PrinsessaK! Mullakin alkoi napsahdella alapäässä viime su-ma yönä! Tuntui ja myös kuului.. Samalla myös tuli uusia kipuja, vihlontaa ja juilimista kun vauva punki itseään lantioon. Eli niin ne vaan poksuu ne luut ja liitokset, kun pieni raivaa tilaa itselleen.. [:)] Ja yöllä paukutteli selkään, potkiko lie, niin luulin mutta tänä aamuna huomasin, että se paukuttelu taitaakin olla HIKKAA? Vai miltä teistä muista tuntuu vauvan hikka? Semmosta parin sekunnin välein tulevaa poksumista, joka kestää ja kestää...
Tiistaina olin lähes varma että nytkö se sitten on menoa, kun ne alapääkivut ja supistukset vaan jatku ja oli aika tiheitä parin tunnin ajan. Olin ihan kipeä ja poikki. Sitten menin alkuillasta petiin ja nukuin muutaman tunnin, niin helpotti! Ei sentään ihan vielä tarvinnu mennä! Keskiviikkona neuvolassa terkkari kokeili, että nyt se taitaakin olla sitten kääntynyt pää alaspäin se meidän vauva! Ei kuitenkaan perunut äitiyspolin aikaa, kun oli se lantion mittausjuttukin. Ja minä en kyllä luottanut siihen neuvolan tädin arvioon.. =)
Mutta tänään käytiin rakkaan mieheni kanssa äitiyspolilla, kuunneltiin sydänääniä (ja liikkeitä) ja seurattiin supistuskäyrää paperilla (yksi kunnon supistus tuli n. puolen tunnin aikana). Sitten lääkärille, joka totesi heti päältä päin, että kääntynyt tämä lapsi on =) (Jaicallako se oli myös vauva vielä "nurinpäin", näköjään ne voi vielä itsestääkin kääntyä!! Ai ja Yamacraw myös, mutta sulla onkin viikkoja jo hurjasti enempi. Mutta rohkea nainen, kun haluat synnyttää kuitenkin alakautta, nostan hattua!) Hassua, että se nuori mieslääkäri viime "lääkärineuvolassa" sanoi mulle, että vauva on poikittain, sitten kokeili sisäkautta, että jotakin täällä tuntuu, mutta tuskin on pää. Ja sitten oli neuvolatädin mukaan laittanut koneelle vaan, että perätilassa on! Ja ei mitään muuta kommenttia... Se oli aika nuori lääkäri, varmisteli terkkarilta, että miten tämä lähete käytännössä menee... [;)]
Mutta nyt äitiyspolilla oli aivan ihana lääkäri, ja kokenut kaikesta päätellen. Kohdunkaula oli lyhentynyt yhteen senttiin! Ja kuulemma "puolipehmeä"... eli varovasti täytyy nyt sitten kai olla.. että ens vuoden puolelle päästään. Pari viikkoa vielä.. (Ei tullut kysyttyä saako seksiä vielä harrastaa? Saako?! =) vai lyheneekö ja kypsyykö se kohdunkaula entisestään ja liika nopeasti..) Ja synnyttää saan normaalisti alakautta! Olikohan "90" (mm?) se lantion mitta. Olin ihan asennoitunut siihen, että leikkaussaliin sitä on mentävä, ja sitten on se haava mitä särkee ja pitää sitä varoa.. Nyt tuntuukin hurjalta, että mennään ihan "tavallisesti". Vaikka parempihan se on niin, vähemmän riskejä kun kerran mahtuu! Pienipäinen vauva kuitenkin kuulemma tulossa, ja lääkäri totesi, että puolet geeneistähän mulla tulee isän suvusta ja se äidin lantion ahtaus on saattanut johtua myös ruokavaliosta.. liian vähän D-vitamiinia..(syntynyt -39) Tosi hyvin selitti kaikki asiat se lääkäri ja oli ystävällinen, samoin ne kätilöt siellä.
Luulin muuten jättiläispoikaa kasvattavani, mutta sielläpä pyörähteleekin siro TYTTÖLAPSI!! Viimeinkin saatiin tieto siitäkin asiasta, mies kysyi heti kun lääkäri alkoi ultraamaan että voisiko sen katsoa jos vaan näkyy, kun me ei vielä tiietä sitä.. Mieshän on ollu jo pitemmän aikaa varma että "joku tyttö se siellä hänen selkäänsä potkii..", mulla taas ollut alun tyttöfiilisten jälkeen nyt viime aikoina poikaolo[8|].. Eipä sitä paljon voi näköjään tuntemuksiinsa luottaa. Eikä siihen, että oli "poikamaha" missä oli "poikaviiva"..[:D] Nyt kun niitä entisiä ultrakuviakin katsoo sillä silmällä, että siellä se tyttö uiskentelee, niin tuntuu niin Hassulta! Kun poikana sitä on pitänyt sitten näköjään niin varmasti.. Nyt pitää sännätä ostamaaan se ihana kimonomekko sieltä kirpparilta mitä en vielä pari päivää sitten uskaltanu ostaa.!!
Viikkoja on siis nyt 36+6, neuvolassa keskiviikkona 36+4
RR 122/72
SF 33
Paino +450/viikko
Pissa puhdas
Lapsiveden määrä N
Liikkeet ++
Syke anturissa 128 supistuksen alussa, korkeimmillaan syke n.150. Enimmäkseen alle 140.
Ja supistuskäyrä nousi yli 70%..
Istukka etuseinässä, virtaukset OK
Painoarvio tällä hetkellä 2879g ja jos näillä käyrillä pysytään ei pitäisi mennä yli 3500..?
RT eli pää alaspäin
Ja voi Mama78!! Voimia ja onnea sulle synnytykseen!! Elegiallekki pitelen peukkuja jos lähtö tulee..
... samoin Niisuneitille!!