Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tein sit koirien kanssa ihanan kävelyn viiden asteen pakkasessa! Ihana ilma! [:)] Mul oli kamera mukana, sai kauniita kuvia kuurasesta aamusta.

Mäki olin toissaviikolla ulkona, ihan baarissa jopa kahteen asti [;)] Me oltiin Jukka Pojan keikalla ku se sattu olee tossa meidän lähibaarissa soittamassa. Oli ihan sairaan hauskaa! Tanssin koko keikan, teki hyvää kipeelle selälle :) Ja oli tosi kiva meikata kunnolla ja laittautua pitkästä aikaa! Ja luojan kiitos baareissa ei saa enää polttaa..nyt sen just huomaa varsinki ku on ite selvinpäin..Ihmiset haisee tarpeeks pahalle ilman sitä röökiäkin.... Se on jännä miten se viina haiseeki siel baarissa... Varsinki tällä tarkalla raskausnenällä haistaa hyvin [;)] Mut joo, suosittelen lähtöä tuulettumaan! Se tekee ihmeen hyvää ;) mut ei sitä joka vkl jaksais, huh en tajuu mun kavereita jotka vaan viilettää baareissa koko ajan [:D] No mut niil ei ookkaan tällästä massua kannettavana!

ALKUPERÄINEN: Nenn1

ALKUPERÄINEN: Mama78

Meillä täällä asustellaan melko tiiviisti meidän talossa ja säilytystilaa ei todellakaan oikein ole. Pitäis alkaa miettimään minne vauvan vaatteet saa.. Tilaongelma kyllä helpottaa kun saadaan vinttiin lapsille huoneet, mutta se on eri asia millä tahdilla ne nyt on vara tehdä. Hemmetin raha. [:@]  No eristeet alkaa olla seinissä ensimmäistä kerrostaan ja portaat on hiomisia ja pintakäsittelyjä vaille valmiit eli eteenpäin on menty jo kuitenki mukavasti. [:)]

Kuullostais siltä, että teilläkin on siellä semmoinen ihana ikuisuusprojekti eli suht vanha ok-talo, joka kaipaa perusteellista remonttia. Osuinko oikeaan?

Juup. Eli tää vanhapuoli talosta (pirtti+peräkamari) on rakennettu joskus 50-luvulla ja tuo uuspuoli (makkari, wc, sauna) 1980. Iäisyysprojekti hyvinki.. [:D]

Hei taas!
Pääsin viime viikolla pitelemään viikon vanhaa vauvaa sylissä ja eipä se painanut yhtään mitään! <3 Ihana tyttö oli, veljentyttö. Hassua ajatella että muutaman kuukauden päästä on oma käärö sylissä... [:)] Toinenkin veli ilmoitti vauva-uutisista, näitä nyt näköjään tipahtelee!! [:D]
Turvakaukalo on järjestymässä, jee! Ja luultavasti haetaan huomenna hoitopöytä. Toin lapsuudenkodista kaksi laukullista niitä vauvanvaatteita ja sain siellä maalattua sen vanhan pinnasängyn valmiiksi.. ei se mitään tasaista pintaa ole, mutta saahan siinä käytön jäljet näkyäkin... pääasia, ettei tule tikkuja eikä maali irtoa.
Miehen työkaveri oli valistanut vähän mun miestä synnytysvalmennuksesta[>:]. Oli kuulemma pitänyt lähteä kesken pois kun oli ollut semmoinen rentoutus, missä maataan patjoilla ja kuuluu joogamusiikkia ja joku puhuu radiossa. Oli lähtenyt pois ja sanonut, että taitaa olla enempi naisille tämä  juttu.... Niin ja aluksi oli pitänyt esitellä itsensä tyyliin "olen se ja se ja minusta tulee isä"... Niin että näillä näkymin saan käydä ihan yksin nuo valmennukset sitten. Toivottavasti muistan ne asiat sitten myöhemmin, olis ollu kiva olla toisetkin korvat mukana kuulemassa.. tai kolmannet, masuvauvahan kuuntelee kyllä [;)]
Pomo sanoi, että pitää ens viikolla kattoa niitä äitiyslomapapereita töissä. Luulin, että ne itse vaan lähetetään Kelalle ja töistä saa ne palkkatodistukset vaan?? No, saapa nähdä. Miten muilla?

Nyt on ilmestynyt se "sauma" mahan poikki!! Luulin ettei mulle semmosta tummaa tuliskaan, on ollut vaan vähän kuopalla se keskiosa. Mutta tuli sitten toissapäivänä.. Täytyy yrittää kehitellä jotain vielä isompia housuja töihin, kun niin puristaa jo joissain tilanteissa.

Minäkin nukkuisin kyllä enemmän jos vaan ei olis nuo työt haittana... muutamia kertoja yössä pitää nousta pissalle ja juomaan.. aamuyöstä syömään.. oppiipahan sen, ettei tarvi moneen vuoteen sen vauvan kanssakaan kokonaisia öitä nukkua..

Taas on viikonloppu takana ja nyt istun töissä vähemmän pirteänä... [X(] Jostain kumman syystä jäi viime yönä unet huonolle mallille. Tais tuo "pieni" tuuli ja vesisade hieman vaikuttaa asiaan.

Viikonloppu meni taas vaihteeksi kotona tuusaillessa ja se mun hehkuttama metsästysreissu jäi mun osalta tekemättä :(. Naapurin isäntä oli saanu sumplittua asiansa niin, että se pääsikin mettälle. Heti ku sain sen kuulla, niin jättäydyin pois matkasta. Toinen syy on siinä, että alkaa olemaan toi ulkovaatepolitiikkakin aika kehnolla mallilla. Pitäis varmaan käydä ostamassa henkselit, kun ei kerran mitään ulkohousuja (joissa on vetskari) saa kiinni enää [:)]. Lauantaina oli kuitenkin sen verran pakkasta aamulla, että ois tarvinnu lämpimät vaatteet päälle... Nyt oonkin koittanu kattella netistä, että mistä kannattais lähtiä etsimään semmosta kevyttoppapukua (tai toppapukua), jonka takki on sopivan väljä ja jonka housut on henkselimalliset. Jos ei semmosta mistään löydy, niin pitää varmaan ostaa koon 58 pilkkihaalarit [:D].

Huomenna oiskin sitten neuvola, josta saadaan se raskaustodistus. Pittee ilmotella sitten, että millä mallilla asiat (hb, paino yms.) oikein on tällä kertaa.

Mulla on ollu noita kaikkia mahollisia kipuja lenkkien jälkeen [>:]
On supistusta, pistelyä yms.... Ja selkää vihloo!
Välillä tosiaan oon tehny tunninki lenkin, välillä 15min on liikaa...Tää viikko on vielä saikkua, sit katson jatkoa mut tuskin meen enää töihin...

mulla on taas tänään ollut melko raskas! olo. Jännä huomata miten ihan vaan 15min huilaaminen sohvalla helpottaa oloa kummasti.
Ja melkein tuntee miten massu kasvaa suuremmaksi ja suuremmaksi. Alkaa jo vähän hengästyttää kun liikkuu reippaammin. Siitäpä tulikin mieleen et pitäis lähteä lenkille.[:-]
Mulla on ollut jo jonkin aikaa liitoskipuja alavatsassa ja lantiossa. Muutenkin koko vasemman puolen lonkan ja takamuksen alue on välillä ihan pirun kipiä. Luulen et pitää synnytykses ottaa epiduraali pelkästään sen takia ettei pysty istumaan ja makaamaan tuon pyrstön takia.[:@]
Ja sit on tullut taas uusia oireita... Välilä alkaa pimpin etupuolelta sattumaan oikein kunnolla. Ihan kun olis iskenyt siihen jollain ja tullut mustelma. Siis ei siinä mitään näy mut samalla tavalla tuntuu et vaan nahka on kipeä eikä mistään luista asti lainkaan.
Ja mulle on kyllä välillä tullut vähän ikävä sitä mun vanhaa kroppaa jossa vaatteet pysyi päälläkin! Mut eiköhän se sieltä palaudu, ainakin suurimmaksi osaksi[;)]

Vointi ok, mitä nyt ei taho enää maha pysyä mukana ku kylkeä sängyssä kääntää, ja sillon sattuu.. Ja isäntä odottaa kovasti navan pullahtamista. Hemmeti ku joka päivä on ensimmäinen tarkastus että joko napa on turskahtanu. Ärsyttää. [:@] (ja isännällä hauskaa ku mulla keittää [:D])

Huomenna neuvolaan, sitä odotellessa. [:)]

Heippa te isomahaisemmat kanssatoverit! [:D] Miten nopeasti olette saaneet päätöksen äitiyspäivärahasta toimitettuanne paperit Kelaan??

Mulla oli neuvola 9.9 ja 10.9 lähetin paperit eteenpäin... 2.10 oli tullut päätös noista tuista ja äippäpakkauksesta.. Eli Turussa ainakin toiminta kestää.. JA KAUAN!!!

yamacraw:mullakin on noita saman tyyppisii kipuja..varsinkin siellä pimpan lähettyvillä...ja mulla o siellä arpia nyt tullu myös.

TÄnään on ollu aivan huippu päivä ja sitten se menikin päin V******. Jännitin hulluna noita vuokra lappuja ja olin niin iloinen ja kaikkee..Jännitin äitin auton katastusta ja onneks meni läpi..ja sitten pestiin äitin kanssa ikkunat..en pystyny ku pari ikkunan pintaa pesee se pesi muuten kun alkoin supistelemaan niin paljo ja tuli nuo kaikki maholliset liitoskivut.

No iltasilla tossa tajuttiin sitten että pirulainen...toi vuokra kallistuu ihan hel***** tuossa uuvessa asunnossa kun tulee rempan jutun korotukset... ELI ei mistään ole sitä vara maksaa meillä....pitää nyt sitten selvittää huomenna ku mennää viemää noita lappuja että oikeestikko se niin paljo nousee ja millä ihmeellä ne on opiskelijan ja työttömän kuvitelleet pystyvän sen maksamaan kun opiskelijaperhe asuntoa ollaa haettu. Että menikö sittenkin uusiksi koko vuokra homma eli perutaanko sittenkin se. UHOspdhösdkhks oon itkeny ja vittuuntunu ja kaikkee ku ketuttaa ja tuntuu tosi pahalle ku ei voi mitään tehä eikä käydä töissä että saisi paremman päivärahan sitte vauva ajalle että voisi tuohon ihanaan asuntoon muuttaa..Tuntuu siltä ettei mulla tee mitään...masennus iski siis.

Että joo..jospa tuo asia selviäis parempaan suuntaan huomenna..toivotaan ainakin niin..

Mies tunsi nyt ihan varmasti että vaavi potki ja pyöri ja kaikkea...oha se jo aikasemminkin mut se epäröi itteään...huoh..vaavikaa tykkää tästä mun alamaisuudesta...siis alakuloisuudesta ku potkii kahta pahemmin.

Jospa se yö ja uni auttas mielialaan.

Heh, löytyy muitakin listaihmisiä! Mulla on kans paperilla ylhäällä mitä pitää hankkia, kännykän kalenterissa on ylhäällä et mistä tilistä hommaa mitäkin (sellaset kalliimmat jutut). Ja varsinki ny raskaana ollessa ja omakotitalossa asuessa tuntuu et hommia on enemmän ja ne pitää tehä heti! Tuli mieleen jo sekin että jos joutuuki vuodelepoon jossain vaiheessa ja ei pystykkä tekeen kaikkee! Ja silläkin olis kiva saada ajoissa suurin osa valmiiks et vois sitten keskittyä ihanaan jouluun!!!

Heissan.

tunika: Työnantajan tai tilitoimiston pitää täyttää lomake Y17 "ilmoitus työnantajan maksamasta palkasta". Kyseistä lomaketta ei ole niissä papereissa mukana jotka saahaan neuvolasta, vaan sen saa Kelalta tai netistä tulostettua. Sen voi toki myös täyttää suoraan netissäkin.

Ja tuli vielä mieleen siitä tukivyöstä (anita baby belt). Se ei ns. tue selkää vaan kannattelee/nostaa mahaa ja sitä kautta auttaa selkäkipuihin. Mulla vatsa "roikkuu" niin alhaalla että lääkärikin tokaisi ettei yhtään ihmettele jo varhain alkaneita selkäkipuja.

Mulla työkaveri synnytti pikkiriikkisen pojan 6vk ennen laskettua aikaa, ei kerennyt edes jäämään äippälomalle. Hieman on itselle paniikki iskenyt tuon tapauksen myötä että kaikki olis valmiina jo hyvissä ajoin. Kenties liiallista hössötystä[:)]

Pinnasänky on jo kasattu makuuhuoneeseen. Mies ei kyllä ihan ymmärtänyt miksi. Aattelin et pitää hyvissä ajoin tarkastaa onko kaikki ruuvit ja mutterit tallella[;)], kun sänky kuitenkin n. 30vuotta vanha "perintö". Ja sitteri ostettiin Huutonetin kautta, sievä vaaleanpunainen nalleilla. On kuulemma ehkä liian imelä kuosi[:D]

Äitiyspakkauksen sai viime perjantaina nyt vain pesemään ja viikkaamaan pikkuruiset vaatteet kaappiin. Hieman petyin kun olivat poistaneet pakkauksesta mm. tuttipullon ja kevyttoppapuvun, muuten ihan ok. Väritys kanssa pienoinen pettymys, liikaa valkoista/luonnonvalkoista ja se kumma "käpykuvionti" toppahaalarissa[&:]

Hauskaa viikon jatkoa!

kaylies voimia asunnon kanssa, tierän miltä tuo tilanne tuntuu.
Olemme mieheni kanssa kummatkin työttömiä. (Aloillamme ei ole töitä.)
Kukaan ei halua vuokrata asuntoa kahdelle tyttömälle.
Olemme jumissa helsingin kaupungin asunnossa, asumme kulmahuoneistossa ylimmässä kerroksessa, ilman hissiä. Asunto on toden näköisesti homeessa, kiinteistö ei vain suostu tulemaan tekemään homemittauksia ja olen kotona aina aivan tukossa. Kerran vuodessa ne käyvät kittaamassa ja maalaamassa kosteusvauriot ikkunoiden alta. Tänään kävi arkkitehti ja isännöitsijä katsomassa keittiön ja wc:een, Lupasivat ettei keittiö remontti ala vielä tammikuussa, wc remontti vasta n. 2011. Kaupungin mukaan meillä ei siis ole kiire saada uutta asuntoa.
Olen stressannut todella asunnon kanssa ja olen alkanut asennoitumaan siihen, että tässä vauvan kanssa sitten elellään remontin keskellä.

Tuota äitiyspakkausta kun olen netistä katsellut, niin noh, värit eivät miellytä minua. Onko kellään kokemuksia haalarin värjäämisestä?
Itse ajattelin värjätä sen jollain nätillä värillä, ja muitakin vaaleita vaatteita samalla. Valkoista en vain ymmärrä..

Eilen oli taas niin maanantai olo. Väsytti väsytti väsytti.
Tänään kiukuttaa kiukuttaa ja tuntuu ettei mikään onnistu.
Virastopapereita koitin tuossa lähteä kiikuttamaan mutta alko pukeminenki nyppiin nii pahasti että just just saatiin vietyä roskat. Voi tuota miun mies raukkaa.

Noh toivottavasti tää fiilis tasaantuu jossain vaiheessa ja osaisin nauttia tästäkin päivästä kerta et vettä sada.. Aurinko. ?

Selvis..kerettiin pistää toiseen firmaan kans asuntohakemus myös menemään ku pelättiin tosiaan että se vuokra nousee ihan hirveästi. Mutta eipä nousekkaan joten muutammekin tuohon johon teimme sen sopimuksen. Minulla taisi olla eilen RASKAUS KUULO päällä. hehehe...eli alun perin olivat nostamassa vuokraa 1,67e neliöltä ja tuossa asunnossa o 80neliöö. se o hirveä summa vuokralaisena. No olivat tehneet sen arvion nyt remontin jälkeen niin vuokra nousee vain 0,67e neliöltä eli pikkasen päälle 40e. Eli Kohtuu vuokra 80 neliöisestä rivitalo kolmiosta jota on 2002 ja 2009 remontoitu.ELi vuokra korotuksen jälkeen olisi 619e.  Vitsi että olin helpottunut ja onnellinen. Koska toi asunto o ihana ja mie ihastuin täysin siihen.

Ensimmäist kertaa nimittäin tunsin jossain että olen tullut kotiin kun menin tuohon asuntoon kahtomaan sitä ajattelin sitä silleen kute me siellä asuttas. Olen ollu aika yksinäinen täällä Iisalmessa ku oon vaa 1,5v asunut. Moni oma kaveri muuttanut täältä pois ja kun en ole kouluja käynyt täällä nii ei hirveästi ole noita kavereita..pari kaveria plus miehen kaverit. Joten ei kehtoo aina olla niidenkään luokse tunkemassa. Ja nyt kun ei pysty supistelujen jälkeen käymään edes harrastuksissa että näkisi ihmisiä niin kyllä on aika yksinäinen ja turha olo monta kertaa viikossa. Ja toi asunto toi mulle ensimmäista kertaa tosiaan sen kodin tunteen että olen tullut kotiin. Jännä miten yhellä asunnolla voi olla sellainen vaikutus.

Tänään sitten asioiden selviämisen jälkeen olen tuota asumistukihakemusta täytelly ja ehtiny liitteitä siihen ja äitiyspäivärahahakemukseen ja liiton ansiopäivärahahakemusta varten myös.. pää iha solmussa kaikista papereista. Ja soitellu sen miljoonalle työn antajalle ja paikalle että laittaisivat liittoa varten mulle tulemaan eritellyn palkkatodistuksen. Työnantaja oli pistänyt palkkatodistuksen menee suoraan kelalle äitiyspäivärahahakemusta varten, yllätyin...ei sitten voinu mulle siitä ilmoittaa ja sanoa, vaan piti soittaa palkkatoimistoo ja sille ja sitte vasta saaha siitä tieto. HUOH.olis ny ees mailin pistäny :P Vielä uupuu pari todistusta. sitten pitäs olla liitteet kasassa. Äippä pakkaus tulee ehkä jo tällä viikolla mut viimestään ens viikolla...olin nii malttamaton että kävin sen jo viemässä kelaan :D

Tuosta tavaran hankinnasta tuli mieleen. En nyt sitten ilmeisestikkään ole hoitopöytää hommaamassa ollenkaan. siskolta eka piti saaha mutta sille tulee iha pieni hoito muksu juuri silloin tammikuussa (perhepäivähoitaja on) joten ei jouda mulle se. Uudessa asunnossa tulee pyykinpesukone wcssä lavuaarin viereen...joten taidankin sen päälle hommata tason ja alustan vaan. :D Ja seinälle laittaa noita korihyllyjä joho laittaa sitte vauvan härpäkeitä. Nyt voikin sitten muuton jälkee ruveta hommaamaan niitä tavaroita..toisaalta ku emmä tartte mitää tavaroita hommata, ku saan niin monesta paikasta kaikkee ettei ite tartte ostaa ku ne vaunut ja niissä oon tainu päättyä jovi airiin...ainakin tällä hetkellä o mielessä ne mutta voipa vielä monta kertaa mieli muuttua. Pesin tuossa viikonloppuna nuo vaavin vaatteet mitä miehen siskolta sain vaikka ne olikii siltäkii pesun jäliltä. Olipaha jottai tekemistä :D ja niitä on kertyny jo kassillinen. ja pesin siskoltani saamani vauvan lelut ja purulelut yms. Ensin käsin sitten astianpesukoneessa ja vielä käsin. ku oli hiekkaa joissakin kertyny ku olleet varastossa ja pojat vähä hiekalla olivat leikkineet luvatta varastossa :D

Nyt yrittäny varovasti pakkailla sellasia tavaroita  kasaan tuosta meidän varastovaatehuoneesta että sen pakkaan eka kasaan niin voi sinne sitten tunkee tavarat pois tieltä sitä mukaa ku pakkaa. Miehen pikkusisko tulee mua onneksi aina sillo tällä auttaa ton pakkaamisen kanssa ja varsinkin sen nostamisen ja siirtämisen suhteen.

Tänään on eka perhevalmennus meillä. Mies ei sinne kerkee ku o töitä koulun jälkeen, mutta se o kyl jo noi kertaalleen käyny...mutta tulee joku toinen päivä sitten mukaan. Näkeepähä ketä täältä päin on tammi-helmikuussa saamassa vauvaa :D

Tulipas tästä selostus mutta sitä se tämä yksinkotona päivittäin olo teettää että runosuoni sykkii muille mutta ei omaan päiväkirjaan :D

Heippa taasen kaikki. [:)]

Meillä oli tänään neuvola, ja minusta tuntu siltä, kun ei olis halunnut se täti olla siellä ollenkaan... Tai oliko avan omaa kuvitelmaa.. Painoa on tullu kilo per viikko tahtia, ja sehän hirvittää. Olo on ku norsulla. Nyt tullut jo 10 kg, ja vielä olis kuukausia jäljellä.. Miten sitä osais syödä vähemmän, kun kaikkea tekee mieli ja koko ajan on nälkä!?!
Noh, verenpaineet oli ihan ok, sokerit ja prot. negoja. Hb:n unohti kokonaan mitata, kun oli tosiaan kiireisen olonen..
Vaavilla sentään kaikki oli hyvin, sydänäänet siinä 150, ja touhusi menemään ihan täysillä. Tuntuu jo ihan selvästi ulospäin kaikki liikkeet. [:)] Tuota sf-mittaa ei ääneen sanonu enkä tajunnu kysyä ja korttiin se ei ollu sitä merkannutkaan!?! Ihme akka kyllä, kun ei keskity.. [>:] Vai onko kohdunpohjan korkeus sitten sama asia? Siihen kohti oli korttiin merkannu 23.

Kelaa varten saatiin todistus, ja nyt onkin hakemukset tehty. Siinä mietityttää saankohan mä äitiysrahaa 2007 vuoden tulojen mukaan, vai ansiosidonnaisen mukaan, kun olen ollu työttömänä kesäkuusta alkaen..?!?! Onnettoman pieni se on joka tapauksessa, joten täytyy toivoa, että isäntä pääsee töihin. Muuten ollaan niin pulassa.
Rahahuolet on jatkuvasti mielessä ja masentamassa, vaikka kuinka yrittää olla positiivisena. Ja sillon kun alkaa ahdistaa, niin alkaa myös ahmiminen.. [:(]
Kiukkunenkin oon kun ampiainen. Tai jos en kiukuttele, niin itkee vollotan. millon mistäkin syystä. Huvittaa. [:D]

Ainiin, sokerirasitukseen joudun minäkin.. kunhan saisi ajan varattua. Toivotaan, että on ok.
Seuraava nla-käynti onkin lääkärillä sitten loppukuusta. Täytyy yrittää pitää tuota painon nousua aisoissa...

Noh, täytyy lähteä nauttimaan tuosta auringosta edes pikku lenkille, jospa mielikin piristyisi!
Ihanaa syksyä kaikille, ja koitetaan pitää mussukat massussa vielä muutaman kuukauden!

Eliisa, lohdutuksen sananen... Mä oon ite ollut työttömänä siitä asti ku plussasin, eli äitienpäivästä asti.. Työttömyyspäivä raha ollut vaihtelevasti kuukausittain 800-900€
Päätös tuli kelalta äippärahan suhteen, ja se on 300-400 € enempi ku tuo työttömyys päiväraha, eli mä oon ite ihan positiivisilla mielillä siihen sit lapslisä päälle, niin kyllä me pärjätään.

Eliisa; ymmärtääkseni se kohdunpohjan korkeus on sama asia kuin sf-mitta.

Täällä on näköjään asuntoasiat muillakin työn alla kun meillä. Onnittelut Kayliesille uudesta kodista! Eilen käytiin pankissa allekirjoittamassa kaikki paperit, ja se ihana rivitalopääty metsän laidalla on nyt meidän! Muutto parin viikon päästä. Neliöitä n. 100m2 ja leikkimökkikin oli jo valmiiksi takapihalla. Mainittakoon vielä, että oma isompi koti tosiaan tulee tarpeeseen, tällä hetkellä kun asutaan pikkuruisessa kerrostalokaksiossa 3.kerroksessa, hissiäkään ei talossa ole! Juuri sopivasti ehditään asettautua taloksi, sisustaa lastenhuone ja muutoinkin kaikessa rauhassa valmistautua vauvan tuloon. Ellei nyt pikkuinen sitten päätä tulla hyvissä ajoin! Sitä kun ei koskaan tiedä...

Tuossa muuten viikonloppuna matkustaessani junalla jouduin aika ikävään tilanteeseen. Juna oli niin täynnä, ettei lähellekään kaikilla matkustajilla ollut paikkalippua. Minullakaan ei ollut, ja istuskelin sitten kaikessa rauhassa ravintolavaunussa ja nautiskelin teetä ja pikkupurtavaa. Sitten ravintolahenkilökunta tuli ajamaan minut pois, jotta herrat pääsisivät nauttimaan iltapäiväoluitaan. Sanoin kyllä, että olen pian 7. kuulla raskaana ja mielellään istuisin, jos mahdollista. Mutta tämäpä ei sitten käynyt päinsä, joten loput 3h palloilin junassa vuoroin seisten ja kävellen. Kyllä vitutti. [:@]

Lauranen82: Jopas on ollut törkeää käytöstä junan henkilökunnalta! Kuinkakohan 'sallittuakaan' tuollainen häätäminen on, jos kerran olit vielä ostanutkin sieltä ravintolavaunusta jotain... Outoa.

Mä sain vihdoinkin hoidettua nuo kelan asiat ja kävinpäs oikein paikan päällä. Äitiyspakkauksen saamisesta ei osannut se tytteli arvioida muuta kuin, että 'voi mennä neljäkin viikkoa'... Mut se arvio kyllä kuulosti siltä, et oli ihan hatusta vetästy, eikä varmaan ainakaan alakanttiin. Siitä äitiyspäivärahasta nämä kyllä sanoivat, että mikäli haluaa näiden tän hetkisten tulojen perusteella sen laskettavan, niin se tod. 6 kk:n palkoista (se Y17-kaavake) lähetetään vasta silloin, kun äitiysloma alkaa eli mullakin vasta joulukuun puolen välin jälkeen... No ihan sama, mä päädyin kuitenkin siihen, että laskekoon sen verovuoden 2007 perusteella. Oli ainakin vähän paremmat tulot silloin.

Supisteluja ei ole nyt pahemmin ollut, kun ollaan oltu hötkyilemättä vauvan kanssa. Kyllä se on vaan uskottava, että nyt on syytä vähän hidastaa tahtia, vaikka nomaalisti aika sähikäinen olenkin. [:)]

Nauttikaa aurinkoisesta syksyn päivästä!

Eliisa sf-mitta on juurikin tuo mainitsemasi kohdunpohjan korkeus.

Lauranen82 sinuna tekisin tupina-palaute-sähköpostin vr:lle. Todella törkeää kohtelua. [:@]

Neuvolassa käyty. Pissa puhdas, verenpaine ok, painoa nyt +425g/vko ja lähtöpainosta ollaan n. 2,5kg noustu. Sf oli 25cm ja vaavin sykkeet n.140. Hemppa oli 143, mikä oli kyllä hämmentävän hyvä ku huomioi että en syö lisärautaa lainkaan. [:-] Aiemmissa raskauksissa oon kuitenki joutunu alottaan lisäraudan jo viikkojen 20-21 jälkeen... Lääkärineuvola on 2 viikon päästä, eli aika pian pääsee taas sinne. Kiva! [:)]

Voikaa paksusti!

Takaisin