Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yamacraw toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia!
Olen tutkiskellut myös asiaa tänään reippaasi, mutta yhä on hieman pettynyt olo. tärkentähän on että pikku-ukkelilla on kaikki kunnossa. ja ensi viikola saan lisätietoa.. En vain jaksaisi odottaa ensiviikkoon

Tuo kaupoilla pyöriminen on todella rankkaa. Viime viikolla oltiin kahtena päivänä katselemassa sänkyjä,,, ja ja ja kun tuo sängystä nouseminen ei muutenkaan ole niin helppoa..

join päivällä pitkästä aikaa pikkasen kahvia. ei närästäny eikä alkanu masuun koskee... eli uskallan juoda jääkahviakin sitten...nam...ainoo kahvi tuote mitä pystyn ja tykkään juoda ku se tehään maitoon. :D nii no tietty valkovenäläisen lisäksi :o

Touhuilin keittiössä nii supistaa..huoh...

Tänään oli painoarvio-ultra, täällä Joensuussa tuo on ainakin ollut tietääkseni aina, viikolla 37.

Pikkuiselle tuli tämänhetkiseksi painoksi 2700gr ja sikäli kun syntyisi ajallaan, silloiseksi  painoarvioksi tuli 3200-3500gr. Istukka oli alkanut jo reunoiltaan kalkkeutumaan, mutta ultraajan mukaan ei huolta, normaallia näille viikoille ja kun ei istukkaa ole tarkoitettukaan loputtomiin kestämään. Pieni on kasvanut kuitenkin tasaisesti ja hyvin joten vielähän tuo pelittää. :)

Huomenna sitten neuvolaan. Hemoglobiini (miten toi nyt pitäis kirjottaa?[8|]) oli viimeviikon käynnillä pudonnut 106:een ja sain ohjeeksi syödä rautaa kahdesti päivässä, saa nähdä onko nyt lähtenyt nousemaan, toivotaan.
Turvotusta on ollut kiitettävästi, naamastakin näkee. Auttais varmaan liikuntakin, mutta eipä tuonne ulos juuri huvita mennä, tällä hetkellä pakkasta -23c. Toivottavasti tän talven pakkaset oliskin tässä, ettei vauvan kanssa tartteis sitten ihan kokonaan mökkiytyä.[:)]

Ihanaa, nyt on meistä 56:sta tammivauvan odottajasta jo kaksi saaneet palkintonsa! Onnittelut siis Pumpulipussille perheineen!!! [:)]

Kyllä on sitten mahtavan näköisiä ja kokoisia mahoja profiileissa! Jännä miten ne sf-mitat voi olla suunnilleen samoissa lukemissa vaikka mahat näyttää niin erikokoisilta. Pitäis itekin ottaa uusia kuvia ja päivitellä niitä tänne kun jaksais. (Eilinen sf-mitta näytti 30cm.) Tämä(kin) päivä on mennyt laiskotellessa, olen vuoroin maannut sängyllä ja vuoroin sohvalla, yöpuku edelleen päällä... ulos en suostu menemään kun ei ole tosiaan niitä sopivia talvivaatteita!! Niinkun mies tuossa sanoi; moni olisi varmaan onnellinen jos ei tarvitsisi mennä tällaisilla pakkasilla ulos kylmään. Täytynee muistaa pitää se mielessä ja yrittää ottaa kaikki irti tästä laiskottelusta... [:)]

Elegia, en tiedä sisälämpötilan suosituksista nimenomaan vauvoille, mutta eikös yleisesti pidetä terveellisenä n.21 asteen sisälämpötilaa? Jollain muulla varmaan tarkempaa tietoa...?

Nyt lähden viemään mahaa saunaan. Kertokaa lisää noita synnytysuutisia, pian!

no iha normi huone lämpötila on 18-22astetta. kerrostaloissa ja näissä se tahtoo olla sitä 20 asteen luokkaa ja sitähän et pysty itse säätämään.

Heips. Ihan pikavastaus hemoglobiinien kanssa kamppaileville. Täytyy kyllä ihan just painua unten maille... Mä onnistuin lopulta nostamaan mun hemppaa 116 -> 134 kun vähän kikkailin. Eli tässä vinkkinä jos haluutte kokeilla [:)].

Kalsium ja magnesium heikentää raudan imeytymistä, joten vähintään 2h ennen ja jälkeen raudan ottamista pitäis olla syömättä maitotuotteita, mieluiten syömättä mitään. Ratkaisin tän niin, että otan rautatabletit aina yöllä kun herään vessaan, niin on varmasti tyhjään vatsaan. Sen lisäks raudan imeytymistä auttaa C-vitamiini ja B-(moni)vitamiini, niin otan yöllä myös nää tabut.

Niin ja vinkki mikä mulla on auttanu suonenvetoon: magnesiumin lisäksi tarpeeks paljo nestettä ja lämpimät pitkävartiset villasukat jalkaan yöksi (tai sukat+säärystimet) [:)].

Pakkasta pidellään täälläkin, vähän alta -20 taisi olla tänä aamuna. Hyrrrr... [:)] Neuvola olisi siis tänään ohjelmistossa ja huomenna pitäisi heti aamusta lähteä kaverin kanssa jouluostoksille. Saapi vaan nähdä kuinka reissun käy, kun tänään on iskias vihoitellut oikein huolella. Meinaa välillä lähteä oikea jalka alta. [:@] Noh, päivittelen neuvolakuulumisia vielä myöhemmin.

Tänään alkoi sitten virallisesti äippäloma!!!! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D] Ehä mä oo olllu poissa töistä ku elokuun viimosesta päivästä asti eka melkei 2kk saikulla ja sitten työttömänä.

Täälläkin alotettiin äippäloma tänään [:)] Lomailtu kyllä on jo syyskuun alusta, mut onhan tää ihan eri asia [:D]

Nytpä sieltä äippäpolilta vihdoin soittelivat niistä röntgenkuvien tuloksista. Ja muuten kuulemma näyttää lantio oikeinkin hyvältä mutta sitten siellä on ilmeisesti leveyssuunnassa jotkut "väkäset" jotka on mulla "hyvin muodostuneet" ja niiden väli pitäis olla 10cm perätilasynnytystä ajatellen niin mulla on 9,5cm. Että lääkäri puhui taas siitä sektiosta. Sit se kysyi että kuinka montivoitunut mä olen siihen alatie synnytykseen ja sanoin että hyvinkin motivoitunut ja hän lupasi ottaa mun tapauksen huomenna aamulla olevaan lääkärikokoukseen mukaan ja pohtia muiden kanssa tilanteesta. Soittaa vielä uudelleen ja kertoo lisää. Puhuttiin myös sektion ajankohdasta ja yleensä kuulemma se tehtäis rv 39 mut sit mä valitin et haluisin niin et syntyis vast ens vuoden puolella niin hän sanoi et heillä olis eka "vapaa aika" 5.1[:D] Hauskaa keskustella päivämäärästä että milloin lapseni syntyy...!! Ja lääkäri meinas että ensi synnyttäjillä vois onnistuakin kun ne harvemmin käynnistyy kovin paljon ennen laskettua aikaa.
Mulla on nyt omat ajatukset ehkä siihen suuntaan et jos on tullakseen ns. etuajassa niin yrittääköön syntyä alateitse mutta vois pitää varattuna tuon 5.1 eli jos ei siihen mennes vaavi ole omatoimisesti tullut ulos niin sitten leikkauksella.
Yllättävää etten ole enempää pahoillani/masentunut nyt kun sain tiedon ettei alatie synnytys ehkä sittenkään (tällä kertaa) toteudu.
Ja kysyin viel lääkäriltä sitäkin että onko hänellä kokemuksia ratsastajien synnytyksistä et onko ne normaalia hankalampia niin sanoi että hän on itsekin aktiivi harrastaja ja ei ratsastajalla ole synnytyksessä sen enempää hankaluuksia kuin kenellä tahansa muulla. Ja oli myös sitä mieltä että ponnistaminen on helpompaa kun on paremmin tietoinen lantion alueen lihaksista ja ponnistus "suunnasta". Ja tämä oli mun mielestä melko hyvää faktatietoa koska lääkäri on itse alan harrastaja.

Mut huomenna on sit aamulla aikaisin neuvola ja sitten viel tämä lääkärikonsultaatio et lisää tekstiä luvassa.[:)]

Neuvolakuulumisia:

Hb 119
RR 118/72
Pissa puhdas
Sf-mitta 27,5
Vauvan sykkeet 135-140 luokkaa
Liikkeet ++
Vauvan pää tiukasti kiinnittyneenä alaspäin

Me oltiinkin tänään varmaan yli tunti siellä käynnillä, kun mieskin oli mukana ja sit käytiin yhdessä läpi tällaiset "Hyvinvointineuvola"-kaavakkeet, jotka oltiin täytetty. Oli mukava terv.hoitaja, vaikkakin TAAS uusi kasvo. Nyt siis jo 5. th tän raskauden aikana... Noh, mukava oli tosiaan jokatapauksessa. [:)] Seuraava käynti olisikin sitten lääkärineuvola.

Täällä ilmottautuu yksi joka väsyy kanssa pienestäkin tekemisestä. Luulen myös, että yöunet vaikuttavat asiaan, kun valvoo yöllä ja yrittää nousta herätyskellon kanssa ihmisten aikaan, ettei koko päivä mene makaamiseksi/nukkumiseksi.

Nyt ihan puhki istun nojatuolissa jalat koholla, mutta on tänään tullut tehtyä normaalia enemmän ja lyhyillä yöunilla. Vein isännän töihin aamulla, jonka jälkeen käytin mummon ottamassa nasutautipiikin arvauskeskuksessa, hölmöä kun yksityisen palvelutalon sairaanhoitaja oli sanonut, että piikin saa kotona, ettei tarvitse lähteä arvauskeskukseen. Mummo soitti eilen illalla hätääntyneenä, että ei sitä piikkiä saakkaan täällä että pitää lähteä arvauskeskukseen(kuuluu vielä kaiken lisäks riskiryhmään ja olis pitänyt saada ajat sitten piikki), Me tytöt lähettiin ajelulle ja käytiin nappaamas mummolle piikki käteen, jonka jälkeen kahvilaan istumaan (15min ajan käskivät tarkkailla) ja siitä mummon kotiin ja paplarit päähän päivän joulukonserttia varten.

Koe-erä bataattilaatikosta uunissa, imellettyperuna- ja porkkanalaatikko onnistuivat hyvin ja ne on jo syötykkin. Oli pakko tehdä koe erä pienemmillä annoksilla, kun en koskaan aiemmin tehnyt joululaatikoita. Onneks isäntä auttaa kuorimis-urakassa :)

Mulla alkanut olla itku herkässä, voi johtua väsyneisyydestäkin? Ärsyttävää kun ei oman kodin siivouksen eteen jaksa juuri mitään tehdä. Onneks isäntä on ilmottautunut vapaaehtoseksi siivoojaksi, jos mä hoidan keittiöhommat, paitsi et tiskaus hoituu koneen tai isännän puolesta. Onneks vauvan syntymän jälkeen voin ruveta siivoilemaan päivisin kun vauva nukkuu tai on kantoliinassa kyydissä, kun tekee niin pahaa kun heti töiden jälkeen toinen rupeaa hääräämään kotihommien parissa.

Mietittiins n. viikko sitten kaveripiiriä, jotenkin osa on kaikonnut meitä vauva-uutisten jälkeen! EIHÄN RASKAUS OLE MIKÄÄN SAIRAUS JOKA TAPPAA! onneksi on tosi ystävät jotka on tukeneet koko ajan <3 Ei raskaus ja tammikuun jälkeen vauva estä meitä elämästä, mutta jos baarielämä on tärkeämpi kavereita, niin menkööt ja juokoot :D Vai mitä ne pelkää?

KELA! voi jumaskekka niitten tanttojen kanssa. Ne on laskenut mun äitiyspäivärahat ihan päin kuusta. Kirjotin vielä hakemukseen, että sairauspäivärahakausi ollut syksyllä ja y-17 lomake siltä osin siellä jo, ni ne on laskenut mun tulot puolen vuoden tulojen perusteella, minkä palkanlaskija oli laittanut y-17 lomakkeella.Eivät olleet huomioineet sitä lähetettyä lomaketta jo.. Se asiakaspalvelun neitonen sanoi, että onhan tossa selkeösti laitettu, mutta eipä ollut mennyt jakeluun käsittelijällä.

Mutta jätän natinat tähän, ja jatkan löhöilyä nojatuolissa, isäntäkin onneksi tulee kohta kotiin <3

täällä kans ihan loppu katki puhki poikki... tehtiin vähän isomman kaavan siivous (siis muutakin kun et äijä imuroi keski lattian ja mä pyyhin pölyt). mäkin siinä sit imuroin ja pesin lattiat. tein ruoan jne.. nyt toivottavasti tuon selkä antaa periksi ja saa haettua kuusen varastosta, joten saisin kasattua sen huomenna ku isäntä lähtee vanhempiensa luo kyläilemään forssaan. mä en jaksa enää autossa istua niin pitkää matkaa, joten häärään kotosalla [:)]
viime yönä heräsin vain 2h välein vessaan!!! JEEEEEEEE!!! sain siis nukuttua hiukan paremmin [:D]
ainiin, mulle lääkärineuvolan täti sano maanantaina, että liikuntaa vaikka sattuisikin, saunomista ja seksiä.. josko niillä sais tuon kypsymään silleen et muksu tulis ennen LA:ta ulos...
no, pieni ongelma.. saunaa ei ole, täytyy siis tilata viikonlopuksi sauna porukoilta. sänkypuuhiin mies ei enää tässä vaiheessa lämpene.. "tosi kiva tuuppii sitä penskaa päähän..." . ja kävely koissujen kanssa sattuu niin stanasti, 100m menee ja sit tulee jo kyyneleet silmiin.. plus tuol ulkona on niin pirun kylmä, eikä mulla ole tarpeeksi lämpimiä isoja vaatteita.. joten, KOTIJUMPPAA [:D] joka päivä siis jotain pientä siivoomista ja kaupoissa kiertelyä.. josko sillä sais tuon muksun ulos tuolta..
tämä siis siitä, ku sanoin sille tätsylle, et oon itkeny sitä ku oon ihan loppu, yöt meneen vessassa juosten ja vaan ketuttaa....

Taas tämmöinen päivä... neuvolassa kävin. Täti kalasti pissasta +1 protskun ja verenpaine ekalla mittauksella 150/94... sillä lailla! Toisella mittauksella saatiin vähän laskemaan 134/91. Neuvolaseurantaa vain edelleen, soitteli kyllä naistenklinikan lekurille, mut näillä mennään toistaiseksi. Ja painonmuutos per viikko oli sitte 1750g, että ihan pikkasen tuota nestelastia on... syönyt oon ihan normaalisti, enkä liiemmin herkutellut. Täti sanoikin että naamastakin jo näkee että turvoksissa oot mamma ja kovasti!

Vauvalla onneksi kaikki hyvin. Pää on junttaantunut kunnolla kiinni, eikä liiku mihinkään.

Menin sitten joululahjaostoksille, jonka seurauksena tässä supisteleekin nyt oikein mukavasti... kivuttomia ovat joten tuskin on kyse muusta ku rasituksesta.

Niisuneiti, mä niin komppaan sua noissa sun oloissa... alkaa tässä itsekin olla ihan kypsä näihin kipuihin, kolotuksiin ja unettomiin öihin. Onneksi tää on jo loppusuoralle, tsemppiä meille kaikille!!

Elegia, oi mäyräkoirat on niiiiin lutuisia [:)] Mun systerillä niitä on ollut ja ovat kyllä niin valloittavia otuksia!

Nyt pitäis lahjat paketoida... istuessa vaan tulee ihan kauhea paineen tunne tunne peräpäähän.. onnistuiskohan se kyljeltään?

Loppukevennyksenä meidän perheen viimeöistä jännitystä: Näin unta, jossa eräs ärsyttävä tyyppi jankkasi jotain mulle... Herättiin sitten miehen kanssa molemmat siihen, kun mä karjuin ääneen: Voi v***u ootko sä noin TAUKKI, ettet käsitä!!!
Mies vähän säikähti ku emäntä alkaa keskellä yötä karjumaan...[:D]

riisipuuron on mun sokereille myrkkyä. Söin anoppilassa ja ai että oli hyvää. No tunnin arvo oli siitä hyvästä alle 7,8 sijaan 12,0! HUi. vaikka ennakoin hiilihydraattimäärän ja sen mukaan otin enemmä insuliiniä. Hui.

No olo on sitten sen mukainen eli huono. vaikka on nyt jo laskenut sokerit normaaliin.

Olo on flunssainen..saas nähä sitten onko flunssaa..pitää huomenna kysillä arpoo lääkärille että voisko jottai oloa helpottavaa kirjottaa vai pitääkö mun mennä täällä sitten erikseen päivystykseen tutkituttamaan että onko poskiontelotulehusta tai jottai tai sitten tää o vaa tätä kuivaisuutta mitä mulla o ollu koko ajan.

Tänään aamusta kävin neuvolalääkärillä ja kaikki oli ihan ok. Tällasia numeroita tuli tällä kertaa:

RV 37+3
Paino 68,5 (-600! [:D])
RR 121/82
pissa -
sf 33,5
vauvan syke 140 (oikeesti se mittaillessa sanoi 135, mutta jostain syystä kirjoitti lappuun 140)
kohdunsuu pehmeä ja vielä kokonaan kiinni, pituus 3cm
RT

Se oli kyllä vähän epävarma lääkäri. Kokoajan kyseli, että mitä olitte neuvolatätin kanssa puhuneet ja mitä se oli sanonu siitä ja tästä ja sit se yritti kovasti vaan kompata niitä sen sanomisia. No, mut hyvä, että kaikki on hyvin [:D]. Kohdunsuu on niin tiukasti vielä kiinni, että vauva ei varmaankaan jouluksi oo vielä ajatellu tulla. Ja hyvä niin, mä luulen, et 2010 olis parempi, pääsee myöhemmin kouluun ja on aina luokan vanhin jne. Tosin lapsiveroissa ilmeisesti säästäis hyvin,jos sattuiski synnyttämään ihan loppuvuodesta. Ja loppupeleissä ihan sama millon tulee, kunhan tulee ku on siihen valmis!

Sit käytiinkin Piuden kanssa kahvilla ja juttua riitti lähes 7h [:D][:D]. On se mukavaa ku on lomalla ja voi lorvia kahvilassa koko päivän [:)].

Oonko ekana hereillä?
Ekan kerran katoin kelloa 1.52.. onneksi sain unta.. viideltä nousin vessaan ja sen jälkeen pyörin kuuteen asti sängyssä.. Päätin  nousta keittelee puuroa ja kahvia mulle ja miehelle..
Yöt on tosi vaikeita :( Herään joka kerta ku käännyn, joko se sattuu vihloo tai muuten vaan on epämukavaa, tai sit vauva melskaa ja jään sitä kuuntelee.. Suonenvetoa taas ollu... aaargh
Huominen ultra tietty jännittää. ens yönä en saa varmaan ollenkaan unta. onneks se o jo klo 10 ni ei tartte venaa koko päivää..

Ajattelin tehä tänään elämäni ekaa kertaa joululaatikoita, porkkanaa ja pottua...osaisinkohan?!? katoin ohjeesta et ei niin vaikeeta pitäis olla....

Sairaalakassi pakattuna jo, siihen laitoin

Verkkariasun
alusvaatteet
pari löysää toppia
siteitä
hammasharjan+tahnan
rasvat
shampoo ja hoitoaine
vauvakirja (siihen voi heti sit kirjotella syntymäjuttuja)
liivinsuojukset
hiusharja

Sit pitää viel laittaa joku kirja, mp3 täyteen hyvää musaa ja kamera. Läppärinkin otan. Onks jollain tietoa et onhan sairaaloissa Wlan? Voin sit kertoa teille kuulumisia ku odottelen synnytyksen käynnistymistä [:D]
vauvan vaatteet on kyl valmiina jo, mut mä vien ne sit joskus sinne ku niitä tarttee...
Meikkiä vois kans vähän pakata, ettei oo ihan kuolleen näkönen valokuvissa sitte[;)]

hyrrr kylmä ilma ulkona, mutta pakko se o lähtee tonne ulos ja sinne Kysille polille tutkituttavaksi :D näämpähä pikkasen taas :D

Minto: Kuopiossa pitää ainakin olla oma mokkula jos omalla koneella haluaa nettiin. ja sitten siellä o yhteisissä tiloissa yleinen kone nettiin menoa varten.että siksi en ota omaa konetta mukaan että kyllä mä sillä kerkiin riittävästi käydä päivittämässä tilannetta.

Huomenia!
Neljä ja puoli viikkoa olis vielä jäljellä, jo vähän jännittää [&:] Olen masulle kovasti jutellut, että et sitten jää sinne lorvimaan, vaan tulet kiltisti kuukauden päästä näytille [:D] Neuvolassa verenpaine koholla, paino oli hieman laskenut ja sf mitta pysynyt ennallaan, joten terkkari kirjoitti lähetteen äitiyspolille. Soittelin sinne, mutta eivät katsoneet aiheelliseksi ottaa mua tällä viikolla tutkimksiin, kun ensi viikolla on se synnytystapa-arvio ja muuten kaikki hyvin. No, tietysti sitä sitten rupes miettimään, että onko kaikki hyvin ja tarkkailemaan vauvan liikkeitä jne. eikä osannut oikein rentoutua. Pikkuinen kaiken lisäksi vänkäs itseään poikittain mahassa, siis olin sivusuunnassa ihan "täynnä", molemmilla sivulla oli vauvaa; toisella pää ja toisella peppu. [:o] No, onneksi pikkuinen tuli siihen tulokseen, että poikittain on liian ahdasta! [:D] Nyt vaan vähän arveluttaa miten päin hän siellä on... Mut itseni on käännetty rv 36... Ainakin eilen tuntui potkut normaaliin tapaan ylös ja kylkeen, mamman olo helpotti kummasti [:D] Ja täällä kun luin, että muillakin verenpaineet koholla ja seurannassa myös niin sekin helpotti...
Joululahjaprojektit alkaa olla loppusuoralla, ompelukone on surrannut jonkin verran... Vielä pitäis ommella se peiton reunus ja imetystyyny ja sitten ajattelin suojakankaan pinnasängyn patjan päälle ommella sillai, että on helppo pedata... pikkusukat vauvalle oli nopee neuloa, tuli helluset [:D] Ja kummitytönkin (neiti 1v 9kk) sukat tais tulla arviosta oikeen kokoiset... Onko täällä muita käsitöihin hurahtaneita?
Ulkona olen käynyt pienen lenkin päivittäin, pakkanen piristää [:)] Lenkki vaan lyhentyy pikkuhiljaa, mutta onneksi suuremmilta kivuilta/supistuksilta olen säästynyt, toistaiseksi. Siivota olen muuten jaksanut, mutta matot saa kyllä isäntä tampata vielä ennen joulua. Väsyyhän sitä tietysti nopeammin ja taukoja saapi sohvalla pitää [:D]
Laatikoita pitäis täälläkin tehdä, jää varmaan ensi viikkoon. Ja sitten hankkia joulukuusenjalka ja koristeet ja tietysti kuusi, kun puoliso sitä niin halus... Tää onkin ensimmäinen joulu kotona, kun yleensä ollaan oltu perheiden luona.
Laitokselle en ole vielä pakannut kassia valmiiksi. Kai sitä jotkut vaihto/kotiutumisvaatteet itselle (tärkeimmät lie ne imetysliivit) ja hygieniatarpeet ottaa kassiin. Känny ja kamera sekä niiden laturit, musiikkia en taida ottaa. Ja se neuvolakortti. Jos ne pakkais sitten loppiaiseksi. Ellei nyt ala sellaisia merkkejä olemaan, että pikkuinen rynnistää maailmaan ennen raketteja. Mies saa sitten tuoda vauvalle tarpeet kotiinlähtöpäivänä, ne vois tietysti laitella valmiiksi joulun jälkeen.
No, ei muuta kun laatikoita, suklaata ja glögiä sekä pipareita massuun mammat! Hyvä ruoka, parempi mieli! [:D]

Ihana ilma!! Pakkasta -16c ja hiukan tuulee. Merestä nousee sumu ja melkein näkee kun se jäätyy! asutaan ihan meren rannalla ja maisemat on niin huimat kun viel aurinkokin paistaa!! Ei haitannu edes iskiaskivut kun käytiin koiran kans ihmettelemässä maailman ihanuutta. Vähänkö siistiä kun ei ole mihinkään kiire!!!

J sitten neuvola ja äippäpoli kuulumiset:
hb ei mitattu kun on vaan viikko aikaa edellisestä ja on koko ajan ollut niin hyvä.
Pissa puhdas.
Painoa (77,6kg) ei ole tullut yhtään viikossa lisää!!![:D] Vaikka en ole niiden iskiaskipujen takia pystynyt lenkillä käymään. (Ja syöny suklaata, jäätelöä, mutakakkua....)
Sf 31 sama kun viimeks mut sanoi et normaalia.
Paineet 110/63
Sitten taas neuvolan täti kokeili masun päältä ja oli edelleen ihan pöyristynyt että miten se muka voi olla perätilassa kun se tuntuu masun päältä tämmöiseltä. Kysyi multa että voiko hän pyytää naapurihuoneessa vastaanottoa pitävän kollegansakin kokeilemaan ja sanoin että senkus. Sekin paineli ja ihmetteli et ei tosiaankaan voi sanoa miten päin se vaavi siellä on.
Ja syke edelleen normaali 135-140

Sitten lääkäri soitteli tyksistä uudelleen tänään aamulla ja ehdotti että jos toimitaan siten että jos vaavi haluaa syntyä ennen 5.1 hän saa ainakin yrittää tulla alateitse ja jos ei 5.1 mennessä ole mitään tapahtunut sitten tehdään sektio. Me ollaan miehen kans enemmän kuin tyytyväisiä tähän koska se oli eidänkin toive. Viel rv 39 täytyttyä uudelleen painoarvio-ultraan jossa pohditaan uudelleen että tarvitaanko sektiota. On onneks viel sen verran pikkuinen kaveri et ei kuulemaa haittaa se puolen sentin puute![:)]

Takaisin