Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pampula87, mitä sä siihen pakettiin laitoit?? Mulla on kans sellanen projekti käynnissä, ja haalinut siihen jonkin verran "roinaa".. mm. bodyn missä lukee "isin kulta", mukin "maailman paras isä", jotain vauva pesuainetta, tavallisen tutin, helistimen (sellanen pehmo), 2 muuta bodya. Mitä muuta siihen vois laittaa?????

hassu masuasukki! Oltiin tänään helsinki horse showssa katsomassa ratsastuskilpailuja ja aina kun kuuluttaja puhui ja tuli musiikkia niin masutyyppi potkiskeli oikein kunnolla. Sitten taas kun oli hiljaista niin hänkin oli hiljaa. Muutenkin tuntuu et liikkeet on taas tällä viikolla tulleet voimakkaammiksi. Aaamulla autoa ajaessa nojasi pepullaan kylkiluihi ja potki sinne tosi kipeästi.
Ja nyt kun kirjoittaa niin kutittelee alavatsaa! Aika vikkelä vekkuli!

MOIIIIII!!!

Täällähän nyt on ehtiny tapahtua viikossa taas kaiken maailman...ihan hukassa oon...nojoo,lueskelen kiinni kunhan aikaa jää.te saitte mut innostumaan niistä vauvakutsuista ja niitä nyt oon sitten järkkäilly oikeen urakalla[:)]
Sit tietysti toi Avon vie aikaa ja vielä kun oon hurahtanut nuihin partyliten kynttilöihin...ohhoijaa tätä mun elämää...mut sitä se on ku on tätä aikaa.
Ei oo äitiyspakkausta näkyny ei ja mun mielestä siitä on jo kolme viikkoa kun tuli hyväksytty-lappu kelalta ja väitettiin että parissa viikossa tulee...palata ihmettelemään sitä sitten parin kuukauden päästä että hetkonen,eihä se oo vieläkää tullu...

Mä taas yökukun täällä,kun isäntä jäi lomalle ja ei taho vielä nukkumaan.Kattelee nettiä kännyllä tuossa sohvalla ja mä leikin tällä miniläppärillä.on tää kiva vehjes...

Juu nii,ei meidän isäntä ainakaa oo pahemmin kitissy seksiä tai mitää muutakaa,ymmärtää varmaan,ettei mua nyt oikeen inspaa kun maha on joka paikassa tiellä ja natunen potkii kaiken aikaa...minä se oon joka sanoo että nyt sitte...ja ukolla ei paljoo oo siihen vastaan laittamista...[:D]

Ainii,pari semmosta hauskaa huomausta natusesta...kun mun maha murisee oikee lujaa ni natunen säikkyy.säpsähtelee hereille ja potkasee oikeen kunnolla ja mua naurattaa.toinen hassu huomio on että jos istun kauan samassa asennossa ja naputtelen koneella niin johan alkaa täpinät...on se kivaa,mutta masu on kun kuumailmapallo ja on jo aika vaikeeta olla...eipä tässä tytöt enää kauaa kukaan kanniskele,vai mitä=)[:)]
äkkiä se aika menee...

Mietiskelee:PIPSKU JA NATUNEN(joka justiin potkas nii että masu hyppäs)

Hyvä Pipsku, vauvakutsut on paras idea juhlia tulevaa vauvaa!!! [:)] Koska sun bileet on? Meil on jo tosiaan ens viikolla, hyvä pitää ajoissa ku ei tiiä koska tää mukula päättää syntyä...

Me siis pidetään kaverin kanssa yhdessä ne.. Kutsuttuja on joku 15..
Meil on menu joka on seuraavanlainen:

Vaaleansininen kakku jossa joku ihana vauvakoriste päällä yms [:D]
Mokkapalat Minttutäytteellä
Fazerin jotain spesiaalikonvehteja missä tietty vaaleansininen paperi
Jotain suolasta, esim fetapiirakkaa ja pasteijoita
Alkoholitonta skumppaa!
Sit tietty kahvit ja teet

Meidän pitäis järkätä jotain pientä ohjelmaa sinne kans... Hmm Olisko ideoita?  Tai et olis jotain muutaki ku vaa yleistä hengaamista ja istumista [;)] Muutama kaveri ottaa lapsensa mukaan [:)]

Minto: Keksikää joku lapsenmielinen kilpailu jossa myös lapset mukana ja sitte joku tietovisa liittyen lapsiin, vasta syntyneisiin ja vähän isompiin.

Meillä on kaikki hankinnat vielä ihan kesken. Veronpalautuksia odotellessa.
Pinnasängyn ostan heti kun löydän mieluiseni. Vauvan vaatteita tekisi mieli alkaa jo pesemään, mutta olen päättänyt malttaa odottaa vielä jonkin aikaa että eivät ole kerinneet aivan pölyttymään kun pikkuinen tulee.
Hoitopöytää vieläkin mietiskellään ettö ostetaanko vai ei. Vessaan se mahtuisi ihan hyvin ja ollaan katseltu ikean sivuilta Spoling kokoontaitettavaa hoitopöytää, täytyy vain käydä paikan päällä tarkastamassa kuinka tukeva tuo on. Toisaalta jos löydän jostain jonkun sopivan korkuisen lipaston joka passaa hoitopöydäksi valitsen oitis sen! :)
tuntuu että on hirmuisesti kaikkea mitä täytysi vielä hankkia.
Noh nyt pyykit kuivumaan ja vauvanpeitto ja lakanat pesuun.

Hei mammat!

Terveisiä IKEASTA[:D][;)] Eikä mieskään marissu yhtään! se on niin ihana <3 Mukaan tarttui leksivikin pinnasänky, lakanoita, patja , pinnasängyn reunasuojat, hoitopöydän alunen, pinnasänkyyn niitä suojalakanoita mist ei tuu pissat läpi..ööö mitäs muuta...
Oli sikana porukkaa mut ne on niin kätevät ne itsepalvelukassat et siel ei paljoa tartte jonotella [;)] Olipa kiva päivä vaik onki ollu paska sää!  Aina voi shoppailla ;) Käytiin raflassa syömässä ja vielä cittarissa pahimpaan ruuhka-aikaan! Mut ei ees menny hermot kertaakaan [:)] Yleensä vältän visusti menemästä viikonloppuisin noihin isoihin kauppoihin ku ei niissä mahu kulkemaan edes... Nyt oli kivaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

[:)] Sataa sataa ropisee... Taivaalta tulee jotain valkoista töhnää alas... Taitaa olla enemmän räntää kuin lunta, isoja haituvia kylläkin.. Eli TURUSSA TULEE ENSILUMI [:D].. No joo... Äijä lähti haukkujen kanssa haistelemaan hiutaleita ja mä hipsin pian hinnottelemaan kirppari tuotteita.
Meillä tosiaan 2 n. 20kg haukkua.. Toinen varsinainen puisto cocktail (sellanen katalan näköinen & kokoinen karvakasa) ja toinen huskyn ja collien risteytys.. vetoa on kovasti ku puistoon mennään ja mä oon ihan kuitti sen reissun jälkeen.. Mut tytöt nauttii, niin se on pääasia [:)]

Ne Ikean pinnasängyn reunasuojat on sellaista läpinäkyvää muovia. Ainakin Raisiossa.... tarttee ite kans tehdä sellanen pikanen Ikea keikaus tuossa jahka työttömyyskovaukset tulee.. Tai sit odottaa palautuksia..

Siippa saa hakea pinnasängyn ja hoitopöydän kavereiltaan seuraavalla kerralla ku käy kotopuolessa.. Sit saa tuota lastenkammaria hiukan tarkoituksen omaisen näköiseksi.

Elegia, otappa iisisti siellä ruottinmaalla, mutta muista nauttia olosta [:)]

Mukavaa sunnuntaita kaikille mammoille ja masuille

Huoh, tuska ohi! Kävin just hammaslääkäripäivystyksessä ja tehtiin juurihoito yhteen poskihampaaseen. To-pe välisenä yönä pikkusen jomotti hammasta ja otin yhden Panadolin, jolla se helpotti. Sit perjantai-iltana ja yönä särky vaan paheni eikä parasetamolista ollu mitään apua. Kävin sit jo eilen h-lääkäripäivystyksessä ja siellä laitettiin vaan joku väliaikainen paikka hampaaseen ja sit kotiin. Eilisilta ja viime yö oli niin tuskaa... En oo varmaan kahtakaan tuntia nukkunut viime yönä. [:@] Mut nyt, aah, mikä autuus - ei särkyä! Tosin puoli naamaa on ihan puutunut vielä, et vähän kyllä jännittää, että kuinka käy kun puudutus lakkaa... Olen vieläkin ihan ihmeissäni koko hammassärystä, kun viimeksi joskus 5.-6. luokalla ala-asteella on ollut joku pieni reikä hampaassa... Tosin moni tuttu on sanonut, että raskausaikana olis ollut enemmän "hammasongelmia" kuin yleensä.

Onpas IKEA ollut suosittu tänä viikonloppuna. Myös mun isosisko ja sen mies kävivät eilen IKEAn reissulla! [:D]

Nyt on taas sunnuntai, viikot menevät niin niin nopiaan.
hirmuinen väsymys päällä, nukahdin vasta aamulla joskus seittemän aikoihin ja kahentoista aikoihin heräsin. ei sii paljoa unta takana. Toivottavasti ensi yönä uni taas maistuu. Viime yönä masu oli todella kipeä, jomotusta ja vihlontaa. Herättyäni masu on ollut ihan kova.. Hmm.. Noh ensi viikolla on sitten neuvola ja lääkäri niin saa tietää onhan kaikki kunnossa.

Sain kudottua tumput pikkuiselle jotka päätin laittaa isyyspakkaukseen.
ja ajattelin tehdä sama kuosia olevan pipon. katsotaan mitä muuta sinne eksyy. Ajattelin että isyyspakkauksen annan vasta isäinpäivänä jos maltan sinne saakka odottaa.

Heippa sisaret! Nyt mä vähän avaudun teille, mutta eikös tää palsta ole juuri sitä varten? Kun hermostuttaa nyt niin saatanasti. Torstaina kaikki pojat tuli meille, eli mun miehellä on myös toisen naisen kanssa 6v poika, jota on ollut tosi vaikea tavata kun se äiti on jotenkin edelleen katkera mun miehelle ja haluaa kostaa jotain sillä, että epää lapseltaan oikeuden tavata isäänsä. No, nyt sitten vihdoin se sai tulla meille ja mun miehen 11v pojalla on 6v pikkuveli myös äitinsä puolelta, ja tämäkin vesseli tuli meille. Eli kolme poikaa on ollut meillä nyt torstaista saakka. Eipä siinä muuten mitään, mutta kun en ole kenenkään äiti, niin mulla ei juurikaan ole mitään sijaa puuttua mihinkään asioihin ja kun tuo isäntä ei oikein kaikkia juttuja handlaa tai ei vain tule ajatelleeksi, niin on ollut ihan kamalaa yrittää saada asioita rullaamaan.

En ole neljään päivään tehnyt oikein muuta kuin kokannut ruokaa (pikkupojat: "mut mä en tykkää", "en mä pysty syömään kun on niin pahaa" jne), tiskannut useampaan kertaan päivässä, kun muuten astiat ei riitä ja sitten yrittänyt parhaani mukaan tarkkailla, että kaikki poikien askareet sujuu turvallisesti. Esim. että pojilla on kunnolla vaatetta päällä, syövät ruokansa, pesevät kätensä kun tulevat sisälle, leikkivät niin, että talo pysyy ehjänä. Ja se ei ole niin helppoa: "mut isi sano, et mun tarvii ottaa vaan lapaset, nii ei mun tarvii laittaa kauluria". Teki mieli huutaa että Perkele laitat sen kaulurin päälle ja sillä siisti, mutta hiljaa vaan puin sen sille iloista naamaa näyttäen. Missään vaiheessa ei ole mitään saumaa yrittää puhua mun miehen kanssa kahdestaan, kun ne pennut kokoajan haluaa osallistua kaikkeen meidän keskusteluun. [:@]

Mua stressaa aivan helvetisti, että millaseks tää elämä muuttuu kun me saadaan yhteinen lapsi. Mä ehkä just ja just kestän yhden pitkän viikonlopun sillon tällön, mutta en kestä jatkuvaa tällaista arkea! En halua muuttua samanlaiseksi marttyyriksi kuin oma äitini, joka ei muuta tehnyt kun siivos, tiskas ja laittoi ruokaa. Miten miehelle sais jotain järkeä päähän näitten asioitten kanssa? Tänäänkin se taas valitti, että ikkunat on likaset ja että se joutu putsaamaan vessaa poikien jäljiltä. Perkele kun suututtaa!!!!!!! [:@][:@][:@]

Sitten eilen yöllä kun pojat oli mennyt nukkumaan mies alko puhumaan, että se haluais pojat meille myös jouluksi. Mähän hermostuin aivan totaalisesti, kun mulla LA 3.1. ja laps voi ihan hyvin tulla jo jouluna, että mä en todellakaan kestä tämmöstä rumbaa enää siinä vaiheessa. Mieheltä ei herunu minkäänlaista ymmärrystä, se hermostu mulle takasin ja selitti jotain, että en pysty näkemään asioita laajemmasta perspektiivistä, että miten tärkeää olis, että pojat sais olla joulun isän luona. Mä olin, että helvetti, sulle tietysti pojat ja niitten joulu on tärkeempiä, mutta mä en todellakaan pysty näkemään asioita mistään muusta perspeksiivistä kuin että mä oon synnyttämässä uutta penskaa just sillon ja haluan rauhan. Kun se vielä kehtas ehdotta, että otetaan anoppi jouluksi myös, niin se voi hoitaa poikia jos meille tulee yhtäkkinen kiirus sairaalaan. Siis meillä on kolme huonetta, 74m2, mutta missään ei mitään omaa rauhaa kun tää pohjaratkaisu on tällanen tosi avoin. Yks huone on 11v pojan, yksi on ruokahuone (keittiö on niin pieni, ettei sinne mahdu syömään) ja sitten kolmas huone yhdistetty olkkari ja meidän makkari, niin mihin helvettiin mä pääsen olemaan rauhassa?! Hitto lapshan tulee etuajassa vaan sen takia, että mua stressaa enkä voi levätä! [:@]

Ei helvetti sanon mä. Mä meen saatana mielummin mun isän luokse viettämään joulua (mun siskot ja niitten miehet viettää siellä joulua), niin saan olla luotettavien ja rauhallisten ihmisten kanssa. Sieltä ei oo pitkä matka paikalliseen synnytyssairaalaan, jos tulis semmonen tilanne. Perkele!!! Ihminen, jonka piti olla mun tukena ei ookaan ollenkaan minkään luottamuksen arvoinen. Vituttaa aivan sikana.

Voi helvetti, nyt pojat tulee ulkoa sisään. Täytyy lopettaa ja teeskennellä iloista.

Freya: Se on sun koti ja siellä on sun määräykset voimassa! Eli lasten on turha väittää sulle vastaan ja teet sen selväksi niin lapsille kuin miehellesikin. Sulla on oikeus sanoa oma sanasi kotonasi ja sinun kodissa on sinun SÄÄNNÖT.jos pojille ei kelpaa ruoka niin olkoonsa ilman. PISTE. Ja en yhtään ihmettele että oot hermona. Mikä helvetti sun mies on sulle valittamaan ikkunoiden puhtaudesta ja poikien sotkuista jos ite ei viitti asioiden eteen tehä mitään?Ei mitään. Joten sanot sille että sinä teet kun kerkeet jos pystyt ja jaksat mutta jos noin paljon asiat miestä vaivaa niin ottakoonsa luutun kauniiseen isoon käteensä ja tehkööt ite ja turpa kiinni. SE kenen lapset se myös hoitaa ja siivoaa jälet. Ja tosta joulu asiasta. Sanot sille että ymmärrät että mies haluaa lapsensa jouluksi, mutta asiaan kuuluu myös syntyvä lapsi ja ennen kaikkea on nyt tärkeää se sinun terveys ja mielenterveys juuri tämän vuoksi ettei mitään pahaa tapahdu. Jos mies ei ymmärrä nii mä ainakin pistäsin suoraan kiertoon.Sori mutta toi sun miehes sai mut nyt kyllä näkemään niin hirveästi mustaa ja punasta silmissä että tekisi mieli tulla antamaan sille kunnolla korville.

Meillä mies hoitaa tytön ja tytön jälet. Se on meillä ehtona. Ja me ollaa tehty yhteiset pelisäännöt joita noudatetaan, tai no mies unohtelee välillä mutta minä pidän siitä hyvää huolta että asiat pysyy järjestyksessä ja jöötissä. Tämän on minun koti ja minulla kuten sinullakin on 100% määräysvalta miten siellä tulee toimia. TEhkää kirjallinen sääntö lappu seinälle! helpottaa kummasti. Mie tottakia aina seuraan vierestä et miehellä pysyy homma hanskassa jos se on jossain asiassa ulapalla...ja neuvon ja sanon asioista, mutta muuten annan ite sen hoitaa asiat juuri sen takia että se saa olla enemmä tyttönsä kanssa.Onneks nyt o jo mies oppinu tajuamaan että se joutuu täällä imuroimaan ja luuttuamaan ja tekemään raskaimmat kotityöt kun en itse oikeasti voi tehdä, eli se ei siitä enää koko aikaa valita. Joskus tietty ku sitä väsyttää mutta siltikin se o alkanu ymmärtää että mulla ei oo helppo olla ja silleen. Eilenkin se ihmetteli että miten voi sohvalta nousu tehä nii vaikeaa ja kipeää nii tuumasin vaa että voin mä lyödä sun selästä nikaman pois paikoiltaan nii tiiät miltä tuntuu.. Loppu ihmettely ja valittelu.

Ja toinen. JOs toi menee aina siihen että mies valittaa kaikesta kun pojat on paikalla nii tee yksinkertaisesti niin että lähet pois koko ajaksi ku pojat o käymässä.eli jätä mies oman onnensa nojaan lasten kanssa.SE jos mikä OPETTAA miestä, että ei sitä kerkee koko ajan kaikkea tehä.JA jos mies  kehtoo jättää sulle sitten viikonlopun siivoukset niin et tee vaa sanot että jokaisen pitää osata itse siivota jälkensä. Kyllä jo 6vuotias ja varsinkin 11vuotiaan pitää osata jälkiään siivota kun meillä osaa kolme vuotias tyttö siivota sotkunsa leikkien jälkeen. Tottakai pitää aikalailla komentaa välillä, mutta oon monesti muuttanu tuon siivoamisen leikiksi nii tuleepa tytöltä nopeasti siistiä jälkeä.

Mut todella epäreilua käytöstä mieheltäsi jos sulla ei oo omassa kodissa mitään päätäntä valtaa.

Mie lähtisin heti kävelee jos meillä menisi tollaseksi ja ei järkipuhe auta vaa toinen hermostuisi siitä.

TASA-ARVOA kehiin!!!

ELGIA: Eikös sun pitänyt ottaa rauhallisesti eikä nostella ja kanniskella mitään painavaa??????? se voi olla että se kantaminen on saanut pienen palan irtoamaan limatulpasta. ei välttämättä vaarallista jos oli vain pelkkä lima ettei siinä ollu verta joukossa. Mutta ehottomasti lopetat yli 4kg painavien asioiden nostelun ja kantelun. Mulla ollu itellä paljon helpompaa ku en nostele kahvipannua painavempaa...jos nostan nii saan kärsiä pari päivää heti supisteluista yhteen mitttaan ja liitoskivuista.

Jumppapallo on tosiaankin ehoton..maltoin eilen vihdoinkin monen kuukauden meinaamisen jälkeen sen täyttää ja siinä istuin. ei koske ollenkaa minnekkään ku siinä istuu ja heiluttaa itteään eikä ollu yölläkää nii pahat liitoskivut ja kärsin jopa paremmin kylellään nukkua kun muuten ei oo kärsiny. kestin kyleltään selälleen kääntymisen aiheuttavat liitoskivut toisin kuin aikaisemmin ilman palloa.

äh nyt jäi oikeasti harmittamaan ja vaivaamaan toi freyan mies..ja samalla kiroan tässä yhtä kaveria myös joka päätti pistää elämänsä kuntoon kun sillä on toi viina ongelma...sillä menee taas niin kaua hyvin elämässä kunnes se tappelee emäntänsä kanssa ja sitten alkaa taas kuukauden ryyppyputki..näin menny monta vuotta.. eivät osaa olla erikseen eikä yhessä ilman tappelua. Parempi olisi heidän erota nii kummatkin saisi elämän menemään paremmin ja varsinkin tää mun kaveri pysyisi paremmin siitä viinasta erossa. HUOH. Miks elämän pitää olla nii epäreilua toisia kohtaan??

Voi freya! Ompas raivostuttavaa lukemista! Meinaa kiehua täälläkin!
Samaa mieltä kayliesin kanssa et sun kotona on sun säännöt. Ja sitten seuraavaksi kehotan puhumaan miehesi kanssa niistä säännöistä. Ja siitä miltä susta tuntuu. Onhan se tottakai ihanaa että miehesi saa nähdä poikansa mutta kyllä sun täytyy myös pystyä asumaan omassa kodissasi!
Kun saat keskustelu yhteyden avattua, kannattaa varmaan sanoa/miettiä yhdessä miehesi kanssa just nimenomaan sitä miten homma saadaan toimimaan niin että hänellä olisi kivaa poikien kanssa ja sinulla olisi hyvä olla kotonasi.
Ja muista kertoa miltä susta tuntuu!!!! mun mielestä melkein voisit näyttää sille ton tekstin minkä kirjoitit tänne. Ja SITTEN olen ainakin oman miehen kans huomannut että jos se ei siivoa omia jälkiään niin antaa olla ne vaatteet nurkassa ja lautaset pöydällä. Ne saattaa olla siinä monta päivää/viikkoa mut kyllä ne jossain vaihees alkaa kävellä omiin lokeroihinsa. Vaatii pitkää pinnaa kyllä....[:'(]
mut siihen tilan puutteesen mulla ei olekaan ratkaisua!
Mut eiköhän hommat jotenkin ala suuttaantua, niin niillä yleensä on tapan tehdä!

Minun tarinani sokerirasitukseen menosta ja olosta= Minut o peloteltu näillä palstoilla ja kavereiden taholta kuinka huonoa oloa tulee ja kuinka pahaa se litku on ettei sitä saa alas ja kuin huono olo tulee sen jälkeen. PASKAN MARJAT. Ainoat huonot olot oli nukkumaan mennessä jollon olen tottunut juomaan vettä. Janotti siis ihan himona ja sitten tuli NÄLKÄ. No nukahin ja asia unohtu.Aamulla heräsin vedin kamppeet niskaan ja eikun labraan. siellä istuin 10min enne sisään pääsyä verentasaamiseksi ja silloin tuli taas huono olo NÄLÄN takia. Menin sisää ottivat verikokeet kahdella piikityksellä ku ekalla kerralla päätti suoni lähtee karkuun. Join litkun ja se oli tosiaan kuin väljähtynyttä lämmintä kokista. Meni helposti alas mitä välillä piti vähä burbata eli röyhtästä. Ja eikun odottamaan. Oireet: alkoi nukuttamaan huonosti nukutun yön jälkeen (kiitos miehen). Lueskelin lehtee ja sitten eräs vanhempi rouva tuli seuraani jolla kans oli sama rasitus ilman raskautta. Niiinpä aikamme meni nopiaan rupatellessa ja kävin tunnin kuluttua taas piikitettävänä. Sitten sen jälkeen taas rupattelua ja tuli NÄLKÄ. törmäsin jopa koulukaveriinikin siellä ja sittenkö se tunti vasta kulukin nopiasti. Ja taas piikitykseen. Nälkä ja pissi hätä. Eikun hyvät toivotukset rouvalle ja kotiin ja pissille ja syömäään...tahtoo leipäääääääääää. :D eli mulla ei tullu litkun juonnista ollenkaan huonoa oloa. nälkä vaa oli mukana koko ajan. Ja väsymys mun saanu tuon ukon takia taaskaa oikein nukuttua. lantio ja selkä ei oikein tykänny tuosta kahe tunnin istumisesta mutta eikun jumppapallon kimppuun niin johan helpottaa..

Huomenna tulee äippäpakkauksen tilauksesta 3viikkoa.jos huomenna ei oo mulla sitä täällä nii sitten käyn kelalla asiasta mainihteen...sillä nytkään ei ollu postissa lappua.

Mäki tahon jumppapallon!!!
Ne ei varmaan ees oo hirveen kalliita?

Muaki rupes kiehauttaa Freyan tilanne! Mietin jos ite olisin samassa tilanteessa... Helppo tietty sanoa kun ei ole mutta mä olisin kyllä kans ihan raivona miehelleni! En niille pojille, hehän eivät ole syyllisiä mihinkään...Mutta olen samaa mieltä tosta kiukuttelusta että teillä on teidän säännöt ja sinun sanallasi pitää olla vaikutusta poikiin jos jotain sanot.
Pistä mies koville!! Kohta on vauvakin talossa ja miehen pitää ottaa enemmän vastuuta ja ajatella ensisijaisesti sinua ja vauvaa yms...
Mulla on ainakin tullu raskauden aikana korostunut tämä "meidän perhe ja meidän vauva" ajatus.. esim joku joulu, ajattelen ensin meitä, miestä minua ja vauvaa ja sit vasta että olisko meillä mahdollisesti jotain sukulointia tiedossa tms.. Sen verran itsekäs SAAKIN olla että ajattelee omaa perhettään ensin. Tietty meillä on sekin et saatan olla vaikka synnyttämässä jouluna tai jo käärön kans himassa silloin..never nou.. Ja mä ymmärrän ton sun halun olla jouluna rauhassa täysin!!! Mä itse haluan ihan samaa. Varsinkin jos meillä on esim lapsi just leikattu ni en tod jaksa lähtee esittämään pirteetä naamaa minnekkään. Tai haluais et joku tulis meille jouluksi, vaikka se oliski joku lähipiiristä.

Mun mielestä kotityöt ja siivous pitää mennä 50-50 kotona ja varsinkin jos miehen pojat ovat kylässä, niin luulisi että hänkin automaattisesti siivoaa heidän jälkiään enemmän, varsinkin kun sinä olet raskaana aika viimisilläs. Mun mielestä nainen on aika etuoikeutettu vapautumaan kotihommista yms jutuista jos olo on sellainen. Ei raskaana olevan kuulu rehkiä jos ei pysty jaksa tai halua. Mutta joo, etteköhän te saa asiat puhuttua ihan varmasti :) Tsemppiä tuohon tilanteeseen!!! Onneksi on jo maanantai [;)]

iha olen vaan istunu sen päällä ja liikutellu lantiota kuin istuisin hepan selässä. Ja sitten olen laittanut sohvalla ku o tollanen kulmadivaani sohva nii eteeni ja nojannut siihen ja sitten yläkroppaa heijannut. Ja selällään ollut pallon päällä. EN olisi uskonut että noin pienestä helpottaa noin paljoa mutta täytyy se vaan uskoa. Parhaimmillaan olen nähnyt 9eurolla noita myytävän, mutta kannattaa mielummin ostaa n.20e tienoilla oleva nii varmasti ainakin kestää.

Tuleeks niissä ne pumput mukana? Mulla kun ei oo ku pyörän pumppu sitten..käyks niihin sellanen..
Joo ehkä kandee panostaa vähän laatuun noissa ettei sit puhkee alta pois koko pallo [:D]

kyllä niis o pumppu mukana.mut kannattaa täyttää joko puhaltamalla ja sitten vasta pumpata pumpulla muuten pumppu kuumenee ja hajoaa..ainakin mulla ku o muovinen härvellin. Mut ite täytin tuon pallon anoppilassa kompuralla nii ei menny pari sekkaa pidempään.

Huoh ku o tylsää...saa mitää aikaseksi eikä innosta oikein mitään ja tätä päivitän kahtoo melkei 10minuutin välein ja facebookkia vielä useammin..missä mun elämä on tänää???jumittunu koneelle ja hermostunu tylsyydestä :P

Iltaa mammat!

Kävin hetki sit kysymässä postissa, että onko mun äitiyspakkaus tullut jo vaikka mulla ei oo lappua tullut vielä kotiin. Siellä se oli. Täti antoi sen mulle ja kirjoitin lapulle, että olen hankinut sen ja jos huomenna tulee kotiin lappu niin saat repiä sen. Tekis kauheesti mieli ruveta tutkimaan mitä kaikkea kivaa siellä on, mutta kun muutan pian niin tutkin vasta siellä uudessa asunnossa sitä. Siellä on sitten aikaa ja tilaa. Oon melkein puolet pakannut tavaroistani ja nyt on jo nurkat täynnä. En ole vielä laittanut mitään astioita kun sain vasta tänään noita lihalaatikoita. Kaveri vaan totesi mulle, jos loppuu niin soita ja tuon lisää. [:D] Epäilen et ne riittää aluksi.

Yhdellä kaverillani on todella rankka ero ja se ei ole oikeen lähtenyt minnekään. Sain sen tänään sit kaupungille ja kysyi multa että tarvinko apua pakkaamisen kanssa. Sovittiin että perjantaina tulee auttamaan mua. Oon niin kauan jo odottanut et saan isomman asunnon ja sitä pääsee sisustamaan. Tarvis vielä odottaa pari viikkoa, niin sit olis tarkoitus muuttaa.

^ Tervetuloa tylsistyneiden kerhoon!
Tänään sain jopa aikaseks käydä vähän asioilla ja tunnin lenkinkin tein.. Nyt vaa olla möllötän.. närästää ja on jotenki huono olo..ei oo helppoa meillä.

Tulipas tässä mieleeni että pitäsiskö joulua siirtää puolella vuodella, kun aamun uutisissa sanottiin että sikatauti alkaa jylläämään todenteolla joulukuulla. Mitä siitäkin tulee kun joulupukki kiertää kaikkien maailman lasten luona ja on sitten kulkeissaan oikea taudin levittäjä??? [:D]

Sano Freya sille ukolles, että sun kodissa on sun säännöt joita noudatetaan. Ja jos lapset tulee teille, miksi sinä passaat tuollalailla kaiken?? En oikein ymmärrä.. Onhan se toki mukava kun omat lapset tulee käymään ja joku muu hoitaa pakolliset ruuanlaitot yms. Ei muuta ku seukilla kertaa ku lapset tulee, pistä miehes hoitamaan asiat. Ja lapset jos sanoo vastaan niin ku tuo kauluri esimerkki, niin sanot vaan että kauluri kaulaan ja sillä selvä kun sinä sanot niin.
Meillä toimii tuo systeemi että lapset on meillä meidän kodin sääntöjen mukaan ja toisella vanhemmallaan tekevät mitä siellä sallitaan. Ensialkuun oli tosin kriisin poikasia ilmassa kun miehen lapset, varsinkin tytsy, olivat joka kieltoon ja sääntöön että ku äidilläki saa jne. No eipä se auttanut kuin sanoa että meillä ei. Toki ruolloin oli draamaa "mä muutan äidille asumaan" jne, mut sehän nyt on ihan normaali reaktio kieltoon. [;)] Tämä on kyllä mun mielestä ollu tärkeä saada toimimaan näin, kun yhdistettynä on kaks lapsiparia, on mahdotonta olla tasapuolinen kaikille jos kaikki elää kuin pellossa. Ja kun lapset eivät ole meillä yhtä paljon; miehen lapset joka toinen viikko ja mun lapset on isällään vain joka toinen viikonloppu. Mut suht nopeasti omaksuivat tyylin talossa talon tavalla ja arki rullaa kivasti. [:)]

Kaylieshan melko pumppaaja on ku pumppu kuumuu ja hajoaa yhtä palloa pumpatessa. [:D]

Kuulumisia paremmalla aikaa!

Takaisin