Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terve [:)]

Nyt on neuvolassa käyty.
Paino on noussut viime käynnistä 200g yhteensä, eli semmoiset 100g/vko. Hyvä hyvä, että nousee. Verenpaine 106/70, jee! Minulla kun on alapaine ollut koko ajan laskussa, niin nyt se oli jopa noussut (Viimeksi se oli 108/68).
Pissa oli puhdas.
Hemppaa ei katsottu, josko olis unohtanut koko asian, viimeksi kun se tosiaan oli 104, ja sanoikin että seuraavalla kerralla katsotaan uudestaan. No, minäkin vasta muistin kyseisen asian äsken.
SF-Mitta 30, eli nätisti kasvaa käyrillä. [:)]
Raivotarjonnassa oli muksu vieläkin, liekkö vaikka jäiskin jo siihen. [8|]
Syke +, Liikkeet ++. Monotti anturia oikein näkyvästikkin, massu heilui kuin mikäkin hyytelö?! [:D] Täti tunsi pikkuiset jalat ylhäällä, oikean kyljen vieressä.

Seuraava aika ois 23 päivä, ja äippäpolille aika 29 päivä. Ja sitten vielä katsottiin sitä seuraava aika, niin 8 päivä TAMMIKUUTA olisi sitten se. Tule jo tammikuu [8D]

Tulipa tuossa samalla syötyä muussia ja juustomakkara. Hyvää oli!

Tänään olis vielä perhevalmennus, ja leffa tiedossa. Nyt pötköttelemään, heippa! [:)]

Moikkelis moi!
Neuvolassa on taas käyty ja pikkuisella oli kaikki kunnossa.
Meillä oli neuvolassa harjottelija poika ja kun se mittas multa paineita niin alko tuntuun, ettei kädessä kulje ollenkaan veri, ja anto olla kireellä vaikka kuinka kauan, kunnes huomasin ettei oikeesti veri pääse kiertämään ja sanoin siitä sille pojalle. Sitte poika hellitti ja laitto sen perusteella lukemat 114/70 . Onneks neuvola täti mittas sitte uudelleen 94/60.
Pissa oli puhdas. Hemppa oli noussut 117. Sf. 29. Painoa oli tullut 1,5kg kahdessa viikossa, pikkuinen kasvaa siis hyvin vaikkei ruoka meinaakkaan maistua. Sydän äänten paikanperusteella pikkuinen on kääntynyt, mutta kun neuvolatäti alkoi koittelemaan massua, niin hän sanoi että pikkuinen on toosi oudossa asennossa ja naureskelikin, että taitaa tykätä istua masussani. Viihtyy vain oikealla puolella, vasemmalla ei tunnu oikein mitään. masu on aika toispuoleinen.. Ens viikolla sitte lekurissa saahaan tietää varmuudella asento.

Nooh.. Mitäs muuta tänne.. Viikkasin tuossa hetki sitte kasallisen vihreitä vauvanvaatteita lipastoon ja järkkäilin taas hieaman uuteen uskooon vauvalipastoa.. voi kun on niin ihan hypistellä pikku vaatteita.. :)
Pinnasängyn reunat on myös pesty, värjätty ja pesty. niistä tuli sellaiset ruskeat, hieaman tuntuu vaalean punainen paistavan läpi, mutta ei onneksi pahasti. Mitäköhän sitä kotona keksisi tekemistä..

enaj
toosi ihme ettei sulta olla katettu hemppaa tänään.. Koska nousuunhan tuo pitäisi saaha. Ootkos rautakuurilla?

Joo, tai no, kuuri ja kuuri. Mulla kun on joka kerta hemppa laskenut. Viime kerralla se oli 104, ja sitä edellis kerralla se oli 117. Ja nyt sitten viime kerralla tosiaan sanoi, että rupee syömään jotain rautaa. Katsotaan ens kerralla hemppa uusiks. Eipä sitten katsottu. [8|]

Tultiin äsken perhevalmennuksesta, aiheena oli synnytys. Lopuksi oli rentoutumisharjoitus, ihan kiva, tosin, nyt ramasee! Kohta lähetään vielä leffaan, käydään katsomassa toi 2012. [:)]

Nähdään!

Tuosta tavaroiden ostamisesta...
Meillä ei vielä tuttava ja ystäväpiirissä ole ainuttakaan pikkuvipeltäjää eli noita kaikkia sänkyjä, kaukaloita, vaatteita yms. ei ole mistään muualta tippunut. Sitten kun vielä olen itse tämmöinen hätähousu ja todella malttamaton ihminen niin ollaan todella hyvissä ajoin (noin viikolta 10) alettu hiljalleen hankkia kaikkea tarvittavaa ja paaljon ylimääräistäkin. Mistään uutena ostetusta ei olla jouduttu täyttä hintaa maksamaan kun ollaan onnistuttu alennukset hyödyntämään ja huutonetistä on saatu rauhassa huutaa hyvää ja halpaa...

Ja ihan oman mielenrauhan säästämiseksi on puklurättejä yms. sen verran kaapissa ettei heti tarvi kinastella pesukoneen tyhjentämisestä vaan voidaan sekin aika ihmetellä uutta pikku asukasta. En ole mikään vauvaexpertti ja esikoinen tulossa joten meille parempi niin, että kaikkea mahdollisesti tarvittavaa on ainakin vähän varastossa...tän ensimmäisen jälkeen olen sitten viisaampi kun tiedän mikä meillä toimii ja mikä ei =)

Meillä on vähän sama juttu, että ollaan jo hyvissä ajoin alettu osteleen kaikkea ihanaa vauvaa varten. Yks päivä ostin jo niitä pikkuvaippojakin ja MAM'in AntiColic -tuttipullon. Ja tänään viimeksi kävin vauvatavaraliikkeessä ja ostin mm. Fisher Pricen babysitterin. <3 Ja täälläkin pyykkikone rullaa aamusta iltaan pikkupyykkiä! [:D]

Supistelut on edelleen herkässä ja välillä tuntuu aikamoinen "paine" tuolla alapäässä... [:o]

Moi!!

Jee, paljon uusia kirjotuksia!! Kohta en ite varmaan muuta teekkään kun notkun täällä kun loma alkaa kahen päivän päästä. Onko kukaan muu enää töissä?

Mä oon ainakin ihan mahdoton jouluihminen!! Tänä vuonna vielä enemmän kun normaalisti. Piparitkin  täytyy tehä vaikken tykkääkkä, mutta niistä tulee niiiin joulunen tuoksu!! Ja laatikoita tein ekaa kertaa ite pakkaseen odottaan (tuli törkeen hyvää, ja oli helppo tehdä). Oi, kohta saa kaikkia ihania jouluruokia. Nyt on saanut nauttia ihanasta, hämyisästä tunnelmasta, kynttilän valosta ja koristeista. Ja kuusi tulee ehdottomasti, kuten joka vuosi!!

Me laitetaan sitten joulun jälkeen pinnasängyt sun muut valmiiks, saa joulun nauttia viä väljyydestä (mie sois tahtonu jo laittaa mut sain puhuttua ympäri). Vaatteet on varaston vaatekaapissa silitettynä kokojärkässä. Ja tällä luonteella ei tulis mieleenkään jättää osteluita viime tippaan tai vasta vauvan syntymän jälkeiseksi! Pakko olla kaikki ajoissa aina valmiina. Ihan jo silläkin ettei koko tili mene kerralla niihin hankintoihin. Ja muutenkin, jos oliskin ite ihan poikki kun kotiin pääsee tai masentunut tai jotain niin ei tarvi missään kaupoissa pyöriä. Paitsi imetysliivit, missä vaiheessa ne voi hommata ja minkä kokoset??? Varmaan yhet kannattaa ostaa etukäteen? Ellei ite pääse heti kaupoille niin passitan siskon ja veljen vaimon ostaan muut! Onneks ei ryntäät oo kasvanu kun yhellä koolla, toi entinen C:kin ois piisannu mut ei tästä D:stä tarvi ainaka enempää isontua (ainaka ennen ku laitoksella). Muuten, se liberon kassi on aika pieni, kattelin kaverilla sitä (joka sai vauvan kesällä).

Välillä alkaa olla jo kurkkua myöten täynnä tätä raskautta. Nyt on onneks taas seesteisempi kausi eikä tunnu liikkuminen ja oleminen liian raskaalta (jossain vaiheessa sängystä nousuki oli sellasta ku valasta olis nosturilla hinattu). Tänään tuntu x-biking vielä tosi hyvältä ja jakso painaa! Oon ihan varma et tää menee sen pari viikkoo yli lasketun kun selvinny niin oireettomana! Blääh, kunpa vaan ei menis..

Heh, mulla mahtuu muuten oma vanha talvitakki päälle viä! Se on tosi vanha ja olin jossain välissä jo heittämässä meneenkin, mut aattelin et tällasta tilannetta varten voisin säästää (kun tulis kalliiks ostaa uus takki pariks kuukaudeks). Sillon 6-7 vuotta sitten on ollu kyllä tosi löysä muoti kun siinä on vieläkin tilaa, vaikka on S-kokoo (normisti vaatteet sen kokosia).

Kylläpäs täällä on shoppailtu ahkeraan [:)]. Veronpalautuksia vissiin ilmassa [;)]. Ite oon taas huoleton optimisti jousimies ja en oo jaksanu ostaa vielä yhtään mitään vauvajuttua. tänään kylläkin kävin cittarissa tutkailemassa vauvahärpäketarjontaa ja meinasi tulla angstikohtaus kun pelkkiä tutteja ja tuttipullon suuosia oli ainakin sataa erilaista mallia. Sanoinkin kotona miehelle, että tarviiko nyt mitään tuttia oikeesti ja se oli sitä mieltä, että tosiaanki tarvii, niin mä siihen vaan, että sä sitte saat käydä sen tutin ostamassa itte [:D].

Vaatteita on jonki verran kerääntyny, tänään kävin niitä vähän läpi ja huomasin, että pikkuvaatteita, 50-60 kokoja onkin tosi vähän. Niitä tarttis varmaan jostain saada lisää. Äippäpakkauksessa onneks tuli joku semmonen ihan pikkunen potkari. Huomenna tapaan yhden kaverin ja ostan siltä kantoliinan ja muutaman kestarin. Rattaatkin dyykkasin naapuritalon roskiksesta (siinä talossa on vaunukauppa). Kaukaloo ei tarvita ku ei oo autoakaan, bussilla sitte mennään ku tarvii, ja niihinhän pääsee ilmatteeks rattaitten kanssa. Joku hoitotaso varmaan pitäis joskus hankkia. Ja sitten lisää kestareita ja rintapumppu. Luin muuten jostaki, että niitä imetysliivejä ei kannata ostaa etukäteen, ku ei tiiä millasiks melooneiks ne vielä paisuu. Mutta iteki ihmettelin, että sitkö mä vaan menen vastasyntyneen kanssa liivikauppaan ostoksille? Ku ei niitä oikeen kokeilemattakaan voi ostaa...

Mulla on yhet mammahousut ja yks juhlava mammapaita, mut oon huomannu, että noi tommoset tavalliset lököhousut on paljo kivemmat jalassa, jättää ne vaan roikkumaan housun vyötärö mahan alapuolelle ja sit oon käyttäny mahan päällä tuubia. Paidat on monet liian pieniä, mut monet ihan sopivia ku on tää nykymuotikin tämmönen sopivan väljä. Mun mies kaivo kameran esiin ku olin menossa suihkuun, että toi maha täytyy ikuistaa. Nii sit vaa alkkarit takas päälle ja poseeraamaan [:D]. En kyl kehtaa laittaa niin nudea kuvaa tänne nettiin...

Mites ootte muute onnistunu sheivaamaan alapäätä? Mulla on kyllä tosi vaikeuksia yltää saatikka ees nähä sinne, mut jos mä annan rehottaa, nii alkaa iho punottaan ja kutiaan (oon atoopikko). Mä oonki tommosella tukanleikkauskoneella ajellu noita karvoja, sillä ei toivottavasti saa niin pahaa jälkeä aikaan ku jos höylällä vetäis ihan sokkona...

Joulusta... Must on ihanaa ku voi kerranki valmistautua jouluun ihan rauhassa ja ajoissa. Oon jo väsänny joulukortteja ja joululahjojakin. Tein sellasia tuunattuja heijastimia, missä on siis tavallinen heijastin, mutta sitte laitoin narun tilalle tiimarin semmosta blingbling hopeanarua ja pujottelin siihen kaikenlaisia helmiä ja tähtiä yms. Ja sitten keksin vielä hakaneulan tilalle laittaa sellaset verhoklipsuttimet [:)]. Kivaa näperrellä kaikkea [:)]. Tekis kamalasti mieli jo tehä kaikkii jouluruokiaki, mutta ku meillä on niin surkee keittiö (tää talo on rakennettu 1939 ja must tuntuu, et tää keittiö on ihan autenttinen vieläkin!). Me vietetään joulua mun siskon luona, niin aattelin mennä sinne vähän etukäteen kokkailemaan ku niillä on tiskikoneet ja kaikki [:D].

Huomenna tutustumiskäynti synnärille, kivaa! Tällä hetkellä ootan synnyttämistä ihan innolla, mut välillä tulee kyllä aika synkkiä tunnelmia pintaan...

Huomenia!!

Jep, ahkeraan on shoppailtu, ja juurikin veronpalautuksia. Onneks jäi yli puolet säästöön ensi vuodeksi.

Heräsinpä sitten neljältä eikä uni tullut enää (tunnin ois saanu viä nukuttua). Sen siitä sai kun meni leuhkiin oireettomuutaan, nyt sattuu nivusiin ja välillä polttelee mahaa (sillon yöllä pahemmin). Laskeutukohan toi ipana viäkin alemmas vai mistä noin yhtäkkiä alko säryt? Illalla jumppapallo kutsuu..

Hohhohijaa, huonosti sujuu karvojen kanssa! Jalat onnistuu viä melko tuskattomasti (epilaattorilla), mutta alapää ei! Kokeilin peilinkin kanssa ja aikas tuskasta! Koitin sillä sheiveriosalla sitten noita nivusia ja isompia röyhötyksiä saada kuriin, ja sanoin miehellekin että loppuajan saa luultavasti totutella auton alle jääneeseen oravaan.. Inhottavaa kun nykyään valkovuotoo tulee ku saavista kaatamalla ja paikat hikoilee, vielä kun hirvee puska tiellä niin hyi ällötys!

Kuus viikkoo h-hetkeen, jännää... Tai toivottavasti ei ainakaan kauempaa.

Heh! Täällä sama Pampula87, oon kanssa jo miestä koittanu värvätä tuohon hommaan ennen synnärille lähtöä[:)]

Itse olen yhdet imetysliivit ostanu jo nyt. Oli isompien liivien osto edessä muutenkin, niin samalla päätin sitten ostaa vielä väljät imetysliivit H&M:stä. Eipä nuo niin kalliit olleet että jos sitten pieneksi jää niin ei meidän talous siihen kaadu.

Yohanna, täällä kanssa vielä istua nökötetään töissä tämä viikko. Teen koneella töitä ja kyllä tässä on takapuoli ja selkä kovilla, varsinkin nyt viime aikoina kun lantio on alkanut löystyä...Ihan hassua ajatella, että kohta tässä jäädään tooosi pitkälle "lomalle"[:)]

HUomenta täältäkin!

Heräsin siihen kun sormet ja varpaat on ihan turvonneet, niitä pistelee ja tuntuu inhottavalta.. Näin jo unta et menin neuvolaan mittaa verenpainetta ku on huono olo... Nyt onneks olo vähän helpottaa mut alkaa tosiaan jo ahdistaa tää olotila! Välillä mietin et tulis jo tää vauva, toisaalta en haluais vielä mennä synnyttää ku alkaa jännittää liikaa [:D] no, ensi viikolla tod näk saadaan aika käynnistykseen. Menispä se joulun jälkeisille välipäiville, sais joulun vielä olla kotona ihan rauhassa.
Poika tuntuu jo niin isolta, et iltasin ihan ahdistaa kun sen jalat pyörii mahassa ja ne on tisseissä asti...Päivisin vauveli on aika rauhallinen mut iltasin alkaa hirvee meno ja meininki!

Noista ostoksista, meil on perusjutut jo hommattu, vaunut yms mut rasvoja ja sen sellaisia en oo ostellu vielä... Meillä tietty ehtii sit sairaala-aikana hommata kaikkea. Saaks sen liberokassin sairaalasta vai pitääks se tilaa jostain?
Meillä ei tullu vaunuissa sellasta  hoitolaukkua ni pitänee hommata ite. En tiedä kerroinko jo mutta siis vaunut tuli torstaina YLI KUUKAUDEN myöhässä [:@] Ostettiin ne jo lokakuussa Suomen lastenvaunutukusta espoon suomenojalta. Luvattiin että tulevat Tanskasta marraskuun alusta. Haluttiin ne hyvissä ajoin, koska vauva kuitenkin tulee aikasemmin ja halutaan harjoitella koirien kanssa sitä kulkemista.. Noh, ite sai koko ajan soitella ja kysellä perään vaikka sieltä lupasivat ilmoitella. Muuttoa ennen soitin ja sanoin, että Espoosta en enää marraskuun lopun jälkeen hae kun muutamme Lohjalle. Lupasivat sentään kuljettaa kotiin ne.. Mut siis NIIIN PASKAA palvelua saatiin, kukaan ei pyydelly anteeksi että kesti ja sellanen ällö limanen äijä vaan viskas ne tohon meidän pihalle et tossa on vaununne. Soitti tuntia ennen että nää olis nyt tulossa et toivottavasti ootte kotona. Totakaan en tajua et jos sanotaan viikko milloin tuote tuodaan, niin sit ei voida esim edellisenä päivänä soittaa ja kysyä mahdollista toimitusaikaa ja että ollaanko kotona. Oletetaan että ihmiset on koko ajan himassa. Sama kävi gigantin pesutornin kanssa... Oltiin lenkillä perjantaina päivällä ku sieltä soitettiin et ovat tunnin päästä meillä.. Ärsyttää!!!! [&:] Onks muille käyny tolleen?!? Onhan se kiva et jutuissa on kotiinkuljetuksia mut niistä pitäis soitella vähän aiemmin tai jo ostettaessa sopia tarkka päivä. Meille on tulossa vielä suomi soffasta huonekaluja...katotaan onks ne sit joku päivä vaan tossa terassilla ku tullaan jostain kotiin. [:@]

Karvojen poistosta... Mä poistatan mun karvat kosmetologilla, se ottaa ne sokerilla juurineen joten ei tartte usein käydä.. Ei kyl onnistuis sheivaus enää... [;)] Oon menossa taas ylihuomenna, pitäähän sitä hoitaa karvoitus kuntoon ennen synnytystä.

Oon huomannu nyt pari kertaa vessakäynnin yhteydessä , että paperiin jää paksua limaa(?) erilainen koostumus kun perusvalkovuodossa.. Mietin et onkohan se vaan valkovuotoa joka on paksuuntunu vai sitä limatulppaa mikä irtoaa kohdunsuulta kun synnytys alkaa olla lähellä?!? Onks muilla kokemuksia? Mun kaverilla tuli se limatulppa suihkussa käteen joskus viikoilla 32 tai jotain.. Hän kysyi lääkäriltä ja sanottiin että se on yleensä merkki siitä et vauva tulee parin viikon sisällä viimeistään :O no sit tietty panikoitiin sitä et tulee keskosena jne... NOH tällä  hetkellä tämä ystävä on viikolla 41 eikä oo merkkiäkään synnytyksen alkamisesta.. että silleen...

Tulipas taas pitkä teksti heti näin aamutuimaan [:D] huomaa tosiaan et porukka alkaa olee jääny jo pois töistä ku tekstiä tulee palstalle tiuhaan tahtiin! Onnea vielä viimosille työpäiville niille kellä niitä vielä on jäljellä :D Mullaki alkaa virallinen mammis perjantaina, kelalta tuli ihan hyvä päivärahapäätöskin ni hyvä fiilis tuli et kyl me pärjätään!!! [:)]

Pitäisköhän sitä itekkin kohta pistää jotain valmiiksi vauvaa varten? Meillä kun on tilanne just sama kuin pari kuukautta sitten... Eli mitään ei ole vielä valmiina uutta tulokasta varten ja osa isoimmista hankinnoista on vielä tekemättä, käyttötavaroista puhumattakaan. Päällisin puolin vauvan tulon paljastaa vain meikäläisen maha ja äitiyspakkaus pakastimen päällä. Yläkertaa remontoidaan vieläkin ja menee aivan sata varmana ens vuoden puolelle ennen kuin se on valmis. Jos sitä sitten viimeistään tammikuun puolessa välissä alkais valmistautumaan uuteen tulokkaaseen, jos sitä on vielä yhdessä paketissa [:D]. Oikein ihmetyttää, että miten voin olla näin rauhallinen, vaikka h-hetki lähestyy päivä päivältä...

Yohanna tuolla huuteli työssä vielä olevien perään ja täältä nousee käsi pystyyn. Mutta eipä tätä kestä enää kuin torstaihin asti. Perjantaina on siis ensimmäinen lomapäivä, joka menee talviloman piikkiin. Ensimmäinen virallinen mammalomapäivä onkin sitten vasta 19.12. Niin ja perjantaina aattelin mennä vielä firman pikkujouluihin... Saan siis koko päivän valmistautua pikkujouluihin ja tälläytyä oikein viimeisen päälle [:)]. Siitä onkin jo kotvanen aikaa, kun semmosta on tullut tehtyä...

Eilen oli synnytysvalmennus synnärillä, joka oli ihan mukava ja informatiivinen parituntinen. Vähä meinas olla vaan kätilöllä täpinä päällä, kun tuli pitämään valmennusta suoraan synnytyksestä. (Valmennuksen piti alkaa klo 16.00 ja kätilö oli mukana synnytyksessä jossa lapsi tuli maailmaan klo 16.03.) Eli hieman meinas ajatus karata aina välillä... Tänään ois sitten neuvolakäynnin vuoro. Jännityksellä odotan, että mitäs sieltä pissasta tällä kertaa tulee vastaan [&:].

Niin ja sitten tuo karvoitus... Meillä on isäntä "uhrautunut" pari viimeistä kertaa hoitelemaan alapään karvoituksen [:D]. Itsellä kun ei ole tuonne alapäähän muita näköhavaintoja kuin peilin kautta, niin sen rehotus ei niin kovaa pääse häiritsemään.

Tässä taisi olla kaikki tällä kertaa... Pitää tulla huomenna kertomaan, että mitäs neuvolassa oikein tapahtu.

No sen gigantin mä viel sulatin, ku oli sovittu et ne tulee viime viikolla (vko 49?) ja ku ei ollu torstai-iltaan mennessä kuulunu ni sitä soittoa kuitenki osas odotella perjantaina.. et eivätpähän ainakaan tulleet myöhässä TOISIN KUIN ne vaunut :( Ja siis jos firma mokaa ja tavara myöhästyy ni mikä siinä on niin vaikeeta pyytää anteeksi sitä?!? Se on sitä asiakaspalvelua että pahoitellaan pieleen menneestä aikataulusta.. vai oonksmä liian vanhanaikainen että kun ostan 720euroa maksavat vaunut niin siihen kuuluisi hintaan asianmukainen palvelu?!?! argh oon ollu ihan raivona [:@][:@][:@] MUT nyt kaikki on hyvin, vaunut on tuossa olkkarissa ja ovat ihanat! Mun labbis oli ihana kun se heti meni kerälle vaunujen viereen, nenä renkaissa kiinni. Pitäs tossa pihalla vähän kärräillä niitä ees ja taas et koirat tottuis [:)]

Mulla lima on ollu ihan kirkasta/valkosta. Täytyykin kysästä kaverilta et olikse sillä rusehtavaa.. Kai toi mulla sit on vaan lisääntynyttä valkovuotoa...No ultrassa ensi viikolla siitäki voi kysästä.

ONNEA Elegialle mammaloman alkamisesta! [:)] Se on hieno fiilis ku tajuu ettei tartte duunissa notkua vähään aikaan !

Katottekste muuten tota vauva tulossa ohjelmaa?
Mä katoin äsken sen uusinnan ja itkuhan siinä tuli ku ne ihanat kaksoset syntyi..Alko oma synnytys jotenki tuntua konkreettisemmalta. Alko jopa vähän pelottaa... Mua jotenki pelottaa se et jos en heti kuule lapsen huutoa et onhan se hengissä yms... [&:] huh ehkä ei vaan pidä liikaa miettiä sitä...Mut minkäs teet ku pyörii nuo asiat mielessä..

Jep, meillä on maaliskuussa kaksi vuotta täyttävä keltainen tyttölapukka VAPPU. Se on kans tosi energinen, mutta onneks sillä on kaverina Sulo-koira jonka kanssa ne äskenki veti aamuhepuleitaan tuolla pihalla [:)]

Pistäkee miehet ajelee karvat. Mun exä oli haka siinä hommassa, mut nykyistä on saanu hieman houkutella ja eilen illalla lupas sitten että jos ei multa iteltä enää onnistu nii ajellaan sitten tässä joku päivä ja uudemman kerra enne h-hetkee :D

Libero kassi tulee osastolta. ja myös kuulemma pambersissiakin saa osastolta..riippuu kyl paikasta mut liberon saa osastolta mukkaan. Ja jos osasstolla syöttävät tuttia nii senkin voi ottaa mukaan. Nimittäin ne heittää ne roskiin muuten ne...sano mitä sanovat. kaveri oli tän huomanna osastolla ollessa tossa pari kuukautta sitten. Oli kysyny että saako sen ottaa mukaan niin olivat sanoneet että ei että ne menee heillä steriloitavaksi jne, oli sitten menny vahingossa ohi siitä strerilointi huoneen nii oli nähnyt ku heittäneet roskiin. Eli voi ottaa. Ja toisille taas sanotaan toisin. No tää mun kaveri oli kyl muutenkin huonoo palveluu kyseisessä paikassa saanu.

hmm..Hassu olotila..välillä unohtaa täysin että on raskaana, kunnes pitää tehä jotain jossa o masu tiellä tai tää neiti alkaa potkimaan. Nyt on yöllä tullu ihme unia synnytykseen liittyen tai vauva aikaan liittyen tullu nähtyy.

VÄsyyttää.....oli taas sokerit koholla aamulla vaikka samalla lailla tein ku edellisenä iltana..ainoa ero oli että pikkasen aikasemmin otin lääkkeen. että voi herätä aikasemmin. toisaalta valvoskelin yöllä aika paljon taas vaihteeksi mitä ei toissa yönä ollu. en tiiä ota täsät sitten taas selvää....

joo nyt o paino sitten humpsahtanu nousta..toisaalta tossa o pari herkuttelu päivää takana ja viime päivinä ollu sitä turvotusta ja tällä hetkelläkin on aikalailla turvotusta käsissä. viimeks mitatessa oli 118 ja nyt oli 122. Eli kolme viikkoa sitten mitattu o viimeksi tuo paino.

Moi (taas)!

Ei osaa joo oikein ajatella että kohta on kauan "lomalla". Varmaan koitan viä torstaina tunkee itteeni tänne ja roikun ovenkahvassa aamulla!! Tänään sitten leipomiset käyntiin huomisen kunniaks!

Täällä on ainakin lima paksua, mut aattelin et ihan normaalia valkovuotoo kuitenki? Ja koko ajan sitä tulee enemmän, hyi.. Ei kauaa parane ilman pikkuhousunsuojaa olla ettei tarvi niitä muutamia käytössä olevia housuja olla vielä useemmin pesemässä! Mä en pyydä miestä ajeluhommiin vaan koitan selvitä ite. Alakerta on niin RUMA!! Sillon ku peilin kans koitin pelleillä ni katoin itetty samalla ja hyi hitto! Ihan turvoksissa ja ruma ku mikä! Ja muutenkaan ei tuntus varmaan mun mielestä mukavalta jos mies parturois. Heh, synnytyksen jälkeen on varmaan viä rumempi hetken aikaa!

Kohta mäkin pääsen kattoon sitä vauvaohjelmaa ku loma alkaa, jee! Varmaan poraan kaikki synnytykset, nytki ku vähä ees lukee jotain niistä ni poru ois tulossa. Tai näkee ees piirrettyjä kuvia jossain opuksissa. Mikähän siinäki on, oon ny vähä herkistyny raskausaikana mut en liikaa kuitenka.

Ja sitten taas hommia jatkaan!

Karvojen poistosta: mä oon kans jo ennen raskautta tottunut käymään body sugaring'issa ja se on kyllä ollut pelastus tänä pömppömaha-aikanakin. Mä vitsailinkin just jokin aika sitten mun miehelle, kun epäröin et kasvaako mun masu ollenkaan, et kyllä se kasvaa, kun näkyvyys omaan alapäähän on zero nykyään! [:D] Toi sokerointi on kyllä ihana tapa päästä karvoista eroon, kun iho jää ihan sileäksi ja pehmeäksi ja karvat kasvaa tooosi hitasti takaisin. Ja karvat on jotenkin "pehmeempiä" kasvaessaan. Toki eihän se itse "toimenpide" kauheen mukavalta joka paikasta tunnu, mut lopputulos palkitsee! Ja mieskin tykkää! [;)] Mutta eiköhän tässä ollut taas tarpeeksi alapää-juttuja! [:D]

kumpa olis rahaa käydä tollasessa sokeroinnissa...toisaalta mulla o vaa nii herkkä iho että se kuitenkin pukkais näppyjä heti pintaan ja sitten ärsyttää...Eli yleensä pitää jättää pieni sänki minun.

[:)] Neuvola käynti takana  ja uusia aikoja peräti 2lle seuraavalle maanantaille. ens ma ois se lääkärineuvola...
Verenpaine oli hiukan kohollaan, pisu puhdasta. Naperon syke oli 155. Hemppa 123, sf 32,5cm.
Tätyli siinä vahvisti omaa oloa toteamalla, että kyllä se vaavi on hiukan laskeutunut jo alemman.
On hiukan kivuliaita supistuksia tullut välillä.

Tänään kävin ostoksilla Riemulissa, hain 10kpl kestovaippoja. Ihan uusia. Aattelin repästä ku nuo veronpalautukset tosiaan tuli.. Niillä pitäs jonkin verran pärjätä, plus sit äippäpakkauksen vaipat, ja harsoja jne. Toki kertsikoitakin pitää varmaan ostaa kaappiin, varmuuden vuoksi.
Mikä kakka kammo tuolla miehellä oikein on.. Se ei haluu nähä niitä vaippoja, ja muutenkin se jo nikottelee sitä vaipan vaihtoa..

Meillä on hankinnat aika pitkällä, sen takia ehkä enemmän, ku mä haluun saada kaikki asiat kuntoon aina ennen ku jotain tapahtuu, niin oon sit varautunut. 
Vaunut mun vanhemmat osti jo elokuussa (?), siihen pakettiin kuulu turvakaukalo, ratasosa ja hoitolaukku.
Sit on noita vauvan vaatteita ostettu ja saatu ja saatu ja saatu.. nyt niitä on ehkä jo hiukan liikaakin. täytyy kattoo nuo koot ja lajitella ne.

Nyt huilimaan ja rauhottumaan, väsyttää ihan hirveesti..
Huomenna pääsee kampaajalle [:)] leikkuuta ja hiukan väriä päähän..

Mukavaa joulun alus aikaa!!!

Eipä mullakaan oo sheivaaminen onnistunut piiitkiin aikoihin. mut enpä tuota alapäätä nää muutenkaan ko peilin kautta, mutta nivuse tuntuu välillä tooos inhottaville, Onneks tuo Rakas mieheni on auttanut tuossa ajelussa ja oppi nopeasti ajamaan vaikka aluksi aristelikin.. :) onhan se hieman erillaista kuin parran ajaminen..

Aikaisemmine en ole ollut jouluihminen mutta nyt odotan tooodella innolla joulua.
Tuntuu että viikot menevät nyt todella nopiaan ja saas nähdä että mitä sitä kerkiää joulua enne tehdä. Tavoitteena meillä on saada vauva jutut valmiiksi. Viikonloppuna mennään ostamaan vanna ja hoitoalusta.. Olikohan muuta vielä mitä tahottiin. Vaippoja on hommattava kotiin valmiiksi. Saas nähä sitte mitä mekrkkiä alkaa käyttämään. Sitteri ja leikkimatto olis kanssa kivat saaha ennenko pikkunen sytnyy. mut saas tosiaan nytte nährä mitä kaikkea tuleekaan. tää on toosi kiva että joulu ja uus vuos tulee tähän odotuksen väliin, on jotain muutakin mitä odottaa. Jouluna meitin porukat tulee meille ja laitetaan joulu tänne.. Ite ilmotine etten lähde noilla julkisilla ramppaamaan kun en niin huonosti jouluna kulkevat. Oliski auto niin olis helpompaa.

Voisinkin laittaa turvakaukalon kangas osat pesuus.. Sais neki sitte kuivumaan.. Meillä taitaa olla kohta kaikki pestynä.. Paitti noita valkosia lakanoita sun muita äitiys paketissa viel riitää.. Nooh ne kerkiäää..

Pikkuinen on ollut ihme tuulella tänää.. Masu on ollut kipeä ja liikeet ovat olleet toosi outoja.. Nooh.. ehkä hän harjoittelee taas konttaamaan.. Mistä sitä tietää. Kukakohan meistä pullauttaa pikkuisen seuraavana..

Takaisin