Tammikuussa Tapahtuu :)

Mullei oo ainakaan mitään sitä vastaan, että "vauva-arki"-jutut tulee tänne kuukausitopiciin. Mukava niitä on lukea, vaikka jakaantuminen vasta häämöttää edessä päin, tai sitte ei ja musta tulee Sadepilven sanoin ikuisuusmamma2011.

Edelleen supistelee epäsäännöllisesti, menkkamaisia kipuja ja lantiossa on ylimäärästä tavaraa eli keilapallo p**ssa. Mieskin oottaa kärsimättömänä jo vauvan syntymää, taitaa vähän jo jännittää. Hällä on pari kaveria parin päivän erolla meidän laketusta ajasta, serkku sai pari viikkoa sitten ja muut kaverit oottaa malttamattomana varpajaisia.

Saunasta ei oo kyllä mitään hyötyä, se on todistettu nyt. Olen saunonut varmaan kahden viikon ajan joka ilta ja pitkään, mutta pahan oon vaan saan. En ole mikään himosaunoja. Hellun mieliksi sinne aina lähen, koska anoppi uskoo saunan voimaan ja patistaa hellua viemään mut saunaan.emoticon
 
Huomenia!

Viime yö meni taas aivan päin p....! Vein kuopuksen kahdeksaksi päiväkotiin ja painuin takaisin pehkuihin. Heräsin tossa reilu tunti sitten ja nyt laiskottaa... Lupailin eilen pesueelle tuoretta pullaa, mutta viitsiiköhän tuota sittenkään!

Voi Sadepilvi mä olin jo niiiiiiiiin varma että.... Joo, tosiaan ne vaipat olivat erikseen tytöille ja pojille ja muistaakseni se ero oli siinä, että imukykyisin osa oli jotenkin eri kohdissa vaippaa. Pojilla ylempänä ja tytöillä alempana, tai jotain sinnepäin.

Masu on nyt selkeästi valahtanut alaspäin. Tosin pallomainen se on vieläkin, kun itse on tällainen vajaa 160 senttinen tappi. Mutta tällaisestakin varresta on synnytetty 54 senttinen vauva, kuten kakkonen oli syntyessään...

Peukkuja taas etenkin teille joilla arvioitu laskeutumisaika on jo ohitettu! emoticon
 
Onneksi ei tarvitse yksin odottaa.... mutta teitä, joilla LA jo kaukana takana, käy kieltämättä vähän sääliksi, jos olisin maailman tirehtööri niin armahtaisin teitä jo! Eiku ei siinä asiassa taida mikään mahtikäskykään auttaa hallintotasolta, pitäisi tulla korkeammilta voimilta :-) Ei muuta kuin malttia vaan!

Itse olen viime päivät kierrellyt tapaamassa vanhoja kavereita ja saanut vauvanvaatteita ja vaippoja lahjoituksina - olisihan minulla ollut varaa ostaakin perustarpeet, mutta jotenkin tuntuu niin mukavalta saada käytettynä toisilta äideiltä (minun tuttavapiirissäni tietty suurimmalla osalla jo kouluikäiset lapset mutta on niillä monilla jäänyt jotain komeronperukoille kokoa 56 myös....). Ja siinä saa aina sitä henkistä tukea myös ja kertoillaan synnytyskokemuksia ja toiveita puolin ja toisin. 

Vatsa on selvästi laskeutunut roikkumaan vähän alempana kuin ennen, ja pahimmat kylkiluihin potkut ja paineet ovat vähentyneet. Luulin jo, että närästyskin helpottaisi mutta ei - kyllä sitä vielä tulee ihan säännöllisesti tunnin syömisen jälkeen eikä mitään vaikutusta sillä mitä syö. Veden juominenkin riittää!

Yritän tunnustella onko vauvan pää kiinnittynyt, mutta jostain syystä omaa lantiota on vaikeampi ronkkia kuin terveydenhoitajan asemassa muiden lantioita! En tavoita päätä käsien väliin sillä lailla että voisin varmasti sanoa "tässä se on". Itse asiassa epäilen, etteikö vain ole vauvalla vähän niska kenossa ja naamatarjontaa yrittämässä?? Huomenna on neuvola, täytyy pyytää terkkaria siellä tunnustelemaan tavallista huolellisemmin. 

Melkein viikko vielä laskettuun aikaan ja - näin mielessäni ajattelen - 2-3 viikkoa synnytykseen. 

(hei minäkin muistan poikavaipat ja tyttövaipat!)
 
Hohhoijjaa, mitähän sitä tänään keksis. Kattoisko taas tylsyyksissään Vauvan tarinan jossa kaikki on jo nähty moneen kertaan.

Mutta ihan rehellisesti tänään aion herkutella, piti kauppareissulla ostaa monenlaista hyvää että on ainakin lohturuokaa tarjolla kun oikein v*tuttaa. Tuleepahan vauvallekin vähän lisää lihaa luiden ympärille niin saa äitikin lisää haastetta vauvan ulos pukkaamiseen :) Oma paino ei olekaan hirveästi tainnut enää nousta viime aikoina, eikä se 90 kg ole mennyt onneksi rikki niin voi huokaista helpotuksesta, ainakin melkein. Mitähän mun painonnousu nyt oliskaan, jotain 17 kg lähtötilanteesta ehkä? Keväällä on kyllä varaa painon pudota enemmänkin, koska jo tuossa kevään korvalla oli varteen kertynyt muutama kilo ylimääräistä.

Kyllä kait tää tästä. Onneksi en ole yksin odottelemassa täällä :)
 
Tutkiskelin just syntyneiden listaa tarkemmin. Aika monta poikaa on syntyny ennen laskettua aikaa ja taas monta tyttöä on tullut lasketun ajan jälkeen. Meille vähän epäiltiin poikaa rakenneultrassa eli sehän siis voisi kohta vaikka syntyä. LA olisi jo ensi viikon perjantaina.
Sain tänään varmistuksen neuvolasta että meidän "pikkuinen" olisi jo laskeutunut ja myöskin kiinnittynyt eli kaikki olisi silleen valmiina. Tajuaisi vaan tulla pihalle sieltä täysihoitolasta. emoticon

Vähän kyllä hirvittää vauvan koko kun viime viikollahan lääkäri antoi kokoarvioksi sen 4158g. Nauvolassa kertoi kuinka yksi hoikka ja pitkä tyttö oli pullauttanut 4,9kg vauvan pihalle ja kertoi vielä miten helppo synnytys oli ollut.. Toivottavasti ei meidän kaveri ihan sitä kokoa ehdi tässä odotellessa hankkimaan.

Järkkäsin meille "vapaan viikonlopun" miehen kanssa. Koirat lähtee mummolaan yöksi pitkästä aikaa. Menevät vähän piipahtaa ettei sitten tule kerta rykäisyllä niin pitkää aikaa poissa kotoa. Saan minäkin vähän hermolomaa kun seuraavat mua kuin hai laivaa.

Piipahdin pitkästä aikaa töissäkin. Antoivat vinkin että nyt vaan tekemään vatsalihaksia ja haarahyppyjä niin kyllä se sieltä pihalle tulee. Pitää varmaan myös kokeilla seksiä saunassa siiderilasi kädessä. Eiköhän se noilla vinkeillä saada vielä pihalle. emoticon

Mäkin muuten muistan että mun pikkusiskolla oli pinkki vaippapaketti. Äiti ei tiennytkään että nykyään on jo unisex vaipat. Niin ne asiat vaan muuttuu 20 vuodessa emoticon .


Muokaten vielä.
Niin ja keväällä on tiedossa iso painonpudotus urakka täälläkin suunnalla. Ehkä sitten kun pääsee kunnolla kärräilee vauvelin ja koirien kanssa niin painokin alkaa tippumaan. Onhan tietty osa painosta pelkkää nestettä mutta on sitä tullut kyllä vähän liikaa raskauden aikana..
 
"Niin ja keväällä on tiedossa iso painonpudotus urakka"
Pitää kyllä NIIN paikkansa. Mä myönnän ihan reilusti, että tuli lipsuttua pahemman kerran..painoa tullut 20 kg..huups. Tosin en ota asiasta sen enempää paineita koska kyllä ne kilot saa pois jos vaan haluaa. Sitäpaitsi imettäessä lähtee myös emoticon
Ja kun en nyt ole hirveän lenkkeily intoinen ihminen niin kotona on tietenkin kunnon crosstrainer juoksu masiina. Helppo vetää päivittäin ainakin 30 min treenit jossa lähtee jo 200 kilokaloria vex! =)
Ei siis stressiä asiasta ^^
 
salla88: Meilläki on crosstraineri :) Se kuulemma sopiikin hyvin jos on toipumassa jostain eikä voi vielä lenkkeillä oikeesti. Pitää vaan senki kanssa ottaa alussa rauhallisesti, rasittaahan sekin vatsalihaksia ja niitä voi ruveta reenaamaan vasta kun ovat kunnolla palautuneet. Mutta en siis todellakaan tässä vaiheessa ressaa mun kiloista ;) Kyllä ne keväällä lähtee tippumaan ja sitäpaitsi äitien pitää ollaki vähä sopivasti halittavan pehmeitä!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/f010.gif[/img] 
 
Jokos täälläkin rupeis edistystä tapahtumaan, toivon ainakin kovasti niin emoticon  Yöllä heräsin siihen kun tuntui pikkarit niin hirmu märiltä. Lähdin sitten vessaan ja totesin että jotain vuotoa, kirkasta, tullut. Aamulla oli sitten tullut jo sellaista limaakin... Mahtaako olla tulppaa vai vaan runsaampaa valkovuotoa? Esikoisesta tuo tulpan lähtö aiheutti hieman punaisempaa vuotoa, mutta eikös se kirkastakin (tai sellaista vaaleaa) voi olla? Nyt on hieman enemmän tänää nipistellyt... Mutta mutta, en jaksa vielä enempiä juhlia, tässä voi silti mennä vielä viikko emoticon
Oli kuitenkin pakko ottaa pienet siivoukset tänään, josko auttaisivat asiaa taas eteenpäin emoticon

Nyt naatiskelen rauhasta, kun mies on töissä ja poika mummulassa, kera päärynäjäätelön emoticon
 

Täällä vietetään viimeisiä hetkiä kahdestaan kotosalla, huomenaamulla mennään yliaikaiskontrolliin jossa olis sit käynnistys (ainakin neuvolatädin mukaan) emoticon

Täytyy vaan toivoa et ne todellakin käynnistäis kun rupeen olemaan melko malttamaton...Käytiin eilen puoltoistatuntia keilaamassa mut ei siitäkään ollut mitään apua...Ärsyttää kun ei oo mitään supisteluita tai edes merkkiäkään siitä et muksu haluais pihalle. Se roikkuu varmaan viimeseen asti istukassa kiinni et ei tarttis yksiöstään luopua emoticon Huomaa et miestä rupee hieman hermostuttamaan kun se pelaa vaan pleikkaria ja ravaa tupakalla. Täytyy kattoo miten saa ite ensyönä unta saatika miten aamulla rupee jänskättämään kun nyt ei osaa vielä ajatela et huomenna jo muksu voi olla pihallaemoticon

Pitää vielä varuilta käydä tuo sairaalakassi läpite et onhan siellä varmasti kaikki tarvittava

 
Mä olen tänään ihmetellyt meidän vanhemman koiran (2,5v) käytöstä. Nyt jotenkin on heti hyppäämässä sänkyyn kun vähänkin viihtyy pidempään makkarissa. Ei olisi oikein malttanut lähteä pienten, koko perheen, päiväunien jälkeen lenkille miehen kanssa. Aamullakin tuli sänkyyn nukkumaan pitkäksi aikaa. Normaalisti vaan hyvin harvoin piipahtelee sängyssä. Vaistoaako se jotain sellaista mistä mä en vielä tiedä mitään..? emoticon  Tänään on kyllä särkeny selkää tosi inhottavasti.. Kyllä mä vähän muitakin merkkejä kaipaisin että uskaltaisin alkaa toivomaan jotain edistystä.
 
Onnea matkaan konna, mulla jo käviki mielessä että olitkohan sä onnistunut jo jakautumaan tässä välissä.

katrikertulla eritebongaukset menossa niinkuin varmaan kaikilla, mulla ainaki ;) Toivotaan että oli vähintään limatulppaa!

Mustikin koira vois hyvinkin vaistota että jotain on nyt tapahtumassa, koirat on kyllä jänniä ja viisaita otuksia :)

Länsirintamalta ei edelleen uutisia. Alaselkää ja alavatsaa särkee kuin ainakin kuukautisten aikaan. Koitin tänään taas siivoilla kylppäriä eri asennoissa mutta eipä siitä koitunut mitään muutosta. Mun äitikin jo alkaa hermostua kun ei vieläkään tapahu mitään eikä käynnistellä vielä. Hänen aikanaan ei kuulemma oltu annettu mennä hirveästi yli, vaan oli käynnistetty melkein samantien LA:n mentyä.

Niin lisään että mulla on se ya-kontrolli maanantaina jolloin tulee olemaan 41+6.
 
Oi voi, jos jotenkin voisin edesauttaa teitä yliaikaisia niin auttaisin! 

No, annetaan sen sijaan mielikuvia tulevasta emoticon
Meillä oli tänään ensimmäinen kotikylpy. Neiti nautiskeli silmin nähden olostaan ja kiukku tuli kun lopetettiin.
Äitin kulta emoticon. (rakastan itse kuumaa suihkua ja saunaa ja kylpyjä jajaja....) Ihanaa kun saa miehenkin lopulta mukaan hoitopuuhiin, neiti kun on tähän mennessä pääosin nukkunut miehen ollessa kotona ja hereillä.
 
Konna86, me ollaan kans huomenna aamulla menossa yliaikaiskontrolliin ja toivoisin että ne rupeis käynnisteleen tätä jo että vähän samassa tilanteessa ollaan emoticon meillä kans mies pelaa pleikkaa sen minkä kerkee :P Tsemppiä sinne!
 
Onkohan toi oikeesti joku miesten tapa lievittää stressiä, siis pleikkarin pelaaminen?? Meillä meinaan pelataan myös, yötä myöden emoticon

Toivottavasti yliaikaiskäynnille menevillä tosiaan huomenna käynnisteltäisiin jo. Itse en usko omaa neuvolantätiä, kun se olisi jo viime perjantaina käynnistänyt. Ei mee oikeen hänen tahtonsa yksiin Porin kanssa :D Ainakin sitten "ronkkivat" sen verran kovakouraisesti tuon sisätutkimuksen, että sinne sitte yleensä on porukka illalla/yöllä uudelleen lähteneet. Ens tiistaina se siis edessä täällä, mikäli ei enne ole tullut.
 
Mustikki: meillä alkoi koirien käytös muuttua heti kun mulla lapsi vedet meni. Narttu ei suostunut syömään, ja uros ei suostunut lähtemään ulos miehen kanssa ja murisi miehelle kun yritti laittaa hihnaa. En saanut mennä yksin vessaan. Koko loppu raskauden aikana koirat tuli tiukasti viereen sohvalle ja uros koiraki tuli kainaloon nukkumaan mitä se ei ole ennen tehny. 

Meillä olikin kova koulutus kun vauvan kanssa tultiin kotiin kun koirat alko pomottaa miestä ihan urakalla. Muris mun jalkojen välistä, juoksivat piiloon mun miestä eikä suostunut menenään ulos. nyt on taas arvo järjestys melko kohdillaan ja muutama koiran purema jälki sormissa... välillä unohtuu kuka on pomo mutta järjestys palaa nopeasti... :D meillä onki maailman valtaaja koirat (kääpiöpinserit). :D hyvin totteleevat nyt kun käskee omalle paikalle... pysyyvät siellä vaikka koko sen ajan kun vieraat on käymässä... :D mutta ihania ovat koirat kyllä... mummo oli lapsen likkana kun kävin kaupassa niin uros tuli mummon luokse tönimään että vauva inisee ja juoksi takas vauvan luokse makkariin...

onneksi on tällainen hellä puolikin noissa mun otuksissa.. mutta mun 1,5 vuotias narttu on alkanu alistamaan omia lelujaan... jylkyttää niitä ihan viimeistä päivää :D se nyt on muutenki vähän outo tapaus... ryömii maata pitkin ja irvistelee "hymyilee", änkee syliin ja nuolee korvaa ja keimailee siinä ja koko aika hymyilee kunnon pepsodent hymyllä ja heiluttaa häntää vimmatusti... mitähän tuo käytös oikein on.. sitä on ollu melkein pennusta asti... ja kaikkein voimakkainta se on mun miestä kohtaan... onko se jotenki alistumista, mielyttämistä, pompottamista vai mitä ihmettä mutta hyvin erikoinen... :D
 
Täälläkin käynnistyy pleikkari samantien kun ollaan töistä kotiuduttu.--ja yleensä loppuillasta minä istun siinä sohvalla katselemassa kun toinen pelaa. Noh viihdettähän se on sekin xD
 
Tutulta kuulostaa, Salla88! Siks mies ostiki mulle oman telkun makkariin ni saan kattella omia ohjelmia ku se hakkaa pleikkaria emoticon 
 
Taalla rv 39+1 ja kavin just laakarilla, ei mitaan merkkeja ilmassa, muuta kun kuukautiskipujen tuntusia kipuja varsinkin yolla. Miesta en ole nahnyt kuukauteen ja on tulossa ens viikolla Suomeen. Hirvittaa ajatuskin etta  jos menis 2 viikkoo yli, silloin miehen olis pakko lahtea takaisin heti vauvan syntyman jalkeen, on nimittan kahden viikon lomalla.
Koiraa en voi edes ajatella, kauhee ikava kun ei se osaa kayttaa skypea eika lahettaa sahkopostia.. eika sita saa tanne kavaisemaan eli pakko vaan odotella omaa kotiutumista sitten joskus kuuden-kahdeksan viikon paasta.
Tallaisissa merkeissa tsemppia kaikille!
 
Eilen kävin terkkarilta tukivyön lainaan neuvolatätin kehotuksesta. Pidin sitä kotona ja tuntui ihan mukavalta. Sitten kävin lähikaupassa kävellen se päällä, niin alkoi ihan mahdottomat supistelut, tuntui, ettei kotiin asti selviä. Neuvolatäti sanoikin, että osalla se aiheuttaa supistuksia, etteivät voi pitää. Otin sen sitten pois kotiin tultua ja koko illan supistelikin kipeästi, mutta epäsäännöllisesti. Pitänee vielä kuitenkin kokeilla, jos sitä voisi kotona käyttää, mutta kävelemään en enää se päällä lähde.
Yöllä ennen nukkumaan menoa alkoi hirveä päänsärky, joka jatkuu edelleen. Mutta vieraita on tulossa tässä aamusta, enkä kehtaa perua. Pitänee vaan ottaa särkylääkettä naamariin, että jaksaa.

Edit: Huulet meni tunnottomaksi just äsken. Mitähän lie tuokin? emoticon
 
Takaisin
Top