Tammivauvansa menettäneille

tulitikku: Ota joka viikko kuva masusta, siitä sen sitten huomaa jos ei mistään muusta! Ja niitä on tosi ihan kattella jälkeenpäin. Mua harmittaa että aikaisin raskauskuva on RV 17 jälkeen... Ja RV 21+1 - 32+1 ei oo yhtään kuvaa.... hmp [:o]

Kiva kuulla että kaikki oli hyvin labrassa! [:)]

Tsuba! Sun täytyy varmaan popsia vähän lakritsia [:D] Toivotaan että sun arvot lähtee nousuun!! Ja että kaikki menee hyvin. [:)] Ja jos oikeen pelottavaksi menee, niin meet äippäpolille vaan! Mäkin kävin koko loppuraskauden äippäpolilla pelkästään... Johtui lähinnä siitä että kävin myös pelkopolilla sairaala ahdistukseni takia, ja sielä katottiin aina ne normi jutut kanssa, ja sitten ne päätti että on varmaan parempi että käyn täällä loppuajan.. Varsinkin kun mentiin niin paljon yliajalle.

Jännittää sun puolesta sun ultras!! Tuu sitte heti kertoo saitko tietää kumpi tulee jne. [;)]

Meillä ois ens viikolla neuvolakäynti ja sitä seuraavana maanantaina sairaalaan kontrollikäynti.

Tyttö on kovin kääntyillyt ja pyörinyt matolla: Selältä mahalteen molempien kylkien kautta! Toissapäivänä meni ekan kerran. [:)] Syötiin myös luumua, ja voi sitä pikku luumunaamaa! Sormillaankin tykkäs syödä sitä [;)]

Kiinteitäkin ollaan aloteltu vähän: Perunaporkkanalla. Hyvin tuntuu maistuvan... Paitsi ei heti luumun jälkeen / ei luumua niiden jälkeen [:D]

Itselläni on huomenna silmälääkäri, saan nähdä mikä tuomio tulee. Optikko ei voinut laseja myöntää koska hänen mielestään mun toisessa silmässäni on joku vika mitä ei lasit korjaa täydellisesti.. Eikä sen enempää edes sanonut... Pelottaa! Nykyiset vahvuudet on -2.75 ja -3.25, ja oon n. vuoden välein vaihtanu lasit 4 vuoden ajan.... Nytkin optikko kysyi että miten sä näät noilla yhtään mitään.... Huoh.. [:(]

Ja tämänpäivän murhe onkin sitten noi tulevat vieraat, jotka tykkää niin kovin arvostella miten mä siivoan mun talossani... Puunasin talon lattiasta kattoon, lattiat, ikkunat, astiat, roskat vein, wc:nkin puhdistin pöntöstä altaaseen ja pyyhin pölyjä... Eka kommentti kun tulivat eilen: "Kato tuola ovenkarmilla on pölyy!" "No niin kato tuollaki o..." ..... Oli niin semmonen sgkjlhjlsdgjaslgj olo! [:@] Ja tänään tulevat uudestaan, saa nähdä onko vielä jotain vikaa, kun menin oikeen viimisen päälle uudestaan siivoomaan. [:@]

Niin, ja suurin asia mikä niitä kauhistutti oli se, että ovenkahvassa oli sormenjälkiä..... [8|]
 
Älä enaj oo murheellinen sen näön kans eiköhän se selviä et mikä siellä silmässä on. Toisinaan kun käy niin että ne vaan pelottelee turhaan. Sitäpaitsi sulla on pienet vahvuudet laseissa tuskin ne oikeen hirvittävästi kasvaa koska sit et oikeesti näkis niillä nykysillä laseilla. Ittellä on lasit ollu 5 vuotiaasta ja vahvuudet on -9.25 ja -9.5. Mua välillä kyllä hirvittää että tuunko sokeeks mut onneks ei näkö oo heikentyny enää muutamaan vuoteen. Onnea silmälääkärireissulle! [:)]
 
meninpä tänään lääkärille kun vähän jäi mietityttämään tuo proteiini virtsassa. tarkemmissa kokeissa ei sit vissiin ollut mitään vikaa kun ei neuvolantäti soittanut mutta silti oli sellanen tunne et jotain vikaa tuolla alapäässä on. bakteeritulehdushan se siellä hiivan kanssa muhi. onneksi menin lääkärille, mut mitä parasta, pojalla(!) on kaikki hyvin [:D] saatiin siis tietää et poika on tulossa! kyllä oli tippa linssissä ja koko raskaus tuntuu nyt entistä todemmalta!
 
enaj, voisin sen verran sanoa, että älä suotta ole murheissasi/peloissasi silmistäsi ainakaan tässä vaiheessa. Kuitenkin imettelet vielä. Lasit kannattaa vaihtaa vasta kun on kulunut n.3kk imetyksen loputtua tai jos ei imetä niin 3kk synnytyksen jälkeen. Olen itse alan ammattilainen ja en koskaan sanoisi asiakkalle noin.

Tulitikku, ihanaa onnea pojasta, näkyikö selvästi vaikka viikkoja on vasta sulle se 16 ja rapiat [:)] itse odotan innolla ensiviikon keskiviikkoaamua kun pääsen sinne rakenne ultraan.

Huomenna sitten saan pissa tulokset...kait sitä joutuu antibioottikuurille :(

Tänään on ollut aika kova meno massussa kun Möykky pyörinyt ympäri mahaa, mutta ihanaa se on kun niin liikkuu...tietää ainakin että kaikki on kunnossa.

Palailen taas heti kun ehdin.

Tsuba
 
tsuba, ihan hyvin ne vehkeet sieltä löytyi! en olisi kysynyt koska ajattelin ettei näy vielä kumpi on mut se lääkäri siinä oli tovin hiljaa ja kysäs sitten et haluunko tietää kumpi se on!
mulla on ollut hakusessa se sellanen onnellisuus tästä raskaudesta mut eilen se sit pärähti päälle! ja tää tunne on mahtava!
 
Heippa ihanaiset naiset!

Täällä tuore äiti kirjoittelee.  Kirjoitan myöhemmin enemmän koko ruljanssista, koska istuminen on vielä hankalaa eikä tee mieli olla tässä koneella sen takia.

Eli 30.5.10 klo 12.10 syntyi meille terve poika. Perjantaina alkaneet supistelut jatkui koko viikonlopun yötä päivää ja sunnuntai aamuyöstä viideltä olivat niin kovia et mentiin sairaalaan. Siellä olin jo 5 cm auki ja siitä 6 h päästä poika syntyi imukuppiavustuksella. Hän oli tulossa sieltä pää aivan vinossa ja siksi piti sitten auttaa poika ulos. Ponnistusvaihe oli mielestäni pitkä 1h 10 min, huh! Kyllä tuli hiki :) Sit istukka ei lähtenyt syntymään ja piti kaapia, jonka jälkeen vusin paljon verta, että mulle tiputettiin 2 pussia punsoluja osastolla. Olo parani kyllä sen jälkeen.

Pojalla on kaikki ollut koko ajan hienosti. Paino oli rv 40+1 3820g, 49 cm ja pään ympärys 36,5 cm. Syö hienosti ja tänän neuvolassa 5 päivän iässä paino oli jo 20 grammaa yli syntymäpainon!! :) Kotiin kun lähdettiin tiistaina kahden päivän iässä niin oli paino 3605, että hienosti on poika syönyt. Rintamaidolla mennään. Aivan ihana tapaus tämä vaavi. Voisi vain suukotella ja halia toista koko päivän.

Kiva lukea teidän muiden kuulumisia, kommentoin myöhemmin enemmän.

Miten valkosipuli? oletkohan jo synnyttämässä/synnyttänyt?

Ihanaa aurinkoa teidän päiviin! Mekin päästään sit viikonloppuna vähän ulos, kun tulee viikko ikää täyteen pikkuisella.
 
Tsuba, en ole enää imettänyt. Kävin silmälääkärillä ja se haukkui optikkoni pystyyn.  Ei löytänyt mitään erikoista vikaa silmistäni vaikka mitä teki. Oikea silmä sai arvosanan 10, ja vasen sai 9. Vasemmassa oli pieni hajataitto. Miinuksia tuli lisää molempiin -0.75 eli nyt on -3.5 ja -4. Lääkäri myöskin huomioi sen että meillä on 4kk ikäinen vauva. Sanoi että tarvitset ehdottomasti uudet lasit, mutta ei välttämättä kannata heittää vanhoja laseja mäkeen. [:)] Kivi vierähti sydämeltä! Sanoi vielä että sähän oot tosi hyvännäkönen, ja hyvä näkönen!!! [:D]

Ihanaa tulitikku että saitte tietää jo sukupuolen! [:)] Ja hyvä että menit lääkärille, hiiva ei oo kiva!

Onnea Papu_ pikkuisesta!!!!!!!!!!!!!! [:)]

Oletteko muuten miettineet vauvavakuutusta?
 
papulle paljon onnea terveestä pojasta! ihanaa!!!

enaj, me otetaan tapiolasta vauvavakuutus. paperit jo sisällä. m

mulla todettiin sit sen hiivan ja emätintulehduksen lisäksi streptokokki b :(
 
Moikka!
Pikaisesti minäkin! Onnea Papu!!! Meidän poika numero kolme syntyi 1.6 kaikki meni hienosti,helppo synnytys,tulen myöhemmin antamaan yksityiskohdat kun olen taas lainakoneella ja on kiire. Mitat olivat 3940g ja 51 cm. Aivan ihan pikkumies :) Kotiin päästiin jo 3.6 Tsemmppiä muille odotukseen :)) maailman paras palkinto odottaa.
 
Papulle ja Valkosipulille oikein PALJON ONNEA vauveleista. Ihanaa kuulla, että kaikki mennyt hyvin.

Tulitikku, nyt mäkin voin pikkuisen toivoa, että näkyis kunnolla olisiko se se poika...jotka fiilikset mulla on.

Mulla oli sitten kaikki kunnossa, eli ei sitä pissatulehdusta...tikut kuulemma todella herkkiä ja ottavat jopa pienestä määrästä ihoa väärän tuloksen.

Nyt sitten odotellaan keskiviikon ultraa[:)]

Tsuba
 
valkosipulille paljon onnea poikasesta[:)]

Tänään oli meillä se rakenneultra ja kaikki oli ihan hyvin, saatiin kaikki mitat otettua vaikka kaveri olikin kovin vilkas...kokoarvio oli nyt 419g ja vastasi täysin viikkoja.

Poika se sitten oli, kuten olen ihan alusta asti sanonutkin...isäntä oli sitä mieltä että tyttö olisi[:)]

Uuteen ultraan joudun vielä rv 28 kun istukka oli hieman pahassa paikassa, eli takana kylläkin, mutta hieman oli kohdunsuun päällä. Voi siitä vielä nousta, mutta pitää tarkastaa asia.

Oikein hyvää päivän jatkoa ja palaillaan

Tsuba
 
Takaisin
Top