Huomenia!
Neljä ja puoli viikkoa olis vielä jäljellä, jo vähän jännittää [&:] Olen masulle kovasti jutellut, että et sitten jää sinne lorvimaan, vaan tulet kiltisti kuukauden päästä näytille [:D] Neuvolassa verenpaine koholla, paino oli hieman laskenut ja sf mitta pysynyt ennallaan, joten terkkari kirjoitti lähetteen äitiyspolille. Soittelin sinne, mutta eivät katsoneet aiheelliseksi ottaa mua tällä viikolla tutkimksiin, kun ensi viikolla on se synnytystapa-arvio ja muuten kaikki hyvin. No, tietysti sitä sitten rupes miettimään, että onko kaikki hyvin ja tarkkailemaan vauvan liikkeitä jne. eikä osannut oikein rentoutua. Pikkuinen kaiken lisäksi vänkäs itseään poikittain mahassa, siis olin sivusuunnassa ihan "täynnä", molemmilla sivulla oli vauvaa; toisella pää ja toisella peppu. [:o] No, onneksi pikkuinen tuli siihen tulokseen, että poikittain on liian ahdasta! [:D] Nyt vaan vähän arveluttaa miten päin hän siellä on... Mut itseni on käännetty rv 36... Ainakin eilen tuntui potkut normaaliin tapaan ylös ja kylkeen, mamman olo helpotti kummasti [:D] Ja täällä kun luin, että muillakin verenpaineet koholla ja seurannassa myös niin sekin helpotti...
Joululahjaprojektit alkaa olla loppusuoralla, ompelukone on surrannut jonkin verran... Vielä pitäis ommella se peiton reunus ja imetystyyny ja sitten ajattelin suojakankaan pinnasängyn patjan päälle ommella sillai, että on helppo pedata... pikkusukat vauvalle oli nopee neuloa, tuli helluset [:D] Ja kummitytönkin (neiti 1v 9kk) sukat tais tulla arviosta oikeen kokoiset... Onko täällä muita käsitöihin hurahtaneita?
Ulkona olen käynyt pienen lenkin päivittäin, pakkanen piristää [:)] Lenkki vaan lyhentyy pikkuhiljaa, mutta onneksi suuremmilta kivuilta/supistuksilta olen säästynyt, toistaiseksi. Siivota olen muuten jaksanut, mutta matot saa kyllä isäntä tampata vielä ennen joulua. Väsyyhän sitä tietysti nopeammin ja taukoja saapi sohvalla pitää [:D]
Laatikoita pitäis täälläkin tehdä, jää varmaan ensi viikkoon. Ja sitten hankkia joulukuusenjalka ja koristeet ja tietysti kuusi, kun puoliso sitä niin halus... Tää onkin ensimmäinen joulu kotona, kun yleensä ollaan oltu perheiden luona.
Laitokselle en ole vielä pakannut kassia valmiiksi. Kai sitä jotkut vaihto/kotiutumisvaatteet itselle (tärkeimmät lie ne imetysliivit) ja hygieniatarpeet ottaa kassiin. Känny ja kamera sekä niiden laturit, musiikkia en taida ottaa. Ja se neuvolakortti. Jos ne pakkais sitten loppiaiseksi. Ellei nyt ala sellaisia merkkejä olemaan, että pikkuinen rynnistää maailmaan ennen raketteja. Mies saa sitten tuoda vauvalle tarpeet kotiinlähtöpäivänä, ne vois tietysti laitella valmiiksi joulun jälkeen.
No, ei muuta kun laatikoita, suklaata ja glögiä sekä pipareita massuun mammat! Hyvä ruoka, parempi mieli! [:D]