Tammivaavien odotusta!

Josu25: meillähän on ja tulee olemaan melko smanikäinen lapsikatras :)

Meille tipahti ultra-aika eilen postiluukusta vihdoin ja lomaviikollehan se sattui! Jes, ei tarvitse töissä selitellä. 5.7 eli aikaa on vielä.... taitaa olla 11. vko silloin menossa.

Pahin turvotus meni täällä ohi kaikkine muineki oireineen mutta syön silti koko ajan ja ihan varmasti lihon tätä vauhtia kuin pullataikina! En vaan pysty lopettamaan syömistä.... 5 ateriaa päivässä ja kaikki sisältää runsaasti hiilareita... oon niitä vältellyt ja ne saa mut heti lihoomaan normielämässkin. Argh >:( Nyt siis ei oo vauvamahaa eli ehkä se olikin vaan turvotusta. Normifarkkuja en pysty enää kyllä pitämään kun kiristää ja puristaa...

Rapareperimehu kiehuu hellalle.... menempä haistelemaan ja maistelemaan ja kohta koisimaan.
 
Maikkimai: siltähän tuo näyttää, että aika samanikäistä väkeä on/ tulee olemaan. Kirjoitit tuosta vatsan kasvusta...

Musta tuntuu kanssa, että saan hädin tuskin pidettyä sen piilossa...koitan nyt töissä salata ainakin kolme viikkoa, kunnes jään lomalle. Kerron sitten elokuussa...heh...että jään joulukuussa pois vai sanoisinko herkutelleeni lomalla...? Sukulaisille ei olla vielä kenellekkään kerrottu, saa nähdä mihin saakka taas salaillaan, jos ei joku ole huomannut. Luulin, että appiukko on huomannut, mutta sitten se viikonloppuna tarjosi olutta..."juu, nyt ei maistu". Täytyy jotain keksiä mihkä laittaa tytön hoitoon, kun menee sinne ekaan oikeaan ultraan...sinne ei saa ottaa lapsia mukaan, kun on ahtaat tilat ja siellä voi mennä aikaa, kun tutkivat tarkasti raskausviikot ym. verikoearvot ja muut. Menen siis K-S:n ks:alan Gravidaan. Näillä alueilla käydään siellä kahdesti ultrassa, muuten käydään lähimmässä neukkulassa, kai. Mutta siis sykkeet kuitenkin näkyivät, kun eilen kävin neuvolassa!:) Eli joku tuolla elää...
 
Nonni jos nyt oikeesti ehtis jotain kirjottaa.Viimeksi piti siis muutakin kirjottaa kun ultra-ajasta mut tuo tuleva isoveikka sit kutsui.

Kovasti jo odottelen ekaa virallista ultraa ja hirveesti jännittää onko kaikki ok vaikka jo kerran pikkuisen siellä nähnyt. On vaan välillä kipuja tuolla oikean puolen munasarjoissa(kai?)Onkohan ihan normaalia muilla ollut?eilenkin kun vähän nopeesti nousin sohvalta vihlas niin et piti takasi istumaan.

Jotenkin ressaa kun on aika fyysinen työ että kaveri kuitennkin pysyisi matkassa:) Muutenkin ärsyttää tuo kesätyö missä olen mutta eipä oikein olis varaa kotiinkaan jäädä nyt just ainakaan.

Huono olo iskee vieläkin välillä joskus lähinnä töissä jos on pitkä väli ettei pääse tauolle eli syömään.Muuten on välillä sellanen olo et oonkohan mä varmasti raskaana:D

Maha kyl turpoo aina iltaa kohden ihan järkyn kokoseksi joten ihmettelen josei kukaan oo mitään epäillyt.Aamullakin mahaa vähän on mut vielä jotenkin peitettävissä no n.puoltoista viikkoo niin voi kertoo kaikille jos vaan kaikki ok:)Mun äiti ja pari kaveiahan jo tietää.

Mut kaikille toivottelen hyviä uutisia jotka niitä vielä odottaa ja tsemppiä odotukseen!!jiha 10+4.en oikeen osaa noita tickereitä lisäillä mut voishan sitä joskus koittaa jos vaikka onnistuis:)
 
Heippodei!

Pitänyt taas vähän kiirusta, kun ollu duunissa ympäripyöreitä päiviä...Nyt onneksi vapaata muutama päivä ja juhannuksena sitten taas painetaan yötä päivää, tätä väsymyksen määrää :-/

Eli torstaina tuli käytyä siis siinä varhaisultrassa ja kaikki näytti oikein hyvältä! Siellä se pikkiriikkinen köllötti omassa yksiössään ja syke oli vahva ja vastasi ihan viikkoja ja asukkeja oli siis yksi :-) Huimat 2 cm oli kokoa pienellä ihmisen alulla ja kyllä helpotti omaa epävarmaa oloa, kun näki että siellä sitä tosiaan ollaan ja kasvetaan <3 Kyllä tuli itku illalla ja vain pelkästä ilosta! Seuraava ultra onkin sitten 7.7 ja silloin varmaan pikkiriikkinen onkin jo ihan vauvan näköinen, voih kun malttaisi odottaa...No eihän siihen onneksi pitkä aika ole!

Vointi on vähän parempi eli pahoinvointi tuntuu hiukan helpottaneen. Ei oo tarvinnu yrjöillä pariin päivään vaikka välillä huonon olon aaltoja onkin...Väsymys on kyllä edelleen lamauttavaa! Ja äklötykset on pysyneet samoina, ei tee mitään epäterveellistä mieli :-) Ja välillä ei oikein meinaa ruoka maistua, mutta juoma senkin edestä! Janottaa kamalasti koko ajan!

Kiva lueskella, että muillakin oli mukavia uutisia neuvoloista ja ultrista!

Mukavaa viikkoa kaikille tammimammoille!

- Emunainen ja pikkiriikkinen -
 
P.S. Täälläkin maha turpoaa aina välillä huimiin mittoihin :-) On se muutenkin kasvanut, mutte esim. syömisen yhteydessä turpoaa ihan rantapalloksi! Huisia <3
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan jännittävään odotukseen :) Tai täällä päin ainakin PELOTTAVAAN odotukseen... Ensimmäinen raskaus menossa ja pelkään välillä niin, että tärisen kuin haavanlehti... Vuodin ruskeaa verta alkuraskaudessa 3 viikkoa ja kävin kaikissa maailman eri tutkimuksissa... vuoto loppui kuitenkin ja nyt on kaikki hyvin, 2 kertaa ultrassa (vko 6 ja 8) on nähty sydämensykkeet, itse ne saan toivottavasti kuulla seuraavalla neuvola kerralla 2 vkon päästä! Silti pelko vuotamisen alkamisesta uudestaan on järjetön! Yhdynnän jälkeen haaleaa verta tulee vähäsen, tekisi mieli ristiä jalat tammikuuhun asti, varmuuden vuoksi! Joinain päivinä olo on mitä mainioin, seuraavana päivänä pahoinvointi ja kivut niin kovat, että menee vain makoiluksi koko päivä... Olen erittäin hoikka, ja tuntuu että joku repisi kohtuni irti, kun saan välillä sellaisiakin pistoksia kohdun molemmin puolin.. Ovat onneksi vain vihlaisuja! Ei oikein tiedä, mitä tämä kaikki pitää sisällään.. ja se pelottaa. Pelkää jokaista oksennusta, vessassa käyntiä, vihlaisua, huimausta, päänsärkyä... Haluaisin jo kertoa perheelleni, mutta en uskalla, kai pelkään vielä keskenmenon riskiä!? taidan kyllä hermoilla synnytykseen asti, aina saan jostain lukea mitkä vaarat milläkin viikoilla vaanivat... :S Tukea siis täältä etsimässä, toivon niin, että kaikki menisi hyvin! :) Mies on onnessaan, MINÄKIN HALUAISIN!! Jotenkin vain ei uskalla ajatella ihania asioita, kun pelkää että jotain pahaa tapahtuu!! Miten te muut saatte pahat ajatukset pysymään poissa??
 
ja ai niin! Täälläkin etoo ajatuskin hampurilaisaterioista! :D nyt tekee vaan mieli PERUNAA, salaattia, ja hedelmiä! ja hyvä niin! :) Maha on pömpöllään jo täälläkin, äiti onkin jo useasti kysynyt, olenko raskaana.. kovin kauaa en voi enää vastata että EN KAI... :D
 
Hei vaan kaikille Tammivauvaa odottaville. Liityn mukaan keskusteluun ja ajatusten vaihtoon. Ensimmästä kertaa raskaana sen mukainen on myös olotila >> hämmästyttää ja kummastuttaa. Koko raskaaksi tuleminen oli yllätys (...positiivinen semmoinen), koska nuoruusvuosien syömishäiriöiden takia olin jo alkanut asennoitumaan ajatukseen etten voi saada biologisia lapsia. Nyt kuitenkin siis vahvasti raskaana ja asia on vahvistettu ultralla viikolla 6. Jään mielenkiinnolla roikkumaan linjoille ja perehtymään kanssasisarten sekä kokeneempien konkareiden ajatuksiin ja tunnelmiin.
 
Heissan!

Enpä ole vähään aikaan muka ehtinyt kirjoitella. Jos sitä jotain kuulumisia päivittelisi. :) 

Minulla oli tällä viikolla np-ultra, siellä oli kaikki oikein hyvin, vaikka aluksi säikähdin kun sikiö ei liikkunut ollenkaan, kun esikoinen oli aina ultrissa tosi reipas. Mutta pikkuinen oli vaan päikkäreillä, lopuksi nimittäin heräsi ja alkoi toohottaa. Toisaalta oli kyllä kätevä, hän loikoili niin hyvässä asennossa että kaikki mittaukset saatiin helposti hoidettua. Koko vastasi hiukan laskettua suurempaa, mutta ei niin paljon että LA:ta ois lähdetty muuttamaan.  

Pahoinvointia on viime aikoina ollut enemmän kuin aiemmin. Aikaisemmin se oli sen verran vähäistä etten ollut varma oliko se pahoinvointia ollenkaan, mutta nyt sen kyllä tietää pahoinvoinniksi ihan hyvin, kun oikein kunnolla alkaa oksettaa. Ja minua ei kyllä mikään syöminen tahdo auttaa, ihan sama kuinka mussutan niin silti paha olo tuntuu tulevan jos on tullakseen. Onneksi menee suht nopeaa ohi, ei kestä tuntitolkulla. Toivottavasti tämä alkaisi kohta puoliin jo helpottaa, en tykkää yhtään näistä oloista...

No, eipä meillä sen kummempia. Pitänee lähteä esikoista katsomaan, kuuluu olevan hereillä tuolla (oli päikkäreillä). Annan sille hiukka välipalaa ja sitten lähdetään kaveriperheen luo grillailemaan. Rauhallista juhannusta kaikille! :)
 
Pitkästä aikaan!

Täällä jännitellään ensi tiistain ultraa todenteolla koska mitään oireita ei enää ole :/ no tissit mä sain viikko sitten, jes :D mutta olotila on muutoin tooosi hyvä ja vähän hirvittää että onko liian hyvä ollakseen totta!

Vichyä menee puolitoista litraa päivässä.... se on ehkä muhn ainokainen mieliteko! Oon tottunut juomaan vettä pari litraa päivässä mutta tavallinen vesi ei oikeen uppoa nyt. Vichy on hyvääääää... ;) ei oo tietenkään hampaille hyväksi mutta mutta... Salmiakkia mun teki tossa jonkun aikaa mieli ja jos pussille pääsen niin himo iskee edelleen. Onneksi se ei liene mun kohdalla niin kaalaa koska eka neuvolakäynnillä mun paineet oli 50/90 abouttiarallaa eli on hivenen varaa kohota :) omaan luonnostaan matalat paineet. Eka raskaudessa paineet oli jossain loppuvaiheessa 80/125 niin piti käydä tarkistuttamassa sitä kun "poikkeuksellisen" korkea meikäläiselle... monillehan tuo on täysin normaali!

Vatsat on joillain jo niin selkeet pallot että ihan hämmästelin! Täälläkin on mutten kyllä ole varma enää onko se läskiä vai vauvaa..... oon jo toukokuusta asti syönyt kaksi kunnon ateriaa päivässä plus sitten kaikki muut välipalat enkä kuluta kun sen minkä töissä kulutan (lastenhoitaja) eli on sitä ihraakin tullut valitettavasti... painoa on kotivaa'an mukaan jo nhelisen kiloa enempi kuin ekassa neuvolassa. Hui hitto! Mutta niin muistelen sen menneen ekan raskaudenkin kohdalla... alussa kohotin painoa syömällä ja sittens e tasaantui. Kiloja ei loppujen lopuksi tullut kuin joku 14kg mikä on kai aika normi..

Mut nyt muihin hommiin.. tänään vine vihdoin virtsanäytteen joka piti viedä jo neuvolakäynnin jälkeen mut en ole ehinyt. Lekurista haen myös allergiadroppia etti tartte enää kärsiä siitepölyallergiasta....

Voikaa hyvin!
 
Hei täältäkin!

Eilen sitten oltiin siinä np-ultrassa ja kaikki hyvin. Nähtiin pikkuisesta 4d kuvaakin ihan mahtavaa:) Juhannuksena jo sitten kerrottiin kaikille porukoille ja eilen laittelin viestiä niille kavereille ketä en nyt oo nähny.Ihan hyvin kaiketi kaikki otti asian vastaan :)

Meillä on ollut aika jännittävä hälinä viikko. Käytiin maanantaina taloa katsomassa ja nyt tehtäis kauppoja jos saadaan laina. Jännittää vaan et jos käykin niin että saadaan laina mut sit onkin jo talo mennyt yritetään nyt et se pidettäis meille varattuna ensi viikkoon kun saadaan päätöksiä :) Kova kysyntä on taloilla justiin noilla kylillä mistä mekin talo haluttais eikä turhan usein tuu hyviä myyntiin:/ et jos ei tuota saada voipi olla et meillä ei tammikuussa vielä isompaa kämppää oo.

Raskaus on sujunut nyt ihan ok tuntuu suurimmat pahat olot menneen ohi. Toki nyt vähän jännä olo kun oo varmaan puol2-12 päässy nukkumaan ja nyt en enää vaan yksinkertasesti saanu nukuttua. Johtuu varmaan siitä et tänään vielä aika yhteen pankkiin ja pitäis soittaa kiinteistövälittäjälle, pidetäänkö talo varauksessa. Pakkaillut olen nyt illalla lähdetään koko perhe laivalle myös mun äiti miesystävänsä kanssa lähtee niin saadaan olla vähän kaksinkin miehen kanssa ja kun esikoinen on aika vilkas ei parista lisä kädestä oo yhtään haittaa reissussa:)

Eipä kummempia nyt on aika helpottunut olo jo ja sain muuten kaverilta lainaan dopplerinkin ihana kuunnella välillä ääniä vaikka niitä joskus täytyy etsiä aika kauan.

Tsemppiä vielä kaikille ultraan joilla se edessä!:)
 
Jospa sitä itsekin yleisesti kuulumisia kertoilis....

Just siis tultiin np-ultrasta, mahtava kokemus kaikinpuolin vaikka jo toinen kerta. :) Kaikki oli niinkuin pitääkin. Nyt en aio enää säästellä sanojani vaan kerron kaikille sukulaisille ja ystäville jos he alkavat asiaa kysellä.

Ollaan lähdössä tänään Kuusamoon viikonlopuksi mun isoukin luo "lomalle", sille myös samalla uutiset viedään. :) Ja päästään itsekin pois näistä arjen touhuista edes viikonlopuksi. Mieskin on koko kesän ollut vain kotona ja töissä, muuta ei paljoa ole kerennyt. Talokin on nyt maalattu ja nurmikko istutettu. Ei ois kun ihan viimeistelyhommia enää ulkona. Aah, jospa nyt vois nauttia kesästä.

Pahoinvoinnit alkaa olee jo lopuillaan, toivottavasti. :) Johan niitä 6 viikkoa kerkesi olemaankin.

Esikoinen kävelee jo täyttä vauhtia, sen perässä saa juosta sen minkä ehtii. Joten ihan hyvä että pahoinvointi alkaa helpottaa.

Kaikille hyviä vointeja ja hyvää viikonloppua! :) Palaan ensi viikolla!
 

Koittaiskohan sitä itsekin tänne jotain rustata! :) Maikkimai onkin jo miulle tuttu tuolta Maalis-huhtivauvoista! :) Tosiaan toinen ois tulossa tänne. Oon käyny täälläkin lueskelemassa useasti, mut en oo sit kirjoittanu, kun en oo tietäny et ehtiikö täällä pyöriä sit kuitenkaan yhtään, mutta kokeillaan nyt..

.

Ihana lukea hyviä ultra uutisia mitä täällä on jo monelle tullut! Meillä ultra ois viikon kuluttua, eli 8.7 ja sit varmistuu että onko tuolla ketään oikeesti, vai kiusaako nää oireet muuten vaan.. Eli oireita on kyllä. Etovaa oloa, rinnat kipeät, väsyttää jatkuvasti.. jne.. Niin ja tosiaan maha alkaa täälläkin jo näkyä hiljalleen.. Just kun aloin päästä tosta pömppömahasta eroon, niin nyt se taas tuossa möllöttää! :P Paino ei oo kyl vielä lähteny nousuun.. Neuvolassa näytti et ois +600g, mut tänään aamulla koti vaa'alla oli neuvolan painosta reilu kilo vähemmän!? Että ota nyt tästä selkoa! :D 

 

Niin ja tosiaan itsestäni jos jotain kertoisin, niin olen 25 ja mies on 27. Asutaan kymenlaaksossa, omakotitaloon muutettiin viime syksynä. Nyt siis peltojen keskellä asutaan maalla.  :)

.

Hemppa: Sielläkin on aloitettu ajoissa käveleminen! :) Täällä läksi neiti kanssa ennen 10kk kävelemään, ja voi apua!! :D Vähän aikaa ois voinu tän mamman mielestä vielä malttaa, mutta ollaan miehenkin kanssa molemmat lähdetty 10kk iässä kävelemään, niin ihmekös tuo, että neitikin oli sit ajoissa.. :)

.

Jiha: Onnea talokauppoihin! Toivottavasti kaikki onnistuu ja saatte talon ostettua!

 
Heippa vaan kaikille! Parin viikon sairausloma teki ihmeitä ja nyt on se järkyttävä pahoinvointi ainakin tällä erää takanpäin. Muut oireet kuten huima väsymys on ennallaan ja kaikki kotipuuhat tekemättä. Nyt ei vaan jaksa kuin ihan kaikkein pakollisimmat toimet. Jännittää ja suorastaan pelottaa maanantai, sillä silloin on np ultra ja ne riskit on todellisuutta ja niin suuret. On ihan mahdottoman levoton olo, tuskin voin hetkeäkään olla paikoilla ja välillä ihan itkettää. Todella outoa ihan vieraita tunteita, mutta ehkäpä nekin valmistaa äitiyteen. Mies ei pääse ultraan mukaan vaan on töissä, hänellä viimeiset kiireet ennen loman alkua. Onneksi yksi kaveri tulee mukaan jotta muista sitten kaikki mitä piti kysyä. Ja ihan takuulla haluan siihen istukkabiopsiaan vaikka neuvolassa pelottelivatkin ettei sinne ehkä kuitenkaan pääse vaikka tätä ikää onkin jo yli 40.... ihan alkaa ahditamaan sekin. On nämä ajatukset jotka myllertävät mielessä aika hurjia, kumpa saisi itsensä nyt rauhoittumaan ja nauttimaan viikonlopusta ja onneksi ultra on jo klo 8 aamulla. Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!!
 
Huh hellettä!

Kyllä vähempikin toki riittäisi, vähän raskasta välillä kun kämppä on kun pätsi mutta ei saa nyt valittaa ei tätä kumminkaan loputtomiin kestä. Mutta kyllä rehellisesti ihan pikkasen viilempikin kävisi ;-)

Ihana lukea iloisia uutisia NP-ultrista <3 Onnea kaikille jo pikkasen nähneille ja loistavaa että uutiset on olleet hyviä! Mulla on ensi torstaina se np-ultra ja kyllä...Jännittää ja pelottaakin kovasti kun kerran on sieltä samasta talosta np-ultran jälkeen lähtenyt elämä romahtaneena, kun pikkanen ei silloin jaksanut...Vieläkin tulee itku kun miettii sitä mutta täytyy nyt vaan luottaa että siellä sitä ollaan ja voidaan hyvin, ainakin masu on kasvanut sen verran että pakkohan se on uskotella niin!

Mulla on taas taxipäivystys menossa ja tällä hetkellä on vielä kovin hiljaista mutta eiköhän se illalla taas räjähdä käsiin ja sitten mennään pakoputki punaisena pitkin maita ja mantuja :-D Välillä kyllä on niin poikki että oikein pelottaa, nukahdanko rattiin...

Sokerirasituskin oli ja meni ja kovathan ne tulokset oli, ei enää mitään amatöörilukemia...Lukemat on tuolla meidän sokerimammojen omalla palstalla, jos joku haluaa kurkkia, aikas hurjat oli eli kyllä tässä varmasti tulee ensi viikosta insuliinit käyttöön ja ruokavaliohan on hyvin tiukka ja niukkaakin niukempi, että pikkuinen voisi mahdollisimman hyvin <3

Taidanpa laittaa pään tyynyyn, niin kyllä se puhelin sitten varmasti soi :-D

Ihanaa ja erittäin helteistä viikonloppua Tammimammat!

- Emunainen ja pikkiriikkinen -
 

Heipparallaa.

täällä ollaan oltu pois linjoilta, en nyt kyllä millään ennätä kaikkea lukea.

Täällä voidaan hyvin, maha kasvaa ja kasvaa. Iltasin on suurimmillaan, mutta kyllä aamullakin jo huomaa että siellä jotain on. (: 

Sunnuntaina oli kaameet selkäkivut, lähti aina vasen jalka alta kun yritti liikkua. Tuota kesti pari tuntia ja sit loppu kun seinään. 

Neuvolassa käyty kahdesti, toinen niistä oli lääkärineuvola. Kaikki on hyvin ja hienosti. (: Proteiinit taas jälleen + ihan niinkun pojastaki oli koko raskauden ajan ja vielä jälkitarkastuksessakin. Eli siis taas saa joka neuvolan jälkeen kuskaa purkkia labraan..

Huomenna on eka ultra. <3 En niiin jaksa odottaa.

Tuosta pelosta oli puhetta, kyllä täälläkin pelätään vaikka toista odotetaan. Ekassa en osannut edes pelätä mitään, nyt kun tietää että mitä sieltä sitten tulee niin kyllä miettii että jos jotain käykin. Päivä kerrallaan mennään, eikä se pelko nyt mun päätä täytä. Välillä tulee mietittyä onko kaikki ok, koska siis multahan ei ole kertaakaan edes kuunneltu vielä vaikka nyt 12+5 ja 2 neuvolaakin käyty. Huomenna se selviää. 

Ootteko tuntenu mitään liikkeitä?? Mä tunsin pojasta rv16-> ja kyllä nyt välillä tuntuu kun mahassa muljahtaa. Tuntuu siltä kun joku joku tekis voltin.. Ja välillä kuplii.. 

 
Muks. olin tuntevinani kuplintaa jo alkuviikosta, mene ja tiedä oliko sikiö vai pieru ;) Esikoisen kanssa tunsin vasta raskauden puolivälissä eli aika myöhään mielestäni.

Ultrassa kaikki oli hyvin ja yksi pieni immeisen alku sieltä löytyi! Me ollaan nyt kerrottu kaikille uutiset... laitoin itseasiassa Facebookiin kuvan esikoisesta jonka paidassa luki "Musta tulee isosisko" :)

Oireita ei ole ja hyvä niin, ehtiihän ne närästykset ja muut taas tulemaan.. Nyt seuraavaa ultraa odotellessa joka on 30.8! Ainiin, päivällä aikaistui meidä laksettu aika, eli 18.1.
 

Dodiih.. Täälläkin tosiaan ultrassa käyty ja kaikki oli ok. Siellä se pieni Piiperömme potkiskeli kovasti. Kirjoitinkin tarkemmin tuonne toiseen osioon tästä.. Nyt tosiaan odotellaan lääkärineuvolaa joka on 21.7 eli parin viikon kuluttua. :)

Heikotus jatkuu yhä, mutta ehkä se on helpottamassa hiljalleen.. Muutenkin oireet ehkä hiukan helpottaneet, mutta niinhän sen kuuluukin muistaakseni näillä paikkeilla tehdä.

Ultran jälkeen kerrottiin uutiset perheillemme eli vanhemmillemme ja sisaruksille, mutta muuten saa asia selvitä ihmisille hiljalleen. Jos joku kysyy niin toki kerron, eikä se mikään salaisuus enää ole, mutta en rupea sitä ihan kaduilla kuuluttelemaan.. ;)

 
Kunhan turinoin aikani kuluksi.....

Onko kukaan aikonut mennä asuntomessuille nyt kun ne alkavat perjantaina? Me oltiin menossa jo viime kesänä Kuopioon mutta mä olin viimesilläni raskaana ja niillä helteillä vielä niin ei sit lähdetty.
Oma talo on kyllä jo valmis mutta ihan mielenkiinnosta aateltiin lähtee käymään siellä viikonloppuna. :) Jos vaan sää sallii. Pakataan perhe autoon ja lähetään Kokkolaan päiväksi tai jos jostain saatais mökki/hotellihuone, niin ollaanyön yli.

Masu tuntu eilen illalla tosi kireen oloiselta, luulinkin että se on joku kestosupistus mutta kipuja ei ollu niin en siitä sitten sen kummemmin välittänyt. Liikkeitä olen yrittänyt kuulostella mut lääkäri sano viime raskauden jälkitarkastuksessa että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu joten voi olla ettei liikkeet tunnukaan vielä vähään aikaan. Voiko tuo kohdun asento muuttua nyt uuden raskauden myötä vai onko se koko ajan taaksepäin kallellaan? Tietäkö joku viisaampi?

Ei kai tänne tämän kummempia.. Hellettä riittää. Sateita ooteltiin kun nurmikko istutettiin kaksi viikkoa sitten eikä pisaraakaan ole sen jälkeen satanut niin saisi jo tulla taivaalta jotain. :)

Hyviä vointeja tammimammat!
 
Takaisin
Top