Hei! Menipä taas tovi kahlata läpi kaikki uudet viestit, ihan mukavaa, kun meitä on näin paljon! Eilen oli eka neuvola (eikä mies tietenkään päässyt mukaan kun on siellä matkoilla [:(]). Neuvolan täti vaikutti aika selväjärkiseltä ja muisti jokaisen lippulappusen kohdalla mainita, että maalaisjärkeäkin saa käyttää. Mä ymmärsin niin, että mulle tulee postissa lähete ultraan, mutta täältä ku oon lukenut, niin jengi on varaillut niitä itse, pitäis varmaan soittaa sinne neuvolaan ja tarkistaa, koska sen ekan ultran pitäis olla jo parin viikon päästä. Ja taas jos yhtään pysyin kärryillä (asiaa tuli niin valtavasti), niin menen veri- ja pissikokeeseen vasta muutama päivä ennen seuraavaa neuvolakäyntiä, mikä on vasta elokuussa! Tällä kerralla mitattiin vain paino ja verenpaine. Oli muuten tosi matala, 105/66 ja sainkin terkkarilta erikoisluvan syödä salmiakkia [:)]. Tosin ostin sitä kaupasta (yours truly-wannabeeterveyskarkkia) ja se oli aivan liian ällömakeaa, niin on tuolla pussi laukun pohjassa vielä odottamassa oikeaa hetkeä... Myöhemmin kun luin niitä lappusia, varsinkin äiti-isä-lappusia, niin tuli aivan tolkuton itkukohtaus (olin treenikämpällä kaiken lisäksi) kun tuli niin ikävä mun miestä. [:(][:(][:(] En varmaan kestäis olla yksinodottaja, kyllä se miehen tuki on tosi tärkeä. No, se onneksi osti tosihalvan paikallisen prepaid-liittymän ja soittelee joka päivä ja laittaa sähköpostiakin joka päivä. Mutta on se silti eri asia kuin oikea halaus ja masun silitys...[:(]
No niin, surkuttelut sikseen... Se neuvolan täti antoi myös järkevältä kuulostavan "vanhan kansan" niksin, miten välttää sen, että nännit menee verille heti ekana imetyspäivänä. Eli kannattaa aloittaa nännien karaistaminen heti kun ne ei enää oo kipeet siten, että suihkussa kevyesti hankaa nännejä ilman saippuaa aluksi esim froteepyyhkeellä ja sitten kun ne tottuu siihen niin siirtyy kokoajan vähän karheempaan pesusieneen. Sitten kun on imetyksen aika, niin nännien iho on paksu ja kestää imettämistä hyvin. Sanoi itse käyttäneensä tätä niksiä kaikkien lapsiensa kohdalla eikä kertaakaan ollu nännit hajalla. Tätä ei kuulemma löydy mistään oppaista, eikä se ole virallinen kanta, päinvastoin virallinen kanta on, että nännejä ei pitäisi hangata, koska se voi käynnistää ennenaikaisen synnytyksen. Mutta neuvolan täti sanoi, että jos sen hankaamisen aloittaa jo varhain, niin nännit tottuu siihen, eikä siitä ole mitään haittaa. Mutta joku muu neuvolaihminen tms voi ehkä olla jyrkästi eri mieltä... Itse olen kyllä maalaisjärki-ihmisiä ja mun mielestä toi kuulostaa tosi hyvältä idealta ja aion ryhtyä karaistuspuuhiin heti kun tuntuu, että pystyy.