Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Tein ja söin lämpimiä aterioita. [/align]Minulla oli tahriintumattomat vaatteet. [/align]Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Nukuin niin myöhään kuin halusin, [/align]enkä kantanut huolta siitä, [/align]kuinka myöhään menin nukkumaan. [/align]Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Siivosin kotini joka päivä. [/align]En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja. [/align]Ennen kuin minusta tuli äiti, [/align]en tullut ajatelleeksi, [/align]olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät. [/align]En miettinyt koskaan rokotuksia. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Minun päälleni ei oltu koskaan [/align]oksennettu, [/align]kakattu, [/align]syljetty, [/align]pureskeltu, [/align]pissitty [/align]eikä nipistelty pienillä sormilla. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]Minulla oli täydellinen mielenhallinta, [/align]-ajatuksieni ja vartaloni hallinta. [/align]Nukuin koko yön. [/align]En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, [/align]jotta lääkärit voisivat tehdä [/align]kokeita tai antaa rokotuksia. [/align]En ollut koskaan katsonut itkuisiin [/align]silmiin ja itkenyt. [/align]En ollut koskaan ollut äärettömän [/align]onnellinen yksinkertaisesta hymystä. [/align]En ollut koskaan istunut myöhään yöllä [/align]katsellen nukkuvaa lasta. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, [/align]vain sen vuoksi, [/align]etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä. [/align]En koskaan ollut tuntenut sydämeni [/align]murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi, [/align]kun en voinut lopettaa kipua. [/align]En koskaan ollut tiennyt, [/align]että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon. [/align]En koskaan ollut tiennyt, [/align]että voisin jotakuta rakastaa niin paljon. [/align]En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]En tiennyt miltä tuntuu [/align]kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella. [/align]En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, [/align]kun syöttää nälkäistä vauvaa. [/align]En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä. [/align]En tiennyt, että jokin niin pieni [/align]voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi. [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]En ollut koskaan noussut ylös [/align]yöllä kymmenen minuutin välein [/align]tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa. [/align]En ollut koskaan tuntenut sitä [/align]lämpöä [/align]iloa [/align]rakkautta [/align]sydänsärkyä [/align]ihmetystä [/align]tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee. [/align]En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon... [/align]
[/align]Ennen kuin minusta tuli äiti. [/align]
[/align]