Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee, pääsen vielä ultraan!! Vauva oli niin ovela että ei ollu kääntyny raivotarjontaan vieläkään, rv 35 mennään ja muksii siellä ympäriinsä. Laidasta laitaan. Niinpä oottelen nyt soittoa tai kirjettä polilta.. Samalla tarkistetaan sekin onko liian ahdasta vai eikö ole siellä lantioluitten välissä. Että onko reitti selvä ulos vai mennäänkö seinän läpi..[&:] SF 33 ja syke 140..

Mulle on tullut kai kiloja vain 14 tähän mennessä, eikä edellisen neuvolan jälkeen muka yhtään! Himpun verran kyllä epäilen että niillä ei oo puntarit ihan synkronoitu keskenään, meinaan viimeksi punnittiin eri huoneessa. Mutta olo on silti pullea ja lyllertäväinen, vaikkei turvotusta ole tullutkaan (vielä). Kenkien laitto on puhinaa ja ähinää. Eikä ne kaikki kilot siis ole tullu vatsaan ja rintoihin.. Mies joskus sanoi, että lupaathan mulle että pidät tuon hyvän pyllyn aina etkä päästä retkahtaan [:D] Minä en menny lupaamaan mitään... nyt se laulaa mulle Akin ja Turon "selluliittipyllyyy... joka kävellessä hyllyyy....." [8D]

Pelkäsin jo raskausmyrkytystä kun on ollu neljä päivää huono olo ja koko ajan särkenyt päätä, pari kertaa jotain hilettäkin näkyny, särkylääkkeet ei ole auttanu. Ja sydän tykyttänyt ja välillä korva menny lukkoon. Olin varma että pissassa on valkuaista ja verenpaineet huippulukemissa. Mutta ei ollu! RR oli kyllä ihan pikkusen korkeampi kuin mulle on tyypillistä, mutta ei mitään vakavaa. Ja kun turvotustakaan ei ole, paitsi että sormukset ei lähde mun paksujen nivelien läpi enää senkään vertaa kuin ennen. Luut kasvanu? Olisko tää sitten vaan semmonen poskiontelo-olo..

Äitiysrahat... mullakin laskettiin 2007 verotuksen mukaan, vaikka tulot on nousseet siitä ja yritin laittaa sinne sen viimeisen puoli vuotta. Ei vaan ollut noussut sitä 20 % (kukahan senkin rajan on päättäny[:@]) joten näillä on pärjättävä! Ja rakkaani lomautettiin juuri. Onpahan sitten mun kanssa kotona vauvan kanssa, mutta ei se lisäraha tietysti lapsiperhettä haittais..

Eilen mettälenkillä ja jalat jaksoivat oikein hyvin. Tänään oltiin kaupoilla ja tuli muutama tunti käveltyä niin oon ihan poikki. Ei tuo kovan alustan päällä kävelimen ole enää minun juttuni. Masussa tuntuu ja jalkapohjissa. Ei tämä raskaus aika mitään hehkeää ole. Huoh. Ja hirmuiset ruuhkat jokapuolella, huomaa tosiaan että jouluostoksilla porukkaa on jo paaaljon.

Näin meitin "terveyskaupassa" iiiison masun kanssa ja aloinkin ihmettelemään kuinka pitkällä se mamma on.. Oma masu näytti pikkuiselle sen vieressä, mutta olihan meillä erillainen ruumiinrakenne.. Ehkei mulle tuukkaan koskaan niin isoa masua. viime viikoina varsinkin masu on alkanut kasvaa hurjasti. Noh saas nährä minkä näkönen oon kuukauden päästä. Itse olen ollut aina hoikka ja nyt kun on painoa tullut lisää niin todella ihmettelen ulkonäköäni välillä kun katson peiliin, mutta onhan se kivaa kun tissit on kasvanut! :)
Lähtöpainoa minulla oli 51,5 kiloa ja viime neuvolassa muutama viikko sitten oli 62 kiloa, eli reippaat kymmenen kiloa tullut lisää. Pituuutta on 168.

Voimia oikein paljon teille jotka ootte vielä töissä!

VOe sinttisanttisontti ja vaikka mikä. Vähäkö tulee ikävä tuota pientä kaverin pojua. Lähtivät äsken kotiin. En ole eläissäni kohdannut noin kilttiä ja rauhallista poikaa. Aivan sydänten  murskaaja poju. Niin suloinen ja ihana. Meni nii nopeasti pari päivää tässä niiden ollessa ja pojan kanssa touhutessa. Jätkä on 6kk vanha ja hirveetä kyytiä ryömi ja koko ajan opetteli konttaamaan mut ei vielä onnistunu ja täällä ollessa rupes kurkotteleen että ei mene kauaa että joko se oppii konttaamaan tai sitten se nousee seisomaan.

Että sellasta. Masuasukki tykkäsi kovasti tuosta pienestä kaverista. Potkinut minua siitä lähtiin ku tulivat todella kovaa.

Ainiin...edelliseen neuvolakäyntiin verrattuna nyt o kilo ainakin tai kaks tullu lisää painoa eli nyt painan 119kg. ja pituus on edelleen se 170.

Nii ja nyt ei tartte mun yhtää miettiä että vauva hukkuisi noihin vaatteisiin mitä oli äippäpaketisssa ja mitä oon saanu miehen siskolta. Tää mun kaveri toi sitten näitä 50-60 koon vaatteita iha riittämiin..ajattelin että se tuo vaa pari vaatetta nii nyt piti jo ruveta miettimään että minnes mä noi kaikki saan mahtumaan :P

Jee, tänään tuli vihdoin kelalta se kauan toivottu paketti! Luin jo kaikki lehtiset läpi ja yritän saada miehenikin lukemaan. Varsinkin se kestovaippailuopas oli hyvä, kun oon muuteki sitä miettiny, mut mun mies on sitä tosi paljon vastaan. Sillä on kokemuksia aiheesta 11v taaksepäin, eikä meinaa uskoa ku sanon, et niiltä ajoilta on kestovaipat kehittyny vaikka kuinka. No, lukispa ton vihon sitte! Muutenkaan se ei ollu yhtään innostunu siitä paketista, et mitä siellä on, "sä oot se tuleva äiti, nii sä päätät niistä". Mun mielestä vähän liian tympee asenne. [:@]

Painosta... Mulla oli normaalipaino 57kg, oon ruumiinrakenteeltani "skrode", eli oon lyhyt (160cm) ja semmonen aika lihaksikas. No nyt on sitte painoa tullu jo 68kg mittariin ja lisää varmasti tulee vielä, varsinki nyt ku ei mitenkään pysty liikkumaan, mitä nyt kauppaan ja bussiin lyllertämään. Oon kanssa plussapallomallia, jalat, perse ja käsivarret on niinku ennenvanhaan, mut maha on ihan kunnon pallo! Mutta mä uskon kovasti, että imettäminen auttaa karistamaan ylimääräiset pois! Ja sitte pikkusen kanssa paljon kävelyjä ulkosalla.

Heissan!!

Enpä ole moneen kuukauteen kirjoitellut tänne, miten lie nyt niin päässyt käymään. Lueskellut olen kyllä mutta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa[:-] Raskaus on sujunut kaikin tavoin mallikkaasti en ole kärsinyt mistään ongelmista, ainakaan vielä onhan tässä kuutisen viikkoa jäljellä[:D] Minun painoni ei ole noussut yhtään, alkupainostakin on tippunut 4 kiloa[8|] Alussa olin 88kg ja nyt siis 84kg, pituutta on vain 156cm että painoa on ihan riittämiin valmiiksi.
Neuvolassa sanoivat että ei tarvitse edes painon nousta koko raskausaikana, kunhan vain sf mitta kasvaa[:)] Mielenkiinnolla odotan mitä painan sitten kun vauva on sylissä. Vieläkin hieman uskomatonta, että synnytys on jo niin lähellä, vasta minä sen positiivisen testin tein!! [:D] Mutta nyt tämä mamma lähtee saunomaan, illan jatkoja kaikille[:)]

Olipa ilta!!!

Olin jättämässä poikia baarin eteen ja pysäköin parkkiruutuun. Eessä oleva auto päätti sitten peruuttaa meijän auton nokkaan. EI muka huomannut. HUOH. Siinä meni kalliit lisäpitkät paskaksi ja etusäleikkö konepellistä. Onneks ei volvon nokka kärsinyt muuten. Onneks ei ollu vauhtia tai mittää että mulle ja vauvalle olis kääny mittää... tyyppi päätti viel hirveellä kaasutuksella lähtee tilanteesta pois...meikä kaasu pohjassa perään suikkas ja no siihen se viereiselle kadun reunalle parkkeeras nii mie äkäsesti auton eteen hyökkäsin. Eiku vaa kuvia ottamaan....Onneks mulla oli kamera mukana... ja tyypin tiedot ottamaan selville. Auton omistaja kännissä ku käki ja rupes huutamaa mun ukolle että hänen puskurinsa meni halki autosta ja kolari oli muka meidän vika, vaikka hänen kuskinsa vika se oli. Kuski onneks oli iha ok fiksu kaveri ja tuumas vaa meille että elkee välittäkö tosta akasta ku se o kännissä ja tajua enää mistää mitää. Vaihtovat tiedot siinä. Ja puoli tuttuja ne oli muutenkin että asia voidaan sopia ilman poliisia mutta jos ei onnistu sopiminen niin on tiedot ja kuvat kummastakkii autosta mulla... siihen peruuttajan autoon ei tullu mitään jälkeä ees. Ja kaiken lisäksi mulla on tästä huutaja akasta vielä sellainen kuva missä se on kuskin ovella ku se meinas mennä sinne kuskin paikalle jottai tekee, mut sen kaverit esti...eli pahimmassa tapauksessa tällä kuvalla voin väittää poliisille että se ajoi... jos menee vaikeaksi mutta tuskin menee kerta oli kuski selvä ja oli pahoillaan ja anto kaikki yhteystietonsa.

Että sellasta tässä illan kähmään vielä tänne. EI nukuta. Vois mennä vaikka suihkuun ja sitten yrittää unta että jaksaa aamulla sinne lääkäriin lähtee ajelee ku tunnin matka sinnekkii.. huoh.

Ohhoh, onhan Kayliesilla ollut ilta..[;)]

Tääl on myös yksi "plussapallo" joka tuppaa raskausaikana paisaumaan kuin pullataikina, mut no worry.Lähtöpäino oli 69kg, pituus 170cm. Nyt paino huitelee lukemissa 89kg.[:'(]
Kyllähän se toisaalta ketuttaa, peilikuva ei niinkään mairittele eikä sopivaa päällepantavaa meinaa löytää millään, mut siltikään en jaksa kiloista välittää, tiedänpähän ainakin ettei masuasukkikaan ihan ravinnotta ole jäänyt.[:D]

Meillä tämä raskaus-lihominen tuntuu kulkevan ihan suvussa, äiti oli lihonut odottaessaan normi-mitoista sata-kiloiseksi, ja samaa isänkin suvussa, tätini on lihonut 35kg.

Jokaisen raskauden tuomista kiloista on kuitenkin päästy, joten eiköhän tästäkin, vaikka se aikansa ja vaivansa ottaakin.

Välillä tää maha on alkanut kieltämättä ahdistaa, olisin niiiin valmis saamaan vauvan syliin jo <3, mutta tottakai pikkuisen pitää siellä vielä hetki kasvaa ja pyöristyä.
Eilen kiukkusin ukolle joka ei olotilastani tunnu tajuavan mitään, kysyi että "mikä siinä nyt niin vaikeeta on". Vastasin kiteytettynä että "ai mikäkö, se että on vaikee hengittää(vauva kun ei ed. ole laskeutunut vaan painaa keuhkoja/palleaa), tekee kipeetä kävellä, eikä saa öitäkään nukuttua"[:-].

Välillä ihan ottaa aivoon, on se tuo miehen osa tässä lapsen teossa sitten helppo.
Hankinnat alkaa olla tehtynä, vain tuvaistuin uupuu ja se pitäisi saada tällä viikolla. Ei siis sitten puutu enää kuin se vauva. <3

Heippa hei kaikki mahakkaat!

Oli neuvola tuossa kasin aikaan ja meillä on jo laskeuduttu alas! Ei oo kauaa kun toinen oli vielä perätilassa. [:)] Hb 114, mut ei terkka sanonu mitään, verenpaineet 124/85 (korkein, mitä tähän mennessä ja terkka sanoi, että tarkkaillaan), pientä turvotusta jaloissa ja sormissa, sf 29, sydämensyke +140 ja liikkeet ++. Painoa oli tullu 2 viikossa vajaa kilo/vko. Tosin tuntuu, että se heittelee ihan ton mahan toiminnan takiakin. Mut kaikenkaikkiaan mulle on tullu lähtöpainosta (63kg) se pikkasen vajaa 10kg lisää. Tosin alussahan mun paino laski sen nelisen kiloa ja jos se otetaan mukaan, niin sit paino on noussu sen 14... Mut en ota paineita, kun ei sitä kauheesti oo tullu. Kai ihan normaalisti. Pituutta mulla on se 171cm.
Muuten vointi ihan ok. Eihän tää mitään herkkua oo, kun ei pääse kunnolla ees käveleen, vaan lyllertää eteenpäin ja sukkien ja kenkien laitto on... no, ei helppoa. Sängyssä kääntyminen tuottaa välillä hermojen kiristymistä, kuten moni muukin asia. Eilen taas oli sellanen päivä, et kaikki olis pitäny tapahtua hetinyttälläminuutilla! Ja sit ku ei tapahtunut, niin hermot meinas mennä. Äiti ei oo vieläkään saanu aikaseks tuoda meille hoitopöytää ja keinutuolia, jotka vaan oottaa kuljettajaa ja sekös mua kismittää. En oo siis viitsiny pestä mitään vaatteita tms kun tahdon laittaa ne sit suoraan sinne hoitopöydän lipastoon. Ja tahdon samalla katsoa kaikki koot yms et mitä vielä tarvii ja mitä laitetaan sivuun myöhempää varten. MUT EIIIIIII.... [:@] Enkä oo viitsiny ostaa sit mitään muutakaan tavaroita vieläkään, kun ei niitä viitsis kasata ton enempää tohon rykelmään lattialle. Hermot menee...
Onneks toi ilma on nyt paaaaljon kivempi. Pikkupakkanen ees, vaikkei lunta ookaan vielä. Mieluummin näin ku se ainainen vesisade ja pimeys. Nyt tuolla on ihana valkeus ja huurre. Parin tunnin päästä pitäis jaksaa lähtee kylille käppäileen, ettei ihan vallan kotona istumiseks mene. Täytyy vaan muistaa ottaa ihan rauhassa. Ja olla vaan pari tuntia.

Mut eipä tässä sit muuta tällä kertaa. Koittakaahan jaksella, ei oo enää pitkä aika! [:D]

Pupunen+Möksy 32+4

ja piti tulla ihan uudestaan vielä huutaan täysillä että kerrankin kela on tehnyt järkevän päätöksen!!! [:D]
pelkäsin että mun äippärahat katotaan sen 2007 vuoden tulojen mukaan kun oon ollu opiskelija ja työtön, kun viime vuonna olin suurimman osan töissä. (ja nyt ollut alkuvuodesta asti työttömänä...) eli tässä on kituuteltu yhden tuloilla ja toisen paskalla päivärahalla helmikuusta asti. toimitin kelaan kuitenkin työttömyyttä edeltävältä 6kk:lta tiedot (joo ei menny ihan putkeen niittenkä kans, kun edelliseltä työnantajalta ei ollu menny tiedot eteenpäin ekaks...) ja ne oli ottanut ne huomioon!!!!!!! JEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!! Eli saan sit ihan hyvin rahaa (paljon tähän työttömän päivärahaan nähden) kun tammikuu koittaa! ette usko kuinka toi helpotti mun oloa!!! ei sit muuta. [:D][:D][:D]

Eilinen kaupoissa kiertely sitten kostautui yöllä.. Paikat särki niin tuhottomasti, oli pakko käydä nappaamassa pamoli että hiukan olo helppaa.. [:(]
Äijä paistoi taas kinkun viime yönä, tää oli siis numero 2 ennen joulua.. huoh.. no, siinähän syö, se on ihan hullu kinkun perään.
koiruudet riehuu tuossa sohvalla ja odottaa isäntää viemään ne pissalle, ulkona kun on niin liukasta, etten mä saa lähtee noitten kanssa sinne.. oisin nurin jahka pääsisin ovesta ulos.. tuo hysky-collien risteytys luulee olevansa kissa, makaa sohvan selkänojalla pitkin pituuttaan ja kattelee pihalle [:D] toinen (kuvassa oleva kasvakasa) vaan tyytyy seisomaan sohvalla pitäen etutassuja selkänojalla ja vahtaa pihalle, asumme siis 7 kerroksessa, niin on aika mahtavat murina näkymät, heh..

Jospa sanasen kirjoittaisin kuulumisia.

Eli ä-polilla kävin ultrassa rv33+5. Painoarvio oli 1987g, Eli hoikkanen vaavi siellä köllötteli. Pää- ja reisimitta vastas viikkoja 34, vartalon koko oli sitten jotain 30-31 viikkosen.. Ja istukka kuulemma näyttää turhan kypsältä näille viikoille. Kontrollikäynti ens viikon perjantaille.

Sitten neuvola:
rv 34+3
paino -1150g/vko (+3,2kg raskauden alusta)
RR 117/79
U-gluk./U-prot. -/-
Sf 31cm
Tarjonta RT
Syke +120
Liikkeet ++
Eli nyt sf oli noussut 1cm! [:)] Jospa se siitä nyt intoutuisi. Paino oli tosiaan pudonnut 2,3kg edellis neuvolasta, mikä johtunee sairastelusta. Oon viikon potenu flunssaa (kuume, YSKÄ, nuha jne) ja syön antibioottia ja kortisonikuuria.. Tosin eilen päätin etten syö kortisonia, kun närästys on äitynyt päivä päivältä hullummaksi. Vesikin närästää! Ja ruokatorvea ja kurkkua polttaa niin että korviin vastaa. Oireina on ollut myös kivut rinnan ja selän puolella.. Rennietä olen koittanut imeskellä, mut aikalailla turhaan. Hetkellisen avun se antaa mut max. puoleksi tunniksi. Eilen otin pepsidiä ja siitä olikin paremmin apua. Anyway, jätän kortisonin pois niin helpottanee varmaan jo senkin vaikutuksesta lähipäivinä.

Vaaville ostettiin AIVAN IHANA pinnasänky.. ?

Tuosta painosta ootte täällä jutelleet, ja täytyy todeta että oon ihmeissäni ettei mun paino oo tuon kummemmin noussu, odotin etukäteen massiivista massan nousua. [;)] Ei sillä, oon enemmän kuin tyytyväinen.

Käytiin me tutustumassa synnärillekki. Saatiin ihan kunnon esittely, kun oltiin ainoa paikallaoleva pariskunta! (olikohan niin että tuonne otetaan 2 pariskuntaa/tutustumispäivä) Eli ei voi valittaa ettei me ois saatu ääntämme kuuluviin. [:D]

Mulle on alkanu nyt vasta valkeneen, kuin lähellä synnytys onkaan. Viikkoja 34+4 kasassa, sen tajuan, mut ei taho ymmärtää että jäljellä ei oo ku 38pv laskettuun aikaan. [:-] Ois vissiin pikkuhiljaa korkea aika herätä. [:D]

Tänään lährettiin viikolle 34.. Tämä aika menee niin nopiaan.
Mies on sanonut jo viikon alusta että masu olis lähtenyt laskeutumaan.. Aika pelottavaa.. Eikö se juuri tarkoita että synnyts lähestyy..
Ei vielä.. Noh ens viikolla on taas neuvola ja ollaan viisaampia..

Heissan!
Meillä oli tänään neuvolapäivä, ja kaikki tuntuis olevan hyvin. [:)] Raivotarjonnassa on vauva, ja sf-mitta oli 31. Eipä sieltä sen enenpää, kun kaikki hyvin.
Tuohon painoasiaan on otettava kantaa sen verran, että minäkään en mikään hoikka ollut ennen raskautta, painoin n 85kg. Tänään oli painoa 96,7kg, eli siinä 12 kiloa olis tullut tähän mennessä lisää. Ihan järkytyin, kun jotenkin olin laskenut sen olevan lähempänä kahtakymmentä. [:)] NO, onneks ei ihan, vaikka aikaa on vielä lihoa ja saada se 100 rikki. huh, huh.

Päivä tuli sitten riehuttua kotosalla siivousten parissa, ja nyt kolottaa selkää ja vähän supisteleekin. Parempi kuitenkin näin, koska oikea siivouspäivä on huomenna, joten huomenna on sitten vapaata. [:D]

Nyt syömään ja sohvan pohjalle! Niin, ja viikot taas poksahtelee vaan..

Voikaa hyvin ja paksusti! Ei oteta ressiä kiloista! [:)]

Kävin eilen äippäpolilla, kun terkka huolestui sf-mitasta. Se on ollut 25 jo yli kuukauden. Vauvan painoarvio oli 2,2 kg! Eli ei tuo sf-mitta mikään hyvä mittari oo. Mutta hyvä kun kaveri kasvaa. Uudestaan tuli varmistusta, että poika siellä polskuttelee. Oli se vaan aika herttasta, kun pikkunen auko suutaan ja nieleskeli..näyttipä lopulta kieltäkin[:D] Lisäksi yllätyin, että poika oli kääntynyt pää alaspäin. Gynekologikin epäili mahan muodosta perätilaa, mutta siellä se pää oli oikeassa suunnissa ja nyrkit hakkasi lantionpohjaan :)

Painoista ja erityisesti sen noususta ootte puhuneet.. Mulle on tullut vain 4-5 kg. Viime neuvolaan mennessä se 4, mut epäilen että nyt ois tullut ainaski kilo lisää. Oon iloisesti yllättynyt tästä pienestä lukemasta. Odotin ihan jotain muuta. Pahoinvointi ja nyt närästys eivät innosta syömään. Turvotuksilta olen välttynyt, joten sillä lienee myös osuutta asiaan.

Kävin tiistaina MLL:n mamma-junpassa ja kyllä tuli hyvä olo. Kunto on kyllä melko surkea ja hengästys taattu [:)] Rv33 menossa...kohta perilla [:D]

Elegia:Et ole huono äiti vaikka lapsesi käyttäytyi noin ,se vaan koki sen tilanteen jotenkin pelottavana ja ahdistavana joten se käytös oli sitten mitä oli. mOni muukin lapsi tekee noin.

Joo eilisen kolariin vielä. Mennäämpä sitten aamulla pollarilaitokselle ku se ämmä meinaa nostaa syytteen meitä vastaan ja kaikkea sekoa.

Lääkäri käynti:
Ei hätää sokereista vaikka o heitelly että ei kuulemma kovin pahasti. Ja pitkäaikais sokeri o laskenut :D

Äitipoli:
Vaavin paino arvio 2410G!!!!!HUI! eli nyt mentiin yläkäyrällä. mutta kaikki on muuten hyvin.
Eli
120/68
hb146
rt
että sellasta.

Kahen viikonpäästä uuvelleen kummallakin polilla. Sydänkäyrässäkkii olin ja tuli tosi hyvä käyrä.

Ja nyt näytti kumpi oli. Minulla oli poika fiilis ja kaikkee mutta tytteli tulossa. Mutta en luota siihe 100% varmuudella mutta nii se vaa näytti tytölle.

Täälläkin on sitten jääty äippälomalle! [:)] Tai virallisesti se alkaisi vasta 23.pv, mutta neuvolalääkäri kirjoitti s-lomaa sinne asti, kun on taas supistelut olleet kovin herkässä ja tuntuneet jo selän puolella asti... [:@] Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni, mutta vauvan pää tuntui jo kovin alhaalla. Neuvolalääkäri totesikin, että jos tehdään nyt tällainen "välietappi" 34 viikolle ja jos siitä vielä pikkunen malttaisi rv36, niin sitten saisi kuulemma jo ihan huoletta syntyäkin. [:)]

Vauva kasvaa ja vahvistuu kovaa vauhtia. Parhaillaankin tuolla masussa jumppailee! <3 Mulla painoa oli nyt 64,5kg eli noin 8kg on tullut raskausaikana. Turvotuksista en ole kyllä joutunut onneksi kärsimään. Sf-mitta oli 26,5 eli ihan keskikäyrällä mennään. Mulla oli tänään neuvolassa taas uusi terveydenhoitaja. Neljäs th tän raskauden aikana... Tosin tämä oli sitten onneksi tarkastellut mun papereita tarkkaan ja olikin huomannut, että mun olisi kuulunut jo rv26 käydä labrassa veriryhmän vasta-aineseulassa!!! Että nyt vähän venähti, kun neuvolakorttiin oli merkitty veriryhmä väärin. Seuraava seula olisi vielä rv36...

Tänään pesin ensimmäiset koneelliset pikkupyykkiä! <3 Ja ostin Libero NewBorn -vaippapaketin ihan ex-tempore! Noh, kohtahan niitä jo tarvitaankin! [:D]

Eiköhän tässä ole tarpeeksi tällä kertaa. [:)]

Mulla esikoisen synnytys lähti liikkeelle sillä et vatsa meni aivan kuralle. Ei sitä ite tavaraa tainnut paljoo tulla, mut tuli aivan vetenä. Meni ensimmäinen tunti kotona pöntöllä istuskeluun kun ei uskaltanut liikkeelle lähteä. Ja kun laitokselle päästiin sielkin taisin käydä veskisssä viel 3 kertaa. Ja tosiaan ihan kuin ois vaan vettä valunu.
Että semmosta sontaa...

On teillä Elegia ollut melkoinen neuvolareissu! Minä täällä kovasti toivon, ettei meidän poika tulisi ainakaan äitiinsä noiden lääkärikäyntien suhteen. Mulla luki meinaan omassa neuvolakortissa 5v-käynnin kohdalla ainoastaan että "ei suostu yhteistyöhön". En onneksi itse muista mitä siellä on tapahtunut, mutta veikkaisin ettei ehkä ihan putkeen mennyt se käynti... [:D]

Ah ihanaa, sain viime yönä nukuttua! Menin jo kolmelta nukkumaan (aiempina öinä/aamuina oon mennyt sänkyyn vasta 05-08 välillä) ja heräsin vasta tunti sitten! Tänään saattas jopa jaksaa tehdä jotain! Eilisen kohokohta kun oli reissu lähisiwaan. Tänään mulla muuten vaihtuu jo yli kuukauden kestänyt sairasloma äitiyslomaksi! [:)] Verenpaineita seuraan edelleen ja popsin lääkkeitä, mutta olo on kyllä mitä mainioin.

Mutta olisipa mukavaa kuulla mitä kuuluu ensimmäiselle tammivaavillemme eli Santun jo pian kolmiviikkoiselle pojalle! Toivottavasti kaikki on hyvin siellä...

Jhoopa.
Käytiin tekemässä se rikosilmotus ku ei tuo asia ruvenna ton auton kanssa onnistumaan. Jospa nyt.

Veronpalautukset tuli ja ne meni sitten totaalisesti. HUomenna viimoset tuhlaamaan niihin vaunuihin.

Mies meni ja rengasti minut sitten tänään :D

Vaavi potkii hulluna.

Takaisin