Tammimammojen KESÄKUU 2010

tuosta oli juttua uusimmassa lehessä oliko se vauva vai kaksplus. Mun oliskii helppo noita opettaa tytölle ku olen pari viittoma kurssia käyny koulussa. eli viittomaa puheen tukena joka o juuri tuota vauvaviittomaa.

Moi!
Olen näitä jotka seuraavat taustalla, mutta harvemmin kirjoittavat...
Täällä Riina neiti voi hyvin. Seuraa ympäristöä kovasti, tarttuu, vie suuhun kaiken, hymyilee, oppi joku päivä sitten kääntymään ja ekat hampaat on puhjenneet alas. Sylissä pönkää mahdottomasti istumaan ja nauttii peilikuvansa katsomisesta. Perunaa ollaan pyöritelty suussa reilun viikon verran, mutta rintamaidolla käytännössä mennään. Rintaraivareita on täälläkin ollut jonkin verran, lähinnä väsyneenä ei malttais/jaksais syödä. Neiti syö korkeintaan kaksi pientä teeluksikkaa perunaa kerrallaan. Enemmän se on maistelua kun syömistä, mutta pikkuhiljaa... Painoa 4kk neuvolassa oli 6810g ja pituutta reilu 64 cm. Katselin, että meillä taitaa olla aika pieni likka verrattuna muiden lapsosiin. Pesin vasta sen äippäpakkauksen mustikka/puolukka podyn ja kohta sen varmaan vois ottaa käyttöön. 62cm vaatteet alkaa olla nyt pieniä. Tosin koot riippuu hirveesti vaatemerkistä...
Meillä isä vaihtaa kyllä mukisematta vaipat ja kylvettää ja hoitaa kovasti. Sääli on kun tosiaan lapsen ja isän yhteinen aika jää aika lyhyeksi aamusta pieni hetki ja työpäivän jälkeen tunti/pari. Riina kun on illasta ennen nukahtamista melkein pari tuntia tissillä/rauhoittumassa. Varsinkin nyt kun harjoittelee kääntymistä niin tuntu joskus olevan niin levoton. Viime yönä kääntyi sängyssäkin puoliunissaan ja hämmästyneenä avas silmänsä mahallaan. Unissaankin vissiin pitäsi harjoitella uutta taitoa, eikä oikein malttais käydä nukkumaan/nukkua...
Osaanotto niisuneidille. Oma pappani nukkui pois 4.5 ja hautajaiset oli raskaat. Rakkaita muistoja ei onneksi voi kukaan viedä pois.
Tsemppiä allergioiden kanssa painiskeleville!
Hauskoja kesälomareissuja kaikille reissaaville!
Ihana Minto, että pieni mies on niin hyvin tervehtynyt ja kehittynyt!
Lissu

Ciao!

Meillä 5kk mitat oli 7905g ja 66,6cm[:)]Aarolla nous taas kuume piikistä...[:(]Mutta kerrankin mä olen terve ku Aaro sairastaa.

Laurasen Oliver on kasvanu todella hyvin![:)]
Ja Minton myös!!!Niisuneiti::Siiiis todella upea kakku!!Aika hurjaa että siitä arkun avaamisesta eivät maininneet.Ite oisin kyl varmaan järkyttyny pahemman kerran[8|]
Nyt vaan päivä kerrallaan,aika parantaa.

Meillä yöt on menny yhdellä syötöllä,jos sitäkään!(paitsi nyt kun toinen on pipi)
Mä ite heräilen tosi monta kertaa yöllä...
Mutta oon ollu ihan ihmeissäni kun Aaro vetelee vaan sikeitä koko yön[:)][:)]
Aaro nykyään nukkuu masulleen,kääntyy itsestään.Hmm,voiks se olla perinnöllistä[:D]Mä nimittäin nukun masulleen.[;)]

Mun täytyykin ottaa pinkki potta esiin .[;)][:D]anopin hommaama potta[:D]

Hah,kävin kattoo youtubesta.Voi kun suloisia.Mä kyl laulan päivittäin Aarolle,tosin musan kanssa[;)][:D]välillä laitetaan lasten cd soimaan tai sit radiosta bongataan hyvä biisi minkä osaan[;)]Aaro tykkää[:)]

Meillä nukuttiin viime yönä syömättä 22-07 välinen aika [:)] Seiskalta maitopullo nassuun ja unta vielä 9.35 asti! Kyllä on levännyt olo vaikken unta saanut enää seitsemän jälkeen. Rauhassa lueskelin kirjaa nimeltä "Yösyöttö". Mukaansa tempaava kirja ja laittaa ajatukset kulkemaan. Suosittelen. Eilen lainasin kirjan ja nyt oon jo puolessa välissä menossa [:D] Eve Hietamiehen kirjottama.

Meillä on vähän saatu rauhottumaan nuo pulloraivarit. En pariin päivään kokeillut koko pulloa ja eilen Joona joi jopa 2 maitoa + iltavellin raivareitta [:)] Toivottavasti jatkuu näin [:)]

Mä luen just kirjaa: Lapsen kanssa-hyvinä ja pahoina päivinä.Jari Sinkkonen.
Tosi hyvä ja mielenkiintoinen[:)]kannattaa lukea!

Kaylies:Tapahtuko mitään outoa sitä päivänä??[8|](9.6)

Meniköhän Hiawathalla sign ja sing sekasin  hih. No, kummallakin hakutuloksella saa hauskoja videoita juutuubista. Toi viittoma/käsilläpuhumisjuttu vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta!

Meilläkin Sinkkosen kirjat on suosittuja. Kirjoittaa aika helppolukuisesti, mutta asiantuntemuksella tärkeistä aiheista.

Täällä sataa vettä. Käytiin tuossa pikkuinen ulkoiluretki ja nyt tyttö nukkuu ulkona rattaissa. Mukavan raikas ilma!

Jep, ja taas on perjantai. Aika menee nopeasti!

Niin ja "aloitettiin kiinteät" tänään kurkulla [:D]. Tykkäsi! Tuntui varmaan mukavalta suussa tuommoinen viileä kurkku. Eihan tyttö siitä mitään irti saanut, mutta ehkä vähän jotain makua.

Möh, onpas mälsä ilma!! Mutta en anna sen häiritä kun on kaikkee kivaa tiedossa. Miehellä alkaa tänään kesäloma vol.1 ja huomenna pirpana menee ekaa kertaa yöhoitoon mummulaan!! Meille tulee väkee hippaan ja kaikkee kivaa ollaan suunniteltu. Ja neljä päivää enää reissuun!!

Paljohan noita kiinteitä ootte antanu kerralla? Täällä menee se joku 1,5rkl kasviksia ja 0,5rkl marjoja jälkkäriks, ja siihen viä desi maitoo. Ja tänään joi hetken päästä melki viä desin. Parina päivänä on vetäny niin ahnaasti kiinteet kitusiinsa, ei kerkiä ees uutta lusikallista ottaan ku inahtaa lisäää!! Ihanaa että on maistunu tähän mennessä kaikki eikä oo tullu oireita/nirsoilua, kun itekki ollaan melki kaikkiruokasia. Ja aina vaan nopeempaa tottuu uusiin makuihin. Mitä makuja muuten ootte jo antanu? Kun täällä on menny peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali ja bataatti (ja marjoista mustikka ja vattu). Nyt mietityttää et mitä seuraavaks? Oiskohan sitten joku kesäkurpitsa? Miten sitä tehään, keitetään (kauanko??) vaan ja sössätään? Se on just toinen niistä mitä en syö ollenka, yök!

Ens viikolla etelässä on helppo antaa uusia makuja hedelmäpuolelta, kun siä on tuoreita ja halpoja ihanuuksia! Jotain banskuaki vaan lusikalla kaapasta.

Mutta hyvää viikonloppua kaikille! ihan tajutonta että kohta kesäkuustakin on puolet kulunu!!

Meillä syyään näin:

Aamiainen: 150ml maitoa
Ruoka: Kasvissosetta 1dl ja 100-120ml maitoa
Välipala: ½ purkkia hedelmä/marjasosetta ja 100-120ml maitoa
Ruoka: Kasvissosetta 1dl ja 100-120ml maitoa
Iltapala: ½ purkkia hedelmä/marjasosetta, maitoa ja velliä ->kaikki tuttipulloon ja sekaisin, määrä 200ml

kasviksia joita syyään: peruna, porkkana, bataatti, maissi, parsakaali, kukkakaali
marja/hedelmäsoseita menee kaikkee mitä vain kaupasta löytyy.

Rami innokas ruokailia, rupee tärisemään aina kun huomaa et ruokaa ois tulossa[:D]

kesäkurpitsasta: keitettynä joo, mut varmaan kannattaa laittaa sekaan jotain muutakin kun itsestää melko mauton ja tosi vetinen.

Meillä on syöty: peruna, porkkana, bataatti, kukkakaali, parsakaali, maissi ja kesäkurpitsa. Hedelmiä lähes kaikkea, mitä kaupasta löytyy. Puurojakin on syöty jo tovi ja niitäkin erilaisia. Onneksi pojan masu kestää [:)] Teillä kyllä ipanat juo maitoa hyvin ruuan päälle [:)] Meilläkin saatu parina päivänä juomaan maitoa jopa pari kertaa 140ml [8D]

meillä syödään
aamupala: kaurapuuroa ja jotain hedelmää esim. omenasose, mustikkakiisseli yms ja tissiä

lounas: peruna-porkkana ja nannia ruokajuomaksi mut sitä menee ehkä ½dl. pari kertaa viikos joukkoon joko kalaa tai kanaa. tissiä jälkiruoaksi

välipala: tissiä

päivällinen: sama kun edellä tai sit bataatti-maissi tai peruna-parsakaali ja nannia tai vettä ja tissiä jälkkäriksi

iltapala: hedelmäsosetta ja tissiä

sit viel illalla nukkumaan mennes tissiä. ja yöllä...[:D]

noista ruokamääristä en osaa sanoo. välillä menee enemmän ja välillä vähemmän. ehkä jotain ½dl parhaimmillaan menny alas.

Oho, oonpas mä ollu varovainen noiden kiinteiden suhteen! Täytyy ny alkaa vähä isontaan kerta-annosta, ja reissun jälkeen alkaa antaan se pari kertaa päivässä kasvismössöö ja sit viä hedelmää/marjaa. Ja sittenhän saadaan jo munaa ja lihaakin testata! Annetaan vasta kotiuduttua jos meniski maha sekasin tai jotain. Ja seuraavalla kerralla pakastaakin isompia eriä, nyt noi nyytit on kokoluokkaa 1,5tl!!

Ihania nää aamut! Oon ite jotenki nukkunu yöt paremmin (=tyttö syöny harvemmin?), niin jaksaa herätä aikasi, 6-7 aikaan, ja napero nukkuu sinne 9.30-10. Ehtii ihanasti tekeen kaikkee mahdollista sillä aikaa, ja muutenkin kun on aamuihminen ni sit on tehokkaimmillaanki aamusin.

Mä olen käyttänyt tohon pakastukseen noit "tuttelipurkkeja". Kätevänkokoisia kun siihen menee se 2dl ni siinä yhen päivän ruuat valmiina.

meillä syödään noin 6-8 teelusikallista kasviksia ja siihen 2-3teelusikkaa hedelmäsoseita. Puuroa menee 2rkl 50ml maitoo tai vettä ja siihen 2teelusikkaa viel hedelmäsoseita tai marja. ja kolmesta neljään kertaan päivä. Vettä juo joka ruuan jälkeen noin 20ml ja tissistä syö hetken kuluttua aika tyhjäks eli oisko noin 150ml keskimäärin joskus enemmä ja joskus vähemmä.

H:ei tapahtunut ainakaan tietääkseni. tytöllä oli vaa kahen tunnin raivari illalla ku kakkaa väänti.  tuli pieni nokare joka oli aivan kova.

Meillä syödään tissiä joka välissä ja yöllä, kesäkurpitsaa,porkkanaa,maissia,parsaakaalia,kukkakaali,vadelmaa,mustikkaa,mangoa,päärynää ja luumua, Riisipuuroa ja velliä,tyttö rakastaa maissinaksuja niitä lapsille tarkotettuja,porkkanaa hankaa ikeniin ku kuorin oman palan. mutta soseina saa muuten..kaapissa oottaa uusia makuja.

Kiellettyjä allergia reaktioiden takia on pottu,bataatti ja banaani

jatkan kohta....

me oltiin miltsun ja kummitytön kanssa tänään merefesteillä. Ne on uudenkaupungin sellaset kesäriennot. käytiin ravintolassa syömässä ja sit kierreltiin markkinakojuja. ihmisiä oli ihan surkeen vähän ku oli hemmetin kylmä!!

sit kotimatka meni todella surkeasti. Ressukka alkoi itkeä ja sit pyssättiin tissittelemään. Jatkettiin matkaa ja sit pari kilsaa ennen kotia oksensi[:'(] siinä vaihees päätin et nyt vaan pakko ajaa kotiin ja äkkiä vaiks raukka huusi[:(] kotona sit onneks rauhottui aika nopeasti.

tänään oli taas muutenkin huono päivä tuon syömisen kannalta, ei oikein kiinteät kelvannu. Tissi vaan.

oliko muuten sillä jotain väliä että jos antaako NAN2 vai NAN1 jos imettää myös?

Mä en ainakaan ole kuullut onko korvikkeella väliä. Ne 2 maidothan muuten samaa ku se 1 mut sitä rautaa niissä enemmän. Ja joillekkin lapsille saattaa tulla niitä vattanväänteitä siitä 2:sta. Jännä juttu kun Semper 2 ja NAN 2 on alkaen 4kk ja taasen Tutteli 2 alkaen 6kk...saamaa tuotettahan ne taitaa olla?!
Meillä ei vielä annetta 2 maitoa, ehkä hieman pelkään jos tulee niitä vatsaoireita. Yks lava kyl löytyy jo kaapista kun mies jossain vaiheessa kappareissultaa toi väärää maitoa. Oli kuulemma lukulasit unohtunut kotio[:)]

Moi!

Meillä neuvolassa sanottiin että voi alkaa jo pieniä määriä antaa istua syöttötuolissa kun Nuutti kannattelee niin hyvin selkäänsä itse.
Tässä siis eilisen harjoittelun tulokset [:)]

Hei muuten!!!!! Onko täällä joku joka käyttää liberon vaippoja mutta ei kerää niitä koodeja liberokerhoon????
Olisin tuhannesti kiitollinen jos joku voisi vaikka yksärillä laitella koodeja vaippapaketeista jos ei ite tartte! koitan saada kerättyä Nuutille tollasta fudisasua [:D][:D][:D]

me oltiin tänään miehen kans kahdestaan veneilemässä ja festeillä. Se oli niin sanotusti ihanan kamalaa!! mä murehdin koko ajan miten miltsu pärjää mummon hoivissa. Vaikka hyvinhän he pärjäsi. Mut mulla oli välillä tuskaa.[:D] ja juu... oltiin pois n. 2,5h!
ostettiin tytölle tuliaisiksi aarikan lammasbody.
oli ihan hiukan kylmä siellä merellä ja viel avoveneellä.

mä en ole kyl huomannu et olis tullu vatsanväänteitä siitä nan2. välillä pieruttaa ja välillä ei. tiedä sit mistä johtuu..
mulla iski taas kauhee kokkaus vimma. Tein mustikkakiisseliä, kanakastiketta ja riisiä vaiks ne riisit kyl palo vähän pohjaan ku oli liian monta pannua tulella. ja sit viel suklaakakkua. mut siihen kuorrutukseen mulla ei ollutkaan aineksia[&o]

Takaisin