Tammimammojen KESÄKUU 2010

Ou nou onpa lumiperhosella ollut ei niin mukava kauppareissu [&:] tuntuu silloin ku yks asia menee pieleen vauvan kanssa ni sit jotenki menee aina kaikki huonosti! No mutta teilläkin loppuhyvin kaikkihyvin [:)] Kiva kuva teistä! ja onpa poika tosiaan ihanan iso jötkäle [;)]

nyt seuraa HEHKUTUSTA! [:)][:)][:)] Hetki sitten mies ja poika kaasuttelivat matkoihinsa, ovat ajamassa kotkaan saareen!!
Arvatkaas kuka on yksin kotona!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????
Pakkaan kohta koirat ja kassit autoon ja suuntaan soukkaan mutsin luo. siel on kämppä tyhjänä, yövyn siellä. Oon kutsunu sinne kaksi mun parasta ystävää kenen kanssa ollaan aina kolmisteen, reissattu ympäri maailmaa ja muutenki ollaan ku paita ja perse. nyt ei olla yli vuoteen kunnolla nähty kolmistaan paitsi TÄNÄÄÄÄÄÄNNN!! vitsi oon niin innoissani! kassiin on pakattu korkkarit ja biletopit jos vaikka innostutaan vaikka baariin! jos ei, ni ollaan koko ilta mutsilla ja jauhetaan kuulumisia viinilasin äärellä, mulle käy kaikki!!
eli siis minton lauantai on lastattu fresitalla, viinillä ja hyvällä ruualla ja parhailla ystävillä!!!! Eli soukkalaiset piude ja freya, älköö ihmetelkö jos soukassa heiluu humalainen (lue: kaks lasia viiniä juonut [8D]) naikkonen kahen muun naisen kanssa, se on vaan minä!
mut hitto on mulla kyllä jo noita poikia ikävä.... ollu pois puol tuntia [:D]
Muksaa viikonloppua kaikille, sateista huolimati!!!!!!!
 
Tosta vaipanvaihdosta miehillä... mä en ymmärrä mikä siinä on, etenki kakkavaipassa! mitä väliä vaikka se leviäis hiuksiin asti sekä vauvalla että vaihtajalla, lähteehän se pesussa pois! munki mies  välillä huutaa apua kun on kakat?!?! siis täh, ei mullakaan täällä päivisin ole mitään vaippatukiverkkoa auttamassa ku on vaipanvaihdon aika. Nuutti vääntää kolme kertaa päivässä vaipan täyteen kakkaa et siinä mielessä siinä on enempi hommaa ku niissä jotka kakkaa kerran viikossa mut silti.
Että ilosia vaipanvaihtohetkiä sinne saareen mis ei oo juoksevaa vettä yms [:D][:D] iteppähän sinne halus lähteä!!hehe
nii ja hei, mä en tod pese pyllyä joka kakan jälkeen vaan olen niin ihastunut niihin puhdistusliinoihin! niillä saa ihan puhtaaksi ja eipä vauvan iho kuivu liiasta vedestä! me ollaan käytetty niitä sairaala-ajasta lähtien ja ei oo kertaakaan ollu huono iho! LIDLissä myydään edullisempia, ostan aina monta pakettia kerralla! Niiden kanssa miestenkin on helppo vaihtaa jos ei jaksa sitä pyllyn pesua tms.
Noni nyt meen! moi!
 
minto, en minäkään pese pyllyä joka kakan jälkeen. Tykkään kanssa todella paljon noista puhdistusliinoista. Olen ajatellut, että pesuiksi riittää se, kun käydään joka toinen ilta kylvyssä. Oih, sinun iltasuunnitelmasi kuullostavat täydellisiltä!!! Nautihan koko sydämestäsi!

Meillä vaippoja vaihdellaan ja poikaa hoidellaan muutenki melkolailla tasapuolisesti miehen kanssa. Pidän tätä jotenkin itsestään selvyytenä, että mieskin osallistuu vauvan hoitoon. Tosin meillä kaikkeen saattaa myös vaikuttaa se, että olin itse kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen niin poissa pelistä sekä henkisesti että fyysisesti. Miehen oli myös pakko ottaa paljon vastuuta pojasta.
 
Meillä ei oo kyl vauvan hoito ongelmaa ollenkaan ainakaan vaipan vaihdon yhteydessä. Korkeintaan marisee sillo ku o just tullu raskaan päivän jälkeen töistä että ei jaksa, mut hetken huilattuaan kyl hoitaa tytön mukisematta. Ja kakka vaipatkin vaihtuu mukisematta...oke no jos ukkokin o joskus töistä tultuaan yltäpäältä kakassa nii taitaa olla vauvan kakat pienemmästä päästä. Maatalouslomittaja ku o ukko. Ja o hoidellu niitä lehmien synnytyksiäkin että eipä sitä päätä huimaa noi asiat mitenkään.

Minä en sano muuta ku että PERKELEEN KOIVUN KIRVAT. Takapihalla ei inspaa yhtään olla ku joka paikka täynnä niitä kirvoja. Koivu ihan "mustanaan". ja itikat myös hyökkää tos meijä takapihalla het kimppuun ton koivun varjosuuden takia. huoh.edellisellä asunnolla ei ollu noitao ngelmia...eli tuossa viereisessä. siinä oli vaahtera minkä sitten kaato taloyhtiö syksyllä pois.
 
Kiitos Elegia ja muut tuesta [:)] ja "viisaista" sanoista..

Pidin isännälle eilen palopuheen, itkukohtauksen kera... Lupas olla menemättä äitinsä hoteisiin sillo, ku mä lähen likkojen kans baanalle [:D]
Vaipoista sano " mut en mä osaa"... Totesin kyllä yrittäneeni opettaa häntä, ja ei mullekkaan kukaan ol näyttäny mite vaipat puetaan, mut se ei ol niitä asioita, mitkä vaatii raketti insinöörikoulutuksen..
Ja, "kyl mä autan, mut pitääks just vaippoja"
Kysäsin vaan, et miks siit vaipanvaihdosta pitää tehä niin iso numero, missään vaiheessa ei tarvii pissaan koskea, ja jos kakkit on tullu, ni en mäkään sitä vaippaa nuuski, ja likan peppu eka veden alle ja sit kättä vähän avuks, kädet saa pestyä.
Saas nähä, auttaako [:D] pakko sen ainaki sillo ku oon pitemmän ajan poissa peppu pestä....

Nyt se läks varpajaisiinsa, kaverit järkkää sille näin niinku 4kk myöhässä [:D]
Ihana mies se on, ei siitä voi moittia, mut...


Tosi kiva kuva lumiperhosesta poikansa kera!
 
annat sille pyykkipojan, käsidesiä ja saippuaa ja pyyhkeitä ja pyllypyyhkeitä ja loput vielä lupaat että jos o kiltisti ja vaihtaa myös vaipat nii jotain kivaa luvassa :D


ja sano sille että pitäähän sun omakii pylly pyyhkiä nii miks ei lapsen. sitä paitsi jos ruvetaan asiasta vääntämään niin kakka on steriilin puhasta melkein niin kauan kunnes se tulee pyllystä ulos. eli siel sisäpuolella se o puhtaampaa kuin miehen omat kädet. jaja pitäähän sen tulevaisuudessa myös kuitenkin mennä pyllyä pyyhkimään ku lapsi o kakalla. vai luuleeko se että on joku taikakeiju joka tekee ne sen puolesta. ETKÄ VARMASTI ITE tee sitä vaa annat ukkos tehä. Sanot vaikka että jos et ossoo nii opettelee. ei se vauva siitä kärsi jos opetellaan vaipan laittoa. ei todellakaan. tykkää vaa ku käsitellää. Ja vaippa o väärin päin jos kiinni laitto o vaikeaa että kaipa tuo OSSOO ja tajuaa sen verran. mur sanon minä kyllä tuommoselle heittäytymiselle. olkoosa ilma vaippaa jos ei osaa. kyl se vaippa löytää paikkansa ku parit pissit ja kakat turauttaa isin syliin :)
 
Kylläpäs sai taas naureskella kun luki näitä juttuja [:D][:D][:D]. Sitä kakkihuumoria [;)]. Ja mä onnistuin tänään yllyttämään mieheni vaihtamaan vaipan kysymällä, että eikös nyt olis sun vuoro, että millon viimeksi vaihdoit, pari viikkoa sitten, muistatkos? Hauskaa se oli kuunnella "oijoijoi kunnon hirveen iso paska". Ja likainen kestovaippa tietysti oli odottamassa huuhtelijaa kun seuraavan kerran menin itse vessaan... Mutta se on kuitenkin aika ymmärrettävää [:)].

Tänään mentiin mun ystävän valmistujaisjuhliin, valmistui kätilöksi [:)]. Olinki justiin muutossa löytänyt ihanan juhlahameen vauvalle ja toivoin, että olispa juhlat ennenku jää pieneksi. No se oli vallan erittäin sopiva ja tosi söpö tytön päällä [:)]. Juhlissa tyttö viihtyi oikein hyvin kun kaikki ihailivat ja vastavalmistunut kätilökin oli ihan innoissaan kun sai pitää vauvaa sylissään (hänellä on itsellään 3v ja 1,5v pojat). Muutamaan otteeseen piti laittaa kantoliinaan päikkäriin ja pari kertaa imettää. Sit ku oltiin menossa kotiapäin laitoin tytön mahalleen juhlaemännän ja isännän sängylle oman pukemiseni ajaksi niin kappasnappas! TYTTÖ OTTI JA KÄÄNTYI SELÄLLEEN! Ja kun sen laitto taas takas mahalleen, niin se toisti sen KOLME KERTAA. [:D][:D] Ja oli yhtä hymyä [:D].
 
Hih, olipas siä kauppareissua kerrassaan Lumiperhosella!!!!!! Mutta jossain vaiheessa se viä naurattaakin!
 
En kans ymmärtäs yhtään jos mies ei suostus vaippaa vaihtaan tai ei muuten hoitais. Ei oo kertaakaan tehny numeroo siitä, ja muutenkin hoitaa ja syöttää jne. Huoletta uskaltaa lähtee jumpalle, viihteelle.. Mun mielestä se on ihan itsestään selvää et molemmat hoitaa kotia ja lasta.
 
Jei, nyt se hammas sitten eilen tuli! Viikko sitä melki tehtiinki ja valvottiin ja kiukuteltiin! Olin jo tosi väsyny, niin tyttökin kun sitten viime yönä nukuttiin yli 7h putkeen ja herättiin kasilta aamulla!!!!!!!!!!! Aijai ku teki hyvää, ekaa kertaa varmaan viiteen kuukauteen sai nukkua putkeen noin paljon! On taas kun uus ihminen!
 
Oi, Mintoki pääsi viihteelle! Fresita on niiiiin hyvää! Ite en oo viä kuohareihin uskaltanu koskee, ne on aika petollisia..
 
Täällä on viikonloppu mennyt osittain itkiessä..
Mun äidin isä on tosi huonona, oli saanut aivo infarktin, ainut elintoiminto mikä pelaa, ni on hengitys. Hän hengittää vielä itse.. Lääkärin mukaan nyt mennään päivissä, mahdollisesti ehkä parissa viikossa.
Alkaa olee hippasen raskas alkuvuosi.. Yhdet hautajaiset takana, ja toiset sit tulossa. On toki ollut ihaniakin uutisia, sukuun on tullut 3 vauvaa tän vuoden puolella.. Mut silti..
Käytiin tänään katsomassa, ukki vain nukkui, hengitti raskaasti. Kivut pidetään lääkkeillä poissa, tai no, lääkäri oli sanonu, ettei kipuja tunne enää.Ei syö, ei juo.. Huoh [:(]

Pikku pimaus onneks piristää tuossa koko ajan ja Ransukin taitaa vaistota, että jokin mättää. Odottelen tässä isäntää ja toista koiraa kotia.

Tulipas masentuneen kuuloista tekstiä.. Hipsin taka alalle..
mukavaa sunnuntaita kaikille.
 
Nyt ollaan palattu mökkireissulta! ihanaa oli vaikka ei meninattu päästä ollenkaan kotiin ku oli niin kova sumu ettei nähny 50m pidempään. Mut onneks veneessä on tutka ja gps niin seikkailtiin sumun läpi. Opasteettiin myös 2 muuta venettä takaisin mantereelle kun niillä ei ollut mitään karttaa kummempaa navigointivälineistöä.
Typy veteli kunnon päikkäreitä mökillä. Aina vähintään tunnin verran. Mummi vaan tokas et se on tää meri-ilmasto ja kun katsoin häntä vähän pitkään ni totes et jaa nii onhan teil kotonakin meri-ilmasto (asutaan siis saaressa)! mut en tiedä olisko taas hampaita lisää tulossa kun on vähän kitissytkin.

Lumiperhonen: anteeks nyt mut mua nauratti kun kuvittelin sut kyykkimään sinne lattialle... !![:D] sellasta sattuu!

Kakkakeskustelu: luin miehelle täältä muutamia otteita miten muissa perheissä valitetaan jos joutuu vaippaa vaihtaan... meillä on koettu kaikki noi versiot; miks mä? tuu auttaa tääl on vaippa ihan täynnä kakkaa! yök yök yök, haisee!
Ja kun olin lueskellut näitä juttuja muutaman ni sen jälkeen ohimennen vaan sanoin et menkääs vaihtaa yökkärit ni mies lähti mukisematta toimittamaan hommaa!
Ja sit he opetteli äsken typyn kans harjaamaan hampaita! sanoinki miehelle et se vois olla sellanen hänen ja tytön iltarutiini.

ollu rankka viikko ja viikonloppu kun koko ajan reissussa. Pe oltiin tampereella, la miltsun pikkuserkun luona ja siitä sit mökille. tänään kotiin (mökille siis matkaa autolla 100km ja veneellä menee viel 20min) ja huomenna turkuun hepon kans klinikalle. Ihan kiva ottaa typy mukaan klinikkareissulle kun kävin aika monta kertaa siellä kun olin raskaana ja ne aina hyysäs mua et älä nyt vaan loukkaa kun painelin ison mahan ja hepan kans siellä. Meinasin huomenna laittaa neidin kantoliinaan...
 
jaa niin niisuneidille piti veil lähettää terkkuja et jaksa nyt hankalassa tilanteessa hymyilläkin! [:D]
 
Kiitos kaikille, eiköhän täällä jakseta välillä hymyilläkin [:)] Ajoin tuntuu vaan raskaalta... Varsinkin tuo ukki juttu.. Vaikka tosi inhottava tapaus mun veljelle toisinaan, mutta silti niin rakas ihminen.
Isäntä tuli kotia tuossa, niin mieli parani kummasti.

Yama, joku kerta ku tuutte turkuun, ni vois vaiks treffata kaffen merkeissä?
 
hiawatha,tiedän varsin hyvin tuon tunteen,kun menee hermot naapureiden musan soitosta..ja meillä se musiikki kuuluu molemmilta seinänaapureilta,koska asutaan nuorisorivareissa!!!ja täällä näillä naapureilla jatkuu yleensä nuo bileet koko vklopun jos ei ylikin..että kyllä on kestämistä,varsinkin kun yrittää päivisin jättää ulos vaunuihin pojan nukkumaan niin eihän siitä mitään tule kun kauheeta mölyä kuuluu ja voluumit täysillä..pari kertaa oon joutunnut sanomaan että voisko sitä musiikkia laittaa yhtään hiljemmalle,että täällä yrittää vauva nukkua..[:@]ni kyllä ne sitten tajuaa hiljentää,mutta emmä voi ruveta kauheesti valittamaankaan koska täällä tosiaan asuu vaan nuoria ni ei oo kauheest sananvaltaa..[:@] täällä on kyllä muuten edullista asua ko on halpa vuokra,mutta ois se parempi muuttaa vähän lapsiystävällisemmälle alueelle..

täällä on vähän sama juttu ton kakkavaipan vaihdon kanssa,ei sitten millään mies haluis ikin vaihtaa sitä..nyt ko alotettiin noi soseet,ni se on kyl sanonut ettei onneks haise enään niiiin kauheelle..[:D]

pari viimeistä yötä on ollut aika levotonta,poika heräillyt 1-2 tunnin välein kauheeseen huutoon..huoh!!oon niiiiiin väsynyt..
en tiiä onko masu kipee noista soseista,nyt ollaan kyl annettu vähän vähempi kerrallaan maistaa..noin 2-3 teelusikallista kerrallaan..mut siitähän poika rupee kiukkuumaan,kun toinen haluis tietysti enempi..mihin jäi ne 6-7 putkeen nukutut yöt???voi voi kaipa tää tästä paremmaks muuttuu.
nyt ei taida olla kauheest mitään positiivistä
 
osanottoni niisuneiti[:(]voi harmi,voimia sinne!!
Luin juuri koko viikonlopun kirjotukset.Tunteita meni laidasta laitaan,eri kirjoitusten/kirjoittajien mukaan.Ja todella viimeinen viesti pysäytti.
Siis todella kurjaa...menee itekkin ihan sanattomaks[:(]
 
Osanotto ensin Niiskuneidille =/

Meillä on nyt sitten pojulla todettu maitoallergia [:(], niinkun sitä tässä jokin aika sitten kirjottelin että on epäilys, nyt se ei sitten ole enää epäilys vaan totista totta. Imetän vielä joten olen nyt sit maidottomalla dietillä sen lisäks diettaan munaa, perunaa, porkkanaa päärynää, tomaattia, maissia ja ruista, kun näistä on epäilys itellä että ei sovi... Katotaan nyt mitä tässä vielä muuta alan diettaamaan. kohta syön enää tosiaan sitä kanaa ja riisiä. Noh ainakin kilot ropisee [:D][:D]. Nyt kun iho alkaa taas parantumaan niin alotamme vihdoista viimein kiinteet uudestaan ja katoaan miten niitten kanssa sujuu. Ekana on bataatti [:D]. Sitten kyl jossain vaihees lopetan imetyksen kunhan sopiva korvike vain pikku miehelle löytyy.

On tää vähän raskasta, mutta onneks asia selvis miks iho menee huonoon kuntoon ja miäs saa helpotuksen oloonsa. Kalliikshan tää on tullut kun yksityisellä rampataan, mut toivossa on hyvä elää, että vakuutus korvaa.
Niihin valokuviin nähden mitä olen nähnyt atooppisista lapsista joilla on maitoallergia niin ei meidän pojalla ole läheskään niin huono iho... niihin verrattuna aivan loistava. Joten toivoa on että maito kävisi sitten vuoden ikäsenä tai 2 vuoden ikäsenä viimmestään. Odotamme ja toivomme.

Almiron peptiä alamme kokeilemaan josko se sopis. jos ei niin sit Nutramigenia...Sit soijakorvikkeet ja sit viimmesenä se kultamaito neocate, että kyl vaihtoehtoja löytyy kunhan äitin ja isin kukkaro vaan kestää ja onneks kohta saadaan se kela korvaus niin sit voidaan halvemmalla niitä halvempia maitoja ostaa. Neocateen jos joudutaan niin se maksaa 60€ kolmenpäivän maidot.... auts ilman kelakorvauksia, että senkään takia en ihan heti lopeta imetystä jos sattuu että mikään muu ei käy. Uus kela kortti sit tulee muutaman viikonpäästä varmaan kunhan huomenna lääkäri lähettä meille b lausunnon.

Jooh että on tässä nyt sit opettelemista ja salapoliisi työtä saa tehdä että mikä sopii ja mikä ei. Koska tuskin poika nyt ainoostaan maidolle on allerginen.
 
Osanotto täältäkin niisuneitille [:(]
Nyt tuntuu kyllä kurjalta aloittaa oma vuodatus..mutta. Meillä ei yöt ota parantuakseen. Oon kohta ihan zombie. Ajattelin ens yönä huvin vuoksi kirjata ylös montako kertaa herätään. Kaikkea on kokeiltu. Hampaat on ainoa looginen selitys tähän, mutta musta nuo ikenet on pullottanu samallalailla jo ainaki kuukauden. Kyllähän tämä joskus tästä vielä iloksi muuttuu.. phuuh. meinaa olla vaan tosi rankkaa. Ja yks juttu mitä en olis kaivannu tähän lisäks on sammas rinnassa. Tytöllä ei suussa sitä oo, mutta mulla tuli toiseen rintaan. Viime yönäki ku olis saanu sen puoituntisen nukkua putkeen niin eiköhän alkanu hillitön kutina!! No hain daktarinia, jospa se sillä lähtis mäkeen.. pitäs ainaki lähtee. Ai niin joo..se puuro. Sitä en oo vielä kokeillu noihin öihin. Ajattelin sit tänä iltana ehkä antaa.. Ei sitä tietenkään uppoo paljo mitään joten vähän masentaa edes alkaa kokeileen ja sotkee sen kans, mut yrittänyttä ei laiteta ;)

Ihania nämä mammojen vauvankakkakeskustelut [:D] Meillä mä vaihdan ihan mukisematta lähes kaikki vaipat, mulle se järjestely sopii aivan hyvin. Kunhan muuten isäntä viettää aikaansa myös neidin kans niin oon tyytyväinen [:)] Äidit on arkea ja isit juhlaa varten. Molemmat on tärkeitä siis.Kaverini oli pienenä sanonut äidilleen: "minä rakastan sinua" ja äiti oli kysynyt "miksi?", kaveri oli vastannut " Koska sinä keität minulle spagettia".
Tämmöstä täällä tällä kertaa[8D]
 
Elegia.miks ihmeessä teitä ei laiteta jo maitoaltistukseen? Varsinkin kun se maito on niin helvetin kallista. Kaks viikkoo piti olla maidottomalla. Lääkäri oli sitä mieltä että mitää prick testejä ei kannata tehdä näin pienelle on vaan turhaa kiusaamista. Aikoinaan meiltä otettiin verikokeet ja heti olis päässyt altistukseen jos oltais menty.... tyhmä äiti kun ei uskonut että on maito allergiaakin pojalla....[:@][:@][:@]. Eli nyt heti kun tulin siihen päätökseen, että haluan tietää onko se sitä, niin ei siihen mennyt kun 2 viikkoo, kun olin jo ollut valmiiks 1 viikon maidottomalla dietillä. Mut toki me ollaan yksityisellä puolella.
 
Osanotto niisuneidille!

Kuulostaa rankalta nuo allergiat. Meillä on nyt tytön iho ruvennu parantumaan aivan tosi paljon kun oon ollu gluteenittomalla dieetillä ja myös vähentänyt lehmänmaitoa (ainoastaan voi käy). Salapoliisina lähdin siitä olettamuksesta, että kun ite oon kroonisesti atooppinen ja oon saanu ihon pysymään hyvänä vähähiilarisella dieetillä, niin ehkäpä se sama auttais vauvallekin. Joten heihei kaikki viljat. Tosin tänään söin kauraleipää (100% kauraa, eli ei pitäis niin kamalasti gluteenia olla, mutta vähän kyllä) niin saapi nähdä kuinka käy. Muuta hiilarimössöä kuten perunaa, maissia ja sokereita en syö muutenkaan paitsi joskus sosiaalisen paineen alla.

Tänään tyttö nukkui puoli 9 saakka, joten saatiin kerrankin nukkua vähän pidempään (eilen herätti meidät jo ennen kuutta, mutta vasta puol 7 noustiin). Niin paljon kaikkea ihmeteltävää on tänään ollu, että ei oo malttanu päikkäreitäkään oikeen nukkua. Iltapesun jälkeen simahti ihan saman tien ja toivottavasti nukkuis taas sinne kasiin saakka!

Meidän tyttö on alkanut ilmaista omaa tahtoaan. Jos sillä on joku lelu ja se putoaa tai menee liian kauas ettei se enää yllä, niin heti alkaa varoitussignaalit soimaan: "YÄ, YÄ, YÄÄÄÄÄÄ!". Tänään kaupassa se istu kantoliinassa kädet ja yläselkä liinan ulkopuolella ja tietenkin halus ropeltaa kaikkea mitä mäkin. No sit kassalla piti tietenkin laittaa ne tavarat hihnalle, niin kylläpäs kiukutti! Sitte annoin sille kuitin rypisteltäväksi kun pakkasin tavarat kassiin. [:D]
 
Osanottoni niisuneidille.

meillä meni mukavasti tänään klinikkareissu. Aikataulu oli just sopiva pikkuneidille. menomatka nukuttiin ja sit oltiin niin tarkkana kantoliinassa että mitäs täällä oikein tapahtuu. Eikä tietty malttanu edes syödä kun oli niin jännää. Ja sit ennen lähtöä malttoi autossa syödä ja sit kohta nukahtikin kun lähdettiin ajamaan kotiinpäin. Kuorma-autossa on ihan paras nukkua kun se tärisee sopivasti. Posket vaan väpättää[:D]

Huomenna olis vauvajumppa mut ei äippä jaksa lähteä. ainut päivä kun ei olis mitään menoa minnekään jos jumpan jättää pois.

syötiin tänään taas kukkakaalia ja tuntuu et siitä tulis masuvääntöä?? viimeks tuli samana päivänä ilmavaivoja kun kukkakaalia oli syöty ja tänään vähän samanlaista. Annoin nyt illalla luumua. jos se helpottais kun edelleenkään kakkaa ei tule kun joka 3 tai 4 päivä.
Oletteko antaneet luumua sit ihan joka päivä vai silloin tällöin?
 
Takaisin
Top