Tammikuussa Tapahtuu :)

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja rozie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ihanuus satsuma, että edes joku saa vauvan syliinsä. Meitä kärsimättömiä taitaa olla täällä aikas monta.

Tammivauva2011 mulla supistukset tuntuu semmosena kiristyksenä tavallaa tuon mahapalleron ympärillä, mutta kuitenkin sisällä. Kivut ei oo vielä kovin pahat, pysähtyä pitää ja hengittää syvään, mutta pärjään kyllä.

Voi Sadepilvi sua! Rauhallisesti siellä, että jaksat huomenna synnyttää mun kans. Tai pitäskö meidän kuitenkin siirtää suosiolla keskiviikkoon, kun mitään ei tunnu? Tai torstai niin hellulla alkas viikon vapaa?
 
Wii Mulla on ollut vähemmän kivuliaita, ainoastaan napakasti mahan kiristyksenä tuntuvia supistuksia päivittäin jo useiden viikkojen ajan. Välillä supisteli viikonkin ajan aina iltapäivästä seuraavaan aamuun saakka suht säännöllisesti, mutta melko kivuttomasti. Aina ne kuitenkin aamulla loppui. Eilenkin maha oli kova ja kiristävä aivan koko illan. Tosiaan nuo yölliset helvetin kivuliaat supistukset, joista aiemmin kirjoitin, ovat olleet aivan eri luokkaa. Jotain aivan sietämätöntä  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/n010.gif[/img]


Mahan lasketumisesta reilu pari viikkoa sitten ei ollut kauaa iloa. Nyt pikkuherra on ilmeisesti kasvanut sen verran pituutta/kokoa että kylkiluihin taas työntää itseään. Taas saa pelätä, koska kylkiluut murtuu :/
 

Oi joi, niin moni on jo saanut kääryleen syliinsä, mut onneks en oo ainut ketä täällä vielä joutuu odottelemaan.

Ei siis mitään uutta täällä.
Perjantaina oltiin ultrassa, tarkistettiin vauvan kokoa. Painoarvioksi saatiin 3,9kg, joten eivät ruvenneet käynnistämään. Perjantaina neuvolaan ja varaa sitten ajan taas polille ensi tiistaille, mikäli en vielä siihen mennessä ole synnyttänyt. Ei ainakaan mitään merkkejä ole ilmassa. Saavat kyllä sitten jo tiistaina käynnistää, siellä jatkuvasti jaksaisi käydä. Viime vkolla sentään iltaisin supisteli, mutta nyt on kyllä ollut niin rauhallista kun vaan voi. Noh, eiköhän se sieltä sitten tule kun sen aika on emoticon

Uskon kyllä jos joidenkin aika käy pitkäksi.
Muistan esikoista odottaessani että juuri viimeiset vkot tuntuivat niiiiin mahdottoman pitkiltä. Nyt on päivän piristäjänä tuo vuoden vanha vesseli, niin menee päivät hänen kanssaan touhuillessa. Hieman masu vaan on tiellä, ettei ihan kaikkeen pysty, mutta muuten voinnissa ei mitään valittamista.

Hirmuisesti jaksamista vielä kaikille, kenellä vauva masussa vielä on, kyllä se meidänkin aika pian koittaa emoticon
 
Täällä vietellään tänään neliykkösiä, jee...  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/g010.gif[/img] Eritepäivitys tältä päivältä, limatulppaa näyttäis irtoilevan lisää. Hi-taas-ti-pa tuokin ilmiö näyttää tapahtuvan. Koko elämäni on tällä hetkellä kuin hidastettua elokuvaa :)

Liitoskivut helpotti yöunilla, onneksi. Enää en sitten tartu lumikolaan ennenkuin vauva on talossa ja itse hyvävointinen. Wii:  Tätä päivää yritetään kovasti, tai huomista, ja torstaikin kävisi. Mikä tahansa päivä olisi hyvä :)

Tammivauvalle jaksamista kipeiden supistusten kanssa. Kiva kun kuvailit jotenkin tuota kipuasi, mulla kun ei kipeistä suppareista mitään kokemusta. Vaikka voihan ne tuntua täysin erilaiselta eri ihmisillä. Mukava kuulla katrikertustakin pitkästä aikaa :)

Mitähän on muuten tapahtunut esim. Halipossulle, epelationille, ... ja on varmaan muitakin kadonneita lampaita? Huhuu, ei kai mokoma palstauudistus ole vienyt heitä mennessään?  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/traurig/g045.gif[/img]
Entäs ne muutamat tammikuisten kaksosten odottajat, onkohan kaksosia putkahtanut maailmaan vielä?
 
*silmät ristissä*

Neiti heräsi tunnin välein syömään koko yön, en anna enää lisämaitoa niin ilmeisesti piti tankkailla useammin :D Onneksi välit sain nukuttua niin eiköhän tästä piristy. Nyt neitokainen tietenkin sitten nukkuu koko päivän. ;)

Kaksi yötä enää ja saan miehen kotiin kahdeksi viikoksi kokonaan emoticon , ja nyt on jo nämä päivät kotona, oi ihanuutta. Aletaankin tänään sitten opettelemaan vauvan hoitoa enemmän mikäli neiti nyt sitten on yhtään hereillä :D. Mies ei ole paljon ehtinyt kuin seurustella sängyllä pienen kanssa, mutta sekin on sentään jotain, reissutyö olisi kurjaa kun ei näkisi ollenkaan.

Jos pikkuisen siivoilis huomista neuvolan tätin käyntiä ajatellen, mistä tulikin mieleeni että onko sille tapana tarjota kahvit tjtn? Ei varmasti ole mikään edellytys mutta miten olette tehneet?

Pyykkiä tulee jo nyt aika paljon emoticon , tosin omien pyykkien lisäksi vauvan vaatteet ja harsot vain. En oikein ole vielä tottunut tuohon vaipanvaihtorutiiniin ja parhaillaan olen sotkenut parikin harsoa yhdellä vaihdolla kun neiti tekee pissat tai kakat kesken touhun :D. Kyllä se tästä vielä rutinoituu, ihanaa opetteluahan tämä on kuitenkin. Vaippoja kuluu kanssa, meidän pieni on niitä jotka kakkaa monta kertaa päivässä, ainakin vielä. (luin että jotkut kakkaa monta kertaa päivässä, toiset pari kertaa viikossa)

Sitten onnistuin toissapäivänä sotkemaan 4(!) vaippaa yhden vaipanvaihdon yhteydessä, joka kerta kun laitoin uuden pepun alle tuli reipas lisäannos. Nyt osaan jo odotella vähän kauemmin josko sieltä olisi vielä jotain tulossa ;)

Mitäs vielä? Ai niin, on muuten aika kiva että nyt ei ole viime  tiistai ;) Tullut katseltua tänään kelloa vähän erilailla, mietiskeltyä missä vaiheessa oltiin viikko sitten. Nyt kun alkaa tikit paranemaan niin on NIIIN ihana olla jo tässä vaiheessa. Joo, suolaa haavoihin ja veistä syvemmälle teille vielä odotteleville, pahoitteluni!

Tsemppiä kaikille ja ajatelkaa kovasti synnytystä ja sen jälkeistä aikaa, myönteisiä ajatuksia ja kiitollisuutta vauvasta niin kyllä se sieltä tulee!! (Vanha viisaus: Ajattele tavoittelemaasi asiaa niinkuin sinulla olisi se jo, niin saavutat tavoitteesi nopeammin)

Erityisesti synnytystä edistäviä haleja Wiille ja Sadepilvelle!  (muita väheksymättä mutta IRL tutuille helpompi kohdistaa ;))
 

Täällä vielä malttamattomana odotellaan...

Eilen oli neuvola jossa muksuun ei saatu mitään eloa. Normaalisti muksu on saanut hirveet raivarit sydänääniä kuunnellessa, mut nyt ei saatu mitään liikettä aikaseks ja koko aamunkin oli ollu vaisuja liikkeitä...neuvolatäti laitto meidät sit samantien synnärille käyrille kahtomaan et kaikki on varmasti ok...

Päästiinkin heti käyrille missä sykkeet oli erinomaiset, mut liikkeitä ei tuntunut ollenkaan...4tuntia odoteltiin et päästiin lääkärintarkistukseen jossa muksu sit virkos ihmeellisesti. Lääkäri totesi et ei syytä huoleen ja laitto vielä kotia...Kokoarvia oli 3200g ja kohdunkaulaa oli 1cm jälellä...

Perjantaina pitäis mennä uudestaan, mut sillon ne rupee jo käynnistelemään jos ei muuten tule muksu pihalle (josta ei kyllä merkkejä ole pätkääkään)...

Yritän tässä samalla saada neuvolaan yhteyttä että onko vielä uutta aikaa ennen perjantaita, mut tuo täti on niin tohelo et on saanut taas niiden koneet jumiin niin se soittelee mulle sit perään emoticon

 
Hyvaa uutta vuotta kaikille, onnea synnyttaneille ja tsemppia (muille) viela odottaville. Hiljaiseloa joulukuun alusta asti, ollut kiireita kun on pitanyt hankkia ja sisustaa valiaikaisasunto, mies kavi Suomessa jouluna ja nyt odotellaan laskettua aikaa ja jalleennakemista. Vauva ei ole mitaan merkkeja antanut synnytyksen lahestymisesta, mutta kun mies tulee vasta ensi viikolla niin paras etta viela sen viikon odottais. Ensi keskiviikkona siis LA. Torstaina laakariin katsomaan etta kuinka pitkalle sita on edistytty. 28.12 painoarivo oli 2,7kg ja 13.1. oli 3,5 kg.. vahan on nopeeta ollut kasvu jos nain on, mutta toisaalta oli eri laakarit ja nuo mittaukset kuulemaa on vain suuntaa antavia.

Noin muuten olen niin valmis kuin kykenen, mutta silti tuntuu etta varmaan moni asia on vaiheessa kun pitaa synnarille lahtiea.

Tallaisia taalla - oikein paljon tsemppia niin odotukseen kun vaipanvaihdon treenaamiseen kaikille!
 
Rozie: Me kysyttiin neuvolantädiltä ottaako kahvia tai teetä, ei ottanut. Mutta töihinhän se tulee, joten ei kai sille tarvia tarjota mitään.

Meilläkin tuota pyykkiä tulee, etenkin kun käytetään kestoja. Ollaan otettu käytännöksi pyöräyttää iltaisin yksi kone neitin pyykkiä. Ja meilläkin tehdään pisuja ja kakkoja mielellään ilman vaippaa. :D Jos jaksan niin alan kyllä jossain vaihessa kokeilla sitä vaipattomuutta. Niin selvästi ähistään ennen kuin kakka tulee.

Meillä mies ei oo voinut pitää mitään isyyslomaa, kun opiskelee vielä, mutta jos on ollut paha yö, niin on sitten lintsannut ja jäänyt kotiin että oon saanut nukkua päivällä.

Tsemppiä kaikille omaa nyyttiä vielä odottaville!
 
Täällä ollaan! emoticon  Se eilinen lirahdus ei sitten merkinnyt mitään, oli varmaankin vain reilumpi v-vuotosatsi.

Sadepilvi tekee kohta tammikuisten ennätyksen raskauden kestossa, pohjat taitaa olla tällä hetkellä bofinkillä 41+1. Eiköhän me naiset nyt sovita niin, että seuraavaksi on Sadepilven vuoro! emoticon

Ikävää, että lumityöt tekivät niin kurjan olon! Minä en saanut aikaiseksi kuin hikeä!

Halipossun kuulumisia olen käynyt "vakoilemassa" joulukuisten 2009 ketjusta. Kaikkien muidenkin kuulumisia olisi tietysti mukava kuulla, viimeistään niitä vauvauutisia!

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Vauva laskeutunut edelleen. Sf-mitta oli pudonnut vajaassa viikossa 2 cm. Kiinnittynyt ei ole. Seuraava aika on ensi viikon torstaina, jolloin lähete yliaikaisseurantaan. Tää on niin tuttua kauraa mulle...

Tässä olisi vielä ennen la:aa omatkin synttärit edessä. Josko sitä saisi lahjoista parhaimman?
 
Hip hei, edistystä! Täällä vatsa kipristeli aamulla jo vähän kipeämmin joten etiäppäin mennään kokoajan =) Miehelle en erikseen lähtenyt soittamaan tässä vaiheessa kun tiesihän tuon että mitään ei vielä kunnolla tapahdu kuitenkaan.

Muutenhan se on taas koko aamupäivä mennyt nukkuessa kun eihän tuo yöllä tunnu onnistuvan. Nyt kun flunssakin on taas voitettu niin voi taas rauhassa innostua ja odottaa, että joko synnytys lähtis käyntiin..ollaanhan tässä sentään jo RV 40+2 =)
 
Sadepilvi, sama on käynyt mielessä moneen kertaan että mitä kaksoisodottajille kuuluu. Jotenkin ajattelisi että olisivat ainakin lapsosensa jo saaneet, eikös kaksoset yleensä etuajassa tule? Olen ollut enemmänkin vaan sivustaseuraajana, melkee joka päivä käyn lukemassa juttuja, mutta ei aina saa aikaiseksi että itsekkin kirjottelisi. Harmittaa kun en esikoista odottaessa tälläistä keskustelujuttua tajunnut, olisi silloin varmasti vielä ollut tarpeelllisempi. Nyt on vaan niin hienoa elää teidän ensisynnyttäjien jännitystä kun hyvin vielä muistissa miltä itsestä tuntui esikoisen kanssa. Toivottavasti pääset pian tosi toimiin, aikakin on jo mennyt komiasti yli emoticon
 
Voi, SUURI kiitos kjeev  ja katrikerttu ihanista tsempeistä! emoticon emoticon  Ihan antaa uutta voimaa jaksaa odotella :) Mutta onhan niitä maailmassa nähty, reippaasti yli 42+ meneviä mammoja, että ehkä sitä vasta SITTEN on oikeutettu kettuuntumaan odotukseen, kun sinne asti pääsee... :D  Vielä tässä ehtii tapahtua monena päivänä... Leppoisaa odotusta teillekin!! emoticon

Niin ja sitäpaitsi muuten konna86 näyttäisi olevan ennätyksen haltija tällä hetkellä, pari pvää mua edellä emoticon  Hyvä konna!! *puhaltaa poksahdustuulia*


 
Tulin just neuvolasta, piti käydä tarkistaa kun ei ne ylävatsakivut hellittäny ja muutenki melko heikko olo ollut. Mut kaikki ok, ne on vain venymiskipuja (vinot vatsalihakset). Vauvaa kuulostelttiin ja katseltiin, hyvät sydänäänet, lapsivettä on hyvin ja istukka ois jo "toimintavalmis". Kalkkeutunut kuulemma vain on istukka. emoticon Kaveri sanoi, että loppuraskudessa istukka kalkkeutuu ja rappeutuu, eli jos ei vähän ajan päästä vauvaa ala kuulumaan, pitäis käynnistää. Tiedä sit hänestä... Vaan sanohan tuo neuvolatäti, että sitä ei tiedä, jos vaikka jo ensi yönä pääsen synnyttämään. Yliaikaseks ei kuulemma ainakaan pitäis mennä. Jokohan uskaltais toivoa? emoticon

Ei sitä kyllä vielä ihan täysin uskalla toivoa. Mutta pääasia, että vauvalla kaikki ok, vaikka minuun sattuukin.
 
Sadepilvi, kyllä se sieltä pihalle tulee. Enemmin tai myöhemmin. Toivottavasti pian. Neuvolassa vähän kerrottiin että istukka toimii parhaiten sen 42vkoa ja sitten sen teho alkaa hiipumaan.

Turvotusta alkaa jaloissa olemaan jo niin paljon että ei meinaa mahtua jalkaan enää löysät talvikengätkään.

Lauantaina iski tosi pahat kivut selkään ja ylävatsalle. Tuli jo mieleen että oisko se menoa. No muutaman kerran särki pahasti ja se oli sitten siinä. Kai se on vaan vielä kestettävä ja jatkettava odottamista..
 
Ok, kiitos oikaisusta Sadepilvi! Annetaanko sitten konnalle lupa "jakautua" seuraavaksi... ;)

emoticon
 
Jaksamisia kaikille tuskautuneille odottajille! Onneks palkinto on niin ihana että jaksaa odotella. voima halit!
 

Kiitos kunniasta, vielä kun muksukin sen ymmärtäis emoticon

Kovasti oon mahalle kertonut mikä päivä on menossa ja et muksun olis pitänyt jo tulla, mut se tuntuu olevan niin jäärä et ei auta uhkailu, kiristys eikä lahjontakaan...Mut viimestään perjantaina pitäis poksahtaa emoticon 

Onko mammoilla herännyt viimehetken vinkkejä mitä kannattaa hankkia tai ottaa sairaalaan mukaan? Tänään käytiin ostamassa kuivattuja luumuja kassiin ja torstaina ostetaan pakkanen täyteen valmispullia ja patsteijoita ym vieraiden varalle...oon niin tumpelo leipomisessa et ajattelin tehdö tuon homman helpoimman kautta emoticon

Tuntuu et päivät vaan matelee, kun ei oikeen kehtaa minnekkään pitkälle kotoo lähtee ja kaikki paikat on puunattu jo mammaloman alussa... Ainut piristys päivälle on iltakävely ja kaupassa käynti...

 
Konna: Mä tuolla aiemmin jo jotain vinkkejä annoin kun olin itse vielä laitoksella. Mulla oli parasta mukana omat villasukat (tavallisia sukkia en sitten käyttänytkään), Reinot (tosin jäi nekin vähälle kun tallustelin villasukissa), imetysliivit, vesipullo, kamera ja miniläppäri. Omat eväät oli ihan turhia, siellä kyllä on sitä evästä tarjolla. Ne sairaalan hygieniahousut oli ihan ylivedot siellä, ei tavallisilla pikkareilla olis tehnyt mitään. OYSilla ne oli semmoiset ihonmyötäiset sukkahousutyyppiset eikä ollenkaan epämukavat. 
 
Huhhuh... emoticon

Enpä ole vähään aikaan kirjoitellut, mutta nyt on pakko kertoa kun täällä on alkanut tapahtua. N. klo 18 tuli vähän reilummin ruskeata valkovuotoa ja mietin, oliko tuo nyt se limatulppa. Mies lähti saunavuoroon ja minä päätin jatkaa imurointia, ihan siltä varalta, että yöllä tulisi lähtö. No, enpä ehtinyt imuroida kuin yhden huoneen, niin tunsin kuinka jotain lorahti. Lapsivettähän sieltä tuli. En meinannut päästä poiskaan sieltä pöntöltä, mut sain sit napattua vauvanvaipan alle.

Soitin synnärin päivystyspoliklinikalle, kun mukana oli myös vähän verta ja yritin puhelimitse selittää minkä väristä ja laatuista oli... Päästiin kuitenkin siihen tulokseen, että jos ei muutu verisemmäksi, niin voin tulla paikalle viimeistään aamukahdeksalta.

Supisteluja ei mulla juuri ennen tätä ole ollut, tai sitten en vaan ole tunnistanut niitä. Päivällä tunsin kyllä painetta lantiossa, mutta ajattelin vain, että se vauvan pää siellä painaa kohdunkaulaa vasten. Nyt tunnen jo välillä selviä supistuksia, mutta vieläkään eivät ole kovin pahoja, olen kyllä kokenut tätä pahempia kuukautissärkyjä aikoinaan.


Toivottavasti tämä nyt lähtee tästä itsestään etenemään, mutta olisi hyvä saada nukkua vielä tämän yön kotona. Mutta kun nyt on niin jänskää, niin en tiedä pystynkö kuitenkaan nukkuamaan, ihan ylikierroksilla käyn... emoticon

Saatiin ainakin mukavasti aikaa tiskata jne., jotta kaikki olisi mahdollisimman helppoa ja valmista sitten kun palataan kotiin pienen kanssa.

Tänään muuten rv 39+4 eli LA olisi perjantaina.
 
Ihanaa vadelmalaku, että joku pääsee synnärille! Onnea matkaan!

Mulla ei oo rintakumeja ollenkaan, pitäsköhän ne kuitenki käydä varulta ostamassa, jos tuo beebe joku kaunis päivä päättäs kuitenki syntyä.

Hyvä oli Sadepilven kommentti vauva-arki ketjussa: "anteeksi, kun tunkeudun tänne poksahteneisiin..." noh, ehkä meki jonain päivänäemoticon

Nyt saunamaratoonille!
 
Takaisin
Top