin kanssa. Poika on huomenna kolme viikkoa jo, eli tuntuu tosi pahalta tää kaikki.

No , anoppi sitten loukkaantui viime lauantaina verisesti kun ilmoitimme että emme halua sinä päivänä vieraita sairaalaan. Se meuhkas mun miehelle puhelimessa että onpa epäreilua että toiset isovanhemmat saa käydä ja he ei?!?! siis se oletti että mun vanhemmat on käyneet siellä vaikka eivät ole! Ovat nähneet Nuutin kerran teholla kun se oli kahden päivän ikäinen. Niinkuin siellä kävivät myös mieheni vanhemmat silloin, samana päivänä! Samaan lauseeseen anoppi heitti että lapsella on sitten näköjään vain yhdet isovanhemmat ja että minä en heitä ikinä ole halunnut muutenkaan kylään, kattoo meidän uutta kotia enkä muutenkaan!!! Siis mitä vittua??! Mä olin ihan öönä ja loukkaannuin TODELLA pahasti :( Meidän perheellä on helvetin vaikeaa nyt ja hän ei sitä ymmärrä!! Meidän pitäisi pitää koko ajan avoimet ovet sairaalaan, kestitä vieraita ja jaksaa selittää koko ajan kaikille samat jutut!
No, olen ollut siitä lähtien itkuinen ja pahalla mielellä. ihan ku kaipaisin lisää pahaa oloa enää tähän kaikkeen, sit vielä puhutaan tollasta paskaa seläntakana mun miehelle. Ei paljoa enää kiinnosta heitä pyytäkään sairaalaan ja nähdä. huh huh en osaa selittää mutta tuntuu vaan niin pahalta. Meillä on miehen kanssa kaiken lisäksi ollut hirveä riita asiasta kun hän ei voinut sanoa äidilleen suoria sanoja että se akka loukkasi mua tosi pahasti! VITTU
Onneksi poika ei ole ollut kotona kuulemassa riitelyä ja mun itkua. en jaksa tätä enää kohta. haluan vain mun lapset kotiin, ja sen jälkeen on vitun varmaa että laitan puhelimen kiinni enkä halua vastaanottaa ketään tänne kuukauteen! Onko se jotenkin itsekästä että haluaa olla lapsensa kanssa kahdestaan kun se on sairaalassa siellä letkuissa ja kotiinpääsystä ei ole tietoakaan!?!?! Vois ihmiset muutenki miettiä vähän kun ovat tunkemassa meitä katsomaan että ehkä meillä ei ole voimia nähdä ketään.

Huh helpotti, tuntuu niin pahalta että oli pakko tulla purkamaan tänne tuntojaan. :'(
 
Huh huh Minto, mimmonen anoppis oikeen on!! Pikkusen itsekästä käytöstä! Vois ees jonkun verran koitta asettua teidän asemaan! Itellä oli normaalitilanne, ja alko sillon jo sairaalassa ollessa ahdistaan vieraat. Ei tosin omat (kun tajusivat onneks ettei kaikkien tarvi ravata sairaalassa), vaan huonekaverin. Väkeä ramppas taukoomatta, olivat kauan kerrallaan jne (ja osaan viäkin ulkoo kuinka heillä meni synnytys, vauvan mitat sun muut). Ja ihan vaan lähimmät kuulemma kävi! Ite ois vaan haluunu keskittyä oleen perheen kans. Ja vielä tolla tyylillä että ei edes oteta asioista selvää ennen kuin hyökätään päälle, aikas lapsellista. Aina synnytyksen jälkeen, ja varsinkin noin rasittavan tilanteessa saa olla itsekäs ja äidin ja lapsen etu ja rauha pitäs laittaa etusijalle!!
 
Kohta tulee neuvolantäti kylään!
 
Takaisin
Top