Tammivauvojen arki alkaa

tuli muuten mieleen..netistä löytyy imetystuki sivustot ja keskustelupalstat. kävin illalla vilaseen ja sieltä löytyy hyviä  vinkkejä paljon.    http://www.imetys.fi/itu/index.php

ei kannata siitä ottaa itteensä että olisi huono äiti muka jos ei voi olla ilman tutia. Meinasin miekii olla ilman tutia mutta on ollu pakko myöntyä kun siitä on ollu oikeasti pieniä apuja. Ja pitää muistaa myös se että tuti ENNALTAEHKÄISEE myös omalta osaltaaan kätkykuolemaa.

Hiawatha: Elä rakas hyvä ihminen panikoi siitä! minulla on yhteen kasvaneet varpaat ja myös meidän tytöllä on ja minun siskon tytöllä ja serkun pojalla ja olemme kaikki TERVEITÄ!!!!!!!!!!!!

En suosittele sitä varpaiden leikkausta jos niistä ei ole oikeasti haittaa sillä niiden paraneminen on hidasta. Itse häpesin tottakai  koulu aikaan ala-asteella kunnes tajusin sitten että se on minulle oikeastaan etu. Jos sattuu joku maailman katastrofi nii tunnistetaampa ainakin minut :D laitan kohta tytön varpaista kuvan ja omista nii ei tartte hätäillä.
 
siinäpä omat varpaani.. tässä jalassa o eniten ja toisessa vähemmän yhteen kasvaneet..tytöllä o samalla tavalla mutta päin vastaisissa jaloissa.. serkun pojalla o kummassakkii jalassa täysin yhteen kasvaneet ilman väliä ja siskon tytöllä o lievästi yhteen kasvaneet kummastakkii jalasta..näillä oli sellanen hassu nimikin miksi niitä kutsutaan mutta en enää muista...

Itse olen aina vitsaillu että ei musta tyttöä pitänyt tulla vaan repe sorsa :P


 
Elegia: Meillä vähän sama juttu, tosin ei ihan noin vakavaa. perhepedissä kun nukutaan, niin mä oon useesti nukahtanut tissi suuhun. Mutta kun tytöllä ei ote pidä aina ja se alkaa heiluttaa päätä, niin alkaakin iso itku ja pimeessä en löydä tytön suuta, eikä se itekään osaa tissiä löytää. Meidän terkkari sanoi, että voi antaa tutin, että äidin tissi on ruokailua varten, ei huvittelua. Meillä mennään tuttikauppaan heti kun ehtii!

Kuumetta 38,7. Menen nukkumaan.
 
meillä meni yö ihan kivasti. nukuin klo 22-10 tietty siinä välissä syötiin monta kertaa ja kaks vaippaa vaihdettiin mut sai silti nukuttuakin. ei ole kyllä vielä univelkaa päässyt kertymään.

me ollaan lähdössä mummilaan yökylään tänään. kivaa päästä reissaamaan jo pienen kans. mä olen tehny sen päätöksen et en aio jäädä kotiin nyhväämään vaan menen sen mitä ennenkin. pitää vaan pakata hiukan enemmän tavaraa mukaan.

elegia: mä kyllä kokeilisin sitä pullojuttua jos vaan sun tissit kestää räjähtämättä koko yön?! meille terkkari suositteli et jos tulee tissiraivareita niin voi ensin antaa pullosta maitoa pähimpään nälkään ja sitten tissille. ja samoin meille on sanottu et jos tulee itselle parempi mieli ja paremmat yöunet niin siitä vaan pullosta maitoa, parempi pirteä ja onnellinen äiti kun väsynyt ja kärttyisä. mä en ainakaan jaksa ressata tästä imetyksestä sen enempää vaan annan ihan korviketta pullostas jos siltä tuntuu. en jaksa pumpata omia tissejäni ja eipä niistä tällä hetkellä kauheasti pumpattavaa irtoakaan.

mut nyt kamat kassiin ja menoks.
 
Täälläkin meni yö hienosti! Mies syötti mun rintamaitoa pojalle pullosta puoliltaöin, sitten poika heräs 3.30 ja seuraavan kerran vasta 8.30! Ja senkin jälkeen loikoiltiin sängyssä vielä puoli yhteentoista asti koko perhe, kissa mukaanlukien. [:)] Taisi auttaa se että ei annettu pojan nukkua päiväsaikaan liian pitkiä pätkiä putkeen. Meillä on yölamppuna sellainen lasten pehmoleluleppäkerttu, joka valaisee koko makuuhuoneen katon täyteen tähtiä, sieltä löytyy jopa ihan oikeita tähtikuvioita ja kuu! Siinä on juuri sopiva valo yöimetystä ajatellen ja se sammuu itsestään 45 minsan päästä. Aivan mahtava, saatiin miehen veljeltä lahjaksi.

Elegia, minäkin kokeilin pari kertaa tuota käsikäyttöistä pumppua kunnes ostin sähkökäyttöisen. Hermot vaan meni sen ekan kanssa eikä maitookaan tullu paljon mitään. Sähköpumpulla saan vartissa pumpattua n. 60-80ml mikä riittää yleensä yhteen syöttöön.

Tänään on tulossa isovanhemmat (mun vanhemmat) ensi kertaa kylään katsomaan pikkumiestä, vaikka on me jo skypen välityksellä soiteltu videopuheluita. Mukavaa!
 
olisitpa nähnyt Hiawatha sen kätilön kun se tuli kertomaan mulle että tytöllä on epämuodostuma jaloissa ja pitää ottaa kuva.. kukaan ei ollu asiasta osastolla mulle kertonut enkä ollut ite vielä kerennä ees vaippaa vaihtaa kun se tuli tästä valokuvaamisesta kertomaan.. se oli niin paskat housussa ku joutu mulle kertomaan ku tajus etten tiennyt vielä koko jutusta..minua alko vaa hymyilyttää ku se kerto asiasta.. ja ku oli saanu kerrottua nii mä vaa heilautin oman jalkani sen naaman eteen ja tuumasin ai että tällä tavalla o yhteen kasvaneet varpaat...että emmä kuule tästä paniikkii mene ku en ole ainoo meijä suvussa ja että toisaalta ootin myös että voisi periä minulta sen :P kyllä oli kätilö helpottunut sen jälkeen.

Nyt jo kaksiviikkoa tytön syntymästä..tuntuu kuin olisi vasta pari päivää...se viikon sairaalassa olo vei jotenkin tuota todellisuuden tuntua pois että tuntuu kuin olisi viikon nuorempi meidän tyttö kuin mitä oikeasti on. hassua.

Eilen alko illalla valua oikeasti ihan kunnolla tissistä maitoa..hampaita pesin nii altaan reuna oli ihan maidossa...ja maidon kerääjä melkein täynnä ku toisesta tissistä syötin tyttöä. Tulin siihen tulokseen että hommaan paremman rintapumpun ja täysin oman kyllä..toi ainun halvin malli o kyl kökkö ku joutuu kahta kättä käyttämään..toisaalta tuleepaha miehen kanssa herkkähetki ku ite väsyy nii se tulee aina sitten jatkamaan pumppaamista :D Tulis vaa ne loput rahat mitä odotan nii vois ostaa joko sen käsi version tai sitten sähköversion.,ehkä sittenkin sen sähköversion.,laiska,....toisaalta käsikäyttö versiolla tulis käsille hyvää jumppaa kuten tuollakin mikä nyt o kaverilla lainassa mulla...en ole niin innokkaana pumppaillu kuin työ ootta nii mulla ei oo viel paikat kipiät siitä hommasta..mietin sitäkin että tyhjeneeköhä mulla ees kunnolla pumpullakaan rinnat kun ovat niin isot....mut kaipa ne tyhjenee...toisaalta pitäs pumppailla enemmä nii tulis noi nännit enemmä ulos tuolta että Pinja rupeisi saamaan nännistä kiinni itekkii ettei tartteis aina rintakumia käyttää..mutta ajan kanssa ajan kanssa..empä jaksa asiasta stressata. Pinja ei meinaa röyhtästä syönnin jälkeen ollenkaan ja sitten masua vääntää..huoh..no ei voi mittää..sitten jos enemmän PInjaa pyörittää syönnin jälkeen niin tulee puklu mutta niitäkin on tullut paljon vähemmän kuin aikasemmin. Osastolla ollessa puklas aika paljonkin pelkällä tissisyönnilläkkii..Elämä o..

Harmittaa noi pakkaset..ja taas pidemmälle luvattuna pakkasta kovaa..olin jo innoissani että jos tiistaina pääsis nii yön aikana muuttunu ennuste taas kylmempään...siis että pääsis ulos harjottelemaan tytön kanssa.

mun jalkaa kutittaa....ihan hulluna..nilkasta sisäsyrjältä noin 10cm ylös päin...alue jota kutittaa ihan hulluna kummassakkii jalassa..mietin että aiheuttaako toi rautalääke vai mikä tuota mulle...ei  siinä ole oikein kunnon jälkeä että olis ihottumaan tai muuta..pikku näppylä tuntuu vasemmassa jalassa ja kummassakkii jalassa o pientä punasta pistettä vähäsen siellä täällä..ja ku ei malta olla raapimatta...pitää testata tuota hydrokortisonia että auttasko se tuohon.ja ku karvojen ajustakkii on yli kuukaus että ei voi olla sellastakaan iho ärsytystä ku toi alko tuossa keskiviikkona.


Ainiin tuli vielä sellainen mieleen. Synnytyksen jälkeen minusta on tuntunut toi oma ukko paljon tärkeämmälle ja läheisemmälle kuin koskaan ennen. Ja paljon rakkaammalle. Joskus aikasemmin kävi mielessä että tuskin edes kirpaisisi ollenkaan jos lähtisin vaan kävelemään ja erottas mutta nyt en pysty sellast kuvittelemaankaan ollenkaan.. Olin ilmeisesti hieman epävarma omista tunteista jotenkin aikasemmin tai sitten exän takia ne oli vaa vähä vielä kuivilla hyllyilllä jemmassa noi tunteet toista kohtaan, mutta nyt ne on täysillä mukana tässä parisuhteessa.. Olen siis erittäin ONNELLINEN nyt.
 
Täälläkin hyvin nukuttu yö takana. Muutamaan otteeseen tungin tissiä suuhun, mutta muuten nukuttiin sikeästi. Kuumekin laski yön aikana ja olin ihan hikinen kun aamulla nousin. Mä uskon, että nukkuminen onnistu siks, ku tyttö oli koko päivän ollu pirteä ku peipponen ja nukkui vain yhdet pidemmän päikkärit isin masulla kantoliinassa (ja mä vihdoin nukuin samalla myös).

Sit on pikku ongelma, että jos ootte kekkassu jotain ratkaisua, niin kertokaa ihmeessä. Eli toinen tissi heruttaa ihan sikana imettäessä, niin päivisin käytän tietty maidonkerääjää ja otan kaiken talteen jääkaappiin/pakastimeen. Mutta yöllä imetän nukkumisen lomassa, enkä jaksais nousta ylös sotkemaan maitojen kanssa. Tuloksena on, että aamulla on tissiliivit, liivinsuojat ja yöpaita ihan maidossa. Pitäisköhän käyttää sitä kerääjää, mutta kaataa maidot esim yöpöydällä olevaan mukiin ja sitten aamulla vaan kaataa ne pois (kun eihän ne huoneenlämmössä säily)?

Mullakin on ainu mendela rintapumppu ja meni myös hermot siihen käsikäyttöiseen kun tosiaan ei pysty mitään muuta tekemään samaan aikaan ku se ottaa molemmat kädet. Sitten hankittiin siihen yhteensopiva sähkö/patteripalanen, niin johan helpotti!! (se kylläkin pitää aika kamalaa meteliä...) Rintapumppu on kyllä ihan ykkönen, varsinkin kun oli tota kuumetta ja terkkari käski tyhjentää tissejä mahdollisimman paljon. Ja muutenkin ajattelin kerätä pakkaseen hyvät satsit maitoa, että isi voi sitten syöttää jos haluan lähtee jonnekin tai mitä nyt tilanteita tulee (esim jos joutuu lääkekuurille, eikä haluais vauvalle syöttää sitä lääkettä). Myöskin oon huomannu, että maitoa tulee paremmin kun pumppaa välillä.
 
Voi että me ollaan nukuttu hyvin nää ensimmäiset 2 yötä [:D] poika ymmärtää kahen asian päälle, tissin ja unen. Nukkuu koko yön tossa vieressä, kainalossa. Herää pari kertaa yössä, laittaa tissin suuhun ni se on siinä. Viime yönä vaihdoin vaipan ja sen jälkeen oli sitten 45 minuutin seurusteluhetki ! On niin valloittava tuo murmeli. Ja helppo! [:)] Eivät olleet väärässä kun sanoivat että nuo pulskemmat lapset on lepposia. Ihan turhaan pelkäsin että mitä pitää tehä kun lapsi itkee, kyllä se tulee sieltä selkärangasta että mitä pitää tehdä. Upeet rytmit tolla, nukkuu 3h, syö päälle tunnin, nukkuu taas.. syö.. nukkuu.. ehkä vähän seurustelee ja sitten taas nukutaan [:)] helppoo mullekin toi valvominen kun nukun päivälläkin silloin kun toi nappula. Odotetaan kauheesti kotiin pääsyä! Onneks en oo tänään hirveesti noita vahvempia lääkkeitä tarvinnu, eilen olin vielä tosi kipee. Välillä nyt vihlasee kyljistä mutta siinähän se [:D] 
 
jännä miten huolissaan ja hädissään sitä on toisesta koko ajan.. ensimmäisen kerran veti nyt unta yli neljä tuntia..olis varmaa pidempäänkin vetänyt mutta vielä pitää mennä herätteleen ja antamaan ruokaa ettei saa iha viel täysin tytölle sitä omaa rytmiä antaa..nii ku meni yli kolmen tunnin nii mulla koko ajan hätä että onhan kaikki hyvin ..neljä tuntia ku tuli täyteen niin vielä enemmä tuli hätä että onhan kaikki hyvin kun ei ole vielä herännyt...neljä ja puoli tuntia nii vaipan vaihtoon että söisi vähäsen ku terkkarin kanssa juteltii nii että ei viel iha mielellää anneta viittä tuntia nukkua niiden keltasuus juttujen takia...mutta nyt pikku hiljaa tän viikonlopun jälkeen voi ruveta antamaan sen löytää se oma rytmi mutta sittenkään vielä ei antaa nukkua yli viittä tuntia pidempään.


Väsytti neiti ittensä tossa illalal todella totaalisesti että ei oo ihmekkään että nukkui nyt noin pitkän pätkän..kumpa nukkuisi yölläkin mutta tiiä häntä.

Otappa tosta mun selostuksesta nyt sitten selvää mitä yritän kertoa ja tarkoittaa..

Mutta hirvee hätä ja huoli minulla koko ajan tytöstä.
 
Heippa! vietinpä pitkän tovin lukiessa juttuja :) oon ollu aika kiireinen ton sairaalassa ravaamisen kanssa ni en ole ehtiny mukaan jutusteluihin :(

Meillä siis edelleen sairaalassaolo jatkuu. Nuutti syö jo tissiä, kolmen tunnin välein ne saa ruuat et joku 45milliä menee jo kerrallaan, se on jo aika paljon ku alotettiin sillä viidellä millillä [;)]
Mahan haavakin paranee pikkuhiljaa.. Hidasta on vaan tuo paraneminen kun vaikka suoli vetää ja kakkaa tulee niin silti nenämahaletkusta tulee ylöskin jonkun verran eli suoli ei ihan vielä vedä haluttua tahtia. Onneks Nuutti on ihanan pirteä vauva, sil ei ole kipuja eikä mitään ! Aivan ihana mussukka! Inhottavaa aina jättää toinen sairaalaan illalla :(

Rintapumpuista.. Mulla on Ainun medela-malli.. Onhan se aika kökkö kyllä... Kädet varattuna samaan aikaan ja saa pumpata oikein urakalla.. Äsken pumppasin 70ml et kyl sil saa ihan ok:sti maitoa tulemaan, riippuu tietty ajankohdasta. Ei kyllä oo yhtään niin tehokas ku sairaalan sähköpumput. Mistä saa ostaa niitä moottoriosia tohon Ainuun? Entäs muut sähköpumput, mitä merkkiä suosittelette ja mistä niitä saa?
Oon aatellu sellasen hommata nimittäin.
Tosta ku oli puhetta et ku ei voi tehä mitään samaan aikaan ku pumppaa ni mä istun koneella ja avaan vau-foorumin ja luen teidän juttuja [:)][:)] Tänne tulee tekstiä niin tiuhaan et juttua riittää!!! hihi

Kivaa sunnuntaipäivää kaikille!!!! Harmi kun on tälläset pakkaset, ei voi ulkoilla vauvojen kanssa :/
 
minto -  joistakin sairaaloista saa lainata sähkökäyttöisiä pumppuja ja niitä myös vuokrataan. Jos pitkään tarvii niin sitten varmaan hyvä ostaa, mutta jos ei kovin pitkään, ehkä siinä tapauksessa vuokraus parempi. Sinuna kysyisin sieltä sairaalasta missä vauvasi on hoidettavana että onko mahdollisuutta lainata ja siellä osaavat varmasti myös pumppujen suhteen paremmin neuvoa. Jos sairaalassa on sähkökäyttöinen pumppu mikä on sun mielestä hyvä, niin kannattaa varmasti samanlainen hommata itselleen. [:)]

Itse pumppasin sähköisesti sairaalassa ja kotona sitten aventin käsipumpulla.
 
Pääsenpä minäkin pitkästä aikaa tänne kirjotteleen, jotenki aika menny ihan siivillä. Enkä ehtiny edellisiä juttuja ees lukeen, kun ois 10 päivää kirittävää!! Eli ei sitten mennytkään yli lasketun, vaan 5 päivää vajaa ja tyttö tuli kauheella kiireellä (kirjottelen paremmalla ajalla siitä). Arki on lähteny sujuun ihan kivasti, alkuyö syödään 5 min välein, mutta loppuyö menee 3-4 tunnin unilla, jee!! Toivottavasti pysyis rytmi tollasena eikä tulis kauheen itkuseks!
 
 Dilemmaa.... Pumppaaminen. Oon ihan pihalla!! Koska sitä kannattaa tehä, sittenkö vaan kun tulis liikaa maitoo vai hä? Nyt oon tehny kaikki syötöt utareesta suoraan, eikä mikään hoppu oo ton asian kans, mutta sitten tulevaisuuden varalle. Tai jos jotain muuta vinnkiä asiasta ois kellään ni ois ihanaa!! Kerran kokeilin sitä ja sain vaivaset pari tippaa ähellettyä, ja sitten loppu kärsivällisyys. Muuten ainakin tähän asti kaikki tuntus olevan suurin piirtein hallinnassa!
 
 Onko kellään sellasta ihmeen paineen tunnetta tua alakerrassa, ulkopuolella? Välillä tuntuu ihan ku veri pakkaantus jos istuu liian kovalla kauan tms? Ei kuitenka näy mitään vaikka tiirailin (ei tullut tikkejä ettei niistä voi johtua). Jep, ruokatauko alkaa, palataan!!
 
Jokkainen pumppailee jos haluaa ja miten haluaa ja millon haluaa.

Itse olen vain neljä kertaa viikon aikana pumpannu. Ja vain sillon kun on tissit ollu oikeasti todella täynnä. Ja eka pikkasen pumpulla pumpannu ja sitten antanu Pinjan syödä ja sitten loput pumpannu. Enkä mä oo saanu ku vasemmasta rinnasta tolla ainun halpis kökkö pumpulla ku 40-60 milliä kerralla..vaihellen ja oikeasta 20-40milliä. Enkä pumppailekkaa ellei ole pakkoa. Tyttö kyllä sen verran hyvin tyhjentää meillä noi tissit. mutta nyt ehkä joudun pikkasen ruveta pumppailee enemmä ku neiti veti sitten viime yön silleen että söi 12 aikaan ja seuraavan kerran puol viis vasta ja sitten seuraavan kerran vasta kympiltä. Että mamma sai nukkua iha rauhassa.nii meinoo sitten ruveta kovettumaan rinnat ja ekaa kertaa tuntuu sitten tuo pakotuskin :P
Meillä on kans välillä sitä kitinää, mutta siihen kun ei heti reagoi nii rauhottuu iha itestään aika usein...jos jatkuu nii tuttia niin rauhottuu. nälkä itku o iha eri sitten ja siihe ei auta ku tissi. Mutta kitinää on ton masun vääntelyiden takia. nytkin kuuluu välillä ääniä tuolta vaunusta ja välillä kitinää mutta lakkaa iha itestää ku ei hypi siihe heti hyysäämään. ku ei niille masun vääntely kivuille oikein voi mittään.niitä tullee ja mennee ja sitä rataa.mutta jos kovempana jää päälle nii tottakai otan syliin ja rauhotan. Monesti rauhottaa meijän tyttöä kitinän aikana se että pistää käden mahan päälle ja toisella antaa tuttia ja sanoo shhh shh shh. vähä aikaa kitisee ja sit imee tuttia hetken ja sitten nukahtaa..jos alkaa uudellee saman lainen nii laitan käden masun päälle ja shh shh nii rauhottuu.

MIE HALUUN VIERAILIJOITA!!!!! Mie oon iha kyllästyny olemaan neljän seinän sisällä pelkällä omalla poppoolla ja pelkän koneen ja puhelimen välityksellä olemaan ulkomaailmaan yhteydessä...meillä o kaveri piiri ja sukupiirissä mahataati ja flunssa aalto menossa nii ei oo oikein noita vierailijoita tulossakaan. ja ku mie taas haluun nähä ihmisiä. luulin että olis tullu ikkunoista ja ovista mutta tilanne muuttu ton sairastelun takia.

Rintakumit pesen niin että huuhtasen haalealla vedellä maidot pois ja sitten hajuttomalla astianpesuaineella pesasen ja huuhtelen kuumalla vedellä. kerran päivässä sitten keitän kaikki rintakumit ja pullot (jos olen käyttäny) ja tutit ja muut tarpeen mukaan sitten mutta rintakumit kerran päivässä keitän, mutta joka käyttökerran jälkeen pesen pesuaineella koska se tarttuu rintaan paljon tiukemmin kiinni kuin pelkällä vesihuuhtelulla, kun siihen jää maidosta rasvanen pinta.
Pulloja käytän niin vähä että ainoo mihi käytän niin on toi maidon pumppaus..yks pullo on vedelle ku Pinja välillä itekkii vaatii iha pelkkää vettä. Mutta joo.

Yohanna...on sitä paineen tunnetta...Eikun vaan lantionpohjanlihas harjottelua tekemään niin helpottaa...ainakin mulla helpotti se paineen tunne sillä. ku hieman tunkeutuu emätintä ja muuta ulos päin niin eiku vaa noita supisteluja ku tekee nii tulee paljon parempi olo ja häviää aina joksikin aikaa se paineen tunne pois minulta. Ja varsinkin kun kovalla istuu nii tulee se tunne.
 
oho nyt tuli tosta rinnasta joka ei oo heruttanut kunnolla nii pumppaamalla kerralla sitten 100ml...hävis kyl se inha pakotuksen tunne..Pinja vetää sikeitä tuolla nii päätin sitten pumpata ku taas toi toinen josta yleensä tulee hyvin vuoti hulluna...mut siitä ei tullu ku 30ml. hassua. :P

elämä on aina välillä hassua..
 
noniin, maltanhan minäkin kirjotella tänne arjen puolelle [:)] Ava vetelee sikeitä tuolla pinniksessä.

Viime yö meillä mentiin nukkumaan 22.30 ja ekalle syötölle herättiin klo 2.00, ihmeteltiin maailmaa siinä melkein tunti ennen ku pikkuinen päätti nukahtaa kehtoonsa uudelleen. Sit nukuttiin taas melkein kuuteen asti, jolloin taas syötiin. Jälleen ihmeteltiin melkein tunti, vaihdettiin vaippa jne. Sit nukuttiin melkein kymmeneen kunnes noustiin ylös.

Eli huudon suhteen todella rauhallinen yö meillä. Ei pikkunen huutanut kurkku suorana, niin kuin toissa yönä.. Siinä tulee sellanen olo, että mitä mä teen väärin tuon kanssa, miks mä en saa sitä hiljaiseksi.. Mitä mun pitäs tehdä???? Mut kyllä se siitä rauhoittuu..

Mun äiti soittelee päivittäin ja kyselee mikä mun vointi on, koska oon tosiaan ollu edelleen aika heikossa hapessa. ja miten vauva on nukkunut [:)] Ihan kiva että välittää..

Tänään meillä kävi sitten vieraita, isomummo ja vanha vaari sekä isotäti miehensä kanssa. Avan eno käväisi heti silloin torstaina ku päästiin sairaalasta, ois halunnu sinne tulla käymään, mutta eihän se käynyt, ku vain isovanhemmat pääsi visiitille. Mummo ja Pappa kävivät perjantaina [:)]

Mulla on tuo imettäminen lähteny käyntiin ihan hyvin.. Ja maidon tulo alkaa tasoittumaan pikku hiljaa. Sillo ku maito nousi kunnolla, niin sitä valui pisin kroppaa, mut ei enää. Perjantaina oli rinnat ku myllyn kivet. Kivikovat ja maitoa täynnä, silloin suoritin käsilypsyä ja sain ihan hyvin helpotettua oloa, nyt ei ole tarvinnut lypsää. Ava tykkää imeä kunnolla ja reippaita määriä silloin kun syö.. Ei edes päiväs aikaa ala tuntumaan pahalta rinnoissa, vaikka toinen vetelee todella pitkiä päikkäreitä..

Alkaa pikkuhiljaa helppaamaan myös tuo alapään tilanne, tikkejä tosiaan aika monessa paikassa, ja särkee aika hyvin. Käsisuihku kovassa käytössä ku käy vessassa..

Jaahas, pikku ihminen alkaa heräileen, joten menen katsastamaan tilannetta.
Palaillaan
 
minto: mä ostin ainu mendelaan sähköosan huuto.netistä, maksoi 20e. Oon aikasemmin ostanut sen käsikäyttöisen ainun samasta paikasta 5e. Ovat yhteensopivia.

Elegia: mä en oo jaksanu keittää astioita ku kerran päivässä, ja joskus sekin on unohtunut. Toivottavasti oon onnistunu pitämään maidot kunnossa silti... Netissä oli aika hyvä pumppausartikkeli, jossa oli käyttökelpoiselta vaikuttavia vinkkejäkin, vaikka en ite viel ehtiny testaamaankaan. Mutta käy kattomassa:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=123
 
Nyt on reissulta palattu ja kyllä oli mukavaa. Mummi oli tietysti 10cm maan pinnan yläpuolella kun ensimmäinen lapsen lapsi tuli ensimmäistä kertaa yökylään.
Käytiin isomummuakin lauantai illalla katsomassa.
Tänään aamulla Miltsu ei halunnu enää klo 7 jälkeen nukkua joten käärin typyn viltin sisään ja kannoin alakertaan vaarin syliin. Palasin takaisin viel itse sänkyyn ja päädyttiin sitten hommailemaan siellä mukavia vaikka piti nukkua...[;)]
Miltsu oli hetken aamulla ihmetellyt ja sit nukahti vaarin syliin ja nukkuikin pari tuntia...
Sitten käytiin vielä pikkuserkkuja katsomassa ja sitten kotiin. Suosittelen kyllä jos tuntuu ahdistavalta kotona niin lähteekää jollekin kyläilyreissulle. Saa omat kotinurkat vähän laajempaa perspektiiviä kun palaa takaisin ja on niin mukavaa ja rauhallista.

Mä kanssa keitän kerran päiväs rintakumit ja muuten pesen astianpesuaineella. Pullot keitän kans niin et aina kun käytetään niin sitä ennen se on keitetty. Tutteja keitän kyl harvemmin ja ne on kyllä yltäpäältä koirankarvoissa. Mut mä luotan siihen et tolla muksulla on jo sen verran vastustus kykyä kotipöpöjä vastaan kun meillä ei olla kovin siivousintoisia. Ja koiralla on tosiaan karvanlähtöaika parhaillaan ja niitä on aivan jokapaikassa. Auton mittareissakin...

Miltsulla on myös ollut toinen sierain yöllä vähän räkäinen. Saatiin kyllä pikkuniistäjällä sieltä vähän räkää pois. Mut siis nenään voi myös laittaa suolaliuostako??

Mä en meinannu pumpata rintoja ollenkaan ettei sitä maitoa tavallaan tulis yhtään ylimääräistä... en jaksa pelata sellaisen pumppaamisen kans. Annan sit korviketta jos lisää tarvitaan. Yöllä kun on ollut hiukan pidempi syöttöväli ja alkaa toisesta rinnasta syöttää niin samalla toinen tissi alkaa valuttaa. Silloin vaan laitan siihen talouspaperin päälle ja korkeintaan puristan pahimmat paineet pois.
 
Takaisin
Top