Tammimammojen KESÄKUU 2010

Meillä taas oli kaverin kanssa puhetta, että mentäisiin vauvakinoon katsomaan tuo sinkkuelämää2. Saas nyt nähdä mitä siitäkin tulee [:D]

Freya: Kirjassa puhutaan, että tukehtumisen estämisen kannalta on tärkeää, että vauva istuu syödessä suorassa, mieluiten vähän etukenossa ja syö todellakin ihan itse, eikä niin että suuhun työnnetään mitään. Vauvoilla kakomisrefleksi tulee aikuisia herkemmin ja vauva oppii välttämään sitä. Ja se, että vauva kakoo, ei vielä meinaa että on tukehtumassa. No, sopiva sormiruokailun aloitusikä on kirjan mukaan siinä puolen vuoden kieppeillä ja heti saa ruveta antamaan mm. höyrytettyjä vihanneksia ja yleensäkin semmoista vauvoille sopivaa ruokaa mitä ikenillä pystyy muussaamaan ja syömään tai muuten imeskelemään.

Voin vaikka antaa kirjan hetkeksi lainaksi, kun oon kohta jo lukenut sen kokonaan ja tarvitsen sen takaisin vasta kun aloitellaan virallisesti niitä kiinteitä joskus reilun kuukauden päästä, jos vaikka silloin sitten tulee mieleen jotain mitä haluaa tarkistaa. Koitetaan treffata jossain välissä, vaikka ens viikolla? Sovitaan jotain tuolla treffit helsingissä tms. -ketjussa.

Väsyttää [X(]
 
Moro mammat!

Sinkkuelämää2 oli aivan parAS leffa<3<3<3<3 mä kävin siskon kans kattomassa. Oon muutenki ihan SATC fani, kattonu kaikki jaksot ja ykkösleffan sataan kertaan![:)] Ihanaa ku muutki mammat saa omaa aikaa leffalla! Just ihmeteltiin siskon kanssa sitä vauvakinoa...siis voiks joku kertoa et miten se toimii oikein? makaaks ne vauvat rivissä siinä teatterissa vai häh?[:D]outoa..

Olisko jotain vinkkejä siihen et miten Nuutin sais olee hereillä myöhempään illlalla?[:D] menee yöunille seiskan kasin aikaan ja herääki sitte seiskalta aamulla! no, ei kai sitä lasta voi väkisin hereillä pitää:D

Kakan  pyyhkimisestä, mä käytän niitä puhdistuspyyhkeitä edelleen, en välttis pese pyllyä ees joka pvä jos ei oo kainalokakat tms. Ainaki Sillä on saatu nuutille täydellinen iho, ei mitään vaippaihottumia  tai punoituksia tai kuivumaa vedestä.

Soseista... meillä menee hedelmää aina pilttipurkillinen kerralla, lihoja ja kasviksia noin puolikas, toisaalta vaikee sanoo tarkkaa ku bataatit yms teen ite. lihoja en ala keittelee, helpompaa purkista[:D] puuroa en oo viel tehny ite, antanu valmista, sitä menee joku puol purkkia kerralla! vitsi se puolukkapuuro on muute hyvää!!!nam:P
Velliä kerralla se tetra..eli mitä mä nyt sanoisin et meil menee...purkki hedelmää, puol "suolasta"ruokaa,puol prk puuroa, pari prk velliä ja ainaki litra maitoa. oon tosi iloinen et Nuutti syö hyvin eikä oo tullu oireita mistään.

Tuossapa tuo pyörii matolla vieressä, hauskaa ku laittaa selälleen ni ei pysy siinä enää ollenkaan [:D] konttausta kokeilee jo kovasti vaan ku ei pääse reppana eteenpäin:( voi toista ku sit alkaa harmittaa [:D]
 
Toivottavasti piristää Sinkkuelämä [:)]

Mulla on joku ihme "en osaa kuunnella lastani, teen kaiken väärin jne" olo ollut päällä jonku aikaa [:'(] Tuntuu että revin turhaa ressiä kaikesta! mm. ruuasta, maidosta (jota poika ei meinaa juoda millään, vettä jois niin paljon ku antaa). Huoh. Kai sitä vasta nyt itekki tajuaa ettei tuo laps oo lähössä mihinkään, että se on meidän <3 Ollaan yritetty pitää säännöllisiä ruoka-aikoja vaan tahtonu neki jo mennä tappeluksi jos antaa pojan syödä kerralla niin paljon ku haluaa. Kokeilla taas "rajoittamista" ja yrittää antaa maitoa väleissä. Joku tuolla pojalla on maitoa vastaan! Eilen testailin ystäväni luona, maitopulloon vettä ja vesipulloon maitoa niin maitoa ei millään ja vettä taas upposi...en tiiä miten tässä nyt tekee. Jospa tänään sais neuvolasta vähän apuja.
 
mie ostin pinjalle noita lempeitä ensipuuro jauheita. Keitän vaan veen vedenkeittimessä ja lisään sen jauheeseen ja se o valmis. joskus lämmitän maidon mut yleensä teen noin ja maito erikseen sitten tissistä.


meillä ei oo säännöllisii ruoka-aikoja. eli olen varmaa teidän mielestä aika kakka äiti. Meillä syödään aamulla nii pitkää tissiä kunnes jaksetaan nousta ylös. Ja sitten vasta aamupuuro. sitten pinja leikkii ja nukahtaa hetkeksi tissi suussa. sitten taas leikitään ja sitten pinja ilmottaa jossai vaihees nälästään nii sitten vasta annan ruokaa... meillä on tietty heräämisestä huolimatta aamu ja ilta puuro ja kaksi kasvisateriaa, välipaloja ei oo ku ei sille maistu välipala aikana mikään muu ku vesi. tissiä syö joka välissä eli siinä o hänen välipala. meillä kans vesi maistuu paremmin melkei aina.mutta oon vaa tehny nii että en oo sitten antanut vettä että jso tulee se kiukku ettei muu kelpaa...ja kohta sitten kelpaa maito. toisaalta me juodaan sekin tissistä. ruoka annokset ei oo kovin isoja eli ei todellakaa sitä määriä kuten monella muulla.. meillä menee hedelma soseita korkeentaan vajaa purkki päivässä. Lihoja ei olla viel syöty. Ehkä sitten syödään ku ostan maustamattomii ja ite teen.antasin kyl niitä kaupan purkkei jossa o lihaa mutta melkein kaikessa o sitä pottua mukana joka ei tytölle käy. paska nakki siis että pakko tehä melkei kaikki ite.ja puuroo meillä menee yhteensä hmm noin desi päivään. jos sitäkääja puuroina meillä on ainoastaan riisi ja tattari puuro kun annan vasta viljoja puolen vuoden iän jälkeen ton tutkimuksen takia. ellen sitten väsähä noiden kahen puuron antamiseen.

Kylläpä oon sitä mieltä että on kyl aika turhia juttuja tossa summerissa ja HUONOLLA maulla tehtyjä. Kuten se sarjamurhaajalle morsian. Voi juma että on todella sairas...tulee sellanen olo että sarjamurhaajana olo on jees. vaikka se o pilalla tehty ja silleen mut minusta todella sairas ja typerä ohjelma.ja moni muukin noista on että ei kyl oikein lapsille sopivaa.
 
Ei meilläkään oo mitään säännöllisiä ruoka-aikoja!! heh ei se musta tee kenestäkään kakkaa äitiä! meillä syödään kun lapsella on nälkä. kyllähän ne Nuutin oman rytmin mukaisesti aika lailla samoja aikoja määrittelee mutta en mä kelloa kato ja pakota sitä syömään jos on eilenki syöty samaan aikaan [:D] meillä mennään joka päivä ihan omaan tahtiin, vailla kiireitä ja ressiä![:)]
 
MEILLÄ ON TYLSÄÄ. Leikitty ihan hulluna jo ja nyt mietitään että mitäs seuraavaksi. Kämppäkin on siivottu ettei oo sitä hommaa ees. huoh.
 
niin ja parempi varmaan joka päivä antaakin sitä luumua,kun poika on varmaan perinyt multa huonosti toimivan massun..me ollaan maisteltu perunaa,porkkanaa,bataattia,maissia,parsakaalia,luumua,päärynää ja ens viikol päästään varmaan maistelee lihaa,kuhan ensin käydään 5kk neuvolassa..

ei meilläkään oo mitään säännöllisiä ruoka-aikoja,yleensä n.3-4 h välein syödään..voikun ois saman öisin..plääh,eilenkin meni kympiltä nukkuun ja heräs jo 1 aikaan syömään..noh ehkä se tästä paranee,kun ruvetaan öisin velliä antamaan tai sitten ei..

voi vitsit ku itekkin painais ton 60kiloa,mulla on siihen 10 kiloo vielä päälle..ja sit ku oon näin lyhyt suurinpirtein 163 pitkä,ni hohhoijaa..[:@]
 
tiitunen: joo, se olis tosi mielenkiintoista! mun mies tosin taisi jo varata kirjastosta sen kirjan, mutta siinä saattaa mennä vielä vaikka kuinka kauan.

niisuneiti: hyvä, potalle vaan aina ku alkaa siltä näyttämään!

Ihan mielettömän huippua on ollu meillä vvv, mitä me nyt tässä viikon ehkä ollaan tehty. meidän hassu tyttö ei tosin suostu istahtamaan potalle, ku jalat haluaa ponnistaa, niin meillä pissatetaan ja kakatetaan lavuaariin. Ja voi että tyttö on onnellinen ku saa kakkia ilman, että kaikki tavara liimautuu ihoon! Jos yhtään vaan jaksaa perehtyä aiheeseen, niin todellakin kannattaa!!! Yöllä heräsin ku tyttö kiemurteli unissaan ja ihan vaan kokeillakseni vein hänet pissille. No, vaippa oli ihan kuiva ja pitkä pissi tuli lavuaariin ja sitten nukahti tosi tyytyväisenä! Ja oon huomannu, että kantoliinassa se pissii/kakkii vain äärimmäisessä hädässä, eli osaa pidättää. Yleensä se pissi tuleekin ku ottaa liinasta pois. Tässä monena päivänä pärjätty ihan muutamalla vaipalla, ku ne on enimmäkseen pysyny kuivina! Ihan huippua!!!! Eikä tarvii kakkapyllyäkään pestä, koska se kakka ei sotke peppua, riittää ku pyyhkii paperilla niinku "isot" ihmiset! [:D]
 
meillä on kassit pakattu huomenna alkavaa mökkireissua varten!![:)] huomenna iltapäivällä mä pakkaan koiran ja muksun autoon ja laitan venetraikun perään ja sit mennään! Käydään vaan isukki nappaamassa töistä kyytiin. Ja SAADAAN olla mökillä toivottavasti lauantai aamupäivään asti ihan oman perheen kesken ilman sukulaisia!![:D]

Minto: se vauvakino on sellanen tilaisuus siellä leffateatterissa et äänet on hiljasemmat, siel on valoja enemmän ja mikro mis voi lämmittää vauvalle ruokaa. Mut en mä kyllä menis enää tämän ikäisen kans. Tai en ainakaan meidän muksua sais hetkekskään niin ettei tuijottais sitä leffaa. vois tulla päänsärky...
 
Tuntuu niin hassulta lukea, kun muiden vauvat syö jo vaikka ja mitä. Mutta näinhän minä sen meidän osalta halusinkin menevän eli täysimetyksellä 6 kuukauteen asti. Meillä on päästy siis maistelemisessa vasta perunaan, porkkanaan ja luumuun. Ja tuo luumuhan tuli maistelulistalle, kun ei ruvennut sitä kakkaa kuulumaan. Viikko siinä meni ennen ku se kakka sitten tuli. Mutta eipä se mitään superkovaa ollut. Samanlaista melkeen ku ennenkin, mutta väriltään tummempaa. Nyt tahti on jatkunut kakkaamisen suhteen suht harvana, mutta pääasiahan on se, että kossi on tyytyväinen. Niin ja viime viikolla Joni oppi kääntymisen jalon taidon. Vielä ei vaan taidot riitä takaisin selälleen kääntymään ja sekös vasta harmittaa. Raukka kun ei ymmärrä, että ei sitä päätä ole pakko koko aikaa pitää pystyssä vaan välillä voi myös levähtää [:)].

Välillä tämäkin mamma tekee itseään ajatellen fiksuja päätöksiä ja kaikkein fiksuin oli se Cerazettejen nakkaaminen mäkeen. Nyt on vuoto loppunut ja muutenkin olo normalisoitunut (pääkopassa [:D]). Ja kyllä ne pillerit näköjään jotenkin vaikutti maidontuotantoon, kun nyt tuntuu taas, että maitoa riittäis vaikka vähän jaettavaksikin. Yöllä kun Joni herää syömään, niin tissit tuppaa olemaan sen verran pinkeet, että en pistä ollenkaan pahitteeksi, että niitä välillä tyhjennetäänkin. Niin ja onhan se ihanaa, kun hormoonit hyrrää miestä kohtaan ihan aidosti eikä silleen "puolilla valoilla" [:D].

Mutta nyt täytyy lähteä laittamaan pikkumies unille...
 
Heipä hei. Meillä täälllä ollaan aloitettu ruoka rotaatio lääkärin määräyksestä. Eli joka päivälle viikolla oma ruokansa eli 7 ruokaa. possu, kesäkurpitsa, mustikka, riisi, persikka, oolannin perunamuusi, kaura. Rotaatiossa siis esim possua syödään maanantaisin sit kesäkurpitsaa tiistaisin jne. aina sama ruoka samana viikonpäivänä. Ekalla viikolla aloitettiin 1 tl, sitten 2. viikolla 3 tl ja sitten ½dl 3. viikolla. Sit jos tulee oireita hurjasti niin sit soitto allergia hoitajalle. Eli tämä on sitä siedätystä uusille ruoille.
Nyt me mennään siis tuoss 3tl ja ei hirveesti ole tullut oireita. Kesäkurpitsaa epäilen että sopiiko, mut muuten on ollut jees. Maitona on nyt sitten aloitettu kokeileen Nutrimigen, mutta saatiin jo KELA:lta korvaus päätös joten nämä maidot maksaa sen 72% vähemmän. Kolmen litran purkin hinnaks jää omakustantaisesti hintaa vähän päälle 7 euroa. Toivottavasti tämä maito kävis niin ei tarvis mennä sitten enää altistuksiin.

Sitten lääkäri sanoi että ei mun tarvis vältellä kauheesti maitoo ite enää... siedätystä, siedätystä siis. No en mä hirveesti oo sitä käyttänyt kuitenkaan vaikka lupa olis, siis en oo juonut maitoo tms. jos sitä nyt jossain on ollut ns."piilo"maitona niin niitä en oo vältellyt. Tää on nyt joku uus juttu allergioissa että äitien ei tarvis kauheesti välttää mitään, jos ei oo voimakkaita reaktioita. (siis imetän vielä, vaikka tuota apteekin maitoakin jo kokeillaan)

iho on pysynyt nyt hyvänä, joskus sillon tällön tulee naamaan nyppyjä ja niska punottelee ja taipeet, mut sitä kortisonia kun laittaa niin se helpottaa (piti vielä selventää, että ei en laita kasvoihin kortisonia). Saatiin pahimpiin allergisiin oireisiin vie Xyzal allergia lääkettä jos tarve, mut ei oo ollut tarvetta vie onneks. Edelleen rasvataan joka aamu ja ilta pojua.

neuvolassa saatiin rota ja kaks piikkiä. paino oli 6.48 ja pituus 66cm (3015g ja 48cm syntyessään). Meitin pieni poika.
Paino menee tosin käyrällä -12% mut pituus keskikäyrällä. Johtuu allergiasta toi paino. Toivottavasti se lähtis nyt kasvuun kun saadaan soseet käyttöön maidon lisäks.

Kaikesta huolimatta poju on erittäin iloinen ja reipas. Hirveesti yrittää lähtee ryömimään ja mahalta selälleen osaa jo kierähtää kun hermo menee mahalla oloon [:D]. Masulta selälleen ei oo vielä mennyt.

Hirvee eroahdistus on nyt alkanut iskemään pojalla. Ei voi laittaa hoitoonkaan kun tulee kauhee itkupotku raivari. Tunnin ajan on ihan kaikki ok, mut sit hokaa että äitä ei missään niin sit huudetaan ja huudetaan niin kauan että tulen takasin... tjooh toivottavasti menee ohi. Pihatalkoistakin piti lähtee pois kun ei mummin kanssa rauhattonut ollenkaan. Seuraavan kerran tarvis hoitoon mennä loppu kesästä kun meikäläinen täyttää pyöreät 30 [:@][8|][;)][:D].

Että tällästä tänne allergioitten ja eroahdistuksen kanssa painiskellaan, mutta muuten kaikki on ok [:D][:D]
 
Elegia: Ei se auta asiaa ku bataattikaa ei käy meille :(

Eli meidän kieltolistalla on peruna,bataatti,kukkakaali ja banaani
 
Meillä 5kk neuvola takana ja mitat 7380g, 66.1cm ja 42cm. Tuosta pään ympäryksestä viimekerralla lääkäri sanoi että pitää seurata ku sillon 41cm, mut nyt sit neuvola sitä mieltä et ei siitä tartte huolta ottaa kun pää kasvaa ja aukileet auki. Rokotteet saatiin ja ei yhtään edes inahtanut piikistä.

Äh...ei nyt saa oikeen otetta tähän päivään
 
Mua ketuttaa suuresti ku meidän viiden kuukauden neuvola on vasta 5.7!!! Tahtois tosiaan tietää tän oikean hetken tiedot eikä vasta sitten kuuden kuukauden iässä viiden kuukauden juttuja..eihä ne käyrät mene siellä ees oikein kun näin harvakseltaan laitetaan ja ihan väärän kuukauden aikana. perköaslköaskfröaskölaksöfkäskgödskgäödfkghödfkghöldskjgöadskgfdskögkdsöglkdlsädlgkösdgökds

Mie rakastan tätä kotona oloa tytön kanssa. Mutta en tätä kun ollaan kotona päivät kahdelleen. Ei innosta ees lähtee minnekkää ku kettää oo kotona. Jaksa mennä Miehen siskon luokse ku siel o sit kaks muksua jotka vaatii multa heti huomioo ja mie ku haluisin että mie saisin hetkeksi levähtää kun jonkun kanssa juttelee. sellainen pieni masennus kaasi taitaa olla menossa.

Onneks siskon tytön tilanne ehkä parempi. EHKÄ. huoh. siinäkin huolen aihetta. isänsä tapaa nii vastaa lääkäreitä. Puolen yön aikaan päässy kotiin, ei ollu suostunu jäämää sairaalaan. toisaalta eipä ne yöllä oliskaa mitää tehneet ja maksanu turhaan siitä paikkamaksua. Mutta se pääkipu o kyl selvitettävä. Ainakaa ei ollu aivoverenvuotoo. en tiiä iha mitä kaikkee ne o tutkineet mut ainakin sellkäydin nesteen. Hirvee hätä ja huoli Tuikusta on kyllä nyt mulla. Se neiti ku on vasta 18v ja elämä edessä ja nyt o jo vaikka mitä ongelmaa ollu terveyden kanssa.
 
Meidän 5 kk:n neuvolan kuulumiset: pituutta 66,7 cm ja painoa 7980g päänympärystä en nyt muista ja kortti on kotona. Ollaan mummolassa "evakossa" jotta isi saa nukkua [:D] Käyrillä mennään ja vähän täti kauhisteli ku Joona ei juo maitoa lähes yhtään päivän aikana. Ei jaksa tapella maitopullon kans....
 
Nenn1, myös minusta tuntuu hassulta lukea, kuinka muiden vauvat syövät jo vaikka mitä ja melkoisen suuria määriä. Meilläkin vedeltiin ihan vaan maitolinjalla tähän viikkoon saakka.

*******************************************

Australian matka takana. Kaikki meni oikein hyvin. Meillähän oli yhteensä 4 eri 3-3,5h lentoa, kun mentiin Sydneyn lisäksi käymään myös Pohjois-Australiassa. Vilho ei oireillut lentoja mitenkään. Kahdella lennoista hän sai pötkötellä siinä sellaisessa vauvojen korissa ja kahdella muulla hän oli meidän sylissä. Lentojen lisäksi muukin reissaaminen ja vieraissa paikoissa oleminen sujui paremmin kuin uskalsimme odottaa. Vilho tuntui olevan vaan kovin innostunut kaikesta uudesta. (Ainoa ongelma oli, kun yritimme palata Australiasta takaisin Uuteen Seelantiin uudella väliaikaisella passillamme. Lähtöselvityksessä ollut virkailija alkoi huutaa meille, koska Vilhon passissa ei ollut viisumia. Yritimme selittää hänelle, ettei se ole edes mahdollista, koska viisumia voi hakea vasta, kun lapsella on passi. Ja vaikka Vilho sai Sydneysta 2kk väliaikaispassin, emme vielä siihenkään passiin voi hakea samanlaista oleskelulupaa mitä meillä vanhemmilla on, koska passin tulee olla pitempään voimassa kuin haettu viisumi. Toisin sanoen meidän tulee odottaa siihen, kunnes saamme 5 vuoden passin Suomesta. Tuo inhottava virkailija ei kuunnellut meitä lainkaan, vaan se kohteli meitä kuin rikollisia huutaen ja toistaen vaan yhtä ja samaa, "miksei lapsellamme ole viisumia?". Hän ei tuntunut välittävän siitäkään, vaikka näytimme hänelle Vilhon syntymätodistustaan, että poika on syntynyt Uudessa Seelannissa. Sitten hän alkoi uhkailla, että me vanhemmat kyllä pääsisimme Uuteen Seelantiin, mutta poika lähetetään ensimmäisellä ja halvimmalla lennolla Eurooppaan, joka olisi ollut Lontooseen. Tässä vaiheessa olin jo itse melkoisessa shokissa, enkä enää ajatellut järkevästi vaan aloin itkeä. Emme siinä tilanteessa älynneet sanoa tuolle typerälle ja tietämättömälle naiselle, että suomenkansalaisen Vilho saa automaattisesti, ilman erillistä hakua 3kk turistiviisumin Uuteen Seelaantiin. Lopulta hän kuitenkin sanoi, että pääsisimme kaikki kotiimme, mutta kuulemma joutuisimme heti Aucklandin kentällä Immigration New Zealandin kovaan ripitykseen. Kun sitten Aucklandin kentälle pääsimme, eivät maahanmuuttoviranomaiset olleet lainkaan vihaisia, vaan kanssamme kovin hämillään byrokratian kiemuroista ja siitä, kuinka vaikeaa suomalaislapselle on hakea passi ja tuon vaikeuden myötä myöskin viisumi. Nyt Vilho oleilee omassa synnyinmaassaan turistiviisumilla siihen saakka, kunnes oikea passi saapuu Suomesta. Vasta sitten pystymme tosiaan hakemaan pojalle pysyvää oleskelulupaa. Huoh.)

Nyt matkan jälkeen mekin aloitimme kiinteiden maistelun. Ensimmäisenä listallamme on ollut kumaraa. Viiden päivän ajan olemme sitä pojalle antaneet, melko laihoin tuloksin. Kovasti meillä vain irvistellään ja kummastellaan.

Liikkeelle meilläkin olisi jo kova kiirus. Tuntuu, että alavartalo kyllä tietäisi, miten eteenpäin päästään, mutta ylävartalo ei. Ja sekös poikaa harmittaa.

Ja mitä itseeni tulee, niin taidampa hieman tuulettaa. Paino tippuu tasaiseen tahtiin, 2 viikon lomailusta huolimatta, ja tukkakin on alkanut pysyä päässä. Hip, hip heijaa, kohta koen jo olevani miltei oma, entinen itseni.[:)]
 
Nenn1: ei meilläkään syödä vielä juuri mitään tissin lisäksi. Aion kyllä varmasti ottaa kaiken ilon irti siitä, ettei ihanihan vielä tarvii miettiä kiinteitä [:)]. Ja sormiruokailuidea tuntuu kokoajan paremmalta mitä enemmän siitä lukee, joten hip hurraa, ei tarvitse tehdä soseita lainkaan!!! [:D][:D]

Lumiperhonen: kauheaa kohtelua siellä kentällä! Varmaan kannattaa laittaa asiakaspalautetta sinne lentokentälle, että laittaisivat tuollaiset ääliöt kuriin! Mä olisin varmasti suuttunut ihan hulluna (ja pelännyt, että vartijat tulee telkimään mut) tai vaatinut saada puhua tuon idiootin pomon kanssa. Ihme, ettei pysty normaaliin keskusteluun ja järkeilyyn!

Meillä yökastelu vähenee kokoajan [:D]. Ja muukin kastelu! Eilen pärjättiin yhdellä vaipanvaihdolla ja koko yö meni samalla vaipalla! Ainoastaan klo 06 pissatuksen jälkeen kun vauva edelleen kiemurteli eikä suostunut nukahtamaan, niin tuli pissi housuun. Pöhkö äiti kun ei tajunnut, että vaikka justiin ollaan pissattu, niin saattaa silti tulla vielä lisää. Tyttö on myös oppinut pidättämään tosi hienosti, kun on tajunnut, että sen vessahätä huomioidaan ja siihen on miellyttävä ratkaisu. Ihan hämmästyttävää, en olis ikinä uskonu, ellen olis kokeillu ite!

Oon ottanut tavaksi pissattaa joka kerta päikkäreiden jälkeen, syönnin jälkeen ja kantoliinasta poisottamisen jälkeen, koska nää tuntuu olevan ne hetket, jollon todennäköisimmin vessattaa. Myös  kun se alkaa kiljumaan näennäisesti ilman syytä, niin vien sen vessaan ja aika usein vessahätä onkin ollut kiljumisen syy. Mä oon niin innoissani tästä!! [:D][:D] Tuntuu niin riemukkaalta, kun voi vastata lapsensa tarpeisiin! Puhumattakaan siitä, että miten paljon helpommin potalle oppiminen tulee sujumaan! <3 Ja kuinka paljon vaippoja säästyy ja etenkin kakkasotkun pesulta!!
 
ALKUPERÄINEN: Freya
Aion kyllä varmasti ottaa kaiken ilon irti siitä, ettei ihanihan vielä tarvii miettiä kiinteitä [:)].


Sama täällä! Kaikki ilo irti siitä, että pääsee näin helpolla lapsensa ruokailun kanssa! [:)] Pian sitä painitaan jo sen ongelman kanssa, että mitä oikein toiselle antais, että ei tarttis viidettä päivää samaa ruokaa syödä...
 
Aava on tänään 5kk [:)]
Käytiin neuvolassa, pituutta oli tullut huimat 3cm lisää ja painoa 200g, joten nyt ollaan mitoissa 67cm ja 7800g. Painon nousun vähyydestä sanoi vaan, että ei nyt ainakaan vielä huolestuta, likka kun tuntuu liikkuvan siihen malliin. Katotaan sitten 6kk neuvolassa miten on painoa tullut. Pituutta kuitenkin tullu todella hyvin.
Pään ympärys oli 44,4cm
Tyttö sähelsi todella paljon, ei tahtonut paikallaan olla [:D]
Piikit kun saatiin, niin ei tarvinnu ku alkaa putsaan jalkaa, niin huuto alkoi.. Murhe meni ohi kuitenkin suht nopeesti.

Huomenna on tällä äitillä vapaa päivä, likkojen kanssa ruissiin piknikille, jos sataa, niin kaupungille syömään, sidulle ja iltaa viettämään jonnekki.. KIVAA!!!
Isi saa sitten suihkutella lapsen kakkapeppua kylppärin lattialla... [:D] hyi mua..

Kävin sit vihdoin lekurissa tuon pääsäryn kanssa, alko 3 vkon päänsärky riittämään. Tää nuori pojankloppi määräsi vahvoja tulehduskipulääkkeitä ja fysioterapiaan. Kun kysyin akupunktiosta, niin vastaus oli "kun ei he oikee sellasta suosittele". Taitaa jäädä terapiat käymättä, aijon varata ajan akupunktioon.. [:)]

Tuulista päivää kaikille
 
niisuneiti: ehdottomasti ja hyvällä omalla kokemuksella suosittelen akupunktiota! Vahvat kipulääkkeet on vain huijausta, ei ne sitä kivun aiheuttajaa poista, pelkän kiputuntemuksen vain ja se tulee vaan takasin sitte ku ei enää syö lääkkeitä. Plus että niillä lääkkeillä on monesti sivuvaikutuksia (esim niistä voi tulla vatsahaava) eikä varmasti ole imetysyhteensopiviakaan. Pikaista parantumista!!!
 
Takaisin
Top