TammiMammojen 2010 TAMMIJÄNNITYKSET <3

Pakko kysyä stidi että eikö ne muka päästä kävellen lähtijöitä ilman kaukaloa?Tai jos kulkee julkisilla...
 
Onnea yamacraw , teillä on nyt sitten se pikkuinen vaaveli jo [:)]

Elegia, mites siellä??? Jäikkö osastolle??

Täällä hiukan kivut helpanneet yön aikana, mut saapi nähdä miten tässä päivällä käy... Kaikki sormet tunnottomia, jalat ku limput, vaikka oli koko yön ylhäällä..
Mies on sitä mieltä, että me mennään sinne sairaalaan tänään ja hän ei huoli mua kotiin ilman vauvaa.. [:)]
 
Voimia sinulle Elegia! *voimahali*
Toivottavasti kaikki menisi kuitenkin hyvin, ja saisit vauvan syliisi mahdollisimman pian!

Pää sekaisin.... Huonosti nukutusta yöstä, ja kamalista supistuksista, ja hirveästä aamupahoinvoinnista... [:'(]
Selkään polttelee ja särkee ihan kamalasti, samalla tavalla kuin vatsaankin, alas! Ja alapäässä taas tätä "sukkapuikko" fiilistelyä...

lepo vaan...
 
viimeinen en ole kuullut että joku olis lähteny kävellen sairaalasta [:)] mutta kai se täällä seki onnistuu ku vaunuilla liikkuu. Täällä suunnalla nyt niin kovat pakkaset että eivät varmaan ees päästäis vaunuilla. Kesä aikaan varmaan ihan eriasia. Mutta jos autolla haetaan ni kaukalo pitää olla mukana osastolla [:D] Itse lähdin ekalta taxilla kotiin ku mies oli armeijassa sillon. Se ei maksa ku sen omavastuun 9,25e joten ei varmaan kannata ees julkisilla mennä.
 
Voi Elegia, inhottavaa lukea ikäviä uutisia:(( Ymmärrän niin sun tunteet, mäkin olisin pahalla mielellä jos joutuisinkin sektioon kun en sitä halua. Sä oot vielä kerran jo kokenut sen...
Mutta älä missään nimessä syyllistä itseäsi, että sussa olis mikään vikana tai mitään!!! Luonto vaan hoitaa nuo asiat omalla tavallaan! Toisilla menee aina kaikki hyvin ja toisille sitten sattuu kaikkea paskaa [:o] Kyllä mäkin olen miettinyt, että mitä me ollaan tehty että just meidän vauvalla on gastroskiisi joita syntyy kaksi vauvaa vuodessa!!?? Että mikä on todennäköisyys että meille käy näin.. No mutta on vaan reippaasti otettava vastaan se mitä tulee! Huh rankkaahan tää tuleva aika on kyllä monelle.. Mutta yhdessä me tsempataan toisiamme ja pärjätään!!! [;)]

Ja onnea täältäkin kolmannelle tammivauvalle ja Yama-äipälle!!! Toivon, että kaikki meni OK!!!! [:)]
 
Gastroskiisi on vatsahalkio. Meidän vauvalla on siis navan oikealla puolella reikä, josta ohutsuolta ja vähän paksusuoltakin tulee ulos lenkkeinä. Tämä tulee joskus raskausviikkojen ihan alussa kun alkio sulkeutuu, niin sitten tapahtuu joku kehityshäiriö ja masuun jää reikä. Meillä siis valitettavasti tälläinen tapaus [:o] Mulla on siis synnytys ylihuomenna ja sit heti vauva leikataan lastenklinikalla eli suolet laitetaan takaisin mahaan ja maha kiinni noin niinkuin lyhyesti selitettynä. Onneksi ennusteet on hyvät!
 
Tännehän oli tullut hirmuisesti uutta..
Onnea uusille tammivauvoille ja tammivauvaperheille!

Olo on ollut eilisen helvetillinen, poltot alamasussa ja alasesässä olivat kauheita, kestivät eilisen koko päivän. En tiennyt miten päin sitä olla, ko mitenkään ei tuntunut helpottavan. illalla olo helpotti ja huokaisinkin jo syvään että jesh saan nukuttua, mutta puolenyön aikaan poltot tulivat takaisin ja kestivät noin aamu 8. Nukahdin enne kolmea muutaman kerran, mutta heräsin kipuun. Kävin suihkussa ja sen aikaa auttoi, mutta heti kun pääsin sänkyyn niin jatkui.. 6 jälkeen siirryin olohuoneeseen katsomaan tv:tä ja kahdeksan jälkeen olo helpotti sen verran että nukahdin.. 10 aikaan heräsin kun koira tuli tökkimään kuonolla että onko kaikki kunnossa. sain hirmuisen määrän aamu pusuja ja soitin synnytys osastolle että mites tehrään. Käskivät heti ottamaan yhteyttä jos kivut tulevat takaisin ja sitten se onkin meirän lähtö.. Saas nähä tuullaanko sitten yhdessa vai kahtessa osassa kotiin... ja koska tullaan.
Saas nährä mitä tää päivä näyttää, nytten on ollut ihan hyvä olo. :)



Elegia
Voimia sinulla oikein paljon, kaikki ei mene aina suunnitelmien mukaan mutta, aina pitää varautua siihen. Lapsen parastahan ne ajattelevat.

Minto Voimia ja jaksamista viimeisille päiville, kohta näet jo pikkuisenne ja koita jaksaa vaikkette saakkaan vauvaa heti kotiin.
 
Voi Elegia, et sä mitään väärin ole tehnyt!!!!! Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia sinne!!! *voimahaleja*
 
Heipsis piiiitkästä aikaa!
25.12 syntyi kaunis pieni tyttövauva, laskettuaikahan oli vuoden alussa!
synnytys käynnistettiin kun lapsivedet salakavalasti vähentynyt ja tytskä
pienikokoinen (2470g 45cm) joten päättivät siis et on aika syntyä ja tulla
saamaan ravintoa ja kasvamaan kohdun ulkopuolelle!
synnytys kesti 7.5h ja meni ongelmitta ja voin sanoa että ne kivut unohtui
kyllä samointein kun sai rakkaansa rinnalleen :)
nyt kotona viikon verran tutustuttu toisiimme ja onni on sanoinkuvaamaton[:)]
tsemppiä kaikille omaa hetkeään odottaville!!!
 
Vimpulalle Tuhannesti Onnea jouluvauvasta [:)][:)][:)]
Varmasti niin ihanaa kun saa vauvan kanssa olla rauhassa kotona ja tutustua toisiinsa<3 Vaikka mäki oon kyllä sitä mieltä että en kuitenkaan osaa sitä hoitaa jne mut ehkä luonto hoitaa senkin puolen ja kaikki sujuukin helposti [;)] Kai ne siellä sairaalassa neuvoo!

Nyt mä lähen asioille, pakko päästä tuulettuu vähän kodin ulkopuolella!
 
Höpsistä Elegia äläs nyt anteeksi pyytele mitäään! Saa kiukutella kun siltä tuntuu!!! Ja toi teidän tilanne on myös tosi inhottava, niinkuin meidänkin. Ei voi noita asioita verrata keskenään, kaikille omat vastoinkäymiset tuntuu tietenkin kaikista suurimmilta!
Mutta kyllä me tammimammat selvitään eiks jeh!!!?? [:D]
 
Kyllähän me selvitään.. Voimia kaikille!

Meille tuleekin sitten ehkä lähtö naistenklinikalle ko kättäri on täynnä.. Taitaa olla hulina päivä ja yö ollut siellä ko henkilökunta vastailee mitä sattuu puhelimiin.. mut me ootellaan viel kotona,, Olo ei oo vielä onneks pahentunut.
 
Ei huolta tulevat äipät! kyllä ne neuvoo tarvittaessa kädestä pitäen vauvan
hoitoa eikä ainakaan kättäriltä kotiuta ennenkuin tunnet pärjääväsi :) mun kanssa
samassa huoneessa oli nuori äiti joka tosiaan kotiutettiin vasta kun näkivät
että hommat hoituu...ja muistakaa tyhmiä kysymyksiä ei ole!!! ja niin tosiaan
tuntuu olevan ruuhkaa ainakin pääkaupunkiseudulla...joulun aikaan oli sekä kättäri että naistenklinikka sulussa[&:]
 
Mä oon NIIN TURVOKSISSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jalat punaiset ja pinkeät. Eli taidampa pyytää torstain polikäynnillä verikokeita ettei vaa olisi sittenkin salakavalasti myrkytys oireita. AInoa oire o toi turvotus ja viikon sisällä painoa kolme kiloa lisää... päähä ei koske,eikä masuun eikä muitakaan oireita ole näkynyt eikä ollut. Paitti flunssan oireet..olen siis erittäin tukossa myös eikä meinaa liikkua räkä minnekkään mitenkään.nivelet kipeät.

Eilen käytiin mun kaverin luona nilsiässä heittää lenkki...tunti per suuntaansa ajoa ja sitten vielä sen jälkeen bilisteltiin tarkotuksella kylillä että jos se sais aikaan mulle supisteluja ku yleensä autossa alkaa supisteleen tuo rytkytys mikä tulee tosta hirveestä polanteesta kiitos huonojen auramiesten.. ainoa mitä tuli koko reissusta oli että yöllä oli lantiota vaikea kääntää ku liitos kivut tulivat kipeämmiksi. MITÄÄN MUUTA EI. NÖYH.

Kyllä mä uskoisin että Elegia saat vauvasi nopeasti hoitoosi kerta viikkoja on paljon jo takana. Ja voit toivoa ja pyytää että saat sen syliisi enne ku viedään salista tutkittavaksi tai kun ovat tutkineet että saat edes hetkeksi syliisi. Kerta ei tehdä sulle HÄTÄHÄTÄ sektiota.

Mie olen ite asennoitunut täällä tilanteeseeni niin että jos vauvan olo on heikko nii se menee suoraan hoitoon, se siitä. parempi käydä hoidossa hetken aikaa kuin että olla minun luona odottaen hoitoa.Ja jos tulee sektio niin sitten tulee, se on vaan vauvan tilanteesta kiinni mitä tuleman pitää... KUHA NYT VAA TULIS ULOS. No torstaina saa tietää mittee tulee tapahtumaan....OLIS JO TORSTAI.
 
Me naiset ollaan hyviä syyllistään itseämme!! Kun sanoo jotain, ja toinen siihen kommentoi että meillä näin, niin tulee huono omatunto että sanonut pienemmästä asiasta. Aina on joku jolla on asiat paremmin tai huonommin, ja toiset osaa ottaa ne asiat paremmin. Tämä ei siis todellakaan ole pahalla sanottua kellekään, älkää kukaan ottako itseenne!! Ite olen samanlainen, että mitäs tässä kiukuttelen (vaikka niistä raskausarvista tai painonnoususta tai kun kävely on hankalaa tms), kun jollain on asiat pahemmin, mutta ei niin voi ajatella. Aina ne jollain on huonommin. Onneks täällä on suurin osa sellasta ihanaa porukkaa että voi sanoo mikä ahdistaa/ihastuttaa/vituttaa jne ilman että siitä kukaan suuttuu.
 
Ja tsemppiä elegialle ja mintolle, teillä molemmilla on paskamainen tilanne moniin muihin verrattuna, voimia teille! Kohta nyyttinne saa hyvää hoitoa, koittakaa jaksaa olla erossa naperoista vaikka vaikeeta on!! Ja vielä kerran, toivottavasti kukaan ei pahastu tästä kirjotuksesta! :)
 
Yohanna, olen kanssasi ihan samaa mieltä.

Jokaisella meillä on murheensa ja niistä saa ihan rauhassa "kiukutella". Kyllä mäkin tiedän, ettei mun huono olo ja säryt ole ainutlaatuista, mutta ne vaan tuntuu musta pahalta ja mä en niitä jaksa.
Ja jokainen saa mun mielestäni purkaa itteään ihan rauhassa, eikä kenenkään tarvitse pahoittaa niistä mieltään. eikö vain [:)]

VOIMIA SIIS KAIKILLE MEILLE LOPPU RUTISTUKSEEN!!!!!
 
Minto mun isällä ja sen vaimolla oli 92 tai 93 sellanen raskaus missä vauvalla oli takaraivolla iso halkio ja vatsassa niin suuri että melkein kaikki sisäelimet oli vatsan ulkopuolella. Ja oli sillä jotai muutaki [:(] Se pikkunen ei selvinny kovin pitkille viikoille. Teillä onneksi hyvä ennuste ja toipuu varmasti hyvin [:)] Minun miehen sisko on töissä helsingin lastenklinikalla [:D] 
 
Täällä polikäynti takana ja vielä tultiin kotiin odottelemaan! Kohdunsuu pehmeä mutta vielä oli kanavaa jäljellä. Torstaina seuraava tilannekatsaus ja sitten EHKÄ alkavat jo käynnistellä... [:)] Ellei nyt sitten itsestään käynnisty ennen sitä, mutta epäilen. Vauvan painoarvio edelleen 3,5kg, hyvä ettei ole siitä kauheasti kasvanut.

Elegialle pahoitteluni ettei aamun lääkärireissu mennyt ihan putkeen. Kyllä ne varmasti yrittää sun parasta ajatella eikä ilkeyttään sektiota ehdota. Mutta ymmärrän kyllä erittäin hyvin että onhan se aika shokeeraava uutinen, onneksi sulla on sitä nyt tässä muutama päivä aikaa sulatella. Ajattele, pian saat pikkuisen syliin ja sitten varmaan unohtuu kaikki ikävät asiat... [:)]

Vimpulalle onnittelut jouluvaavista ja Yamacrawille kans! Tuliko tyttö vai poika?? Täällä tais alkaa nyt todellinen actioni, yritän pysyä uutisissa mukana!
 
Takaisin
Top