Tammimammojen KESÄKUU 2010

täällä on ollut tänään känkkis päivä! ei nyt mitään kauheeta huutoa mut pientä kitinää ja levottomuutta. sormet suussa ranteita myöten ja tissiä pitää purra aina silloin tällöin niin että äiti huutaa.[&:] ikenet ei turvota sen kummemmin mut eo ne kyllä turvottanu sillonkaan kun alahampaat puhkes. outo juttu...

tein äsken mustikkakiisseliä ja siitä tuli hyvää! eka kerta kun tein itse...[:D]

niisuneiti: käyttekö siis useinkin ugissa? me nimittäin asutaan täällä (siellä)!! tai tarkemmin lokalahdella...

JT10: luin jostain (uusin vauva-lehti) tissiraivareista. kai niitä vinkkejä voi soveltaa pulloraivareihinkin.. siinä sanottiin et useimmiten äidit murehtii turhaan että saako lapsi riittävästi ruokaa. ja sit oli että jos se lapsi jaksaa riehua niin tuskin on just nälkäkuoleman partaalla. eli voimia ja rentoa meininkiä syömisiin!!
 
yama, ei me niin usein käydä... Siskon muksujen juhlissa yleensä (3kpl).. Nelisen kertaa vuodessa.. Muuttiva just Ugista Pyhämaalle, mut samaan kastiin mä sen laitan [:D] ei siitä ole ku vähän matkaa...

Käytiin just vauvauinnin kuvauksissa, vitsi tulee hyvät kuvat. Vaikka ite sanonkin [:)] kauheen kalliit, 6euroo per tiedosto...
 
Ei voi tietää [:)]  sisko muutti tosiaan sinne miehen perässä joku 5v sitten. Asuiva Ruokolantiellä (tai jotain vastaavaa). Ja nyt tosiaan Pyhämaalla, oli ne jonkun kämpän ostanu Lokalahdeltakin, mut myivät sen pois, ku löysivät tuon Pyhämaan paikan.
Sisko(puoli) on 34v, muksut on 16, 15 ja 9.

 
 
Heipsan! Päivitänpä tänne vähän meidänkin kuulumisia kun KERRANKIN on aikaa!

Pari viime yötä on olleet aika levottomia, hampaita näyttäis olevan tulossa kun on ikenet ihan turvonneet. Toivottavasti puhkeisivat pian, vielä ei mitään näy. Tänään oli myös 5kk neuvola, ja poitsun uudet mitat on 8740g ja 68,5cm ja päänympärys 43cm. Iso mies jo! Sai piikit molempiin reisiin, ja tällä kertaa itkikin sitten oikein kunnolla. Äitikin herkisteli, kun puhuttiin neuvolan tädin kanssa äitiyden ja imettämisen IHANUUDESTA, kun pikkuinen siinä rinnalla tuhisi ja katseli suoraan silmiin pistoksen aiheuttamat kyyneleet vielä poskilla valuen. Taisi siinä kyllä neuvolatädilläkin vähän silmät kostua. [:)] Saatiin "lupa" aloittaa puuro ja liharuuat, ja tänään annettiinkin mannapuuroa ennen nukkumaanmenoa, hyvin maistui.

Itse liityin kuntosalin jäseneksi, ja kävin tänään ekaa kertaa salilla. Ai että teki hyvää! Siihen lisäksi vielä pyöräilyä (aloitin kk sitten) ja ryhmäliikuntatunnit, niin toivottavasti sitten ens kesänä olis bikinikunnossa... [:D] Niinpä vissiin...

Pyörimistä meilläkin on harjoiteltu, muutama onnistunut yritys selältä mahalleen ja mahalta selälleen. Mutta ei sitä vielä ihan päivittäin tapahdu, on sen verran massaa pojalla että varmaan menee vielä hetki ennenkun alkaa kunnolla kierimään. [:)]

Mutta nyt vetäydyn tästä itsekin unten maille, jospa sitten huomenna oltais koko porukka vähän reippaammalla päällä!
 
Marnu: joo ei se jalat-ulkona-buddha oo paras mahdollinen sammakkoasentoa ajatellen. Mut meidän typy alkaa potkimaan ja ponnistamaan tosi lujaa, jos jättää sen jalat "pussiin". Toisaalta se ei kovin kauaa jaksa edes olla liinassa naama eteenpäin, ja eniten kannan sitä kuitenkin massu-massu-asennossa, niin en usko, että satunnainen epäsammakkoasento haittaa. Eihän vauvalle tuu sammakkoasentoa myöskään juuri mistään syliotteesta (paitsi lonkkaistunnasta).

Meilläkin on kakka hävinnyt niin moneksi päiväksi, etten pysy edes laskuissa... Pelkään sitä hetkeä, kun se kaikki massa törähtää ulos... Mutta typy on ollut ihan iloinen ja aktiivinen, joten tuskin mitään kovin ikävää ummetusta ainakaan ole.

Eilen oltiin ekaa kertaa nurmikolla mahallaan. Tyttö nautti aivan täysin rinnoin! Onneksi pysyy tutti aika hyvin suussa, muuten olis kaikki kivet ja kepit ja roskat suussa... Viihtyi ihan tosi kauan, kotona tulee mahallaanolo-mitta täyteen aika pian.
 
Freya: Ok [:)] Koin vain velvollisuudekseni ilmoittaa kun tollaisen huomasin ;)
Neiti nukkuu ennätyspitkiä päikkäreitä!! Entisen puolen tunnin sijaan nyt vedetty sikeitä jo kohta 2,5h...!!! IHANAA kun on omaa aikaa, vaikka ikäväkin meinaa tulla [;)] Sain laitettua ruuan ja syötyä sen LÄMPIMÄNÄ! Ai että! [:D]
 
Pinja 5kk <3

yritin illalla mitata pituutta ku meijän 5kk neuvola on vasta 4,7. Nii karkee arvio pituudesta nyt olis 68-69cm. Paino o varmaa jotai 8kg. Vaa'asta loppu virta nii ei oo tullu pattereita ostettuu nii en ossoo sanoo varmaks mutta painava neiti o jo.
 
ALKUPERÄINEN: Freya

Meilläkin on kakka hävinnyt niin moneksi päiväksi, etten pysy edes laskuissa... Pelkään sitä hetkeä, kun se kaikki massa törähtää ulos... Mutta typy on ollut ihan iloinen ja aktiivinen, joten tuskin mitään kovin ikävää ummetusta ainakaan ole.



Täällä vieläkin odotellaan "the kakkaa" pelon sekaisin tuntein... Mutta onneksi ei täälläkään tuo kakkaamattomuus ole vaikuttanut poitsuun mitenkään. Sama iloinen heppu ku aina ennenkin, mutta hieman pahemman hajuinen [:D].
 
AHISTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa

Koko aamun ollu sellanen tunne että jottai tapahtuu tänää...jotai pahaa ehkä.. ja tyttökii ollu levoton ja jotenkin oudon rentorempula normaaliin verrattuna.
 
Hellou taas pitkästä aikaa!
Nuutillakin eilen 5kk päivä<3 neuvolassa mitat 7810g ja 65cm. Eli hyvin mennään!! Tsekkas Nuden ryhtiä ja sanoi et kannattelee jo niin hyvin selkää et voidaan kuulemma alotella pieniä aikoja istumaan syöttötuolissa[:)][:)][:)] Ihanaa ku voi sit syöttää siinä eikä sitterissä tms.
Lihoihin saatiin kans se "lupa". Kävinki tänään prismassa ja ostin erilaisia liha- ja kalasoseita sekä puuroja! Kivaa ku valikoima runsastuu! Äsken annoin naudanlihaa perunaporkkanan seassa, hyvin upposi! Siitä se lihansyöjä ura lähtee [;)] ite en syö punaista lihaa mutta olen sitä mieltä että lapselle kaikkea ruokaa vaan ja sitte jos itse joskus haluaa jättää esim lihan pois ni se on sitte oma valinta :D

Hennesissä on NIIIIN ihania kesävaatteita lapsille! ostin barbababaa ja tikrua ja sit aivan ihanat brazilian ja italian fudisjoukkueiden kesäasut! Niillä kelpaa mennä kylillä [;)]

Mies on työmatkalla ruotsissa, tulee tänää onneks jo kotiin. Mun likkakamut oli taas viime yönä yötä pitämäs meille seuraa, se on kivaa ku jaksavat tänne kauas maalle tulla [:D] Nuutti menee jo nykyään puol kasi yöunille ni siinä istuttiin iltaa yhteen asti!

Joopajoo, eipä mulla kai kummempaa asiaa ollu.. Nuutti puuhaa tossa matolla omiaan ja mä surffailen, pitäs tehä ruokaa mutten jaksais.
 
olis tarjolla liberon vaippoja kokoo 15-30kg. löysin kaapista ja epäilen että tuskin tulemme koskaan tarvitsemaan. pakkauksesta o otettu vain muutama
 
^ miks te ette tartte? kohtahan nää meidän mukelot on jo ton kokoisia [:D]

Kysymys niille jotka käyttää semperin korviketta: aattelin siirtyä nannista siihen, onkse ihan samaa kamaa et voinko antaa heti täyden pullon vai siirrynkö pikkuhiljaa? huomasin tänään kaupassa sen edullisuuden ja ostin sitä nannin lisäksi. menee niin hitosti rahaa noihin maitoihin ku poika juo varmaan pari litraa päivässä[;)]

Toinen kyssäri: koska saa alkaa käyttää vauvalla tyynyä? mulla on sellainen litteä vauvatyyny..koskahan siis on sen aika?
 
Täällä on ukin muistotilaisuus takana. [:(] Pieni tilaisuus sairaalan kappelissa ilman pappia ja kahvettelu porukoilla. Oli se aika karua, ku arkku oli auki.. En ole ennen nähnyt kuollutta.. Toisaalta, aika hieno juttu.. mut yllättävä. Oon hautajaisissa miettiny, et miltä kuollut näyttää, niin nyt se selvisi. Oli konkreettisempi tilanne. Ukki oli niin levollisen näköinen, ei rypyn ryppyä. Autuas ilme. Ei me tiedetty tosiaan, et hautaustoimiston miehet avaa sen arkun..
Tein sinne kakun, oli hiukan tunteita mukana siinä hommassa ja halusin tehdä siitä mahdollisimman hienon, tuli itelle jotenkin parempi mieli, ku panosti siihen enemmän..
Oli ihan kiva nähä sukulaisia keskisuomesta, en ole nähny pariin kymmeneen vuoteen... Mut, en välttämästi näissä merkeissä...
Päivä on menny sellasessa horroksessa, kaipa se tästä kirkastuu..
enpä tiedä mitä tässä kirjottelisin, jatkan jahka jaksan...

Liitteenä kuva kakusta...


 
Minto, en tiä mitä eroo noilla on, ite annoin heti tota halvempaa. Ja kantsii hei testata sitä maitojauhetta!!!!!! Se on viä paljon halvempaa, eikä tuu yhtään niin paljo jätettä! Eikä tosiaan mee sen enempää aikaa tai tuu sotkua ku sitä sekottelee! Testasin sitä (kun otan reissulle mukaan), ja kun tyttö söi hyvällä ruokahalulla ni aloin antaan sitä kotonakin, ja helppo tollanen tötsä on kyläänki mukanaan kantaa. Enkä oo keittäny vettä siihen, hanasta kylmää, hetken valunutta vettä ja jauhe siihen.
 
Ihme rönkkäpäivä ollu, koitin pari kertaa mennä moppaan terassia sillai et napero olkkarin lattialla missä näen ikkunan takaa. Joka kerta itku tuli kun pääsin terassille. No, tyttö sit vaan sitteriin ja mukaan siivoon! Tais olla vaan väsy! Ja meillä nukuttiin viime yönä 23-7!!!!!!!!!! En tosin minä, kun heräsin viideltä kun tyttö ähisi, sit jäin vartoon et herääkö syömään ja kukuin puol tuntia. Mutta sain sen kuus tuntia ainaki putkeen nukkua, wuhuu!!!!!!!
 
Niisuneiti, tosi upee kakku! Ite en ois pystyny tekeen varmaan mitään vastaavassa tilanteessa. Jaksamisia sulle!
 
Ei kuulu ihmeempiä tänne ja aika laskasti jaksanut kirjoitellakaan. Päivittäin oon kyllä käynyt lukemassa juttuja täällä.

Yöt on alkaneet sujua paremmin kuin voisi toivoa: kaksi viimeistä on mennyt vaan yhdellä syötöllä! Nukahtaa klo 20-21, syö noin klo 4 ja herää klo 8 aikoihin. Jes. Ilmeisesti pärjää ihan hyvin pelkällä rintamaidolla yhäkin, vaikka painoa on varmaan kohta se 9kg [:D]. Tilasin kirjan nimeltä "omin sormin suuhun" ja ajattelin perehtyä tarkemmin sormiruokailuun, kunhan se kirja saapuu tänne. Ajattelin, että aloiteltaisiin pikkuhiljaa niitä kiinteitä sitten "omin sormin" [:)]

No niin. Nyt ensimmäiset päiväunet on ilmeisesti ohi...

Aurinkoista päivää mammoille!
 
Vau mikä kakku!!!

tiitunen: mekin sormiruokaillaan täällä ahkerasti. Se alkoi siitä, kun tyttö oli niin kiinnostunut meidän muitten ruuista, ettei siitä syömisestä meinannu tulla mitään, ku kokoajan oli tunkemassa pikkusormia kuumaan ruokaan. Nyt sillä on aina oma pikkulautanen, jossa pilkottuja kasviksia, niin saa niillä leikkiä ja harjoitella suuhun osumista. Suosikki on porkkana, sitä se jaksaa imeskellä tosi pitkään. Tänään se pysy kyllä ihan ennätysajan mukana, olin ite jo lopettanu syömisen ja lähdin ulos ja siellä vasta porkkana tipahti kädestä. Mutta siis eihän se oikeesti mitään syö, eli käytännössä se on täysimetyksellä edelleen. Kunhan tutustuu ruokiin.

Me muuten tänään kokeiltiin VVV:tä, eli vauvojen vessahätäviestintää. Mä olin ennen ajatellu, et se on jotenki tosi vaikeeta ja hankalaa, mutta se olikin aivan superhelppoa. Meillä nimittäin tosi useesti tulee pissa hoitopöydälle, niin nyt vähän seurailin "sillä silmällä" tytön olemista hoitopöydällä, niin sit kun se alko olla levoton ja ynähtää, niin nostin sen lavuaarin yläpuolelle niin, että pidin sitä toisella kädellä kainalo-otteessa ja toisella kädellä polvien alta niin että peppu oli alimpana. Sitten sanoin, että nyt saa pissata ja odotin hetken, niin sehän pissasi! Ja oli tosi iloinen ja tyytyväinen, kun ei kastunut!! [:)] Ja sain tämän onnistumaan myös toisen vaipanvaihdon aikana, vaikken ensin uskonutkaan, ajattelin, että no kokeillaan nyt, kun se on niin kauan siinä ynissyt, että oliskos pissihätä, että eihän siinä mitään menetäkään. Ja kyllä vaan, kun sanoin, että saa pissata, niin se pissasi! Ilmeisesti se osaa pidättää pissaa jonki aikaa, mut jos pöhkö äiti ei tajuu, niin sit pakko pissiä alleen... Oli kyllä riemastuttavaa tällainen kommunikointi, se oli todellakin molemminpuolinen ilo! [:)][:)] Suosittelen ehdottomasti kokeilemista, se on niin helppoa eikä haittaa mitään, vaikkei tuliskaan pissaa (tai kakkaa). Pitääkin varmaan kaivaa potta esiin jostain ja totutella sinne pissittämistä!
 
olen kans miettiny et pitäis kokeilla tota pissattamista... aamulla yleensä melkein joka kerta tulee pissat kans hoitopöydälle. Meil on jo potta vessassa odottamassa.

en olekaan muistanu täällä vielä kertoa et meille tulee koiranpentuja!![:)] meidän koira on tiine ja ainakin 5 pentua on tulossa. Siinä kesäkuun viiemisillä päivillä pitäis putkahtaa maailmaan. Toivotaan ettei nyt juhannuksena sentään tulis.

mut ei nyt muuta tällä kertaa. Hyvvee yötä![&o]
 
Hei youtubettakaa ihmeessä Baby Sign!! Mä innostuin ihan täysillä!!!!!!! [:)] Mä aloitan heti huomenna!
 
Takaisin
Top