Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pipsku, en ihmettele yhtään, ite heräsin kolme tuntia sitten (5.40!!!!), ja nyt oon siivonnu keittön kaapit ja ovet ja seinät ja vessan kaapit ja ihmettelen et mitäs sitten tekis. Miten niin pesänrakennusviettiä! Ohan siitä jo kuukausi kun viimeks noi keittiön kaapit siivosin..

Mulla tuntu alussa et hiukset rasvottuu nopeempaa, mut tais johtua uudesta hoitoaineesta (nyt on megahyvää!). Ennemminki tuntuu et hiulset on paksummat ku normaalisti ja kiiltää ihanasti ja muutenkin hyväkuntosen oloset (normaalistikin hiukset on hyvässä kunnossa ja paksut mut nyt viä enemmän). Sama vika kynsien kans, paremmassa kunnossa kun ennen. No, onneks ne sentäs kompensoi tota naamaa! Nyt on jo paljo parempi ku alussa, mut muutamaki nyppy ärsyttää ku yleensä niitä tulee tosi harvoin. Josko menis taas ettiin siivottavaa..

Minun kaverilla huononi näkö raskauden aikana ja tietääkseni se on "aivan normaalia". 

Pitää varmaan kohta mennä tutuille siivoomaan [:)], ihan sairasta tämmönen! On siis siivoominen aina ollu ihan kivaa, mutta ny siihen on oikee himo, tai si näkee vaan olematonta likaa joka puolella, koko ajan pitäs olla siivoomassa ja puunaamassa! No hyvä vaan viä ku pystyy kun ei oo vaivoja.

Vaikkei niitä vaivoja kauheesti oo mut persluut tulee äkkiä kipeeks ja nivuset tuntuu venyteltäessä kankeelta. Ja näihin toimii ihanasti jumppapallo, suosittelen kaikille! Siinä on ihana istua ja vemputella itteensä, venytellä lonkkia ja röhnöttää päällä et selkä venyy!! Täytyy ottaa oikein tavaks et kattelee sen päällä telkkaria ja venyttelee samalla, tai vaikka vain istuis ni tulee syviä lihaksia tehtyä samalla kun tasapainoo pitelee. Ihana keksintö!!

Se silmien kuivumien on yleistä ja myös näön heikkeneminen raskauden aikana. Kuivuuhan limakalvotkin toisilla totaalisesti raskauden aikana. Itellä myös näkö heikentynyt. Tähän näköjuttuun mulla auttoi ihme kyllä HIEROJALLA käynti. Lukot aukes ja muutenkin veri rupesi paremmin kiertämään ja elimistö toimimaan niin tuntu että mä näänkin paremmin. Nyt taas lukkoja tuolla nii ei nää enää nii hyvi ja tuntuu että silmät o sumussa ja rähmmii vaikka näin ei oo.

Meillä kans päätti pikkuinen viime yönä joka kerta ku äippä kävi veskissä tai käänti kylkeä ruveta potkimaan villisti. En ilmeisesti jumppauttanut sitä musiikilla tarpeeksi kuten keskiviikko iltana nii ei sitten halunna nukkua. :D

Meille saa kans tulla siivoamaan, varsinkin kun ollaa se muutto tehty. Ite oon joka päivä nyt jotain pientä pakannut että saa viimeisellä viikolla ottaa rennosti. No okei. en osaa olla paikoillani vaikka nuhakin riesana nyt. mutta tänään luen pitkälle päivään ja sitten vasta pakkailen loput kirjat kasseihin mitä olen tässä suunnitellut. ja tämän voin tehdä istualtani onneksi. Oikeesti mulla ei oo kohta enää muuta pakattavaa kuin vaatteet ja keittiön käyttö astiat. :P ja kuitenkin vähä päälle pari viikkoa aikaa muuttoon :D no eipähä tartte kiireellä kaikkea tehä yhtenä kahtena päivänä :D Ja ihanaa kun ei tartte pakata niin tiiviisti ja turvallisesti kun matka on uuteen asuntoon huimat 50m ei ehkä iha sitäkää parvekkeen kautta kannettuna ku rivitalossa ollaan...Naureskeltiin että voitas tehä toho väliin liukumäki ku ollaan ylenpänä kuin tuo asunto ja myös liukuhihna mitä pitkin pistetään tavaraa kulkemaan asunnosta asuntoon :D ja tottakai kottikärryt otetaan tuolta yleisvarastosta kaveriksi toho takapihan puolelle ja sen avulla kiikutetaan tavaraa tonne asuntoon...

Viime yö meni muuten taistellessa unien kanssa...KOKO yön näin unta kuinka jahkailen minkä oran yhdistelmävaunut ostan ja pystynkö valitsemaan mieleistä väriä vai otanko brioo tai jotain muuta siihe kaveriksi jne. Rasittavaa.. hehe..Että näin villiä unta viime yönä oli sitten mulla. ja unta ei meinanna riittää ku isäntä päätti sitten vieressä päristä ku palorumpu..koko aja sai potkia tai sanoo sille että hengitä normaalisti ja puoliks kääntää sitä toiseen asentoon ettei olis kuorsannut. sitten tossa aamusta rupesin suutuspäissäni sille huutaman että on se kumma ku herra ei löydä asentoo jossa ei kuorsaa että minäkin saisin nukkua nii hyppäs äijä pystyyn otti kännyn mukaan ja löi kovaa makkarin oven kii ja meni sohvalle nukkumaan :D sain nukkua pari tuntia rauhassa kunnes nenä meni taas nii tukkoon että oli pakko herätä. Sitten heräsi iloinen mies, paitti ei niin iloine kun kohta lähtee taas töihin niin pitkäksi aikaa ku o vaa töitä tai jaksaa istua traktorin kyyvissä. ja mie jään taas yksin hmm..mitteehä sitä oikein tekis taas :P

Moi kaikille
Nyt on vaunut olkkarin nurkassa ja autokaukalo kanssa. En malttanut olla hakematta, kun tuli saapumisilmoitus [:D]Ostettiin hiukan ajois, mut niis on kuulemma palautusoikeus, jos jotain sattuis... Toivoaan ja uskotaan ettei satu [:)]

Pampula87: Mulla alko liikkeet tuntumaan tos 20 vk:lla ja eniten ne tubtui pari viikkoa sit. Nyt ne on jotenkin vaimenneet. Tunnen jotain päivittäin, mutta en enää niin selkeästi. Pieni taitaa olla vaihtanut asentoaan ja mulki on istukka ihan ees, että sekin saattaa vaimentaa. Sain onneksi heti raskauden alus kaverilta sen kotidoplerin lainaan ja voin uskon puutteen iskiessä kuunnella sydänäänet. Meijän poika ei ultrissakaan ollut mikään riehuja, joten en oo kauheasti stressannut [8|]

Vakuutusyhtiöstä oli tullut myöntävä päätös ja tiitiäinen on nyt vakuutettu[:D] Ikävästi antoivat odotuttaa päätöstä...hermot meinas mennä.

Nyt otan ansaitut torkut ja sitten vatkaan kermavaahtoa kun kaveri tulee perheineen kylään[:D]

Niin ja Pupuselle terkkuja[:)] Loistavan ajankohdan valitsit syntyä [:D]

Ja täällä taas "pienten" päiväunien jälkeen[:D]
herättiin isännän kanssa tuossa tunti sitten...nojoo,tultiin sieltä metsästä kahdentoista aikaan ja kun anoppi ja appi on lastenammana toisen miniän luona niin täällä on ihanan hiljasta.

niin vaan porskutin metässä poikien perässä ja kävin vielä puolukoitakin vähän noukkimassa,tuntu nin kuin ei olis masua ollenkaan.[:)]
päästiin kyllä ihan ampumaankin kun parvi teeriä lähti heti meidän tullessa paikalle,mutta eipä me mitää saatu,enempi tää meidän metsästely on vaan nuotiolla istumista ja nauttimista eräelämästä.nonii,kuitenkin...

nuista kivuista...mulla on kamalan kipeet nivuset,ei mitää muuta,nyt kyllä niskakin,mutta johtunee aamusesta tuulesta.nivuset on jo pienen kävelyn jälkeen kipeet ja kun venyttää niin tuntuu että jalat irtoo lonkista.tämän kans voi kyllä ihan elää,eipä siinä,on sitä kovempiakin kipuja ollu...[:)] toi jumppapallo pitää kyl paikkansa...taidankin hakea sen pyöriteltäväksi...

ja rypyistä ja finneistä ym.ikävistä raskauden sivuvaikutuksista ulkonäköön:mulla on kaamee kuuri.aamuin illoin hoitoaineet naamaan ja päivä käyntiin...ei tuu ryppyjä ja finnitkin minimissä.ja siinä tulee aina hemmoteltua itteensä oikee urakalla kun rasvailee naamaansa ja käyttelee kaikenmoisia naamioita ja kuorintoja...[:D]
Avoniltapa tietenkin nuo voiteet[;)]
Laittelin tuonne "yleinen sana"-palstalle tietoa vähän Avonista ja siellä on mun sähköpostiosoitekkin jos joku haluaa tietää lisää.Kaiken kaikkiaan tää Avon-homma on hauskaa ajanvietettä kun mammalomailee,pysyy pää järjissään[:D]
Ja toiseksi,myyntituloilla lupasin hankkia autooni ihka uuden webaston,on sitte kiva palata töihin ja Natusta kuljetella lämpösellä autolla[:)]

PIPSKU JA NATUNEN

Mulla kukkii selkä joka ei oo koskaa enne kukkinut. Jos ei oo finnei nii muuten vaan ihan näpyillä. ja finnit tulee kahta herkemmin muutenkin. Hiukset o kyl vahvat mutta ovat jo karheutuneet. Kynnet o nyt menny huonoksi...ja kynsinauhat o ruvenna repeilee vaikka otan vitamiiniä ja syön kasviksia ja hedelmiä ja rasvailen useasti käsiä.hiukset rasvoittuu ehkä pikkasen nopeammin kuin enne...toisaalta mulla o aina ollu tosi rasvanen pää..nii o siskoillanikin, mutta äitillä taas ei ees viikossa mee paskaseksi hiukset ku sillä o taas nii kuiva se pää..toisaalta oha hällä jo ikääkin 68vuotta.

Äsken suihkussa oli hirveästi asiaa mitä meinasin kirjottaa mutta arvatkeepa muistanko enää :P

Heips! Kuulumisia: Lääkärissä kävin perusjossain tarkastuksessa, mihin käskettiin. Aika kovakourasesti se sörkki mun pillua, sanoi vaan, että tää voi vähän sattua. Saakeli, ai vähän?? Melkeen meinasin sanoa, että onneks mun mies on vähän hellävaraisempi... No, vauvan asentoa se ei osannu sanoa, vaikka kaiveli pimppaa ties kuinka kauan. Ainoo mitä se sit sai selville siitä ronkkimisesta oli, että mulla on joku ihan yleinen pimppabakteeri ja määräs kallista antibioottivoidetta pimppaan laitettavaksi. Tosi vastenmieliseltä tuntuu se voiteen laittaminen sellasella teräväreunaisella putkilolla!

Sf-mitta oli 24 ja se oli siinä vertailukäyrässä ihan alakantissa, kuulemma 22-28 olis tässä vaiheessa se normaali. Mutta se sano myös, että paljon riippuu siitä vauvan asennosta myös ja mä luulen, että tää mun tapaus tykkää enimmäkseen makoilla vaakatasossa jalat vasemmalla, pää oikealla ja peppu mun selkään päin, niin eipähän sillon mitään törrömahaa tuukaan. Oikeesti tää mun maha näyttää epäilyttävän paljon läskimahalta, kun se on niin leveä.

Sokerit oli ok ja paino samoin. Lääkäri sanoi, että 10kg on normaali painonnousu koko raskauden aikana, että jos sen yli alkaa meneen, niin täytyy vähän skarpata. Tuntuu aika hassulta, mulle on tullu 8kg lisää lähtöpainosta ja ehtiihän masu tässä vielä kasvaa vaikka kuinka. Ja mä oon kuitenki urheilullinen ja terveellinen, niin mitäköhän se sitten sillä skarppaamisella oikein mahto tarkottaa!!?

Vaivoista: joskus kävellessä alkaa maha painamaan alaspäin ihan hullusti ja täytyy mennä tosi hissukseen. Lenkkeillä en oo pystyny tosi pitkään aikaan, mahtavaa, että täällä jotkut pystyy! Pillukramppeja on välillä myös, tosi inhottavan tuntusta. Hiukset, iho ja näkö on ollu hyvät. Vasemmassa korvassa vinkuu välillä, toivottavasti se on vain taudinkuvaa eikä mitään vakavaa. Muusikolle se kuulo on vähän niinku aika tärkeä...

Niin se viikonloppu on jälleen lopuillaan, toisaalta onneksi ei ole huomennakaan aamulla kiire herätä minnekkään.
Onnea kaikille mammoille jo valmiiksi maanantain työpäivään.

Heräsin viime yönä hirmuiseen suonenvetoon jalassa, pohkeeseen sattui niin pirusti. Aamulla sain samanlaisen herätyksen ja päivän onkin jalkaa hieman juilinut. Noh koitan juoda reippaasti vettä tänään ettei tarvitse kipuihin ensi yönä herätä.
Tänään sain tehtyä valmiiksi miehelleni tumput, joita hän kerkesikin jo kaipailemaan kun aamut ja illat ovat alkaneet kylmenemään. Ovat muuten todella isot ja naureskelinkin niitä tehdesseni kuinka toisella voikaan olla noin iso käsi.. Hih.. Saas nährä millaiset megakädet ja jalat pikkuisemme saa jos isäänsä tulee.
Kotihommat jäävät huomiselle, tänään nautin kotona oleskelusta ja voisin neuloa vielä pikkuiselle jotain mukavaa. Hirmuisesti tekisi mieli tehdä jokin villatakki mutta omaan todella huonot hermot isompien projektejen kanssa, noh jos tekisin palasen kerrallaan niin eiköhän se olisi valmis ennenkuin pikkuinen sitä tarvitsee.

jaica: osta magnesan magnesium+bvitamiini lisä. Mie otin yhen illalla ja yöllä ei vetäny suonta ollenkaan. saa iha tavan kaupasta ja käy myös raskaana ollessa. Monena päivänä suonta vetäny nii toi helpotti.

Meillä pikkusella ei ole suosikki kappaletta...ku kuunnellaan niin paljon kaikkea. ite oon nyt kuunnellu tuota suvi teräsniskan levyä. Mutta kyllä miljoonaa muutakin. miehen kanssa o hieman erilaiset musiikki maut niin tulee kaikkee tasasesti sekaisin kuunneltua.

Mie olin onnellinen että nytpä o eka päivä jollo ei koske minnekkään..no höppänä sitten pistin yhen muuttolaatikon täyteen tavaraa nii eikös alkanut kivut. ja aamulla heräsin älyttömään supistukseen joka meni onneksi ihan nopeasti ohi.

viikonpäästä pitäs olla sitte tähä aikaa jo ruuatta sitä ihanaa sokerirasitusta varten..mietin vaan että mitenhän tuo onnistuu ku kuitenkin jos en rupea enne kymmentä unille nii tulee hirvee nälkä jossain vaihees...ei voi mitää..pakko kestää vaikka oksentasinkin..Mutta joo..menispä nopiaan viikko ohi nii sais tietää tulokset. Omasta mielestä ei oo hätää mutta saas nähä. siitäkös se lääkäri innostus vielä enemmä mua morkkaamaan jos oliskin arvot huonot.. ja sitä nautintoa en sille halua tuottaa.

Tulipas sitten tehtyä pienenpinet tumput. Noh kohta täytyy varmaan alkaa tekemään jo isompia tumppuja pienoiselle ettei kaikki ole heti pienenä.. :)
Villasukkia kun oppisi vielä tekemään..

Tervehdys.
Täällä sitä hieman orpona "syyslomaleskenä" vietetään alkavaa vapaapäivää. Tosiaan mies lähti kuopuksensa kanssa eilen Turkkiin lomailemaan ja jätti miut tänne[>:]. Sanoin hälle eilen aamulla töihin lähtiessä että on hieman epäreilua kun toinen lähtee Turkkiin ja toinen lähtee töihin pesemään vanhusten pyllyjä (olen hoitajana dementtiakodissa).

Töistä puheen ollen, täällä vielä jaksetaan tehdä täyttä listaa ja kolmessa vuorossa, suurin osa päivistä norm. 8h päiviä mutta vielä ois muutama 12h päivä ja muutama 10,5h yövuoro ennen äippäloman alkua. Että sillei...

Itse tuossa reilu vko sitten oli se toinen neuvolalääkäri. Eipä tuo mikään kummonen visiitti ollut, ku ei mitään "vaivoja" ole ollut. Hieman alapäätä ronkki, sano kohdun suu kiinteä ja -kaulan pituus 2cm ->lyhentynyt ekasta sisätutkimuksesta sentin.
Ramin sydänäänet makuulta vain 100-120 mut kuunneltiin sit kyljeltään ni jo parani 140-145. Kuulemma selällään ollessani mun isot suonet menee niin littanaan et veri ei kierrä kunnolla.

Magnesiumia rupesin kanssa syömään kun oli suonenvetoja, puutumisia ja kaikenmaailman lihaskramppeja.

Semmosta tänne tällä kertaa[:)]

Mulla oli eilen vauvanvaate-sulkeiset! Tsekkasin läpi varmaan 10 muovikassillista ja 5 pahvilaatikollista pikkuisia ja vähän isompia vauvan vaatteita. Sieltä löytyi 2 muovikassillista ja yks äitiyspakkauksellinen vaatteita pikkuiselle että ei tartte tosiaankaan mennä kauppaan ostoksille ollenkaan. suurin osa oli jo jonkun verran käytettyjä mut oli siellä sellaisiakin jotka näytti melko uusilta. Vauvan peittoja on kans laatikollinen ja tuttipulloja ja rintapumppu yms yms...
Nyt näyttäis siltä et ainut mitä puuttuu on käyttötavarat eli vaipat, harsot, rasvat, öljyt jne. Nyt täytyy mummuuksille sanoa että niitä saa tuoda lahjaksi.

Lauantaina oli tosi tukala olo. Pe ja la välisenä yönä supisteli jonkin verran. Tai aina kun olin erehtynyt selälleni maaten. En tiedä sitten voisko olla merkitystä sillä että pe illalla tuli harrastettua seksiä taas pitkästä aikaa? Oli todella ihanaa ja tuntui hyvältä mutta sitten tosiaan koko yön vähän väliä vatsa piukalla. La aamulla oli sen verran töitä että kävelin metsässä reippaan 45min lenkin ja sen jälkeen tuntui ettei voi pikkusormea nostaa kun tulee ihan piukea olo... Mut otin sitten illan rauhallisesti ja sunnutain myös niin nyt tuntuu taas paremmalta.

Mua alkaa jo hermostuttaa kun te kaikki muut olette äippäraha-hakmeukset jo kelalle jättäneet ja mulla on paperit vieläkin piirongin päällä. Odottelen palkanlaskijalta palkkatodistusta viim. 6kk tuloista mutta siihen pitää saada lokakuu mukaan, muuten ei tule se 6kk täyteen. Ja mulla on LA jo 1.1!

Mulla ei oo siivousvimmasta tietoakaan. [&o] Ois kyllä kiva, kun tulis oikeen kunnon into päälle niin kävis mukavammin tuo siivousrumba. Mut ei vaan natsaa.. Lenkilläki haluaisin käydä mut ei vaan saa aikaseksi.  Ei tuu näköjään vaan yksin lähettyä.. Eli mä vaan notkun täällä kotona. [8|]

Vointi ollu hyvä pukamia lukuunottamatta.. Ei onneksi vielä oo ollu ollenkaa liitoskipuja eikä oo kummemmin suppareitakaan ollu (lukuunottamatta muutamaa ihan satunnaista). No hanuri oli kyllä toisaalta noiden pukamien takia niin kipeä eilen illalla ettei meinannu tulla mitään pystyssä olemisesta. [>:]

Tälle aamulle ei näköjään saa positiivista tekstiä aikaiseksi, valitusta vain. Palataanpas ku jutut vähä piristyy.

ALKUPERÄINEN: Elegia

mama78: Mä kans ihmettelen ja oon hiukan kadekin niille ihmisille, ketkä saa jotain kiksejä siivouksesta. Mä jos vähän enempi tienaisin, niin meillä kävis siivooja kotona. Tykkään siisteydestä, mutta en jaksa ylläpitää sitä. Sit jos vapaapäiviä on yks siellä ja toinen täällä, niin ei mun todellakaan tuu mieleen, että hei nytpä siivoan. Eilinenkin imurointi oli vaan ihan pakko tehdä, kun jalkapohjat täyttyy hiekasta ja takkapuu roskasta. Sit mä vedän imuria perässäni ja raivoan. Ikkunat on niin likaiset, että itseäkin ahdistaa, mut ei näköjään niin paljon, että sais pestyä ne....samoin mustan telkkarin päällä on sellain harmaa pölykerros, puhumattakaan ovenkahvojen ympäryksistä, ne on ihan likaiset jne.

Ja pukamista sen verran. Mulla oli viimesyksynä. Saakeli että oli kipeät ja olin ihan paniikissa, että ne ei varmaan lähe koskaan pois. Ja luultavasti siellä on nytkin jotain pientä.....saakohan käyttää ihan niitä puikkoja kun on raskaana? Toivottavasti ei äidy pahemmaksi....Ja mulla on keskiviikkona se lääkäri, se tekee tutkimuksen, niin nolottaa jo valmiiksi, vaikka ei kait olis mitään syytä. Mut on se jotenkin nolo juttu kun suht nuorella naisella on pukamat....ne on niin ruman näköisetkin. No joo, se on se mun turhamaisempi puoli se [:D].

Hyi, että oli kylmä tuuli kun koirien kanssa käytiin köpöttelemässä. Alkaa olla takki ongelmaa. Maiharin vetskari kiristää jo [:D].

Tuo kuvauksesi on just ku meiltä / kuvaus minusta. [:D] Meillä vielä tehdään vinttiin huoneita eli laitan vielä kaupan tekijäisiksi kaiken maailman sahapurut yms.
Nuo pukamat mulla on vaivannu raskauden alusta asti. Ne siis ihan vuotaa verta jne. Oon käyny esittelemässä perääni kirralla ja lääkäri meinas että synnytyksen jälkeen sitten hoidetaan pukamat pois päiväjärjestyksestä. Eli sitä odotellessa.. Rakenneultrassa äippäpolilla lääkäri kirjotti mulle voiteen jota voi tarvittaessa käyttää, mut en viitti sitä kovin herkästi laittaa ku oon ymmärtäny että on sen verran tujakoita noi voiteet ettei välttis ois hyväksi. Mut se lääkäri kyllä sano että on turvallinen käyttää, kaippa sitte niin. Mut niistä voiteista mulle sanottiin sillon aiemmin että ennen rv 20 niitä ei tulis käyttää ollenkaan, kun vauvan kaikki tärkeimmät rakenteet ei oo vielä kehittyny.. ja en kyllä uskaltanu käyttääkkään..

[:)] Jaahas, meillä olikin neuvolalääkäri tänään..
Kaikki kunnossa, kohdun suu oli kiinni, sf mitta oli 26cm, vaavelin syke oli 160.
Mun verenpaine oli lääkärin mukaan kohollaan, mutta mulla saattaa olla ns valkotakkisyndrooma, eli tietämättä sykenousee valkoisen lääkärintakin läheisyydessä... Tiedä häntä, sitä nyt seurataan..
Paino noussut raskauden alusta 6kg. Ei se tätsy siitä mitään sanonut.

Possunuha rokotteesta... Kannattaa kuulema ottaa, se on todella vaarallinen raskaana oleville naisille. Tää kyseinen lääkäri ei ainakaan uskaltaisi olla ottamatta sitä...
Sanoi vain et ihmiset on ollu kauheen kyynisiä sitä rokotusta kohtaan...

Oottelen että koskas se posteljooni Petski tuo sen lipukkeen mitä vastaan saan noudettua äippäpakkauksen postista.. ja josko sitä jaksais lähtee tänään tai huomenna sinne verotoimistoon..

Lumimyräkkää odotellessa
xxx

Täällä sitä aherretaan ekaa päivää töissä viikon s-loman jäljiltä. Illallahan sen sitten näkee millainen olo on ja alkaako taas kuinka kovasti supisteleen... Toivottavasti ei. Tosin eilenkin sen verran vaan 'ylimääräistä' puuhailin kotosalla, että sain vauvanhuoneen ikkunan sisäpuolelta pestyä ja laitettua ne uudet verhot paikalleen ja sit illalla tuli taas kipeempiä suppareita. Et aikas herkässä tuntuu täällä olevan tällä hetkellä... [:o]

Ollaan varattu vielä matkakin tuonne marraskuulle ja vähän nyt jännittää, että kuinka lähdön käy, jos tätä menoa jatkuu. Tosin ihan omaan tuttuun ja turvalliseen paikkaan jenkeissä ollaan menossa ja siellä varmasti pärjää, mut se lento vähän jänskättää... No täytyy vielä miettiä ja jutella neuvolassa. Tosin tarvitsen kyllä sen lääkärintodistuksenkin lentoa varten, joten tulee jokatapauksessa kysyttyä lääkärinkin mielipide asiaan.

Jaahas pitäisikö jatkaa vielä hommia vähän aikaa. [:)]

Meillä täällä viisaudenhammas taas ilmottelee ittestään ja kovaa [:o] Yksi aikakin minulla oli, mut kappas, kappas, pikkuinen ilmoitti itsestään juuri kahta viikkoa ennen. Nyt sanoin, että saavat leikata pois, jos vaan lääkäri siihen suostuu. En ala tänä kivun kans elämään yhtään! [:@]

Liitoskipujakin on alkanut ilmenemään ja varsinkin yöllä. Välillä yritti jopa jalkoja repiä, mutta lisäsin veden juontia.

Takaisin