Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HYVÄÄ JOULUA! [:)] ja Kayliesille hyvää syntymäpäivää!

PS: Irkkaajat, Diza on tehnyt meille oman kanavan IRCnettiin, joinatkaa #vau.fi [:)]

Haloo, missä kaikki on??? Mies nukkuu viä ja koitan keksiä itelleni tekemistä vaikka mikään ei huvittas. Ärsyttää kun liikkuminen on niin kömpelöö ja kihlasormusta en saanu tiskiaineella ja kylmällä vedelläkään pois! Niin, ja jouluruokia kerty ahteriin vaa'an mukaan kilo eilisestä, paska! Innolla odottaa maanantain neuvolaa - not!!

Mutta eilinen meni ihanasti, ruuat oli hyviä ja melki kaikki lahjat oli ihania ja tarpeellisia, ja natiainenki sai jo monta pakettia! Ny lyö ihan tyhjää tän kirjottamisen suhteen, vaikka äskön viä tuntu et tulee niin pitkä stoori et täytyy lyhennellä! No, mutta rauhallista joulunaikaa kaikille!

Täällä on yksi PALLO MAMMA!

Oon niin turvoksissa että voi hyvä herran pee.....ja eiliset sokerit huiteli jossain aivan muualla kuin niillä arvoilla mitä pitäisi olla.

No ompaha joulusta tullu nautittua jos ei muuta :D

Hyvää joulupäivää!
Täällä ollaan vietetty varmaan historian rauhallisinta joulua ihan kahdestaan miehen kanssa. Tai koira ja masuasukki tietty myös mukana.[:)] Vaavi sai lahjaksi ison koirapehmolelun joka muistuttaa erehdyttävästi miedän omaa landseerrotuista koiraa... En ole ihan varma riittääkö Jadella huumori siihen pehmikseen... se haisteli sitä illalla vähän epäluuloisena.
Muuten tuli hurja määrä kaikke tarpeellista ja tarpeetonta. Sain myös piikkimaton ja kokeilin sitä illlalla. Tuntui aika hurjalta ja sit jälkeenpäin luin käyttöohjeet ja niissä sanottiin että do not use if you are bregnant. Nooo ei ainakaan viel synnytys käynistynyt!!

Äsken oltiin metsässä kävelyllä ja kyllä oli mukavaa. Jaksoin yllättävän hyvin vaikka tarvottiin umpilumessa. No eihän täällä lunta ole kun 10cm mutta yllättävästi se lisää vastusta. Ja meillä on taas lääni lisääntynyt nimittäin jäätä on jo 15cm ja siellä pääsee kävelemään. Nyt vaan tuulee niin pahuksen lujaa et naama jäätyy.

Muuten olen ihmetelly tätä mun superhyvää oloa..[:-] siis ei supista, ei juurikaan vihlo mistään, ei turvota ja VARSINKAAN EI MERKKEJÄ SYNNYTYKSESTÄ!!! Ja kun mä haluan et tämä syntyy ennen kun ne pahuksen lekurit laittaa puukkoa mun vatsa nahkaan... No maanantaina sitä sitten kuulee mitä mieltä ne ovat.

Mut nyt vähän suklaata väliin ettei tule vieroitus oireita.

Muistakaa nauttia joulun rauhasta mammat!

ps. sain mieheltä joululahjaks paras äippä paidan!![:)] se oli aika ihana...

Heissan!
Pikaiseltaan kuulumisia täältä sairaalasta.
Sektiolla poika synti maanantaina 3 päivän käynnistely-yritysten jälkeen. Ensin torstaina kokeilivat oksitosiini tipalla. Ainoa vaikutus oli se että kohdun kaula siirtyi takaa eteen. Perjantaina kokeiltiin tableteilla. Aikaan saatiin muutama supistus. Lauantaina kokeiltiin uudelleen oksitosiinia. Tuloksena muutama hullu supistus ja kolmen päivän jäljiltä kanavan kypsymistä ei ollut tapahtunut lainkaan. Sunnuntai oli sitten välipäivä ja maanantaina leikkasivat.
Leikkauksesta olen toipunut yllättävän nopeasti, itsellä oli odotukset pidemmästä toipumisajasta. Mut kiva näin. [:)]
Seurattuna vauvalla ollu verensokerit, bilirubiini ja paino.
Jumiin jäätiin sitten jouluksi tänne sairaalaan koholla olevien bilirubiinien ja olemattoman painonnousun vuoksi.. Arvot bilirubiinissa niin matalat että valohoitoa ei anneta mutta sen verran koholla että seurannassa ollaan. Huomenna taas katotaan aamulla uusiksi josko silloin päästäisiin kotiin.
Rauhaisaa joulun jatkoa kaikille!

Täällä alkoi huolestuttamaan raskausmyrkytys, verenpaine noussut mun paineille epätavallisiin lukemiin (normaalisti paineet n. 110/70, ni nyt on 125-130/80-85), protskut 1+ , jalat kuin tukit(oon mittaillut turvotuksia viikon sisällä jolloin ollut pahimmillaan niin nyt on huippulukemat) :( Soitin eilen illalla phks:ään, ja sanoivat ettei olisi mitään hätää, kun ei ole näköäiriöitä tai vatsanseudun kipua, mutta eihän kaikilla oireile samallalailla!! Tää päivä mennyt vain nukkuessa, herättiin "aamulla"12 aikaan, ja menin takaisin nukkumaan 12.30 ja heräsin kolmen jälkeen! Hiukan hönttä olo, toki voipi johtua noista paineistakin tai liiasta nukkumisestakin.. Mietin, että pitäiskö käyä polilla tarkastuttamassa tilanne!
Laitettiin eilen pakaten sairaalakassi sekä katsottiin kaikki muu valmiiksi, jos tulee lähtö.

Miten kauan menee verikokeiden tuloksissa, jossa katsovat onko myrkytystä?

Joulupukki toi tiitiäiselle ihanan huppumuumipyyhkeen ja vaatteita , sekä tätin pikku höpön toukkakirjan, jossa lorut nauhoitettu ja nenästä painamalla tulee tarinat.

Rauhallista joulupäivän iltaa kaikille!

SuviJ, kyl sun kannattaa käydä polilla tsekkauttaas tilanne... ne kattoo miten vauva voi, ottaa kokeet jne. verikokeitten tulokset (ainakin osa) tulee parin tunnin kuluessa siitä ku testi otetaan. Ja jos ne näkee tarpeelliseksi, niin ne ottaa sut osastolle seurantaan..

täällä väsyttää ihan hirveesti. jalat on ku limput, paineet on ok ja protskuja ei ole.. sain niitä liuskoja kotiin, niin voin tsekkailla..
2 viikkoa 2 päivää on LA:han.. aika jänskää [:)]

kilttikin olin ilmeisesti ollut, sain vaikka kuinka kivoja paketteja. Pirpanan tuleva kummitäti oli tehnyt torkkupeiton pikkuiselle, aivan mielettömän ihana sellainen.

Pakkasta on -6C ja lunta maassa, aika ihanaa.. käytiin eilen illalla hautuumaalla ku oli pimeää. oli se aivan ihanaa ku tuhansia kynttilöitä loisti lumihangessa.. kaunista..

Yamacraw: ei siitä piikkimaton käytöstä ole mitään haittaa. Itellä ainaki vaan olo ja kivut helpottaa. Joka paikassahan lukee ettei saa käyttää raskaana ollessa, koska ei ole tutkittu käyttöä ja ettei vaan missään nimessä laiteta synnytyksen käynnistymistä yms sen piikkiin.

Täällä on joulu mennyt sukuloiden, syöden ja nauttien. Nyt väsyttää ihan hirveesti mutta taitaa olla syömisellä ja huonolla nukkumisella osuutta asiaan!

suvi:oletko kenties jouluruokia syönyt? mie ainakin olen turvoksissa ku pallo niiden takia ja paineet koholla.. .SUOLA nostaa paineita ja turvotusta. mutta voithan sie käävä tutkituttamassa jos arveluttaa...

Mulla ei oo nyt sokerit pysyny yhtään normissa vaikka insua olen ottanut enemmän ja silleen...kai sitä tulee vaa syötyy tavallista tukevammin...ja vettä ei meinoo muistoo juoda ku tuntuu että se tulee ylös samantien.

Täällä pakkasta -26 ja rapiat.välillä enemmänkin.

Kaylies: eilen kerran ja tänään toisen kerran syönyt jouluruokia, joten en usko niistäkään johtuvan, itse tein vielä laatikot, suolaa en laittanut omaan osaan, kun en muutenkaan käytä suolaa ruoan joukossa.

Käytiin phks:än äpkl:llä tarkistuskäynnillä. Kätilö tosi mukava ja jututti, mutta sellai nuori naikkonen lääkärinä oli ynseä :( ei mitenkään mieltä kohentavaa, kun ei ollut vielä varmuutta, että onko kaikki kunnossa. Ensin makoiltiin 20-30min käyrissä, jossa kaikki ok, sen jälkeen RR 146/92, proteiinit 1+, Lääkäri ultrasi kaikki kunnossa sielläkin, painoarvio nyt 2800g. Verikokeiden tulokset sanottiin olevan normaalit, pyysin paperilla niitä; eivät antaneet..  Tarkkaillaan tilannetta kotosalla, jos vointi huononee, niin takaisin pitää mennä!

Nyt nukkumaan!

Huomenta, arvon mahakansa!

Ei tullut tänne jouluvauvaa, huh! Joulu meni kaikessa hiljaisuudessa täällä kotosalla kahden oman kullan kanssa. Emme sitä juhlineet mitenkään muuten paitsi antamalla toisillemme mukavat lahjat. Sen sijaan pikkuherra O sai paljon etukäteislahjoja joita ollaan availtu ja järjestelty valmiiksi lastenhuoneeseen odottelemaan herran syntymää! Mieheni veljeltä mm. tuli aivan ihana vauvojen "yölamppu", pehmoinen leppäkerttu joka heijastaa koko huoneen katon täyteen kuun ja tähtiä (toimii ajastimella!). Siinä hämyssä voi mainiosti vaihtaa vaikka vaipat kompastumatta matkalla kissaan...

Täälläkin mittailtiin aika hurjia verenpaineita eilen illalla. Syke tosi matala, alle 60 (mun leposyke normaalisti 70-80), ja lukemat n. 150/100. Mutta koska olo oli (ja on edelleen) muuten mitä mainioin en ajatellut asiasta sen enempää huolestua. Toki jos jatkuvat tuollaisina monta päivää ja muitakin (toksemian) oireita astuu kuvaan, täytyy käydä näyttäytymässä polilla. Torstaiksi mulla on sinne aika varattuna joka tapauksessa. Mulla on ihan normitilassakin (=ilman raskautta) verenpaineet aika korkealla ja mm. maksimisyke 214 joten täytyy suhteuttaa nuo lukemat niihin! t.superaktiivisen sydämen omistaja!

Tänne on nousemassa hieno talvimyrsky, eli tarkoittaa sitä että pysyttelen tänäänkin suosiolla sisätiloissa... vasta kolmatta päivää putkeen!!! Yöpuvun sentään vaihdoin... [:D]

Elegia, onnittelut täysiaikaisuudesta! Kumma juttu nuo matalat sykkeet... eikös niiden pitäis muutenkin kohota näin loppuraskaudessa eikä laskea? Otin aamulla herättyäni albetolin ja nyt päikkäreiden jälkeen mittasin taas paineet, 128/83. Huh. [:)] Lisäksi mies lupas lähtee mua ulkoiluttamaan ainakin lähikauppaan asti! Sain siltä joululahjaksi ihanat lämpöiset talvikengät joita olin haaveillut seurakseni tuleville vaunulenkeille... täytyyhän ne nyt käydä testaamassa! Mikäli jalkaan menevät! Turvotus on onneksi laskenut kun ei ole pystynyt syömään kun ihan pieniä määriä kerrallaan. Ei tänne mahaan yksinkertaisesti mahdu enää mitään muuta kun tuo vauva, ja kohta ei enää sekään... Täälläkin on muuten sulatetun juuston himoon (?!) nautittu vanhoja kunnon lämppäreitä!! Ja samalla siinä leipää leikatessani leikkasin järkyttävän syvän haavan etusormeen, jota on nyt hoideltu tässä pari päivää. Taisi olla sama päivä kun hajotin pari lasia ja pudotin lääke- ja vitamiiniannokseni limsalasiin ja avasin limsapullon niin että se levis pitkin keittiötä. No, aina ei voi onnistua... miehen kans vaan naureskeltiin mun toilailuille... [:D]

turvonnutta tapania täältäkin.
Mulla on kämmenet ihan törkeen kipeet.. ei saa käsiä kunnolla nyrkkiin.. sattuu sekin, ku vaan yrittää silittää haukkuja [:(]
miehellä oli hippasen paha krappe eilen ja tottahan häntä siitä kiusasin.. tiesi vetäneensä täysin yli.. jos ois synnärille tullu lähtö, niin oisin menny yksiksein.. ja sen myös hälle sanoin. oli tosi pahoillaan ja halaili pönttöä.. no, joku vuorostaan [:D]
tänään jälleen porukoille syömään, eilen oltiin ihan kotosalla. josko vaikka pääsis saunaankin... [:)]

Elegia; sain ohjeeksi ½-1 tablettia 3 kertaa päivässä. Tähän asti oon syöny kolme puolikasta päivässä n.8 tunnin välein mut nyt kun paineet on ruvennu taas siitä huolimatta nousemaan, niin oon välillä syöny kokonaisia puolikkaan sijaan. Nyt sinne lenkille hommaamaan vähän turvotusta jalkoihin... [:D]

Täällä yksi turvonnut pallomaha ilmoittaautuu kerhoon! Oltiin siskon luona viettämässä joulua mun puolen sukulaisten kanssa. Siskon kanssa leivoskeltiin ja keittiöhäärättiin vähän etukäteen ja muut tuli sitten aattona. Oli kyllä oikein mukavaa. Sain siskolta lainaksi tukisukat, ja nehän on oikeestaan aika hyvät! Voin suositella turvonneisiin jalkoihin! Vaikka niitä ei oo ihan niin helppo pukea päälle (tai pois), etenkään tämän mahan kanssa...

Siinä paketteja availlessa siskolta ja sen mieheltä "lipsahti" pieni uutinen, eli että yksi heidän "paketeista" avataan vasta elokuussa. Eli siskoni on n 6viikkoa raskaana [:D][:D]. Se oli mukava ylläri. Siinä oli isosiskolla vähän pidättelemistä, ettei ala heti selittää kaikkitietäväisesti, että sit kannattaa niin ja näin ja sitä ei saa syödä ja sitä kannattaa syödä ja...

Eilen illalla tultiin kotiin ja tänään ollaan hengailtu leppoisasti. Oltiin kahden tunnin "kävelyllä" (sauvakävelijamummotkin ohitteli) ja nyt on pimppa siitä hyvästä aika melkoisen kipee. Niin ja tätä kävelyä edelsi romanttinen seremonia lakanoiden välissä ja totesin, että ainakaan mun paikat ei oo vielä kokonaan lurpahtanut, koska miehen kulli tuntui melkein liian isolta sisällä (siitäkös se innostu, kun mainitsin [;)]). Niin että kyllä nyt on pimppa tosiaan kipee [;)][:D]. Ja mies ihan mielissään siitä [;)][:D][:D].

Joulupukilta ei tullut yhtään vauvakrääsää. Se vähän yllätti mut. Vaik toisaalta meidän (kummankaan) suvussa ei oo tällä hetkellä vauvallisia ihmisiä, joten eivät varmaan tulleet edes ajatelleeks, että mitä kaikkea vauvakrääsää ois olemassa. Must ois ollu kivaa jos oltais saatu jotai pehmokirjoja tms. Mutta ehkä ne tulee sit nimenantojuhlassa. Me ei kuuluta kirkkoon, niin aateltiin, että jonkulainen juhla olis kummiski kiva järjestää, että voi kutsua isovanhemmat ja isoisovanhemmat kaikki samaan aikaan koolle. Vielä ei kyl tiietä yhtään, että mitä niissä juhlissa on ajateltu tehä muuta ku juoda kaffia ja pällistellä vauvaa. Ehkä me keksitään joku hyvä pakanarituaali kasteen tilalle [;)]. Jos on vinkkejä tai ideoita, niin otetaan vastaan!

Piikkimatosta: mun rakas akupunktioterapeuttimieheni sanoi mulle syksyllä (ilman mitään tietoa siitä, mitä pakkauksen käyttöohjeissa lukee), että mun ei passaa loikoilla sillä matolla. Se aktivoi kehon omaa energiaa, mutta raskaana olevalla naisella ei pitäisi olla liian energinen keho, koska keho on odottavassa tilassa. Vaara siis on, että keho energisoituu liikaa ja alkaa työntää pois sitä, mikä sinne ei "normaalisti" kuulu, eli suomeksi on pieni riski keskenmenolle. Mutta loppuvaiheessa raskautta se matto voi vaan edesauttaa synnytyksen käynnistymistä, eli ei siitä enää ole haittaa meille.

Huh, onpas väsyttänyt eilen ja tänään. Pitkien yöunien lisäksi nukuin tänään KAHDET päikkärit, samoin eilen. Elän toivossa että jospa keho alkaisi valmistautumaan synnytykseen... [:)]

Latailin mahakuvia koneelle ja tässäpä yksi viime viikolta (37.vk) otettu tänne masugalleriaan näytille... (kunhan saan sen eka sopivan kokoiseksi...!!!)

Lauranen82: Mul on kans sama probleema, ettei tähän mahaan enää mahdu ruokaa... Oon kuolannut koko pyhät kun muut on herkutellut. Itelle tulee heti kauhea olo kun syö ees normaalin annoksen... saati jos herkkuja mussuttais :( Tahtoisin niiiiiiiiiiiin suklaata ja muuta hyvää. Mä oon nyt taas joutunut oksentelemaankin hieman niinku alkuraskaudesta, jos pikkumies on aloittanut heti aterioinnin jälkeen potkushown. Inhoan oksentamista, joten mieluummin oon syömättä ylimääräset.. Silti tuntuu kun ois ylensyönyt koko joulun, johtuen turvotuksesta ja vattalaukun ahtaudesta.

Lenkkeilykin on nyt viimisen viikon ollut minimissä. Mulla ei oo aiemmin tullut suppareita tai kipuja, mutta nyt on. Ehkä se on vain hyvä, kun kohta pitäis olla jo synnyttämässä. Jos ei menisi kovin pitkälti yli. Reilun tunnin lenkki lumihanges tiistaina ja 2 h prismas kiertelyä päälle, tosin todisti, ettei enää kantsi riehua...oli melkoset kivut ja supistukset. Oon tosi huono oleilija, joten myös mun mies on pistänyt lenkkeilykiellon ja lumityökiellon mun päänmenoksi...ulkoilla kuulemma saan, mutta ei mitään rankkaa. Tossa kiellossa on semmonen ihanuus, että se lähtee mun seuraksi koiraa viemään, jotten rehki liikaa [:D]

Tervehdys!
Turvonnutta täälläkin, varpaita ei enää varpaiksi tunnista ja sormien liikkuvuus huonoa.

Tässä ollaan sitten aattoaamusta asti vuodettu sellasta verensekasta vuotoa. Pari kertaa soitettu synnärille ja vakuuttelevat että normaalia. Vuoto kun ei ole runsasta ja saattaa tulla parin tunnin taukoja. Hieman supistellut, mutta ei säännöllisesti ja ei niitä oikeita. Ja limatulpastakin jo palasia irronnut. Sitten jos vuoto on yhtä runsasta/runsaampaa kuin kuukautiset, ni sit pitää lähtee synnärille. Ja tietenkin jos tulee kipuja. 

Jännäks käy pysyykö sisällä ensvuoden puolelle. Yks työkaveri ehdotti jos yrittäisin saada Espoon vuoden 2010 ekan vauvan[:D] 

Nyt pitäis kuitenkin yrittää olla jalat ristissä seuraavat kolme yötä kun mies ne töissä ja ei sieltä pääse lähtemään. Mutta saan kuulemma päivällä synnyttää[:D], ihanan ajattelevainen tuo ukko-kulta.

Että sellasta tänne.

Takaisin