Täälläkin on neuvolat käyty tänään. Hemppa oli yhtäkkiä ponkaissut 130:een! Viimeksi oli laskenut 115:een ja piti ottaa rautakuurit. No ilmeisesti siitä olikin paljon hyötyä. Ja neuvolantäti kehotti jatkamaan samaan malliin. Eli tämmöset oli nrot:
rv 36+3
paino 69,1 (+554/vko)
RR 106/70
Gluk ja Prot -
HB 130
sf 33
Tarkistettiin vielä tarjonta ultralaitteella, kun oli tyttö niin omituisissa asennoissa, mutta siellähän se pää oli alhaalla nätisti. Nyt vaan odotellaan, että laskeutuis vähän alemmas. Tosin sitte täytyy varmaan ravata vessassa entistäkin useammin...
Sitte käytiin miehen kanssa kävelyllä ja päädyttiin lähikirppariin. Se olikin hyvä juttu. Ostettiin sellainen makuupussin tyyppinen pussukka rattaita varten, jonka sisävuori on semmosta nallekarvaa 3e ja rattaiden itikkaverkko 1,50e ja oikein hyväkuntoinen rintareppu ihan pienelle 4e. Lisäksi kirpparilla oli ilmaiskori josta tein todelliset löydöt: kaksi käyttämätöntä tuttipulloa vastasyntyneelle (käyttöohjelappusetkin vielä tallessa) sekä näille avaamattomassa pakkauksessa pari ylimääräistä suuosaa. Myyjä sanoi, että ne oli siksi päätynyt ilmaiskoriin, kun ne oli niin kauan pyörinyt siellä eikä ollut kelvannut kenellekään. Ilmeisesti ihmiset on ylihygieenisiä eikä uskalla ostaa edes käyttämätöntä tuttipulloa kirpparilta? Lisäksi kannoin samasta ilmaislaatikosta kotiin muutamia savikukkaruukkuja, kukkalautasia ja nätti jouluinen kukan päällysruukku. Ihan kohtuullista etten sanoisi [:)]. Justiin keitin noi pullot, ohjeessa luki, että 3min, mutta mä höpsö unohdin ne liedelle, niin kiehuivat ainakin yli 5min. Onpahan puhtaat. Ja eipähän tarvii käydä cittarissa angstaamassa että on liian paljo valinnanvaraa [8D].
Eilen mies kävi ostamassa myös käytetyn kantoliinan 25e yhdeltä tutulta. Se on vielä kuivumassa, ja ajattelin myöskin, että pitää jonkun nallen kanssa vähän treenata niitä virityksiä. Ja hyvä että on rintareppu nyt myös, niin esim tulevat mummot, tädit sun muut voi käyttää sitä jos eivät jaksa opetella kantoliinan käyttöä. Itse uskon kyllä, että liina on parempi. Ja sitähän voi käyttää vaikka laps kasvaa. Ja sitten huusin huuto.netistä vähän kestareitakin. Että jotain hankintoja sentään tullu tehtyä [:D]. Ai niin, ja ostin kans sellasen henkaritankoon ripustettavan kangaslokerikon, johon lajittelin omille hyllyilleen vaipat, sukat/myssyt, potkarit, bodyt, housut jne. Hyvä idea toi lappusten laittaminen miehen varalle [;)], täytyy varmaan seurata hyvää esimerkkiä, on tuo meidän mies muuten mylläämässä hyllyt ihan ylösalas...
Nukahtaminen on täälläkin vähän hankalaa. Mulle auttaa jos mies vähän juttelee ja silittelee mahaa ja vähän muakin. Mutta sitten se nukahtaa ja alkaa kuorsaamaan [&:]. Ei hyvä. Kamomillatee on hyvä uniteenä, mutta kaakaossa on kyllä kofeiinia jonku verran, että en ehkä ite jois sitä unettomuuteen. Mä vaan kääntelen kylkeä ja yritän ajatella mukavia. En oo kyl onneks joutunu kovin paljoo yli yhden valvomaan. Mutta joskus herään aamulla aivan liian aikasin, ja se on kans ärsyttävää ku ei saa enää unta vaikka oliski väsyny vielä.