Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
I hear ya...
Täällä ollaan ihan samassa olotilassa, joudun lähteen töistäkin aikasemmin kun kuvottaa kerta kaikkiaan niin paljon ettei pysty istumaan koneen ääressä. Töissä en kyllä kehtaa alkaa oksenteleen, siittä se juorumyllyki heti lähtis..kun vaan pystyis oleen viä hissukseen.(ja kotona vaan oon ja "yritän" syödä, vaikkei siitäkään mitään tuu, jääkaapin ja kuivaruokakaapin avaaminen käynnistää sellasenkin olotilan että...)

Mun piti lähtee tänään ostaan mekkoo itelleni viikolopun häihin, mut nyt en voi kuvitellakkaan meneväni mihkään kuumaan rättikauppaan..harmi ku postimyynti ei toimita päivässä.. :/ Odotan vaan kauhulla viä näitä näitä, siellä pitäs vielä laulaa 2 kappaletta...ugh..

nyt kotii vauhdilla...

Piiki83: itse en ole uskaltanut värjätä hiuksia olenkaan. Vaikka mulle tulee ihan kauhea juuri kasvu kun hiukset kasvaa kuin ruohoa.

Muuten olo tila on ollut melkein samalainen kuin ennen. [:-]

Heippa ja onnittelut uusille tammimammoille!

Mä oon kans värjäämättömällä linjalla, mulla on normaalistikin niin herkkä keho, että pystyn käyttämään vain luomukaupan värejä, niin ajattelin suosiolla, että paras jättää kokonaan väliin. Ainahan sieltä jotain päänahan läpi imeytyy, ja vaikkei niin pieni määrä virallisesti olis haitaks, niin haluan kuitenkin olla varman päälle. Mutta jos ehdottomasti haluaa värjätä, niin varmaan luomuvärit on turvallisempi vaihtoehto.

Tsemppiä huonovointisille! Oon ite onneks säästynyt oksentelulta, mutta kamala väsymys/velttous estää tekemästä mitään järkevää [:@]

Lauranen82: Mulla oli 2.6. eka neuvola ja seuraava vasta 3.8.!! Ja silloin seuraavalla kerralla vasta otetaan kaikki verikokeet ja pissanäytteet. Mutta syntyyhän maailmassa paljon vauvoja, jotka eivät ikinä oo neuvolaa nähneetkään, joten tuskin se nyt niin ratkaisevaa on. Ja jos tulee jotain häikkää, niin ei ne neuvolan tätit kuitenkaan tässä vaiheessa pysty mitään tekemään. Ite oon tavallaan vaan iloinen mitä vähemmän tarvii terkkarilla juoksennella.

Itse olen ollut aika hyvä vointinen.
Lenkillä koiran kanssa metässä en jaksa peuhata enään niin paljoa,
joten lenkit ovatkin olleet rauhallista kävelyä.
Monen kerroksen portaat tuntuvat.
Väsyttää koko ajan ja nukun vieläkin pitkiä yö unia.
Muutamana iltana on ollut todella heikko olo.
Rasvaiset ruuat ällöttävät ja vain salaatit maistuvat.
Jaksan syödä nyt vain todella pieniä annoksia.

Viime viikolla oli ensimmäinen neuvola.
Nyt jännitetään huomis aamuista ensimmäistä ultraa.
Huoh.. toivon niin että masuasukilla on kaikki kunnossa.
Odottaen huomista...

Miten muuten se ensimmäinen ultra tapahtuu? Kuulin jostain tai oikeastaan mieheni luki ja sanoi minulle että se tehdään emättimen kautta??! Jaiks ja yök...
Vai mahan päältä? Kertokaa te ketkä olette jo käyneet.
Mulla se on edessä 11.6 torstaina.

Heips!

Yamacraw: minulle tehtiin varhaisultra rv 8+2 emättimen kautta mutta sitten niskapoimu-ultra tehtiin mahan päältä rv 12+2 ja samoin rakenneultra mahan päältä. Meidän masukkia on ultrattu aika monesti ja kaikki on tapahtunut mahan päältä paitsi tuo varhaisultra. Tokihan se emättimen kautta näkyvyys on paljon parempi kuin vatsanpeitteiden läpi.

Maajo

Samaa mäkin aattelin ensin tuosta varhaisultrasta kun se oli alakautta, et yök ja varsinkin kun lääkäri oli miespuolinen ja oma ukko vielä seurasi vierestä miten se "kapula" sinne meni.. [:D] Mut ne tunteet unohtu aivan välittömästi kun se lääkäri tokasi että "no tuollahan se on" ja molempien katseet siirty ruutuun missä pikku juniori oli. Se liikutteli sitä kapulaa siellä ja katto eri kulmasta ja ultras samalla munasarjojaki, mut ei se tuntunu yhtään pahalta, ei oikeestaan miltään, meidän ajatukset oli jo tässä uudessa elämässä ja sit se osotti sieltä että tuossa sen sydän sykkii kovasti ja tuossa on jo silmäkuoppien alut ja kaveri vielä liikkuikin siellä. Oli ehdottomasti kyllä mahtava kokemus (8+2 varmistui tuolloin ajaksi, ja oma laskuni heitti vain päivällä). Kuulemma tuo 12 viikon ultra olisi myös alakautta meillä(Tre), musta se on ihan ok, koska näkeehän siitä kaiken paljon tarkemmin. Mä odotan hirveesti sitä että kuulee sen sydänäänet..varmasti musiikkia äidin ja isin korville [:)]...

Täällä onkin näköjään tehokasta toimintaa. Ajattelin, että kai täytyy jossain välissä soittaa neuvolaan ja kysellä, että pitikö se ultra-aika varata erikseen, niin tänään jo tuli postissa kutsu. Eka ultra on jo 17.6. Mun mies on silloin vielä poissa [:(]. Kyllä tää on vähän turhan rankkaa yksin... Piiki83 kun luin sun kertomusta, niin kuulosti tosi ihanalta saada nähdä se pallero, mutta sitten taas muistin, että joudun menemään sinne yksin [:(][:(][:(]. Ehkä jos sieltä saa kuvan mukaan, niin skannaan ja lähetän sähköpostilla... Voih, jos tää olis tiedetty, niin ei olis mitään matkaa suunniteltukaan. Mutta sitä ei voinut perua mitenkään, mullakin jää lentolippu käyttämättä, enkä saa mitään hyvitystä, ellen keksi jotain äkillistä, ennalta asvaamatonta ja odottamatonta sairautta (voiskohan raskaus itsessään kelvata? aika odottamatontahan tää tavallaan oli...) ja sitten saisin vakuutusyhtiöltä korvausta.

Moikka ja kiitos kaikille.

Eilinen olikin kamala päivä, kotona yritettiin cytotecillä keskeytystä, mutta kuinkas kävikään...ei siis mitään, hieman vatsakipuja ja rusehtavaa vuotoa, mutta ei muuta. Joudun kai sitten menemään sinne kaavintaan. Katsotaan mitä se lääkäri sanoo ens keskiviikkona. Kamalaa odottaa vielä viikko kun tietää ettei kahdussa ole kaikki kunnossa :(

Uusille tammivaavilaisille onnea odotukselle ja käynpä aina välillä teitä moikkaamassa.

Hei, Freya! Minullakin sama tilanne edessä. Odottelen vielä kutsua 1. ultraan (tuliskohan se mullekin jo noin pian?), mutta puoliskoni on seuraavat 2kk poissa Suomesta joten varmastikin tulen menemään sinne yksin! Sovimme kyllä jo etukäteen, että laitan sitten kuvia tulemaan sähköpostilla. Mies olisi perunut koko reissun, mutta sain puhuttua hänet ympäri - toinen kun on viimeiset 3v odottanut tuota matkaa takaisin synnyinseudulleen. Minulle tärkeintä on että hän on hengessä mukana, vaikkei pääsiskään paikan päälle. :) Uskon ja luotan siihen että kaikki on masuasukilla hyvin, ja yritän suhtautua ultraan kevein mielin - kiva nähdä sitten kuka siellä oikein on meuhkannut...

Mekin muusikkoina matkustelemme paljon ja epäilen vähän että tuskinpa raskaus on riittävän hyvä syy saada rahoja takaisin? Eri asia olisi ehkä jos matkustaisit lähempänä loppuraskautta, ja olisit ostanut liput n. vuotta aikaisemmin... silloinhan et saisi edes lentää. En tietenkään osaa varmaksi sanoa mutta näin arvelisin. Itsellänikin on pari keikkaa ulkomailla kesän aikana ja liput ostettu jo ennen tietoa raskaudesta. Toivon, että kunhan tämä alkuraskaus on onnellisesti takana, matkakin menee hyvin... :)

Freya: sieltä saa aina kuvia mukaan, mekin saatiin 2kpl, joten ei se isukki ihan kaikesta jää paitsi. Eihän tuo ole ainut ultra, joten varmistakaa että mies pääsee seuraavalla kerralla mukaan. Ota puhelu miehellesi kun esim. kuuntelette sydänääniä (jos mahdollista) niin hänkin kuulee ne, varmasti iso piristys hänen päiväänsä ja pääsee edes jollain tavalla mukaan [:)]

Huh kun on ollut ilo lukea monien ultrista, ja nähdä kuinka onnelliseksi se on tehnyt! [:)]

Minulla ei ole varhaisultraa, mutta olen sitä harkinnut, kun välillä tuntuu ettei kaikki ole kunnossa.. tosin minulla on ensimmäinen neuvola-aika 8.6, eli ensi maanantaina.

Eilen sain pysymään mehujään sekä 2 nugettia sisällä.. kaikki muu on tullut ulos muutamina päivinä. Vesikään ei meinaa pysyä sisällä. Mahatautiakin tässä jo epäillään...... Kaamea olo muutenkin, mutta uskon että masuasukilla on kaikki kunnossa! [:)]

enaj: Käytkö töissä? luin vain juttuasi ja ajattelin että jos itse en saisi ängettyä suht paljoa tavaraa suuhuni niin olisin aivan pyörryksissä täällä töissä... :) Minulla homma toimii niin päin että jos jätän syömättä niin paha olo on 100% pahempi.. ja pakolla siis ängen suuhuni tavaraa.

Onko muuten jollain jotain vinkkejä mitkä ruuat sais aamulla heti ekana kurkusta alas? mä oon yrittäny sitä hapankorppua, mut se tökkii vaan niin pahasti ja tehoo todella hitaasti, joudun sen perään kokonaisen banaanin vetään ekax aamulla et se nälkä-paha-olo pysyy poissa.

Naureskeltiin tuossa eilen miehen kanssa kun katsottiin sellasta raskaus-kirjaa, missä luki että miehen voi pyytää tuomaan aamupalan sänkyyn tänä pahoinvointi-aikana..(luin et jollain onnekkaalla on semmonen mies täälläkin) mun miestä ei nimittäin saa sitten mikään hereille aamuisin, yleensä mä pidän sellastakin palopuhetta sen korvan juuressa, vien peiton, tai heitän märän rätin naamaan että ukko virkois...[:D]..noi sänky-aamupalat taitaa jäädä vaan haaveisiin mulla..hehe. Pitää varmaan opettaa koira hakeen ruokaa keittiöstä [:D]

Onko täällä muuten paljon koira-ihmisiä joilla eka laps tulossa? minkä rotusia? Meillä on sileäkarvainen noutaja 1v jota ollaan kyllä paljon totuteltu lasten kanssa ja hyvin mennyt, mut terkkari nyt tietty pääs vähä pelottelemaan sillä et jotkut kuulemma saattaa muuttua todella vaikeiksi kun "mamma" on raskaana. Mut luulen et toi on lähinnä uroskoirien juttu, koska ne puolustaa sitä laumaansa, meidän tyttö tuskin tulee tuosta luonteeltaan muuttumaan [:)] (näin ainakin toivon) se on perhekoira.

En käy töissä, tuskinpa edes saisin mitään kunnon työtä tämän ikäisenä, 17 olen [:)]

Mehujää pysyi tänäänkin sisällä, tosin, on ollut jo pidemmän aikaa semmoinen olo, että kohta sekin mehulitku tulee ulos [&o] Todella rankkaa on ollut tämän ajan! Kyllä tää tästä varmasti [:)]

Niin ja: Itselläni ei ole koiraa, mutta kissoja löytyy. Miehen vanhemmilla on saksanpaimenkoira, melko isokokoinen jo. Tuppaa hyppii päälle aina välillä, uros koira kun vielä on, niin vähän turhan läheistä tuttavuutta tykkää joka kerta tehdä [:D]

Itse syön sitä, mitä tekee mieli, kun mulla tosiaan on silleen, ettei pysy mikään sisällä. Niin yrittää sitten syödä edes sitä, mikä maistuu hyvältä, ja mitä tekee mieli... Nyt kipinkapin oksentamaan ->

Hei mulla itselläni ei ole koiraa mut mee porukoilla on englanninbulldoggi.

Luin jostakin että uros koirat voivat muuttua sen verran että ne rupee puolustamaan emäntää kun tämä on raskaana ja isännällä ei ole mitään asiaa emännän lähelle tai kenelläkään muulla. Narttu koirat taas voivat ruveta tekemään pesää omia "pentuja" varten tai elämään että narttukin olisi raskaana. Kaikki koirat eivät rupea tekemään näin tai muuttua mihinkään.

Itse en ole vielä kertaakaan käynyt raskauden aikana porukoilla mutta sinnekin on kohta pakko mennä niin katsotaan miten mee koira reakoi muhun. Edes mennyt veljelläni oli epilepsia ja mee koira kulki koko ajan sen vieressä tai perässä jos veljeni oli käymässä siellä.

Muutenkin jos koiralle sanoo ei saa, niin se ymmärtää sen ja on varovainen ja tulee varovasti viereen. [:)] Sekin voi  kyllä vaikuttaa että ikää koiralla on jo tullut 9 vuotta. Onko kenelläkään muulla englanninbulldoggia?

Freya mulla oli esikoista oottaessani samankaltainen tilanne. Meillä oli mieheni kanssa kaukosuhde, 600 kilometriä välillä. minulla oli koulu kesken ja mieheni oli töissä Etelä-Suomessa. Odotus oli rankkaa kun ei ollut miestä koko ajan tukena, vaan sillointällöin viikonloppuisin. Synnytysvalmennuksessakin kävin erään ystävän kanssa. Lapsi syntyi,valmistuin ja päästiin yhteen asumaan [:)] muutin miehen luokse.

Niin ja ultrasta Meillä voi viedä videokasetin,johon ultran voi kokonaisuudessaan nauhoittaa ja siitä katsella jos omistaa videonauhurin [:D] kannattaa soittaa ja kysyä moisesta mahdollisuudesta

mulla on aamupalana vieressä suklaapisarakeksejä,suolakeksejä ja sitten välipalakaurakeksiä. että on valinnan varaa mitää maistaa miltä sitten ikinä aamuisin tuntuu. Yhen ku saa syötyä nii pääsee jo jääkaapille hakemaan mehua ja sitten alkaa jo viroamaan ja nyt oon pakottanu itteni syömää ruisleipää iha urakalla vaikka ei maistus. Sillä eilen sain pakotettua itteni syömää sitä ja oli melko ok olo koko päivän ja illalla käätiin raxissa syömässä nii empä oo ikinä nii paljo salaattia ahminu ku eilen..ketutti vaa ku himoitsin koko ajan aurajuustosta :p,pystyin siis syömään ihan normaalisti. ja yöllä töissä vetelin ruokoo ja aamulla enne nukkumaan menoa nii on kohtalaisen hyvä olo nyt. tein vaan hampaita pestessä yhden virheen...meinasin kurlata niin tuli yök refleksi ja sen jälkee oli huono olo tunnin ajan. joten jos jättäs kurlaamisen pois. '

Työkaveri naureskeli mulle että taasko se menee vessaan ja taasko sillä o huono-olo. Tuumas vaa ettei ite haluis kokee sitä (mies), mutta sitten alko miettimään että millasta se oliskaan.huvitti.

nyt syömään minu aamupalaa [:D]

Mulla on 6-vuotias pinseri uros. Sen käytös ei mun mielestä ole juurikaan muuttunut... Kaveri kun oli raskaana niin koirani ei suostunu hyppää kaverin sylii enää puolen välin jälkee. saa nähä kuin ny sit käy.

Mulla on 10kk ikänen sero narttu ja 2v kissa, miehellä 1,5v sero narttu. Ei ne ainakaan vielä ole moksiskaan, mutta sittenhän sen näkee miten alkavat reagoimaan..
Tänään mä sain aamiaisen sänkyyn ku sitä oikein nätisti pyysin [:)] On siitä äijästä jotain hyötyä.. hehe
Muutenkin tänään ollut ihan ok päivä, mitä nyt huimausta aina välillä, mutta sitä tässä nyt on ollut jo jonkin aikaa.
Eka ultra on 17.6 ja sit vihdoin näkee mitä siellä masussa oikeen kasvaa.. jännittää ja pelottaa...
Tsemppiä kaikille ja sateista kesän odotusta, toivotaan että se aurinko alkaisi sieltä pilkottamaan

Meillä on 2 kissaa, 7v. poikakisu ja 8v. tyttökisu. Sen oon huomannut että kissat on aina nykyään samassa huoneessa missä mä olen. tyttö kissasta on tullut ihan mahoton aina tarvis olla sylis tai kyljes kiinni ja rapsuttaa pitää tottakai, varsinkin aamuisin[:D]. Viimmeksikin oli sama juttu, ennenkuin sain keskenmenon.

Mites te joilla on kissoja pelkäättekö toksoplasmaa? Ite en välttämättä ihan hirveesti sitä pelkää kun kissat on ollut meillä noinkin kauan ja ovat sisäkissoja mitä nyt kesällä valjaissa takapihalla käyvät. Joten jos se tulis niiltä niin se olis tullut jo aikoja sitten, eikös?
Mies kylläkin vaihtaa meillä hiekat nykyään. hmm ja sen toksiplasman nyt vois saada anopin kissoilta tai omien vanhempien kissoilta, että... Ja voihan sen saada muualtakin kuin kissoista.

Hiustenvärjäämiseen, itse värjäsin viikko sitten kun on tulossa parit juhlat, niin ei sinne nyt voi kuitenkaan ihan kauheessä juurikasvus mennä. Ajattelin että sitten en enää värjään ennenkuin muksu on syntynyt (jos kaikki menee hyvin).

Työskentelen opiskelijaravintolan keittiössä, työ on raskasta. Jostain luin että viikon 29 jälkeen pitäis välttää seisomatyötä ja itse seison koko työpäivän taukoja lukuun ottamatta. Hmm tuostahan on kuitenkin vielä yli kuukausi ennenkuin äippälomalle pääsee. Kai sitä sitten saikkua tarvii hakea, pomo varmaan tykkää pirun hyvää. Kun ei meillä voi mihinkään istumatyöhönkään osoittaa.

hyvää viikonloppua kaikille.

Takaisin