Tammivaavit 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
muimui taas...

vähän moikkia ajattelin kirjottaa kun oon ihan koukuttanu itteni tuohon FB:hen...kokoajan vaan siellä tulee tapettua aikaa ku isäntä on töissä...oon siis jo saikulla eikä töihin oo menemistä.kyselivät kyllä jo päämajalla että ethän oo kovin kauaa pois.lupasin että tuun takas kun mahdollista,ellei mitään ihmeellistä tuu...tuntuu hyvältä että saa arvostusta työstään.nuitten lappujen ja lippusten kanssa oon sotinut,kylläpä ne kelan paperit oliki helppoja täyttää tähän muuhun verrattuna...älkää tytöt pelätkö,ei teille tätä hommaa tuu...mulla vaan ton saikun takia ja sitten kun puolet mun täyttämistä papereista on hukkunu kun oon palauttanu ne täytettynä pomolle.yks toimistolta kävi kesäloman jälkeen olemas töissä viikon ja pisti sillä hyvällä pakan sekasi.nyt se on sitte ens vuoteen pois ja sit ku vielä tuo toimisto muuttaa uusiin tiloihin niin ne kadottelee kaikki paperit kuuteen kertaan.ja minä täyttelen aina uudelleen...[:@]

meillä ainakin tuo iskä saa hoitaa ihan vapaasti natusta.en mä kiellä enkä neuvo,kun en oo itekkään mikään mestari lapsen hoidossa.pikkusisko opetti kyllä mut vaihtamaan vaipat ja pesemään takamukset,kun olin 14v ja pikkusisko vastasyntynyt. siinä oltiin niinkuin tekoäitinä koko systerin vauvaiän.(meidän äiti ei jaksanu hoitaa kun sai niin vanhana(45v) pikkusiskon niin autoin kaikessa missä pystyin) sinänsä hyväkin,ettei systeri juonut rintamaitoa,kun ei äitiltä tullut,joten minä lämmittelin sitte pulloa ja hoitelin maidot kaupasta[:)]

kyllä tämä tapaus ainakin huitoo,heiluu,potkii ja lyö koko päivän ajan...nytkin tuntuu murjovan nyrkeillä alavatsaan...(on siis jo kääntynyt,mahtaa olla kiva lillua pää alaspäin koko päivän[:D]) iltaisin kiusaan isäntää sängyssä kun se yrittää nukkua.painan mahani sen selkää vasten ja natunen alkaa iltarallinsa.isäntä ei saa nukuttua kun tämä tapaus potkii niin että isäntäkin heiluu[:D]
ilkimys oon...tiedän...isäntä herää kymmentä vaille kuusi töihin ja kun mun ei tartte mennä mihkään niin voin jatkaa unia aamulla...yleensä päästän isännän nukkumaanki vasta puolilta öin...eipä oo valitellu vaikka kiusaan...[;)]

eilen isäntä sano kivasti kun oltiin menossa nukkumaan...on kiva saada lämmittäviä kohteliaisuuksia ennen nukkumaan menoa...nii,se sano että "mun oma rakas toffee-vanilja(mun hajuvesi haisi)-pipskuni"(joo,se on mun hellittelynimi) ja toinen oli ennen nukkumista että " oot hirmu kaunis rakkaani kun sulla on iso masu"...läväytin melkein nyrkillä kunnes muistin että missä tilassa tässä eletään...normaalitilassa olis isäntään sattunu ja lujaa[:D]

ihania odotusaikoja mammat...ei oo enää pitkästi(ei mulla ainakaan[;)])

PIPSKU JA NATUNEN

Tänne tullut taas oikein paljon kirjoituksia.
Luen läpi kun jaksan keskittyä. :D

Viikoloppuna kävimme Vantaan Rekolassa taas Lastenvaatekirppiksellä,
ja löysimme taas kaksi kassillista vaatteita 40 eurolla. Nyt on hyvä olo kun vauvanvaate ostokset on melkein tehty ja sain sellaisia vaatteita mistä tykkään. Tosiaan Bodyt ja potkarit 20c-2e, Huppareita ja housuja 50c-3e, riippuen myyjästä. Suosittelen muillekkin pk-seutulaisille.

Imetyksestä, Itse aijon imettää niin kauan kuin mahdollista.
Olemme miettineen jo aikaa kun vauva heräilee muutaman tunnin välein.
Itse olen todella uninen ihminen ja tarvitsen unta paljon että jaksan, niinpä mieheni ehdotti, että pumppaamme maitoa ja hän voi herätä yöllä syöttämään pienokaista jotta saan nukuttua kunnolla. Olemme näillä näkyvin kummatkin kotosalla silloin joten ei ole niin väliä milloin nukkuu. Tuntuu todella hyvälle etten ole asioiden kanssa yksin vaan mieheni tahtoo tukea täysillä. ?

Ennen ei ole koskaan närästänyt, iltaisin on alkanut olemaan oksettava olo ja tuntuu kuin oksennus nousisi kurkkuun, nyt niin on käynyt myös muutaman kerran päivällä. Yök. Happomaistuu suussa..

Uutta asuntoa emme ole saaneet ja kuulimme juuri, että talossamme on alkamssa keittiö ja kylpyhuone remontti. Noh kait sitä sitten eletään vauvan kanssa remontin keskellä ja kuljetaan neljä kerrosta portaita vesssaan ja vesihanalle.  Arrrrrrgh.

ALKUPERÄINEN: minto

Onks teillä vauvat kuinka kovia liikkumaan? Tai tunnetteko liikkeet koko ajan? Musta tuntuu et mulla on jotenki erikoisen vilkas vauva tulossa....

Kyllä täälläkin saa äiteen vatsanahka kyytiä potkujen, iskujen, kääntymisten ja pönkäämisten takia. Välillä tuntuu, että se yrittää ihan väkisellä tulla vattasta läpi [:)]. Onneksi ei kuitenkaan tarttee öitä sen takia valvoa... On tainnu Himppu tulla isäänsä kun ymmärtää yöllä nukkua ja sikiään. Tai sitten meikä vetää unta kuulaan niin sikiään, että en tajua mistään mitään... [:D]

Kyllä meilläkin potkitaan ja kunnolla. Yleensä pikkusella on yöllä n. klo 2-3 välillä sellainen reippaampi hetki ja sitten illalla klo 18-19 ja 20-21 aikoihin taas jorataan. Aamulla klo7 tienoilla aamujumppa ja sitten siinä 10-11 välillä taas venytellään. Öisin on välitettävästi ollut se kaikkein reippain aika mut onnkes aika lyhyt, tai sit mä vaan nukahdan... Aika usein potkut näkyy jo päällepäinkin ja tuntuu tosi hyvin.

Ostin tänään alennusmyynnistä ihanan haalarin. Sinisen jossa on pieniä valkoisia pilkkuja. Se on varmaan??!! sopiva ihan vastasyntyneelle. Todennäköisesti tammikuussa on kuitenkin jonkin verran kylmä niin haalari tarvitaan heti alussa. Ja tosi monet on sanoneet et se äitiyspakkauksessa tuleva haalari on niin iso et muksu hukkuu siihen jos laitoksella jo laittaa päälle. Tiedä sitten....

Jännää miettiä kuka meistä sitten se eka synnyttäjä on!! Minto: sulla on hyvät mahkut!! Ja periaatteessa me ollaan kaikki jo ylitetty tai melkein siinä rajalla että lapsi selviytyy jos sattuu putkahtamaan ulos!

Muuten hassua nährä tässä, että kuka putkauttaa pikkuisen ensimmäiseksi.
Toivottavasti jokainen pienokainen pysyy massussa vielä hyvän aikaa, jotta kasvaa isoksi... Onnen toivotukset kaikille.

Meirän pienokaisella on tapana herärää mut yöllä käymään pissalla useasti ja ainakin kerran yössä hän jää potkimaan pidemmäksi aikaa.
Ei meinaa uni tulla hetkeen mutta noh ehkä hän haluaa totuttaa jo mut yö heräämisiin. :D

Muuten tuntuu, että vilskettä riittää ihan päivästä riippuen.
Eilen isäntä näki ensimmäiset potkut kun pötköttelin ja katsoin salkkareita!

Täälläkin on potkittu kovaa viikosta 20 eteenpäin. Yöllä en ole kyllä tarvinnut paljon pissalla käydä. Yleensä vasta aamulla kuuden maissa. En sitten tiedä johtuuko siitä että olen aina ollut hyvä pidättämään pissaa vai tuleekohan illalla juotua vähemmän.

Mulle tuli kutsu papakokeeseen mutta en taida nyt raskaana sitä käydä ottamassa. Pitää kysyä parin viikon päästä lääkäriltä mitä mieltä se on.

Onko kukaan saanut vielä äitiyspakkausta? Oma hakemus oli hyväksytty viime viikolla ja pakkauksen pitäis tulla parin viikon päästä.

Näkeekö sen jostain kelan sivuilta että koska se äitiyspakkaushakemus on hyväksytty? Mulla lähti kait tänään paperit meneen, saas nähdä koska pääsee hypisteleen.

Terve,
Täällä odotellaan jännittyneenä perjantain neuvolaa ja sokerirasitusta. Papereiden täyttöä myös silloin ja viimeistään ensiviikolla ne pitää laittaa eteenpäin. Ootteko muuten saaneet millasia tuloksia sokeriratuksesta ja mitenkä se sitten on vaikuttanu käytännössä? Ja oliko mielestän millainen härdelli?
Mulla on kyllä useesti makeen himo. Toivottavasti kuitenkaan ei tulis diapeteksen tuloksia rasituksesta kun en kaipailis yhtään ylimääräistä seurattavaa kun tähänkin asti menny kaikki ok.

Sain hetki sitten veitikalle nutun valmiiksi. Ja postikin toi vauvan vaatteita joita henkalta tilasin. Nyt pitää kyllä varmaan hetkeks rauhottua noiden vaatteiden hamstraamisen suhteen kun tiiän että tulevat mummut on ainakin ihan tohkeissaa ja tulenevat vielä homaamaan kaiken näköstä. Toinen kutoo ja toinen ompelee.

Mietillä kanssa herätetään kesken parhaimpien unien jollain karatella kun melkein joka yo saa nousta kolmen aikoihin vessaan. Vähän kans on turvonnut olo mutta sitten tajusin että jos kohdun korkein kohta on ollut navan kohdalla 4 vko sitten niin kai se rupee nyt jo mahalaukkuakin ahdistaan. En ainakaan mitään supersuuria annoksia jaksa syyä. Siksi varmaankin kai se pieni pikku nälkä ja makian himo kokoajan. Kunhan ei vaan olis sitä raskausajan diabetestä...[:o]

Nyt oon onneksi lomalla pari viikkoa ja saa ihan rauhassa rentoutua. Eilen tuntu jo tylsältä kun ei jaksanu mitään kotihommia tehdä muttei sitten jaksanu mitään uutta käsityötäkään aloittaa. Pönötin vain sohvalla ja kattelin telkkaria vaikkei sieltä mitään oikein tullut... BB:kin vasta niin myöhään... ei sillä että sitä aina kattoisin...Tänään sain onneksi vielä ikkunoita pestyä kun muutoin tulee kohta talvi päällensä. Meillä oli aamulla maat melkein valkoisena muttei ollu pakkasella käynyt yöllä. Loppuviikosta varmaan menee miinukselle...Kauhija miten nopeesti tämä aika on menny ja vasta sen testin teki ja vasta näki ekan kerran ku pikkuunen pyöri vattassa.

Jännityksellä odottelen siis perjantaita ja lupaan että kirjoittelen taas kuulumisia täältä päin. Voisi sitä vaikka sinne kirpparille mennä kun tämä loma on...

Voikaahan "paksusti"...[:D]

nyt vasta tajusin Minton tekstistä et olit ostanu eri pesuainetta muksun vaatteille??!! Hyvä huomio... Mitä pesuainetta niille oikein sit voi käyttää??
Mula on sukulaisilta saatuja vanhoja jotka ollut monta vuotta vintillä ja tarvii ehdottomasti pestä ennen kun voi käyttää... Ja niin tietty uudetkin vaatteet kannattaa varmaan pestä.
Kun pikkunen on varmaan herkkä kaikille hajuille ja kemikaaleille ainakin alussa!

Meillä ainakin ollaan kovia liikkumaan ja välillä oikeen tuntuu että eiks pikkusta satu kun se potkii niin paljon.. Mä ainakin aijon pestä kaikki vauvanvaatteet mitkä olen hankinut. Oli sitten ostettu tai saatu ilmaiseksi. Itse olen hommannut melkein kaikki tärkeät asiat ja nyt voin hiukan rauhottua hankintojen kanssa. Enemmän mua masentaa mun kämppä asiat. Asun niin pienessä asunnossa ettei täällä voi asua pienen lapsen kanssa. Koulukaan ei masennan enään niin paljon kun tietää että se on pian ohi.

Välihuikka; vauvan vaatteille suositellaan niitä sensitive-mallisia, tuoksuttomia pesuaineita :) (tosin tästä pääsisi keskusteluun, että kuinka paljon huolehtimista on ylihysteriaa... kukin tyylillään siis, itse aion käyttää noita sensitive-merkkisiä vaan sillon, jos ei oo muuta ku vauvan pyykkiä koneessa.)

Heips kaikki!

Täällä voidaan hyvin ja masu kasvaa kovaa vauhtia... ja tosiaan täälläkin tuntuu välillä siltä, että nahka repeää masusta! [:)] Vauva on kovin vilkkaan tuntuinen ja potkuja ja muuta mylläämistä esiintyy kyllä ihan pitkin päivää ja niin, myös öisin. Varsinkin nukkumaan mennessä, kun itse rauhoittuu, niin pikku-muru villiintyy ihan täysin. Sama touhuilu jatkuu aamuöisin. Nukun muutenkin nykyään tosi lyhyissä pätkissä, kun vähän väliä pitää käydä pissalla. Jep, noin 1,5-2 tunnin välein ja ei oo mitään mahkuja, että koittaisi pidätellä ja sinnitellä hetken aikaa. Heti on päästävä tai alkaa alavatsaa vihloa. Naurettiinkin just viikonloppuna miehen kanssa, että meillähän totutaan jo hyvissä ajoin näihin yöheräämisiin, kun nyt jo saa pomppia pitkin yötä! [:D]

Jaahas, täällä vaavi osallistuu äipän 'chättäilyihin'! Kovia potkuja taas jaellaan! Hih! [:D]

Täytyis kai noi kela-laputkin täytellä, mut en oo nyt saanut aikaiseksi. Jotenkin on ollut niin hektistä taas viime aikoina. Tosin nyt täytyy kyllä alkaa vähän hidastamaan tahtia, tänäkin iltana on taas supistellut jonkin verran, kun on rankempi päivä takana...

Kohta nukkuun! Voikaa hyvin! [:)]

ALKUPERÄINEN: Santtu85

Siksi varmaankin kai se pieni pikku nälkä ja makian himo kokoajan. Kunhan ei vaan olis sitä raskausajan diabetestä...[:o]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tässä FAKTAA:
Raskausajan diabetes  
Yleensä raskausajan diabetes on ns. 2-tyypin diabetes, jossa elimistössä oleva insuliinin teho on heikko ja toisaalta elimistö ei myöskään tuota sitä tarpeeksi. Tavallisia raskausajan diabeteksen oireita ovat huono olo, jano, jatkuva pissahätä ja päänsärky.   Äiti toipuu diabeteksesta synnytyksen jälkeen, mutta tilannetta on seurattava. On huolehdittava, että kilot pysyvät aisoissa. Myös verenpainetta on tarkkailtava.

Eli mikään pikku nälkä ja makean himo ei todellakaan ole mitään diabeteksen oiretta vaan täysin raskauteen liittyvää normaalia HIMOJA.

Pesuaineista: Yleensä hajuttomia pesuaineita, merkillä ei ole väliä. Riippuu ihan lapsesta mitä se kestää. Jotkut kestää myös ihan hajustellisia. Jos pesee hajusteellisella nii yleensä pesen sitten tolle miehen tytölle vaatteet sitten hajustamattomalla huuhteluaineella. Mutta se kyl kestää normaalit pesuaineet että ei tartteis varoa edes. Elkee vetäkö tästäkää stressiä ihmiset. Ja kaikki vaatteet pitää pestä enne lapselle päälle panoa, etenkin uudet ja kirppis tavarat. Uusissa voi olla väriaine jäämiä. Ja myös kaikki nallet ja muut kannattaa pestä enne lapselle antamista, koska niissäkin on väriaineita helposti ja tottakai moni hiplaa niitä kaupassa joten siinä on se käsihygienia puoli. Ja lelut kannattaa myös huuhdella tai pestä fairyllä enne lapselle antamista.

Ite pesin tossa noita vauvan leluja mitä sain siskolta fairyllä ku olivat osittain hiekassa ja osittain kuolassa ja osittain pölyssä

ite olen myös koukussa naamakirjaan ku o tylsää monesti päivällä..JES Nino poissa bbtalosta. JO oli aikakin. Oli kyllä sellasta käytöstä että jos olisin sen työnantaja niin haastasin oikeuteen koska salassapito asioita puhu tuolla liian tunnistettavasti ja ei toi käytös ole muutenkaan lasten kanssa työskentelevälle ollu mikään hyvä esimerkki.

Neuvola kuulumisia!

Neuvolassa kaikki kunnossa, sf mitta 23cm, menee ylärajoilla mutta terkka sanoi, ettei mitään hätää! Sokerirasituksesta sen verran, että mun olis tarvinnut mennä painon vuoksi siihen, koska muutamia liikakiloja. Keskustelin terkan kanssa siitä, että jos pissa puhdas, ja sokeriarvot normirajoissa, niin ei ole hätää. Kun mulla vieläkin pahoinvointia ni en pysty todellakaan juomaan mitään sokerimömmöä puoltalitraa! Jos pissassa alkaa olla sokeria tai sitten verensokeriseurannassa alkaa arvot kohoamaan ni sitten on pakko yrittää!

Alkaa pinnaa tiukata ainakin näin ilta-aikaan kun tekee jotain iltapalaa, ja mies heitti sit lasillisen verran tänään marjasmoothieta pois mikä oli jäänyt blenderin kannuun. Kamala mitkä hikarit vetäsin ku olisin ottanut sen jämän sieltä kannusta. Oon vieläkin möksmöks. Koska ruoan poisheittämisestä on ollut meillä puhetta jonkin verran, kun miehen mielestä jääkaappiin voi jättää vaikka kuukaudeksi seisomaan muovirasiaan jonkun ruoan jämän, mutta sit tuoretta ruokaa voi lautaselta jämät heittää roskiin(kun mä en jaksakkaa syyä kaikkee mitä ottaa)! Tästä asiasta taisteltu jo vuos mut nyt ei enää samasta jaksais!! Ja teen ihan kettuillessani testejä jääkaapissa, et kuinka kauan joku rasia on siellä ni huoh! en ees uskalla kertoa.

Vauvan vaatteiden pesusta, meinasin ruveta äitiysloman aikana vasta pesemään niitä, kun ei vielä ole hankittu hoitopöytää,(mietin alkuun tarpeellisuutta)mutta  päädyin kuitenkin hankintaan. jossakin vaiheessa ostetaan se, niin sitten voi alkaa jo aiemmin pestä, nyt kaikki hankitut vaatteet ja tavarat yhdessä isossa kirkkaassa muoviboksissa yläkaapissa. Vauvan vaatteet ihan pienenä meinasin pestä sensitive-tuotteille esim. LV, MiniRisk tms, mutta kun alkaa ryömiä lattialla itse eteenpäin, niin sitten vois jo ehkä siirtyä ihan normi aloevera huuhteluaineeseen ja normi pesuaineeseen. Aloe on mieto ja erittäin hyvä tuoksu :)
Tuttipullot menee tiskikoneen kautta kattilaan keitettäväks, ja lelut mitkä voi pestä pyykkikoneessa menee sinne, ja muovisia leluja pyykinpesukoneeseen tai astianpesukoneeseen ja kiehumaan.. En ole baktreerikammoinen, mutta haluun ettei heti pienestä pitäen vauva saa mitään "yliannostusta" bakteereista. vaikka vastustuskyky tarvitsee bakteereita, mutta kyllä niitäkin osuu kohdalleen..

Nyt jos lähtis nukkumattia tilailemaan, samalla potkittavaksi iltajumpan ajaksi!

Suvi ja Tiitiäinen

Yohannalle: Kelan sivuilta näkyy koska hakemus on hyväksytty. Sinne pitää vaan kirjautua sisään omilla verkkopankkitunnuksilla. Itse hämmästuin Kelan nopeutta. Hakemus oli hyväksytty seuraavana päivänä kun paperit oli Kelassa.

Sieltä sivuilta näkee kuinka paljon on saamassa äitiys/vanheimpainrahaa kun hakemus on hyväksytty. Lähettävät kyllä paperit myös postissa samantien.

Oho, onpas sulla Wilma77 ollut nopeeta toimintaa, jossain palstalla jollain oli kestänyt parikin kuukautta!! Heh, nyt tulee varmaan ravattua siellä sivuilla kerran päivässä vähintään!!

Sokerinrasituksesta: ite olin ja sain eilen tulokset. Ensimmäinen arvo 4.7 eli aivan ok ( pitäisi olla alle 5.3) ja arvo tunnin jälkeen 9.7 (pitäisi ollla alle 10.0) ja viimenen 8.0 (pitäisi olla alle 8.0).

Joten mulla siis toi viimenen arvo siinä kintaalla, mutta ei siihen millään lailla puututa, hirveen litanian sain vaan kuulla miten pitäis syödä [>:]( vältä sokerii, rasvaa jne.) Ja sf-mitta 21, menee alakäyrällä joten ei ole ainaskaan vielä mikään iso vauva ja paino noussut koko raskaus aikana 7kg.

Et tämmöstä...hyvin mennä porskutetaan.[:)]

Pöh mulla ei oo tullu vielä kelan sivuille päätöstä... Lähetin paprut yli viikko sit. Haluisin niin nopsaa saada äitiyspakkauksen <3 [:D] Onneks siellä kuitenkin luki et kirje menny perille...

Nii noista pesuaineista et ite ostin siks erisania ku me muuten olla käytetty ihan pirkka, euroshopper yms pesuaineita kun kummankaan iho ei oo yhtään herkkä millekkään. Ni siks tollanen hellävarainen pesuaine nyt sit vauvan takia [:)] Ostin nestemäisenä, oon ruvennu niitä enempi käyttää, ei jää kokkareiseksi pesulokeroihin :)

Jes elämän pieniä iloja on se et pääsee lenkille tän selän kans! Tehtiin just koirien kans reilu tunnin lenkki ihanassa auringonpaisteessa [:)] Mut onpas kirpeä ilma hui!! Talvi tulee :))

Tänään sokerirasituksesta selvitty puhtain paperein! (4,5/9,1/5,7)
Mulle kyllä neuvolantäti huomautti tuosta 1. tunnin arvosta kun oli noin korkea, vaikkakin viitearvojen sisällä.. Totes että harkita varsinki loppuraskaudessa sitä sokerin käyttöä.. No en mä juo mehua tai limsoja ja kahvissakaan en käytä sokeria, eli päivittäisiä sokerisatseja ei sinällään oo muutenkaan..

Äitiyspakkauksen sain maanantaina, pienen ikuisuuden jälkeen.. Joopa joo. Tiedän olevani malttamaton. [:D]  Mut ei kai sille mitään voi, jos joka kerta, kun pakettikorttia ei ollu postilaatikossa, tuntui samalta kuin oravasta jolla on 1000 käpyä mutta ei yhtään hammasta. [;)]

Masu pömpöttää melkosen mukavasti: navan kohdalta 97cm. Vähän aikaa sai mittanauhaa ihmetellä.. No painoindeksi on tällä hetkellä 25,jotain , eli ei nyt sinällään painoa oo kauheasti -> kaikki sentit vauvamasun piikkiin!

Ens viikolla ois sitte neuvola ja samalla saan ensimmäisen lääkärineuvola-ajan.

Mulla ollu sinnikäs flunssa. Toista viikkoa tässä jo ryitään. [&o] Lämpöä on (ei joka päivä) vähä päälle 37, kauhea yskä ja räkää piisaa. Onneksi ei enää oo henki niin ahtaalla ku oli viime viikolla.. Lääkärillä kävin kuunteluttamassa keuhkot ja henkitorven (oon astmaatikko) ettei oo pahempaa siellä.. No ei ainakaan vielä perjantaina ollu. Ei muuten mitään hätää, mut ku alkaa paikat olemaan jo pikkasen kipeinä tästä yskimisestä ja eilen illalla kävi melko kipeää tonne alamahaanki (kai se jonkinmoisia supareita yritti).

Meillä täällä asustellaan melko tiiviisti meidän talossa ja säilytystilaa ei todellakaan oikein ole. Pitäis alkaa miettimään minne vauvan vaatteet saa.. Tilaongelma kyllä helpottaa kun saadaan vinttiin lapsille huoneet, mutta se on eri asia millä tahdilla ne nyt on vara tehdä. Hemmetin raha. [:@]  No eristeet alkaa olla seinissä ensimmäistä kerrostaan ja portaat on hiomisia ja pintakäsittelyjä vaille valmiit eli eteenpäin on menty jo kuitenki mukavasti. [:)]

Piiperolla on välillä hurjiakin jumppatuokioita: mahanahat heiluu ku pikkunen joraa.. <3
Nauroinkin että mikäli tämä lapsi syntyy steppikengät jalassa, en oikeastaan ole edes hämmästynyt, vaikka se ei kovin tavanomaista olekkaan. [:D]

Meillä käytetään ainoastaan hajusteettomia pesuaineita kaikkien vaatteille, koska mulla on hajusteallergia. Tällöin ei tarvi kytätä kenen vaatteita millonki koneessa on-> mitä pesuainetta käytetään. Huuhteluaineita on sitte ollu hajustettuja joita lorauttelen joskus hajusteettoman mausteeksi..
Oliko muuten niin että vauvan vaatteet pitäs pestä 60 asteessa? Jokin mielikuva tuollasesta niiltä ajoilta ku nuo lapset oli vauvoja..

Mama & Piipero 25+3

Takaisin