TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvola kuulumiset:
37+1
Paino +3033g/vko HUI
Turvotus +++
139/91 ja 122/83 Asennon ja tuolin vaihto vaikutti heti arvoihin
pissa puhas
sf 35
rt
145-155

Jalat todellla todella turvoksissa kuten koko mamma...joten siitä johtuu noin kova viikon painon nousu. Todellakin verenpaineet olivat heti normaalit kun vaihdoin tuolia ja asentoa. Eli siinä tuolissa missä yleensä istutaan en saa sellasta hyvää asentoo missä olis hyvä istua. Mietittiin turvotuksen syitä ja jatko juttuja mutta mulla o torstaina se polikäyntin niin eiköhä siellä siihe ota vähä nämä jo kantaakin. ja maanantaille sovittiin uusi neuvola käynti kerta loppu viikosta on polikäynti.

Täällä pakkasta koko päivän yli 17 astetta...ja välillä reippaasti yli 20.HYI. Mulla ole housuja tonne ulos...nyyh ei voi mennä ulos siis tepastelemaan.

imetysliiveistä. Netanttilassa o iha ok kivat liivit 12e mutta vain kokoon E asti joten mulle pienet, mutta ompaha varulta nekin.

1. Imetysliiviä kannattaa sovittaa aikaisintaan kuusi viikkoa ennen synnytystä. Sovittaessa pari sormea tulisi mahtua kupin sisäpuolelle, jolloin rinnalle jää turpoamisvaraa. Raskausarvet rinnoissa voi välttää pitämällä liivejä ympäri vuorokauden. Imetyksen tulisi onnistua riisumatta koko liiviä. Rintaliivien tulisi olla helppohoitoista ja nopeasti kuivuvaa materiaalia. Imettävän naisen rinnanpäät saattavat tulehtua hyvinkin herkästi, eli myös kuppimateriaalin tulee olla miellyttävä, pehmeä ja hankaamaton. Kaarituellisissa liiveissä on huomioitava kaarituen riittävä leveys, yökäyttöön kannattaa hankkia kaarituettomat liivit.

Sellanen ohje löytyy netistä

Terve vaan!
Vuosi vaihtui mailla, kipakassa pakkasessa :D Verenpaineet koholla, muuten olo oli kohtalainen... Tänään sitten soitin neuvolaan ja äippäpolille, verenpaineista kuinkas muutenkaan... Ja äitiyspolin lääkäri määräs verenpainelääkkeen mua näkemättä, lukemien perusteella... Ensimmäinen tabletti otettu ja hiemanhan tuo laski verenpainetta... Koko päivä mennyt vähän tuskaillessa ja mitään en ole oikein saanut aikaiseksi... Mielellään en kyllä tuota lääkettä syö, mutta ei kai sille mitään mahda [:@] tällä viikolla vielä äippäpoliaika ja sitten kai katotaan miten jatko... *huokaa*

No niin. Kerkesin tänne kirjoittelun jälkeen laittaa hetkeksi simmut kiinni, ku nukutti ihan törkeesti... peipi piti viime yönä bileitä mahassa jonneki aamuneljään ja sitten aikaisin neuvolaan... No naikkarilta soitti sitten kätilötäti, olivat saaneet neuvolan lähetteen ja lääkäri siellä sitä mieltä että kipikipi mamma päivystykseen!

Sielläpä käyrää otettiin (nukahdin sen aikana...[8|]) Ja röörit tutkittiin.. Kanava oli vielä kiinni, jäljellä 1cm ja pehmeä oli. Labrat ihan ok ja muksulla kaikki hyvin onneksi. Paineet korkeat edelleen.. Niin ja vauvan painoarvio tällä hetkellä 3,3kg.
Jatkona tarkkaa stixausta, verenpaineiden seurantaa ja labroja maanantaina.. pitää taas huomenna mennä kinuaan terveysasemalta verenpainemittaria lainaan.. eivät anna ku 5:deksi päiväksi kerrallaan. Paineet nousee jo siitä, kun sitä saa koko ajan olla ruinaamassa [:@] Ja jos muutosta huonompaan niin ensi viikolla miettivät käynnistystä [:-]

On tämä kanssa. Toisaalta ei viitsi valittaa, ku tietää olevansa onnellisessa asemassa kun on ylipäätään vauva masussa ja näin pitkällä jo. Mutta nyt just tuntuu siltä että ihan hetkeen ei aleta pikkukakkosta väsäämään.. [;)]

Jaksuja kaikille, kovasti tuntuu meillä vaivoja olevan.. [:(]

Ehin äskön vaan lukeen uudet jutut, ja nyt sitten kommentoimaan. Täyty mies päästää välissä koneelle, se ei varmaan oo viä tajunnu että tulee vierotusoireita kun tollaiten koko päivä ollaan kyläilemässä eikä ehi täällä notkuun (ja jos ehtii niin sekään ei oo hyvä kun ei oo tekemistä..)!!

Jep, kai sitä sitten osaa vaan tehä jotain naperon kans kun kotiin tullaan. Tai pakkohan se on, jossain välissä sen kans on kuitenki kaksistaan. Oon ihan varmaan sellanen äiti joka kyttää pinnasängyn vieressä että hengittääkö se, ja välillä tökkii hereillle varmuuden vuoks...!!

Imetysliivit: Mulla normikoko 75-80C, ny menee jokku vanhat ja yhet 80D:t joutunu ostaan (ei siis paljoo kasvanu). Imetysliivit ostin kokoo 85D. Niissä se isompi rinnanympärys isontaa kuppikokookin, myyjä neuvo (kun sekin voi kasvaa siinä loppuvaiheessa). Ja niin isontaaki, ainaki yhtä kokoo liian isot noi on. Lindexiltä joku 17,90€. Muut ostan sit ku näkee millasiks nää turpoo. Ja haen jatkossakin sieltä, kun siä oli aika paljo topattuja (ja tosi nättejäki, niissä ei ny ollu oikeeta kokoo, ostin sellaset tavalliset). Inhoon sellasia plisuja mikkä ei oo topattu, näyttää tissit ihan ryhdittömiltä enkä halua että nännit näkyy läpi. Mutta ne yhet tai kahet muut haen kun tietää lopullisen koon, ei niitäkä viitti paljo ostella kun vähä aikaa käyttää vaan.

Huoh, meniskö taas hetkeks tekeen jotain järkevää.

Voi että kun teki pikku päikkärit hyvää! [:)] Oli pakko mennä hetkeks nukkuun, kun alko väsyttään ihan hirmusti. Ja aaah, olipas ihana nukkua ihan vaakatasossa, viime yö kun meni taas istuma-asennossa torkkuessa... [&:] Erittyyköhän oksitosiinia yöaikaan jotenkin enemmän vai mikä ihme on, että öisin ei pysty juuri makuullaan oleen, kun heti alkaa supisteleen, mut sit aamuvarhaisella voi varovasti koittaa ja laittaa pitkäkseen... [8|] Niin ja kyllähän synnytyskin monesti alkaa juuri yöaikaan...

Tänään olin kaverin ja sen vauvelin kanssa vähän ostoksilla ja itsellehän en tietenkään mitään ostanut, mutta masuvauvalle kyllä. En nykyään edes katsele itselle mitään vaan pyörin vaan vauvanvaateosastoilla. [:)]

Toivottavasti tuo ulkoilma pysyisi vähän lauhempana, että voisi pikkuisen tuoda sairaalasta kotiin siinä nalle-puvussa... <3 Ja eipä siinä onneksi kauaa tarvi ulkona hytistä, kun mies tulee kuitenkin autolla hakemaan... [:)]

Yohanna:Mullekkin iski eilen pieni "paniikkikohtaus" ku aloin ajattelemaan aikaa kun päästään sairaalasta kotiin ja ihmetellään silmät pyöreinä pientä tulokasta.Ja apua kun hän alkaa huutamaan ekaa ateriaansa[8|]
Luotan siihen että kaikki sujuu hyvin kun kyllähän ne siellä sairaalassa valmentaa tulevaan aika hyvin[:)]

Mulle on ilmestynyt yksi pienen pieni raskausarpi navan viereen,mies bongasi sen vastikään!Mut oon ollu koko ajan asenteella "jos tulee ni tulee.."
vaikka tietty toivoin että ei tulis[;)]

Puutuileeko kellään ylämasu ku istuu vähänkii pitempään??Mulla tosi nopeesti puutuu koko alue...mistäköhän johtuu?
ööö,tissit painaa?[:D]
Imetysliivit mitkä ostin h&m alesta n.kk sitte,ovat jo aika kiristävät ja epämukavat..huoh*en malttanu odottaa ni siinä tulos[&:]

Voimia!

Minä oon kans havainnu tuota mahanahan puutumista [:-] Mitähän kummaa se on?

Taas yksi normaali päivä takana. Tylsää, ei edes mitään supistuksia. Pitäisköhän niitä neuloja taas pyytää...

Imetysliiveistä: Mä ostin anttilasta 11,90e liivit hyi saakeli kun on oikeesti huonon tuntuset päällä. Ei ne tue ollenkaan jos vähääkään hytkyy. Ihan virheostos. Mut aattelin, että kelvatkoon nyt ens alkuun ja sit voi käydä ostamassa paremmat (kaarelliset) kun tietää tissien koon. Mun normikoko oli 75B ja nää mitkä mä nyt ostin on 80D [8|].

Huomenna neuvola. Ja mä niin toivoin, että me oltais jouduttu perumaan se tietystä syystä. Vaan eih. Mutta ainakin voidaan taas pyytää, että se terkkari kattoo kohdunsuun tilanteen, et jos olis vaik jotain edistystä tässä välissä tapahtunut.

Huh huh. Tukka rasvottuu ihan sikanopeeseen tahtiin. Tuntuu, et pitäis joka päivä pestä jos aikois pysyä siistin näkösenä. En vaan jaksa...

se on kuulkaa menoa nyt!!! Tai siis aamulla... Huomenna n. 10.30 meillä on sitten vauva!![:D][:)][;)]
Toivotaan et kaikki menee hyvin ja hän on ihan terve.
Ja hiukan jänskättää jo että kumpikohan sieltä mahtaa sitten tulla.
Mä laitan sit viestiä heti kunhan kännykkä alkaa pysyä kourassa!!

wish me luck![;)]

Tsemppiä huomiselle, Yamacraw! Hyvin kaikki varmasti menee, ja ihanaa kun saat pian nähdä pikkuisen.... [:)] 

Tsemppiä Yamacraw!!! [:)][:)]
Maltatkohan edes nukkua?!! [:D] ONNEA teille jo [:)]

Myö saatiin uus jääkaappi! Tässä asunnossa ei ollut ollenkaan jääkaappia, niin meillä oli sitten mun miehen vanha pikkuinen jääkaappi käytössä +1v. TÄNÄÄN me saatiin sitten jääkaappi, ja alhaalla komeili pakastin! [:D]

Viiltävää/vihlovaa kipua tuntunut tänään pidemmän aikaa alhaalla, ihan ku joku työntäis kylmän sukkapuikon sinne?!?! Ja kasapäin napakoita ja kipeitä supistuksia. Ja tänään lähti se limatulppakin, tai ainakin osa siitä! - Joko pian mentäis!? [:D]

Tekis mieli siivota, mutta samantien alkaa sattumaan ja supistelemaan, kun yrittää jotain hiemankin raskaampaa tehdä. Odotan innolla jo sitäkin, että pääsen laittamaan vauvan sängyn valmiiksi! Lakanat puuttuvat vielä......

Nyt se sitten taas alko...... SUPISTELEE

Täällä taitaa käydä juuri niin kuin edellisissäkin raskauksissa.. Siihen asti ku ei tarttis vielä syntyä ni supistelee ja paikat kypsyy.. [:@] Sit ku sais jo syntyä viikkojen puolesta ni tilanne alkaa rauhottumaan. Tänään ei ole tainnu tulla ees 5 supistusta ja aiemmin supistellu pitkin päivää tasasesti. Lantioseudun kivut jatkuu, välillä tuntuu kirjaimellisesti että alapää räjähtää, mutta onneksi särkylääke auttaa edes vähän. Nyt vaan niitä SUPISTUKSIA KIITOS!!!

Tänään tulee siis ainakin yks vauva lisää, tsemppiä sinne Yamalle!!

Elegia, ootko aatellu tilata esim netanttilasta tai hobbyhallista osarilla sitä turvakaukaloo? Sieltä oisin itekki tilannu, ellei oltas saatu kaverin siskolta halvalla. Ja anttilasta tulee vajaassa viikossa yleensä (ehtisköhän tuleen viä?). Jotenkin tutun kuuloset sulla noi välit vanhempiin.. Tai mulla ei oo minkäänlaisia, ollu kohta yheksään vuoteen. Niin paljon kaikkee paskaa ollu lapsuudessa (ei mitään fyysistä väkivaltaa kuitenkaan) etten tunne tarvetta pitää yhteyttä vaan sen takia että on sukua. Ja uskon että tämä lapsi tulee ihan hyvin toimeen yksillä isovanhemmilla (kuten itsekin olen tullut, ei ole tietoa kuka oma isäni on).

Ja vielä parturista, haaveilin kans että tän kuun alussa ois päässy saamaan tukkansa uuteen kuosiin (kun ei tiä koska seuraavan kerran pääsee), mutta tulikin kaikkia ihania vakuutusmaksuja joten ei tarvi mennä!! Prkl, alkaa oleen jo niin ällön värinen ja mallinen (tai ei se näin pitkässä tukassa niin haittaa, mutta haittaa kuitenki). Enkä varmaan ens tilistä ehi meneen (25.päivä vasta), ainakaan toivottavasti (siis että tulis lapsi jo ennen sitä)!! No, täytyy tyytyä pitään kynnet ja jalkakarvat ees nättinä!!

Jee, kaks viikkoo laskettuun!! Eli ajattelen että neljä viikkoo, koitan asennoitua siihen kahen viikon yliaikaan ettei tuntus aika sit niin  pitkältä..

Täällä ollaan kans jollain kolmen tunnin "yö" unilla [&:] Uni ei tullu enää viiden jälkeen, ei sitten millään, joten nousin aamiaiselle ja läsäytin ruhoni laiskanlinnaani vauvan ristiäistossuja kutomaan [:)] Kolmas variaatio on jo käynnissä eli pöydällä on vino rivi eripari tossuja [:D]

Mulla tais supistella (?!!??) tossa aamutuimaan kun yritin nukkua vasemmalla kyljellä. Sattu niin pirusti että piti jo nousta ylös ja hengittää keskittyneesti kipu pois. Luoja, miltä se tuntu!! [:@] Nyt sitten ei tunnu muuta ku mukelon likkumiset <3 Turvotustakin alkaa löytymään jo sen verran että sormuksen otin aamulla pöydälle vaan nyt iski alaston olo ja laitoin sen takaisin [:D]

Pitää nyt vielä hehkuttaa että sain parturille ajan torstaille [:)] Tiedossa siis kuontalon siistimistä ja raidoittamista, kulmien nyppäys ja värjäys sekä ripsien värjäys Jos vaan olen vielä yhtenä kappaleena siinä vaiheessa. Serkkuni sitä epäilee suunnattomasti! Ensin hän sanoi että synnytän 2.1, mutta synnytyksen hoisi hänen hiirensä [:D] Seuraava tunne synnytyksestä sattuu juuri 7.päivälle [:)] Saas nähä! Sille päivälle oonkin hommannut ohjelmaa riittämiin, mm. neuvola, parturi sekä ystävän (ja hänen reippaan kk:n ikäisen tyttärensä) vierailu <3

Hahah, mulla oli ensimmäinen laskettu aika 2.1, joka meni ilman tuntemuksia ohi. Toinen on siis 20.1, mutta mies on sitä mieltä että ens perjantaina mä poksahdan [:D][:D] Sillä on aina näitä ihme tuntemuksia ja se on nyt jo ihan paniikissa. Ei se mua kyllä haittais koska oon nyt jo niin huonos kunnossa ettei oo tosikaan [8|]

Olis kyl kiva käydä kampaajalla koska sinne ei taas ihan heti pääse.. Kattoo nyt perjantaina sitte et mitä käy [:D] JT10 kuulostaa aika luksukselta! 

Jäikö se Elegia nyt osastolle kun ei mitään kuulu...? Huih! Ilmottelehan kun ehdit... [:)]

Minäkin haikailen jalkahoidon ja kasvohoidon ja kampaajan perään, en vaan tiiä uskaltaako niitä varailla kauheesti enää tässä vaiheessa! Voipi olla että unohtuu perua siinä vaiheessa jos onkin synnyttämässä... mut jos edes yhden noista valitsisi silläkin uhalla! Ois niin ihana nyt hemmotella vielä itseään kun voi. [:)]

Niitä turvakaukaloita voi tilata netistä monestaki osotteesta. [:D]  Täällä suunnalla ei pääse sairaalasta lapsen kanssa kotiin jos ei ole kaukalo hakijalla mukana [&o] pitää osastolle tuua että näkevät millä aiotaan kuskata

Kampaamo käynnistä.. [:D]

Minä kävin työpaikalla laitattamassa tukan ennen joulua [:)] nyt olis kulmakarvojen ja ripsien aika.. ei tarttis meikkailla kovin ennen synnytystä [:)]

Takaisin