Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei käy hyvin onnenlahjat. Onneks soitin työkkäriin.. olin unohtanut toimittaa äippäloma päätöksen sinne... hups.. no eiku auto kaivamaan lumen alta ja lämpöön ku ei oo 4 päivää ajeltu sillä...supistaa...mies töissä.. eikä tuo hemmetin liitto antanut palautus päivään lisä aikaa...eli sain viime perjantaina liitosta lisäselvityspyynnön ja pitäs olla 26,12 mennessä palautettu. viimeksi jouduin oottamaan palkanlaskijan tietoja kuukauden vaikka joka viikko soitin ja kiirehdin. Eli sano mulle vaa että sun pitää sitä palkanlaskijaa kiirehtiä...ei auta muu kuulemma. ON PERSEESTÄ KOKO TOUHU. Pomo kyllä hoitaa ehkä hommansa ajoissa...pistin äsken sille viestiä että jos viittis pyytää se palkanlaskijalta nii tulis ehket nopeampaan...Ota tosta selvää...työkkärin homma o sillä selvä kuha auton saan liikenteeseen ja käyn siellä mut toi toinen pää huoh...

Olipa työkkärikin rössinyt...niiden olisi pitänyt tehä lausunto minusta liittoon JO lokakuussa nii sitä ei oltu tehty ollenkaan minnekkään ei ees kelalle....

Tänään petti hermot kaupassa. Olin nostanut ostoskorin "käsikynkkään" ja lyllersin tuttuun hitaaseen tapaan. Mun vieressä oli jotain teinejä höpöttämässä ja me tukittiin koko käytävä (sen 2 sekuntia, joka näköjään oli liikaa). No eiköhän sieltä välistä änkee joku kiree vaihdevuosivammanen ämmä ja tuuppaa sen mun ostoskorin suoraan mun mahaan. Mä hermostuin ja sanoin, että et viittis töniä kun oon raskaana. No se kiireinen nainen ehti jo muutaman metrin päähän siinä ajassa ja käänty sitte ympäri ja ei mitään anteekspyyntöjä vaan alko selittää jotain puolustukseks. Mä en jaksanu yhtään kuunnella semmosta ja huusin sille, että "Mun maha lähtee kahden viikon sisällä, entäs sun??!" Ja sitten vielä "Saatana!" sinne perään. Hävetti vähän... mutta ottaa pannuun edelleen.

No onpas ollut törkeä lääkäri sulla Elegia! [>:]

Voi jummi, kun säpsähdin tuossa hetki sitten kauppareissulla. Kun niitä tiukkoja supisteluepisodeja on tässä taas viime päivinä ja öinä ollut, niin eikös sitten äsken kaupassa, kun aivastin, niin jotain oikein holahti pikkareihin! Ja mä jo aattelin, et no ni nytkö tuli sit lapsivettä! Noh, tulin sit pikasesti kotiin ja kai se sitten "vaan" oli pissaa (noloa?! [:o]). Tai ainakaan ei mitään ole sen jälkeen tapahtunut... Mut kyllä tuo pikku-ukko on niin alhaalla tuolla, että ei ihme jos ei meinaa enää rakkokaan pitää...

Tervetuloa joukkoon Hiawatha! [:)]

Elegia; onpa sulla ollu ankee käynti polilla... [:@] Aika epäammattimaista huomautella viimeisillään raskaana olevan naisen vatsasta...! Toivoin että ne ois tehneet sulle sen synnytystapa-arvioinnin ja arvioineet vauvan kokoa ja kertoneet jotain muuta fiksua, esim. verenpaineiden vaikutuksesta synnytysajankohtaan. Mulle tänään neuvolassa sanottiin että saatetaan käynnistää ennen laskettua aikaa just niiden korkeiden paineiden takia. Mutta se selvii vasta 30.pv siellä polilla - TOIVOTTAVASTI. Mä en kyllä päästä ketään opiskelijoita tai harjoittelijoita tekemään sisätutkimusta, se koskee ihan tarpeeks että yksi ammattilainen sen tekee... [:o] Paineet mulla oli tosiaan koholla neuvolassa (n. 150/100) mutta koska ne on kotona olleet ihan ok niin siihen ei puututtu. Proteiinit oli ihan minimaalisen vähän koholla niin vien aamulla uuden näytteen ja samalla ottaavat labrassa verikokeen (hepatoosiepäilyn takia). Meneehän se joulu näinkin... [:D] Olo on kyllä kaikin puolin hyvä, välillä tuntuukin etten ois edes raskaana. Päivittäin käydään kävelemässä puolison kanssa monen kilsan lenkki, kaupoilla normaalisti ja yöt nukun paremmin kun hyvin. Sf-mitta vähän huolestuttaa, se on nyt ollut kuukauden ajan 30cm ja tänään neuvolatäti (taas uusi sellainen) mittas 29cm. Sanoi kyllä että ei mitään syytä huoleen, vauva on vaan vaihtanut asentoa tai mennyt alaspäin. Toivon tosiaan että hän olisi oikeassa! Neuvolakortin käyriltä kun olen jo tainnut tipahtaa...

Sisko 2v poikansa kanssa oli käymässä viikonloppuna, on ne pienet vaan niin mahtavia! Oli niin huvittavia juttuja pikkuherralla että niissä riittää muisteltavaa vielä pitkäksi aikaa... [:)]

Tänään oli sitten synnytys sairaalaan tutustuminen  ja siellä kierreltiin ja kuultiin erillaisista  synnytyksen alkamisista, synnytys vaihtoehdoista, puudutuksista, imetyksestä. Käytiin kattomassa synnytyshuonetta ja sitten mentiin kattomaan vauva osastoa ja siellä nähtiin pikkuinen vauvakin, Vuorokauden ikäinen nyytti ja näytti todella pieneltä, vanhemmat olivat ilosia ja äiti hyvävointinen.
Kohta miellä kaikilla on omat pikkuiset! :) Todellisti todella tilannetta..
Oi voi suloisuutta, elämän pientä ihmettä.

Viime päivät on ollut todella kipeä olo, selkää ja mahaa särkee (supistelee..)
Mietinkin jo ettei vielä saa olla synnytys lähellä, en ole nimittäin yhtään valmis.
Pikkuinen tuntuu olevan vieläkin peppu alaspäin ja en ole mitenkään valmistautunut perätila synnytykseen, tuntuu pää edelläsynnytyskin todella haasteelliselta, joten jos tuo pikkuinen päättää jo tahtoa ulos saa kääntyä ensiksi.!! Ensi viikolla meillä on vasta aika synnytyssairaalaan jossa pikkusen tilaa katsotaan ja ehkä koitetaan kääntää. Sitten ollaan taas viisaampia ja ehkä on jo sovittuja aikatauluja tiedossa. Olen koittanut nyt asennoitua sektioon, joka on hyvin mahdollinen tapa meitin tilanteessa saattaa pikkuinen maailmaan.. Huomenna neuvola ja täytyy sitten neuvola tädin kanssa jutella näistä jutuista.. Tuntuu jotenkin että ollaan näitten ajatusten kanssa ihan kahdestaan mieheni kanssa...

Irium Onko sulla jo sovittu päivä tiedossa? oot selvästi päätynyt sektiion.
Kattelin että ollaan aika samalla viivalla ajallisesti, mut mulla ei tosiaan oo viel mitään tietoa..

jaica Ei mulla oo sovittua päivää, muttakun oon niin pienikokonen niin ei sen pikkusen kääntyminen oo enää mahollista :i mulla on 28.12 hyvinkään sairaalassa synnytystapatutkimus mutta oon tosi epäileväinen, että saisivat sen tosta vatsan päältä käännettyä. Pienikin riehuminen tuntuu siltä kun se katkois kylkiluut niin en tiiä sitten että pystyykö kääntymään. Sen näkee viikon päästä [8|]

Tänään taas pikainen käynti neuvolassa: Eipä kummemmin muutoksia missään arvoissa. Hb 126, verenpaine 117/68, Painoa tullut vajaassa viikossa 300g, sf mitta aleni sentillä nyt 30cm ja viimeks 31. Kuulemma normaalia ja johtuu sitä et siirtynyt alaspäin. Pissa puhdas. Neuvolan täti meinas jo kyllästyä kun pikkuisella oli niin kova jumppatunti menossa et ei meinattu sydänääniä kuulla ollenkaan. Totesinkin jo että luulis sydämen lyövän ku noin painelee karkuun. Välillä jostain ihan kuin maan alta kuului pientä jumputusta. 145 saatiin kumminkin sykkeeksi.

Sit soittelin taas tyksiin siitä uudesta ultra-ajasta. Ja yllätys yllätys olivat unohtaneet minut taasen kokonaan!![:@] Ei kuulemma lääkäri joka viimeks mun kanssa oli puhelimessa ni ollut antanut kenellekään tehtäväksi antaa mulle uutta aikaa...! Mut kätilö joka puhelimessa nyt oli oli oikein mukava ja sanoi että hän tunkee minut johonkin väliin koska pakkohan se katsoa on joten sain ajan viikon päähän maanantaille. Eli jos ei siihen mennessä ole ketään ulos putkahtanut niin sitten taas arvioidaan että tehdäänkö sektio vai ei.

Nyt on alkanut tänään tulla taas uusia kiputiloja. Häntäluun seudulla ollut koko päivän sellanen "kipu". Ihan kuin siihen puhallettais todella kuumaa ilmaa mutta se osuu vaan ihan häntäluu tienoille. Ja monta kertaa on joku yrittänyt työntää puukkoa pillusta sisältä ulospäin[:'(] mut sen saa onneks loppumaan asentoa vaihtamalla. Oliskohan lähdön merkkejä??? Ei varmaan tänään eikä huomenna mut jos tuliskin jouluvauva?

Kävin ostamassa tänään vauvakirjan [:)][:)]johon kerätään tapahtumia lapsen elämän ajalta. Täytyy alkaa sitä vähän tutkailla mitä sinne jo vois kirjoitella!

Yamacraw, minkälaisen vauvakirjan ostitte? Meillä on se Mauri Kunnaksen, innoissani oon jo täyttäny odotusajan sivut, liimasin jopa raskaustestitkin siihen [:D]
Mä olisin halunnu sen kulta-aika lapsuuden kirjan, sen vanhanaikaisen mut miehen mielestä se ei ollu kiva. Päädyttiin siis Kunnakseen. Se on kiva ku siinä on juttua sit monelle vuodelle eteenpäin. Pitää vaan muistaa kirjotella siihen [;)]

Mä hoidin joulun ruokaostokset tänään prismassa.Luulin ettei ole paljoa porukkaa...huh huh olipas sittenkin! No mut suht kivuttomasti meni vaik kärry oliki täynnä kamaa. Yks mummeli päivitteli et miten mä saan noin isot kassit kannettua kun on vauva mahassa ja kaikkee [:)] Mä olin varannu pulkan autopaikan viereen ja siitä sit kätevästi vedin pulkalla eteisen matolle asti ruokakassit! hätä keinot keksii [;)] Mut kylläpä oli uuvuttava reissu, puuh nyt en jaksa enää mitään tänään. Onpahan kaapit täynnä ruokaa ja voi aloittaa joulunvieton vaikka heti, ei tartte enää mennä ruuhkiin ku lahjatki on jo hommattu kaikki.
Tänään tulee kasilta lastenklinikoiden kummien joulukonsertti, ajattelin katsella sen. Ihania ovat ne ihmiset, jotka sinne lahjoittavat, niillä rahoilla meidänkin poikaa pian hoidetaan <3

Minto: Täältä löytyy sama Kunnaksen vauvakirja ja paljon on kans jo kirjoiteltu! Täytyy tosiaan muistaa kirjoitella sitten vaavin syntymän jälkeenkin. [:)]

Boobseista on tullu melonit!! [:D] Ja tämä tollukka osti pari viikkoa sitten imetysliivit samaa kokoa mitä aina ennenki..... tyhmätyhmätyhmätyhmätyhmä minä! Viikon päästä synnytystapa-arvio - jänskättää.
Kaupungilla piti kävästä vielä tänään vaikkei sinne kyllä mitään asiaa enää ollukkaa, mutta tulinpa siihen tulokseen etten ihan vähällä sinne tungokseen enää lähekään (oli joku muuki vielä liikenteessä!). Jospa tästä alkas rauhottua ja nauttimaan joulun tunnelmasta....

[font="Trebuchet MS"]Hipsuttelee pikkutonttu,
joulumieltä kuljettaa,
sytyttelee kynttilöitä,
tuoksuttelee pipareita,
piiloon pistää salaisuuden,
joulutähden ripustaa.

Toivoo pieni joulutonttu
lämpöä ja rakkautta
mieliin niin kuin tekoihin,
hiljaisuutta pysähtyä,
kuulla joulu sydämin.

Ihanaa joulunaikaa kaikille!

Iloisia uutisia... Meillä täällä pikkuinen, mutta sitäkin terhakampi poijan tirppunen eli painoo on 2245g ja pituutta 46cm Pisteitähän tämä uljas ja komea yksilö sai 9,9,10... Syö vielä ihan hyvin ja hengittelee niin kuin ison ukon kuuluuki.. [:D] Ja äityliinikin voi ihan hyvin...

T:Onnesta mouree isukki.. [:)]

Minto: mä mietin pitkään otanko sen kunnaksen kirjan ku ne on niin ihania ne kuvat. Mut sit päädyin nalle puh versioon kun siinä ei ole kun ensimmäiselle vuodelle jutut nin vois tulla ehkä täytettyä koko kirja. Laitoin tänään jo ekalle sivulle vanhempien tiedot ja sitten ultrakuvat myös. Mun äiti kans joskus aikoinaan aloitti kirjan tekemistä mut sillä jäi se kesken ja mua on aina harmittanut se kovin. Joten mä yritän paikata tilanteen tällä kertaa.

Kinkkua kinkkua!! Keitettiin ja ruskistettiin jo kinkku kun teki niin mieli!! Kylä on hyvää. Ens yönä saa sitten rampata vessassa varmaan 10 kertaa kun janottaa niin perhanasti.

Freya, nauroin ihan kippurassa sun kauppareissulle! Itteeki ärsyttää ihan törkeesti noi kaupassa tönijät sun muut, ja osaisin jotenki niin elävästi kuvitella itteni samaan tilanteeseen huuteleen noi samat jutut!! Helvetin ärsyttäviä, itsekkäitä ihmisiä, eikä tuu ees ekana mieleen pyytää anteeks! Huomenna äkkiä aamusta ruokakauppaan ja sitte joskus ens viikolla seuraavan kerran, hyi ku siä on kauheeta ku kaikki tönii ja tuuppii ja koittaa ite lyllertää seassa ja varoo mahaansa ja sitte supistelee jne..

Kohta on joulu!! Huomisen ku jaksaa viä hosua niin sitten alkaa joulunvietto! Keskiviikkona päästään lekurikäynnille ja ultraan ja illalla savusunaan eikä tarvi tehä enää mitään! No, italiansalaatti ja rahkakakku mut ei muuta. Teen ne heti aamusta ni saa neki alta pois. Niin, ja kinkunpaisto, mutta sitä odotellaan jo kuola poskella..

WOHOOOO Mamalla on vauva jo!! IIIHANAA <3 Onneka koko perheelle!!! Tuuhan pian kertomaan kuulumisia [:)]

Onnea Maman perheelle [:)] ihanaa!!! Jouluksi varmaankin pääsette kotiin!

Mulla on kans ostettuna tuo Nalle Puh vauvakirja.. En silloin ollut törmännyt tuohon kunnaksen kirjaan.. Mutta Nalle Puh on kyllä kova sana [:)] täytelly sitä oon vähän. Mitä nyt osannu sinne kirjoittaa.. Aattelin et ehkä ostan sellaiset isovanhempien kirjat mun ja siipan porukoille.. nekin on aika kivat...

niin joo, ja tuosta kauppa reissusta tuli mieleeni.. Olin myllyn tiimarissa viime viikolla ja asioidessani kassalla yks eukko seiso ihan kiinni mun selässäni, helvetilliset valokuvaalbumit sylissä ja "hakkas" niillä mun selkääni.. Siis jonossa ei ollu kukaan muu ku minä ja se eukko. Minkä ihmeen takia pitää seistä ihan toisessa kiinni ja tuuppia ostoksilla????? En ymmärrä!!! Mä sanoin sil, et "viittiks oikeesti olla tönimättä".. Jotain se siihen yritti mutista.. En jääny kuunteleen... ärsyttää tuollaiset ihmiset..

Lallalaa hereillä taas! Jo kuudesta lähtien.... [:@] Selkä on niin perhanan kipee että jokainen käännös ja liike herätti yöllä..Tästäkö ne unettomat yöt sit alkaa?!?! vauvaki sit valvottaa..koska saa nukkua kunnolla!!!!!!
Siis niin turhauttavaa herätä näin aikasin ku ei oo kummempaa tekemistä päiväksi.. Mies lähti just töihin, odottelen häntä kotiin jo, ei mulla oo ooteltavaa ku viiteen asti [:D]
No, kohta täällä on taas muutki hereillä! olis niin ihanaa nähdä jo kuvia syntyneistä tammivauvoista <3

Elegia, ihanan kiltti mies sulla <3 pelasti edes osan aamusta!
Se on hirveetä jos ei oo maitoa!!! ite käytetään kahvissa molemmat maitoa.. mä oon nykyään aina varannu kaappiin laktoosittoman maidon mis on päiväystä pitkälle, pahan päivän varalle on sit ees jotain.

Meidänki piskit on yleensä öisin hiljaa, ovat tottuneet uuteen taloon hienosti. Mut sit välillä jos ne tepastelee täällä ni mä herään samantien..toinen on koiran oksennusääni johon reagoi heti. Toinen koirista just pari yötä sitten yrjös kuuden aikaan ihme risukasan portaille.. ne syö koko ajan noita keppejä tuolt ulkoa[&:]

mä ajattelin nyt kokeilla, et tulisko uni. Oon syöny hyvän aamiaisen ja pyykit pyörii täällä kans. Nyt vähän nukuttais siis..katotaan tuleeks siitä mitään, tuskinpa... [:'(]

Takaisin