Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meinasin tänne jo eilen kirjoitella mutta esikko päätti toisin. Eilen oli känkkäränkkäpäivä ja sama meno tuntuu jatkuvan tänään, mutta nyt malttaa näköjään hetken leikkiä itsekseen. Ihan hyvä idea tällainen ketju, en itsekään aina ehdi kahlata kaikkea läpi erikseen. :)
Minustakin on mukavaa että täällä on meitä pikkukakkosen odottajia paljon, ja vieläpä suht pienellä ikäerolla monella. Meillä tulee ikäeroa olemaan noin 1 v 8 kk.
Minä olen neuvolassa jo kerran käynyt, ja tällä viikolla minulla on lääkäri, jossa ultrataan myös. En millään malttaisi odottaa sitä. :)
Minä ainakin vaahtosin noista raskausarvista tuolla toisaalla, kun minulle niitä tosiaan tuli aika paljon ekasta raskaudesta. Minulla ei kyllä auttanut minkäänlaiset rasvat. Arvet tulivat selkeästi hormonaalisista muutoksista. Minullehan niitä siis tuli ennen minkäänlaista vatsankasvua, eli minkäänlaisesta venymisen aiheuttamasta repeämästä ei ollut kysymys. En siis itse henk. koht. usko että mikään rasvaaminen auttaa, joskaan ei siitä mitään haittaakaan varmasti ole. Mutta eivät ne ole maailmanloppu, elämää se vaan on. :)
Vitsi mulla olis hammaslääkäri kohta, tylsää. Kerrankin olin ajoistas liikenteessä, meillä ainakin neukussa kehotetaankin hoidattamaan hampaat kuntoon raskausaikana, ja minä olin jo ennakoinut tätä varaamalla ajan tarkastukseen aiemmin. Kiva että tuli tämä raskaus tähään niin on sitten ilmainen käynti. :)
Aurinkoista päivää kaikille odottajille! :)
jiha: sehän voi hyvin olla että se on taas paikkakuntakohtainen juttu, kuten moni muukin käytäntö on, että hammaslääkäri on ilmainen raskausaikana. Meidän kylällä meinaan on tällainen systeemi. On siinä kai joku raja että jos kauheeta remppaa joudutaan tekemään niin sitten täytyy jo maksaa, mutta itse kävin viime raskaudessa tarkistuksessa ja paikkauksessa ja se oli ilmaista, ja tämän raskauden tarkistus oli myös ilmainen, mitään ei tarvinnut tehdä.
barballe tsemppiä raskauteen, että pikkuinen pysyisi tällä kertaa kyydissä!
Meillä sairastettiin mahatauti viime- ja tällä viikolla ja pahoinvointia on kyllä riittänyt, mutta en edelleenkään tiedä että onko sitä varsinaista raskauspahoinvointia ollut. Ei nyt ainakaan kauhean pahana kun en ole sitä huomannut. :) Mutta minä en sitä kyllä kaipaakaan, varsinkin nyt kun tiedän että raskaus on todellinen ja kaikki on siellä ok. Minullahan oli se eka lääkäri tällä viikolla ja siellä ultrattiin. Alkio löytyi oikeasta paikasta ja sydän sykki hienosti. :) Oikeastaan lähes kaikki muutkin oireet on hävinnyt, rinnat ei enää arista ollenkaan. Mutta mielialanvaihtelut ja väsymys on kyllä koko ajan läsnä. Etenkin tuo väsymys on ollut lamauttavaa, en ole välillä jaksanut lähteä edes kotiovesta pihalle kun on niin kovasti väsyttänyt, olen vaan pakolliset hommat esikoisen kanssa tehnyt ja ollut sille seurana. Onneksi se nyt touhuilee omineen aika hyvin ettei tarvi ihan koko ajan viihdyttää.
Maikkimai: mä olen jo melkein päättänyt nimen mikä lapselle tulee jos se on tyttö! :) Mie taisin miettiä niitä nimiä seuraavalle jo ennen kuin seuraavaa oli edes tulossa. :) Pojalle pitäis vielä vissiin keksiä joku nimi jos sieltä tuleekin poika. Minusta on ihan hauska miettiä tällaisia, eihän siitä mitään haittaakaan ole että on hyvin valmistautunut. :) Meillä on kaikenlaisia rajoituksia nimen suhteen niin on hyvä miettiä jo vähän valmiiksi että ehtii löytää mieleisensä.