TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moro!

Täällähän on taas pulistu [:D]
Mä valvoin puol yötä taas ja aamulla ku kello soi ni väsytti sikana. Lähettiin 11maissa ajelee siskolle viemään koiria hoitoon. Nyt ne on siellä ja kotona ihan hiljaista [:o] Laitoin äsken paljon tuikkuja ja koitan pitää vaan pään kylmänä, vaikka pikkasen alkaa jo jännittämään huominen.. Huomenna tähän aikaan mulla saattaa olla jo vauva! Jota en nää kuitenkaan heti :/ Mies saa ottaa kuvia sit jjos pääsee viemään sitä lastenklinikalle mukaan.
Otan kyl läppärin messiin sinne jos joudun olee pidempään osastolla, voin sit tulla infoomaan [;)]

Stidillä taitaa olla kohta kans lähtö :D Me lähetään seiskan maissa aamulla ajelee ku pitää olla naistenklinikalla 8.30. Tuun aamuyöllä tänne sit höpisee jos ei nukuta!!!!

Tsemppiä kans Stidille ja Mintolle! Huomenna on sit varmana tällä palstalla ainakin yks vauva lisää!! Hassua ajatella kun itellä ei todellakaan oo sellanen olo et lähtö ois lähelläkä, ja kaikki muut jo saa vauvoja. Mietin just et jos yöllä yhtäkkiä alkaski jotain tapahtuun, niin olisin ihan paniikissa, kun ihan asennoitunu siihen ettei pariin viikkoon ainaka tapahdu mitään.

Ny on taas sellanen olo ettei huvita ees puhua kellekkä. Onneks voi täällä turista (tai ellei jaksa sitäkä ni lukee vaan muitten juttuja) kun kaikki on suurinpiirtein samassa tilanteessa niin ymmärtää. Ei todellaka näitä juttuja huvittas ees kavereille puhua (kun se on aina vaikee eläytyä tilanteisiin mitä ei ite koe, tai ei ainakaan niin hyvin kun muut samassa tilanteessa olevat kokee), eikä niitä varmaan niin paljoo kiinnostaska! Ja ei silläkä huvita puhua tästä tutuille, kun kaikilla tuntuu olevan ne samat kysymykset mihkä on vastannu jo sata kertaa (mitä itelläki ois jos joku kaveri ois tässä tilanteessa, ei sillä!), eli jännittääkö, miltä tuntuu, ootteko valmiita, tuleeko isä synnytykseen, onko jo tavarat hommattuna, onko oireita jne.. Tulipa sekavaa tekstiä.

Jeps, taas kirjan pariin! Ja jännityksellä oottaan jos huomenna sais jo vauvauutisia täältä!!

Yohanna: Ne on liitos paukahteluja. Eli nivelet ja vastaavat ovat löysällä ja pääsevät liikkumaan tavallista enemmän.

Mulla o tukala olo. Koskee koskee ja koskee joka paikkaan varsinkin lantion seudulle..menkkamaista kipua ja pissillä käynti ihan turhaa ku tulee ruokalusikallinen ja lopun onkin liikkuessa sitten housussa eli suojia pitää käyttää...nokka tukosa viel kaiken lisäksi ja äsken alko tuleen etova olo että tekis mieli oksentaa ja kaikkia ihme olotiloja vaihellen ollu nyt koko iltapäivän.

Ihan normaalisti alakautta kokeillaan ekana. Luultavasti puhkaistaan heti kalvot tai sit tabletilla kypsyttelyä jos tarttee..
Toivon et menis siihen kalvojen puhkaisuun ni pääsis ehkä nopeemmin tositoimiin!!!

Kotona vielä [:D] supistukset napakoituu mutta ei vielä mitää nii hirveää kipua etteikö kotona kestäis. Mutta jospa nämä supinat nyt jotaki alkais jo tekee kohdunsuulle. Selkääki polttaa.

stidi se taitaa olla jo punnaamassa synnytyssalissa...jos ei niin kyllä kohta on...tsemppiä...punnaapunnaa...

toivotaan näin stidi [:)]

Tosi inhottavaa.. mulla on koko päivä ollu suussa sellanen maku, ku yleensä on krapula aamuna.. ja tiettävästi en ol kyllä ollu ryypiskelemässä... hyi.. oikeesti... pariin otteeseen saanu jynssätä hampaita ja silti maistuu kissan kusi suussa... [:'(]

ssupistelee, mutta tuskin tulee vielä lähtö.[:@] 

Onneksi mulla ei jännitä ollenkaan [:)] sen verran vähän aikaa edellisestä kerrasta. Tai no sen verran jännitää et kuinka nopeaa se sit syntyy ja ehdinkö saada puudutuksia, mut muuten itse synnytys ja lapsivuodeaika ei jännitä [;)] Tietää kuitenki melko varmasti ettei tuu mitää imukuppi juttuja ja muita ikäviä..vaikka mistä sen tietää jos sitä pitää avittaa ulos. [:D]

Ihkut mäykkymakkarat Elegialla [:)][:)][:)] [:)]
Mä söin just pitsan, nam nam! huomenna alkaa laihis sitte [;)] Saa nähä paljon kiloista jää synnärille!

Kyllä stidi kohta lähtee...[:D]

Elagia...aivan ihunat haukut...velipojalla kans kaks mäykkyä...
Nii,tässä on meidän petihirmu...
"Kato äiskä mulla on karva nenus..."

Ullastiina Ruska,suomenpystykorva 4v.

Kaylies, kiitos tiedosta!!! On aika pelottavan kuulosta toi paukahtelu vaikkei satukkaan!!

Niisuneiti, mulla on kans ollu ihme kuollu hiiri suussa, yök!! Normaalisti pesen hampaat vaan aamulla (hyi mua), nyt raskausaikana yrittäny tsempata et illallaki pesisin. Ja nyt on pakkoki, hyi hemmetti mikä maku suussa! Aamulla ekana on pakko mennä hammaspyykille (normaalisti syön eka), ja illalla ei tuis mieleenkä mennä nukkuun pesemättä. Sanoin jo miehelleki et alkaa peseen iltasin kun makkari haisee niin karseelle. Alkaako aistit viä tässä vaiheessa herkistyyn tai jotain??

Elegia, anna kiukutella ja lapsettaa vaan, annetaan itellemme siihen oikeus! Oon mäki tänä raskausaikana välillä kiukutellu ihme asioista (onneks suurimman osan itekseni). Ja onnistut sen kuitenki tänne purkaan ja mies säästyy, hyvä! Heh, oisit nähny mut kun näin raskausarvet ekaa kertaa (nolottaa, mutta kerron niin tiät ettet oo ainoo kuka saa lapsellisuuskohtauksia!!), "huorapeili" lensi sohvalle ja menin sängylle mököttään ja poraan kun oon ihan pilalla enkä voi ikinä mennä enää mihkä ja mitä vittua tässä viä joutuu kestään ja nyyh nyyh. Tätä jatku varmaan puol tuntia, ja mies vaan oli tukena ja lohdutteli (hitto, se varmaan rakastaa mua yli kaiken kun jaksaa tollasta kohtausta kattella, vaikka nää itkupotkuraivarit on onneks ollu tosi harvinaisia meillä). Onneks en normaalisti oo todellaka tommonen, enkä ikinä ees menkkojen aikana kiukuttele, ehkä yhen illan oon myrtsimpi ja sillonki pysyn vaan omissa oloissani enkä kiukuttele tai ärise kellekkä. Vaikka nää raskausajan kiukuttelut on harvinaisia, niin aika totuttelu ollu itelläki niihin kun normaalisti ei oo juur ikinä mitään tollasta tyhmää kiukuttelua!! Mutta nyt saa olla välillä vittumainen ja kiukkunen, on tässä sen verran sopeutumista!! Ja varmaan sulla on sata asiaa hoidettavana ja hermostuttaa, niin helpommin purkaa sitä tolla tavoin. Kohta sulla on onneks vauva ja näille ressaamisille nauretaan viä jossain vaiheessa!! Koita jaksaa sinnitellä, ei oo pitkä aika enää et saatte nyytin!!

Mäki ny laitan koirien kuvat tänne [:)] Maailman rakkaimmat ja ihanimmat otukset <3

Nii joo ja jos haluu lisää kuvia haluu katella ni osotteessa www.hauklampi.fi on meidän kotisivut, mis on juttua talosta yms... Sinne sit laittelen vauvakuviaki [:D] ehkä jo huomenna...

Teillä kuolleet hiiret suussa...hmm mulla taas kanin kuset kainalossa...tuntuu että haisen koko ajan kanin kuselle. [:@]

Olo on todella todella surkea. Aivan kuin olisi 40 astetta kuumetta..paleltaa ihan hulluna ja väsyttää...otin tirsat...mittasin lämmön varmaa sen sata kertaa parin tunnin aikana niin pakko kai se uskoo että korkeimmillaan oli vain 37 muuten alle tai jopa alilämpöä.

Ihania koiruuksia..tulee ikävä omaa entistä koiraa joka katosi 2006 tammikuussa juuri pahimpien pakkasten alkaessa.

Jokohan Freya on synnyttämässä vai olenko vaan missanu hänen tämän päiväiset viestit???

Ihania hauvakuvia!! Allergikkona voin itse vain haaveilla omasta koirulista, vaikka kovasti niistä tykkään..
Mintolle aivan hirmuisesti tsemppiä ja onnea huomiselle, sul on kohta oma ihuna pötkäle ulkopuolella... kaikki menee varmasti hyvin, ainakin peukuttelen sulle täällä kovasti!!

Kyllä kovasti tekisi mieli tositoimiin jo täälläkin.. Eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa, kaiketi edellisen päivän sisätutkimuksen vuoksi [8|] Ja tänään aamulla lorahti reisille jotain kirkasta... en sitte tiedä mitä lie oli, valkkaria kaiketi [:'(] Ei oo myöhemmin enää tullut, joten tuskin se sitten lapsivettä oli.

Pissoja stixaillessa oon se yhden plussan saanut kotonakin, lääkäri sanoi maanantaina että jos kahdelle menee, niin sitten heti käymään... ja paineet korkealla koko ajan. Niistä sanoivat, että jo yläpaine alkaa olla 160 tai alapaine 95 niin sitten on myös mentävä. Kaiken lisäksihän mä vielä mittailen noita verensokereitani (jotka kyllä ovat olleet kunnossa). Joten oliskohan vielä joku erite, mitä mun pitäis täällä kotona tutkia ja seurata?? Räkä?? Tai ehkä paska?? [:@] Herrrrrrmot menee...

Lisäksi mun toiseen silmään tulee jotain ihme tukkeumia ja pahkuroita, siis ylä-ja alaluomiin. Kävin lääkärissäkin niiden vuoksi useampaan kertaan.. yksityinen silmälääkäri totesi lopulta, että ne johtuvat todennäköisesti hormonihäiriöstä nimeltä raskaus... [8|] Että 90 egeä piti siten tuosta tiedosta pulittaa. Sanoi niiden varmaankin häviävän raskauden jälkeen ja toivoa sopii!! Oon nimittäin ihan karsean näköinen, ku toinen silmä on melkein muurautunut umpeen hillittöman kokoisten pahkuroiden vuoksi. Itku meinaa päästä joka kerta ku peiliin katsoo...ja on muutamaan otteeseen päässytkin.  Mulla alkaa olla koko paletti kohta kasassa noita vaivoja, mutta hei!! Yhtään raskausarpea ei ole tullut [8D]!!!

No joo, valivalivali... Jatketaan harjoituksia... [;)]

Tervehdys.

Tääl viel kans yhdessä paketissa[&o]
Eilen vietettiin pari tuntia Jorvissa, meikäläisen alapaineet huiteli siin 90-100 väliä pitkän aikaan. Vaavi voi hyvin, kohdun suu 2,5cm auki ja kaula hävinnyt, pää laskeutunut... tiiä sitten mitä tässä vielä varrotaan.

Nyt pitäis sitten lääkärin mukaan vain levätä ja ottaa iisisti...ja pyh... muutenkin aika kuluu hitaasti, saati jos nyt rupeis sohvalla aikansa viettämään.

että jälleen...jatketaan vartoomista...

tammimamma: käätä silmätippoi nii sen pitäs vähä niit ehkästä.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/7/viestiketju/117640/_alyttominta_mita_mies_on_sanonut_tehnyt_synnytyks/sivu/1

nauran noille tääl

voih stidi, olisinkin jo toisitoimissa... vaan ei, täällä mä edelleen ihmettelen. Oon ollu taas niin energinen, etten oo koneelle aiemmin tänään kerinnykään. Käytiin päivällä tekeen oikeen kunnon lenkki jäitä pitkin lähisaareen. Mä olin sauvakävelysauvoilla ja mies ihan muuten vaan jolkuttamassa. Että näytti niin ihanalle ihmisten hiihtelyt, harmittaa niin, ettei oo itellä suksia! Ajateltiin, että vois kyllä nyt ihan oikeesti sieltä alesta niitä suksia kattoo, ku joka vuos sitä suunnittelee, ja aina ku alet alkaa nii ei oo lunta enää jäljelläkään.

ei oo ollu juuri mitään supistuksia, niitä sisäreisikramppeja vähän väliä.

Yohanna ja muut naksuttajat, mulla paukkuu lantio ihan normaalistikin jos oon jossain tietyissä asennoissa. Kuulemma ei oo mitään vakavaa. Joku selitti niin, että nivelpussiin tulee alipaine (en muista miksi, oliko se ehkä et jos lihakset on kireellä tms) ja sit jos menee johonki tiettyyn asentoon, niin se nivelpussin alipaine vapautuu ja siitä tulee se ääni. Että oikeestaan se on ihan hyvästäkin, kunhan niitä ei väkisin paukuttele. Mulle tulee myös aina sen naksun jälkeen semmonen helpottunut olo lantioon, ja siksi saatan tahallani mennä niihin tiettyihin asentoihin jos alkaa tuntuun kireeltä.

Elegialla ja mintolla onkin ehkä jo seuraavat vaavit. Sitten varmaan Piude ja stidi. Hui kun tää on jännää!! [:)] Kovasti tsemppiä ja kanttia Elegialle huomiseksi!

Ja vielä pitää sanoa, että ihan mielettömän söpöjä koiria teillä!!!! Tykkään NIIN paljon kisuista tai koirista, mutta mies on allerginen, niin ei voi hankkia omaa [:(][:(].

Kaylies: hehee, mäkin oon noita käyny lukemassa, ihan sikahyviä!! Oma ukkokin naureskeli niille ku luin sille ääneen [:D]. Ei tosin pysty kerralla lukeen kaikkii, ku niitä on varmaan miljoona...

Takaisin