Tammivauvojen arki alkaa

mulle tää äitienpäivä on enemminkin laatuaikaa kullan kanssa.en mä mitää lahjuksia halunnu ku isäntä kysy,pyysin vaa päästä pitkästä aikaa pelaamaan yöllä isoveljelle,oltiinki pe.la yönä vasta kolmen aikaa kotona.siinä oli lahjaa kerrakseen.ja kakun se lupas väsätä...mun aamu alko sillä et aino ähki sängys,otin sen kainaloon ja puolen tunnin naaman repimisen jälkee se nukahti,ja just heräs.isi vaihto päivävaatteet ja vaipan.ja mä syötin aamupuuron,siinä se,eikä täs kummempia tarvitakkaa...aino on kuitenkin mun vastuulla melko pitkälti vielä enkä mä siitä syöttämisestä/vaippojen vaihtelusta/normi riehumisesta pahaa tykkää...se on äidin työ,äitienpäivänäkin[:)]

yläkertaan pitää anopille mennä syömään mut omalle äitilleni en kyl jaksa lähtee,asuu 50km pääs ja se on aina koko päivän reissu...[>:]

Meillä alkoi äitienpäivä ihanasti! Sain aamiaisen sänkyyn, sekä lahjat, sain ihanan kännykän ja sit sellasen "äidin keittiö on kodin sydän" taulun ja sydämenmuotosia vaahtokarkkeja. Nuutti kainalossa köllittiin monta tuntia, ihanaa ku ei oo kiire minnekkään!
Nuutin mentyä päikkäreille mentiin pihalle perunamaa hommiin ja saatiin kuin saatiinkin tihkusateessa maa möyrittyä ja emopotut multiin! Tuhat kertaa kivempaa ku joku anoppilassa kahvittelu [:)][:)] syötiin äsken hyvin ja nyt jatkuu köllöttely iltaan asti sohvalla herkutellen!
IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE <3

me ollaan äitienpäivää viettämässä mummilassa. Ja aamulla sain "aamupalaksi" italialaisia suklaakonvehteja[:)] ja matkalla mummilaan käytiin syömässä, grillillä! mut mä kyl tykkäsin silti[:)]

aamupäivällä käytiin yks heppa kuskaamassa estekisoihin ja miltsu viihtyi hienosti kantoliinassa heppoja katsellen.

Hyvää äitienpäivää!!

Meillä onnistuu bussimatkat kantoliinassa. Laitan liinaan ja takin sisälle jo kotona, niin se yleensä ehtii nukahtaa ennern bussiin nousemista eikä huomaa mitään. Pitää vaan kattoo, ettei tuu sille liian kuuma.

Oli muuten todella törkeä bussikuski muutama päivä sitten. Täällä PK-seudullahan pääsee vaunuilla ilmaseks bussissa, niin mä otin tietysti rattaat mukaan vaikka tyttö oli liinassa. Ennen aina maksoin lipun ku menin pelkällä liinalla ilman rattaita, mut kerran ku tuli tarkastajat nii kysyin, niin ne sano, että vauvan ei oo pakko olla vaunuissa, eli jos vaan on tyhjät vaunut mukana ja vauva liinassa/repussa niin pääsee ilmaseks. Tän jälkeen sit oon kuskannu rattaita mukana ja laittanu ostokset niihin. No sit oli tää idioottikuski joka eka näytti meille "idioottimerkkiä", eli naputteli etusormella otsaansa ku jäätiin päättärillä pois. Mun miehellä meni hermot ja se meni kysymään kuskilta mitä se oikeen meinas. Sitte se kuski alko urputtaa kamalasti, että "menitte pummilla ja säästitte sitten neljä euroa". Ja "ollaan juteltu noista kantoliinoista". Eikä auttanu vaikka kuinka sanoin, että tarkastajat hyväksyy sen ja HSL:n nettisivuillakin lukee, että niin saa tehdä. Mieheni ehdotti kuskille, että olis mahdollisuus pahoitella huonoa käytöstään, mutta se vaan äyski jotain ja lähti menemään. Täytyykin laittaa HSL:lle vähän palautetta, että vois kuskeiltaan vaatia vähän käytöstapoja. Vaikka oliski ollu kuski oikeessa, nii ois voinu hiukka asiallisemmin käyttäytyä!

Kivaa äitienpäivää myös täältäkin kaikille,vaikka se kohta onkin jo ohi[8D]

Voi että siitä on siis tasan vuos kun tein raskaustestin,äitienpäivänä[:)]
Me ollaan maattu(levätty [;)] ) melkein koko päivä...tosin Aaro on ollu tosi huonolla päällä masun takia...

ONNEA PIPSKULLE!![:)][:)]

Lauranen:Meillä poitsu ei myöskään viihtynyt vaunuissa ennen.
Sitten kokeilin että otin kopan pois kokonaan(yhdistelmävaunut) niin Aaro näki paremmin ulos sieltä.
Ja kun herra on hereillä ni nostan sitä nojaakin ihan pikkasen.[:)]Sieltä se sitten kattelee makuupussin sisältä maailmaa[:)]

...pakko mennä,aaro huutaa...[&o][8|]

Tänään tapahtui yksi tosi ärsyttävä juttu, josta hermostuin vähän liikaa ja se pikkusen hävettää, mutta pikkusen oon kyllä mielissäni siitä, että kehtasin antaa takas [;)]. Ja olipahan kertakäyttövaipasta kerrankin käyttöä [;)].

Lähettiin tyttösen kanssa kaupungille, kun isi oli kipee, eikä jaksanut viihdyttää meitä. No, lähes kaikki paikat oli kiinni, joten oltiin lähinnä asematunnelin S-marketissa ja Kampissa, kun oli niin kylmä keli. Sit huomasin, että pääposti ja kirjasto10 oli auki ja menin sinne. Pikkutytölle tuli nälkä ja imetin pääpostin penkillä. Sitten piti vaihtaa vaippa. Menin kirjastoon ja kysyin onko heillä lastenhoitohuonetta. Ystävällinen täti ohjasi neuvontatiskille ja sanoi, että siellä se tyyppi voi päästää mut hoitohuoneeseen. No menin sinne ja siellä oli äksy ukko. Kysyin hoitohuonetta ja se vastasi ärtyneeseen sävyyn, että "Valitettavasti se on maksullinen". Hoitohuone oli naistenvessan yhteydessä ja ovessa oli semmonen kone mihin piti syöttää 1e kolikko. Jota mulla ei tietenkään ollut. Ja vaikka sanoin ukolle, ettei mulla ole kolikkoa, niin se vaan oli hiljaa ja katteli, että paljoakos häntä se kiinnostaa. Hermostutti kun mikään kauppakeskus tms ei ollu auki ja kotiin n 45min matka. Sit olin niin vihanen, että menin kirjaston ulkopuolelle käytävään jossa on leveät ikkunanlaudat ja isot kyltit, että "Älä istu ikkunanlaudalla". No siihen tein vaippapisteen takista ja kertakäyttöalustasta. Vaihdoin pissivaipan ihan helposti siinä ja se kun sattui olemaan kertsivaippa (yleensä käytetään kestoja), niin äkäinen kiero mieleni alkoi punota juonta... Kun oltiin valmiita marssin takas kirjastoon ja mätkäsin siististi kokoon taitetun pissivaipan sen ukon pöydälle. Harmi kun se ei ollu ite just sillo siinä, muuten olisin toivottanut sille vielä hyvää äitienpäivää. Mut toivottavasti tajusi vinkin kummiski.

Jopa Freyaa "potkitaan"päähän siellä![>:]
Toivottavasti se vaippa laittoi vähän miestä puntaroimaan sitä maksua![:)]
Mä ymmärrän täysin sun yskän,mä oisin varmaan räjähtäny sille kuskille!Joskus kun asuttiin vielä vantaalla ni kuljin vuosia päivittäin bussilla ja tuli todella tutuksi tiettyjen bussien kuskit.
Muistan aina yhden kuskin joka jätti(yleensä teini poikia)ihmisiä ovien väliin kun he astuivat ulos bussista!!Eli jos käyttäydyit huonosti ni kuski *ohops vahingossa*laittoi ovat liian aikaisin kiinni.

Mutta kyllä mä yhden kuskin kanssa olen ottanut yhteen täällä kotkassa.
Kerran perjantaina ajat sitten kun läksin töistä bussilla kotiin 23 aikoihin.
Mulla oli viimeinen käyttöpäivä(?)bussikortissa ja taskussa rahaa tasan siihen että ostan uuden 1 kuukauden eteenpäin niin kuski alko vauhkoomaan että mun se itekorttikin on vanhentunu(että pitäis matkahuollosta hakea uusi) ja että mulle on (MUKA) siitä sanottu viimeksi kun olen korttia näyttänyt siihen koneeseen.(täällä ei ole samanlaisia kuin helsingissä)
Ja siitähän mä sitten riemastuin kun hän ei ollu ottaa mua koko bussiin ellen osta kertalippua!![:@][:@]
Ja sehän ei mulle käyny koska oli tärkeää saada se koko kuukauden lippu mun loppurahoilla!Noh,perjantai mikään enään missään auki ja päätin että siihen bussiin on päästävä!Siinä sitten oikeesti huudettiin ja lopulta papparainen luovutti..Pääsin ilmaiseksi[:D][:D]
Kyllä sitten kohteliaasti kiitin kyydistä kun jäin pois.[;)]*etten vaan jää ovien väliin*[;)]

Me ollaan aaron kanssa harjoiteltu "tassuhoitoa"ja hyvin on pelannu!ei tarvi aina tunkea tissiä suuhun joka kerta ku alkaa inisemään.
Harmittaa kun menin aikoinaan ostamaan tuttipullot sun muut etukäteen ni nyt kaikki on käyttämättä kaapissa.
Neuvolassa sanottiin että ei kannata enää opettaa pullosta juomaan koska kohta täytyy alkaa vierottamaan siitä[;)]
Hätäpäissäni ostin erilaisia tuttipullon tuttejakin jos se ois auttanu juomiseen..noh,paketissa ovat edelleen..
Me juodaan nokkamukista jos ei olla tissillä.

Pojalla on posket kuivunu kuolaamisesta.Aaro on kova päristelemään suullaan[:D]

tulipas mieleen yksi juttu.Kun kävin jälkitarkastuksessa niin lääkäri ei suositellu mulle mitään ehkäsyä,koska täysimetän.
Että ei sitä ennenkään käytetty mitään ehkäisyjä.Olin vähän että okei....[8|]
Hän meinas että uutta tilaukseen vaan,mihin totesin vaan että katotaa sitten vuoden parin päästä.Mutta muuta ehkäsyä en nyt tarvi koska täysimetän.
Sit mietin että HÄH,en tarvii ehkäisyä...että ei ennenkään ole tarvittu=hyvin toiminu,mutta kuitenkin"uutta tilaukseen"...hmm..

Noh,kun tuli kotiin ja kerroin asiasta miehelle että ehkäisy on imetys niin hän jäi toljottamaan sama kysymysmerkki pään päällä mikä mulla oli.
Mulle jäi siitä lääkäristä sellain olo että hän haluaisi että tulisin raskaaksi.
Sit taas olen kuullut että porukkaa on tullu raskaaksi vaikka imettäisikin.
Menkat mulla ei ole alkanu..mikä must sit taas on ristiriidassa sen kanssa että ne jotkut ketkä on tullu raskaaksi vaikka imettikin,olikos niillä sit alkanu menkat[:D]

Saikohan kukaan selvää[:)]Pliis,joku viisaampi kerro mielipitees!

Terv:Kohta raskaana?[;)][:D]

Hiawatha:ei se imetys sitä sulje pois etteikö voi tulla raskaaksi...miehen veljen vaimo tuli raskaaksi kuukausi synnytyksen jälkeen vaikka imettikin ja nyt niillä pojilla ei sitten kovin paljoo oo ikäeroa...[:D]
älä herran tähden luota siihen että et tuu raskaaksi[:D]
kaikesta huolimatta munasoluja irtoo silloinkin kun odotat,imetät tai muuta...kannattaa kuitenkin miettiä et kannattaako vedellä ihan huoletta ja sit 9kk päästä poimia sato...[:D][8D] hitsi mun huumoriiiiii...

se täti siel neuvolassa oli vissii vaan sitä mieltä että uutta pesään ku kerran yks tuli jo...vissii joku himo-suomen-kansoittaja tai jotai...en mä kyllä menis luottamaan etten tulis raskaaksi...paitsi jos nii haluan...jahas gotta go taas...aino sai kirjan syötyä ja tuskastuu[:D]

Mulla alko eilen menkat vihdoinkin! Kiva äitienpäivä lahja [;)]

Ihmeellisiä bussikuskeja ja kirjastonukkoja...hohhoijaa!!!!
Siis mä olen niin onnellinen että oon päässy julkisista kulkuvälineistä eroon!!! Liian monta vuotta Espoossa asuessani jouduin odottamaan busseja, sietämään vittumaisia kuskeja ja kanssamatkustajia yms yms.. Huh onni on OMA auto<3 vauvan kanssa sen ihanuuden varsinkin huomaa! Hatunnosto niille jotka jaksaa julkisilla kulkea vauvan kanssa!

Ensimmäinen äitienpäivä meni hyvin. Sänkyyn kahvi, lahja ja pizzapala ([:D])!!! Ukko ei kakkua oo koskaan tehny ja ei aikonu sitä nytkään tehdä. Sitte lähettiin miehen porukoille melkeen koko päiväksi. Käytiin miehen siskon kanssa äitienpäivä siiderillä ja sitten kotiin <3

Kotona sitten olikin erilaista; Joona opetteli kirkumaan ja muutenki kokeili erilaisia ääniä [:D] Kyllä äitiä ja isiä nauratti! Sitten kun illalla mentiin kylpyyn, Joona kylpi niin että puolet punkan vedestä oli lattialla [:D] Koko puoli tuntia oli yhtä mäiskettä ja poika ei ollut yhtään sen väsyneempi [:D] Illalla raivareiden kautta nukkumaan kun röyhtäytin Joonan väärään aikaan [:o] Vaan pitkästä aikaa Joona nukku 7,5 tuntia putkeen <3 Aamu seittemästä asti on pientä ähisemistä viimenen kaks tuntia yö unista.

Ainon käsi oli joutunu jumiin kirjan kahvaan,kyllä sitä sietää huutaakki tommosesta asiasta(kangaskirja,eli ei hätää,paitsi ainolla)

nii,piti kirjottaa yhestä kivasta äitienpäiväjutusta...

eilen illalla oltii syömäs yläkerras anopilla.mentii sinne kun sain ainon heräämään päikkäreiltä.ensinnäkin,siellä odotti kylmä ruoka ja anoppi vaan tokas että olisitte tullu ajoissa.miehen toinen veli kolmen lapsensa ja vaimonsa kanssa oli tullu jo ja ne oli syöny(meillä yleensä syödään neljän aikaan,nyt oli sitten syötykkin jo kolmelta!) nooh,lämmitettiin ruoka mikrossa ja pidin pääni kiinni vaikka olis tehny mieli sanoo anopille että ei lasta voi kesken päikkäreiden herättää sitä varten että vanhemmat pääsee syömään,kun se kerran vihdoin nukku ilman keskeytyksiä niinki hyvin...nooh,pidin tosiaan suuni kiinni,ettei anoppi loukkaannu...

syötii sitte siinä ja anoppi raijas ainoo ees sun taas joka suuntaan ja se ehti vaihtaa syliä varmaan seittemän kertaa kun mä hotkin ruokani vartissa.ei siinä mitää.istuin sitte ainon kans sohvalle ruoan jälkee ja tarjosin tuttia ja juttelin sille.neiti oli hermostunu siitä sylirallista sen verran että kirahti siinä sylissä vihaisesti ja tiristi pari kyyneltä.heti oli isä ja anoppi käsi ojossa että "minä otan"karjasin molemmille että nyt helvettiin siitä tai mä puren!!!ukko vähän katto,mutta veti kyllä kätensä äkkiä pois...olisin kyl purru...noooh,ennen kahvia sain ainon hetkeksi unille ja menin kahville.tottahan se heräs ja kiljas äitiä paikalle(nukku anopin sängyssä)heti nous pöydästä komppania että "minä menen" nousin nopeesti ja huikkaisn vielä ovelta että mä menin jo!vähänkö meinas keittää...tuli tunne että mä en osaa hoitaa omaani vaan siihe tarvitaan kaikkia sukulaisia ja ulkopuolisia aina postinkantajaa myöten[>:]

saatii juotua kahvit ja istuskelin aino sylissä sohvalla ja yritin saada sitä vielä torkkumaan kun anoppi ja tämä miehen veljen vaimo alko keskustelemaan ainon hoidosta...mulle ei ollu muistettu kertoo ollenkaa että aino menee sitten tälle veljen vaimolle hoitoon.kauhee selvitys miten mun pitää hakee hoitotuki ja maksaa se sitte tälle veljen vaimolle ja miten aino menee hoitoon jo hyvissä ajoin ja että mä alotan työt jo hyvissä ajoin ja kesälomaa voi aina siirtää...mä olin niinku ilmaa siinä ja höyry nous korvista että mitä vittua!!!tää veljen vaimo oli ihan innossaan että tottahan hän ainon ottaa ja voi se sitten heilläkin asua että teija saa tehdä töitä...JUMALAUTA ETTÄ NAKSAHTI....olivat sitte jo viemässä multa lastakin...lähdin alakertaan antamaan ainolle maitoa ja kiroamaan(en taaskaan sanonu mitää,ettei kukaa vaa loukkaannu).illalla juteltii isännän kanssa tuosta hoitohommasta ja isäntä oli sitä mieltä että ei antais koiraakaan sille ämmälle hoitoon.[:D] mä olin samaa mieltä...onhan sillä joo kolme lasta mutta ei ainuttakaa tällasta pikku pippuria kun meidän aino(äitiinsä tullu)hätähän sille tulis.sovittiin sit isännän kanssa et ei ainoo sinne viiä vaik se olis vihon viimenen paikka.mä otan 30h viikon ja samoin isäntä niin hoitopulma on ratkaistu.

<3 että nii ihana anoppi ja toinen miniä <3

mulla on oikeesti tosi hyvät välit anoppiin,en tappele sen kans tai mitää...saatoin ylireakoida pikku hormoonipuuskissani,mutta kuitenkin...ikinä en pahaa sanaa sano,joten sen takia en anopillekkaa ladannu.hyvä vaan että hillitsen itteni...

Pipsku kuulostaa tosi raivostuttavalta! anopit anopit...huh
Mut onneks teillä ei vielä piiitkään aikaan tartte laittaa Ainoa hoitoon ku on jo toinen tulossa [;)] Tai siis että varmaan aiot olla molempien kans kotona?
Mä päätín et oon Nuutin kans sen kolme vuotta kotona vähintään, ja toiveissa olisi että ennen sitä hoitovapaan päättymistä siunaantuisi toinen mussukka meille <3

Hiawathako sitä ehkäsyjuttua kyseli... Meillä ainaki sanottiin neuvolassa, et osalla imetys toimii ehkäsynä ja osalla ei, mut sitähän ei voi etukäteen tietää kumpaan kastiin kuuluu! Eli ehkäsy mukaan ellette heti uutta halua!

Aika edesvastuutonta toimintaa neuvolassa, jos sanotaan että imetys on varma ehkäsy [&:] Mistä noita ammattitaidottomia idiootteja sikiää??? [:@]

Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Tein ja söin lämpimiä aterioita. [/align]Minulla oli tahriintumattomat vaatteet. [/align]Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Nukuin niin myöhään kuin halusin, [/align]enkä kantanut huolta siitä, [/align]kuinka myöhään menin nukkumaan. [/align]Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Siivosin kotini joka päivä. [/align]En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja. [/align]Ennen kuin minusta tuli äiti, [/align]en tullut ajatelleeksi, [/align]olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät. [/align]En miettinyt koskaan rokotuksia. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Minun päälleni ei oltu koskaan [/align]oksennettu, [/align]kakattu, [/align]syljetty, [/align]pureskeltu, [/align]pissitty [/align]eikä nipistelty pienillä sormilla. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Minulla oli täydellinen mielenhallinta, [/align]-ajatuksieni ja vartaloni hallinta. [/align]Nukuin koko yön. [/align]En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, [/align]jotta lääkärit voisivat tehdä [/align]kokeita tai antaa rokotuksia. [/align]En ollut koskaan katsonut itkuisiin [/align]silmiin ja itkenyt. [/align]En ollut koskaan ollut äärettömän [/align]onnellinen yksinkertaisesta hymystä. [/align]En ollut koskaan istunut myöhään yöllä [/align]katsellen nukkuvaa lasta. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, [/align]vain sen vuoksi, [/align]etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä. [/align]En koskaan ollut tuntenut sydämeni [/align]murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi, [/align]kun en voinut lopettaa kipua. [/align]En koskaan ollut tiennyt, [/align]että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon. [/align]En koskaan ollut tiennyt, [/align]että voisin jotakuta rakastaa niin paljon. [/align]En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]En tiennyt miltä tuntuu [/align]kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella. [/align]En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, [/align]kun syöttää nälkäistä vauvaa. [/align]En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä. [/align]En tiennyt, että jokin niin pieni [/align]voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]En ollut koskaan noussut ylös [/align]yöllä kymmenen minuutin välein [/align]tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa. [/align]En ollut koskaan tuntenut sitä [/align]lämpöä [/align]iloa [/align]rakkautta [/align]sydänsärkyä [/align]ihmetystä [/align]tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee. [/align]En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon... [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]
[/align]

Mä näin kans äitienpäivänä tämmösen ihanan tekstin..

-Äitienpäivän julistus- Halusin Sinut jo
ennen kuin olit edes syntynyt. Rakastin Sinua jo ennen kuin olit edes
syntynyt ja rakastin vielä enemmän heti kun olit syntynyt. Näin kasvosi
ja tiesin, että olin rakastunut. Ennen kuin tunti syntymästäsi oli
kulunut, tiesin, että antaisin henkeni puolestasi.

Ja poru pääsi kun luin, miten niin hormonit viä myllää!!!!!! Yleensä en noin suorista ja siirappisista jutuista paljo perusta.

Aino kullalla oli eilen nimipäivä <3...se sai anopilta sydänkaulakorun ja bodyn ja kummit toi illalla keltaisen teletapin.eihän pikku aino jaksanu paljoo illalla innostua teletapistaan mutta heti aamusta moiskautti oikeen märän ja puuroisen suukon sille...kaikista hauskinta siinä teletapissa on tuo antenni...sillä on kiva kaivaa kutiavaa ientä(juu,siel on jo terävä reuna tunnettavissa)...nyt se tuijottelee mua kun syön ja käsi on teletapin takamuksella[:D]

Takaisin