Tammimammojen KESÄKUU 2010

Ha ha [:D][:D] Hyvä niisuneiti!! [:D] Loistotemppu!


Täällä pynnätään jo kovasti konttausasentoon. Ihmenainen voimavauva jaksoi olla lankkuasennossa (polvet maassa) vaikka kuinka pitkät tovit! Ihan niin, että joku huonompikuntoinen aikuinen ei olis samaan pystyny!

Sitten meillä aloitettiin myös kiinteät meidän tavallamme sormiruokaillen! Tyttö oli niin kiinnostunut syömistäni salaatinlehdistä ja katteli ihmeissään pitkään miten laitoin sitä suuhun ja pureskelin. Sitten annoin sille salaatinlehden ja sehän meni tietty heti suuhun, mutta kyllä se myös matki mun pureskelemista ja jaksoi tosi pitkään olla kiinnostunut. Lopulta alkoi huuto, kun sillä oli nälkä, eikä siitä salaatinlehdestä varmaan todellisuudessa mennyt mitään mahaan asti... Taidankin seuraavaksi kokeilla antaa sen imeskellä kurkkutikkuja, sellaisen vinkin sain eräältä sormiruokailijan äidiltä.
 
Hih, kylläpä se niisuneidin mies saa yhen vaipanvaihdon kuulostaan hankalalta, taitaa vaan tehdä asiasta ison numeron. Meillä olis ees turha nirsoilla kakkavaippojen kohdalla, koska niitä on se 4-5 päivässä (jollain oli sama määrä viikossa....).
 
Meillä kans reenataan konttausasentoo (tai reenattu jo pari viikkoo), välillä ollaan polvet koukussa mahan alla, ja välillä taas peppu ihan ylhäällä ja varpaat vaan maassa. Ei luulis kauaa menevän kun lähetään eteenpäin. Ja kun ei viä päästä, niin sitten ahkeran yrittämisen jälkeen menee hermo ja kiukuttelu kun ei onnistukaan!!
 
heipparallaa vaan [:D]

Pari päivää välissä lukemisissa ja hurjasti kaikkea juttuja laidasta laitaan.. ihania kuvia murusista [:)]
Kumma jos ei navigaattori kelpaa, mut vauvan tarvikkeet/lelut kyl käy... [&:] Liekö perheellinen voro liikkeellä...?

Hampaita tehdessä meillä valvottu jo 3 yötä [:(] Nyt eka pistää jo näkyvästi läpi, saas nähdä onko ihan "oikea" hammas vai sellain helmihammas.. Mistä tulikin mieleen, että Tunika tais pohtia vastaavaa.. kun oli ensin näkynyt ja sitten hävinnyt.. että vauvoille voi tulla ns. helmihampaita, jotka on ja tuntuu ihan oikeilta ja yhtä kivuliaita puhjetessaan, mutta häviävät muutamassa viikossa poies. Hampilääkäriltä kuulin asiasta kun en aiemmin ollut kuullutkaan. Kai ne vaan on sellaisia "harjoitushampaita" [8|]

Muuten meitin arkeen ei kuulu kummallisempia.. ympäri T pyörii selältä mahalleen molempien kylkien kautta ja kovasti yrittää etiäpäin möngertää. Ihan ei ole vielä tajunnut kuin se tapahtuu [;)] Kertaalleen vetää itsensä käsien päälle ja potkaisee jaloilla =sentti /kaksi etiäpäin, mutta ei vielä toista liikettä että pidempiä matkoja pääsisi..

Jaahas, se ois kutsuhuuto kun kuuluisi vaunuista! Palataan ja aurinkoisia päiviä kaikille! [:)]
 
Taas on vierähtänyt tovi, kun olen kerinnyt kirjoittelemaan. Meillä herralla on ollut vähän vaihtelevia päiväunirytmejä tässä viime aikoina. Niinä päivinä kun uni ei ole maistunut puolta tuntia pidempään kerralla, niin ollaan aikasta vaativia. Sillon tämän äiteen kädet on varattu vain ja ainoastaan pojalle [:)]. Tiiä sitten mikä niitä päikkäreitä on oikein häirinnyt, mutta pääasia on kuitenkin se, että öisin nukutaan hyvin.

Täällä on ollut puhetta vaippojen vaihtamisesta. Meillä kyllä isäntä vaihtaa vaipan oli siellä sitten mitä tahansa. Ikävä kyllä se ei välttämättä ole ennen viime viikonloppua tapahtunut ilman käskyttämistä... Meillä tosiaankin käytiin viime perjantaina isännän kans keskustelu lapsen hoidosta ja hänen osallistumisesta siihen. Itsellä kun oli semmoinen olo, että meillä on yhteinen lapsi, jota vaan minä hoidan. Mies kyllä myönsi, että ei ole osallistunut Jonin hoitamiseen niin paljon kuin olisi itse halunnut, koska on tuntenut olevansa ulkona meidän jutuista siinä vaiheessa kun on saapunut töistä kotiin. Minä olen tehnyt virheen siinä, että en ole pyytänyt hänen apuaan silloin kun sitä tarttis, koska olen kuvitellut olevani jäkättävä ja nalkuttava emäntä sitten. Ja toisaalta mieheni ei ole tohtinut kysyä, että tarvinko apua, koska pelkää astuvansa mun varpaille. Huoh, mikä väärinymmärrysten ja puhumattomuuden aiheuttama suma, joka aiheutti ainakin mulle aika ajoin verenpaineen nousua ja hampaiden kiristystä ja melkein käämien palamista... Noh, nyt on kuitenkin asiat puhuttu läpi ja muutoksenkin sain huomata heti tiistaina. Olin tiistai-iltana akkojen juoksutapahtumassa ja lähdin sinne melkein samalla oven avauksella, kun mies tuli töistä kotiin. Mies kerkesi kysyä minulta kaiken tarvittavan (esim. millon poika on syönyt viimeksi) illan jouhevaksi etenemiseksi, ennen kuin minä ehdin aloittamaan samojen asioiden kertomisen. Ja se jos mikä on minun mielestä edistystä! [:D]

Mitäs muuta.... Niin, pottua täällä on maistettu parina päivänä ja poitsun ilme on semmonen, että "mitä ihmettä sä oikeen mun suuhuni tunget, mutta syödään nyt kuitenkin". Eli ei siis yökätä, mutta ei siitä nyt nautitakkaan. Ja eilen en ees muistanu antaa toiselle pottusosetta... Mutta eipä se maailma siihen kaadu, kun tässä ollaan tosiaankin totuttelemassa vasta uusiin makuihin ja koostumuksiin.

Juttujahan riittäisi vaikka kuinka paljon kerrottavaksi, mutta siivoukset kutsuu jälleen. Tuntuu, että meillä eniten sotkee kissat tällä hetkellä. Miksi ei vois olla kissoja, joilla on karvoja, mutta ne ei irtoais? Tai no... minä ole yhtään sen parempi puhumaan karvanlähdöstä, kun itellä kans lähtee hiuksia ihan mukavasti. Mutta onneks itellä on lähteneet ne kilot. En nyt halua ketään masentaa, mutta tällä mammalla puntarin viisari jää alle sen luvun, mitä olin ennen raskautta. Ja mitään ylimääräsiä liikkuja en ole kyllä sen eteen tehnyt. Maailmankirjat on siis joltain osin menny sekasin, kun minulta on kilot lähtenyt näinkin helposti. Mutta eipä tässä missään supertimmissä kunnossa olla. Pullataikinaa on siis vielä havaittavissa keskivartalolla... [:D]

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille ja vauvoille!
 
meillä maistettiin tänään taimenta porkkana-perunasoseen joukossa. hyvin näytti kelpaavan. ja nyt loppuviikon on sitä ruokaa uponnut ihan kiitettäviä määriä neidin massuun! eilen sain kaapia kupin ihan tyhjäksi ja suu oli apposen ammollaan odottamassa lusikkaa. ja nan juodaan nykyään kylmänä koska lämpimänä se ei kelpaa. kysyin viel neuvolan tädiltä et onko ok ja kuulemma ei haittaa vaikka juo kylmänä. ja suositteli hellepäivinä antamaan kylmää vettä välillä.
meillä oli kans kakka tänään vihreetä ja rakeista mut luulen et johtuu siitä rota-rokotteesta. ja nyt sitä kakkaa tulee... aamulla ja illalla.
 
Helou!

Väsyttää..Aaro on jo nukkumassa.Koirat on mökillä hoidossa.Mies melomassa koko viikonlopun.
Mietin et pitäiskö käydä huomenna Ikeassa pyörähtämässä pojan kanssa..
Onkohan siel sellasia kärryjä mihin sais tuollasen ei istuvan vauvan??

Kävin eilen kampaajalla..oli ihan todella kallis.Meinasin pyörtyä kun sanoi hinnan!! 120e!!
JOO-O,nosta vaan se leuka takas ylös!
Hirvee morkkis ollu sen hinnan takia...

No joo,ei oikein ajatus kulje kunnolla enään...

Öitä mamit[:)]
 
tulipas hyvin nukuttu yöllä! joskus aikoinaan julistin kovaan ääneen että meillä ei muksu nuku samassa sängyssä vanhempien kans mut kyl mä nyt perun puheeni. Meillä typy on jo niin oma toiminen et kun yöllä tulee nälkä ei tarvi herättää äitiä lainkaan kun etsii vaan tissin suuhun! ja äippä voi rauhassa jatkaa unia...
Ja sit aamuyöllä klo 5 tienoilla kun olin hereillä ja typy söi niin pihalta kuului tömtömtömtöm. Meillä on tossa ihan lähellä neljä ponia laiduntamassa yötkin ja niistä se pahin eli eläkeläisherra Prinssi oli päättänyt lähteä etsimään parempia ruokapaikkoja. Oli ottanut simo-ponin mukaan mut kaapo ja Juuso oli jääneet sinne minne kuulukin. Prinssi ja simo tulivat syömään meidän takapihalle. Jäljistä päätellen olivat jo muutamankin tunnin seikkailleet. No niitä siten kaanestamaan piti tietty lähteä. aita ei ollu kauheen pahasti rikki joten tuuppasin ne takaisin aitaukseen. Nyt kun äsken heräsin niin tuolla se prinssi taas seisoo keskellä suurta peltoa ja kyllä... väärällä puolella aitaa. Ja joku hevosista jotain ymmärtävä varmaan arvas että kyseessä on tuo nokkelaälyinen ponirotu => shetlanninponi.
tänään siis ohjelmassa aitauksen korjausta ja uuden rakentamista että riittää ruokaa. ja sit täytys iltapäivällä mennä ylioppilasjuhliin.

aurinkoista päivän jatkoa!
 
Hauskoja seikkailuja täällä [:)]. On ollu niin hauskaa tässä viime päivinä, kun meidän rakas pikku söpöttäjä on kehittänyt ihan omanlaisensa huumorintajun. Yks päivä se oli tikahtua nauruun joka kerta kun sanoin sille "gugguggu". Ja kun kerroin siskolleni tätä (tyttö oli sen sylissä) niin taas sama kippurassa naureskelu. Myös "ubbubbub" oli sen mielestä ihan sikahauskaa. Ja tänään isoveikka keksi ruveta röyhtäilemään vauvalle, niin sepäs vasta hauskaa oli eikä meinannu saada ilosta kyllikseen, vaan katteli isoveikkaa ihan hölmistyneenä ku se ei enää jaksanukaan tehdä röyhtäysääniä. Välillä vaikutti, et se olis itekki yrittäny tehdä röytäysääniä.

Meillä ollaan kans liikuttu jo monta viikkoa - taaksepäin! Kunhan tulee lämpönen päivä, niin laitan tytön paljain jaloin lattialle, nii saa paremman otteen ku ei luista housut ja sukat, nii pääsis ehkä vähän eteenpäinki...

On muuten ihan mahtavaa, ettei tässä ikävaiheessa tarvii yrittää saada mitään haalareita kerrastoineen puettua päälle! Sen verran kiemurtelua, että hyvä ku vaipan ees saa oikeeseen kohtaan...

Tänään oltiin isoveikan päättäjäisissä. Se oli typyn mielestä jännää, ku lavalla ravas ihmisiä ja laulettiin paljon ja oli niillä nokkahuiluesityksiäkin. Yleisöllä oli hauskaa, kun tyttö jatkoi omaa ulinaansa vaikka laulu jo loppui [:D].

Tänään maisteltiin porkkanaa. Siis tikkuna. Mein tyttö syö itte niin hienosti [:)]. Ihan tosissaan se sitä porkkanaa piti pikkunyrkissä ja imeskeli ja maiskutteli. Ja suuttui kun mun mielestä se oli "syöny" jo ihan riittävän kauan ja yritin ottaa sen porkkanan pois. Tuo sormiruokailu on kyllä ihan mukava juttu, ainakin tällaiselle sosesotkukammoiselle, ei tarvii ees ruokalappua käyttää! Ja mä luulen, että suunnilleen yhtä vähän tavaraa menee massuun asti, ku jos yrittäis lusikalla tunkea.
 
Huh huh... Tänään otettiin sitten yhteen anopin kanssa ihan niin, että jäi tosi paha mieli. Onneksi se oli muutenkin tänään lähdössä kotiin! En jaksa selostaa yksityiskohtia, mutta pääasiallisesti taitaa olla niin, että hän on hyvin mustasukkainen kun hoidan mieheni vanhempaa poikaa. Aikoinaan, ennen kuin muutimme mieheni kanssa yhteen, niin tämä mummo hoiti poikaa paljon ja käytännössä asui pitkiä aikoja mieheni luona aina kun poika oli hänellä (erosivat pojan äidistä pojan ollessa ihan pieni). Jotenkin mummolle on jäänyt päälle tämä "emännöinti" ja ilmeisesti on vaikea sulattaa, että talossa on nyt oikeasti emäntä. Tämä mummo/anoppi siis tänään aamulla hermostui jostain aivan olemattomasta pikkuseikasta (ehdotin pojalle aamupalaksi jugurttia, ei olisi kai saanut puuttua pojan hoitoon) ja alkoi käyttäytymään tosi typerästi, huutaen kaikkea tyyliin "enköhän ole elänyt jo vähän sinua pidempään" ja kiroili ja oli tosi kiukkuinen ja sanoi, ettei ikinä enää tule meille. Menetin malttini ja käskin olemaan hiljaa ja kiroilematta ja vastaukseksi tuli kaikkea, että miten huonosti MINÄ käyttäydyn häntä kohtaan. Lähti sitten pojan kanssa junalle (poika lähti äidilleen ja mummo kotiansa), niin marssi ovesta ulos sanomatta minulle tai vauvalle mitään heippaa. Poika oli vielä laittamassa kenkiä ja pyysin häneltä anteeksi, että olin hermostunut, niin hän vain sanoi, että ymmärtää kyllä ihan hyvin. Poikaa itseäänkin hermostuttaa usein mummon määräily, ja oonkin joutunut tässä taas viikon mittaan toimimaan kuin pikkulasten tuomarina, että "pojalla on oma huone, jossa saa itse määrätä, miten haluaa asioiden olevan" yms kun mummo on halunnut laittaa pojan asiat uusiks. Ja sitten tää pakkomielle, että on syötävä puuroa aamiaiseski (vaikka poika aina normaalisti syö jugurttia ja leipää) ja hirvee kohtaus jos siihen puuttuu.

No, vanha jääräpää mummeli, ei pitäis niin ottaa itteensä, mutta kun tää rähinämummeli sattuu olemaan omankin lapseni mummo, niin en oikein tiedä kuinka tätä asiaa pitäisi käsitellä. Tuntuu just nyt ainakin, etten haluaisi jättää lastani enää koskaan hänen hoidettavakseen, että ei haittais vaikkei oikeestikaan tulis enää ikinä meille... Eikä tällä mummolla todellakaan ole tapana pyytää anteeksi, on kait sitä mieltä, ettei hänellä ole siihen mitään syytä.

sorry tää valitus... nyt vähä helpotti...
 
yritin tänne jo eilen kirjoitella mut sit just ku painoin ok ni nettiyhteyspimeni ja kirjoitus hävis. Miks sitä ei voi oppia kopioimaan sitä ennen ku lähettää[:@]

meillä on ollu ahkera viikonloppu. Kaikenlaista tullu hommailtua. Niinkuin näköjään kaikilla muillakin kun on niin vähän kirjoituksia. Mut ehkä se on ihan tervettä pitää pientä taukoa.[:)]

me ollaan kaks kertaa maistettu päärynää ja molemmilla kerroilla maistelu päättynyt siihen et tulee iiisooo oksennus!!?? syö hyvällä ruokahalulla ja selvästi tykkää mausta. Sit vähän ajan päästä alkaa kakomaan ja yskimään. Ja sitten oksentaa?! mistäköhän se johtuu? ja vaan päärynällä tullut tämä ilmiö. Ekan kerran laitoin rotarokotteen piikkiin mut eilen illalla ei enää oikein voinut. Ja olen raapinu ihan lusikalla suoraan kypsästä päärynästä..
Ja sit ollaan syöty muksu-kaurapuuroa. Ihme litkua mut näyttää maistuvan.

Voi Freya sua. Inhottavia nuo tollaset riidat. Ja inhottavinta niissä on se että sit niitä jauhaa päässään monta päivää sen jälkeen ja kaikki on pilalla.
 
Hahahahhaaaa, hyvä niisuneiti!!!!! [:D]

minto, täälläkin on tullut sellaista pökälekakkaa! Neuvolasta sanotaan että se on normaalia kun kiinteät on aloitettu... Pelästyin silti todella paljon kun ensimmäisen kerran tuli! Toinen vaan pungersi ja ähisi ja puhisi ja sitten lakkasi, eikä kuulunut tavallista plöräytystä...... Ja vaippaa vaihtaessa oli pari komeaa pökälettä vaipassa, pehmeitä tosin. Luumua mekin annettiin niin kakasta tuli taas selvästi löysempää eikä niin pökälemäistä. [8|]

Konttausasentoa on myöskin täällä treenailtu jo pitkän tovin. Polvet maassa koukussa ja kädet joko kyynerpäillä tai kämmenillä. Tyttö tykkää myös kieriä joka suuntaan, molemmilta kyljiltä pääsee niin mahalteen kuin selälteen, mutta useammin näyttäisi menevän vasemman kyljen kautta.

Ikävää kuulla Freya! Tommoiset riidat ei oo kivoja! Ja jos se vielä on teille tulossa, niin sanot vaan että eihän sun pitäny koskaan tänne enää tulla! [8D]

Meillä syödään perunaporkkana sosetta ja luumua. Hyvin menee alas, näyttää olevan suurta herkkua! [:)]
 
Yama: voisko olla että jää pieniä kökkösiä ja ne ei sitte mene kurkusta alas? Minä mössäsin maissia kerran pojalle ja se tuli pikapikaa ulos ku oli niitä kuoren jämiä. Sihtasin ruuan ja ei tullu oksennusta [:)]

Mulla loppuu oikeesti kohta ideat, miten ton pojan saa juomaan maitoa!!! [:@] Armotonta pelleilyä, eikä ala imemään. Erilaista tuttiosaakin kokeilin ja EI! Poika on ennemmin syömättä ku ottaa maitoa. Ainoastaan puoliunessa saa maitoa menemään. Kyllä olen joka päivä jaksanut pari/kolme kertaa tapella (joskus menee tuntikin) että maitoa juo vaan nyt oikeesti alkaa hermot menemään tuohon hommaan. Nykyään syödäänki jo 3-5 kiinteää annosta päivässä (2 "oikeaa" ruokaa, hedelmä ja puuro) ihan vaan sen takia ettei jaksa parin tunnin välein tapella tuntia. Huoh!
 
yaw:saisko ilmaa sinne masuun samalla tai sitten se tuore päärynä aiheuttaa allergista reaktioo, kokeile purkkipäärynää.

jt10:kokeile antaa viileänä. Tai sitten pistä siihen maidon joukkoon vähä jotain sosetta että o tavallaan ku vähä velliä?

Meillä ollu kyl hulina viikko viime viikko. Oltiin siel mun siskon luona torstaihin asti. Torstaina tytön kanssa shoppailtiin koko päivä ja illalla oltiinkin kummatkin iha tööt. Perstaina alko mulla sitten voileipäkakku show ja sitten siihe syssyyn kävi viel seurakunnasta työntekijä pinjaa moikkaamassa ja illaks piti lähtee kaverin valmistujaisii juhlimaan ja pinja jäi mummin kaa. Tultii yöllä kahen pintaan kotiin ja eiku seiskalta herätti pinja lauvantaina ja kasilta lähin pinjan tädin hakee meille ja meikki ja kampaus sille siinä sitten. vein koululle hänet ja rupesin kakut koristeleen. Just ja just kerkesin suihkussa käävä ja laittaa pärstäni ja pinjan ja pinjan isosiskon pukea ja koko konkkaronkka autoon kakkujen kanssa ja tätiä juhlimaan mummolaan. Siinäpä meni sitten koko iltapäivä ja alku ilta siellä. Pinja sain ihme ja kyllä rauhottumaan ja veti vajaan tunnin päikkärit kaikesta hälinästä huolimatta. tosi kiltti ja iloinen oli tyttö juhlissa vaikka oli paljon porukkaa. Illalla tytön syötin ja mummo jäi vielä tytön kanssa tänne ja sitten menimme jatkoille kaverin juhliin...nyt oli sitten nämä Nuorten jatkot että miekii pääsin juhlimaan kunnolla. eikun lauleskeltiin karaokee koko ilta ja yö ja viinaa veettiin. käytiimpä jopa vasikkakin aamusta pellolta hakemassa navettaa ku oli syntynyt yöllä. Iltapäivällä tultiin sitten miehen kanssa kotiin sunnuntaina. Tyttö oli ku aurinko kotona. Ei ollu tavallaista enempää täällä itkeny tai mitään eli nou hätä. Nyt nukuttiin sitten pinjan kanssa tai no pinja nukku 13h,että kyllä tais olla aika väsyttävää tuo hälinä viikonloppu. Itekkii olin iha tööt ku korkeintaan 5h kerkes 5päivän aikana nukkumaan. Ääni meinaa olla kateissa ku perjantaina ja lauvantaina tuli sitä karaokea laulettua ja taisimpa lauvantaina parit tupakatkin poltella. Rinnat pumppasin lauvantai-sunnuntai päivänä 4kertaa tyhjäks ja viemäriin..kyl me naurettii siel että tässä olis ravinnerikasta maitoo kera pienen promille lisän että jos joku haluaa juoda minttukaakaota tai valkovenäläisii...ei oikein tehnyt kauppaansa :P

että sellasta..nyt päästään sitten taas arkeen :P
 
Mä oon käyny pari päivää täällä kyttäämässä että onpa hiljasta, mutta enpä oo itekkä kirjottanu mitään!! :)
 
Jessus mikkä paskat toi tyttö väänsi äskön!! Teki mielei heittää kestovaippa mielummin roskiin ku huuhdella sitä! Haisi ihan karseelle, sitä sontaa valu puntistaki jo ulos ja koko vaippa oli ihan siinä töhnässä, samoten kun tytön koko haaraväli! Vihreetä liisteriä.....! Ihanat kiinteet, tulee melki ikävä niitä maitokakkoja!
 
Huh huh, on ollu tosi tylsää ja masentavaa. Jotenki oottaa vaan hirveesti, kun koko loppuviikko ja ens viikon alku on hulabaloota, ja ny ois aikaa mut mitään hommista ei oikein voi tehä valmiiks. Lauantaina pidetään parin kaverin kans synttärihippaloo (siivousta, leipomista, kauppaa), maanantaina ois tytön ekat nimpparit (siivoomista ja leipomista) ja tiistaina lähetään yöllä reissuun (pakkaamista, siivoomista, ruohikonleikkuuta...). Sata listaa varmaan löytyy, ja kännykän kalenteri on kovassa käytössä. Odottavan aika on pitkä!!
 
Leipomisesta puheen ollen, mulla on niin ihania juustokakkujen ohjeita vartoomassa, et täytyy varmaan kesällä alkaa vaikka viikonloppusin pyytään väkee kahville et pääsen testaan ne kaikki! Ite tykkään juustokakuista ku hullu puurosta, et ne söis kevyesti itekseenki, mut ei paljo paranis!!
 
Nyt kakkalinko vaatii ruokaa, täytyypi mennä!
 
Voi kun tuli hyvä mieli [:)]! Tänään alkoi mulla musiikkileiri, jossa oon opettamassa. Halusin olla vaan osa-aikasesti, joten mulla on vaan 3h/pvä. Sinne leirille on meiltä n 10km, joten vauva pyörän peräkärryyn ja menoks! Ihanaa oli päästä fillaroimaan!!!!! Ja rakas pikku söpöläinen nukku matkat ees ja taas ihan tosi sitkeesti [:)]. Mun mies tuli mukaan leirille, et se olis ollu vauvan kanssa sillä välin ku mä opetan, mutta vauva tykkäskin olla mukana kuuntelemassa soittotunteja, joten lähtein mieheni kotiin [:D]. Pikkunen oli niin tohkeissaan kaikesta hulinasta ja äänistä ja muista vauvoista, oikein hörinä kävi. Siellä on yhdellä toisella opettajalla 10kk poikavauva mukana, niin meidän tyttö innostui höpöttämään ummet ja lammet ja poitsu meni ihan sanattomaksi [8D][;)].

Mä ajattelin, että kunhan rauhoitun ja mietin miten sanon, niin soitan anopille ja pyydän anteeksi sitä, että hän on joutunut tuntemaan itsensä loukatuksi meillä. Ellei se siitä tajua hävetä tai edes nolostua, niin sitte olkoon ylimielinen paskiainen ihan vapaasti mun puolesta. Kunhan jättää mut rauhaan...
 
Aika hyvin Freya jos pystyt tollai sille anopilles sanoon, ite en kyllä kykenis!! Tai ellen kokis ite tehneeni mitään väärää ni en takuulla sais pyydettyä anteeks. Mutta toivottavasti hän siitä oppis jotain.
 
Eilen huomattiin että neidille on tullu toinenkin hammas, enkä tiä yhtään missä välissä! Nyt ei oireillu siitä mitenkä, ekasta valvo viis yötä, söi tunnin välein ja rönkötteli. Hyvä näin! Ylhäällä ei näy mitään merkkejä, et seuraaviin voiki mennä hetki.
 
Jee, kasvimaalla pukkaa jo salaatteja, sipuleita yms pintaan!! Mutta pirun perunoita ei olla löydetty mistään!!!!!!!!!!!! Siis mitä v*ttua, tuntuu ettei koko Pirkanmaalla oo siemenperunaa myynnissä?? Ihme kato! Koskahan sais muuten ekaa kertaa kaupasta Suomalaista uutta perunaa, ootan jo vesi kielellä!!!!
 
Wuhuu Helou!

Taustalla täälläkin.
Aarolla näkyy suussa pien valkonen nasta.[;)]takahammas ylhäällä.*outoa*

Se ois "taas"kerhopv...
 
Hei taas kaikille! Sama meno jatkuu täällä unien suhteen joten en edes ala valittamaan ;)
Puuroa on mennyt nyt ihan kivasti alas asti mutta sillä ei ole ollu vaikutusta. Mutta yllätävän pirteenä tässä taas ollaan. Onneks on kesä ja valosaa! Vaikka sais taas tulla vähän lämpimämpi...sellanen 20+ olis ihan jees...ei niitä hirveitä helteitä...

JT10: Varmaan turhauttavaa...en osaa neuvoa mitään mutta kun itsekin saa tuon tytön kans "tapella" melkein joka asiasta, niin sympatiat on kyllä sun puolella.
Itsepäinen neiti meillä ;) Mutta silti maailman ihanin :D

Yohanna: Joo täällä kans kakitaan vähän harvemmin (taas nykyään) ja meillä tulee lähes aina "niskakakat". Siis sitä ei tiedä mistä sitä lasta ottais kiinni kun lähtee pyllyn pesulle ja yleensä on pakko vielä pyyhkiä ainaki jostain kosteuspyyhkeillä.. Kun ei kokonaan voi lasta laittaa hanan alle.. Ja omat kädet ja vaatteet on yleensä siinä itessään kans..

Kukas se oli kun oli laittanu sen kantoliinalinkin?? Youtubeen siis.. Kun luin eilen suomalaisilta kantoliinailusivuilta ettei se oliskaan hyvä asento se jalat ulkona-buddha... eli pitäs laittaa ne jalat sinne pussiin kuitenki.. tässäpä linkkiä siihen: http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=294
Okei, puuronkeitto kutsuu :) Aurinkoista päivää kaikille!
 
täällä myös hulina viikko...

Huomenna ois ne ukin hautajaiset, ja niitä varten teen kakun.. lauantaina Ugiin, mennään siskonlikan rippijuhliin ja kummipojan synttäreille (su ois oikee päivä, mut otetaan "varaslähtö").

Tänään vauvauinnissa kuvaus päivä ja torstaina normi uinti.
Aava on myös alkanut paskomaan monta monituista kertaa päivässä.. Rintamaidolla kerran 3 päivässä ja nyt joku 6 kertaa päivä.

Eilen annoin illalla kaurapuuroa mukaan ilta maitoon, ja reippaasti meni alas, eikä mitään ongelmia [:)]
Ruusunmarja-vadelmaa ku maisto, niin meni naama väärin päin, mut söi silti.. Eka ruoka mistä ei tykkää niin hirveesti..

Niin ja meillä kääntyillään [:)] ollaan kääntyilty pari päivää jo.. Jee jee.. siitä se lähtee, kohta tuo jo juoksee....

Mulla on ollu nyt hedari reippaasti toista viikkoa, aamulla ensin ja illalla viimeks.. pitäsköhän käydä lääkärissä..
 
Hampaita ei ole vielä näkynyt.. Mut kovasti tuo "pureskelee"..
 
 
Meidän herralle on muodostunu jonkinmoinen tulppa ahteriin, kun kakkaa ei ole kuulunut viiteen päivään. Pierua kyllä pukkaa ja erittäin pahan hajuista semmosta, mutta kakka on eksynyt jonnekin. Mä kun olen tottunut, että jos ei joka päivä tule kakkaa, niin sitten joka toinen päivä. Eilen illalla annoinkin sitten ekaa kertaa luumusosetta ja tänään aamulla kans. Ja sitä laatua kyllä uppois vaikka kuinka paljon meidän kossiin...[:)] Tässä siis kauhulla odotetaan, että minkälaiset soosit ja kuinka paljon sitä tulee, kun tulpaa irtoaa [:D].

Ja joskus menin sanomaan, että Cerazettet passaa mulle... Ja v*tut! Kyllä mä ne mielialojen vaihtelut kestän ja ukko kans, kun kerran osaamme niihin jo suhtautua sopivalla huumorilla, mutta tätä jatkuvaa vuotamista en jaksa [:@]! Neljäs viikko vuotoa vierähti käyntiin tänään ja tutkittuani asiaa netistä, niin loppua ei välttämättä ihan heti ole näkyvissä. Täällä siis heitetään pillereillä vesilintua ja otetaan kondoomit käyttöön. Pitää vaan tarkistaa, että eivät ole menneet "vanhaksi" [:D]! Eipähän tarttee olla enään niin "tuulella käyvä" ja halutkin palaa normaalille tasolle. Vaikka ei ne mihinkään ole kokonaan kadonneet, mutta laimentuneet kylläkin.

Että tämmöstä tänne tällä kertaa... Nyt lounasta nassuun...
 
Takaisin
Top