Tammivauvansa menettäneille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
moro tytysyt!

meillä np-ultra torstaina, jännittää mut ei ihan sikana! me saatiin postissa tänään kotidoppleri, jee, ja saatiin jopa pötkylän sydämen sykekin kuuluviin vaikka ei se helppoa ollut, karkas pirulainen pois alta [;)] Pitää ennen torstaita päivittäin päivittää tilanne niin ei sit ole ihan hermona siellä tutkimuspöydällä!

mites teillä menee?????

Hei naiset!

tulitikku: Huippua, että saitte dopplerin! Se varmasti rauhoittaa mieltä, kun saa milloin tahansa kuunnella pikkuisen sykettä! :)

Täällä kaikki ihan tasaisesti. Tosin kohdun koko edelleen hurjan korkea! Käyrä meni pitkään yläkäyrällä, sitten yläkäyrän yli ja nyt sojotti suoraan ylöspäin..! 4.5 mulla on ultra, jossa lääkäri katsoo onko lapsi todellakin niin iso vain onko paljon lapsivettä.

Verenpaineet on olleet kans vähän nousujohteiset,et niitä olen seuraillut. Muuten olossa ei mitään, mikä ainakaan raskausmyrkytykseen viittaisi. Mammaloma alkoi eilen, sen puoleen oikein mukavaa. :)

Kertokaahan kuulumisia! Mäkin ilmoittelen sit ens viikolla, et mitä lääkäri vauvan koosta sanoi.

Ihanaa kuulla Tulitikkuettä kaikki menee hyvin. Ihan suotta pelkäät np-ultraa...mullakin oli ihan p...t housussa sinne mennessä, mutta kyllä helpotti sen jälkeen [:)] Sulla kuitenkin nyt niin hyvin viikkoja kasassa, ettei varmasti mitään ihmeitä voi enää tulla.

Papu_, olenkin varmaan sulle jo kertonut??? että meillä epäiltiin kanssa ihan jätti vauvaksi molempia aikaisempia lapsia, mutta eivät kuitenkaan olleet kuin 3190 ja 3395 mulla meni kanssa fundus mitta käyristä reilusti yläpuolella. Lapsivettäkin oli normi määrä. Meidän tenevat halus vaan olla ihan ylhäällä loppuun asti. Nyt näyttää samanlaiselta eli nyt jo menee mitat reilusti yli normien.

Sitten vähän omia kuulumisia, eli 15+1 menossa tänään ja liikkeet olen tuntenut n vko ajan, toki tosi hentoina, mutta kuitenkin. Nyt ei ole enää toivoakaan, että entiset housut menisi jalkaan[:D] Olo on muuten ihan ok, mutta nyt paripäivää jaloissa turvotusta. Eli viimeviikolla olin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Seuraava neuvola 2.6 ja sitten rakenne ultra 11.6

Hyviä hetkiä masujen kanssa ja palaillaan

Tsuba

papu ja tsuba, ihana kuulla teidän kuulumisia! kiva et kaikki on sujunut hyvin!

meillä meni ultra loistavasti [:D] kätilö oli ihana ja se antoi niin paljon kuvia, että ittekin ihmetteli! sano vielä ettei saada kertoa koska muuten se saa satikutia [:D]
nyt siis jatketaan masun kasvatusta ihan rauhassa, jee! maha onkin jo kasvanut ja omat housut puristavat varsinkin istuessa. pitänee suunnata kauppaan joku päivä. jos vaikka löytyis jotkut kivat mammahousut!

Ihanaa kuulla tulitikku! Nyt NAUTIT raskaudestasi ja ostat itelles hienot mammapökät joilla kelpaa sitten olla [;)]

Mulla itsellä oli se tilanne, että loppuraskaudesta mun mammafarkkujen resori oli liian tiukka! Mun maha oli kasvanut isommaksi kuin luulin [:D] Mulla oli aivan valtava plussapallo keskellä kehoa, ja näytin ihan pikkiriikkiseltä mahaani verrattuna!!!! [:D]

Onneksi olin ostanut myös mammacolleget, sellaisen setin ihan. Mammahousut + mammatakki. Tosi ihanat päällä, ja meni erittäin hyvin jalkaan loppuraskaudestakin [;)] H&M Nettikaupasta tilasin, kun olin ensin käynyt testailemassa housujen kokoa liikkeessä. Nettikaupasta sai halvemmalla, ja liikkessä ei muutenkaan ollut ko. farkkuja eikä takkeja.

Toivottavasti löydät jotain ihanaa kaupasta, ja mahdollisimman SOPIVAT pökät! Kannattaa varmaan ostaa tommoset collegehousutkin jotka menee sitten paremmin loppuraskaudesta! [:)]

ONNEA VIELÄ tulitikku!!! Tää on niin ihanaa [:)]

Näyttää siltä, että tähän ketjuun ei taida tulla enää lainkaan huonoja uutisia!!!

Tsuba, valkosipuli, Papu_ ja paukke, pidetään vielä yhtä! On tosi ihanaa seurata teidän raskauttanne ja toivottavasti vielä vauva-arkeakin! Papu_:lle ja valkosipulille ainakin jo vauva-arjen aurinko häämöttää ihan kulman takana [:)]

kiitos enaj taas!! tosi ihanaa kun jaksat iloita myös meidän puolesta!

sun tyttös kuulostaa ihan loistotapaukselta :) mut se johtuu varmaan siitä et sillä on niin ihana äiti!!! eiks niin ;)

Enaj, ehdottomasti pidetään yhteyttä vaikka sitten olisikin jo nyytit kainalossa. On ollut niin paljon yhteisiä hetkiä kuitenkin.
Niinhän me päätimme ettei enää ikäviä uutisia tänne tuotaiskaan. Niin ja Tulitikku, meillä on kuitenkin melko lähekkäin taas lasketut ajat...alussa kierto ja ajat meni käsikädessä ja nyt on sitten se kuukausi eroa [;)]

Massu tosiaan kasvaa kovaa vauhtia ja isäntä jo uhkasi suurentaa ovenpielet jos tätä vauhtia meinaan mahaa kasvattaa [:D]

Hyvää vappua kaikille ihanille masun kasvattajille.

Tsuba

Tosi ihanaa vappua teille ihanat naiset!!!!! [:)]

Teillä on mahan täydeltä rakkautta, ei siis haittaa vaikka vähän isoks meniskin, kunhan ei kävelykeppiä sitten tarvii kävellessä [;)]

Pakko muuten hehkuttaa, että meillä nukuttiin ihan ylipitkät yöunet, ja kaikki ollaan tosi levänneitä! 23-5:30 ja sitten mies heräsi ja syötti Ninnan, sitten mentiin takas nukkumaan ja nukuttiin 10 asti! [:D] Minähän tuhisin kuin tukki koko yön!

Meidän perheellä on tänään suunnitelmissa lähteä vähän vapputorille, grillailemaan ja saunomaan! Toki Ninnaa ei vielä tänä vuonna oteta torille mukaan, kun sielä sen verran kova hulina on.

Mitäs teidän vappusuunnitelmissa on?

Ihanaa ja aurinkoista kevät !!!! *

Moi naiset!

Tsuba: Joo, taisi olla puhetta, et noi arviot ei aina mene kohdalleen. Toisaalta kuitenkin kiva päästä ultraan vielä tässäkn vaiheessa, niin katsovat samalla miten päin pikkuinen siellä on. Jännää kyllä, et viimeistään kuuden viikon päästä kaverin pitäisi olla masusta ulkona! :)

tulitikku: IHanaa, et teidän ultra meni noin hienosti, et ekstrakuviakin saitte!! :) Ja tosiaan sellaiset reilut, löysät mammahousut kannatata kans ostaa loppua varten. Itsellä ei sellaisia ole, niin olen käyttänyt miehen salihousuja, ehhee. Ei ihan kehtaa ulos niillä lähteä, mut kotona menee loistavasti.

Meillä oli eilen muutama kaveri grillaamassa. Mun äiti muuten  muuttaa tänne meidän lähelle. Välimatkaa, kun aiemmin on ollut se reilu 600 km. Jee! :) Muita isovanhempia ei sitten täällä päin olekaan, kun kaikki muut asuvat muualla Suomessa.

Oikein mukavaa vappuviikonloppua kaikille! Ja virtuaalihalaukset. :)

Neuvolassa käyty tänään 3.5

rv24+2

painonmuutos 1244g/vk tästä hyvästä joudun sokerirasitukseen 2 viikon päästä 18.5. Mä en vaan käsitä miten mun paino voi nousta tolleen kun en liiemmin herkuttele. Meinasin tädillekkin todeta et mä sit vissiin saan ruveta syömää pelkkää salaattia.

RR 137/79

B-Hb 112 (viimeksi 119 ja määräsivät Obsidania 1 päivässä nyt määrä lisättiin kahteen)

Sf-mitta 26cm eli yläkäyrän yläpuolella, joudunpa siis kontrollimittaukseen 18.5 saas nähä mitä ne sit tekee jos se vaan rupee kasvaa ihan hulluna.

sikiön syke 150

liikkeet ++

Moikka taas,

Tänään tuli käytyä pikaisesti neuvolassa kun nyt en ollut pariin päivään tuntenut "möykyn" liikkeitä. Kaikki kuitenkin kunnossa [:)]

RR 113/72

Hb:tä ei mitattu Syke oli ++ n.140-150

Tuntui menevän aika lailla kun ei saatu yhdestä kohtaa otettua sydänääniä kun meni karkuun koko ajan.

Kohdun korkeus on jo nyt navassa asti eli reilusti yli missä pitäisi näillä viikoilla olla.

Viime neuvolassa paino oli -1500g alkuun nähden ja nyt ei edes ottanut.

Seuraava neuvola 2.6 ja rakenne ultra sitten 11.6

Hyvää päivän jatkoa !

Tsuba

Heippa naiset!

Kiva kuulla teidän kuulumisia!

Tänään olin ultrassa ja tämän hetkinen painoarvio oli 3100g ja lasketun ajan tienoilla noin 3700g eli ei mikään jättiläinen pitäisi olla tulossa.
Vauva kuulema tosi korkealla, et se nostaa tuota sf-mittaa yläkäyrän yläpuolille.

Vauva liikkui hyvin, istukka pelaa edelleen normaalisti. Kohdunkaula kai vähän pehmentynyt, muttei paljon.

Eli nyt vain odotellaan, että synnytys käynnistyy. Parin viikon päästä ajattelin pestä saunan, laittaa mies tekemään tulista ruokaa ja sellaista, jos lähtisi käynnistymään. :)

Mukavaa viikon jatkoa!

Moikka!
En ole päässyt koneelle kotona kun se on rikki, ja on edelleen :(
Tulin pikaisesti lukemaan kuulumisenne ja ilmoittamaan että olen edelleen hengissä ja yhtenä kappaleena [:D]
Maha on valtava yläkäyrillä mennään täälläkin. Pe olis vika lääkärineuvola,saas nähä mitä arvioi vauvan mitoiksi. Pikku vaivoja on ilmaantunut mutta kohtahan se nyytti on jo sylissä ja olo helpottuu.. Koitan päästä tänne välillä kirjoittelemaan jostain.. Auringonpaistetta hyvät naiset!!

Tsemppiä valkosipulille vielä loppumetreille! Sekä Papu_:lle, jos on vielä yhdessä kasassa. [;)]
Tsuballakin on pian RU, aiotteko ottaa selvää, kumpi sieltä mahtaa tulla? Meille ei kerrottu, ja salaisuutena se pysyi aina syntymään asti. [:D]

Mites paukkella menee? Joko hemppa on lähtenyt nousuun?

Joko tulitikku on löytänyt itselleen pökät? Joko pikkuinen näyttää itseään enemmän, ja maha on tullut esille? [;)] Onko ollut mitään oireita, vai ootko päässyt oireettomana?

Tulkaahan päivittelemään kuulumisianne!

Ja aurinkoista sekä lämmintä päinjatkoa!!!

Moikka naiset!

valkosipuli: kerrohan huomisen lääkärineuvolan kuulumiset!

Täällä edelleen yhtenä pakettina. Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole vielä ollut.. Välillä vatsaa kivistää, mutta se on aina vain hetkellistä.  Tiistaina oli neuvola ja nyt oli vauva laskeutunut jo alemmas ja pää kuulema kiinnittynyt. Että lähtöasemissa kaveri on. Alkaa olla jo malttamaton olo, mutta yritän ajatella että max 4 viikkoa enää. Sitten olis 42 rv ja käynnistävät jo. Kotona kaikki lähes valmiina. sairaalalaukkua en ole pakannut, eiköhän sen ehdi sitten vielä..?! :)

Kertokaahan kuulumisia!

enaj:miten sulla arki sujuu vauvelin kanssa?

Kiva kuulla Papu_ että tilanne edistyy sielä! Meilläkin edistyttiin nopeasti; Marraskuun lopussa oli jo kohdunsuu pehmennyt ja hieman auki. Ja silti tultiin reippaasti yliaikaisena viikoin 42+4. [:D] Mutta kyllä se oli sen arvoista!!! Tsemppiä tosi paljon sinne loppumetreille!

Meidän arki sujuu ihan kivasti, mitä nyt välillä tulee aikaisia aamuherätyksiä syystä tai toisesta. Tyttö on todella rauhallinen suurimman osan ajasta! Me leikitään ja seurustellaan tosi paljon, ja Ninna on kiinnostunut kaikesta mitä ympärillä tapahtuu. Katselee välillä minun kanssani tietokoneella, ja sitten tykkää myös seurata piirrettyjä!! [:D]

Tänäänkin napitti silmät suurina Madagasgarin pingviini elokuvaa, ja naureskeli kun oli niin värikkäitä juttuja [:D]

Tänään on taas uusi kamera ollut kovassa käytössä! Videokuvailtiin tyttöä, sekä otin paljon kuvia maisemista, tytöstä, vähän kaikesta. Olen harrastanut valokuvaamista jo monta vuotta, joten uusi kamera on ehdoton suosikkilahja, heti keittiön siivoamisen rinnalla [;)]

Ei nyt juuri tule mieleen oikeen mitään, täällä ollaan koko porukka kipeänä, minä parantumassa, mies ja Ninna sairastumassa. Ja lauantaiksi olisi pitänyt mennä kyläilemään Ninnan kanssa ensikertaa isäpuolelleni...

Tänään on myös ollut todella hiostava keli.. Teki oikeen pahaa kävellä apteekkiin (jotain 3km yhteen suuntaan) ja takaisin, aurinko porottaa ja vettä tihkuttaa vähä väliä. [8|]

EDIT; Typoja.... Hehe, mitä kaikkea vielä tuleekaan sanottua hassusti kun on vähän flunssainen! [:D]

Tulipa sitten käytyä sokerirasituksessa tänään. Oli sellasta vadelmanmakusta litkua mikä oli jopa ihan juotavaa. Puoltuntia sen juomisen jälkee rupes huimaan ja viimisen tunnin sitte sainki olla makuulla etten pökräis. Hoitaja kysy vielä ku olin lähdössä et meenkö hetimiten syömään että sitten hän uskaltaa päästää mut lähtee. [:D] Ei voinu ku todeta et en mä tätä 12 tunnin paastoa ainakaan vapaa ehtosesti jatka. Paasto arvo oli 4.7 1.tunnin arvo oli 5.9 ja 2.tunnin arvo oli 5.7. Eli kaikki siltä osin kunnossa, ei raskausdiabetesta.[:)]

Neuvolassa olin kans tänää, sielläkin sujui melkeen hyvin. Ei ainakaan ketuttanu kotiin tulles niin paljo ku olisin olettanu.

rv26+3

paino +793g/vko, painon noususta ei tällä kertaa valitettu.

RR 124/67

pissa puhdas

B-Hb 119 viimeks oli 112 eli on lähteny nousuun[:)]

Sf-mitta 29

syke 135

liikkeet ++

Sf-mitan ja istukan paikan takia joudun ylimääräseen ultraan 1.6, sillon tehään painoarvio sikiöstä ja jos on kauheen iso niin sitte Poriin polille ja ruvetaan seuraan kasvua ja kun tarpeeks iso niin synnytys käynnistetään etuajassa. Että näin täällä. Eiköhän tämä tästä kunhan paino ei nousis enää kauheesti loppuaikana. Ja toki toivon että korkea sf-mitta johtuis vaan paljosta lapsivedestä.[8|]

Mitäs tulitikulle ja tsuballe kuuluu? Kaikki hyvin?

Mulla meni sf mitta yli yläkäyrien koko raskauden ajan ja poika painoi syntyessään 3790g.

Oliko sulla JT10 sitten vaan paljon lapsivettä? Vai löytyikö tuohon korkeaan sf-mittaan mitään selitystä? Noh toivoa on sit ainakin ettei siel oliskaa mikään jättiläinen tulossa jos kerran.

Takaisin