Täällä yksi turvonnut pallomaha ilmoittaautuu kerhoon! Oltiin siskon luona viettämässä joulua mun puolen sukulaisten kanssa. Siskon kanssa leivoskeltiin ja keittiöhäärättiin vähän etukäteen ja muut tuli sitten aattona. Oli kyllä oikein mukavaa. Sain siskolta lainaksi tukisukat, ja nehän on oikeestaan aika hyvät! Voin suositella turvonneisiin jalkoihin! Vaikka niitä ei oo ihan niin helppo pukea päälle (tai pois), etenkään tämän mahan kanssa...
Siinä paketteja availlessa siskolta ja sen mieheltä "lipsahti" pieni uutinen, eli että yksi heidän "paketeista" avataan vasta elokuussa. Eli siskoni on n 6viikkoa raskaana [:D][:D]. Se oli mukava ylläri. Siinä oli isosiskolla vähän pidättelemistä, ettei ala heti selittää kaikkitietäväisesti, että sit kannattaa niin ja näin ja sitä ei saa syödä ja sitä kannattaa syödä ja...
Eilen illalla tultiin kotiin ja tänään ollaan hengailtu leppoisasti. Oltiin kahden tunnin "kävelyllä" (sauvakävelijamummotkin ohitteli) ja nyt on pimppa siitä hyvästä aika melkoisen kipee. Niin ja tätä kävelyä edelsi romanttinen seremonia lakanoiden välissä ja totesin, että ainakaan mun paikat ei oo vielä kokonaan lurpahtanut, koska miehen kulli tuntui melkein liian isolta sisällä (siitäkös se innostu, kun mainitsin [;)]). Niin että kyllä nyt on pimppa tosiaan kipee [;)][:D]. Ja mies ihan mielissään siitä [;)][:D][:D].
Joulupukilta ei tullut yhtään vauvakrääsää. Se vähän yllätti mut. Vaik toisaalta meidän (kummankaan) suvussa ei oo tällä hetkellä vauvallisia ihmisiä, joten eivät varmaan tulleet edes ajatelleeks, että mitä kaikkea vauvakrääsää ois olemassa. Must ois ollu kivaa jos oltais saatu jotai pehmokirjoja tms. Mutta ehkä ne tulee sit nimenantojuhlassa. Me ei kuuluta kirkkoon, niin aateltiin, että jonkulainen juhla olis kummiski kiva järjestää, että voi kutsua isovanhemmat ja isoisovanhemmat kaikki samaan aikaan koolle. Vielä ei kyl tiietä yhtään, että mitä niissä juhlissa on ajateltu tehä muuta ku juoda kaffia ja pällistellä vauvaa. Ehkä me keksitään joku hyvä pakanarituaali kasteen tilalle [;)]. Jos on vinkkejä tai ideoita, niin otetaan vastaan!
Piikkimatosta: mun rakas akupunktioterapeuttimieheni sanoi mulle syksyllä (ilman mitään tietoa siitä, mitä pakkauksen käyttöohjeissa lukee), että mun ei passaa loikoilla sillä matolla. Se aktivoi kehon omaa energiaa, mutta raskaana olevalla naisella ei pitäisi olla liian energinen keho, koska keho on odottavassa tilassa. Vaara siis on, että keho energisoituu liikaa ja alkaa työntää pois sitä, mikä sinne ei "normaalisti" kuulu, eli suomeksi on pieni riski keskenmenolle. Mutta loppuvaiheessa raskautta se matto voi vaan edesauttaa synnytyksen käynnistymistä, eli ei siitä enää ole haittaa meille.