Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille! Täällä taas valvotaan, todennäköisesti koko yö. Muutaman edellisen vuorokauden aikana olen saanut nukuttua yhteensä vain muutaman tunnin ja nekin aamu/iltapäivällä. Välillä kyllä väsyttää ja kovasti, mutta kiitos jonkun oireen (jalkakramppien, närästyksen etc) ei ole toivoakaan nukkumisesta. Mies oli ihana tänä aamuna (ainahan se on)... Kun herättyään käveli olohuoneeseen ja näki että olin taas ollut koko yön hereillä, otti syliin ja lohdutti. Kantoi sänkyyn, hieroi ja silitteli minua niin kauan että lopulta nukahdin kyyneleet poskilla... <3

Tänään alkoi 36. viikko ja meillä jo kovasti odotellaan uutta tulokasta. Kaikki on ollut pitkään valmista, halusimme hankkia kaiken valmiiksi etukäteen, niin ei tarvitse sitten vauvan synnyttyä kummankaan stressata mistä löytää kaikki tarvittava, vaan voi keskittyä siihen olennaiseen - uuden elämän ihmeeseen... Päivittäiset keskustelut pyörivät yhä enemmän vauvan ympärillä, haaveillen tulevasta ja vähän pelätenkin sitä. Kummallakaan meistä kun ei ole juuri kokemusta pikkuvauvojen hoidosta! Olemme myös puhuneet paljon parisuhteen merkityksestä ja sen vaalimisesta vauvan synnyttyä, ettei vaan vahingossa alkaisi vieraantumaan toisesta kahdenkeskisen ajan vähennyttyä. Kahdestaan kun ollaan elelty viimeiset 8 vuotta. Toivottavasti nuo suunnitelmat toimii sitten käytännössäkin... Jos ja kun parisuhde pysyy kunnossa, on lapsellakin sitten hyvä ja turvallinen olo toivon mukaan. [:)]

Olen soittanut ja hyräillyt paljon vauvalle koko raskausajan, ja tänäänkin (=tarkalleen ottaen eilen illalla) oltiin kuuntelemassa "isiä" konsertissa. Jää nähtäväksi onko klassisella musalla ollut mitään vaikutusta sikiöön, mutta kovasti tuntuu aina innostuvan kun kuulee musiikkia. Pitäisi sairaalakassiinkin (joka odottaa vielä pakkaamistaan) muistaa ujuttaa mukaan pari hyvää cd-levyä... [:D] Jos ei muuten niin rentouttamaan äippää! Mies on kans pitänyt ensimmäiset englannin oppitunnit masulle, jännä kyllä nähdä sitten myöhemmin miten vauva kehittyy kielellisesti, kun syntyy kaksikieliseen perheeseen! Onko täällä muuten muita kaksikielisiä pariskuntia linjoilla?

Nyt on taas pakko vaihtaa asentoa kun alkaa jalat krampata, ei siis muuta kun magnesiumia poskeen ja lattialle venyttelemään! Viihtyisää valvomista muillekin yökyöpeleille... [&:]

Täällä odotellaan huomista äippäpoli aikaa. Kontrolloivat vaavin kasvua. Mulla sf ollu jo RV 30+3 30cm, ja sitä se on edelleen (eilen neuvola RV 35+3). Vaavi kyllä liikkuu, mutta silti tuppaa huolettamaan saako pieni kaiken tuolla masussa mitä tarvitsee.. No onneksi ollaan seurannassa.
Maanantaina piti käydä ä-polilla käyrillä katottavana, ku mulla oli sunnuntaina näkö- ja kuulohäiriöitä sekä päänsärkyä. Kävin neuvolassa sulkemassa pois raskausmyrkytyksen mahdollisuuden. No vaavin sykkeet on yleensä ollu 130+, RV 34 ne oli 120+ ja nyt maanantaina (RV35+1) ne oli vaan 110+. Käyrillä sykkeet oli sitten paremmat ja päästivät kotiin. Eilen sykkeet oli neuvolassa 120+. Nuo näkö- ja kuulohäiriöt oli sitten todennäköisesti migreeniä.

..jatkuu ensi numerossa..

Huomenia!

Ja eka lomapäivä! Selvisin eilisen päivän etten töissä pillahtanut poruun, mutta heti kun autoon pääsin niin pato murtu... Onnek vasta siä ettei muiden aikana ja sai rauhassa itkeä pahan mielen pois.

Tänää sain nukuttua melki kuuteen asti! Nyt on vessa puunattu lattiaa ja seiniä myöden, siirtyisköhän sitten kaapinoviin ja eteisen seiniin.. Ihanaa olla hereillä tähän aikaa kun ulkona on pieemtä ja tuikut ja jouluvalot vaan päällä, ihanan tunnelmallista.

Meniskös sitten aamupuuron keittoon ja hommia jatkaan...

Voi Lauranen, liikutuin kun kerroit miehesi tukemisesta! Ihanan kuuloista!

Meillä kanssa kaksikielinen koti, mun äidinkieli on ruotsi, samoin mieheni pojan, joten me puhutaan vauvalle ruotsia ja iskä tietysti suomea. Ajateltiin myös, että tyttö vois aikanaan mennä ruotsinkieliseen kouluun, samaan ku isoveljensä. Äitiyspakkauksessa tuli mun mielestä kiva läpyskä kaksikielisyydestä, tosin suomi-ruotsi, mutta varmasti voi soveltaa suomi-enkkuunkin!

Jalkakrampeista: Mulla oli kans öisin yhteen aikaan tosi ikäviä pohjekramppeja ja tuntu, että vaikka kuinka vedin mankkaa, niin ei se vaikuttanut. Sitten kuulin, että krampit voi johtua myös nesteenpuutteesta, niin nyt mä juon iltaisin ja öisin paljon vettä (vessassa joutuu joka tapauksessa ravaamaan, nii ei sillä nii välii) ja myös oon pitäny villasukat ja säärystimet jalassa ja sillä on krampit pysyny poissa. Ja tietty mankkaa otan myös ennen nukkumaanmenoa 350mg.

Valkovuodosta: Mullakin on ollu tosi runsasta. Vaikuttaa, että emätin on jotenki kallistunu taaksepäin, koska mun täytyy nykyään laittaa pikkuhousunsuojat reilusti pikkuhousujen etuosan puolelle tai menee ohi [:D]. Ja välillä tuntuu oikeen kunnon loraus. Yhteen aikaan se oli aika kellertävää ja vähän huolestuin, mutta aina neuvolassa unohdin mainita asiasta, nyt se on ihan semmosta läpinäkyvää enimäkseen, että kai se on ihan ok. Täytyy muistaa ens kerralla mainita. Sain tossa alkusyksystä jonku kuurin alapääbakteeria varten, mutta en huomannut voinnissa mitään eroa. Sitä pimppavoidetta oli vaan äärimmäisen epämiellyttävä laittaa... että toivottavasti en joudu uusintakuurille...

Ja hyvä idea muuten tuo peili karvojen ajossa, täytyypi ottaa käyttöön!

Olipa ihana tunne tänään aamulla ku selkeesti vauva lähti vähäsen laskeutumaan ja nyt pystyy melkeen normaalisti hengittämään. Hetkeks tuli suorastaan autuaallisen normaali olo [:)]. Mutta nyt se kyllä taas tekee jotain tepposiaan tuolla... Navanko kautta yrittää ulos? [:D]

Oi tänään on pitkästä aikaa ollut tosi ihana päivä! Niinku kirjoitin, niin aamulla vauveli vihdoin tajus laskeutua pikkusen ja nyt pystyy hengittää. On ollu niin hyvä fiilis, että menin pitkästä aikaa jumppaamaankin ja vitsi että se tuntu hyvältä!! Naamalla semmonen typerä hullunvirne, mut se vaan oli niin ihanaa. Ja saunaankin menin jälkeenpäin [:)]. No eiköhän ne henkilökunta siellä heti innostunu, että hei, sähän meet seuraavaan vauvajumppakoulutukseen ja alat pitämään vauvajumppaa (siis äiti-vauva-jumppaa). Ja mä siihen, että niin tosiaan, sehän olis vallan mainiota! Nyt sitten vaan ilmottautumaan! [:)] Sitäpaitsi oon jaksanu mennä fillarillakin tänään. Ihanaa kun kerrankin on näin hyvä olo, ei edes satu mihinkään (paitsi alapäähän ihan ihan pikkusen)!! [:)][:)][:)]

Valkovuodosta: täälläkin sitä tulee vaihtelevalla runsaudella ja on jopa ollut aikoja, jolloin ei oo tarvinnut käyttää ollenkaan pikkuhousunsuojia. Nyt tosin on taas käynnissä joku runsaampi kausi. Ja ihan sama juttu kun Freyalla: pikkarinsuoja on laitettava ihan tohon eteen! Ei tonne alas mitään valu... Hassua! [:D] Muuten ei ole kyllä ollut mitään ongelmia vuotojen kanssa ja ilman mitään alapäätulehduksia ollaan onneksi koko raskausaika selvitty.

Toi yövalvoskelukin tuntuu olevan aikas yleistä täällä mammojen keskuudessa. Mulla on ollut yleensä hyvät unenlahjat, mutta nyt ei meinaa iltaisin saada unenpäästä kiinni. Vaikka väsyttäisikin. Aluksi se johtui kyllä tosta aikaerostakin matkan jäljiltä, mutta ei sitä enää voi jetlaginkaan piikkiin laittaa. Noh, oon ottanut sellaisen linjan, että jos ei nukuta, niin ei sitten väkisin. Mietiskelen syntyjä syviä tai esim. lueskelen. Kyllä se nukkumatti on aina jossain vaiheessa huhuillut. [:)]

Ai vitsit, tein pitkästä aikaa makaronilaatikkoa ja se tuoksuu niin hyvälle. Just otin uunista pois! Kohta siis syömään! [:)]

Äippäpolilla tuli käytyä. Vaaveli on tiukasti peppu alaspäin ns. linkkuveitsi asennossa eli polvet masua vasten. Lääkäri yritti varovaisesti sitä töniä pepusta johon vaavi potkas kiukkuisesti ja painui takaisin lantion luiden väliin että äläs täti häiritse. Sitten lääkäri varovasti kysyi multa että mitäs olet ajatellut tilanteesta ja sanoin heti että toivoisin voivani synnyttää normaalisti ja hassua mutta lääkäri kuulosti jotenkin helpottuneen huojentuneelta ja sanoi heti että loistava päätös.[;)]
Huomenna viel saa tietää röntgen kuvien vastaukset mutta lääkäri rpäili ettei sieltäkään mitään ongelmia pitäis ilmetä.
Ja ens tai seuraaval viikol viel kontrollikäynti polilla.
Nyt on alavatsa taas niiiin kipeä kaikesta tonkimisesta ja tönimisestä että ei parane sohvalta päätään nostaa.
Miten se alapää tutkimus voi olla niin ällöttävän inhottavan kamalan tuntuista!!!![&o]

Eli nyt sitten odotellaan synnytyksen käynnistymistä ja jos se tapahtuu lapsiveden menolla niin sitten matka sairaalaan taittuu ambulanssilla makuuasennossa. Muuten sitten jos on vaan supistuksia niin voi omalla autollakin mennä.
Ja toivotaan että kaikki sujuu synnytykses perätilasta huolimatta hyvin.

Ja sitten heti kun tulin kotiin ja pari kaveria oli menos tallille joilla toisella on lääkärin koulutus kysyi heti että kai mä hypin tasajalkaa ja pakotin ne tekemään mulle sektion. Ja sanoin etten suinkaan ja olivat aivan järkyttyneitä että enhän mä pysty sitä synnyttämään kun olen ratsastaja ja niin piukat lantion lihakset.... Kiitos vaan kannustuksesta heillekin[:@]

Mutta minä, mies ja ilmeisesti myös lääkäri ollaan tyytyväisiä tämän hetkiseen tilanteeseen joten eiköhän se siitä suju.

Ja jotain positiivista... saadaan ainakin mahdollisimman nopeasti tietää kumpaa sukupuolta muksu on kun tulee peppu edellä!!!

Jaa niin sit käytiin gigantista ostamassa korvakuumemittari niin ei tartte pepusta mitata.[:)]

onhan se aika pysäytävää, jos ei tunne liikkeitä.. mutta kun ottaa ihan rauhassa ja tosiaan alkaa kuulostelemaan niitä liikkeitä, niin kyllä ne sieltä sitten löytää [:)] Sillon ku mulla hyppäs nuo paineet kattoon, niin aloin siinä sitten hermostuneisuuttani epäilemään etten ollut tuntenut liikkeitä jne jne.. ja menikin pari tuntia, etten niitä "kuullut", mutta sitten tuli kunnon monotus tuohon kylkeen, niin uskottava se oli [:D]
Toivottavasti siellä on alkanut liikkeet tuntua!!!
Yamacraw, kannustusta sulle siitä että päätät synnyttää alakautta vaikka vaavi onkin perätilassa!!! (pitäähän jonkun kannustaa ja tsempata!!! [:D] ) Löysitten helposti parkkiksen TYKS:stä?
Tää ahne possu osti purkin Ben & Jerry's Strawberry cheesecake jäätelöä, ja on tuhonnu sen melkeen kokonaan... YKSIN!!!!! Hyi mua...

Varokaa säikäytyksiä!
Siskon poika säikytti minut. Runnasin sitte jalat eka sohvalla masua vasten ja sitten ne lenti suoraksi...AUTS. 10min myöhemmin alko sitten supistelee ja nyt o supistellu vähä väliä, mutta onneksi ei kovasti. Uusia oireita tuli sitten kylläkin. Aivan kuin joku yrittäisi tunkea emättimen kautta ulos... ja välillä sinne tulee niin kovia vihlasuja kuin veitellä puukottas. Ehanaa... eli varmasti menen ens vuoden puolella paljonkin siskon luokse ja pyydän poikia säikyttelemään minua. Nii ja tää laskeutu ton jutun ansiosta vähäsen, nyt vähä nous takas ylös, mutta koko auto matka kotiin paino ihan hulluna tuonne lantioon ja tuntu kunnon painot siellä ja kusetti koko ajan ja silleen. että sellasta kivaa aiheutti Toni 5v minulle. :D

Mie jo kerkesin miettimään ettei mulla nyt nii hirveesti ole ollu valkovuotoa vaa tuota pissa ongelmaa mikä o ollu sen lihoamisen jälkeen.. eli vessa reissun jälkeen tulee aina iha pikkasen ulos ihan kuin ei jostain syystä pääsisi tyhjeneen loppuun asti. Tänään sitten alko aamulla tunne että jottai valuu ja päivällä sitten ihan hulahti valkovuotoa housuihin reippaasti, mitä ei oo ikuna ennen tapahtunut. no onneks oli siteet housuissa jo ton entisen vaivan takia. oli vaa koko ajan höpsö olo että varmasti o housut märkänä vaikka eihä ne housut ollu märkänä.

Äitin luokse ku pääsin puolen päivän aikaan nii supisteli ja koski alamasuun pikkasen...oli vaikea nousta raput ylös.Kädet oli kuin tukit ja oikeaa kättä ein meinannut aamulla saada nyrkkiin kun oli niin turpeissa kun meni taas yö niin että joutui nukkumaan jommalla kummalla kylellä. Ei siis tykkää mun kädet hartiat ja niskat yhtään kylki asennosta. ketuttaa.

Huomenta!

Eipä taaskaan oo mitään kirjotettavaa tai tapahtunu mitään, kuhan tuhlaan aikaa. Eikä mitään oireita oikein viäkään. Jotenki tuntuu et se si tarkottaa et menee ainakin sen pari viikkoo yli. Vähän nyt mahasta nippailee (sellasta menkkakivun tapasta) ja nivusia kolottaa välillä ja vähän aikaa.

Eilisen puunasin kotia joulukuntoon ja illalla vielä pyöräileen. Ja sitten pakkausta huomenaamusta reissua varten. Ihanaa istua autossa yli 700 kilsaa.. No, täytyy varmaan ottaa joku tyyny persmuksen alle. Ja joutuupa siinä neuvolatädin käskystä pysähteleen usein ja jalotteleen.

Kohta pääsee hoitoihin hemmoteltavaks (montahan kertaa siitäki oon kirjottanu ja reteilly, on niin harvinaista mulle ja muuten tylsä kausi ni sen takia siitä jaksaa jauhaa)!! Joo, jospa ens kerralla ois jotain kirjotettavaaki...

Yamacraw: hyvä päätös mun mielestä!! Mä oon ymmärtäny, että perätilasynnytys on vaan sillon huono juttu, jos on liian kapea lantio, ja jos ne kerta on röntkannu sen ja todennu, että toimii, niin erinomainen juttu! Kyllä alapääsynnytyksestä toipuu tosi paljon nopeemmin ku sektiosta ja pääset sillai varmasti paljo nopeemmin takas heppailemaan! Itekki vähän heppaillut (mun äitillä on 2 hevosta), niin mun mielestä aika hassu kommentti, että ratsastajan olis jotenkin vaikeampaa synnyttää. Ratsastaessahan tulee väkisinkin tietoiseksi lantiostaan ja muutenkin se (mun kokemuksen mukaan) vain lisää lantion liikkuvuutta, minkä luulis olevan synnyttämisenki kannalta varsin hyvä juttu.

Ainiin, eräs tuttu kertoi, että sen vauva oli ollu perätilassa vielä päivää ennen laskettua aikaa, niin se oli saanu synnärissä akupunktiota ja vauva oli seuraavana päivänä kääntyny ja syntyny kahdessa tunnissa! Ja oon kuullu myös vyöhyketerapiasta hyviä kokemuksia, että voihan semmosiakin kokeilla jos haluaa!

Moikkelis,

Valitettavasti mun täytyy olla erimieltä tuosta helppoudesta ratsastajan kohdalla. Olen ratsastanut 12 vuotiaasta aktiivisesti (kisannut).

Esikoisen syntymä oli kaikkea muuta kuin helppo. Lantio tsekattiin etukäteen ja kuulemma tilaa on, mutta sitten nuo pirun lihakset ei antanutkaan periksi [:@]. Pahan repeämän sain ja imukuppisynnytyksen kaikkine paineluineen. Repeämän parantuminen kesti 3 viikkoa kaikkine tulehduksineen, mutta ei ole haitannut enää jälkeen päin. Ja lääkäri tuumas nytkin näin, vaikka toissynnyttäjällä on paikat jo löystyneet niin ei mulla kun olen taas 5v. tässä välissä ratsastellut. Mutta toivotaan että synnytys sujuu nyt paremmin, alakautta haluan nytkin synnyttää vaikka leikkausta tarjottiin.

Mutta en halua teitä muita ratsastajia säikäyttää, kaikilla se on niin yksilöllistä. Tuo synnytys meinaan. Halusin kuitenkin kertoa oman kokemukseni [:)]

No just tämähän se ongelma onkin mitä balleriina kirjoitti että paljon ratsastaneella on niin hyvät lantion lihakset ja syvät lihakset että ne eivät tahdo antaa periksi tarpeeksi synnytyksessä. Ja huomaan sen itsekin nyt kun maha on kasvanut niin selkäkipuja ei ole tullut ehkä sen ansiosta että kannattelen suurta vatsaa alavatsalla ja niillä syvillä vatsalihaksilla. Ja joudun välillä ihan sängyssä maaten "käskemään" niitä lihaksia että hellittäkääs hetkeksi. Ja olen sitä rentouttamista jonkin verran harjoitellut.
Mutta sitten asialla onkin taas se toinen puoli mitä taas freya kirjoitti että ratsastaja on paremmin tietoinen kehostaan ja osaa erottaa lantiossa olevia lihaksia paremmin kuin ei ratsastava. Olen itse viime vuosina keskittynyt paljon kehon hallintaan ratsastuksessa ja haluan uskoa ja toivoa että siitä on apua synnytyksessäkin.
Ja sitten jos niitä repeämiä tulee niin sille ei voi mitään ja pitää vaan maltta parannella ne kunnolla ennen kuin taas kiipeää kyytiin. Ja ehkä sekin auttaa et nyt en ole puoleen vuoteen ratsastanut.
Nyt ainakin mun takamus ja lantio sekä reidet tuntuu ihan vierailta ja löysiltä kun lihakset alkaa valmsitautua synnytykseen. Tänään ei ole juuri vauhti päätä huimannut kun kävelee kun vihloo ja särkee niin julmetusti tuonne oikeaan issiakseen.

Mutta kiitos tuesta ja kannustuksesta. Olen itse ainakin tyytyväinen päätökseeni ja aion siinä myös pysyä (vielä ei ole lääkäri soittanut niitä röntgenin tuloksia).

Ja niisuneiti: kyllä sieltä parkkis löytyi mut maksullinen kun ei jaksettu kierrellä sen kauemmas kun tyksin parkkitaloon. Ja sinnekin piti sit välillä käydä laittamas rahaa lisää kun aikaa vaan kului.

mä en jaksa ymmärtää että sairaalan parkkikset on kaikki maksullisia.. mun mielestä se on silkkaa rahastusta!!! Mut löytyy niitä paikoja tosiaan sit lähi ympäristöstä, maksuttomia sellasia.. Tai sit kyyti bussilla synnyttämään [:D]

Hyvää perjantaita kaikille, niin se viikonloppu taas tuli..

Niin ja vaivoista, Väsymys on ollut tänään taas tosi kovaa ja huomasin eilen että sormet on lähteneet turpoamaan.. Toivottavasti eivät nyt ihan nakeiksi turpoa, että näillä voi vielä jotain käsitöitä tehdä ennen joulua! :)
Ja kivuista,, Muutaman päivän on vihlonut aina välillä tuonne alas, tuntuu kuin pikkuinen laskeutuisi ja se aiheuttaisi vihlaisuja. Vihlaisut eivät liity mitenkään tilanteeseen tai siihen että tekisin jotain, niitä voi tulla istuessa kuin kävellessäkin. Kakkaaminen on ollut tosi hankalaa alkaa '"supistella" peräsuolta kun yrittää kakkata ja se todella sattuu. Kuinka paljon ennen synnytystä vauva laskeutuu..? oon ymmärtänyt nin että se alkaa lakseutumaan korkeitaan muutaman viikon ennen synnytystä. oonko oikeessa? Aika aikastahan se olisi..

Tänään sain huuto.netin vaipat kotiin :) Lisäksi ostin yhdeltä kaverilta pikkuvaatteita. Nyt oon pessy pikkuruista pyykkiä niin, että kuivaustelineet alkaa loppumaan. Alkaa pikkuhiljaa tää päänuppiki tajuamaan, että se on pian menoa. Pitäis se sairaalakassikin varmaan jo laittaa kuntoon. Mitä ootte pakannu? Muistan nähneeni jonku listan jossain niistä kaikista sadoista esitteistä, mitä tässä matkan varrella on kerääntyny, mutta en löytänyt sitä mistään.

Balleriina: Jep, kisailu onkin varmaan aika eri tyylistä kun mitä mä oon tehny. Mun äidin hepoilla ratsastetaan ns "Natural Horsemanship"-tyylillä. Esim me ei käytetä satulaa ollenkaan, eli jalat roikkuu sivuilla ihan rennostu ja muutenkin ois tarkotus olla koko kropasta mahdollisimman rento, koska hepan kanssa kommunikoidaan eniten oman painopisteen kautta. Myöskään ei käytetä kuolaimia ja "ohjat", eli semmonen paksu naru on kokoajan löysällä, ne on siinä vaan niinku sen painopisteajattelun tukena. Tämmönen ratsastustyyli mun mielestä rentouttaa syviä lihaksia tosi paljon ja liikuttaa lantiota ihan huikeesti. Oon siis ratsastanut ihan "oikeesti", jopa hypännyt pieniä esteitä tällä tyylillä, eli en pelkästään istuskellut kyydissä [:)]. Mutta tosiaan, enratsasta niin usein, että se vaikuttais mun lihasten kehittymiseen, joten tää oli vaan mutua [;)].

sairaalakassi... jaa-a... jokainen pakkaa ihan mitä ite haluaa.

itse otan mukaan harjan ja hampiharjan ja dödön ja neuvolakortin ja lääkkeet (insut) ja kameran ja kännyn ja laturin. niilläpä sitä pärjää. toiseen kassiin minkä mies tuo laitoin muutaman erilaisen bodyn ja lämpöset vaatteet vauvalle. Ja imetysliivit. eipä sitä muuta tartte. sairaalasta saa vaatetta päälle ja pyyhkeet. Korkeintaan hiustenpesuaineet jos ei muka sairaalan jutut kelpaa, mutta mulle kelpaa. jos tarttee sitten jottai kotimatkalle muka nii pyytää sitten tuomaan. mutta otan mukaan todella vähän ku ei sitä tartte oikeasti mittään sinne. Korut jätän kotiin jos joutuu leikkaukseen jostain syystä niin eipähä oo siinä sit aiheuttamassa vaaratilannetta tai häviämässä.,

Laskin tossa että mulla pitää olla nykyään 10 tyynyä sängyssä että ees pieniä pätkiä saa nukuttua :P[:-]

Täällä taitaa olla nyt ajankohtaista pakata sairaalakassia. Tänään oman äippäpolin kautta lähetteellä OYSiin arvioitavaksi. Napanuoran virtauksien vastus kasvanut selkeästi. 2 viikkoa sitten oli normaali, nyt ei. Päästivät mut viikonlopuksi kotiin, kun vauvan sykkeet ja sen vaihtelut oli hyvät, ja virtausarvot ilmeisesti ei vielä olleet niin huonot. Maanantaina osastolle meno tarkastukseen ja ilmeisesti tuolloin päätetään jäänkö makaamaan sinne tarkkailuun vai käynnistelläänkö synnytystä jo maanantaina vai mitä tehdään. Vauvan painoarvio oli 2,2kg.

Kieltämättä tunteet on erittäin ristiriitaiset. Ei oikein tiedä mitä pitäisi ajatella. [&o] Joulukin on jo niin lähellä.. En haluaisi joulua olla sairaalassa kun uusiokokoonpanon lapsetkin on meillä tänä jouluna. Toisaalta pelottaa kun vaavi on vielä niin pieni. [8|]

Että näin meillä.

tsemppiä nyt mama ja kyllä 2,2 kiloinen on jo kumminkin melkoinen jössikkä. Mun tutun muksu on syntynyt täysiaikaisena ja painanut 2,5 ja siitä on tullut tosi viisas ja kaunis ja urheilullinen!! Ja 37. vko oltais jo täysiaikaisia ja sullahan ei siihen ole kuin viikko. Ja sit olis jouluna

Takaisin