Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti vinkistä Freya! Kävin just lukaseen ton kyseisen synnytystarinan. Aika huimaa... Vaikka loppu hyvin, kaikki hyvin. [:)]

tosiaan aika hurja tarina.. huh.. mut loppu hyvin kaikki hyvin.. saattas siinä jäädä itellä sormi suuhun, jos noin kävis...
täällä on -5C ja lunta satelee.. Neuvolaan ois tarkotus tästä lähteä puol kymmeneks ja sit serkulla käymään sekä kummilla.. sit pääseekin kotia rauhottumaan ja yhen kaverin ois tarkotus tulla käväsemään iltasella [:)] huomenna sitten aatto ja aaton touhut..

mamalle paljon onnea!!!!!
freya: mä kans repeilin tota sun kauppakertomusta. mua kans niiiiiiiin ärsyttää tönivät ihmiset, vaikken oiskaan raskaana. saati sit nyt. tuntuu et jotkut kattoo suoraan kohti ja mahaan ja silti pitää tönästä. stana!

mulla kans takana neuvola ja lääkäri.
pissa puhas.
verenpaineet normit.
painoo tullu vajaa kilo/vko.
sf-mitta 32.
sykkeet hyvät 140.
liikkeet ++. kai ny toinen hermostuu kun tökitään ensin päältä ja sit vielä sisältä suoraan päähän! [;)]
pää eellä siellä ollaan tulossa.
kohdunkaula pehmennyt (kuulemma ihan hyväkin tässä vaiheessa), kiinni ja 3cm.
elikkäs normisti mennään keskikäyrillä, muksu on kuulemma normaali-keskikokoinen ja mun lantio kuulemma myös normaalikokoinen eli pitäis synnytyksen sujua senkin ihan normaalisti.[:)] oon aina ollu joka asiassa siinä keskellä ja normaalisti.

ja seksi. niin mikä? täällä on ollu hiljasta ku huopatossutehtaalla jo piiiiiiitkän aikaa. mies pelkää satuttavansa mua ja muksua. mulla ei aiemmin ollu haluja mitenkään kauheesti mut sit ku niitä olis, niin toinen ei suostu. kele. toivotaan sit vaan et sitä palautuu synnytyksestä mahd pian ja hyvin niin pääsis taas hommaileen. välillä vaan tuntuu et onko vika mussa ja enkö oo tarpeeks haluttava (mies kieltää nämä ajatukset täysin!) kun ei kelpaa. no, ei se kauheen hyvältä viimekskään tuntunu, eikä se helppoo ollu ku rupes supisteleen ja jalat kramppaan, vähän sattukin. ja pienikin kääntyminen tuntu maailman vaikeimmalta tässä valaan olomuodossa. ehkä sit ens vuoden puolella taas...

mut nyt pitää mennä tekeen kaverin joululahja valmiiks että sen saa antaa joulupäivänä. muuten on kaikki joulujutut valmiina. (muutama paketti pitää paketoida vielä.) eli täällä vaan sit löhöillään ja rentoudutaan, syödään, juodaan glögiä ja nautitaan. jos en tänne eksy enää ennen joulua, niin:

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!!! ottakaa rennosti ja kohta saadaan kääröt sykkyyn!

toivoo: pupunen ja möksy 35+3

Täällä nyt sit taas neuvolassa käyty.
Pisu puhdas, tätsy anto mulle niitä tikkuja myös kotiin, et saan kotona seurailla
verenpaineet, no, ihan jees
vauvan syke pilvissä, mut niin se on koko ajan ollukkin ku pikkunen liikkuu..
mulle on tässä reilussa viikossa tullu painoa lisää aika perhanasti.. Ma-ma oli 1,6kg ja nyt ma-ke 1kg.. Miten voi paino nousta 2 päivässä kilon??????? no, oon mä kyl aika turvoksissa.. sitä se kuulema on, mut silti... huh
maanantaina taas treffaileen terkkaa, mikäli ollaan yhtenä kappaleena.. vähän se povaili, et saattaa tulla muksu maailmaan tän vuoden puolella... saapi nyt nähdä sitten...

Olo todella huono. päähän koskee, oksettava olo, ei saa menemään oikein ruokaa alas ku tuntuu heti että tulee ylös..pikkunen tunkee persettään mun masulaukkua kohen. Kävin neuvolassa hakemassa noita sokeriliuskoja nii mittas veren paineet ja vasta kolmannella mittauksella oli normaalit paineet.. että olo on huono nii näky paineissa. Pääkoskun lisäksi koskee niskaan joten siitä varmaa johtuu pääkipu ehkä. Pissiä ei voitu kattoa ku ei ollu mitä antoo. Kivut alavatsassa o kuulemma mitä ilmeisemmin kohdun suun pehmeämisestä ja aukeamisesta johtuvia ja siitä että viakka vauva työntää itseään ylös nii se on tainut alkaa myös tunkemaan itteään alas. Sano vaa että jos tää pääkipu ei hellitä panadolilla ja olo on muutenkin huono nii käydä sitten tarkistuttamassa kysissä. Mut jospa se tästä helpottas...

Litran pullataikina olisi oottamassa leipojaansa... hitto ku kerkesin tehä sen enne ku olo huononi näin huonoksi.. jos se pikku torkuilla menis ohi ja sitten leipois...

Moikka!!

Hurja oli se synnytystarina, ite oisin samassa tilanteessa varmaan vaan porannu ja uikuttanu avuttomana!!

Tänään käytiin ultrassa ja lääkärillä. Natiainen oli 2,9 kiloo ja ylivilkas! Merkkas lekuri korttiin kolme plussaa liikkeisiin!! Verenpaine oli 97/68 ja pissassa oli valkuaisia. Se epäili et valkovuotoo humahtanu sekaan tms, koska ei mitään oireita mistään oo. Ja jessss, painoo ei katottu!!! Seuraava neuvola on sitten maanantaina, ei varmaan paljoo nouse kilot kun joulun mässää kaikkia ihania ruokia, laatikoita ja kinkkua ja konvehteja ja ja..!!

Jeps, nyt viä pari liinaa silittään ja sit en tee enää mitään! Kohta mennään jo savusaunaanki ja sit vaan tunnelmoidaan! Hyvät joulut kaikille!!! Hih, kerranki ei oo ongelmaa etteikö jaksais syödä jouluruokia!!

Jäin miettiin tuota SuviJ:n mätäpaisetta.... mulla nimittäin kans tossa mahan alapuolella nivusen vieressä kipiä patti/paise/alue[&:] , varsinki aamulla hellänä ku nousee ylös. Lääkäri meinas että kudosturvotusta ??, meinas että pitää synnytyksen jälkeen tarkastella uudestaan jos ei oo hävinny. Ilmaantu varmaan kaks kuukautta sitte. [&o]

Joo ja täällä ei kanskaan nukuta yöllä, viime yönä heräsin puoli kahelta (yleensä saanu nukkua johonki kolmeen tai neljään) eikä sen jälkeen saa enää unta, pyörii vaan sängyssä. On kait sitä melko zombie kohta ja todellakin - miten sitte ku vauva syntyy.....

Täälläkin on tänään käyty neuvolassa. Oli tälläkertaa joku sijainen sielä, ja oli muuten paljon mukavempi, kuin oma terkka! Turvotus jatkuu täälläkin.. Huh, huh! Terkka sanoikin, että sitä esiintyy paljon herkemmin näin loppuraskaudesta.

Elikkäs tämmösiä juttuja:
Turvotus: +
RR: 120/70 (Yläpaine noussut hurjasti viime mittauksen! Mutta kuitenkin erinomainen lukema, kuulemma!)
Pissa oli puhdas!
Hemppa oli NOUSSUT! Tällä kerralla se oli 116! (Viimeksi 104)
SF-Mitta: 32
Syke +, Liikkeet ++ ja muksu raivotarjonnassa [:)]

Terkka kokeili vauvan asentoa, ja sanoi että pää on mennyt todella alas. Hyvä hyvä. [:)]
Ens viikolla sitte äippäpolille synnytystapa arviointiin! Jee [:)]

Meillä pistettiin täällä lahjat kuusen alle, ja käytiin viimoisilla jouluostoksillakin! Katselin myöskin huomisen TV tarjontaa, ja harmistuin kun H.C Andresenia ei ollut?! [:-] No, lumiukko ainakin tulee!

HYVÄÄ JOULUA!!!! [:)]

Täällä käytiin eilen neuvolassa, kaikki ok.
Parina yönä on vaivannut aivan tolkuton närästys, joka on vienyt yöunetkin. Makuullaolo on mahdotonta kun vatsahapot tunkee suuhun, polttaa, kirvelee ja oksettaa. [:'(]
Tänään kävin ostamassa Rennietä jos niistä edes jotain hyötyä olis.
Uusi tilanne sikäli, että ilman raskaanaoloa en edes tietäisi miltä närästys tuntuu, se kun ei koskaan muulloin ole vaivannut.

Vauvalle on kaikki valmiina, vauva-kassin pakkasin varuilta eilen jos sattuisi niin että nyt joulu-lomilla alkaisi tapahtumaan kun pyhät vietetään anoppilassa. Sänkykin on laitettu valmiiksi ja eipä tarttis enää muuta kuin vauvan tulla, saa nähdä kuinka kauan antaa itseään odottaa.
Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin aikaa voi vielä mennä, esikoinen kun syntyi rv. 41+5 ja kuopus rv 41.
Tää mamma kun alkais olla niin valmis jo. <3

Joka tapauksessa, oikein ihanaa Joulua kaikille tammi-mammoille! [:)]

Onnellista Joulun aikaa kaikille!! [:)]

Käytiin tänään tutustumassa synnytysosastoon ja synnyttäneiden osastolla katsottiin video ja  kurkistettiin perhehuoneeseen. Synnytysosasto oli tosi tunnelmallinen ja hämyisä, saattoi toki johtua tästä joulunajasta mutta tykkäsin, että helpotti kyllä jännitystä nähdä etukäteen, miten mukava paikka kuitenkin se voi olla. Ammehuonekin on, jospa sinne pääsisi.[:)] Kätilö oli tosi rento ja mukava. Vauva kyllä mellasti ihan koko ajan, liikkui ja potki ja kun kätilö kertoi kivunlievityksistä niin mulla oli justiin ihan mukavat juilinnat menossa lantiossa... Nytkin näköjään on taas sitä samaa, illan olikin vähän rauhallisemmin vaikka söin piparitaikinaakin..[:D]

Supistukset tuli kyllä varmaan siivouksesta, aamulla imuroin ja kokosin muovikuusen (oikea olis kyllä paremman hajuinen!) ja säädin lastenvaunuja. Saatiin lainaksi Brio Novat, joissa on pehmeä koppa. Miinusta vaan, että sadesuoja puuttuu, samoin tavarakori!! Millä minä nyt kauppakassit raahaan... Pitää tehä joku oma patentti [8|] Turvakaukalo meillä on Britax (Römer) baby safe, siihen jos jostakin halvalla löytäisi Britaxin matkarattaat, niin olis kevyet shoppailuvaunutkin [;)] Ne kun saa kytkettyä yhteen.

Maanantaina pyysin ottamaan hempan ku ei ole otettu pitkiin aikoihin  neuvolassa, no se oli huippuhyvä 135. Ei tarvi enää mitata.. Painoa oli tullu yli 2 kg/viikko!! [8|] Mutta nyt oli jo turvotustakin + niin että ehkä se on sitä.. Täti kysyi ootko syöny suolasta.. no pitsaa ed. iltana.. Jouluruuista tulee varmaan taas sama lisäys [:D] SF oli kasvanu sentin, on 34.

Hmm. Imetysliivit on vielä ostamatta. Oliskohan ne välipäivinä alennuksessa??

Onnea kaikille vauvan jo saaneille!

Sape: mulle tuli patti viimeviikolla, tais olla torstai, kun huomasin suihkun jälkeen sen, perjantaina oli arka ja punoittava sitten lauantaina kipeyty ja sunnuntaina tosi kipiä, että rupes vaikeuttamaan kävelyä. Tiistaina oli neuvolalääkäri, joten odottelin kipiän patin kanssa siihen, ja lääkäri tuumas samantein, että punkteerataan tässä ja nyt, tai viimeistään huomenna. Päädyttiin samantien ratkaisuun, jottei patti pahentuisi entisestään ja sit ei tulis lisävaivoja selkään linkkaamisesta yms.
 Mietin et voisko hormonit olla syy moiseen pattiin.. eilen illalla kun avasin neuvolassa laitetut sidokset, oli erittänyt jonkin verran, mutta varovaisesti puristaen mätää sieltä vielä kuitenkin tosi reilusti tuli, mutta hyvä et puhdistuu! Oon laittanut "haavaan"  hoidoksi :mepilexiä, mesofteja möyheästi sekä meporen, riittää hyvin kun 2x vrk vaihtaa ja vedellä huuhtoo sekä puhdistaa, aamuin illoin, niin ei tule läpi.. näyttää kyl nyt ihan siistiltä.

Tänään ruokaostosten yhteydessä ostettiin vauvalle pampersit, vanupuikot, vanulappuja, kosteupyyhkeitä yms pikkutarvikkeita..
Mistä tietää rintakumien oikean koon? tuolla cittaris luki paketissa 24mm ja olivat ainoat, ettei valikoimaa ollut; en siis vielä niitä hankkinut..

Meillä ei täällä ole synnytystapaarviota tai kokoarviota.. :/

Nyt on koti joulukunnossa, kinkkua uunista odotellessa.

Aivan ihanaa ja rauhallista joulua kaikille mammoille, masukeille, vaaveille ja koko perheille [:)]
Nautitaan ja rentoudutaan... Joulupukin kuumaalinjaa odotellessa

JOULUAATTO!!!!!!! [:)] Kuuntelen joulumusaa radiosta ja fiilistelen:D heräsin vessaan eikä tietenkään uni tullut enää!
Tänään alkoi meillä myös 37viikko jo!!! Ja mä ku pelkäsin et tää lapsi tulee joskus viikolla 27 :O hehe ihana tunne ku ollaan jo näin pitkällä! Kunhan nyt ei tänään tulisi, sais juhlia aaton rauhassa!

Tulen varmaan vielä tänne lueskelemaan ja pyörimään mut nyt:
IHANAA JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE MAMMOILLE PERHEINEEN!!!!!!!!!!!

Hehe toi oli hyvä toi olkaa paksuja!!! Sitä varmasti olemme [:)][:)][:)] Alan leipoo torttuja ja koht ulkosaunan lämmitykseen! Testattiin se eilen ekaa kertaa, ai että oli tunnelmaa!!!
Mun perhe tulee tänne parin tunnin päästä joulunviettoon, on sit koirien hoitajat valmiina jos tulee lähtö [;)]

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille mammoille!![:)] Herkutellaan ja nautitaan rakkaiden seurasta [:)]

ihanaa joulua kaikille ja onnea kayliekselle synttäreistä myös! paksuja totisesti ollaan, vitsailin jo täällä, että kattokaa vaikka, söin koko kinkun [;)].

Takaisin