Tammivaavien odotusta!

Täältäkin aikansa kuluksi..

Hemppa:Mä haluaisin sinne asuntomessuille myös. Talohan ollaan nyt ostamassa eikä sitä rempata mut jos siustusvinkkejä;)

Liikkeistä oon kans välillä ollut muka tuntevinani mut ehkä ei oo ollu ei kuitenkaa mitenkää joka päivästä. Esikoisesa tuntu 17 viikolla joten eiköhän tästä alkais siinä parin viikon sisään tuntua kun eikö ne normaalisti ennemmin tunnu toisesta.

Maha alkaa olla täälläkin ihan kivan kokonen jo mutta eipä se enää haittaa kun ei tarvii salailla:)

Eipä täällä ihmeempiä odotellaan et saatais mennä allekirjottamaan taloaperit ja sais huokasta ja alkaa kantaa tavaroita uuteen kotiin:)
 
Täälläkin haaveillaan omasta talosta, tästä loppuu kohta auttamattomasti tila.

Hemppa: Mulla oli todella  jyrkästi taaksepäin kääntynyt kohtu, sain siitä jopa oireita (kouristuskohtauksia ovulaation aikaan) ja se korjaantui jo ensimmäisen raskauden aikana. On siis edelleen taaksepäin mutta ei niin jyrkästi. Erikoislääkäri sanoikin että raskaus korjaa tän "vaivan".

Liikkeistä: Mä olen kanssa ollut tuntevinani muljahduksia :D. Semmoinen hassu PLUMPS tunne alavatsassa. Esikoisen liikkeet tunsin rv18+1, siis aivan kunnon potkuja.

Maha: Joo on maha ja iso onkin. Paljon nopeammin tullut kuin mitä ensimmäisestä. Tosin mulla jäi ekasta 6 kiloa ja vatsan seudulla on semmonen löllykkä läskinahka...

Me aloitetaan lastenhuoneen remontti tänään... Pakko, että saadaan kaikki lapsoset mahtumaan :D. Ja mä haluan siirtää esikoisen pois meidän huoneesta koska kohta siellä on sitten toinen.
 
Ei ihme jos tätä mammaa vähän väsyttää ja laiskotuttaa. Hb enää 107!!!!! Kaks viikkoo sit oli vielä 118! Raskaus ja reuma alentaa kumpikin hb:ta joten just mun tuurilla nyt tää laskee ihan hurjaa kyytiä... Vaikka viikkko sit vielä äitille sanoin että nyt on ihan hyvä olo, ei edes  väsytä niin paljoo ku ennen. :D No neljän  maissa selviää, saanko alottaa kunnon rautakuurin, nyt oon syöny vaan satunnaisesti kun ei oo viel uskaltanu raskauden takia ku oon kuitenkin näin alussa niin syödä hirveesti.
 
Jos sitä itsekin koittais jotain yleistä löpinää kirjoitella.. :)


Täällä toinen neuvola koittaa torstaina, sitten ehkä on jotain enemmänkin mitä kirjoittaa. Nythän tää on lähinnä ollu ton esikoisen kanssa touhuamista ja mahan kasvun odotusta.. Vaikkakin ainakin turvotus on tuonut ton mahan tohon eteen jo olemaan aamusta iltaan.. :)


Viime raskaudessahan painoin tässä vaiheessa 10kg enemmän mitä nytten.. Raskaudesta vielä jäi joku reilu 4kg painoa lisää, ja ne sitten olen tässä pudottanut tähän kesään mennessä pois.. Nyt siis 14kg kevyempänä tähän raskauteen.. :) En vielä odota yhtään painon nousua, ehtii se tuosta nousta myöhemminkin.. :)


Täälläkin on remonttihommat kovassa käynnissä.. Pitäisi saada yläkertaan meidän makkari valmiiksi ja samalla tytöllekin oma huone..  Ollaan tähän asti nukuttu koko poppoo tuolla meidän lisäsiivessä, mutta syksyn aikana pitäisi saada muutettua tuonne yläkertaan! ..Nyt tehdään rappukäytävää kuntoon ja pihalle ollaan tehty tytölle omaa leikkialuetta.. Hiekat saatiin siihen viime viikolla ja nyt pitäisi saada leikkimökki roudattua paikalleen ja hiekkalaatikko ym. :) Projekteja siis riittää!


Hemppa: Me suunnataan asuntomessuille tuossa parin viikon kuluttua! :) Miehellä alkaa loma ensi viikolla ja sit suunnataan ensin sukujuhliin ja sieltä sit veljen luokse Kokkolaan kyläilemään ja samalla sit käydään asuntomessuilla katselemassa ideoita sisustamiseen! :)
 

Asuntomessuilla käyty tiistaina:)
Lämmintä oli ja meinas jo puhti loppua kiertää kaikki tuvat, no joitain me vähä katottiin että ei tonne ei jakseta mennä :) Ihan hienoja taloja kyllä oli ja jotain sisustusvinkkejä saatiin.
Tuntui että jokapuolella käveleskeli vauvamassuja :) Niihin taas kiinnittä itte huomion:) Ittelläki on kyllä kovastikin vatta jo kasvanu, mutta toisaalta ei viä niin selkee vauvamaha ole jos löysä paita päällä.
Meillä on tontti ollu parivuotta ja kohta varmaan ptäis alkaa rakentaan, mutta tuntuu ettei aika riitä mihkää varsinkin kun esikoinen nyt 8kk ja tosiaan toinen tulossa :) Mutta ei ressiä :) onneksi muutettiin isompaan kämppään tossa keväällä.
 


November10 kirjoitti:

Asuntomessuilla käyty tiistaina:)
Lämmintä oli ja meinas jo puhti loppua kiertää kaikki tuvat, no joitain me vähä katottiin että ei tonne ei jakseta mennä :) Ihan hienoja taloja kyllä oli ja jotain sisustusvinkkejä saatiin.
Tuntui että jokapuolella käveleskeli vauvamassuja :) Niihin taas kiinnittä itte huomion:) Ittelläki on kyllä kovastikin vatta jo kasvanu, mutta toisaalta ei viä niin selkee vauvamaha ole jos löysä paita päällä.
Meillä on tontti ollu parivuotta ja kohta varmaan ptäis alkaa rakentaan, mutta tuntuu ettei aika riitä mihkää varsinkin kun esikoinen nyt 8kk ja tosiaan toinen tulossa :) Mutta ei ressiä :) onneksi muutettiin isompaan kämppään tossa keväällä.


ihan pakko kommentoida.. me kävimme myös tiistaina asuntomessuilla ja kiinnitin huomiota samaan asiaan, eli vauvamasuja oli ennätysmäärä liikenteessä =)
 
Tänään oli aamulla toinen neuvola. Eipä siellä ihmeempiä ollut, hemoglobiini oli ok, samaten verenpaine eikä löytynyt tautejakaan verikokeesta. nyt on rv 16+6 ja painoa alusta on tullut 4 kg lisää, kuulemma ihan maltillisesti. Mörmelin syke kuului todella hienosti. Kaikki oli siis ihan kohdallaan =)

Neuvolan jälkeen lähdin sitten shoppailemaan mammavaatteita, onnistuin Sellon loppualesta löytämään mama-farkut, pari mama-paitaa ja yhdet isommat rintsikat yhteensä 40e!! Normifarkut eivät oikein mahdu enää päälle ja viikon päästä pitäisi palata töihin enkä aio tehdä sitä verkkareissa.

Hassua että täältä "ylhäältä" katsoen rinnat ja maha eivät näytä mitenkään älyttömän suurilta, mutta peilikuvassa näkeekin jo selvän eron entiseen.

Hypistelin tänään jo yhtä vauvabodyakin mutta sinne se kauppaan lopulta jäi =)
 
Tuun nyt kertomaan tänne vähän meidän kuulumisia.. Piiperö "vähän" pelästytti meidät tässä viime viikonloppuna!emoticon


Olin tuon esikon kanssa yksin kotona perjantai-lauantai yön, kun mies oli töissä. Heräsin aamuyöllä viideltä siihen, että alkkarit on märät. Mietin, että mitä ihmettä, että onko valkovuoto noin runsasta vai mitä tapahtuu.. Nousin käymään vessassa ja huomasin, että alkkarit ovatkin veressä. Oli kuin menkat olisivat alkaneet ja vatsaa poltteli. Mie tietty säikähdin, ja avasin olkkarissa koneen ja koitin etsiä jotain numeroa mihin soittaa. Sit sain sovittua, että menen aamulla päivystykseen käymään ja menin hetkeksi lepäilemään ja odottamaan esikon heräämistä. Tuossa vaiheessa vuoto oli lähinnä enää pyyhkäisyvuotoa.


Sain sovittua esikon kaverin luokse hoitoon ja lähdin käymään aamulla päivystyksessä. Siellä minut otti vastaan joku nuori varmaan aika vastavalmistunut lääkäri, joka tuntui olevan vähän pihalla että miten edetä. Ei kuunneltu sydänääniä eikä mitään. Soitti sit onneksi synnärille ja kysyi sieltä apuja, ja sainkin sitten maanantai aamulle lähetteen naistenpoliklinikalle näytille. Virtsanäyte otettiin ja se oli puhdas.. Piiperön tilanteesta ei selvinnyt mitään. Lääkäri määräsi ottamaan iisisti ja lepäämään ja jos verenvuoto alkaa taas, niin heti sinne polille.


No odotin sitten 2 päivää pelonsekaisin tuntein. Jokainen hetki ilman verenvuotoa tuntui voitolta! Eilen sitten lähtiin aamulla kohti naistenpolia. Vietiin esikko ensin siskolleni hoitoon. Polilla venattiin reilu 2h vuoroamme ja mahani oli ihan sekaisin kaikesta jännityksestä. Päästiin sitten vihdoin sinne tutkimuksiin ja hoitaja ultrasi alakautta. En itse nähnyt ruutua, eikä mieskään joten koitin hoitajan ilmeistä päätellä jotain. Hetken kuluttua hoitaja totesi: "Täällä sydän sykkii ja sikiö heiluu ihan normaalisti." Sen jälkeen hoitaja käänsi ruudun minullekin näkyväksi ja sain katsoa pienen Piiperömme tosiaan olevan täysin kunnossa! Voi sitä helpotuksen tunnetta. Toki vielä pelottaa jos verenvuoto palaa. Mitään todella rasittavaa en saa nyt tehdä ja verenvuodon palaessa täytyy mennä heti tarkastukseen. Verenvuodon syytä ei selvinnyt. Luultavasti jotain alkuraskauden verenvuotoa, jota joillain ilmenee. Esikon kanssa ei ollut mitään tuollaista, joten en osannut edes tuollaista odottaa.


Eilen sitten pistin heti tilaukseen kotidopplerin! Esikkoa odottaessa en sellaista kokenut tarvitsevani, mutta esikon kanssa koko odotus meni niin tasaisesti. Nyt jotenkin tuntuu, että dopplerilla voin edes välillä tarkastaa sydänäänien kuulumisen, ja helpottaa oloani. Sen verran tämä pelästytti kuitenkin. :) Nyt kuitenkin odotus jatkuu ja toivotaan, ettei Piiperömme enää pelästyttelis meitä tällä tavoin. Mahakin alkaa olla tosiaan aika hyvän kokoinen jo viikkoihin nähden. :)
 
Riida, hui miten pelottavaa! Onneksi kaikki kuitenkin nyt hyvin! Itse kans vuodin verta alkuraskaudessa nelisen viikkoa ja se aika oli yhtä helvettiä! Itkin päivittäin kun en tiennyt miksi niin tapahtuu ja mitä on vikana. Se sitten vain yhtäkkiä loppui. Silti pelkään JOKA PÄIVÄ että verenvuoto alkaa taas ja tuntuu ettei sen vuoksi pysty nauttimaan tästä olosta ollenkaan.....=/
 
Hirveetä Riida! Tuollaista kokemusta ei toivoisi kenellekkään, varsinkaan viikonloppuna jolloin ei oikein mitään pystytä tekemään! Mut onneksi selvisitte säikähdyksellä <3

Kirjoitan nyt tänne ettei tarvii jokaiseen ketjuun erikseen kirjottaa. Tunnen Kirpun liikkeet! <3 Pieniä hipsutuksia tuntuu päivän mittaan alamasulla. Voi sitä tunnetta! En muistanutkaan miten ihanalta se tuntuukaan......

Ois kiva jos muutkin kirjoittaisivat tähän ketjuun yleisiä kuulumisia niin ei tarvitsisi jokaiseen ketjuun erikseen. Aloitetaan sit elokuusta oma ketju taas niin saadaan asiat kuukausittain omiin ketjuihin. =)
 
Hei taas!

Oon Hemppa siun kanssas samoilla linjoilla, että on helpompi kirjoittaa tähän yhteen ketjuun kaikki kuulumiset, kun kirjoittaa noihin kaikkiin erillisiin ketjuihin jokaiseen eri jutut! :) Oon ihan kuukausiketjujen kannalla!! Nyt tuolla on ihan mielettömästi eri aloituksia, kun suurimman osan vois käsitellä tän yhden ja saman aloituksen alla! :)

Itse siis jatkan tänne kommentointia siis.. Saan tänään tai huomenna sen dopplerin.. On jo tullut postiin, saapumisilmoitus lähetetty tänään, joten se tulee varmaan huomenna! :D En malttais odottaa!

Tänään on esikko ollut mummolassa ja mies töissä, joten oon saanu olla ihan yksikseni kotosalla.. Hirveä hinku ois siivota paikat läpikotaisin, mutta koitan kuitenkin muistaa ottaa iisisti vielä. Koti saa siis pärjätä pienellä siistimisellä! :)

Liikkeistä: Täällä muutamia "kuplia" ehkä jo tuntunut, mutta odotan kovasti että ne vielä tuosta vahvistuisivat.. Esikosta taisin ekat tuntea joskus viikolla 18 muistaakseni.. Pitäis melkein tarkistaa! :)

Maha: Täällä maha tosiaan pullottaa! Mieskin naureskelee, että eipä tota enää millään oikein piilota! :D Tosin eipä ole tarvekkaan piilotella. Jos joku kysyy, niin kerrotaan toki! Vielä ei tosin oo kukaan uskaltautunut kysymään mitään. Ajattelevat varmaan vain, et miulle on maistunu vähän liikaa kesän herkut! :P

Ei tosiaan olla uutisia vielä kerrottu kovinkaan monelle. Ajateltiin, että mennään sen mukaan, että kerrotaan kun ihmisiä nähdään tai puheeksi tulee. Jotenkin kuitenkin taidetaan molemmat olla arkoja kertomaan. Varmaan tuo viikonloppukin vähän säikäytti molemmat! Esikosta kerrottiin jotenkin paljon helpommin kaikille. Oli ehkä itsellekin niin jännittävä ja uusi juttu, että asia oli pakko kertoa kaikille heti.. :D

mut kohta pitäis lähtä kuvailemaan. Harrastetaan miehen kanssa kuvausta ja mies perusti kaveriporukalla kuvausseuran, niin sen kanssa lähtään kuvailemaan. Katsotaan kyseleekö kukaan mitään tai tuleeko aihe puheeksi.. :) Ei olla kenellekään heille vielä kerrottu mitään kakkosesta! :)

 
Mä taas olen sitä mieltä, että on paljon selkeämpää, kun eri aiheille on omat aloituksensa ;)

Lopetin täysin seuraamasta Kaksplussan foorumia, kun siitä tuli niin kauhean sekavaa.
Kaikki jutut yhdessä pötkössä, ja vastauksia tulee hirmuinen määrä joka päivä. Menee monta hyvää juttua ja itseäni kiinnostavia aiheita aivan sivu suun!

 
DumDum, pidetään nyt ainakin toi neuvola ja ultrakuulumiset omassaan. Sieltä on hyvä käydä kattoo muiden ja omatkin kuulumiset. Mut tarkoitin siis ihan näin yleisesti kerrotaan päivän tai viikon kuulumiset yhdessä ketjussa ettei kaikki ole omissaan. Raskauden alussa oli mustakin kiva että kaikki aiheet oli omissa  ketjuissaan mut nyt kun ollaan toisiimme tutustuttu ja "alkuhömpötys" on ohi niin voitais kirjottaa yhteen ja samaan ketjuun. MUTTA jokainen tehköön itse päätöksensä. Minä voin vaikka tehdä sitten elokuulle uuden ketjun, tulkoon sinne kirjoittamaan ne jotka haluaa. :) 

Riida, tuosta muille kertomisesta. Mekin ollaan asia pidetty omana tietona mutta jos joku on kysyny, ollaan kerrottu. Mut läheskään kaikki meidän lähiystävät ja kaveritkaan eivät asiaa tiedä vielä. Luulen että viimeistään esikon 1v-synttäreillä elokuun 21.päivä tulee asia sitten lopuillekin tietoon. :)
Täälläkin maha pullottaa jo kivasti ja musta se on vaan  ihanaa <3 Joka päivä  katson peilistä itseäni monta kertaa ja ihailen vatsaani. :)
Otahan Riida tosissaan iisisti ettei  vuotoa tule uudestaan. 

Mun pitäs lähtee miehen kanssa maalaamaan autotallin seinät. Tuonne kuumuuteen. Täytyy syödä kuitenkin ensin. :) 

Mukavaa päivänjatkoa! :)
 
Mä en ollutkaan huomannut ollenkaan tätä ketjua täällä, eli mä oon kirjoittanut näitä mun tuntemuksia myös tuonne neuvola- ja ultrakuulumiset. Niin kerron nyt tänne jatkossa :) Mä oon tuntenu vaavin liikkeet rv 15+4 lähtien ja tänään rv 17+1 rupesi näkymään vatsan päältä nuo liikkeet :) Iltaa tässä odotellessa, että mieheni tulee kotiin ja saadaan yhdessä vauvan liikkeitä katsella :) <3
 
Mä oon jatkuvasti täällä, sorry! :)

enkula,  varmaan ihanaa kun näkyvät jo mahan päälle ja mieskin saa tuntea ne. Sitä odotellessa. :) Mä vasta tällä  ja viime viikolla ekat hipsutukset oon tuntenu. :) On se vaan niin ihanaa. Tai siis koko tää raskausaika on niin ihanaa! <3 Rakenneultraa täälläkin kovasti odotellaan, 24.8 ois se.
 
enkula, hienoa! Voidan yhdessä jännittää ja odottaa. :)
Mulle muuten rakenneultran tekee lääkäri kun perussairautena on reuma, silloin lääkäri ultraa automaattisesti.
Menis vaan aika nopeesti!!

Inhottaa kun on noin kuuma, ei oikeen esikoisen kanssa voi pihalle mennä. Sisällä menee nää kuumimmat päivät.
 
mulla on ensi viikolla eli 2.8 toinen neuvola ja vähän jo jännittää. pitäs kuunnella sydänääniä ja minä skeptikkona epäilen, kuuluukohan sieltä mitään. pitäs olla vähän luottavaisempi, koska kyllä mun maha kasvaa edelleen :) mulla on rakenneultra 22.8. ollaan viikonloppuna menossa festareille, tosin mukavuudenhaluisena asutaan hotellissa vähän matkan päässä festarialueesta :) vielä jaksaa vähän paremmin touhuta, mun menoa hankaloittaa vaan iltapainotteinen turvotus jaloissa mun mies onneksi hieroi just jalkoja ja se tuntui auttavan siihen :)
 
Pikkuisen kanssa liitymme teidän seuraanne, tosin olen seurannut sivusta tammivaavien odotusta plussaamisesta lähtien :)
Kolmatta ihanuutta odotetaan ja la tammikuun lopussa.
Liikkeitä, kuin pientä piirtelyä on tuntunut jo viikon ajan, tuntuu ihan uskomattomalta, et jo nyt <3
 
Takaisin
Top