Tammivaavit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja paukke
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Turussa ainakin otetaan nuo testit... helppoa :) pisu purkkiin ja homma hoidettu.. nyt ku muutenkin saa rampata vessassa koko ajan

huhhuh! kylläpä oli tullu paljon juttua muutamassa päivässä! meni hetki kun luki. lauantaina alkoi se kamala olo. sunnuntaina illalla oksensin jäätelöt. ja eilen koko päivän. mikään ei pysyny sisällä. tänään oonki sit ollu sängyssä koko päivän siihen asti ku tuleva isä tuli kotiin. [:)] toi mulle banaania ja kun sain yhden banaanin sisään, ni vähän helpotti. nyt oonkin jaksanut olla pystyssä jo useemman tunnin. oon kyllä aina ollu tämmönen yökukkuja, mut tää rupee meneen jo naurettavaks.
viime yö oli kyllä kamala. huonon olon lisäks mahaan sattu niiiiiin paljon, että pelkäsin jo että nytkö se meni. mutta vuotoa ei ole ollut ja olo on muutenkin pysynyt samana ku ennen viime yötäkin. mut on tää kyllä sellasta. toisaalta on niin onnellinen ja toisaalta pelkää. ja neuvolakin on vasta kahden viikon päästä. turhauttavaa. kellään muulla samoja tuntemuksia? onneks on mies, joka ainakin yrittää piristää ja vakuutella että kaikki on hyvin. [:)]

hyvää viikon jatkoa kaikille!

kyl täällä otetaan kuulemma kaikki verikokeet yms. Joo on tosiaan kiva kesällä olla paksuna..vittu ite pääsee ENSIMMÄISEEN neuvolaan viikoilla 11+1 ja sanonko mitä. olen niin peffalle ammuttu karhu tuon takia. ajattelin huomenna soittaa ja vähä jutella tätin kanssa asiasta että miksi näin täällä...kuulemma nii tiukkoi aikoi...jos on nii ottas jo pirskatti nyt...joo ja sokerirasitukseen joudutaan satavarmasti ku en kerennä tiputtaa tuota painoo enne raskautta...

Lasienkeli:suosittelen sitä liukastetta tai yksinkertaisesti myös lactal kuuria..jos ph tasapaino heittää voi olla kuivuutta.ja tuota voi käyttää raskauden aikana.

Koko päivän sanonko mistä olotila ja sitten lähin vielä iltapäivällä Kuopiossa käymää ja äske tulin kotiin...hieman kuin uitetulla kissalla olo...olivat Taipaleen kohalla päättäneet sitten possulan tavarat heittää pellolle ja siitäkös vasta tää mun öklötys tykkäsi....Ainiin kaiken huippu ; kävin aamulla hammashoitajalla hammaskiven poistossa ja pisti sitten mulle noita ihania fluorilakkaa hampaisiin....EN suosittele jos tekee yhtää pahaa...nimittäi yleensä olen tykännyt ja nyt ->[:'(][:'(][:'(][:@][:'(] eli olo vaan paheni myös tuon takia huoh..säälittävä olo heh mutta jospa se tästä vielä iloksi muutamien viikkojen kuluttua muuttuisi. nii ja en sietäny ilmanraikastussuihketta jota vessaan suihkutin...istuin kiltisti kolme tunni aikana ulkona ku ei voinu olla sisällä ku alko oksettamaan...

Vimpula:vicksvaporuppia kuumaan vetee ja höyryhengitystä tai sitten ihan saunassa mentholi löylytippoja.

joo taidampa ehkä sittenkin mennä tonne poisseen ku oon niin peffalle ammuttu karhu tänää :[:@] [:D][:-] [:'(]

Yamacraw, mulla on aivan sama olo, lihakset täysin velttoina ja puuskuttaa ihan mahdottomasti. Mä olen normaali painoinen ja olin hyvässä fyysisessä kunnossa ennen raskautta, urheilin melko paljon, mutta nyt en jaksa tehdä mitään. Olen ihan pihalla mitä mun kehossa oikein tapahtuu, joku pieni monsteri on ottanut vallan mun kropasta[&:] Toivottavasti meno vähän helpottuu, jottei koko raskaus mene tän uupumuksen alla.

Onko kukaan ottanut saikkua töistä raskauden takia? Mä tänään meinasin jäädä kotiin kun olin niin väsynyt herätessäni että mietin etten selviä töissä. Poissaolot ovat tosi hankalia meillä, enkä halua pomon vielä tietävän raskaudesta. Plaaah.

Hyviä vointeja! 

Poistun keskuudestanne, tänään ultrassa todettiin kohdussa kasvavan 1,5x3,0cm kokoinen verihyytymä ja huomenna aloitetaan poisto lääkkeillä.

Kaikille oikein paljon onnea ja tulen joskus vielä moikkaamaan teitä.

Pahoitteluni myös Tsuballe!
Onnea uuteen yritykseen!!!

Olin eilen illalla koirien kanssa pienellä lenkillä, niin alko oksuttaan, oli kiva kun kotimatkaa oli 100m ja oksua tuli 5m välein... Onneks mies tuli sit pian jo töistä kotia, niin sai ulkoiluttaa koiruudet uudelleen.. Muutenkin nyt on koko ajan sellainen olo, että tulis ylös.. ynf [:'(][:'(] mä haluun jo paremman olon...

Heipä hei muuta odottavat immeiset! Itellää on todella pirteä mieli ollu siitä lähtien ku tein raskaustestin ja se näytti positiivista tulosta. Tammikuun vauveli pitäisi minullekkin tulla, laskettu aika ois 12.1. Tämähän on vasta alku vaiheessa mutta saa siitä siltikin iloita, mutta niinhän se menee, että ei niitä lapsia tehdä vaan niitä saadaan! :) Ensisynnyttäjänä on tässä omat riskinsä, ja vielä näin alkuvaiheessa mut piettävä peukut pystyssä että odotus aika menee kunnialla hyvin. Onnea muillekkin odottajille!

Voimia Tsuballe ja tosi paljon onnea uuteen yritykseen. Toivottavasti nähdään täällä taas pian!

Mulla on pikkuisen pelkoja että ei kai vaan mulle ole käymässä samoin. Mulla kun ei ole oikein mitään raskauteen viittaavia oireita. Enää vaan vähän pikkuisia nipistyksiä alavatsassa ja ehkä hieman enemmän väsymystä, voi olla että senkin kuvittelen. Ensi viikon maanantaina olisi neuvola ja kahden viikon päästä tiistaina ultra yksityisellä. Jännittää että mitäköhän sieltä tulee löytymään. Toivottavasti pikkuisen sydämmenlyönnit.

Tsuba:Paljon voimia ja onnea uuteen yritykseen!

Noi hep.-kuppa-ja HIV-kokeet otetaan ihan valtakunnallisesti koko Suomessa. Sit toi karies-bakteeri otetaan mun mielestä kans lähes kaikissa paikoissa. Ne otetaan käsivarresta verikokeella. Paitsi siis tuo karies-sylkinäyte otetaan suusta syljestä. Sit täällä Pirkanmaalla on ohje, että kaikille raskaana oleville tehdään se sokerirasitus. Ainakin sellainen ohje TAYS on antanut, et sitten tiedä muilla paikkakunnilla. Tylsäähän sitä on juoda, mutta parempi se on tehdä kuin että miettii onko riskiä raskausajan diabetekselle vai ei..

kaylies: Onpa tosi tylsä juttu, että noin pitkälle menee eka neuvola! Soita nyt ihmeessä sinne vielä. KUn täällä Pirkanmaalla ainakin jos haluaa  down-seulaan, niin pitää käydä 9-11+6 viikoilla jo verikokeissa ja sit ultra varata 11-12+6 viikoille. Et ainakin varaisi jo sulle sen ultrankin valmiiksi, jos sit eka neuvola menee noin myöhään?!

Mua alkoi eilen niiin oksettamaan kun mies paistoi pekonia ja kananmunia. En ole voinut pahoin ollenkaan ja eilen oli kyllä oksennus niin lähellä. Muutenkin on vasta nyt alkanut tietyt ruoat etomaan.

Moikka,

Pakko oli sen verran tulla kommentoimaan, et asutaan kanssa Pirkanmaalla (Nokialla), enkä ole ainakaan vielä käyny sokerirasitustestissä. Joka kerta neuvolassahan se näyte tarkastetaan, mut ei sen kummempia syynejä ainakaan tässä suunnassa oo ollu.

Ite oon normaalipainonen, mut en tiiä, vaikuttaako äidin paino kuinka paljon tohon. Jotkut terkkarithan saattaa olla herkempiä lähettämään testeihin kuin toiset.

Tirpu: Taysin ohjeen mukaan sokerirasitus tehtäisiin 24-28 raskausviikoilla kaikille raskaana oleville. Ja se sokerirasitushan on eri asia kuin pissasta glukoosin katsominen. Sokerirasituksessa juodaan sitä litkua ja otetaan 1 ja 2 tunnin kuluttua verinäyte käsivarresta, sekä alkuun tietty paastonäyte. et se näyttää tarkemmin riskin raskausdiabetekselle kuin glukoosi virtsasta.

Pakko se sitten on munkin tätä asiaa kommentoida. [:D] Multa nimittäin kysyttiin neuvolassa lupa että saako multa ottaa kuppa ja HIV-kokeet tai jomman kumman ne kysy ainakin, ei nyt tarkkaan muista. Sokeri rasituksesta ei ollu puhetta haluaisin kyl men ku on ollu sokereiden kans ongelmia joskus. Vaikka olen ihan hoikka. Eikä ne ees todennu sillonkaa mul mitää järjellistä. Vois kyllä olla sen kolan makusen litkun juominen hankalaa ku ei kokiskaa mee ales. vaikka sen verran etäisesti se kokikselle maistuu ettei tiä vaik meniski. Pahaa se on.[:'(] mutta parempaa ku vahva sokeriliuos ilman ylimääräisiä makuaineita.

Mulla on tullu nännit ihan himo kipeiks ei rinnat niinkää enää satu. Ja väsyttää. Huomen pitäs men työhaastatteluun semmonen markkinointi homma. [8|] Vähän harmittaa kun ei ole oikeen noita oman alan hommia tarjolla(sähköasennus) mut pakko koittaa jostain saada jotain töitä. jos meinaa joskus masuasukkia varten jotain ostaa. ei jaksas mennä sossusta pummimaan rahaa... [&o] Ja toisaalta kun mun oma ammatti on aika pirun fyysistä työtä ni voi olla ettei mua kyllä pian otetakkaan niihin töihin.

Voimia Tsuballe!
Täälläkin ensimmäinen neuvola takana. :D Verinäytteet annan sitten kun käyn lääkärissä tän allergian vuoksi... Hemoglobiini oli 130 ja virtsassa ei valkuaista tai sokeria ollut. loppuviikosta pitäis sitten soittaa äippäpolille sitä ultra-aikaa. Kuppa, hiv ym testit tehdään täällä kai automaattisesti. Täällä painoindeksin mukaan tehdään tuo sokerirasitus. Eli siis jos painoindeksi on yli 24, tehdään rasituskoe ja alle sen ei tehdä. Mun pitäis ainakin tällä tietoo onneksi välttyä litkuilta. Paha olo on tääläkin nostanut päätä. Tänään tuli aamulla vedet ylös. ja aamupäivän oli heikko olo. Onneksi opiskelija teki osan hommista ja mä "huokailin" Kyllä jo harkitsin töistä lähtemistä, mutta sinnittelin... Kai sitten jos joutuu joku aamu jäämään kotiin tai lähtemään kesken päivän niin pitää kertoa pomolle.... No, päivä kerrallan!
Voimia!

Voimia Tsuballe ja toivottavasti pian onnistuu!
Mulla on kanssa ylipainoa joten sokerirasitukset tiedossa,aikasemmissa raskauksissa olen välttynyt niiltä. Koitan nyt alkuraskauden olla keräämättä kamalasti painoa jos vaikka tällä kertaa kertyisi vähemmän. Edellisillä tuli  18kg ja toisesta yli 20kg painoa...ja viimeiset taisivatkin jäädä..

Hei kaikille [:)]
oon uusi täällä, huomena eka neuvola,lähinnä tietojen ottamista ylös. lääkärineuvola tulee ehkä juhannusviikolle. LA olisi 30.pvä tammikuuta ja tulosa neljäs lapsi.
Etova olo on ollut koko päivän, johon olen juonut gefilus-piimää..
Ja olo on muutenkin tosi väsynyt aamusta iltaan, mutta eiköhän se tästä. Toivon että kaikki menee hyvin,vaikka näin alussa ollaankin,5 viikkoa ja 4 päivää.

Heippa!

Tänää kesken työpäivän koitti kotiinlähdön aika (kaksi tuntia ennen vuoronloppua onneksi), huonovointisuus ollut kokopäivän seurana, ja ensimmäisen kerran oksensin koko alkuraskauden aikana ja vielä töissä :(.. mutta onneksi mulla on ihana ymmärtäväinen esimies, jota on helppo lähestyä... 

Minkä alan ihmisiä täällä on kun vuorotyöstä puhetta... itse olen hoitoalalla, sairaalassa työskentelen varahenkilönä kiertäen useita pitkäaikaisosastoja, 2-vuorotyö..

Ensimmäinen neuvola käynti on 16.6 ja tulevä isukki tulee mukaan :)

Toivotaan kaikille meille parempia oloja ja jaksamista!

Tänään alkoi tökkimään kahvi.. tai sen alas saaminen oli vähä kuin tervan juontia.. [:-] Ennen kahvia meni monta kupillista päivässä! Ja suolukkaa pitää saada ettei tuu kutvelo olo, nyt illalla alko ekka kertaa tuntumaan että tuleeko ylös.
Minä oon töissä ravintola-alalla, elikkäs vuoroduunia myös mulla. Töissä ajattelin kertoa (jos vain mahdollista) vasta vk:lla 12, menis sopivasti kesäloman jälkeen niin ei tarvis mahaakaan pahemmin siellä esitellä.

sama meidän alueella sokeri-rasitustestin kanssa että kaikki joiden painoindeksi on yli 24 menee testiin ja muut eivät.
Sain onneksi ultra-ajan jo ens viikon torstaille! Oli kuulemma ainut aika ennen juhannusta joten ei voinut valittaa ajasta vaikka aiheuttaa miehen työlle hieman ongelmia. Mut ei viitsis mennä yksinkään jos sieltä kumminkin saa huonoja uutisia...
Meinattiin kyllä antaa tarkistaa niskaturvotuslukematkin samantien kun se ei kerran vaadi sen kummempia toimenpiteitä.

Hei! Menipä taas tovi kahlata läpi kaikki uudet viestit, ihan mukavaa, kun meitä on näin paljon! Eilen oli eka neuvola (eikä mies tietenkään päässyt mukaan kun on siellä matkoilla [:(]). Neuvolan täti vaikutti aika selväjärkiseltä ja muisti jokaisen lippulappusen kohdalla mainita, että maalaisjärkeäkin saa käyttää. Mä ymmärsin niin, että mulle tulee postissa lähete ultraan, mutta täältä ku oon lukenut, niin jengi on varaillut niitä itse, pitäis varmaan soittaa sinne neuvolaan ja tarkistaa, koska sen ekan ultran pitäis olla jo parin viikon päästä. Ja taas jos yhtään pysyin kärryillä (asiaa tuli niin valtavasti), niin menen veri- ja pissikokeeseen vasta muutama päivä ennen seuraavaa neuvolakäyntiä, mikä on vasta elokuussa! Tällä kerralla mitattiin vain paino ja verenpaine. Oli muuten tosi matala, 105/66 ja sainkin terkkarilta erikoisluvan syödä salmiakkia [:)]. Tosin ostin sitä kaupasta (yours truly-wannabeeterveyskarkkia) ja se oli aivan liian ällömakeaa, niin on tuolla pussi laukun pohjassa vielä odottamassa oikeaa hetkeä... Myöhemmin kun luin niitä lappusia, varsinkin äiti-isä-lappusia, niin tuli aivan tolkuton itkukohtaus (olin treenikämpällä kaiken lisäksi) kun tuli niin ikävä mun miestä. [:(][:(][:(] En varmaan kestäis olla yksinodottaja, kyllä se miehen tuki on tosi tärkeä. No, se onneksi osti tosihalvan paikallisen prepaid-liittymän ja soittelee joka päivä ja laittaa sähköpostiakin joka päivä. Mutta on se silti eri asia kuin oikea halaus ja masun silitys...[:(]

No niin, surkuttelut sikseen... Se neuvolan täti antoi myös järkevältä kuulostavan "vanhan kansan" niksin, miten välttää sen, että nännit menee verille heti ekana imetyspäivänä. Eli kannattaa aloittaa nännien karaistaminen heti kun ne ei enää oo kipeet siten, että suihkussa kevyesti hankaa nännejä ilman saippuaa aluksi esim froteepyyhkeellä ja sitten kun ne tottuu siihen niin siirtyy kokoajan vähän karheempaan pesusieneen. Sitten kun on imetyksen aika, niin nännien iho on paksu ja kestää imettämistä hyvin. Sanoi itse käyttäneensä tätä niksiä kaikkien lapsiensa kohdalla eikä kertaakaan ollu nännit hajalla. Tätä ei kuulemma löydy mistään oppaista, eikä se ole virallinen kanta, päinvastoin virallinen kanta on, että nännejä ei pitäisi hangata, koska se voi käynnistää ennenaikaisen synnytyksen. Mutta neuvolan täti sanoi, että jos sen hankaamisen aloittaa jo varhain, niin nännit tottuu siihen, eikä siitä ole mitään haittaa. Mutta joku muu neuvolaihminen tms voi ehkä olla jyrkästi eri mieltä... Itse olen kyllä maalaisjärki-ihmisiä ja mun mielestä toi kuulostaa tosi hyvältä idealta ja aion ryhtyä karaistuspuuhiin heti kun tuntuu, että pystyy.

Takaisin