Tammivauvojen arki alkaa

Hiawatha ihme touhua oot joutunut kokemaan sairaala reissulla.
Meille kätiltö olivat niin ystävällisiä ja kertoivat kaikkia kikkoja vauvan kanssa, tosin kyselimme itsekkin paljon.


Meillä on nyt kolmas yö nukuttu huonosti. Äijä on ollut kova kitisijä, tuntuu välillä ettei mikään ole pikkuisella öisin hyvin. Onneksi saatiiin aamulla sitten otettua takaisin noita yöllä menetettyjä unia.. :)
 
Meillä sairaalassa oli kyllä aivan ihania hoitajia, tai ei nyt kaikki mutta suurin osa:) etenkin se yöhoitaja oli aivan ihana ja hänelle oli tosi tärkeetä että äiti saa nukuttua yöt hyvin. Meilläkin kun vauva oli ensimmäiset päivät ja yöt niin väsynyt ettei herännyt itse syömään vaan piti aina herätellä niin hoitaja tuli aina herättämään ja monesti hoiti myös vaipanvaihdon yöllä ja toi sitten vaan vauvan äidin tissille syömään :) Sai siinä itsekin sitten keräillä voimia synnytyksen jälkeen :)
 
Heips vaan kaikille ja TOSI PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE!!!!
 
Mitäpäs meille?? No meijän neiti on jo yli kuukauden vanha ja viikonpäästä olis ristiäisetki. Kovasti ollaan kasvettu, syntyessään 10.12 painoa oli 2715g ja ny painetaan jo 3915!!! Eli aivan äly huimaa tuo painonnousu. Mut niinhän se kuulemma on et "pienet pikkuvauvat" kasvavat tosi lujaa. Tässä sen myös huomaa että pitää nauttia joka hetkestä ku vauva on vielä pikkunen :). 
 
Meillä on kans vauva nukkunut kyljellään. En sit tiä mikä on se paras tapa, mut mä ainakin oon niin nukuttanu ja aijon vastaisuudessa nukuttaa. Aika kiltti tapaus on tämä meidän vaaveli ollu, toistaseks (koputtaa puuta). Ei turhia itkeskele. No, sen oon huomannu että ei paljo kannata mitään tulisia ruokia syyä.. ja keitin täsä yks päivä hernekeittoa ni arvakkaa vaan tuliko pikkusella siitä massuvaivoja [&:] 
 
Tissiä meillä imetään tosi tiuhaan tahtiin. Noin 2-3 tunnin välein. Tai jos on hereillä ni ehkä jopa tunnin välein.. En sit tiä ku ei tuttia olla ainakaa vielä otettu käyttöön että onko se välillä vaan pelkkää lutkutusta. Siis että pakko saada imiä jotain. En sit tiä pitäskö ottaa se tutti käyttöön.. Parina yönä oon heränny vaan kaks kertaa tissittään, mut normalisti herään noin 3 kertaa!!
 
Mut ny pakko mennä!! [:)] Käyn täälä lueskelemassa edelleen teijän juttuja ja ehkä taas joskus kirjottelen!!
 
moimoi :) 
 
Mulla ei tullut raskausaikana yhtään  maitoa, vasta synnytyksen jälkeen luultavasti toisena tai kolmantena päivänä alkoi tulla ja tissit kivistää. Imetin kyllä jo eka yönä mutta tuskin sieltä tuli muutamaa tippaa enempää. Vauva oli keltainen  osastolla ja sitä seurattiin verikokeillakin, sokerivettä pipetillä suuhun rauhoitukseksi kun kantapäitä pisteltiin [:(] Onneksi arvot kuitenkin laski lopulta ilman valohoitoon jäämistä. Kuulemma liian vähäinen maito voi aiheuttaa, joten lisämaitoa alettiin antaa. Itse en sitä tajunnut eka päivinä pyytää ja imetinki varmaan liian harvoin.. Hörppyytin lisämaidon lääkelasista, kunnes huomasin sen raapivan pikkuisen suupieliä.. Sen jälkeen lisämaito on annettu tuttipullosta ja siitä tuloksena tyttö ei aina muista, miten sitä maitoa tissistä imetään, pullostahan tulee niin helposti [:@]vaikka olen yrittänyt pitää siinä vähän "vastusta", ettei ihan imemättä holise kurkkuun. Alusta asti on ollut tissillä melkoinen hökeltäjä, jo ennen pullon astumista kuvioihin teki niin, että otti nännistä kiinni, päästi irti ja ravisti päätään, hamuili taas, imaisi ja irti, pään ravistus..[8|] Mutta varsinkin nyt kun on pullomaitoa saanut välillä niin on ihan arpapeliä, miten imetys lähtee menemään. Toisinaan ihan eka imulla tarttuu kiinni ja nielee kuuluvasti, mutta varsinkin yöllä tuo tissillä raivoaminen on aika yleistä. Oikea imetysote on kyllä neuvottu mutta ei se aina auta..  Tyttö huutaa todella kovaa suuttuessaan, ensimmäinen kotiyö olikin ihan hirveä.. Seuraavana päivänä otettiin tutti käyttöön ja sehän olikin yllättävän tehokas hiljentäjä (hetkeksi), vaikka tutin käyttöönkin olin suhtautunut niin kuin tuttipulloonkin, että ehkä sitten muutaman viikon ikäisenä kun on oppinut sen kunnon imuotteen... Myös isänpäivälahjaksi saadut kuulosuojaimet on ollu miehellä käytössä, mutta tänään se sanoi kun oltiin sen siskolla käymässä (ensimmäinen kyläily vauvan kanssa) että siihen huutoon on jo alkanut tottua [;)] Muutenkin oon ihan ihmetellyt, miten hyvin se vauvaa osaa käsitellä ja hoitaa, vaikka epäili ennen synnytystä, että ei varmaan sen hajun takia pysty niitä vaippoja vaihtamaan... Eka neuvolassakin riisui ja puki vauvan punnitusta varten. Vauvalle ei ollut tullut tarpeeksi painoa viikon aikana, joten käsky kävi syöttää vähintään 3 tunnin välein ja aina kun vauva haluaa. Huomenna uusi punnitus..

Nännit on ollut tosi kipeät ja ruvella vauvan riuhtomisen vuoksi.. lisäksi oon huomannu, että pitkät imetyssessiot myös kipeyttää tissejä, tyttö kun saattaa nukahtaa syömisen lomassa ja yöaikaan myös minä helposti nukahdan siihen, kun tyttö on tissillä (siis silloin kun se onnistuu..) Sairaalassa kokeilin rintakumia, mutta ei siitä kovin paljon apua ollut. Sen verran kuitenkin, että ostin itselle apteekista omat. Kerran kokeilin, mutta tyttö sai niistä semmosen raivarin, että en ole kokeillut enää vaan silloin, kun on liika kipeät nisät niin olen suosiolla pumpannut maidon pulloon ja antanut siitä. Rasvaillut sitten Bepanthenilla ja Lansinohilla (sain sitä sairaalasta mukaan) kunnes taas kärsii imettää.

Yöllä neiti nukkuu nyt pidempiä unia kuin päivällä. Päivällä seurustelee ehkä jopa vartin (en ole katsonu kellosta [:D]) jos on saanut maitoa mahaan ja puhtaat vaatteet päälle, eli itku on loppunut.. Hymyilee hurmaavasti, unissaan tai valveilla, mutta ei vielä kohdista niitä hymyjä kellekkään tässä iässä.. Ilmeitä on muutenkin mukava seurata!!

Napa irtosi jo kuudentena päivänä syntymästä! Miten kauan sitä napaa vielä pitää puhdistella sen irtoamisen jälkeen? Ehkäpä kysyn sitä huomenna neuvolassa. Eilen käytettiin tyttö ensimmäistä kertaa kylvyssä. Muuten pesty vain lavuaarissa ja käsisuihkulla. Tuntuu tykkäävän vedestä :)
 
Heippa! Ihan pikaiset kuulumiset. Tää pitää tosiaan kiireisenä... Eli mulla synnytys meni vähän pidemmän kaavan mukaan, laitan tonne synnytyskertomuksen kunhan ehdin. Kaikki kuitenkin nyt oikein hyvin. Kotiuduttiin ja sain vihdoin anopin lähtemään, alko olla yks helvetti täällä. Se oli täällä kattomassa miehen poikaa sillä välin ku me oltiin sairaalassa ja samana päivänä kun me kotiuduttiin, iski pojalle mahatauti ja anoppi jäi meille sitä hoitamaan. Ihan hyvä juttu, mutta alko olla aika tiukalla hermot ku opettelee vaippoja ja imetyksiä ja toinen sössöttää siinä niskassa kokoaja. Ei se mitään ilkeetä, mutta vaan se pelkkä vauvasöpötyssössötys tuntu olevan vähän liikaa tälle väsyneelle mammalle.

Vauva on ihana ja se nukkuu tosi hyvin. Ittelläni vaan oli nukkumisongelmia aika kauan synnytyksen jälkeen, siitä lisää joskus synn.kert. Tänään käytiin ekaa kertaa ulkona niin, että nyytti oli kantoliinassa takin sisällä. tuntui viihtyvän, hymisteli jotain omiaan takin sisällä. [:)] Tyttö osaa hymyillä ja hurmaa kaikki. Tosin en tiedä kuinka tahallista se sen hymyily on, mutta ainakin se on söpö [:)].

Oma vointi on nyt jo tosi jees, mitäs nyt muutama epistikki kiristää ikävästi välillä. Tänään kävin vaa'allakin ja en meinannu uskoa! Kaks kiloa vajaa normaalipaino, vaikken oo tehny asian eteen mitään. Tosin normaalit housut ei mee kiinni vielä, sen verta löysä mahanahka vielä.

En kerkee nyt lukemaan kuulumisia, mutta palaan aina kun ehdin [:)]. Hyviä vointeja kaikille ja onnitteluja myös vauvautuneille!

Tunika: meillä kätilö käytti semmosta viininpunaista kumista pullonkorkkia mitä mummot käyttää kotitekoisiin mehuihin, siinä on ihan pehmeät reunat! Ehkä semmonen olis hyvä?
 
o-ou...ongelmia mulla itelläni...katoin äsken tuota haavaa jalkovälissä....tikit auenneet...haava auki..ilmankos vihloo ja pistelee....ei eritä ja on siistin näkönen kylläkin eikä haise se vuoto siinä mutta erittäin kipeä!

taidampa huomiselle yrittää saaha neuvola aikaa että voisivatko vilasta onko asiat iha ok......
 
Voi Elegia, ymmärrän ahdstuksesi täysin!!! Meillä tosiaan oli anoppi kylässä VÄHÄN LIIAN PITKÄÄN. Meni hermot kun yritin esim pestä pyykkiä tms niin kokoajan se oli siinä "auttamassa", eikä menny perille kun pyysin saada omaa tilaa. Välillä petti hermot ja huusin sille suorat sanat... reppana... [:-] Tänään oli eka päivä YKSIN KOTONA ja että mä oon nauttinut kun on saanu ite rauhassa puuhastella, järjestellä kaappeja uuteen uskoon ja tiskailla ja ihmetellä elämän uusia uomia.
 
Meitin äijä on tosi virkeä hemmo! muutamana päivänä on ollut jo tosi paljon hereillä, jopa yli kolmen tunnin pätkiä, mutta sitten huomaa kuinka väsymys menee hänellä yli ja alkaa kiukku kitinä. Viime yönä nukuttiin 2 ja puolen tunnin pätkissä yö ja aamulla jatkoin nukkumista taas melkein yhteentoista saakka!
Ihana tunne ko voi aamulla nukkua kunnolla, tosin pikkumiestä ei enää sillon väsyttänyt ja mieskin heräsi jo joskus 9 aikaan niin he seurustelivat olkkarissa ja sain nukkua iiiihan rauhassa.

Mikä on miehen rooli teijän perheissä?
Meillä mies on ollut ihan alusta saakka täysin mukana ja auttanut ihan kaikessa. Alkuaikahan me oltiin kättärillä perhehuoneessa ja mun  liikkuminen oli tosi hankalaa, mies autto mut aina vessareissuille ja hoiti vaivan vaihdot + muut vauvan hoitamiset, + hörpyttämisen alkupäivinä. Ite sain levätä kunnolla ja öisinkin mieheni oli ihana ko nosti vaan pikkuäijän tissille ja sain puol unessa imettää.. Kotona kaikki on jatkumut samaan malliin, toki voin itse liikkua nyt kunnolla ja tehtä kevyitä kotihommia+ vauvan hoitoa, mutta vielä muutaman viikon nuo raskaimmat kotihommat on miehen vastuulla ja meillellään hän hoitaakin imuroinnit sun muut.. Ihana mies! ?

Hassua muuten ko muutama viikko sitten kattottiin miehen kanssa vauvatulossa, ja nyt onkin jo pikkumies kainalossa ko sitä katotaan. Huomaa vain kuinka nopiaan aika tosiaan menee.

Rintakumeista meillä kanssa kokeiltiin osastolla ko oltiin, siellä ei äijä tykännyt olleskaan, kotona ekoina päivinä tissit kipeyty mulla tosi pahasti ja kotin kumia niin johan alko imeminen toimimaan. :) Käytin kumia muutaman päivän ja nännit parantuivat ja nyt oon taas imettänyt ilman kipuja ja ihan luomutissi maistuu myös hyvin. Maitoa mulla tulee muutenkin välillä niin reippaasti että ko äijä lopettaa imemisen niin maito tippoja vaan tulee ja tulee.. :)

Ostatolla meillä hoidettiin Hörpyttäminen tuttipullon korkista ja toimi oikein hyvin. Tuo lääkemitta kuulostaa aika kovalle pikkuiselle, tai siis ne reunathan ovat niin terävän ohuet....

Elegia
voimia anopin kanssa, me kerkesimme olemaan kotona vuorokauden kun anoppi tuli mielle ja oli kaksi yötä. en saanut nukuttua ollenkaan päikkäreita ja kaikki pikkuaisat alkoivat hänessä todella nakertaa.. samoin miestäni. Anoppi tajusikin sitten, että kuinka pinnakireällä ollaan ja tajusi lähteä kotiinsa.. Huh.. :)
 
Meillä tirppana nukahtaa tissiä syödessä..ja nukkuu kyllä iha minne vaa sitten laittaa nii 2,5h 3,5h riippuen mitä on tehny heräämisen jälkeen.eli onko heti syöny vai onko halunna vähä seurustella.Pari kertaa tehny nii että syöny tissiä ja nukahtanut ja kohta herännä ja halunna seurustella ja sitten nukahtanut syliin. Iha sama kuka ihminen on pitänyt sylissä. Ei olla osastolla olon jälkeen tarvittu ollekaan lisämaitoa kun jo siellä se jäi päivää enne kotiuttamista pois.

Pikkusella o aika paljon noita masun väänteitä ollu välillä.huutaa ku syötävä pienen hetken mutta yleensä rauhottuu kun antaa tissiä. Kyllä se siitäkin eestä tekee kyllä kakkaa..sais olla periaatteessa puolen tunni välein vaihtaa vaippaa :P tai tältä se ainakin tuntuu :P Mutta kiltti ja rauhallinen että itkee yleensä vain nälkäänsä ja pahimpia masu kipuja.

Aamulla irtosi napatynkä sitten pois :D

Tuolla oli muuten eräässä oppaassa maininta että ei mielellään kylellään eikä mahallaan pidä pitää lasta. Että selällään ja mielellään jalat kiinni sängyn päädyssä...estäisi kuulemma mukamas kätkykuolemaa.  Ite pidän aika paljon kylellään ku aika paljon välillä puklannut, mutta nyt on vähemmän joten myös olen selällään pitänyt koska se on kuitenkin valvovien silmien alla meillä täällä. mahallaan en pidä ollenkaan muuta ku sylissä pieniä hetkiä tai käsissä jos oikein masua vääntää. Tässä nukkuma asento hommassa on paljon eri mielipiteitä. Osastolla noi nukutti melkein pääsääntöisesti vauvat kaikki selällään. Paitsi jos hirveästi puklas nii sittne pistivät kylelleen mutta aina ku haki omansa hoidosta ja jos he olivat joutuneet sitä siinä välissä hyysäämään nii selällään se olis sängyssään.

Ottivat muuten tänään tuolla neuvolassa ku kävin pikakäynnillä näyttämässä tuota värkkiä niin tuon bakteeri viljelyn varmuuden vuoksi. Ongelma mulla sellainen että toi haava menee niin syvälle että mun pitäs koko ajan levittää sitä ku annan ilma kylpyjä että menis ilma syvemmälle..että siksi on aika kipiä tuo mutta ei se eritä eikä mitään muutakaan sellast että siinä mielessä positiivistä. Käski sitten laittamaan bepantheniä siihen että jos se helpottas.. pitää kävästä suihkussa ja pistää ja antaa ilmoja niin jospa se siitä..pitäs välttää vaa istumista mutta ku ei kärsi maatakkaa enää ku sekin sattuu...selkään ja lantioon..

neuvolan täti tulloo keskiviikkona täällä käymään :P  ja keskiviikkona käydään isyys tunnustamassa soppalassa ja pistämässä siellä asiat rullaamaan.
 
Mites niillä vaaveilla joilla napa jo irronnut niin onko tullut sellaista veristä vuotoa? meidän neidin napa haisee ehkä hiukan pahemmalle mitä alkuun ja tulee jonkin verran sellaista punaista laihaa nestettä. on alkanut yhdestä reunasta jo vähän irrota... ollaan nyt putsattu useammin ja laitettu desinfiointiainetta myös.

onneks teillä muillakin nuo syömiset on tuollaista riehuntaa. meillä syödään päivällä ihan nätisti mutta yöllä on kyllä sellaista vehtaamista et minä juoksen välillä pois sängystä itse rauhoittumaan. kun alkaa heräillä niin alkaa inistä ja röhkiä ja heilumaan käsillä sekä jaloilla. tissi ei kelpaa suuhun vielä siinä vaiheessa ainakaan puoleen tuntiin vaan ensin huidotaan ja hkataan päätä tissiä vasten. sit joko jossain vaihees yht äkkiä nappaa tissin suuhun ja alkaa imeä tai sitten mä hermostun ja nousen istumaan ja imetän imetystyynyn kans.
olis vaan niin paljon helpompi kun sais makuulla työntää tissin suuhun ja jatkaa unia. ja kyllä meilläkin nukahdetaan niin et tissi jää suuhun ja sitä ei saa sieltä edes pois ennen kun tyyppi on tarpeeks tajuton! Välillä ollut kyllä suussa monta tuntia. Mulla on toisen nännin rakenne sellainen ettei kestä ilmeisesti imettää kun muutaman kerran ilman rintakumia. Siinä on sellainen halki keskellä mikä ei siis ole mikään rohtuma vaan ihan rakenteellinen ominaisuus. Ja tietty sit kaiken lisäks se tuottavampi tissi eli joutuu useammin imettämään just siitä kun pakkautuu muuten ihan pinkeäksi. Aika jännä et kuitenkin noin koska silloin kun rinnan pää oli vielä kipeämpi imetin enemmän siitä toisesta jolloin luulis et sen maidontuotanto olis runsaampaa koska käyttöä oli enemmän mutta eipä näin ole.

Eilinen päivä oli aivan ihmeellinen. Aloin jo illalla huolestua kun Miltsu vaan nukkui koko ajan. söi klo 9, 11,13 ja 18 ja sit vasta 22. nukkui kaikki välit! ja sit en tietty tajunnut itse nukkua...

mut nyt täytyy taas mennä tissittämään!
 
Yamacraw, meillä lähti napatynkä irti jo 4. päivänä, ja siitä asti oon putsannut sairaalan ohjeiden mukaan napaa septidinillä useita kertoja päivässä. Vieläkin valuttaa vähän verta, mutta ei ole kyllä haissut. Kuivuu vaan se veri siihen tosi nopeesti jos ei usein puhdista, ja sitä on sitten vaikee liottaa irti. Ja joo, meillä on ihan samanlaisia yöt! Päivät imee kiltisti ja yöllä alkaa kauhea pelehtiminen kun ois syötön aika. Kyllä se lopulta aina imee, mutta on kyllä varmasti koko talo hereillä ennen sitä... [:D]

Mulla alkoi tänään kuukautiset!! 10 päivää synnytyksestä! Onko teillä muilla vielä alkanut? Aattelin jotenkin että siihen menis kauemmin aikaa... mut jälkivuoto oli jo lakannut kokonaan ja sitten yhtäkkiä tänään oli ihan kirkasta verta ja erittäin tutun tuntuiset kuukautiskivut. Oh joy!
 
juu kyllä on siitä navasta tullu irtoamisenkin jälkeen vielä veristä vuotoa pikkuisen kun tämä potki sen irtoamis hetkellä niin hulluna et se vähä tais reveten irrota...ja enne ku se alko irtoamaan niin alko se tuoksu tulla ja piti puhistella joka vaipan vaihto yhteydessä jopa yölläkin. Mutta ku napa irtosi nii sen jälkeen ei oo parin puhistuksen jälkeen enää ollu tuoksua..ainoastaan eritettä. Ja olen tolla desinfiointi aineel puhistanut kerta ollu sitä veristä vuotoa, ettei vedestä tulis mittään. Mutta nyt ei ollu enää juurikaan erittänyt.

Meikä täällä ketarat levällään yrittää sohvalla olla ja antaa ilma kylpyjä pimpalle jotta paranis toi haava ettei tartteis sitä pirun kuuria ruveta syömään.

Yaw: yksi vinkki minkä koin tohon heilumiseen.. kapaloi...huomattavasti rauhallisempi on ja malttaa syödä..tai sitten otat tarpeeksi tukevan tiukan otteen pepusta ja estät sitä heiluttamasta jalkoja..meillä kans tekee sitä ja sit ku ottaa tukevan otteen ja estää sitä riehumasta tai kapaloi tai peitolla peittelee tiukasti nii lopettaa ja malttaa syödä todella nätisti.

Kohta isi pääsee ekaa kertaa kylvettää meidän neitiä. Se on ihan yhtä pihalla vauvan hoidosta ku Elegia oot ite sanonut itestäs... on hirveen epävarmaa vaikka sillä o lapsi ennestään ja on sen hoitanut aina omalla käynti vuorollaan täysin itse. Pelkää kai rikkovansa :P


Mie en pysty imettämään ilman rintakumia. Pakko pitää se ku ei neiti saa tuosta nännistä otetta ollenkaan. Ja nää isot riippu rinnat eivät auta asiaa ollenkaan. No sain äsken ton rintapumpun niin kaveri sano et hällä oli sama ongelma joka poistu ton pumpun ansiosta.

Mulla tulee sellasta välillä veristä ja välillä verilimasta jälkivuotoa...välillä menee puolikin päivää ettei valuta yhtää mitään ja sitten saattaa tulla siitäkin edestä. Mutta pikkusen koko ajan. Paranis toi hiton haava nii vois istua. alkaa pitkällään olo kyllästyttää ku kroppa kramppaa...
 
Meilläkin kävi äsken terkkari kylässä. Kysyin siitä epäilemästäni kuukautisvuodosta, mutta se sanoi että se on todennäköisemmin jälkivuotoa - on kuulemma normaalia että se loppuu välillä ja alkaa uudestaan. Että näillä mennään! Painoa oli tullu Oliverille mukavasti, nyt 10pvn iässä hän on 300g painavampi kuin syntyessään. Terkkari sanoi että mitä tahansa sille syötättekin niin jatkakaa samaan malliin... [:)] Muutenkin kaikki oli ok, mukava oli saada joku vahvistus siitä että osataan tästä pikkuisesta huolehtia. [:)]

Viikon päästä olis eka neuvola (jonne pitää ilmeisesti tilata taksi tms kun ulos pakkaseen ei saa pientä viedä...!) ja jälkitarkastus joskus hamassa tulevaisuudessa...!
 
Hemmo 2 viikkoa.
Ensimmäinen neuvola ja ulkoilu takana!
Hemmo oli saanut painoa viime viikosta 300g ja pituutta syntymästään 4,5cm jalat siis reippaasti suoristuneet! :D
Painoa oli siis nyt 3205g ja pituutta 51,5 cm Iso poika.
Meillä kasvetaan oikein mallikkaasti rintamaidolla ja neuvola tätikin tuumasi heti kun pojan näki että ompas poika saanut jo kaksoisleuankin! Näin on päässyt tapahtumaan. hienoa hienoa!

Ihana oli päästä neuvolan jälkeen vähän kaupoille ja apteekissa käymään. Tuntui ihan luksukselta ja olihan se ihana työnnellä ylpeänä vaunuja!
muutama tutun tuttukin tuli vastaan ja ne ihmettelivät missä välissä oon vauvan kerinnyt tekemään.. Masu meni loppuun saakka talvitakin alle jemmaan!

Lauranen onko teillä pitkäkin matka neuvolaan?
Meillä neuvola tätsy sano viime viikolla, että aika on neuvolassa jo tokalla viikolla koska matka lyhyt meiltä metrolle ja metrolta neuvolaan. ja hyvin se  jo meni vaikka jännitinkin tätä ilmaa..

Ooh saiskin jo seksiä harrastaa! meitin pitää ootta että leikkauksesta on ainakin 4 viikkoa ja sitten katellaan miten että saahaanko jo lupa.
neuvola täti sano että jälkitarkastus viikolla 6... :(

Jotain hyvää eiliseenkin mahtui!
Saatiin asunto tarjous ja päästään huomenna kattomaan uutta asuntoa hissillisestä talosta!! :):)
 
Jaica, jotain pari kilsaa on matkaa neuvolaan täältä meiltä. Omaa autoa meillä ei ole ja bussista on apua vaan osalle matkaa. Täällä on tän viikon ajan 10-15 astetta pakkasta ja ens viikoksi on lupailtu vielä paljon kylmempää! Tänään terkkari antoi ohjeen että ekan kerran ulos vasta kaksiviikkoisena ja jos on alle 10 astetta pakkasta. Eli se taksi voi ihan oikeesti olla paras vaihtoehto vaikka hassulta kuulostaakin... [:)] Kivasti on saanut teidänkin poika lisää pituutta ja painoa, uskomatonta miten nopeesti nää pikkuset kasvaa....!!
 
kuulostaa elegia ihan meidän yö syömiseltä!! lisätään siihen vielä kynsillä raapiminen ja jaloilla potkiminen...

mä kanssa hämmästyin tota 4vko seksikieltoa sektion jälkeen...?? mä kun meinasin et olisin jo kohta päässyt peiton alle kunhan tuo vuoto vähän hellittää.. mulle ei ole kyllä kukaan mitään sanonut että saako vai eikö saa harrastaa seksiä. mä sain viime viikolla jo neuvolasta ehkäisypilleritkin...
 
Takaisin
Top