Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perjantaita!!

Ja onnea kaylies!! Luulin jo että oot vauvan saanu kainaloon kun ekana näin muiden onnitteluja ja vasta sitten onnittelujen syyn!!

Nyt on rahat tuhlattu ja jalat poikki.. (mutta laitoin säästöönkin!). Onpa kaikki joululahjat ostettuna (omatekoset pähkinäsysteemit, konvehdit yms teen vasta jouluviikolla, mutta ei tarvi kaupoissa enää pyöriä) ja kotiinkin kaikkee uutta. Ja natiaiselle löyty kans, sellanen ihana pörrönen asu ja sit ihana nallepuku! Ruskee karvanen, hupussa on korvat ja persmuksen kohdalla häntä! Aateltiin että tuodaan nyytti siinä kotiin, muut vaatteet voi valkata myöhemmin. Ja muutenkin ollut melkosen ahkera päivä työpäivän ja shoppailun lisäksi! Uudet verhot silitetty ja ripustettu, pyykätty, tehty pasteijatäyte ja piparitaikina, tiskattu ja hyllyt isketty seinään ja melki kaikki lahjat paketoitu. Huomaa kyllä jaloista että menty on, ovat niin perhanan puutuneet! Nyt voi hyvillä mielin mennä peiton alle koisaan ja odottaan huomisia pikkujouluja. Meillä ne pidetään, ja pääsee leipoon kaikkee ihanaa ja sitten tuoksuu koti ihanalle, joululle! Heti on muuten paljon pirteempi kun sai vähän lunta ja pakkasta, ihmeellistä kuinka paljon ilmat voi vaikuttaa mielialaan!

Elegia, ihana poika sinulla [:D]
Ja Kaylies, Onnittelut teille!!!

Äitiyspolilta tuli kirje tänään, 18.12. on meno eli tasan kaksi viikkoa vielä jännitystä..
Kävin kampaajalla, viimeksi varmaan puoli vuotta sitten edellisen kerran. Olipa kyllä taivaallisen ihana nautinto istua 2,5 tuntia hemmoteltavana. Sain kunnon päähieronnankin siinä väriä pestessä. Täytyy varmaan alkaa käydä useammin [:)]

Yohanna, mekin ajateltiin tuoda vauva kotiin karhunpentupuvussa :) Tarviikohan siihen päälle vielä jotain muuta, kun alla on kuitenkin body ja pöksyt?

Tänään koko päivän Sellossa shoppailemassa ja voi että kyllä oli mahakansaa liikkeellä[:D]
Ihan sama mihin katseensa käänsi ni jo oli maha silmien edessä.

Jee... Suomi lisääntyy![:D]

Onnea Kaylies!! [:)] Onko ihan häätkin jo tiedossa?

Justiin pesin äippäpakkauksen vaatteet ja pisti kyllä silmään, että onpa tosi tosi pienet noi pipot. Ja jotku vaatteetki. Mut kai niitten sit täytyyki olla..? Oikeesti mä oon ihan täysin tietämätön vauvoista, en oo ikinä edes pitänyt vauvaa sylissä! Apua, mitähän tästä tulee... [:o] Mutta sellanen muutos on kyllä mussa tapahtunu tässä viime aikoina, että oon alkanu pitään vauvoja ja kaikkia vauvatavaroita söpöinä. Ennen mä en jaksanu innostua vauvoista yhtään, must ne oli vaan semmosia pötkylöitä, jotka välillä huutaa. Mun mies taas on tykänny vauvoista ihan hulluna, tietyt tututki muistelee huvittuneena, että miten mun mies aina jakseli jokellella niitten vauvalle vaikka kuinka ja mä taas olin ihan kyllästyneen näkönen [:D].

Tää on kyl aika rankkaa ku ei pysty hengittää tai tekee paljo mitään ku vauva on niin korkeella. Sillon ku neuvolan täti puristeli mahaa se totes, että ei oo viel kiinnittyny ja liikkuu viel vaikka kuinka, niin sen oon kyl itekki huomannu. Must tuntuu, et se välillä tunkee peppua oikeaan kainaloon ja päätä vasempaan. Ei mukavaa. Tajuais nyt vaan pitää sen pään siellä alhaalla! Oon ollu tosi väsy. Mut ei kuitenkaa sillee, et sais unta esim päikkäreillä vaan sillee, et ei vaan jaksais tehä mitään. Ja siitä tulee turhautunu olo ku ei oo mitään tekemistä (vaik oikeesti oliski), ku ei jaksa tehä mitään. Tylsää. Mun mieski on poissa niin mä vietän perjantai-iltaa netissä. Säälittävää...

Mutta hei sellanen ajatus tuli tässä, että ketkä kaikki on pääkaupukiseudulta päin? Nimittäin vois joskus vaikka ihan livenä tavata jos jaksaa? Mulla ei ainakaan reaalielämässä oo ketään viimeisillään raskaana olevaa lähipiirissä, niin vois olla kiva viettää aikaa yhdessä, vaikkapa ihan vaan istuskella jossain kuppilassa tms ja jaella kuulumisia? Ainaki sitte ku vaavit on tupsahdellu ulos, nii olis kiva tavata ja jutella kaikkia niitä kakkavaippajuttuja yms, mitä ei-vauvalliset ystävät ei todellakaan halua kuulla [;)]... Ilmoittakaa jos on kiinnostuneita!

Moro!

ONNEA Kihlauksen johdosta Kaylies! Oliko ylläri sormus vaiko yhdessä valittu? Me mentiin kesäkuussa kihloihin ja sormukset valittiin ennen kihlausta yhteistuumin, Mulla on niin vaativa maku ettei voi ostaa ilman mun suostumusta [;)]

Mä ainakin voin olla mukana miitissä vaikka nyt en enää ihan pääkaupunkiseudulla asukkaan vaan täällä Lohjalla [:D] Mut 25 vuotta Espoossa asuneena edelleen miellän itteni pääkaupunkiseutulaiseksi. Joten tapaamista vaan kehiin! Mä täältä kulkeudun kyllä omalla autolla melkein minne vaan! Mullahan on ainaki sit aikaa kun vauva on sairaalassa ni treffailla ihmisiä.. Ihan hyvä varmaan välillä tehä muutakin kun olla lastenklinikalla..

Onpas tuo 18pvä suosittu, meilläki on silloin seuraava ultra taas [:D] KOht taas jo jännittää!

MuGavaa viikonloppua kaikille!!!

Kiitos.
Miehen hieno kosinta...käydäänkö kattelemassa hieman kultasepänliikkeissä sormusten hintoja. Mä olin vaa etät aijaa..no käydää vaa ja sieltäpä lähti sormukset. oli sillee ollu puhetta että kuha joskus o ylimäärästä rahaa nii käydään ostamassa. Mut ei sen erikoisemmin. :) ei oo häitä sovittuna kun ei ole polvistunut eteen :P sen mä vaadin että naimisiin menen niin miehen pitää polvistua...tai no oke kyl riittää jos o yliromanttista juttua mutta ei enne sitä. ;D

Minulla o se kontrolli käynti 17. päivä. ja vaikka onkin sillo vasta 35 ja rapiat nii tehää sitte samalla se synnytys arvio kun seuraavalla viikolla o joulu nii se sotkee hieman sitten.

Ja mie voin tulla sitten tapaamiseen kuha pikkanen on syntyny ja tulen sinne pääkaupunki seudulle kiusaamaan vauvan kanssa serkkutyttöäni ja tätiäni :D

Paljon onnea Kaylies!
Meilläkin (2 vuotta sit) käytiin yhdessä katsomassa ja valkkaamassa sormukset. Tiesin myös koska avokki sormukset hakee ja sen sormeeni saan, mut yllätyin silti ku toinen tuli kotiin kukkapuskan kans ja polvistu eteiseen mun eteen! [:)] Nyt tuntuu vaan hassulta ku sormus roikkuu kaulassa eikä sormessa. Sormet ei kauheesti oo turvonnu mut sen verran et vähän kuitenkin hiertää.
Niin ja meilläkin nallepuku on tuolla oottamassa vaan pientä täytettä! [:D] Mä ainakin ajattelin että siinä meidän pieni karhunpentu tuodaan kotiin. Ehkä lisäksi vielä toppahaalari päälle, jos tammikuussa pakkasta on kamalasti. Tai sit sinne alle kunnon villahaalari.
Ei mulla tällä kertaa muuta. Voikaa hyvin! Ja hyvää itsenäisyyspäivää huomiselle!

Elegia: Synnytystapa-arvio vasta minullakin sillon 18.12. (hui ei vielä sektiota kuitenkaan..vaikka onhan se jo 37.viikko lopuillaan silloin!!) koska vaavi on ollu poikittain nykyään aina neuvolassa. Viime yönä se kyllä ainakin heittäytyi taas ympäri, kai sillä on sitten siellä tilaa vielä kääntyillä... Hassun tuntusta, vasemmalta alhaalta meni pullistuma (pää?) oikealle ylös.. Ja minun äiti on saanut kaikki kolme lastaan suunnitellulla sektiolla ahtaan lantion vuoksi, niin sitäkin multa tutkitaan.

Mutta jostakin luin, että suunniteltu sektio tehdään yleensä viikolla 39??! En halua, mieluummin vasta viikolla 40 että päästäis ens vuoden puolelle... [;)] Mutta voihan se olla että vauva lähtee sieltä jo aiemmin liikkeelle ihan itse, eikö se ollu plus miinus kaks viikkoa lasketusta ajasta eli huonossa tapauksessa jouluna...

Tänään sit käyty synnärillä. Tosin sen takia kun sain päähäni että laps ei liiku tarpeaksi tai ollenkaan. Eilisen päivän todella hiljaa, en muista kunnon potkuja tunteneeni ollenkaan. Eilen illalla seurailin sohvalla maatessani nuita liikkeitä ja sain vain 3/tunti. Ja sama juttu toistui tänään aamupäivän aikana; todella hiljasta ja sitten kun jälleen asetuin laskemaan niin jälleen vain 3/tunti. Aattelin et hyvä käydä varmistumassa vauvan kunnosta kun alkuviikon oli todella vilkas (lähellä adhd:tä)

Noh kaikki kuitenkin hyvin. Antureissa olin kiinni n. 30min ja sykkeet todella hyvät ja samoin tuli sitten jo kunnon potkuja, vielä suoraan siihen toiseen anturiin (ei tainnut vaavi tytäkä syynistä)[;)]
Ultralla lääkäri kattoi vielä ja kaikki kunnossa, "kuin suoraan oppikirjasta". Lapsen tän hetkinen paino n. 2555g[:D]. Eipä siinä sitten muuta, lääkäri tokas vielä päätteeks "mää kottiis siitä ja tervetuloa sitten synnytään".

Joten ei täs muuta kun jatketaan rauhallisin mielin vartoomista[:D]

Piude, mukava kuulla että kaikki on kunnossa! Itsekin juuri tänään mietin että onpas vauva ollut poikkeuksellisen rauhallinen. Yön sain nukuttua vastoin tapojani hyvin ja aamullakin pienokainen veteli ilmeisesti sikeitä... iltapäivällä ja iltapäivällä kuitenkin liikkunut taas enempi, joten en sen enempää ehtinyt huolestua. Onkohan se normaalia että liikkeet vähenee kun tilakin vähenee...? Mukavasti jo kertynyt painoa teidän pienokaiselle!

Mun masun asukille ei ole tehty mitään painoarviota, en tiedä tehdäänkökään?? Kolmas ja viimeinen neuvolalääkäri on reilun viikon päästä, toivoisin että siellä tehtäisiin edes synnytystapa-arvio. Viimeksi se neuvolatäti selitti jotain että synnytystapa-arviota ei tehdä jos ei ole syytä epäillä etteikö mahtuisi syntymään normaalisti alakautta. Toivottavasti ymmärsin väärin! Olen nimittäin aika pienikokoinen ja siskollani on takana vaikea imukuppisynnytys, joten siinä mielessä kiinnostaisi kyllä tietää etukäteen mikäli vauva ei mahdu alakautta syntymään. No, katsotaan eka mitä se lääkäri tuumaa asiasta.

Mahtavaa muuten lueskella noiden joulukuulaisten poksahduksista, kohta se on edessä meilläkin... [:)] Jollakulla kenties jo tässä kuussa??? Yritetään nauttia viimeisistä raskausviikoista ja isoista mahoistamme!

Huomenia!!

Tunika: Hmm enpä vielä ajatellut että mitä muuta sen nallepuvun kanssa laittas päälle (ajattelin joulun jälkeen pakata kassia ja ja laittaa natiaisen vaatteet valmiiksi). Pesettekö sen ennen käyttöä? En ole ulkohaalareitakaan pessyt ettei lämpöominaisuudet vähene, ja sen alla kuitenkin olis aina muutkin vaatteet. Joskun haalarin vois ottaa mukaan varoiks jos onkin törkyset pakkaset sillon kun pääsee kotiin. Kertokaa joku jolla on kokemusta??

Lauranen82: Mä luen ainakin joulukuun jutut, tietää sitten mitä on tulossa (ja helmikuun jutut kun ovat kans siinä lähellä omaa laskettua aikaa)! Toivottavasti tämä meidän nassikka ei synny vielä tän vuoden puolella, ja laskettu aikakin on vasta 19. päivä niin ei niin paljoo huolestutakkaan (kopkopkop).

Huh, meniskös sitten aamupalalle! Eilen pikkujouluissa tuli syötyä karkkia niin perhanasti että ällöttää! En ees tykkää niistä karkeista pahemmin mitkä oli tarjolla (olis ollu ees konvehteja), mutta hippaloissa tulee vaan nassutettua kun ei kerran juokkaan eikä polta (käsille tekemistä?). Jee, ja tänään muuten teatteriin!

Tuleeko kellään muulla haikee olo kun jää/jäi lomalle? Oonko vähän outo?? Itellä se on edessä keskiviikkona, ja varmaan vollaan koko työpäivän (vollaisin ilman raskauttakin, mutta nyt vielä enemmän). Oon jaksanut olla tosi hyvin ja jotenkin vielä enemmän jutellut työkavereiden kanssa kun tietää ettei hetkeen nää niitä ja surettaa jo valmiiksi. Nyt en edes tajua koko juttua, ei osaa ajatella että on niin pitkään pois kun ikänsä töissä/koulussa ollut. Ja on jotenkin huono omatunto kun ei oo kipeä tai mitään? Joo, tiedän että tyhmä ajatella sillaiten mutta minkäs sitä itselleen voi.. No, onneks heti perjantaina pääsen hemmoteltavaksi (jalka- ja kasvohoito), lauantaina lähdetään lappiin ja joulukin on pian! Saa muuta ajateltavaa! Itsenäisyyspäivää kaikille!!

VOe että sua elegia. Oot iha höppänä. Ainoa mistä mie syyllistä ihteeni ja stressaan on raha, koska en osaa elää säästeliäästi :P
Minulla on ollu pienestä pitäen tapana että jos parisuhteessa ollaan niin kummankin on tehtävä kotityöt vaikka meillä kotona miehet ei tehnyt kuin kanto matot korkeintaan pihalle ja sisälle ja äidin kanssa tehtiin kaikki muu. Mutta itellä o se periaate että kerta ollaan yhessä niin kummankin on siivottava,pestävä pyykkiä, laitettava ruokaa ja satsattava yhteiseen elämiseen. Olen välillä patalaista kauris vaikka kauris on yleensä tunnollinen ja ahkera. Joten minulla on tapana se että mies saa kyllä tehdä osansa enkä ota syyllisyyttä siitä niskaani jos en tee jotain kotona. Ja onneks se tykkää kokkaamisesta, vaikka muusta ei niinkään. Ja meillä on periaate että työvaatteet sen pitää vähintään itse hoitaa ja pestä että niihin en minä koske,....yöh lehmänsonnan tuoksuset vaatteet... Mutta onneks se tekee myös muutakin. Toisaalta se on kotoosa oppinut sen että pitää tehdä myös miehen kotitöitä talossa jos aikoo hengissä pysyä.

Sun pitää elegia oppia ottaman rennosti. Ei kaikkea tarvitse olla joka päivä tehtynä kellon lyönnilleen. Ilman sitä turhaa stressaamista elämässä pystyy elämään ja on helpompi olla. Pitää vaan antaa itselleen lupa. Eikä pidä mennä yhteiskunnan paineiden perässä ei todellakaan. Jokaisen pitää elää omalla tavalla omaa elämää eikä suostua toisten käskytysten alle että kuinka naisen muka tulee toimia. Ne toiminta mallit ovat VANHOJA, eivät nykypäivää. Ja ei naisen paikka nykypäivänä ole olla kotona hoitamassa lapsia. Nainen voi olla itsenäinen ja toimelias kuten mies. Minä olen sitä mieltä että jos pitää mennä painostusten mukaan niin mie sanon että perkele... Miehen paikka o kotona olla lapsia hoitamassa. Iha yhtälailla mies voi sen tehdä ja nykypäivänä onneksi moni mies tekeekin mielellään. en tarkoita tällä että meillä mies jäisi hoitamaan lasta kotiin vaan että sekin mahdollisuus on.

Siirtykäämme naiset nykyaikaan!!!!!!!!

Ei meilläkää kovin hempeilevän puhelias ole tuo mies. Mie oon sitä tässä parin vuoden aikana opettanut sanomaan edes illalla viimeiseksi hyvää yötä ja kauniita unia ja että rakastaa minua. Ennen ei kuulunu muuta kuin hyvää yötä. Suukkoja se jakelee sillo tällö mutta haluaisin enemmä. haleja tulee välillä enemmä välillä vähemmä. Ei se hirveesti hiplaa tuota mun mahaa..korkeintaan mini hetken enne nukkumaan menoa. Eikä se SILITTELE minua vaikka olen sanonut että se on sitä mistä pidän. Joskus harvoin kerran kahessa kuukaudessa silittelee omasta aloitteesta. Eikä se oikein romanttista tyyppiä muutenkaan ole. Sanoo itsekkin että hän osoittaa teoilla ei sanoilla...vaikea vaa tajuta että millon se sitten osoittaa sen rakkautensa jne. Mutta tiedän että rakastaa... Tääs savolainen mies. Ei puhu eikä pussaa tyyliin. no kyllä tuo puhuu mutta välillä tärkeistä parisuhde asioista puhuminen on hirveän vaikea aja sitten kuuluu että taas se jäkättää.. MIEHET. ja anteeksi pyytäminen on hällä ollu vaikeaa...sitäkin olen joutunut opettamaan..Mut ihana nallekarhu tuo silti on..on minussakin yhtälailla välillä ärsyttäviä piirteitä mistä se ei tykkää... esim mie rongun sitä huomioo ihan hulluna ja haleja ja suukkoja ja niitä kauniiksi sanomisia,. Eipä tuo oo monesti oma aloitteisesti sanonut että näytän hyvälle ja kauniille jne. Tuumaa vaa jotenkin perisavolaiseen arkiseen tyyliin etät niinpä näytät olevan laittautunut. TÄmä on hänen tapansa sanoa että olet nätti. HUOH. heh.

Kävi tuossa sitten kummankin perheet kahvilla. Ja mie en malta olla hiplaamatta noita vaavin vaanuja mitkä eilen ostettiin. joo jos tekis jottai fiksua..

Nii ja eilen oli sitten miehen kaverit eli pojjaat varsinkin toinen näistä ihan hulluna mun masun kimpussa ja yritti tuntea potkuja..aluksi tuumas vaa vaavi että en potki mutta kyl sse sitten illalla myöhemmin alko potkimaan. Tällä kyseisellä tyypillä on itsellän vuoden ikäinen tyttö että onko tuo ny ihmekkää että oli innoissaan masun kimpussa.. :P

Taas on päivä ettei mikään tunnu maistuvan. Eilen maistui ja teinkin ison satsin kavispastaa, eilen se oli toosi hyvää. Mutta tänään en voisi kuvitellakaan syöväni sitä tai mitään muutakaan. Herättyäni söin muutaman leivän ja hedelmän. Sen jälkeen olen saanut alas muutaman suklaapalasen..
Alkaa jo ärsyttämään ko tuntuu että ruokahaluttomuus on tutuin tunne..

Lauranen82 Meille tehtiin toisessa neuvola lääkärissä painoarvio ultassa ja silloin pikkuisella oli painoa 980g, syntymä painoarvioksi saatiin 3,5kg. ison tuntuinen poika on tulossa ja äitini ihmettelikin ettei lääkärit ole alkaaneet puhumaan minulle siitä etten voisi synntyttää normaalisti.. Äitini ja Mummoni ovat pienikokoisia ja kummallekkin oltiin sanottu ettei synnytys tule onnistumaan, mutta kummatkin synnyttivät. Mummoni yhden lapsen ja äitini kaksi. Tosin olimme kummatkin alle kolmekiloisia. Itse olin noin 2,7kg kun synnyin 2 viikkoa yli aikaisena.

Moi!!

On elämää viä pari päivää, keskiviikkona ois vika työpäivä ennen lomaa! Ja nyt menny tää päivä ainakin niin vauhdilla ettei tajua et kohta pääsee jo kotiinkin! Mulla oli kans hyvät selitykset kun piti ostaa kalliimpi espritin hoitolaukku... Kun aika paljo saatu/ostettu käytettynä ja kestää sit monella lapsella ja voi laittaa eteenpäin ja ei oo itelle ostanu pitkään aikaan mitään jne. Miks täytyy aina tollai selitellä jos tuhlaa itteensä, eikö vois vaan ostaa?? Tää sama syyllistäminen tässäkin! Mutta onpa pirun hieno ja hyvä hoitolaukku!!

Jees, nyt hommia jatkaan viälä kun töissä on!!

Moi [:)]

Oon käyny päivittelemässä kuulumisiani tonne "Raskaus yli puolenvälin" topiciin, ja laiskuuksissani en ole tänne jaksanut enää tulla copypasteamaan samaa tekstiä. Silti käyn lukemassa aina teidän kuulumiset!

Mulla on tänään neuvola, ja tuun varmaan sen jälkeen tänne tarkemmin päivittelemään juttuja. Mulla on kaikkein myöhäisin aika (14:15!), inhottavaa. Multa kun ei aina oo tullu pissaa, niin siitä oonkin sitten saanut kuulla. Eikä sitä helpota yhtään nää myöhäset ajat. Argh! [&o]

Ja viime neuvolankäynnillä kun hemppa oli tippunut 104, niin se mulle sitten sanoi että rupee popsimaan jotain rautaa. Arvatkaa vaan muistanko koskaan ottaa sitä? Mulla on ihan tajuttoman huono muisti! Iltasin oon tottunu ottamaan jo multitabsit ja kalkin, mutta kun rautaa en silloin voi ottaa, ja se pitäisi muistaa ottaa tyhjään vatsaan... Kokeilin kerran ja oksennushan siitä tuli. Seli seli... Joo-o, tänään sitten kuuntelemaan taas moitteita! Inhottava se täti muutenkin sielä. Lohduttaa ehkä vähän, että en ole ainut joka siitä on valittanut... Huoooh! No, nähdään taas mammat.

Heippa!

Lueskellut kovin ahkerasti, mutta kirjoittaminen jäänyt vähälle=> syynä laiskuus..

On ollut kiva lukea, että on neuvola- ja ä-poli käynneillä ollut kaikki hyvin :)

Töissä olin 3,5 vkoa, ja aivan ihanaa kun oli päivällä jotakin tekemistä, mutta sitten taas toinen puoli oli ettei kotona jaksanut iltaisin mitään muuta kuin nukkua. Mun oma isä kiros mulle et P*******n likka, mieti vähä et onko tuossakaan mitään järkeä kun selkää särkee ja et saa öitä nukuttua ja meet silmät ristissä töihin. Isä on sen verran auktoriteetti henkilö ollut mulle koko iän ni päivän olin sen sanomisen jälkeen töissä, tein kaik keskeneräiset hommat loppuun ja ilmoitin et mä jättäydyn pois remmistä.. onneks vaan 1,5vkoa sairaslomaa jonka jälkeen "kesäloma" jota vielä vietän keskiviikkoon asti, torstaina alkaa ä-loma :)

Ootteko kuinka joulu-ihmisiä? mä en jaksa vaihtaa erikseen verhoja, mutta kyllä jouluakin laitetaan kotiin.. Siskon 7v- poika lupas etsiä meille pienen joulukuusen niitten mettästä :) Jouluaattona varmaankin ollaan siskon luona, niinkuin aiempinakin vuosina. Meinasin tehä laatikoita itse, kun kerrankin on aikaa :)

Miten, ootteko saaneet laitettua kodit valmiiksi vauvan tavaroiden osalta?
pinnasänky maalauksessa isällä ja hoitopöytä tulossa keskiviikkona, sit on valmista:)

Yritän saada ystävältä kuvan, jonka hänen poika 4v otti, niin voin laittaa myös mahakuvan :D poika tuli lauantaina kameran kanssa mun eteen, ja sanoi " nyt otetaaan IIIIISOSTA MAHASTA KUVA"  ja kuva on mitä loistavin!

Piparintuoksuista joulunodotusta kaikille mammoille!

Täällä yksi taustalusmuilija ilmoittautuu... ei mulla mitään elämää ole, mutta kun oon niin laiska kirjoittamaankin [;)]. Ahkerasti luen kyllä kaikki kuulumiset.
Elegia, mulla myös turvottaa niiiin paljon... sormien nivelet on kipeät ja öisin menee ihan tunnottomiksi.. naamakin on muuttunut ihan vieraan näköiseksi, kun luomet on turvoksissa. Ja kaiken lisäksi jaloissa tää näkyy niin, että vain yhdet kengät menee enää jalkaan, nekin tuommoiset kesätennarit... onneksi täällä pk-seudulla ei ole lunta vaikka normaalisti sitä kaipaankin, nyt joutuis vielä kenkäkauppaan. Protskuja ei pissassa ole koskaan vielä ollut ja RR-arvotkin ok, joten ei vielä myrkytyspelkoa...
Ihmettelen myös, että kuinka isoksi ihmisen maha voikaan kasvaa? Ostin pari kuukautta sitten reilun kokoisen talvitakin, jossa oli kasvuvaraa vaikka kuinka, niin seki on jo ihan pinkee massun kohdalta... pitää vissiin kökkiä neljän seinän sisällä nämä viimeiset viikot, ku ei mene enää vaatteet päälle...[:@]

Huomenna ois neuvola... on ihan uusi paikka ja uusi neuvolantäti, ku muutettiin eri paikkaan.. Ja perjantaina naikkarille jossa tehdään vauvan ylimääräinen kokoarvio niiden mun kohonneiden sokereiden vuoksi... ne on onneksi olleet oikein hyviä kotona itse mitattuina.
Onko muuten muilla tuntemuksia siitä, että vauva välillä laskeutuisi alemmas? Mulle tuli sellaisia ihan kamalia kipuja pari viikkoa sitten, soittelin neuvolaanki että onko tää normaalia.. ei voinut istua, eikä seistä.. olo oli suoraan sanottuna kuin olisi ollut rautakanki pe****ssä.. sori mut siltä se tuntui [:D] tai siis voisin kuvitella että tuntui samalta [;)]. Neuvolasta sanoivat, että liittyy varmaankin vauvan laskeutumiseen. Huomaa että samoja tuntemuksia tulee, jos istuu pitkään, esim autossa... sit ku sieltä nousee, niin joutuu käveleen ihan linkussa kun ei pysty suoristamaan selkää, koko lantio ihan tulessa... hyiii.. pahin kohtaus ku oli päällä, niin ärisin miehelle että hommaa nyt meille sektio huomiseksi, en jaksa tätä enää hetkeäkään [:@]
Muutenkin oon huomannu olevani jo aika kypsä koko raskauteen... on tämä semmoista ähinää ja puhinaa tämä loppuaika...

Taisi tulla oikein valitusvirsi tästä viestistä, siis takaisin taustalle lusmuilemaan.. [;)]

kylläpäs te ostatte kaikkea tavaraa iha hulluna. Mulla o kaapissa iha perusrasvaa jo ennestään ja lapsille tarkoitettuja rasvoja että ostan sitten vasta jos jotain tartte. Talkkiakaan en osta enne ku oikeasti tarttee ku perunajauho ajaa asian paremman puutteessa. enkä ole mitään hoitolaukkua hommanna enkä aio hommata. Jos ei riitä se liberon laukku nii sitten omaan käsveskaan joka ei oo pienimmästä päästä. Siskolta sain sen vanhan hoitolaukun mut tuntuu etten tule sitä ees täyttämään.Enkä ole ostanut puhistupyyhkeitä ym. NE KERKII ostaa sitten kun tulee laitokselta.

Olen jouluihminen jo synttäreittenikin takia. Mutta ajattelin tänä vuonna levitellä koristeet pitkin kämppää en jaksa kuusta hommata ja vaihtaa verhoja. Korkeintaan pistän kakkos verhoiksi noihin kujiin jouluverhon että voi ottaa pois repimättä edellisiä. joulu valot o jo ikkunoissa. Pyysin äitiä tekee laatikoita ku se tekee super hyviä niistä, kinkku ostetaan ja anoppilassa paistetaan. teen sitten mitä teen jos innostaa. kakun teen synttäreiden takia. mutta muut jouluherkut kyl anoppilassa syödään ku mennään sinne joka tapauksessa saunomaan ja syömään joten hirveesti jaksa tänne kotiin väääntää.

auton korjaus arvio saatiin tänään....1450e ihanata. no onneks me ei olla maksajina vaan se toinen osapuoli.

koti valmiina vauvaan nojaa... pinna sänky on mut ei patjaa, mutta menee äippälaatikossa tai sitten samalla tavalla kuin kaverin poika nukku tossa eli alla oli lustuttuna peitto ja hyvin poika nukku. Hoitopöytää ei ole eikä tule. hoitoalusta ostettiin veskiin, välttää...tiedän että heti ku alkaa enemmä ite liikkumaan pikkanen niin hoidan sylissä jne tai sitten tulee sohvalla vaihdettua vaipat. mmm sitteri saatu, koppa ostettu halvalla kaverilta, vaunut ostettiin uutena lauvantaina, pinnasänky ostettu työkaverilta pilkkahintaan, kaikki muu saatua. meinasin etät ostan pieniä 50-56-60 kokosii vaatteita ku ei ollu niitä niin eipä tartte ku kaveri kantokin sitten kokonaisen kassillisen niitä mulle. Joten huh mä tukehun jo tuohon vaavin vaate kasaan. Enkä ole ostanut kuin 6kpl pientä vaatetta itse. Kaikki muu oli äippäpaketista, miehen siskolta ja minun kaverilta ja vielä olis vaatetta tulossa niin maan pirusti jos vaan suostusin ottamaan vastaan. Tulin siihen tulokseen että otan vasta sitten vastaan kun oikeasti tarvitsen.

mulla menee onneksi vielä omat vaatteet. Ostin keväällä anttilasta kokoa 50 olevat housut ja näissä o kuminauhat sivuilla että voi suurentaa pienentää jos haluaa ja makso vain 10e, suorat strets housut beiget. Ja näillä mä oon melkei koko ajan jos ollaa jossain menossa... NÄÄ TIPPUU MUN PÄÄLTÄ. vaikka masu on hieman kasvanut mutta enemmä se on tonne ylöspäin kasvanut ja ei oo enää niin eteen pönppä kuin oli aikasemmin eli selvä tytteli masu siis taitaa olla kuten lääkäri sano ultrassa. Paidat melkei kaikki menee mutta ovat tiukkoja tottakai masusta. Talvitakki minkä kaveri anto mulle menee edelleen ja isompi on vielä kaapissa. Ja kaikista mielenkiintoisinta minun oma takki kevät takki menee vieläkin päälle ja kiinni vaikka vähä meinaa jo pinkeä olla. että oikeastaan ihan omilla vaatteilla olen tässä pärjännyt. JEE. mutta nyt o alkanut noi turvotukset tulemaan :/

Takaisin