Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpas täällä tunteet kuumenneet sairaalakassin pakkaamisesta... [:D] Se lienee jokaisen oma asia mitä sinne haluaa ja tarvitsee mukaan, eikös niin? Mulla ei ole kyseinen laukku vielä pakattuna (laskettuun aikaan n. 4vk), mutta oon kirjottanu miehelle listan mitä tarviin mukaan jos lähtö yllättää. Meillä lähisuvussa monet lapsukaisista on syntynyt 4-2vk etuajassa, mutta ei se kuitenkaan mikään oletus ole omalla kohdalla. Itselle tärkeää että tähänastisen elämän todennäköisesti tärkeimpänä hetkenä saa keskittyä miehen kanssa vauvaan eikä tarvii murehtia sitä että kamera tai hammastahna jäi kotiin, saati juoksuttaa miestä sen takia. [:D] Että eiköhän se tässä piakkoin tuu pakattua!

Aamupäivälenkki on takana tältä päivältä, suht normaalisti pystyy vielä kävelemään. Mitä nyt vauhti ehkä vähän hitaampi kun normaalisti. [:)] Huomenna viimenen neuvolalääkäri, saapa nähdä millasen synnytystapa-arvion/muita uutisia sieltä saa mukaansa...

ihmettelen vaan miten paljo oikeasti jotkut ottavat mukaan kun vähemmälläkkii pärjää. Ku ite ku olin sillo osastolla siinä sokeri seurannassa nii vierus kaveri kiros sitä että ku otti oikeasti jo kaiken mukaan ja oli hirveä raahaaminen tavaroissa supistusten knassa vaikka hoitaja autto sitä. siitäpä tuo mun asenne lähti.

Tällä neidillä on tunku päästä äidin oikean tissin alle ja kova. sattuu ja on vaikea olla ku pitää jalkoja sinne koko ajan työntää.

Lumi tuli ja jää..ja mä vetäsin komeesti pyllylleni..tai selälleni. Koiraa en voi syyttää, kun se ei ees just kiskassut [:)] Ei onneksi sattunut. Oon aika taitava kaatuja...oon pyörtyillyt tän raskauden aikana, enkä oo kertaakaan satuttanut itteäni [:)]

Mulle on tullut nyt oikeesti maha.. lähetin miehelle kuvia kun se on reissussa ja sen kommentti oli PALLOMAHA [:D] Kiva pallomaha onkin! Vaavi potkii kovasti kylkiluihin ja koittaa saada ne ruttuun kun haitarin. Närästyslääkkeitä kuluu urakalla, mut mitäs siitä.

Mä en ota vauvaa varten mitään mukaan kun lähden synnyttään..pakkaan kyl sille kotiinlähtövaatteet valmiikis, mut mies saa tuoda ne sitten kun ollaan kotiin lähdössä. Itelleni otan jotain pikkasen...puuteri on pakko ottaa, kun haluun paljon kuvia (en tosiaan meinaa kovin meikata, mut saa ees punotuksen pois). Kuvia on sit kivempi kattella jälkeenpäin.. oonko liian pinnallinen [:-]

Voi kunpa jo pian sais nyytin syliin [:)]

Nyt se sitten ummetus iski ku jäi veden juonti vähemmälle enkä oo luumuakaan hirveästi syöny tai punajuurta...sai istua pitkän tovin ja mietin jo että soitanko kaverille että pöllii töistä mulle pari prutkua...siis peräruisketta :P mutta jospa se ny helpotti ku söin sitten noita pehmentäviä ja nyt yritän juodakkii siitä eestä.

Pistämpä pari kuvaa näkysälle :D
Piti siskolla teettää noihi kaverilta saamiini mammahousuihin kummallekkii puolen lahkeita lisäkappale että meni mun jalat niihin housuihin kun mulla ei oo mitkää pienet jalat.

Voih, kello on hädin uskin viittä ja minä tyttö se en taas unta saa. Joka yö sama juttu klo 3 ja viiden välillä.
Masu-asukki pyörii, venyttelee ja muksii ja ihanaa että tekee niin, tiedänpähän siellä kaiken olevan kunnossa- <3.

Tiistaina olisi painoarvio-ultra ja kovasti jännittää mitä tuleman pitää. Esikoisen kohdalla arvio oli n. 3700gr ja lopputulos oli 3980gr, toisen kohdalla arvio 3500gr ja piti hyvin paikkansa, paino oli 3505gr.
Tämän pienen kohdalla sf-mitta mennyt tasaisesti keski-ja yläkäyrän puolivälissä, oma villi arvaus koosta on tuota 3500gr:n luokkaa, masukin on pysynyt "kohtuullisen" kokoisena ja onneksi ilman uusia raskausarpia on selvitty. :D

Sairaalakassi on täälläkin vielä pakkaamatta, pitäisi alkaa pikkuhiljaa keräilemään kamoja valmiiksi, mieheen kun en luota sen vertaa että osais edes oikean kokoisia vauvanvatteeita ottaa, saatikka kaiken tarvittavan.[;)] Itse olen tuohon haalinut lähinnä vauvalle välttämättömät vaatteet, varalle tutin jota sairaalasta ei nykyisin enää saa. Sen vielä ymmärrän, kun nykyisin kannustetaan niin kovin imetykseen ja ja panostetaan sen onnitumiseen, mutta että rintakumejakaanko ei enää saa?! Toi taas sotii vähän ajatusta vastaan. :( Itsellä on ainakin olleet nännit todella arat joka kerta imetyksen ensiviikoilla, että ne on melkeinpä pakolliset.
Musiikit on tulleet radioista mutta hyvä idea sinänsä ottaa omat "popit" mukaan. :)
Meillä on sairaalaan ajomatkaa sellaisen kolmen minuutin verran, että nopeesti kyllä saa sitten haettua jos jotain jää puuttumaan. Silläpä kai en ole kuitenkaan kassista stressiä jaksanut ottaa.

Esikoisen kohdalla muistan ottaneeni itselleni raskausaikana ostamani aivan ihanan paidan, joka oli kokoani ennen raskautta, minä tyttö kun kuvittelin olevani heti synnytyksen jälkeen niin sutjakka tyttö, että. Eipä se paita sitten sopinutkaan, ja voi että nolotti, näkyhän oli luonnollisesti kuin norsu nakinkuoressa. [:@]
Vahingosta viisastuneena mammavaatteet seuraa visusti mukana sairaalan. ;)

Tää kömpii nyt vielä peiton neuvottelemaan treffejä nukku-matin kanssa..[X(]

Onnea ja jaksamista kaikille loppurutistukseen! <3

tänään on taas se päivä, kun lääkäri tunkee 2 sormea tuonne alapäähän.. nojoo, siis neuvolalääkäriin marssin puoleks. sit mun entinen kissa ruokkiin tädin tykö, ne tulee tänään tallinnasta.. ja sit aattelin käydä imetystyynyä kattomassa vauvatalo johannassa..
ulkomittari näyttää -13,3C eli pakastaa täällä Turkkusessaki..
Pitäsköhän kotiin ostaa niitä kauratyynyjä?? Sairaalassa niitä kyllä on.
Mua alkaa tosiaan nyppimään tuo koko yön vessassa ravaaminen.. Oon koko ajan niin väsynyt ja tosi huonolla huumorilla.. Eilen illalla ku olin käyny puolen tunnin aikana vessassa sen 5 kertaa ja sit piti punnertaa sängystä ylös jälleen kerran niin purskahdin itkuun. Paruin vaan sitä ku en yksin kertaisesti enää jaksanu lähtee vessaan. Suunnittelin jo muovipatjan laittamista kylppäriin ja sinne nukkumaan menoa, ei haittaa vaikka päästäs alle, eikä ainakaan tarvis nousta ylös...

Hyppelis hei...
eipä oo tullu aikoihin käytyä mutta nyt oli joutoaikaa...nii,terveisiä vaan kaikille ja onnittelut mamalle jolla jo on oma sylinyssykkä...me muut vielä kasvatellaan vissii masuja...nojoo,anoppi kävi just eilen pelottelemassa että mun masu on laskenu...että HYVÄÄ JOULUA VAAN KAIKILLE!!!hyvässä lykyssä ollaan poikimassa just sillon.isäntä yritti että siirretään joulua ja vietetään sitte kun oon kotona,en suostunu,eihä joulua voi siirtää...innossani oon laittanu ruokia ja suunitellu kaikki valmiiks ja sitte käypi näin...no,sama kai se,yks joulu sinne tai tänne...ja onhan mulla sitte tuomisia isännälle,oikee joululahja...[:)]

että näin...on tosiaan kiirettä pitäny kun on ollu tuota remppaa ja rakentamista niin kovasti...neuvolan tätin sanoin:"älä nyt sitten kauheesti tee ja muista levätä..." hähhähhäää,minähän se oon joka on suuna päänä vasara kädes riehumassa tuolla lattiatasossa...

Kipuja löytyy mutta melko vähän.joskus noustessa on vähän vaikeaa mutta kyllä siitä sitte äkkiä vetreytyy.Esim.yöllä kello kahden vessareissulle mennessä tahtoo mennä jalat alta kun nousee,tukee vaan pinnasängystä ja menoksi...välillä tässä koneella istuessakin alkaa painamaan sen verran,että kun nousee niin on oikeen työn takana että saa ittensä suoraksi ja liikkeelle...mut eipä tässä hätää,pahemminkin vois olla.

ikävä juttu tuos viikonloppuna...sain migreenikohtauksen ja eikös vaan Natunenkin päättäny alkaa riehumaan...sen peppu meni ees taas vasenta ja oikeeta ja jalat sätki ja kädet huito...kiva tunne kun karsee pääkipu ja vaikee olla...mut ihme kyllä,kun Natunen alkoi riehua oikeen kunnolla,siinä unohtui päänsärky ihan täysin,yleensä oon itkun partaalla ja toooooosi kipee...mut nyt se vaan jotenki unohtui,parantava Natunen...no ei siinä,kahden aikaan menin vessaan ja yskäisin ni maha tyhjeni täysin.sen jälkeen nukahdin ja siinä se.vakio migreenin laukaisumenetelmä,oksennat ja sit nukut.vieläki kyllä tuntuu kurkussa pala vaikka migreeni oli lauantaiyönä...yöks!

Täällä Natunen jo melkoisen suuri,kolmea kiloa huitelee ja pää alaspäin ollu jo kuukauden päivät.

PIPSKU JA NATUNEN

joo miekii viime yönä 1,5h välein kävin veskis..toisaalta samalla käänsin aina kylkee että olisin kyl joka tapauksessa heränny ja kun illalla vedin sitten litran vettä enne unille menoa niin oliko tuo ny ihmekkää että juoksetti.

Joskus tullu aateltua ku pitää ravata veskis että olispa nii helppoo ku tunkis vaa katetrin eikä tartteis miettiä pitääkö nousta ylös vai ei... ainoa huonopuoli että rakko vaa laiskistus siitä...Ja sitten pitäs pitää rakkokoulutusta. Tai että olisi portatiivi sängyn vieres nii ei pitkälle tartteis mennä...tai miten olisi vanhan ajan sairaalasänky jossa o persiin alla reikä ja sankko alla..senkun vaan antas mennä-.... hehehehehehe nojoo...Nyt mä räkätän noille ajatuksille täällä mahakippurassa mite hauskan näköstä se oikeasti olisi jos olis se reikä sänky... miehen pistäs vaa orjaksi kantamaan pissit aina pois ... hohohoh voi sitä nokan nyrpistystä ja valitusta miehen suunnasta.... hjahahshahahha (Kati ja Katin sairas huumorintaju)

hmm..tulimieleen...ostin itelleni sen kauratyynyn niin arvatkeepa olenko muistanu käyttää ja koko ajan valitan noista niskoistani... HUOH.

Lauantai käveltiin kaupoilla ja eilisen oli veto aivan poissa. Katsotaan mitä sitten tänään jaksaa vai meneekö taas ihan kotipäiväksi.. Ei haittaisi kyllä yhtään koska tuolla ulkona taitaa olla todella kyyyylmäää! Unen tarve on ollut ihan mahoton. Eilen nukahdin iltapävällä kolme kertaa.. Siis pikkusia torkkuja, mut kolmet unet on mulle paljon ja öisin vedän 10-13 tunnin unia... Oi että ko uni maittaa!
Kaipa meillä nukutaan sitten nytten varastoon.
Aamulla meitin äijeli köllötteli tosi hassussa asennossa.  Ihan ko peppu olis koittanut tulla mun mausta ulos.. Huomenna lekuri niin saahaan nähä onko tuo pikkuinen todella kääntynyt.

noniin, nyt on sit neuvolalääkärillä käyty.
Verenpaine jälleen kohollaan 134/92 (se valkotakkinen täti!!!!!)
vaavelin syke 150
painoa tullu viikossa lisää 400g
sf 34
pisu puhdas
kohdun suu kiinteän ja pehmeän puolivälissä (?)
lyhentynyt sentillä, eli 2cm jälellä ja auki sormelle
lantio säännöllinen

hitto ku tuntuu häijyltä ku tuonne alas runnotaan niillä sormilla, sattu :(
tunsi se vauvan pään siellä, hassua..

imetystyynykin tarttui kaupasta mukaan, sellanen mollavauva merkkinen. ja rintakumejakin tuli sit paketti napattua mukaan.

pitäsköhän kömpiä sänkyyn.. jos vaiks sais unen päästä kiinni...
kaylies, tuo reiällinen sänky kuullostaa hyvälle [:D] mä haluun sellasen.. helpottais elämää kummasti...

Keskiviikkona olisi neuvolakäynti luvassa ja mieskin kuulemma tulisi taas tällä kertaa mukaan, kun on vapaapäivä tuolloin. Kiva juttu. [:)] Vaiks on se kyllä ihana muutenkin, tuo oma muru siis. Tänäänkin aamupäivällä se sanoi mulle, et mennäänkö yhdessä käymään kaupassa ennen kun hän lähtee töihin, et mun ei tarvii kantaa kauppakasseja. <3 Pieniä, mutta niin suuria juttuja... [:)]

Vauva on samanlainen tehopakkaus, kuin jo useamman viikon ja potkii välillä niin kipeästi tuonne oikeaan kylkikaareen ja palleaan. Meinaa ilmat lähtee pihalle! Ja yöllä pidän sellaista ihme ääntelyä, kun tulee osumia sopiviin kohtiin! [:D]

Pikkupyykit on pesty ja vauvanhuone kunnossa. Seuraava projekti olisi sitten varmaan se sairaalakassin [:D] pakkaaminen, mutta sen kanssa en nyt vielä hötkyile. Luotan siihen, että masuvauvakin pitää diilistä kiinni, eikä ihan vielä tungeksi ulos. [:)]

Mulla on mennyt nyt ihan ohi et onks Mama jo synnyttänyt??????
Ku Pipsku kirjoituksessaan mainitsi....

Minto:eikö se oo tuon sivun avannu tuonne valikkoon,että olis synnyttäny 14.11 pojan...emmääkää tiedä kun kuukauden tauon jälkeen tänne taas eksyin...hohhoijaa,tänää on kyllä tuntunu ekaa kertaa siltä että tuo alieni masussa olis tulossa kovaa vauhtia maailmaan,jotenki ei voi tehdä mitään ja käveleminenkin on vaikeeta.vessassa saa ravata koko ajan ja Natunen hinkkaa kivasti päällään masun pohjaan...

SYNTYIS NY ENNEN JOULUA EIKÄ JOULUNA!!![&:]

PIPSKU JA NATUNEN

korjaus:se synnyttäny oliki sitte vissii Santtu85...ääääh,emmää tiedä...selventäkää joku joka tietää...mä oon aivan pihalla!!!

Nii mama on vaan alottanu sen ketjun...14.11 synty Santulle poika!
Mä jo mietinki..mut joo, eiks mamalla tänään ollukki lääkärikäynti?? uutisia odotellessa!!!

Eihän sitä tiiä vaikka Mama78 ois salaa käyny synnyttämässä! Ei ole mitään ainakaan hetkeen kuulunut... [;)]

Mulla oli äsken neuvolalääkäri. Ei selvinny oikein mitään uutta, kaikki oli niinkun ennenkin. Sf-mitta sama kuin pari viikkoa sitten, 30cm. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3cm. Mitään synnytystapa-arviota en saanut enkä tietoa siitä mahtuuko tulemaan alakautta. Vauva edelleen raivotarjonnassa. Turvotusta ja painoa kerääntynyt TAAS n. kilon verran viikossa. Ei näköjään liikunta, ananas ja vihreä tee taida auttaa!!!!! [:@]

Mutta sain sentään lähetteen äippäpolille verenpainelääkityksen takia - samoissa lukemissa se on kun aina ennenkin (n.140/95), mutta haluavat nyt tehostaa tarkkailua loppusuoralla. Ihan hyvä niin!

Lauranen, mullaki on tullu tolleen painoa,se vaan kohoaa vaik mitä tekis!! [:@] Mut mä en ota siit ressiä! Oon päättäny niin [:D] Ajattelinki just alkaa leipomaan jotain jouluista! Pitäähän ne äsken lenkillä kulutetut kalorit takasin hankkia [;)]

Mun kaveri sai pojan perjantaina!!! <3 meen perjantaina ultran jälkeen katsomaan pikkuprinssiä!

Ihanaa kun on talvi! Meil on paljon lunta!
Laittelin joulukoristeita, eilen haettiin minikuusi keittiöön, omasta metsästä [:)] Mut siis JOULU ON ENS VIIKOLLA!!! Jaiks:)

Heippulis

juu,se on kattokaas tää loppuraskaus...ei tahdo muistaa ees omaa nimeään(saatika sitte osata lukea jotain oikein...)((kuulun ymmärtäminenkin hämärtyy kummasti))...ja pahenee kuulemma imetyksen aikaan.kunhan muistais että missä on ovi että pääsee sitte pihalta sisälle...[:D]

täällä kiva 20 astetta pakkasta...ja mulla karmee olo,niinku olis ottanu oikee tuhdin annoksen alkomaholia ja oksentanu koko yön.vissii johtuu tuosta migreenistä...

mietin tuos justii että jos nisäkkäät on yhtää toistensa tapaisia poikiessaan niin mulla olis viikko melko tasan aikaa tässä ollessa...nimittäin lehmiä on tullu poijitettua melkoisen monta ja jotenkin vaan samaistuu mammojen elämään tässä tilassa,eihän se ny nii kauheesti voi meistä erota...ja yleensä tässä tilassa oon sanonu lehmästä että viikko tasan ja sitte lähtee,tietääkseni en oo kertaakaan lehmien osalta erehtyny...[;)]
ompa tosi reilua verrata meitä eläimiin...[:D]
mut sovitaan että mä vertaan nyt vaan itteeni...ettei kukaa loukkaannu...[&:]
kattotaa miten käy...tää on jännää...[:)]

PIPSKU JA NATUNEN

Elegia:ihan samoja oireita täälläkin on...pikku vihlaisuja ja masun pingottelua...älä ota vakavasti,ihan normaalia...kyllä sen sitte tietää kun synnytys alkaa...luultavasti[:D]
Luulisin ainakin että kivut muuttuu sietämättömämmiksi.mulla välillä yöllä tosi vaikee olla että pitää nojata isäntään(se nukkuu ku tukki)masu taivasta kohti ja ähkiä.jalat mahdollisimman suorana ja masulla tilaa että natunen sopii pyörimään.joka yö kello 23.00-2.00 sama juttu jo kuukausien ajan.ja raskausmyrkytystä ei tartte pelätä jos muuten kaikki ok.mulla verenpaineet äsken 134/98 ja tokalla mittauksella 145/97...katotaas mitä nyt näyttää...:136/89
mutta en oo kovinkaa vakavasti ottanu nuita ailahteluja kun voipi johtua siitäkin,että söin just ruoaksi lasagnea ja touhannu muutenkin...sitä kutinaa kannattaa tarkkailla ja yleisoloa,jos alkaa heikottaa eikä pysty enää mitää muuta tekemään ku makaamaan ni sit kannattaa jo kattella apua...mitäs me pienistä kun ei pienetkää meistä...

pitää vielä sanoa että varoituksen sana kuitenkin,tiedän yhden emännän,joka oli viimeisillään raskaana eikä suostunu sairaalaan korkeen verenpaineen takia.isäntä meni syöttämään sikoja niin emäntä ja lapsi oli sillä aikaa kuollu raskausmyrkytykseen.mutta tässäki oli se,että emäntä ei suostunu sairaalaan ja muutenkin oli kaikkea vastaan,joten oma vika.

PIPSKU JA NATUNEN

huh huh kun on taas tullu tekstiä tänne! [:)] ja vaan pari päivää sit kävin lukemassa.
no, täällä sellasta, että jalat ja kädet turvoksissa ja verenpaineet vähän kohollaan. Eli huomenna hakeen verenpaineen mittari lainaan ja tänään käyty ylimääräisellä käynnillä neuvolassa. Sain pissatikkuja kotiin ja vähän ohjeita, sekä uuden ajan torstaiaamulle. Ens viikolla on sit aatonaattoona neuvola ja vika lääkärikäynti. Möksy vetää potkuharjotuksia lähinnä tuohon oikeelle ylös, tunkee kantapäitään niin kovaa et itekin välillä säpsähdän. Mut oon tullu siihen tulokseen, etten valita. Parempi et liikkuu, kun et saisin huolehtia. Eilen ja tänään on ollu vähän hiljasempaa kaveria, mut niin se on menny tähänki asti, et välillä riehutaan ja välillä otetaan sit rauhassa. On se kuitenkin tänäänkin liikkunu useempaan otteeseen.
Mut vähän pisti miettimään kyllä noi omat olot. Ei tää kuulemma vielä tosiaan mitään vakavaa oo, mut pitää seurailla tarkasti, kun kuulemma voi vetästä se myrkytys nopeestikin päälle. Nyt sit vaan lepäillään, juodaan vettä, pienillä kävelyillä pitäis kuulemma joka päivä käydä ja vältetään suolaa. (joku työntää taas peppuansa mun kylkeen[:D]) Ja päivä kerrallaan. Mies saa sit tehdä loput joululahjaostokset mun puolesta tai sit klikkailen vähän netissä ja oottelen et kusti polkee. Huomenna mennään katsomaan tekokuusta, kun mies sanoi et tänä vuonna en saa oikeeta[:@]. mur. Ja kuusen katsastamisen jälkeen mennään katsomaan mun serkun parin viikon ikäistä prinsessaa! Meidän suvun uusin tulokas toistaiseksi. hihii! No, eipä meilläkään niin kovin pitkä aika enää oo, 5 viikkoa ja 6 päivää. hui! Tänään pesin pari koneellista pikkupyykkiä (tuntui tosi hassulta!) ja kiun noi tuosta kuivuu, niin on seuraavan parin koneellisen vuoro. Sit olis vaatteet kunnossa ja enää pitäis hommata muutamat voiteet, puhdistuslaput ja muuta perushoitotarviketta.
Ja tuosta sairaalakassista... Mulla on ollut kassi nyt jonku pari-kolme viikkoa ja melki samaan aikaan pakkasin sinne omat meikit ja shampoot. Nyt pitäis vielä imetysrintsikat ja omat vaatteet sinne laittaa. Laitan ehkä myös vauvalle vaatteet valmiiks, kun tonne kerta mahtuu. Mutta en oo siitä ottanu ressiä, kun asutaan kuitenki vajaan 10 minuutin päässä laitokselta...[;)]
Jaahas, tulipas tästä taas pitkä kirjotus. Nyt katsoon rillit huurussa! Ihan loistava![:D] Hyvää alkuviikkoa!

Takaisin