Tammimammojen KESÄKUU 2010

Moro mammerot!

Pitkästä aikaa taas... laiskuus iskenyt, enkä oikein ole jaksanut kirjoitella... kuulumiset olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa.

Ensinnä osanotto Niisuneidille. Sulla on ollut paljon surua viime aikoina. Onneksi se pieni prinsessa varmaankin vie ajatukset kuitenkin iloisemmillekin urille päivittäin, mut raskasta on varmasti. Voimia kovasti!

Kakkavaipoista; täällä vaihtaa kumpikin, ehkä isukki vielä enemmän ku mä. Vauvan kakka on alkanut haiseen ihan järkyttävän pahalle kyllä viime aikoina...[:'(]

Soseita ollaan maisteltu muutama viikko ja tänään tuntui että tuli läpimurto ahkeran harjoittelun jälkeen... neiti oppi avaamaan kunnolla suutaan ja söi tosi reippaasti [:)] Ehkä se siitä... Tissiä syödään ehkä n. 4-5 kertaa päivässä, lisäksi oon korviketta antanut tarvittaessa. Tosta vellistä oli täällä aikanaan kovaa vääntöä.. itse ajattelin alkuun, et en sitä välttis tarjoa, mut nyt oon parina iltana antanut iltamaidossa n. puolet maissivelliä ja yöt on kyllä parantuneet... Täällä yöllä alkoi olla vähän levotonta, kun piti kääntyillä ja tehdä ryömimisharjoituksia unissaan, mut nyt tuntuu ton vellin myötä vähän rauhoittuneen (satsissa siis n. puolet velliä ja puolet korviketta) Iltaisin oon vain antanut. Niinhän se on, et jokainen tyylillään hakee noista suosituksista sen itselleen ja vauvalleen toimivimman ratkaisun [;)]

Kovasti täällä ollaan jo eteenpäin menossa, ei kyllä kauaa pysy paikallaan kun johonki lattialle jättää.. saa vedettyä itseään jo tosi hyvin eteenpäin [:D]

Muuten täällä arki rullaa varsin mukavasti. Viikkojen kohokohta on meillä treffit noiden joulukuun pk-seudun mammojen kanssa, jossa neiti saa vauvaseuraa ja äiti ihanaa vertaistukea. Ollaan tapailtu tolla porukalla vaihtelevalla kokoonpanolla viime kesästä asti ja kyllä täytyy sanoa että oli elämäni fiksuimpia tekoja mennä tutustumaan heihin silloin aikoinaan... kyllä vertaistuki toisilta äideiltä on ihan parasta! Ihanaa kun muillakin paikkakunnilla mammat ovat löytäneet toisensa (siis esim. Kotkassa).

Juups... että semmosta. Palaan taustalle, moro [:D]
 
Kiitos osaanotoista [:(] parempi ukille nukkua pian pois.
Pieni neiti järjestää tosiaan sen verran hommaa, että ajatukset pakkaa häneen siirtymään vähän väliä. Ihan veto ollut poissa tänään. Mikään ei jaksa kiinnostaa. Kait se tästä alkaa paranemaan. Välillä jaksaa jopa naurattaa...

Isäntä tais oppia kantapään kautta tänään, et tytön vaippa on vaihdettava.. Olin käymässä vanhempien luona, poissa joku 3h. Tytsy oli sit joku 1,5h ennen ku tulin kotiin syöny ja paskonu. No, hänpä ei ollut vaippaa vaihtanut ja tyttö oli jopa nukkunut päikkärit. Kun tulin kotiin, odotti tyttö pinnasängyssä, kakka vaipassa (ei suuri, mut kuitenkin). Isäntä vaan totes, et sil on tullu kakka. Pesin likan ja toinen huus ku syötävä, peppu ihan kirkkaan punainen. Kuivaus, talkkia ja vaippa. Ei hätiä. Meni jonkin aikaa, ja syötin pimun, taas tuli kakki ja mentii peppu pyykille, jälleen neiti huus ku syötävä, koski vesi tai käsi peppua. Sit kuivasin vaan ja annoin toisen olla ihan ilkosillaan.. Aut armias, ku tuli pisu, taas neiti huus. Kyl kai ku kirveli.. Haukuin äijän pystyyn, et se vaippa on vaihdettava. Mä en haluu, et likka joutuu kärsimään, ku hän ei hoida sitä. Oli ihan paniikissa.. Kuittailin vähän väliä aina jotain ko aiheeseen liittyen.. Lähdin huoneesta, niin kuulen miehen lepertelevän tytölle, et isi on ollu tooosi tuhma, ku ei ol hoitanu.. jne jne
Josko se nyt tosiaan tajuais ja viesti ois menny perille.

Äh, mutta yritetääs nyt löytää parempi mieli jostain... Pakasteelle ja jätski [:)] 
Huomenna on uusi päivä, pitää käydä äidin siskon luona suruvalittelu käynnillä..
 
Luumusta. Meillä sillon kun alotettiin noi kiinteet, annettiin aamuin illoin. Annettiin varmaan n. 3viikon ajan, nyt ei ole enää tarvinnut vähään aikaa kun kakka tulee hyvin. Kukkakaali tosiaan saattaa herkästi aiheuttaa vatsanväänteitä (kuullut usealta taholta). Me ei sitä vielä kokeiltu, toissapäivänä aloitettiin parsakaali ja siitä ei viel mitään ongelmia. Ehkä kokeillaan kukkakaalia ens viikolla. Meillä ei ole tullut mitään oireita mistään *kop kop*. Syö kaikkia hedelmäsoseita ja peruna-porkkana-maissi-bataatti ja parsakaali.

Kakasta tuli mieleen... Sillon kun vielä Ramia vartosin, rupes isäntä "lainaamaan" työpaikaltaan (vanhainkoti) kumihanskoja. Kerran tätä hälle ihmettelin et "miks noita hanskoja pitää tonne kaappiin kerätä?". Sanoi ihan vakavana ja tosissaan "noh, tietenkin siihen kakkapylly pesuun"[:D] Siis voi jessus kun nauroin ihan kippurassa... Mut sanoin ky et oikeesti todella noloa jos omaa lasta pitää pestä hanskat kädessä. Ymmärsi kyllä, eikä ole kertaakaan hanskoja käyttänyt[:D] Suhteellisen tasapuolisesti me poikaa hoidamme...kuitenkin mies vähemmän kun on meistä kuitenkin se työssäkäyvä.

Huh huijaa...kukakohan meillä siivoas?
 
Heissulis!

niisuneidille lämmin osanotto ja halaus! Onneksi isoisäsi ehti nähdä kuitenkin teidän pikkuneidin syntymän.

Lasienkelille taasen kovasti voimia allergioiden kanssa. Itsestä tuntuu, että arki perusterveenkin vauvan kanssa on toisinaan haasteellista ja uuvuttavaa, niin voin vain aavistella, kuinka raskaalta se tuntuu allergioiden kanssa taistellessa.

marnu, tiedätkö mitä kun kirjoitit tuosta rinnassasi olevasta sammaksesta, tuli itselleni mieleen, että meidän Vilhollahan voi olla sammas suussa, koska on ollut ärtyisä ja syönyt vähän huonosti. Ja niinhän siellä oli, valkoista laikkua poskissa, ei muuta kuin lääkäriin. Nyt toivotaan, että helpottaa tuolla Daktarinilla.

Freya, kuullostaapa ihanalta, että vauvanne on nukkunut puoli yhdeksään. Tuollaisena aamuna on varmasti ihana aloittaa uusi päivä.[:)] Voi kunpa meidän Vilhokin oivaltaisi, kuinka ihanaa on nukkua aamuisin. Tällä hetkellä hän erää täsmällisesti puoli seitsemän pintaan, joka aamu.

******************************

Kuvittelin, että Vilhon kärttyisyys olisi johtunut hampaiden tulosta, mutta tänään huomasin pojan suussa sammasta.[:'(] Saas nyt nähdä tehoaako Daktarin siihen ja jos tehoaa, loppuuko pojan kitinät. Toisaalta voihan poika myös yhtäaikaisesti niitä hampaitakin työstää. Tuntuu vaan kovin hankalalta sanoa, että pullottaako ne ikenet vai ei, kun en minä niitä ikeniä ole aikaisemmin tutkaillut, joten vertailupohjaa ei ole.

Meillä olisi torstaina edessä lentämistä. Olemme menossa Australiaan anomaan Vilholle Suomen passia. Täällä Uudessa Seelannissa ei ole konsulaattia, joka pystyisi passeja myöntämään, joten siitä syystä on lentomatka edessä. Kaiken kaikkiaan noiden kansalaisuusasioiden hoitaminen on uskomattoman hankalaa ulkomailta käsin. En edes jaksa selittää, kun niin monta vaihetta siihen sisältyy. Noh, nyt kaiken pitäisi olla kunnossa ja Vilho saa oman passin. Siinä samalla lomailemme sitten muutenkin, kun kerta Australiaan saakka menemme. Vielä on kaikki onnellisesti pakkaamatta. Hirvittää vain ajatuskin siitä tavara paljoudesta, jota pieni ihminen tarvitsee matkustaessaan. On turvaistuin, matkasänky, vaunut, vaatteet, hoitotarvikkeet. Aina aikaisemmin olen pakannut oman rinkkani ihan täyteen kaikenlaista roinaa, miljoonat erilaiset vaatteet, jos vaikka jotain sattuisi tarvitsemaan. Tällä kertaa en ole omia vaatteitani edes ajatellut, pääasia etten alasti lähde.[:D]

Lähteekö teiltä muilta kuinka hiuksia? Minulla alkoi hiustenlähtö jo joskus vajaa 2kk sitten ja se on ollut hyyyyvin runsasta. Mietityttää vain, että kuinkakohan kauan tätä vielä jatkuu. Olo on kyllä todella hehkeä, tukka lähtee, kilot eivät.[:@] No on minulta onneksi lähtenyt jo miltei kaikki raskauskilot, mutta siitä huolimatta oma vartalo on vielä hyvin...mmm...taikinainen. Loman jälkeen täytyy kyllä tehostaa liikkumista. Syöminen minulla on, ihme ja kumma kylläkin melko hyvässä tasapainoissa.
 
Huomenta mamit[:)]

Naapureistani:tosissaan saa nähä millaset asukkaat siihen seuraavaksi muuttaa.
Se edellinen mies asui siinä kyllä vuosia ihan rauhassa,mutta sitten kun hän tapasi kyseisen naisen kenen kanssa muuttivat pois.. niin voi taivas mitä menoa![:@][&:][:@]
Nooh,ainakin vielä kämppä on tyhjänä.
..on tässä talossa ihan mukaviakin naapureita[:)]

Vaatteista:Meillä käytetään kans 74cm tai 80cm.
Meillä mies vaihtaa vaipan ihan mielellään.Aaro kakkii sen 4-5pv välein ja just sillon ku mies on töissä.Eli ei mitään ihmeen sirkusta oo sen asian kanssa[:)]

Hmm,mä oon kans miettiny et tuleeko niitä hampaita Aarolle ku nukkumiset on taas ollu mitä on ja kiukuttaa koko ajan..

Lumiperhonen:Apuva,just ton takia mä osax "kammoan"lähteä johkii pitemmälle shoppailu reissulle nykyään[8|]
Mulle kävis varmaan jotain samanlaista[&:]
Täysimetyksellä vielä mennään ni yritän aina hoitaa syötöt niin että poika pärjäis koko ostosreissun ilman rintaa...
Mutta tuosta sainki hyvän idean hätävaralle,jos poika"saa kohtauksen".Voin mennä sovituskoppiin imettää[;)][:D]
Onnex sun tapauksessa olit kuitenkin jossain lastenhoitohuoneessa etkä kaupan sovituskopissa[;)]

Voivoi,tänään ois kerhopäivä..en jaksais millään mennä.Aaro on nuorin siellä, ni joutuu koko ajan olla valppaana ettei kukaan astu pojan päälle.
Toisaalta se kerho menee kesätauolle ens viikolla ni voishan sitä ehkä raahautua.
Se kerho on tos vastapäises talossa[8D][:D][;)]

Siiis hiuksia lähtee täälläkin aivan sikana!!!ja tosissaan joku pari kuukautta sitten havahduin ekaa kertaa että jopas irtoaa hiuksia.
Joku sanoi että se johtuis täysimetyksestä.?
Tosissaan hirvittää kun käy suihkussa ni tukkaa tippuu vaan.sit sen jälkeen harjaat ni harja on ihan täynnä..sit kuivana kun haroo hiuksia ni lähtee PALJON!
Ja siis en nyt tarkoita mitään hiusten katkeilua vaa ihan pitkiä hiuksia juuresta asti irti päästä.[:@]
Oon koht ihan kalju kuten nuo mun miehet...

Huuh,ihan masentaa kun ajattelen koko asiaa[:(]Aaro heräs...täytyy mennä juomaan kuppi teetä ja sit sinne kerhoon.

Kivaa päivää kaikille.
 
Hellou mammat! viikonlopusta selvitty [:D]
Ihan ensin minultakin osanottoni niisuneidille:( Onneksi pikkuneiti pitää kiireisenä niin saa ajatukset muualle!

Oli tosi kiva vkl! tyttökaverit tuli mutsille ja siellähän me sit oltiin koko ilta. Tehtiin ruokaa, juotiin ja juoruttiin. Ei TOD jaksanu lähteä baariin ku niin paljon juttua riitti! ja päästiin kahen maissa nukkumaan, ei ees pyöriny päässä! [:D] kymmeneltä aamulla nousin sitte, kyllähän se uni vähän huonolaatusta aina on ku on juonu mut kuitenki sai nukkua! Sit vietettiin kunnon brunssi, ihana syödä aamiaista rauhassa ja pitkään. Olin kotona vasta illalla ku Nuutti oli jo menossa yöunille. Oli niin iso ikävä ja tuntu et olin viikon veks! Niil oli menny tosi hyvin kotkassa, venematkat ja kaikki [:D] oon isistä ylpeä ku se niin innoissaan lähti reissuun pojan kanssa!
Kyllä tuli akut ladattua! suosittelen kaikille!!!:)

Anoppi laitto viestiä illalla että olivat varanneet matkan Lanzarotelle marraskuussa viikoksi meille kaikille!!!!! JEEEE etelääään [:D][:D] Nuutin eka ulkomaanmatka! Ja nyt alko se laihdutus ihan tosissaan ku on rantaloma mitä odottaa!!!
Mitäs muuta asiaa mulla oli...öö en muista enää, niin paljon kirjotuksia oli tullu vkl [;)] haenpa lisää kaffetta, aurinkoista päivää kaikille!!!
 
Joo sitä munki piti sanoa ET TUKKAA LÄHTEE!!!!!!!!!!:O mistä ihmeestä se oikein johtuu???[&:]
 
Meillä kyllä nukutaan aamulla pitkään, mutta itse taas tykkäisin enemmän sellasesta tahdista että mentäs ajoissa nukkuun ja herättäskin ajoissa. Eilisenkin olin ihan saamaton kun noustiin vasta 10.30, ja tänään kun heräs ennen seiskaa, niin on paljo enemmän virtaa!
 
Huh, mietin kans sitä kilometrin pitusta listaa mikä pitää ottaa reissulle mukaan. Ja kun erikseen pitää miettiä mitä pitää pakata käsimatkatavaroihin, kun täytyy kumminkin selvitä parin tunnin ajomatka lentokentälle, kentälläoloaika, lento, bussimatka... Paljonko ottaa vaippoja, ja etenkin maitoo! Ite en harrasta julki-imetystä, eli melki korvikkeilla menis matka, eli ehkä sata pakettia tai jotain.. Laita lumiperhonen vinkkiä miten paljon itse tarvit matkalle mukaan!! Me lähdetään parin viikon päästä, ehdin pähkäilemään siihen asti! Vielä kun sitä ennen on synttärijuhlat, pitää ajaa nurmikko ja siivota, tytöllä on nimpparit just päivää ennen lähtöö jne... No, onneks oon yleensä hyvä organisoimaan ja teen miljoona eri lappua, mutta lapsen kanssa on ihan uus tilanne! Ja paikan päältä sitten saa kaikkea, mutta kestää kauan päästä perillekin! Ja paikan päällä maksaa korvike 8,80€/450g, ettei paljo huvittas ostella, ja vaipat ja ruuatkin oli kalliimpia.
 
Alkaiskohan vihdosta viimein ne aurinkoisetkin päivät!! Sais viä lisää väriä ennen matkaa, ettei siä kärähdä! Kiva muuten alkaa ettiin reissuvaatteita, niin pitkä aika kun viimeks käyttäny että tuntuu kun ois uusia vaatteita! Mulla on viäki suurin osa hameista, topeista ja farkuista tua ylähyllyllä venaamassa että vikat kilot lähtee, mutta ens viikolla täytyy tonkia jo, oli sitten lähteny tai ei!! Joo, tuleepa nyt pelkkää reissujuttua, miten niin hokittaa jo lähtee..!!
 
Mä otin kans tän reissun sellaseks etapiks et ois kilot lähteny, mut ei sitten (tai no, eka aattelin et kyllä ny ristiäisiin mennessä, juu ei ihan!!). Ei oo ku 700g enemmän ku ekassa neuvolassa, mut oli sillon jo pari kiloo enemmän kun ikinä ennen, ja melki viis kiloo enemmän ku normipaino (viis kiloo on yks vaatekoko, eli ihana makkara nakinkuorissa).
 
Mulla on kans tukkaa lähteny viikon!! Hih, melki heti alko kun lopetti täysimetyksen (nyt annettu soseita ja vähä korviketta ohessa). Sitä lähtee aina aika paljon kun sitä onki paljon, mutta ny viä enemmän. Tuntuu et Pihlallakin on aina kädessä tai suussa hius, ja lattiat väärällään. Jotenkin tuntuu hiukset tosi kuiviltakin, millähän niitäki sais kosteemmaks? Auttaskohan se?
 
Joo mulla alko hiukset lähtemään ku Pinja oli kolme kuukautta. ja sitähän lähtee.mutta on sitä kyl tuossa päässä niin paljon että ei kyl näy missää että olis harventunna. aikansahan se lähtee jokaisella eri pituisina pätkinä. Samalla huomasin että tytöllä myös rupes se syntymä tukka lähtemään ja tuli ihanan pehmeä vauva tukka päähän.

Hormooneistahan se tukan lähtö johtuu.


jaksa kirjottaa ny enempää perse puutuu keittiön pöydän ääressä siskon luona.
 
Ai nii n ja sitähän mun pitiki alunperin tulla kertomaan et eilen oltiin lastenklinikalla! Kirurgi oli TODELLA tyyytyväinen Nuutin haavoihin ja kasvuun yms! paino 7,6kg ja pituus 65cm! neuvolassa kolme vko sit oli 62cm mut mä näin jo silloin ettei se eukko vetäny sitä jalkaa suoraksi..oon molempina kertoina jo kattonut ettei se osaa oikein ottaa sitä pituutta! ja jo senttiki muuttaa käyröjä! mut hyvin mennään eteenpäin, Nuutska on potra ja hymyilevä vauvanen <3 Seuraava käynti klinikalla ENSI VUONNA! silloin tehdään nukutuksessa ruokatorven tähystys ja koepalat, se on ihan rutiinihommeli. Sit todennäköisesti se on siinä eli ei enää ikinä lastenklinikalle!!! Ainakaan tämän vaivan takia!!! oon niin ONNELLINEN!!!!!!!!! [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
Jee. Paljon kirjoituksia täällä [:)]

Osanotto Niisuneidille!

Hieno kuva Aarosta. Vauvojen hymy on vaan ihan parasta!

Keskusteltuihin aiheisiin liittyen: Täälläkin lähtee tukka, mutta kilot ei! [:@]grr. Ja mies vaihtaa vaippaa ihan kiltisti [;)] Ja meilläkin on ollut vaihtelevasti ihottumia, mutta en ole kyllä ollenkaan päässyt jyvälle mikä niitä voisi aiheuttaa. Tällä hetkellä iho on onneksi ihan hyvä.

Pikaisesti pitää kertoa, että mulle vihdoin eilen laitettiin se kierukka. Ei sattunut ollenkaan, enkä muutenkaan oo ollut mitenkään kipeä! Mutta yllätyksenä tuli se, että siihen laittoon liittyy jonkinpituinen (päivistä viikkoihin) vuoto [:@]. En oikeesti jaksa! Just vastahan se jälkivuoto loppui. Lisäksi nyt viikkoon ei saa hyppiä tai pomppia ettei systeemi putkahda ulos ennen aikojaan. Eilen olin ihan hiilenä, että kuinka paljon sitä naisena joutuu oikein kaikesta kärsimään. Ja kiukun kohteena oli tietysti oma mies. Jos ja kun se ei joudu muuten näistä kaikenmaailman vaivoista kärsimään, niin saapahan tasapuolisuuden nimissä kärsiä mun valituksesta. No ei. Mutta välillä oikeesti tekee ihan hyvää vähän valittaa [;)] Ja toivotaan nyt, että ton kierukan kanssa menee kaikki ihan ok.

Viime yönä nukuttiin klo n.20.30-2.00 (=5 ja 1/2 tuntia!!) ja 2.15-6.30 (=reilu 4 tuntia!) ja 6.45-8.30. Lisäksi nukahti jo n. klo 10 ekoille päiväunille, niin saa tässä juoda rauhassa aamukahvia. Jee, luksusta!

Hauskaa päivää kaikille! [:)]

Niin, ja onnittelut vielä Mintolle Nuutin hienosta voinnista! [:)]
 
Ihana kuva Aarosta [:)]

Hienoa, että Nuutti on "parantunut" hyvin [:)]

Meidän pieni päivänpaiste huusi kuin palosireeni yhden aikoihin yöllä, pissat oli tullu vaippaan ja se tietty kirveli, reppana. Vaipan vaihdoin ja talkin sijaan rasvasin pepun. Siinä sit sain melkein tunnin hyssytellä hysteerisesti huutavaa pikku tyttöä. Kunnes sit rauhoittui tissille ja nukahti. Ja nukkui aamu kahdeksaan asti, vaikka olikin pissat vaipassa.

Nyt ollaan niin aurinkoisia että [:)]

Itselläkin on parempi mieli tänään.

Mitäs vielä, ainiin tuosta hiusten lähdöstä.. Täälläkin lähtee hiuksia tosi paljon, tuntuu, et niitä on joka paikka täynnä.
 
Aivan pakko päästä tätä kiukkua purkamaan: meidän autoon murtauduttiin yöllä, ja kävelemään lähti pojan uusi puuhamatto, matkasänky ja kassillinen meidän kaikkien vaatteita aina kalsareista lähtien..AIVAN ÄLYTÖNTÄ! autossa kun oli myös miehen golfmailat ja naapurin autossa, jonka ikkunat kanssa rikottu, oli navigaattori joka ei vorolle kelvannut! Nyt on sitten pojan autossa olleet puklurätit lattialla odottamassa putsausta niistä tuhansista lasinsiruista, en tiiä oisko vaan helpompi heittää menemään...ARGH[:@][:@][:@]! Kaikenlaisia pipipäitä sitä tuolla yössä hiippailee...

Tiitunen: Onko sulla tullut sen kierukan laiton jälkeen sellasia toispuoleisia ja supistelun kaltaisia kipuja? Mulla ollu kierukka nyt pari viikkoa ja vuotoa on vieläkin ja kipuja [&:] Laitto itsessään ei tuntunut kanssa missään.
 
Ch: voi paska!! Toivottavasti saatte hyvät korvaukset vakuutusyhtiöltä! Ihan ihme porukkaa kyllä!

Lumiperhonen: Täällä Suomessa suositellaan sammakseen sokeritonta puolukkasurvosta (mitä ei kylläkään ehkä sieltä päin maailmaa löydy...) tai jos vauva sietää sitrushedelmiä niin sitruunamehua. Jompaa kumpaa laitetaan tutin imuosan alapintaan ja sitten tutti suuhun, niin se happamuus jotenkin poistaa sammasta. Daktarinhan on sienilääke, niin vähän hurjalta kuulostaa laittaa sellasta vauvan suuhun... Mutta kai ne sikäläiset lekurit tietää mitä tekee... Meillä on toiminu se puolukkasurvos tosi tehokkaasti, jo ekalla yrittämällä lähti. Sulatin muutaman pakastepuolukan ja muussasin haarukalla, helppoa! Mut hurjaa oli ku kakkivaipassa oli punaista puolukkaa...[&:]

Hiuksista: mäki havahduin juuri muutama päivä sitten siihen, että tosiaan niitä lähtee ihan hullusti! Mun ymmärtääkseni se syy on hormonaalinen sillä tavalla, että raskausaikana hormonien takia tukka kasvaa paksummin ja enemmän ja vastaavasti sitten raskauden jälkeen tämä "raskaustukka" irtoaa kun hormonitoiminta normalisoituu. Harmi sinänsä...

Jotain ajattelin kyl kertoa meidänkin elämästä, mut en nyt ees enää muista...
 
Pinja päätti sitten ruveta kääntymään sillon ku äiti ei oo paikalla ja hän on hoidossa. Siis ihan virallisesti. Onhan se ain asillo tällö kääntynyt mutta nyt kääntyy ku hyrrä.

Minun lenkkeilyn saldo tälle päivälle. Akillesjänne hel** kipeä ja lonkka samasta jalasta. Kävelin vaunuja työntäen ja Siskon nuorimmainen 6v ajeli pyörällä. oisko noin 6km kävelty ja mennessä oli kaksi tosi jyrkkäämäkeä joista otti sitten toi akillesjänne iskua. HUOH. Tahtoo painoo pois nii ei olis näitä nivelvaivoja ja muita ongelmia.

vätystää ja laiskottaa
 
Yohanna, itsekin koen tuossa matkatavaroiden pakkaamisessa haasteellisena juuri tuon, että mitä pitäisi pakata käsimatkatavaroihin ja mitä laittaa ruumaan. Sitten kuitenkin ajattelen, että en jaksa turhaa stressata, sillä lennot kestävät vain sen kolme tuntia, joten ei sinä aikana pääse mitään kovin kamalaa tapahtumaan vaikka jotain puuttuisi. Vaippoja, vaihtovaatteita, tutteja, puklurättejä, vaipanvaihtoalusta ja muutamat lelut, niillä lennellään merien yli.[:D] Hih, minullakin oli muuten tavoitteena tiputtaa raskauskilot reissuun mennessä. Toisin kävi, pari kiloa pysyy lanteillani sitkeästi, mutta en pidä sitä pahana, kun en ole viitsinyt mitään rajua kitukuuria pitää, koska olen halunnut imettää. Hyvä siis näin. Eiköhän nuo kilot tipu sitten aikoinaan.[:)]

Hiawatha, voi mikä suloisuus teillä asustaa!

Elegia, ihana kuulla, että jollakin on tasaantumaan päin tuo hiustenlähtö. Minullakin on siis toivoa.[:)] Itsellänikin on normaalisti melkoinen leijonanharja ja raskauden loppuvaiheessa aloin olla jo melko tuskastunut, kun tukka oli niin paksu. Nyt minullakin on harvennustyöt kohdistunut sivuille, koreen näköistä![:D] Ihana Eemeli, suloisesti  jo istuu. :D

Ja niisuneidillä asustaa pieni viehättävä lukutoukka. :D Meilläkin Vilho tykkää kovasti "lueskella" kirjoja.

Ch, aika uskomatonta! Toivottavasti vakuutusyhtiönne korvaa menetyksen.

Freya, niin eiköhän se lääkäri määrännyt tuota sienilääkettä, koska sammashan on hiivasienen aiheuttama suuntulehdus. Olet kyllä oikeassa siinä, että näin pienelle vauvalle olisi kuitenkin ensisijaisempaa kokeilla ainakin aluksi muita pehmeämpiä muotoja. (Jos siis sitä tarkoitit[:)]) Laitoin eilen lääkärin määräämän satsin pojan suuhun ja en tiedä johtuiko siitä vaiko ihan jostain muusta, mutta poika oli jo illalla rauhallinen ja tänään päivä tuntuisi jatkuvan samoissa merkeissä. Ehkä siis jätän geelit kaappiin ja jatkan hoitelua karpalolla. Niitä täältä saa.

*******************************************************''

Tuosta hiustenlähdöstä vielä sen verran, että hormonaalistahan se on, eikä siis ole riippuvainen imetyksestä. Raskaudenaikana hiukset ovat niin sanotusti lepovaiheessa, eli hiuksia ei lähde samalla tavalla kuin normaalisti. Kun hormonitasapaino normalisoituu vähitellen synnytyksen jälkeen, tippuu normaalin hiustenlähdön yhteydessä myös nuo hiukset, joiden olisi normaali oloissa pitänyt tippua jo tuon 9kk aikana. Itseäni kummastuttaa kuitenkin se, että miksi ne kaikki tuntuu lähtevän sivuilta. No kohta perheessämme on kolme kaljupäätä, mikäs sen söpömpää. Hyvä tiimi![:D]

Meillä poika on kääntyillyt selältä mahalle aktiivisesti jo kuukauden ajan, mutta ainoastaan oikean kyljen kautta. Kovasti yritän aktivoida poikaa myös kääntymään vasemman kyljen kautta, mutta toistaiseksi laihoin tuloksin. Tosin eihän tässä elämässä minnekään kiire ole, ei edes nelikuukautisilla vauvveleilla kääntymään.

Ulkona on upea ilma, joten taidan siirtyä täältä virtuaalimaailmasta auringonpaisteeseen.
 
Takaisin
Top