Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea maman perheelle!
Paukke, kiitos synnytyskertomuksesta, tuli täälläkin tippalinssiin!

Tänään neuvolalääkäri, jänskättää vähän kun nuo jalat ovat ihan turpoksissa! ainoostaan yhdet talvikengät mahtuvat jalkaan ja oon kokeillut jo äitinkin kengät kaikki läpi!
Selviääpä sitten myös nivusessa oleva patti, kun se on pirun kipiä ja häiritsee kävelemistä et joutuu linkuttamaan.. :(
Mietin, että jos ennen joulua saisin pakattua sairaalakassin.. Ajateltiin, että laitetaan tuleva kummi hommiin, tekemään cd jonka ottaa sairaalaan mukaan, osaa tehdä meiän näköisen [:)]

Isännällä alkaa tänää joululoma ja loppuu 4.1. JEI! saadan nauttia kahdenkeskeisestä ajasta ja olla vaan tekemättä mitään [:)]

Haetaan tänään vaunut kotiin vanhemmilta, ne on pesty ja on vielä pakkasta niin laitetaan hetkeksi parvekkeelle et pakkanen vie loputki "pöpöt".

Pitäis keksiä mussulle joululahja, jokin pieni vain.. koska sovittiin, että parkkipaikalla oleva mansikka meidän joululahja meille, kun ei tarvita turhaa ns. serpaa!

Onnea mamalle!! Unohdin eilen onnitella...

Jee, nukuin yli kuuteen! Yhellä vessareissulla! Nykyään en meinaa saada heti unta vessakäynnin jälkeen, mikä on aika ärsyttävää. Voi johtua siitäki et näin yöllä unta, jossa lääkärikäynnillä sanottiin et vauva on kuollu ja joudut sen silti synnyttään. Siinä unessaki porasin ihan hulluna ja kaverille kerroin siitä, sen sisko tokas vaan et kohtahan te pääsette jo uutta yrittään. Moukka!! Hyihyihyi, karsee uni!!

Jep, ny täytyy oikeesti mennä tekeen noi melki viimeset leipomisjutut sun muut et pääsee illalla kyläileen ja lahjoja jakaan. Kerranki kun ois sit tekemistä niin notkuu kuitenki koneella, hyi mua!

Tuli mieleen noista kauppakäynneistä että olin tossa viime perjantaina r-kioskilla ostamassa lottoa ja ainakin siinä ärrällä oli tosi kapeet käytävät ja tuo maha nyt sattuu törröttämään eteenpäin aika rajusti.. [:D] Siinä sitte käytävän toisessa päässä oli sellanen 85+ papparainen, todella suloinen, joka käveli mua päin. Se katto hitaasti mun mahaa ja mua (ei siis mitenkään olis mahtunu mun ohi) ja sano että "Anteeksi neiti ja arvon vatsa" Rupesin vaan nauramaan ja siirryin toiselle käytävälle :D Se oli niin sulonen tapaus ettei siihen voinu mitään sanoa. On näitä mukaviakin tapauksia kaupassa :) Tosin ehkä inhottavinta on se että sellaset äidit joilla on jo 3+ lasta tuijottaa mua ja mun mahaa (olen 18 ja näytän paljon nuoremmalta) ihan kauhuissaan. Saa toki katsoa mutta pitääkö tuijottaa kun olis zombin nähny? Mun ikä ei oo kenenkään asia, murr!
Btw apuaaa joulu on ylihuomenna. Mites nyt näin nopeesti aika menny? Tänään neuvolaan [:D][:D]

Ainiin ja onnea Mamalle! <3

täällä yö mennyt taas niin ja näin.. Vessassa juoksua ja koiran ulos vientiä..
Mun rakkaalla Ransu-karvakuonolla on ripuli (siis tuo tuossa kuvassa). Sitä sitten 3 kertaa yöllä ulos, pikku reppana. Kiira ihmetteli ku se ei päässy samalla pihalle.. No, enhän mä niitä kahta uskalla samaan aikaan viedä.. Mies hoitaa sen puolen...

Täällä suoritettu aamulenkki terveyskeskuksen labraan ja takaisin, ilman aamupalaa. Jännäilen saisinko joululahjaksi raskausmyrkytyksen vai raskaushepatoosin?? Aika hurjaa ajatella, että jos jompikumpi diagnosoitaisiin, synnytys saatettaisiin käynnistää mahd. jo ensi viikolla! Siis teoriassa. Hui. Huomenna saan kuulla ainakin osan kokeiden tuloksista, loput sitten joskus joulun pyhien jälkeen. Taitaa olla pian aika pakata se paljon puhuttu sairaalakassi ihan vaan kaiken varalta. [;)]

Onnittelut Mama78:lle pienokaisen johdosta!!! Ja muille voimia loppusuoralle... [:)]

Lauranen82: Toivottavasti labrat on kunnossa ja saatte viettää joulua rauhassa. [:)]

Jippii, sain vihdoinkin eilen tilattua niitä imetysliivejä! Mies vielä sanoi maksavansa ne, vähän niin kuin joululahjaksi. <3 Tosin joulun jälkeenhän ne sit vasta kotiin ehtii... Tilasin HotMilk:iltä kahdet tosi nätit ja nyt vaan odotellaan, että paketti tulee ja pääsee sovittelemaan. [:D]

Joopa minulta o näköjää kaikki seksiin liittyvä kiellettyä..piti testata illalla...ku teki nii kovasti mieli. ja sai kärsiä koko yön ja nyt myös. supistaa vähä väliä varsinkin kun tekee jottain....yöllä oli alamasu kipiä ja vaikea liikkua sängyssä. HUOH. siis emme hommailleet vaa käsipelillä...ku se hommailu voi laukasta ton synnytyksen pahemmin alkamaan....mutta eipä ollu käsityötkään päältä päin hyvä idea. NYYH Ja panettaa 24/7. Ei oo hauskaa...

Supistelee napakasti mutta oikeastaan ei satu ollenkaan...mutta todella tukala olo...

Joo ei oo meilläkään päin hirveesti seksillä juhlittu :( tilanne rassaa molempia ku mieli tekis mut sit muhun sattuu ja mies pelkää et satuttaa vauvaa jne...
Onks muilla vielä petihommat onnistuneet? Hitto mä odotan että pääsen mahasta eroon ja jälkitarkastus on ohi [;)] Miehen mielestä heti sit vaan uutta pullaa uuniin!!! [&:] Haha se on niin ihana ku haluaa ison lapsikatraan.. sanoin että mä ehkä en halua tätä muumimamma oloa hetkeen takas [:D]

Seksistä: Meidän neuvolantäti antoi jonku aikaa sitte ihan lappusenkin mukaan, missä oli ohjeet välilihahierontaan, että se auttaa synnytyksessä ja tutkimusten mukaan ei tuu niin paljon repeämiä jos on hieroskellut. Siinä oli mainittu joku tietty apteekin öljy (ceridal jotain), millä piti hieroa, mutta meillä on Weledan synnytysöljy ja se on ihan yhtä ookoo sanoi täti. Sitä hierontaa voi tehdä itte tai yhdessä kumppanin kanssa. Öljyllä siis hierotaan välilihaa (emättimen ja peräsuolen väliin jäävä alue) ja sitten myös emättimen sisäpuolta n 4cm syvyyteen asti (luki paperissa). Ei siinä klitoriksesta puhuttu mitään, mutta mun mies ainakin "vahingossa" tykkäs lipsua sinnekin hieromaan [;)]. Ja eipä se mua haitannut [:D]. Sitte yhdessä naureskeltiin, että tuo hieronta on salettiin jonku raskaana olevan naisen keksimä juttu, et sais seksiä vaik sen mies ei oo halunnu survasta munaansa lapsen päähän [;)]. Meil on kyl muutenki sujunu ihan hyvin petihommat. Mäku  tykkään eniten ihan perus lähetyssaarnaajasta, niin meidän raskausversio siitä on, että  mä oon selinmakuulla ja laitan pari tyynyä pepun alle ja sit mies on polvillaan siel haarovälissä. Toimii ainakin meillä [:D].

Neuvolakuulumisia: kääks, oli eilen neuvola. Ei ollu yhtään kiva ylläri, kun painoa oli viikossa tullut +2520g!!! [:@][:@]. Joo, oli ollut kaikkia pikkujoulumässäjäisiä, mut silti!! HUH HUUH! Täti alko puhumaan raskausmyrkytyksestäki, että nyt pitää seurata oireita, että tuommonen yhtäkkinen painonnousu on yks oire. Onneks sentän verenpaine oli yhtä alhaalla ku ennenki ja olo on ihan jees, että en mä usko, et ois mitää vaaraa sinänsä, mut ottaa aivoon! Yks syy on kyl se, että viimeks paino mitatiin eri vaa'alla, joka näytti, et oisin laihtunu -600g, niin mä luulen, et ne vaa'at on kalibroitu vähän erilailla. Mut anyway toi on sikapaljon! No, muut nrot:

RV 38+1 (jee, täysiaikainen!)
Paino 70,3 (aargh... 70 rikki ja lisäksi +2520g[:@])
RR 103/69
SF 32 (viimeks mitattu 33 ja 33,5, liekö vauva laskeutunut?)
rt
syke noin 135

Ja tositosipaljon onnea kaikille jo synnyttäneille! Ja iso kiitos synnytystarinasta! Laittakaa muutki niitä kun ehditte!

täällä ei olla touhuiltu punkassa mitään pitkään aikaan.. ja sama "vika" ku kayliesillä.. eli panettaa 24/7. mut ei tuo ukko suostu.. pelkää satuttavansa mua ja vauvaa... mur. no, ehkä sitäkin parempaa sitten ku sen aika koittaa [;)]
hain just ärrältä sen tilaamani HM paketin :) se bambi slipoveri oli yli söpö!!! ja se takki minkä tilasin itelleni oli kans tosi kiva.. pitää vaan odottaa, et masu "tyhjenee", ja sit sitä voi käyttää.. näyttää meinaan aika hilpeeltä jos laittaa päälle tän masun kanssa [:D]
Ransu parka on ihan maassa.. reppanalla taitaa olla aika huono olo.. [:(]

Neuvolakuulumiset täältä.

Paino -300g (jesh, ei ainakaan noussut)
Turvotukset ++
RR 132/82
Pissa puhdas
Hemog. ei mitattu
Sf 33
Syke +145

Et kaikki mallillaan "huokaus", sais jo syntyä!
Laskeutunut jo niin alas ettei neuvolatäti "löytänyt" päätä, hartiat vain.

Tässä kovasti yrittänyt siivoilla yms. et sai supistuksia aikaan, tuleehan niitä...välillä ihan napakoita, mut ei sit kuitenkaan valmista. Parina yönä joutunut jo suppareita lakemaan. Tullut reilun tunnin ajan 5-10 min välein, napakoita mutta ei niitä OIKEITA!

Hmm...hieman turhautunut olo!

Tiedän...syntyy kun on valmis...mutta kuitenkin

Meillä on kyllä ollut seksissä jo pitkä tauko. Ja mies ihan itse ehdotti et jos pidettäis taukoa kun hän ei myöskään halua mitään pahaa mulle tai vauvalle. Yritin siinä selittää että asia tuskin näin on mutta silti piti päänsä. Pari viikkoa sitten houkuttelin sen kyllä hommiin ja kivaa oli. Meillä ihan paras asento ollut siten et ollaan molemmat kylkimakuulla, mies takana ja mä nostan päällimmäisen jalan miehen jalkojen päälle sillai hieman taaksepäin. Siinä mies saa samalla mukavasti hyväiltyä myös käsin[:D] Tuntuu aika huimalta!! Mut nyt oltu pussailu linjalla...

Mut nyt kysymys: mistä te olette ostaneet niitä rintakumeja? Siis niitä minkä voi laittaa nännin päälle imetyksen aikana. Luulin et ihan tavallisesta ruokakaupasta sais mut eipäs ollutkaan[&o]

Neuvola/lääkäri terveiset täältäkin!
Voi että nolotti, neuvolatäti soitti mulle ja kysyi olenko unohtanut neuvolan, kun en ollut siellä.. olin PÄIVÄUNILLA ja nukkunut pommiin. Laitoin kellon soimaan, muttei mitään tietoa että olisin sammuttanut sen! Ja kaikenlisäksi tänään oli lääkäri samalla!

Painoa tullut 1800g, RR oli 142/93 kun suoraan mittarin eteen istuin matkalta, pissassa hiukan proteiineja; muttei voi sanoa että olis ollut +. Lääkäri tutkas alakerran ja sanoi vain että pehmentynyt ja lyhentynyt on. Näin tiitiäisen ultrassa, koska neuvolassa on ultralaite jota ei juurikaan käytetä. Lääkäri kysyi, että saako hän harjoitella, ja olin tosi mielissäni vähän niikuin joululahja kun näki oman pikkuisen vielä ennen joulua, tuli tippa siinä kohdassa linssiin!
Paise nivusessa oli mätäpaise, punkteerasi sen ja reilu 3 ml mätää! yök!! Ei lääkäri osannut kertoa mistä se voisi johtua enkä tiedä itsekkään. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen mätäpaise mun elämän aikana! Nyt 10 pvän kefexin kuuri päällä, jotta tulehdus heltiää! Sain tikut varalle kotio, jos olo heikkenee joulun aikaan, että voi noita protskuja tarkistaa ja rr mittari myös tarpeentullen kädenulottuvilla. Turvotusta nimittäin on tosi paljon..  Mutta onneks vkoja on jo 36, ettei vauvalla ole suurta hätää, jos myrkytys alkaa koputella ovella, toivottavasti ei!!!

Nyt alkaa pien siivousprojekti täällä, keittiö tänään huomenna isäntä lupas imuroida ja pestä lattiat. matot yön parvekkeella!

Rauhallista ja lämpöistä joulua mammoille ja vauvoille! voikaahan paksusti ja muistakaa naatiskella [:)]

Terve vaan!
Synnytystapa-arviossa käyty. Kätilö laittoi ensin mut makoilemaan ja otti pikkuisesta käyrät, jotka ihan hyviltä näytti. Meinas naurattaa, kun pikkuinen ei ollenkaan tykännyt antureista vatsan päällä, vaan potki niitä välillä oikein kunnolla [:D] Eikä ne edes mun mielestä painaneet/puristaneet vatsaa millään tavoin... Ultrassa vauvan mitat ilmeisesti keskikäyrillä, muuten paitsi vatsan ympärys pieni. Siis lääkärin mukaan pieni vauva tulossa, painoarvio nyt 2,4kg ja syntymäpaino 3 kg:n tienoilla?! Saas nähdä miten käy, kuitenkin yliaikaisena syntyy tammikuun lopulla ja painaa 4 kg...[:D] Vauva onneksi raivotarjonnassa. Pää alhaalla, vähän sivussa lääkärin mukaan. Kohdunsuu sormelle auki. Napanuoran verenvirtaukset hyvät. Kauheesti muuten ei lantion luita mittaillut/ tunnustellut, johtuisikohan vauvan koosta, jos kerran on pieni? Seurataan verenpaineita ja vointia...
Täälläkin viimeiset joulun ruokaostokset tehty, ja ostoskärryjen kanssa tungoksessa seikkailtu, voi hitsi sitä tungosta ja ihmisten määrää!!!! Mutta selvisin hengissä!!! [:)] Huomenna laatikoiden tekoa ja rauhoitumista jouluun.... Kuusikin jo laitettu ja lahjoja sen alle... Ensi vuonna saa muuten kuusipuut kyytiä näiltä nuppusilta [:D] Enään ei puutu kuin kinkku uunista...
Ei muuta kuin rauhallista joulua ja hyviä vointeja kaikille!

Neuvolapäivä täälläkin takana.
Kaikki oli kunnossa, paineet sun muut..
..ainoa asia mistä oltiin vähän huolissaan oli iso mustelma mun masussa,en todellakaan tiedä mistä se ois voinu tulla[:o]
Tänä aamuna sen itsekkin vasta huomasin..jos tulee lisää niin täytyy mennä lääkäriin tutkimuksiin.
Ainoa syy mustelmaan voisi ehkä olla että läppäri ois sen siihen painanu[8|] ?!!

Kolailin äsken ukolle parkkipaikan"puhtaaksi" että pääsee aamulla hyvin liikkeelle.Että oli homma!Lunta on niin paljon että sinne meinaa hukkua!
Ajelkaahan varovasti,ei tosiaankaan ole mikään helppo keli ajella..ellei ole neliveto alla[;)][:D]

Palaillaan[:)]

Neuvola päivä meilläkin takana. kaikki oli pikkuisella kunnossa ja massussa edelleen istuskeli peppu alhaalla. Hänellä ei taida olla kiirettä kääntyä tai sitten vain viihtyy paremmin tässä asennossa. Neuvola tätikin huomasi että pikkuinen painaa ajoittain minua todella päällänsä kylkiluihin.. Meitin äijän pää on siis täällä ylä massussa ja oikealla puolella kylkiluitten viekussa/päällä. välillä tuntuu tosi ikävältä.. Nooh katsotaan kääntyykö tuo meitin pikkuinen vai yritetäänkö sitten ensi viikolla kääntää. Se jää nähtäväksi. Meilläkin on aika 28. päivä ja odotan jo suuresti sitä..

Neuvolan jälkeen koitin etsiä kaupoista kenkiä mutta mistään ei tunnu löytyvän sellasia kenkiä joita voisi käyttää talviekenkinä ja niillä voisi rymytä metässä koiran kanssa.. :( toivottavasti löydän ne ennen joulua ettei tartte jatkaa tätä kotona oloa kenkä onkelman takia.. Metässä on reippahasti lunta ja siellä ei lenkkareilla pärjää..

Joulu tulee tosiaan.. Ja nopiaan.
Huomenna kaupoille tekemään ruoka ostoksia ja saas nährä löytyykö vielä jotain pientä kivaa.. Ite en oo lahjoja ostellut, paitti tietysti tulevalle isukille. Mummeille on kaikki ite tehtyä.. :) ja isomummille.

Olipas kiva iltapäivä / ilta! Käytiin miehen kanssa ensin syömässä ja sit leffassa katsomassa Avatar. Aika kului tosi nopeasti, vaikka oli kolmen tunnin leffa. [:)]

Meilläkin on harrastettu seksijuttuja ihan tähän päivään asti. Tyylit vaan vaihtelee kovasti! [:D] Jos ihan puhtaasti yhdynnästä puhutaan, niin meillä tuntuu toimivan hyvin tuo kyljellään takaapäin -asento eli "hyvin läheinen lusikka-asento"! [:D] Siinäpä ei masu paljon haittaa. Myös sillai onnistuu, että mies on kyljellään ja minä selälläni, niin et jalat on sen päällä / yli. Kuulostaa aika oudolta varmaan, mut toimii! [;)]

suvij:epäilen että olisko ollu finnintapanen sulla. itellä ollu kerran finni joka pahentu mätäpaiseeksi. Kiitos menkkojen ja raskaan hikisen muuttopäivän siihen samaan syssyyn nii meni mätäpaiseeksi.

Mielenkiintoista toi mustelma..ettei olis vaa masunahka venyny ja samalla jonkun pienen verisuonen katkassu? Itellä o kaks mustelmaa masussa...luulin eka että olisko se ultralaitteen tekosia mutta sitten kekkasin että hitto juuri niihi kohin pistin insuliiniä että ompa sitten pikkusen verisuonen puhkassu se neula.

Mulla olllu kyllä tukala päivä. Koko ajan supistanu ja napakasti. Välillä tuntu että onko tässä supistuksessa yhtään väliäkään kun koko ajan kova masu ja veti ja iha kuin olis krampannut. käytiin viemässä lahjoja nii autossa istumisen jälkeen kummatkin nivuset kipeät ja meinaa puuduttaa jalkoja ja SUPISTAAAAAAAAA...nyt vähä rauhottu ku istun tässä koneella mut heti ku vaihan asentoo alkaa supistamaan..samoin tekee tuolla makoillessa..pikkasenkaan ku joutuu jännittää kroppaa nii heti supistaa. Onneksi ei oo silleensä kipeitä mutta ilkeen tuntusta kyllä. Kaupassa käytii pikaseen niin siellä piti jäätelötiskin eessä vähä aikaa huilailla ja hengitellä kun alkoi supistamaan niin että sattu nahkaan..joka suuntaan kiristi, krampin tunnetta ja erittäin inhottavaa kovuutta. vähä vihlokin mutta meni sitten pienellä huililla vähä helpommaksi että pääs autoon istumaan. Miettiny että käviskö huomenna käyrällä vai ei vai soittasko synnärille ja kyselis et mittee tää on vai mittee mutta taidampa unohtaa asian ku nyt alko vähä kuitenkin jo helpottamaan. mutta todella todella tukala päivä ollu jo enne autoon istumista. HUOH.

mutta tavan päivystyksessä taidan kyllä huomenna käydä...nokka nii tukossa ettei järkee enää ollenkaan tässä...ku ei liiku toi räkä tuolta poskionteloista minnekkään....

SuviJ: mullaki oli n kk sitte tommonen patti, lopulta puristin sen finnin tapaan, ja yöks, sieltä tuli ällöö valkosta limaa vaikka kuinka [:'(]. Mä luulen, että se oli ihon alle kasvanut karva, koska sieltä puristettaessa tuli samalla ulos pitkä karva [:'(][:'(][:'(].

Ootteko muuten käyny lukemassa joulukuisten synnytystarinoita? Aivan mieletön oli PaulaMaijan tarina (sivulla 26), nainen oli pikasynnyttänyt kotona sohvaan nojaten ja nuoret ambulanssipojat olivat huuli pyöreenä ihmetelleet, että mitähän tässä ny pitäis tehä... Nainen ite oli kokoajan kuunnellu omaa vaistoaan ja synnyttäny täys luomuna, vauvalle pisteet 10-10-10. Huikeeta. Tulee tippa linssiin pelkästä ajatuksesta.

Takaisin