Tammivauvansa menettäneille

Kiva kuulla paukke, että kaikki on mennyt hyvin! Tosi hyvät arvot sokerirasitustestistä [:)] Asutko jossain tässä porin lähellä? Itse asun porissa! Pakko kehua SATKSia, tosi hyvää palvelua ja henkilökuntaa. Ainoastaan kerran olen törmännyt todella tympeään kätilöön, ja sekin oli synnytysvuodeosastolla.... [>:] Päivä synnytyksen jälkeen hän tiuski minulle etten saa käyttää pyörätuolia, vaan pitää kävellä niinku kaikki muutkin.... Tästä oonki jaaritellut tänne pitkät pätkät... Huoh.... Toivottavasti sinä et tapaa tuota kyseistä kätilöä! [:@]

Ja korkeasta SF mitasta... Itselläni se kylläkin meni keskikäyrillä, ja tuli ihan normaalin kokoinen mukula (3,5kg) vaikka oltiinkin yliaikaisia.... Mutta äidilläni se meni jatkuvasti yläkäyrillä ja minä painoin syntyessäni 3030g... Tiedä sitten mistä johtuu.. Toivotaan että kaikki menee hyvin. [:)]
 
enaj:Juu mä asustelen Raumalla. SATKS olis synnytyssairaala, tosi kiva kuulla et siel ainakin on ollu mukavaa henkilökuntaa.[:)] Toivottavasti on elokuussakin. Täytyy toivoo et on vaan toi mitta muuten iso, ilman isoa lasta. Mä kun haluaisin mahdollisimman luonnollisen synnytyksen niin ei oikeen huvittas ajatus käynnistetystä synnytyksestä. Mutta aika näyttää.[;)]
 
Rauhallisin mielin voit mennä sinne synnyttämään kun on sen aika! Nää ihmiset osaa hommansa, ja on tosi ihania! (Sitä yhtä lukuunottamatta... mutta tuskin työskentelee salissa.. jos enää edes koko paikassa)

Mäkin pelkäsin käynnistystä ihan kauheesti, kun meille oli varattu käynnistykseen aika RV 42+4, mut tää tyttö haluski tulla ihan itte vain muutamia tunteja ennen kuin ois käynnistetty [;)]

Meillä RV 36+ kun oli synnytystapa-arvio, niin sanoivat että tämä on ajallaan syntyessään vähintään 3,8kg, ja jos menee yliaikaiseksi niin tulee reippaasti yli 4kg... No, reippaasti yliaikaiseksi mentiin, mutta painoi paljon vähemmän kuin arvioivat.. 52cm ja 3,5kg pikku prinsessa meille syntyi [:)] Että näinkin päin voi sitten heittää painoarviot, että ei niihin sokeasti kannata luottaa! [;)] (Nykyään meillä painetaan jo 6,7kg ja pituuttakin on jo 64cm. Tänään mitattu ja punnittu tyttö 3,5kk iässä [:)])
 
Lapsivettä tais olla ihan normaalisti, en muista yhtään eikä mieskään tunnu muistavan. Minun suvussa (äidin ja isän) on kyllä kaikilla ollu valtava massu odottaessa. Ei siihen mitään selitystä löytynyt.
 
Heissan taas kaikille [:)]

Ihanaa lukea teidän kuulumisia ja tietää että kaikki on mennyt hyvin.

Tosta Fundus mitasta, mulla molemmat aikaisemmat menneet reilusti jossain +4 käyrillä ja koot on olleet 38+5 syntyneellä 3190g ja 41+3 painoi 3395g. Nyt mennään taas ihan samoilla lukemilla ja syy ole se, että mun lantio on niin ahdas ettei mahdu kasvamaan lantion suojassa vaan nousevat ylös.

Terkkuja Porin suuntaan, olen itse kotoisin sieltä ja anoppi ollut SatKS kätilönä vuodesta -70 jotain...nyt kyllä eläkkeellä [:)]

Hyvää toukokuun loppua ja palaillaan taas asiaan

Tsuba
 
Moi naiset!

Mitäs teille kuuluu?

Täällä ihan sitä samaa. Ei mitään merkkejä tulevasta. Neuvolassa eilen kaikki hyvin, odotellaan...
Nyt on alkaneet yöt menemään huonommin. Aiemminkin oli kolotusta ja muuta, mutta nyt tuntuu ettei ihan oikeasti mikään asento ole hyvä. Viime yönä sit päädyin yrittämään unia puoli-istuvaan asentoon, muttei sekään ollut hyvä. Jospa kaveri pian ymmärtäisi lähteä katsomaan ulkomaailmaa, mitä sieltä löytyy.
 
Tsuba: Kiitokset terkuista vaan [;)] Sähän oot pian jo puolen välin paremmalla puolella, jes! [:)]

Papu_: Jee! Sullahan on ihan näillä näppäimillä LA! Ymmärrän hyvin ton tukalan olon.

Mulla oli sitä jo reippaasti ennen LA:kin, koska mulla oli todella iso maha. Mulle lääkäri ehdotti että voitais aleta käynnistelemään RV 40 paikkeilla melkein heti, koska A: On tulossa iso vauva (Vaikka siis arvio oli todellakin väärä ja liikaa yläkanttiin), B: Maha on iso ja vaivoja on todella paljon.

En tahtonut kuitenkaan, koska pelkäsin käynnistystä. Kävin loppuvaiheessa pelkästään äpolilla ja he sieltä aina ehdottivat, auttoivat, tukivat ja neuvoivat. He antoivat mulle viimeisellä käynnillä rajan: Viimeistään perjantaina 5.2. RV 42+4, jos vauva ei ole tullut niin käynnistetään.

Pelko hiipi perseeseen saman tien! Sitä tunnetta on tosi vaikea kuvailla, mutta melkein itku kurkussa lähdin äpolilta. Onneksi mies oli tukemassa ja rauhoittelemassa..... Käynnistystä edeltävänä iltana sanoin miehelleni itku kurkussa että: "Mua pelottaa tosi paljon huominen". Mieheni sanoi, että "Älä itke kulta, älä heitä toivoa vielä menemään, onhan tässä aamuun asti aikaa." Rupesin itkemään ja sanoin että "ei tää tule, kun ei ole tähänkään mennessä tullut." Mies vaan halasi ja rauhoitteli.

Pelailimme vielä tietokoneella hetken aikaa, ja sitten se alkoi... Supistus, toinen, kolmas..... Jatkui ja jatkui vaan.... Ajattelin, että tää on kuitenkin sitä samaa, ei tää tuu. Menin vessaan ja sitten irtos loputkin limatulpasta ja supistukset saivat lisää voimaa. Se oli täysin erilaista kipua kuin ennen, paljon vaativampaa ja voimakkaampaa.

Niin me sitten seurailtiin supistuksia parin tunnin ajan, soitettiin synnärille yöllä, ja sieltä vaan kysyttiin että "miksi ette ole jo matkalla?!" [:D] Ja niin me sitten lähdettiin.... Oloni oli todella huojentunut, vaikka suurimmat kivut oli edessäpäin... Eipähän tarvittu sittenkään käynnistystä! [:)]

Joten tsemppiä nyt Papu_ sulle! Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja nyytti tahtoo tulla hyvissä ajoin maailmaan. [;)]

Mitäs tulitikulle, paukkelle ja valkosipulille kuuluu?
 
moro tytöt!


olipa täällä paljon tekstiä! kiva kuulla teidän kuulumisia, varsinkin kun kaikki näyttää menevän loistavasti!!!

täällä kaikki hyvin. kotidoppleri on ollut kovassa käytössä, tietääpähän ainakin et kaveri on elossa :) Juhannuksen jälkeen olis rakenneultra ja toivottavasti siellä näkyisi kumpi on tuloillaan. Olo ollut ihan ok koko ajan, nyt on ne pienimmätkin öllötykset ja väsyt poissa niin olo on mitä mahtavin. paino noussut reilu kilon, ei siis juuri mitään ja mahakin vielä pysynyt aika pienenä. kyllähän sitä toisaalta jo toivois et alkais kunnolla näkymään, nyt on lähinnä sellanen olo et näyttää vaan lihonneelta.
elokuun lopussa sit ylimääränen ultra, kasvukontrolli. ihan kiva niin näkee pikkuisen ylimääräisen kerran :)

hauskaa kesää kaikille!
 
Moi!

Täytyy tänne kirjoitella, kun vielä pystyy. Elikkäs tänään klo 17 aikaan alkoi tuntumaan menkkakipuja alavatsalla ja pitkin iltaa niitä on tullut ja siirtyneet alaselkään. Nyt olen kellottanut, niin tunnin ajan tullut noin 10 minuutin välein. jännnää! :) Vielä olen pärjännyt ilman suihkuja ja muita, ihan kävelyllä ja hengittelyllä helpottanut. Saa nähdä, koska sitä lähtisi sairaalaan. Pärjään vielä niin hyvin kotona, että eiköhän tässä vielä rauhassa malta odottaa. Vitsit, jospa tää tästä nyt. Jänskättää, et jos nää kuitenkin tästä vielä tyssää ja meneekin vielä monta päivää. Toisaalta on jo aika monta tuntia kipeitä tuntemuksia ollut, että jospa näistä nyt kehkeytyisi ihan oikeat synnytyssupistukset!

tulitikku: mahtavaa,että teillä kaikki noin hienosti! Toi rakenneultra on tosi kiva, kun siellä saa pitkään katsella toista. Toivotaan, että sukupuoli näkyisi!

enaj: kiitos synnytyskertomuksesta, tosi mahtavaa että teillä käynnistyi itsestään!

Nyt on mentävä, ei tule kirjoittamisesta mitään, kun pitää karkailla koneelta kävelemään jatkuvasti.

Terkkuja kaikille!
 
Mitenkäs Papu_, joko on pikkuinen maailmassa? [:)]

Hienoa, että teillä kaikilla etenee raskaudet hyvin! Täällä taustalla seuraillut teidän kirjoittelua, ja toivonut parasta.
 
moikka naiset!

Täällä sitä vielä kotona kärvistellään. Kolmeen asti yöllä meni kohtuu säännöllisesti 5 minuutin välein, mutta sitten alkoivat harvenemaan ja 9 asti aamulla tuli vain muutama tunnissa. Pystyin nukkumaankin siinä välissä. Nyt taas yhdestä asti tullut noin 10 minuutin välein. Täytyy tässä nyt seurailla. Toisaalta tekisi mieli käydä näyttämässä itseään siellä synnytysvastaanotolla, kun kuitenkin kohta 24 tuntia ollut supistuksia ilman usean tunnin taukoja. Tuntuu kuitenkin, et kotona pärjäilee lämpimän kaurapussin kera, että ehkei tässä vielä ole tarvetta sinne lähteä. Kauhean vaikeaa arvioida milloin pitäisi lähteä..!
 
Papu_: Mäkin vielä emmin kauheissa supistuksissa, että onko nää nyt niitä, lähetäänkö me nyt vai? Ei se vaan mennyt kalloon, että ei mun tarvii sinne käynnistykseen mennä! Kyllä mä uskon että sä tiiät sitten kun täytyy mennä. Mä kellotin omia supistuksiani kans, ja niitä tuli n. 30 sek välein 1-2min pituisina, monen tunnin ajan, ja tahti vaan tiheni... Aluksi supistukset kestivät 30sek - 50sek, mutta tunnin päästä ne alkoivat olemaan reippaasti yli minuutin pituisia.

Tsemppiä tulevaan!
 
Moikka!
Papulla on varmaan jo vauva syntynyt. En pääse koneelle kuin tosi harvoin kun meiän kone on rikki ja lainailen kavereilta konetta kun käyn kylässä. Mulla vaavi vielä visusti masussa,kolme pvää laskettuunaikaan. Jännää!!! Saa nähdä meneekö tämäkin kolme pvää yli niin kuin aikaisemmat lapsetkin ovat menneet. Kiva kun kaikilla näyttää olevan asiat hyvin vaaviensa kanssa [:)] Ilmoittelen kyllä sitten heti kun on ilmoiteltavaa ja kunhan pääsen koneen ääreen jossain. tsemppiä kaikille ja aurinkoisia päiviä!!
 
Tuli sitten käytyä lääkäri neuvolassa ja ultrassa. Kaikki oli hyvin, istukka oli noussut ylemmäs eli ei tule sektiota.[:D] Vauva kasvaa vähän yli käyrän mutta vain hyvin vähän joten siinäkään ei oo syy tohon korkeeseen sf-mittaan.

rv 28+3

painon muutos +700g/vko

RR 131/75

pissa puhdas

painoarvio 1319g

tarjonta rt ja on kuulemma äärimmäisen epätodennäköstä että enää kääntyy. [:)]

syke +

liikkeet ++

kohdunsuu kiinteä kiinni ja 3cm

Sain pojasta profiilikuvan. Laitto kyllä hymyilyttää on jo aika selkeä kuva.

Kyllä jännitti käydä tuolla ultrassa mutta onneksi kaikki oli hyvin..[:)][:D] Oon ihan super onnellinen.
Se on Papulla ja valkosipulilla h-hetki ihan liki jo. Tsemppiä synnytykseen!

Kivaa ja aurinkoista kesäpäivää kaikille..[:)]
 
Ihanan aurinkoista päivää kaikille ihanaisille [:)]

Paukke:kiva että kaikki selvisi ja mun veikkaus on, että tykkää kasvaa vain ylhäällä [;)]

Tulitikku: Olen niin onnellinen teidän puolesta ja nyt tästä raskaudesta kun sulla alkaa kohta olemaan jo kanssa puoliväli. Jokos tunnet liikkeitä?

Papu:Nyt on varmaan jo nyytti syntynyt, ihanaa...tulehan sitten kertomaan miten kaikki meni ja tietenkin kaikki strategiset mitat ym. Jännittävää [:)]

Valkosipuli: Sulle kanssa oikein paljon onnea jo ihan kohta tulevaan koitokseen, mukana ollaan tukena ja turvana kun sulle se h-hetki koittaa[;)] Samoin sulle tulehan sitten kertomaan miten kaikki sujui.

Sitten vähän omaa, tänään tulee nyt sitten maagiset 20vko täyteen [:)] huomenna neuvola ja ensiviikolla sitten rakenne ultra keskiviikkona [:D]

Oikein hyvää kesää ja eletään jänniä aikoja.

Tsuba
 
Huomenna onkin Valkosipulilla THE päivä!

Kiva kuulla paukke, ettei sektiota tule! Meillekkin sanottiin, että vauvan maha menee yli käyrien, mut kas kummaa kun olikin pitkä ja hoikka tyttö [;)] Tosi hyvät tulokset sulla kuitenkin!

Tsubakin päässyt yli puolen välin, jeeeee!!!!!!!!!!!! [:D] Kerro sitten mitä rakenneultrassa sait selville!!!

Mites tulitikku? Joko liikkeet tuntuu, ja masu näkyy? [;)] Ihanaa!
 
[:)]kesäkuisista täällä urkin.. [8|] ihanaa että täällä esim-tulitikulla kaikki ookoo kun hänen taivaltaan pitkään oo seurannut. ja monen muunkin. [:)]
 
pakko kommentoida PAUKKEELLE että meillä ipana oli kans rt pitkään ja muistaakseni viikoilla 28+ oli pääkin hyvin kiinnittynyt ja ipana jo tuloillaan ja neuvolassa lääkäri ihmetteli ipanan kiirettä. nooooh... ipana päättikin sitten viikoilla 32+ heittää kaikkien ihmetykseksi ittesä toisin päin.....[8|] viime viikolla 36+ ipana heitti ittesä poikittain. eli tosi mielenkiintoisessa asennossa tossa pallean alla. saa nähä kääntyykö vielä puhtaasti rt. neuvolakorttiin viimeviikolla laitettiin jo se rt mutta todellisuudessa ipana on ihan vinosti poikittain..... että kyllä sitä vielä melko viimesilläkin viikoilla tuollainen pieni ipana voi näköjänsä heittää itteesä oman mielensä mukaan........ [8|] 
 
tsemppiä ja hyviä vointeja teille kaikille odottajille!!! ja oikein mukavaa kesää.
 
kiva kun ollaan saatu taas tänne vähän elämää!!!

masu kasvanut vähän, enimmäkseen niin et ite huomaa. en ole tuntenut liikkeitä, tai sit en ole tajunnut sitä :)
eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin. virtsassa oli vähän proteiinia ja tänään vein sit virtsanäytteen labraan. muuten kaikki hyvin!!

tsuballe tsemppiä rakenneultraan ja teille h-hetkiläisille: tulkaa heti kertomaan kun nyyttinne ovat syntyneet!!! peukut pystyssä et kaikki menis hyvin!!!!
 
hani: Juu eihän se mahdotonta ole että kääntyy. Sanoi vaan että on epätodennäköistä tai ettei yleensä enää sitten käänny. Noh miten vain, mä toivon että pysyy noin.. Tosin ei olis mikään suuri ylläri et tämäkin epätodennäkösyys muuttus mun kohal todeks.. [:D] Toivotaanpi nyt että se sinunkin masuasukki päättäis viellä kääntyä kunnolla raivotarjontaan..[:)]
 
Ihanaa, että kaikilla on kaikki hyvin.

Tänään olin neuvolassa ja kaikki muuten kunnossa, mutta pissassa oli leukkarit kohollaan. Huomanna vielä vien labraan pissanäytteen. Toivottavasti ei olisi pissatulehdusta, vaikka pahalta nyt näyttääkin.

Paino edelleen laskussa nyt 4vkossa -1600g, eli kaikkiaan -3kg. No eipäs se haittaa kun tota elinpainoa on muutenkin liiaksi.

Hemppa oli laskenut reilusti, ei ihme että vähän päätä särkee. Mun normaali on siinä 150-170 välissä ja nyt oli pudonnut 150-->119, olis laittanut mut ravitsemusterapeutille, mutta ajat meni niin myöhäiselle ettei siitä olisi mulle mitään apua enää. Nyt vaan popsimaan kaikkia vihreitä ja kananmunaa [;)]

Kohdun korkeus oli n.5cm navan yläpuolella ja syke 145 (poikaan viittaisi???) Möykky on nyt asetttunut vallan oleilemaan mun vatsan vasemmalle puolelle ja iltaisin maha on ihan hassun näköinen kun "tyhjää" oikealla puolella ja vasen paukuralla [:)]

Seuraava aika onkin sitten lääkärille 8.7.

Supistuksista sanoi, että jos lisääntyy niin sitten pitää aikaistaa lääkärikäyntiä tai ottaa suoraan yhteys äippäpolille.

Oikein aurinkoista päivän jatkoa kaikille

Tsuba
 
Takaisin
Top